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リテールエッジコンピューティング市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、アプリケーション別(スマートシティ、産業用モノのインターネット、遠隔監視、コンテンツ配信、拡張現実、仮想現実、その他)、組織規模別(中小企業、大企業)、地域別、競合別セグメント、2020-2030F

リテールエッジコンピューティング市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、アプリケーション別(スマートシティ、産業用モノのインターネット、遠隔監視、コンテンツ配信、拡張現実、仮想現実、その他)、組織規模別(中小企業、大企業)、地域別、競合別セグメント、2020-2030F


Retail Edge Computing Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Component (Hardware, Software, Services), By Application (Smart Cities, Industrial Internet of Things, Remote Monitoring, Content Delivery, Augmented Reality, Virtual Reality, Others), By Organization Size (Small & Medium Enterprises, Large Enterprises), By Region & Competition, 2020-2030F

世界のリテールエッジコンピューティング市場は、2024年に48億7,000万米ドルと評価され、2030年までの年平均成長率は20.88%で、2030年には151億9,000万米ドルに達すると予測されている。リテール・エッジ・コンピ... もっと見る

 

 

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TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年3月24日 US$4,500
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サマリー

世界のリテールエッジコンピューティング市場は、2024年に48億7,000万米ドルと評価され、2030年までの年平均成長率は20.88%で、2030年には151億9,000万米ドルに達すると予測されている。リテール・エッジ・コンピューティングとは、遠くのデータセンターやクラウドプラットフォームだけに頼るのではなく、小売店や配送センターの現場など、データが発生する場所の近くでデータを処理することを指す。このテクノロジーは、センサーやカメラ、IoT(モノのインターネット)システムなどのエッジデバイスを活用し、リアルタイムでデータを収集、処理、分析することで、小売業者はデータに基づいた迅速な意思決定を行うことができる。顧客のニーズへの迅速な対応、在庫管理の改善、パーソナライズされたショッピング体験、業務効率の改善などが可能になるため、小売業界ではエッジコンピューティングの導入が進んでいる。例えば、店内カメラからのリアルタイム分析により、店舗レイアウトの最適化、消費者行動の予測、さらには高度なセキュリティシステムによる盗難の削減が可能になります。エッジコンピューティングは、在庫レベルや顧客の嗜好に関するフィードバックをほぼ瞬時に提供することで、サプライチェーン管理を強化する。
小売エッジコンピューティングの市場は、いくつかの主要な推進要因によって大きく成長すると予想される。即座にカスタマイズされたサービスを求める顧客の期待に後押しされ、超パーソナライズされたショッピング体験に対する需要が高まっているため、小売業者はリアルタイムの洞察を提供できるテクノロジーの採用を推進している。小売環境に設置されるIoTデバイスやセンサーの数が増え続ける中、これらのデバイスが生成する大量のデータを処理する分散型コンピューティングの必要性が高まっている。5Gは高速で低遅延の通信を可能にし、エッジコンピューティングをリアルタイムデータ処理により効果的にするためです。消費者が実店舗とデジタルプラットフォームの両方を通じてブランドとやり取りするオムニチャネル小売の台頭は、エッジコンピューティングがサポートできるシームレスで応答性の高いシステムを要求している。セキュリティへの懸念や、トランザクション処理におけるデータ遅延の削減の必要性も、エッジコンピューティングの採用に一役買っています。スマートシェルフ、自動チェックアウト、パーソナライズされたプロモーションなど、小売業務における自動化の重要性が高まっていることも、市場の成長を促す要因となっている。エッジコンピューティングにより、より高速でローカルな処理が可能になるため、小売業者は業務を効率化し、顧客エンゲージメントを強化することができ、混雑する市場においてより競争優位に立つことができる。したがって、小売エッジコンピューティング市場は、技術の進歩、業務効率化のニーズ、パーソナライズされたリアルタイムの顧客体験の推進によって、急成長する見通しである。
主な市場牽引要因
リアルタイムのデータ処理と意思決定への需要
小売エッジコンピューティング市場の主な促進要因の1つは、小売環境におけるリアルタイムデータ処理と意思決定に対する需要の高まりである。現代の小売業界は、ますますデータ主導型になりつつあり、小売業者は店舗内のセンサー、カメラ、POSシステム、オンラインでのやり取りから膨大な量の情報を収集しています。これらのデータには、顧客の行動、在庫レベル、取引の詳細などが含まれます。小売企業にとって、これらの情報を集中管理されたクラウドやデータセンターに送信することなく、生成されたまま処理する能力は、競争力を維持する上で非常に重要な要素となっています。小売企業は、顧客体験の向上、オペレーションの最適化、市場トレンドの先取りといったプレッシャーに常にさらされている。リアルタイムのデータ処理により、顧客動線の分析、価格設定の調整、在庫補充の決定など、業務に関する洞察を即座に得ることができます。エッジ・コンピューティングは、より発生地点に近いところでデータを処理できるため、待ち時間が短縮され、迅速な意思決定が可能になります。例えば、エッジでリアルタイムのデータを活用することで、小売業者は顧客の行動パターンに基づいてプロモーションを調整したり、店舗レイアウトを管理したり、さらにはスタッフの配置を即座に最適化したりすることができる。このように、情報に基づいた意思決定を迅速に行えることが、小売エッジコンピューティング市場の成長を促す大きな要因となっている。2025年末までに、重要な意思決定を促進するために、企業データの80%をリアルタイムまたはほぼリアルタイムで処理する必要があると推定されている。
主な市場課題
既存インフラとの統合の複雑さ
