世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

The Path to Mobile Ticketing


【分析レポート:技術】モバイル発券への道

モバイル発券はしばしば大きな成長の機会のある重要な新興市場として取り上げられてきた。しかし、モバイル発券ソリューションは10年以上商業利用でしかなかった。“新興市場”というふれこみの理由... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 ページ数 図表数 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2019年1月31日 お問い合わせください
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
32 9 英語

* File Format (PDF)


 

Summary

モバイル発券はしばしば大きな成長の機会のある重要な新興市場として取り上げられてきた。しかし、モバイル発券ソリューションは10年以上商業利用でしかなかった。“新興市場”というふれこみの理由は、主に技術利用でしかなかったという点にある。市場で成功するのは単一のソリューションではなく、複数の利用ケースのための複数のソリューションや技術によるものである。それは、技術プラットフォームを競いあって競争的な市場を呈したり、他の技術との共存を模索するにとどまり、技術タイプによる市場の細分化を生じることになるだろう。

米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】モバイル発券への道」は、交通、公演、イベントなどの市場でのモバイル発券の様々な方法に注目している。今後のモバイル発券の市場に関連して、市場がいかに進化するか、成功のためにはどうすべきかについての詳細な分析と、様々なモバイル発券技術とエンド市場の詳細な予測を提供している。

Mobile ticketing is often referred to as an emerging market due to the significant growth opportunities for mobile ticketing solutions. However, the fact remains that mobile ticketing solutions have been in commercial use for more than 10 years.

The reason for its “emerging market” tagline is primarily driven by the continued market movement and development in terms of technology usage. No single solution has won over the market with multiple solutions and technologies targeted toward multiple use cases. This has left a fragmented market in terms of technology types, although this choice has presented a competitive market landscape with technology platforms contending or looking to coexist with one another.

Moving from traditional contactless smart card form factors to feature-rich devices, including mobile and wearables, will provide the path from which to extend reach, improve B2C communication channels, provide a platform from which to enter new markets, and establish new strategic partnerships as well as a central integral piece able to unlock MaaS (Mobility as a Service) and the wider IoT adjacencies opportunity. Mobile will mark the beginning of a shift away from a simplistic ticketing authenticating solution towards a host of personalized mobility services. In turn, this has paved the way for some of the leading mobile payment providers, Apple, Google and Samsung, to aggressively target the mobile ticketing space: first by leveraging existing open-loop mobile payment solutions, and now moving into closed-loop mobile ticketing support.

ABI Research’s, The Path to Mobile ticketing report takes a closer look at the various methods of mobile ticketing deployed within the transportation, stadia, and events markets. The report provides in-depth qualitative analysis as it relates to the future mobile ticketing landscape, how it will evolve, and what it will take in order to succeed, supported by a set of forecasts detailing ABI Research expectations for the various mobile ticketing technologies and the end markets that they serve.

 

ABIリサーチの調査レポートの詳細については、サンプルをご請求ください。

(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 



ページTOPに戻る


Table of Contents

  • 1. THE PATH TO MOBILE TICKETING
    • 1.1. Executive Summary
  • 2. RECOMMENDATIONS
    • 2.1. Introduction
  • 3. MULTIPLE TECHNOLOGIES FOR A MULTIMODEL MARKET
    • 3.1. The Requirement for Multiple Technologies, Medias, Models, Commuter, and Ticketing Types
    • 3.2. Conclusion: A One-Size-Fits-All Approach Is Not Appropriate
  • 4. MOBILE TICKETING MARKET DRIVERS
    • 4.1. What Is Driving the Shift to Mobile?
    • 4.2. The Technologies in Question: Advantages and Limitations Considerations
  • 5. OTHER MARKET EFFECTS
    • 5.1. QR Codes Cannot Be Ignored
    • 5.2. Contactless Ticketing and Payment Convergence
    • 5.3. ABT and Open-Loop Acceptance to Drive Mobile Ticketing
    • 5.4. Mobility as a Service/Mobility on Demand: Sharing Customer Ownership
  • 6. WHAT NEXT-GENERATION MOBILE TICKETING NEEDS TO BE
    • 6.1. Mobile Ticketing Has to Be More Than a Virtualization Tool
    • 6.2. Personalization Creates Differentiation
    • 6.3. Public Transportation Authorities as the IoT Smart City Gatekeepers
    • 6.4. Next-Generation Ticketing: Expanding beyond Ticketing
  • 7. MOBILE TICKETING FORECASTS
    • 7.1. Setting the Market Scene
    • 7.2. Increase in NFC Readers Not the Only Consideration
    • 7.3. Mobile Ticketing Expectations
  • 8. ECOSYSTEM ANALYSIS
    • 8.1. Apple and Google Leading the Mobile Ticketing Charge
  • 9. APPENDIX
    • 9.1. Definitions
    • 9.2. Market Vertical/Application Definitions
    • 9.3. Smart Card Forecast Methodology

Companies Mentioned

  • Ability Inc.
  • Apple Inc.
  • Google
  • Moving technologies
  • NEXT
  • OT
  • PT
  • Samsung
  • Subway
  • WeChat

 

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(移動通信)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(モバイル発券)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


ABI Research社はどのような調査会社ですか?


ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る