小売エッジコンピューティング市場の主な課題の1つは、エッジコンピューティングソリューションと既存の小売インフラとの統合の複雑さです。小売企業、特にレガシー・ビジネスの多くは、集中型データセンター、クラウドベースのアプリケーション、従来のPOSシステムなど、業務用に確立されたシステムをすでに導入しています。エッジコンピューティングを導入するには、このインフラに大きな変更を加える必要があり、コストと時間がかかり、技術的にも困難な場合があります。小売企業は、円滑なオペレーションを維持し、混乱を回避するために、エッジコンピューティングソリューションがこれらのレガシーシステムとシームレスに統合されていることを確認する必要があります。これには、ハードウェアとソフトウェアの両方への多額の投資や、新しいシステムを管理・運用するための人材育成が必要になります。エッジ・コンピューティング・ソリューションの多くは、ローカル・データ処理ユニット、センサー、特殊なネットワーク機器など、特殊なハードウェアを必要とし、旧来の小売技術との互換性がない場合がある。このような多様なシステムを統合すると、互換性の問題、データのサイロ化、または非効率性が生じ、望ましいパフォーマンスの向上が妨げられる可能性があります。統合のプロセスでは、小売業特有のニーズに合わせるために、大幅なカスタマイズが必要になる場合があります。小売企業は、テクノロジー・ベンダーやサービス・プロバイダーと密接に協力し、エッジ・コンピューティング・ソリューションが特定の運用要件に適合するようにしなければなりません。幅広い店舗形態や多様な商品を提供する企業にとって、エッジコンピューティングを大規模に統合することは特に困難です。異なる小売環境間で標準化されたソリューションやプロセスがないため、パフォーマンスや運用上の課題に一貫性がなく、エッジコンピューティングの期待されるメリットが遅れる可能性があります。このように、小売企業は、エッジコンピューティングソリューションを既存のインフラに効果的に組み込み、運用の継続性を維持する上で、大きな課題に直面しています。
主な市場動向
エッジにおける人工知能と機械学習の採用増加
小売エッジコンピューティング市場の重要なトレンドの1つは、エッジで直接、人工知能と機械学習技術の統合が進んでいることである。従来、人工知能と機械学習モデルは、集中型のクラウド環境で重い処理能力を必要とし、その結果、待ち時間と帯域幅が課題となっていた。しかし、エッジ・コンピューティング技術の進歩により、小売企業はこれらの高度なアルゴリズムを、データが生成される場所に近いエッジで展開できるようになりました。これにより、顧客行動、在庫管理、店舗運営のリアルタイム分析が可能になります。例えば、人工知能を搭載したエッジデバイスは、店内カメラからのビデオフィードを即座に分析し、顧客の行動を認識し、パターンを検出し、将来の購買行動を予測することさえできます。小売企業はこのデータを活用することで、パーソナライズされたプロモーションの提供、店舗レイアウトの最適化、万引きのリアルタイム検知などが可能になる。機械学習アルゴリズムは、店舗内のデータに基づいて在庫の必要性を予測し、在庫切れや過剰在庫を削減するために使用することができます。このような高度なモデルをローカルで実行できるため、応答時間が短縮され、クラウドとの常時通信の必要性が最小限に抑えられるため、システム全体の効率が向上する。エッジにおける人工知能と機械学習への依存の高まりは、小売業者の業務方法を変革し、ビジネスの成功を促進する強化された洞察力と意思決定能力を小売業者に提供している。
主要市場プレイヤー
- アマゾン・ドット・コム
- マイクロソフト株式会社
- IBMコーポレーション
- インテル コーポレーション
- シスコシステムズ
- ヒューレット・パッカード・エンタープライズ社
- エヌビディア・コーポレーション
- グーグル合同会社
- オラクル・コーポレーション
- クアルコム・インコーポレイテッド
レポートの範囲
本レポートでは、リテールエッジコンピューティングの世界市場を以下のカテゴリに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 小売エッジコンピューティング市場、コンポーネント別
o ハードウェア
o ソフトウェア
o サービス
- 小売エッジコンピューティング市場:用途別
o スマートシティ
o 産業モノのインターネット
o 遠隔監視
o コンテンツ配信
o 拡張現実
o バーチャルリアリティ
o その他
- 小売エッジコンピューティング市場:組織規模別
o 中小企業
o 大企業
- 小売エッジコンピューティング市場:地域別
o 北米
§ 米国
§ カナダ
§ メキシコ
o ヨーロッパ
§ ドイツ
§ フランス
§ イギリス
§ イタリア
§ スペイン
§ ベルギー
o アジア太平洋
§ 中国
§ インド
§ 日本
§ 韓国
§ オーストラリア
§ インドネシア
§ ベトナム
o 南米
§ ブラジル
§ コロンビア
§ アルゼンチン
§ チリ
中東・アフリカ
§ サウジアラビア
§ アラブ首長国連邦
§ 南アフリカ
§ トルコ
§ イスラエル
競合他社の状況
企業プロフィール:小売エッジコンピューティングの世界市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、小売エッジコンピューティングの世界市場レポートにおいて、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.ソリューションの概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.2.3.主な市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.調査範囲の設定
2.4.仮定と限界
2.5.調査の情報源
2.5.1.二次調査
2.5.2.一次調査
2.6.市場調査のアプローチ
2.6.1.ボトムアップ・アプローチ
2.6.2.トップダウン・アプローチ
2.7.市場規模と市場シェアの算出方法
2.8.予測手法
2.8.1.データの三角測量と検証
3.エグゼクティブサマリー
4.お客様の声
5.世界の小売エッジコンピューティング市場概要
6.小売エッジコンピューティングの世界市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)
6.2.2.アプリケーション別(スマートシティ、産業用モノのインターネット、遠隔監視、コンテンツ配信、拡張現実、仮想現実、その他)
6.2.3.組織規模別(中小企業、大企業)
6.2.4.地域別(北米、欧州、南米、中東・アフリカ、アジア太平洋地域)
6.3.企業別(2024年)
6.4.市場マップ
7.北米小売エッジコンピューティング市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.成分別
7.2.2.用途別
7.2.3.組織規模別
7.2.4.国別
7.3.北米国別分析
7.3.1.米国の小売エッジコンピューティング市場の展望
7.3.1.1.市場規模と予測
7.3.1.1.1.金額ベース
7.3.1.2.市場シェアと予測
7.3.1.2.1.成分別
7.3.1.2.2.用途別
7.3.1.2.3.組織規模別
7.3.2.カナダの小売エッジコンピューティング市場の展望
7.3.2.1.市場規模と予測
7.3.2.1.1.金額ベース
7.3.2.2.市場シェアと予測
7.3.2.2.1.成分別
7.3.2.2.2.用途別
7.3.2.2.3.組織規模別
7.3.3.メキシコの小売エッジコンピューティング市場の展望
7.3.3.1.市場規模と予測
7.3.3.1.1.金額ベース
7.3.3.2.市場シェアと予測
7.3.3.2.1.成分別
7.3.3.2.2.用途別
7.3.3.2.3.組織規模別
8.欧州小売エッジコンピューティング市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.成分別
8.2.2.用途別
8.2.3.組織規模別
8.2.4.国別
8.3.ヨーロッパ国別分析
8.3.1.ドイツの小売エッジコンピューティング市場の展望
8.3.1.1.市場規模と予測
8.3.1.1.1.金額ベース
8.3.1.2.市場シェアと予測
8.3.1.2.1.成分別
8.3.1.2.2.用途別
8.3.1.2.3.組織規模別
8.3.2.フランス小売エッジコンピューティング市場の展望
8.3.2.1.市場規模と予測
8.3.2.1.1.金額ベース
8.3.2.2.市場シェアと予測
8.3.2.2.1.成分別
8.3.2.2.2.用途別
8.3.2.2.3.組織規模別
8.3.3.イギリスの小売エッジコンピューティング市場の展望
8.3.3.1.市場規模と予測
8.3.3.1.1.金額ベース
8.3.3.2.市場シェアと予測
8.3.3.2.1.成分別
8.3.3.2.2.用途別
8.3.3.2.3.組織規模別
8.3.4.イタリアの小売エッジコンピューティング市場の展望
8.3.4.1.市場規模と予測
8.3.4.1.1.金額ベース
8.3.4.2.市場シェアと予測
8.3.4.2.1.成分別
8.3.4.2.2.用途別
8.3.4.2.3.組織規模別
8.3.5.スペインの小売エッジコンピューティング市場の展望
8.3.5.1.市場規模と予測
8.3.5.1.1.金額ベース
8.3.5.2.市場シェアと予測
8.3.5.2.1.成分別
8.3.5.2.2.用途別
8.3.5.2.3.組織規模別
8.3.6.ベルギー小売エッジコンピューティング市場展望
8.3.6.1.市場規模と予測
8.3.6.1.1.金額ベース
8.3.6.2.市場シェアと予測
8.3.6.2.1.成分別
8.3.6.2.2.用途別
8.3.6.2.3.組織規模別
9.アジア太平洋地域の小売エッジコンピューティング市場の展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.成分別
9.2.2.用途別
9.2.3.組織規模別
9.2.4.国別
9.3.アジア太平洋地域国別分析
9.3.1.中国小売エッジコンピューティング市場の展望
9.3.1.1.市場規模と予測
9.3.1.1.1.金額ベース
9.3.1.2.市場シェアと予測
9.3.1.2.1.成分別
9.3.1.2.2.用途別
9.3.1.2.3.組織規模別
9.3.2.インドの小売エッジコンピューティング市場の展望
9.3.2.1.市場規模と予測
9.3.2.1.1.金額ベース
9.3.2.2.市場シェアと予測
9.3.2.2.1.成分別
9.3.2.2.2.用途別
9.3.2.2.3.組織規模別
9.3.3.日本のリテールエッジコンピューティング市場の展望
9.3.3.1.市場規模と予測
9.3.3.1.1.金額ベース
9.3.3.2.市場シェアと予測
9.3.3.2.1.成分別
9.3.3.2.2.用途別
9.3.3.2.3.組織規模別
9.3.4.韓国の小売エッジコンピューティング市場の展望
9.3.4.1.市場規模と予測
9.3.4.1.1.金額ベース
9.3.4.2.市場シェアと予測
9.3.4.2.1.成分別
9.3.4.2.2.用途別
9.3.4.2.3.組織規模別
9.3.5.オーストラリアの小売エッジコンピューティング市場の展望
9.3.5.1.市場規模と予測
9.3.5.1.1.金額ベース
9.3.5.2.市場シェアと予測
9.3.5.2.1.成分別
9.3.5.2.2.用途別
9.3.5.2.3.組織規模別
9.3.6.インドネシアの小売エッジコンピューティング市場展望
9.3.6.1.市場規模と予測
9.3.6.1.1.金額ベース
9.3.6.2.市場シェアと予測
9.3.6.2.1.成分別
9.3.6.2.2.用途別
9.3.6.2.3.組織規模別
9.3.7.ベトナムの小売エッジコンピューティング市場展望
9.3.7.1.市場規模と予測
9.3.7.1.1.金額ベース
9.3.7.2.市場シェアと予測
9.3.7.2.1.成分別
9.3.7.2.2.用途別
9.3.7.2.3.組織規模別
10.南米の小売エッジコンピューティング市場展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.成分別
10.2.2.用途別
10.2.3.組織規模別
10.2.4.国別
10.3.南アメリカ国別分析
10.3.1.ブラジルの小売エッジコンピューティング市場の展望
10.3.1.1.市場規模と予測
10.3.1.1.1.金額ベース
10.3.1.2.市場シェアと予測
10.3.1.2.1.成分別
10.3.1.2.2.用途別
10.3.1.2.3.組織規模別
10.3.2.コロンビアの小売エッジコンピューティング市場展望
10.3.2.1.市場規模&予測
10.3.2.1.1.金額ベース
10.3.2.2.市場シェアと予測
10.3.2.2.1.成分別
10.3.2.2.2.用途別
10.3.2.2.3.組織規模別
10.3.3.アルゼンチンの小売エッジコンピューティング市場展望
10.3.3.1.市場規模と予測
10.3.3.1.1.金額ベース
10.3.3.2.市場シェアと予測
10.3.3.2.1.成分別
10.3.3.2.2.用途別
10.3.3.2.3.組織規模別
10.3.4.チリ小売エッジコンピューティング市場展望
10.3.4.1.市場規模と予測
10.3.4.1.1.金額ベース
10.3.4.2.市場シェアと予測
10.3.4.2.1.成分別
10.3.4.2.2.用途別
10.3.4.2.3.組織規模別
11.中東・アフリカ小売エッジコンピューティング市場展望
11.1.市場規模と予測
11.1.1.金額ベース
11.2.市場シェアと予測
11.2.1.成分別
11.2.2.用途別
11.2.3.組織規模別
11.2.4.国別
11.3.中東・アフリカ国別分析
11.3.1.サウジアラビアの小売エッジコンピューティング市場の展望
11.3.1.1.市場規模と予測
11.3.1.1.1.金額ベース
11.3.1.2.市場シェアと予測
11.3.1.2.1.成分別
11.3.1.2.2.用途別
11.3.1.2.3.組織規模別
11.3.2.UAE小売エッジコンピューティング市場の展望
11.3.2.1.市場規模と予測
11.3.2.1.1.金額ベース
11.3.2.2.市場シェアと予測
11.3.2.2.1.成分別
11.3.2.2.2.用途別
11.3.2.2.3.組織規模別
11.3.3.南アフリカの小売エッジコンピューティング市場の展望
11.3.3.1.市場規模と予測
11.3.3.1.1.金額ベース
11.3.3.2.市場シェアと予測
11.3.3.2.1.成分別
11.3.3.2.2.用途別
11.3.3.2.3.組織規模別
11.3.4.トルコの小売エッジコンピューティング市場の展望
11.3.4.1.市場規模と予測
11.3.4.1.1.金額ベース
11.3.4.2.市場シェアと予測
11.3.4.2.1.成分別
11.3.4.2.2.用途別
11.3.4.2.3.組織規模別
11.3.5.イスラエル小売エッジコンピューティング市場展望
11.3.5.1.市場規模と予測
11.3.5.1.1.金額ベース
11.3.5.2.市場シェアと予測
11.3.5.2.1.成分別
11.3.5.2.2.用途別
11.3.5.2.3.組織規模別
12.市場ダイナミクス
12.1.促進要因
12.2.課題
13.市場動向
14.企業プロフィール
14.1.アマゾン・ドット・コム
14.1.1.事業概要
14.1.2.主な収益と財務
14.1.3.最近の動向
14.1.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.1.5.主要製品/サービス
14.2.マイクロソフト株式会社
14.2.1.事業概要
14.2.2.主な収益と財務
14.2.3.最近の動向
14.2.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.2.5.主要製品/サービス
14.3.IBMコーポレーション
14.3.1.事業概要
14.3.2.主な収益と財務
14.3.3.最近の動向
14.3.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.3.5.主要製品/サービス
14.4.インテル株式会社
14.4.1.事業概要
14.4.2.主な収益と財務
14.4.3.最近の動向
14.4.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.4.5.主要製品/サービス
14.5.シスコシステムズ
14.5.1.事業概要
14.5.2.主な収益と財務
14.5.3.最近の動向
14.5.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.5.5.主要製品/サービス
14.6.ヒューレット・パッカード エンタープライズ社
14.6.1.事業概要
14.6.2.主な収益と財務
14.6.3.最近の動向
14.6.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.6.5.主要製品/サービス
14.7.エヌビディアコーポレーション
14.7.1.事業概要
14.7.2.主な収益と財務
14.7.3.最近の動向
14.7.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.7.5.主要製品/サービス
14.8.グーグル合同会社
14.8.1.事業概要
14.8.2.主な収益と財務
14.8.3.最近の動向
14.8.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.8.5.主要製品/サービス
14.9.オラクル株式会社
14.9.1.事業概要
14.9.2.主な収益と財務
14.9.3.最近の動向
14.9.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.9.5.主要製品/サービス
14.10.クアルコム・インコーポレイテッド
14.10.1.事業概要
14.10.2.主な売上高と財務
14.10.3.最近の動向
14.10.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.10.5.主要製品/サービス
15.戦略的提言
16.会社概要と免責事項

 

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Summary

The Global Retail Edge Computing Market was valued at USD 4.87 billion in 2024 and is expected to reach USD 15.19 billion by 2030 with a CAGR of 20.88% through 2030. Retail Edge Computing refers to the practice of processing data closer to the location where it is generated, such as on-site at retail stores or distribution centers, rather than relying solely on distant data centers or cloud platforms. This technology leverages edge devices like sensors, cameras, and IoT (Internet of Things) systems to collect, process, and analyze data in real time, enabling retailers to make faster, data-driven decisions. The retail sector has been increasingly adopting edge computing as it allows for quicker responses to customer needs, better inventory management, personalized shopping experiences, and improved operational efficiency. For example, real-time analytics from in-store cameras can optimize store layouts, predict consumer behavior, and even reduce theft through advanced security systems. Edge computing enhances supply chain management by providing near-instantaneous feedback on inventory levels and customer preferences.
The market for retail edge computing is expected to rise significantly due to several key drivers. The growing demand for hyper-personalized shopping experiences, driven by customer expectations for instant and tailored services, is pushing retailers to adopt technologies that can provide real-time insights. As the number of IoT devices and sensors in retail environments continues to increase, the need for decentralized computing grows to handle the massive volume of data these devices generate. The ongoing expansion of 5G networks further accelerates this shift, as 5G enables high-speed, low-latency communication, making edge computing more effective in handling real-time data processing. The rise of omnichannel retail, where consumers interact with brands through both physical stores and digital platforms, demands seamless and responsive systems that edge computing can support. Security concerns and the need for reducing data latency in processing transactions also play a role in the adoption of edge computing, as retailers seek to ensure customer data is handled efficiently and securely. The increasing importance of automation in retail operations, such as smart shelves, automated checkout, and personalized promotions, is another factor driving the market's growth. As edge computing enables faster, local processing, retailers can streamline operations and enhance customer engagement, leading to more competitive advantages in a crowded market. Therefore, the retail edge computing market is poised to grow rapidly, driven by advancements in technology, the need for operational efficiency, and the push for personalized, real-time customer experiences.
Key Market Drivers
Demand for Real-Time Data Processing and Decision Making
One of the primary drivers of the retail edge computing market is the increasing demand for real-time data processing and decision making within retail environments. The modern retail landscape is becoming increasingly data-driven, with retailers collecting vast amounts of information from in-store sensors, cameras, point-of-sale systems, and online interactions. These data points include customer behavior, inventory levels, and transaction details. For retail businesses, the ability to process this information as it is generated, without having to send it to a centralized cloud or data center, has become a critical factor in staying competitive. Retailers are under constant pressure to improve customer experiences, optimize operations, and stay ahead of market trends. Real-time data processing allows them to gain immediate insights into their operations, whether it is for analyzing customer foot traffic, adjusting pricing, or making stock replenishment decisions. Edge computing enables data to be processed closer to the point of origin, reducing latency and enabling quicker decision-making, which is especially crucial during peak hours or sales events. For instance, by leveraging real-time data at the edge, a retailer can adjust promotions, manage store layouts, and even optimize staff allocation instantly based on customer behavior patterns, thereby enhancing operational efficiency and improving customer experience. This ability to make informed decisions promptly is a major factor driving the retail edge computing market’s growth. By the end of 2025, it is estimated that 80% of all enterprise data will need to be processed in real-time or near real-time to drive critical decision-making.
Key Market Challenges
Complexity of Integration with Existing Infrastructure
One of the primary challenges for the retail edge computing market is the complexity of integrating edge computing solutions with existing retail infrastructure. Many retailers, particularly legacy businesses, already have established systems in place for their operations, such as centralized data centers, cloud-based applications, and traditional point-of-sale systems. Implementing edge computing requires significant changes to this infrastructure, which can be costly, time-consuming, and technically challenging. Retailers must ensure that their edge computing solutions are seamlessly integrated with these legacy systems to maintain smooth operations and avoid disruptions. This can involve substantial investments in both hardware and software, as well as training personnel to manage and operate new systems. Many edge computing solutions require specialized hardware, such as local data processing units, sensors, or specialized network equipment, which may not be compatible with older retail technologies. Integrating such diverse systems can lead to compatibility issues, data silos, or inefficiencies that hinder the desired performance improvements. The process of integration may involve significant customization to align with the specific needs of a retail business. Retailers must work closely with technology vendors and service providers to ensure that edge computing solutions are tailored to their particular operational requirements, which can increase project timelines and costs. For businesses with a wide range of store formats or a diverse product offering, integrating edge computing at scale can be particularly challenging. A lack of standardized solutions or processes across different retail environments can create inconsistencies in performance and operational challenges, delaying the expected benefits of edge computing. Thus, retailers face considerable challenges in ensuring that edge computing solutions can be effectively incorporated into their existing infrastructure while maintaining operational continuity.
Key Market Trends
Increased Adoption of Artificial Intelligence and Machine Learning at the Edge
One of the significant trends in the retail edge computing market is the increasing integration of artificial intelligence and machine learning technologies directly at the edge. Traditionally, artificial intelligence and machine learning models required heavy processing power in centralized cloud environments, resulting in latency and bandwidth challenges. However, with the advancement of edge computing technologies, retailers are now able to deploy these advanced algorithms at the edge, closer to where data is generated. This enables real-time analysis of customer behavior, inventory management, and store operations. For example, edge devices equipped with artificial intelligence can instantly analyze video feeds from in-store cameras to recognize customer actions, detect patterns, and even predict future purchasing behavior. Retailers can leverage this data to offer personalized promotions, optimize store layouts, or detect shoplifting in real-time. Machine learning algorithms can be used to predict inventory needs based on in-store data, reducing stockouts and overstocking. The ability to run these sophisticated models locally ensures quicker response times and minimizes the need for constant cloud communication, which enhances overall system efficiency. The growing reliance on artificial intelligence and machine learning at the edge is transforming how retailers operate, providing them with enhanced insights and decision-making capabilities that drive business success.
Key Market Players
• Amazon.com, Inc.
• Microsoft Corporation
• IBM Corporation
• Intel Corporation
• Cisco Systems, Inc.
• Hewlett Packard Enterprise Company
• NVIDIA Corporation
• Google LLC
• Oracle Corporation
• Qualcomm Incorporated
Report Scope:
In this report, the Global Retail Edge Computing Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Retail Edge Computing Market, By Component:
o Hardware
o Software
o Services
• Retail Edge Computing Market, By Application:
o Smart Cities
o Industrial Internet of Things
o Remote Monitoring
o Content Delivery
o Augmented Reality
o Virtual Reality
o Others
• Retail Edge Computing Market, By Organization Size:
o Small & Medium Enterprises
o Large Enterprises
• Retail Edge Computing Market, By Region:
o North America
§ United States
§ Canada
§ Mexico
o Europe
§ Germany
§ France
§ United Kingdom
§ Italy
§ Spain
§ Belgium
o Asia Pacific
§ China
§ India
§ Japan
§ South Korea
§ Australia
§ Indonesia
§ Vietnam
o South America
§ Brazil
§ Colombia
§ Argentina
§ Chile
o Middle East & Africa
§ Saudi Arabia
§ UAE
§ South Africa
§ Turkey
§ Israel
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Retail Edge Computing Market.
Available Customizations:
Global Retail Edge Computing Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Solution Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1. Secondary Research
2.5.2. Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1. The Bottom-Up Approach
2.6.2. The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
5. Global Retail Edge Computing Market Overview
6. Global Retail Edge Computing Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Component (Hardware, Software, Services)
6.2.2. By Application (Smart Cities, Industrial Internet of Things, Remote Monitoring, Content Delivery, Augmented Reality, Virtual Reality, Others)
6.2.3. By Organization Size (Small & Medium Enterprises, Large Enterprises)
6.2.4. By Region (North America, Europe, South America, Middle East & Africa, Asia Pacific)
6.3. By Company (2024)
6.4. Market Map
7. North America Retail Edge Computing Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Component
7.2.2. By Application
7.2.3. By Organization Size
7.2.4. By Country
7.3. North America: Country Analysis
7.3.1. United States Retail Edge Computing Market Outlook
7.3.1.1. Market Size & Forecast
7.3.1.1.1. By Value
7.3.1.2. Market Share & Forecast
7.3.1.2.1. By Component
7.3.1.2.2. By Application
7.3.1.2.3. By Organization Size
7.3.2. Canada Retail Edge Computing Market Outlook
7.3.2.1. Market Size & Forecast
7.3.2.1.1. By Value
7.3.2.2. Market Share & Forecast
7.3.2.2.1. By Component
7.3.2.2.2. By Application
7.3.2.2.3. By Organization Size
7.3.3. Mexico Retail Edge Computing Market Outlook
7.3.3.1. Market Size & Forecast
7.3.3.1.1. By Value
7.3.3.2. Market Share & Forecast
7.3.3.2.1. By Component
7.3.3.2.2. By Application
7.3.3.2.3. By Organization Size
8. Europe Retail Edge Computing Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Component
8.2.2. By Application
8.2.3. By Organization Size
8.2.4. By Country
8.3. Europe: Country Analysis
8.3.1. Germany Retail Edge Computing Market Outlook
8.3.1.1. Market Size & Forecast
8.3.1.1.1. By Value
8.3.1.2. Market Share & Forecast
8.3.1.2.1. By Component
8.3.1.2.2. By Application
8.3.1.2.3. By Organization Size
8.3.2. France Retail Edge Computing Market Outlook
8.3.2.1. Market Size & Forecast
8.3.2.1.1. By Value
8.3.2.2. Market Share & Forecast
8.3.2.2.1. By Component
8.3.2.2.2. By Application
8.3.2.2.3. By Organization Size
8.3.3. United Kingdom Retail Edge Computing Market Outlook
8.3.3.1. Market Size & Forecast
8.3.3.1.1. By Value
8.3.3.2. Market Share & Forecast
8.3.3.2.1. By Component
8.3.3.2.2. By Application
8.3.3.2.3. By Organization Size
8.3.4. Italy Retail Edge Computing Market Outlook
8.3.4.1. Market Size & Forecast
8.3.4.1.1. By Value
8.3.4.2. Market Share & Forecast
8.3.4.2.1. By Component
8.3.4.2.2. By Application
8.3.4.2.3. By Organization Size
8.3.5. Spain Retail Edge Computing Market Outlook
8.3.5.1. Market Size & Forecast
8.3.5.1.1. By Value
8.3.5.2. Market Share & Forecast
8.3.5.2.1. By Component
8.3.5.2.2. By Application
8.3.5.2.3. By Organization Size
8.3.6. Belgium Retail Edge Computing Market Outlook
8.3.6.1. Market Size & Forecast
8.3.6.1.1. By Value
8.3.6.2. Market Share & Forecast
8.3.6.2.1. By Component
8.3.6.2.2. By Application
8.3.6.2.3. By Organization Size
9. Asia Pacific Retail Edge Computing Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Component
9.2.2. By Application
9.2.3. By Organization Size
9.2.4. By Country
9.3. Asia Pacific: Country Analysis
9.3.1. China Retail Edge Computing Market Outlook
9.3.1.1. Market Size & Forecast
9.3.1.1.1. By Value
9.3.1.2. Market Share & Forecast
9.3.1.2.1. By Component
9.3.1.2.2. By Application
9.3.1.2.3. By Organization Size
9.3.2. India Retail Edge Computing Market Outlook
9.3.2.1. Market Size & Forecast
9.3.2.1.1. By Value
9.3.2.2. Market Share & Forecast
9.3.2.2.1. By Component
9.3.2.2.2. By Application
9.3.2.2.3. By Organization Size
9.3.3. Japan Retail Edge Computing Market Outlook
9.3.3.1. Market Size & Forecast
9.3.3.1.1. By Value
9.3.3.2. Market Share & Forecast
9.3.3.2.1. By Component
9.3.3.2.2. By Application
9.3.3.2.3. By Organization Size
9.3.4. South Korea Retail Edge Computing Market Outlook
9.3.4.1. Market Size & Forecast
9.3.4.1.1. By Value
9.3.4.2. Market Share & Forecast
9.3.4.2.1. By Component
9.3.4.2.2. By Application
9.3.4.2.3. By Organization Size
9.3.5. Australia Retail Edge Computing Market Outlook
9.3.5.1. Market Size & Forecast
9.3.5.1.1. By Value
9.3.5.2. Market Share & Forecast
9.3.5.2.1. By Component
9.3.5.2.2. By Application
9.3.5.2.3. By Organization Size
9.3.6. Indonesia Retail Edge Computing Market Outlook
9.3.6.1. Market Size & Forecast
9.3.6.1.1. By Value
9.3.6.2. Market Share & Forecast
9.3.6.2.1. By Component
9.3.6.2.2. By Application
9.3.6.2.3. By Organization Size
9.3.7. Vietnam Retail Edge Computing Market Outlook
9.3.7.1. Market Size & Forecast
9.3.7.1.1. By Value
9.3.7.2. Market Share & Forecast
9.3.7.2.1. By Component
9.3.7.2.2. By Application
9.3.7.2.3. By Organization Size
10. South America Retail Edge Computing Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Component
10.2.2. By Application
10.2.3. By Organization Size
10.2.4. By Country
10.3. South America: Country Analysis
10.3.1. Brazil Retail Edge Computing Market Outlook
10.3.1.1. Market Size & Forecast
10.3.1.1.1. By Value
10.3.1.2. Market Share & Forecast
10.3.1.2.1. By Component
10.3.1.2.2. By Application
10.3.1.2.3. By Organization Size
10.3.2. Colombia Retail Edge Computing Market Outlook
10.3.2.1. Market Size & Forecast
10.3.2.1.1. By Value
10.3.2.2. Market Share & Forecast
10.3.2.2.1. By Component
10.3.2.2.2. By Application
10.3.2.2.3. By Organization Size
10.3.3. Argentina Retail Edge Computing Market Outlook
10.3.3.1. Market Size & Forecast
10.3.3.1.1. By Value
10.3.3.2. Market Share & Forecast
10.3.3.2.1. By Component
10.3.3.2.2. By Application
10.3.3.2.3. By Organization Size
10.3.4. Chile Retail Edge Computing Market Outlook
10.3.4.1. Market Size & Forecast
10.3.4.1.1. By Value
10.3.4.2. Market Share & Forecast
10.3.4.2.1. By Component
10.3.4.2.2. By Application
10.3.4.2.3. By Organization Size
11. Middle East & Africa Retail Edge Computing Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Component
11.2.2. By Application
11.2.3. By Organization Size
11.2.4. By Country
11.3. Middle East & Africa: Country Analysis
11.3.1. Saudi Arabia Retail Edge Computing Market Outlook
11.3.1.1. Market Size & Forecast
11.3.1.1.1. By Value
11.3.1.2. Market Share & Forecast
11.3.1.2.1. By Component
11.3.1.2.2. By Application
11.3.1.2.3. By Organization Size
11.3.2. UAE Retail Edge Computing Market Outlook
11.3.2.1. Market Size & Forecast
11.3.2.1.1. By Value
11.3.2.2. Market Share & Forecast
11.3.2.2.1. By Component
11.3.2.2.2. By Application
11.3.2.2.3. By Organization Size
11.3.3. South Africa Retail Edge Computing Market Outlook
11.3.3.1. Market Size & Forecast
11.3.3.1.1. By Value
11.3.3.2. Market Share & Forecast
11.3.3.2.1. By Component
11.3.3.2.2. By Application
11.3.3.2.3. By Organization Size
11.3.4. Turkey Retail Edge Computing Market Outlook
11.3.4.1. Market Size & Forecast
11.3.4.1.1. By Value
11.3.4.2. Market Share & Forecast
11.3.4.2.1. By Component
11.3.4.2.2. By Application
11.3.4.2.3. By Organization Size
11.3.5. Israel Retail Edge Computing Market Outlook
11.3.5.1. Market Size & Forecast
11.3.5.1.1. By Value
11.3.5.2. Market Share & Forecast
11.3.5.2.1. By Component
11.3.5.2.2. By Application
11.3.5.2.3. By Organization Size
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends and Developments
14. Company Profiles
14.1. Amazon.com, Inc.
14.1.1. Business Overview
14.1.2. Key Revenue and Financials
14.1.3. Recent Developments
14.1.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.1.5. Key Product/Services Offered
14.2. Microsoft Corporation
14.2.1. Business Overview
14.2.2. Key Revenue and Financials
14.2.3. Recent Developments
14.2.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.2.5. Key Product/Services Offered
14.3. IBM Corporation
14.3.1. Business Overview
14.3.2. Key Revenue and Financials
14.3.3. Recent Developments
14.3.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.3.5. Key Product/Services Offered
14.4. Intel Corporation
14.4.1. Business Overview
14.4.2. Key Revenue and Financials
14.4.3. Recent Developments
14.4.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.4.5. Key Product/Services Offered
14.5. Cisco Systems, Inc.
14.5.1. Business Overview
14.5.2. Key Revenue and Financials
14.5.3. Recent Developments
14.5.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.5.5. Key Product/Services Offered
14.6. Hewlett Packard Enterprise Company
14.6.1. Business Overview
14.6.2. Key Revenue and Financials
14.6.3. Recent Developments
14.6.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.6.5. Key Product/Services Offered
14.7. NVIDIA Corporation
14.7.1. Business Overview
14.7.2. Key Revenue and Financials
14.7.3. Recent Developments
14.7.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.7.5. Key Product/Services Offered
14.8. Google LLC
14.8.1. Business Overview
14.8.2. Key Revenue and Financials
14.8.3. Recent Developments
14.8.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.8.5. Key Product/Services Offered
14.9. Oracle Corporation
14.9.1. Business Overview
14.9.2. Key Revenue and Financials
14.9.3. Recent Developments
14.9.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.9.5. Key Product/Services Offered
14.10. Qualcomm Incorporated
14.10.1. Business Overview
14.10.2. Key Revenue and Financials
14.10.3. Recent Developments
14.10.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.10.5. Key Product/Services Offered
15. Strategic Recommendations
16. About Us & Disclaimer

 

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