高級腕時計市場:タイプ別(アナログ腕時計、デジタル腕時計)、エンドユーザー別(女性、男性、ユニセックス)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別、競争予測と機会:2018-2028FLuxury Watch Market By Type (Analog Watch and Digital Watch), By End User (Women, Men, and Unisex), By Distribution Channel (Online, Offline), By Region, By Competition Forecast & Opportunities, 2018-2028F 2022年に430億1,000万米ドルと評価された世界の高級時計市場は、2028年までの年間平均成長率(CAGR)が5.1%と予測され、予測期間中に大幅な成長が見込まれている。世界の高級時計産業は、時計職人の技とデザイン... もっと見る
サマリー2022年に430億1,000万米ドルと評価された世界の高級時計市場は、2028年までの年間平均成長率(CAGR)が5.1%と予測され、予測期間中に大幅な成長が見込まれている。世界の高級時計産業は、時計職人の技とデザインの縮図であり、時計の機能的な精度と美的な芸術性の両方を高く評価する目の肥えた顧客を対象としている。高級時計は、その卓越した品質と細心の職人技を特徴とし、単なる計時を超越した複雑な機構を備えていることが多い。スイス、特にジュネーブやラ・ショー・ド・フォンのような都市は、ロレックス、パテック・フィリップ、オーデマ・ピゲのような有名ブランドの本拠地であり、高級時計製造の代名詞となっている。ロレックス、パテック・フィリップ、オーデマ・ピゲといった有名ブランドの本拠地である。これらの時計メーカーは、何世紀にもわたる卓越した時計製造の伝統を誇り、熟練した職人たちがひとつひとつの時計を丹念に手作りしている。 近年、高級時計メーカーは伝統を守りつつも、最先端の素材や技術を作品に取り入れ、革新を取り入れている。伝統と革新の融合は、正確な計時を可能にするだけでなく、身に着ける人のステータス、好み、個性を反映するステートメント・ピースとなる時計を生み出しました。 世界の高級時計市場は、景気の変動にもかかわらず、アジア、特に中国が主要な成長ドライバーとして台頭し、回復力を示している。世界中のコレクターや愛好家は、限定品やヴィンテージ品、アイコニックなモデルに惹かれ、高級時計を投資機会として捉えている。 主な市場牽引要因 1.職人技と伝統: - 高級時計産業の核心は、クラフトマンシップと伝統へのこだわりにある。高級時計メーカーは数百年の歴史を持つブランドであることが多く、比類ない品質と精度を誇る時計を製造する伝統に大きな誇りを持っている。これらの企業は、何世代にもわたって受け継がれてきた伝統的な技術と技能を駆使して、一つひとつの時計を丹念に手作りする熟練の時計職人を雇用しています。特にスイスの時計製造は、高級時計の金字塔を打ち立てた。 - 高級時計の魅力は、その機能性だけでなく、複雑な芸術性にもあります。時計のムーブメントは何百もの小さな部品で構成され、卓越した精度で組み立てられている。さらに、多くの高級時計は、トゥールビヨン、永久カレンダー、ミニッツリピーターなどの精巧な複雑機構を備えており、時計メーカーの技術力と時計技術革新の限界を押し広げることへの献身を示しています。 - コレクターや愛好家は、その計時能力だけでなく、伝統とクラフツマンシップの具体的な表現として、これらの時計に惹かれています。高級時計を所有することは、歴史の一部を所有し、何世紀も続く伝統の一部になるようなものであり、クラフトマンシップと伝統が世界の高級時計市場を支える原動力となっている。 2.ステータスと独占性: - 高級時計は、ステータスと高級感を象徴するものである。これらの時計はしばしば富、成功、洗練を連想させる。高級時計を所有することは、単なる計時を超越したステートメントであり、その人の目の肥えたセンスと社会的地位の高さを伝えるものです。 - 高級時計の世界には、エリート層向けの限定品や希少な素材、独占的なコラボレーションが数多く存在する。ロレックス、パテック・フィリップ、オーデマ・ピゲのようなブランドは独占的なオーラを放ち、最も人気のあるモデルには何年も待ち行列ができる。コレクターや愛好家たちは、世界で選ばれた数人しか所有することのできない時計を手に入れるチャンスを求めて争う。 - ステータスと独占性の認識は、時計そのものだけでなく、所有体験全体にまで及んでいる。高級時計ブランドは、非の打ちどころのないカスタマーサービス、パーソナライズされた体験、カスタマイズの機会を提供し、その製品にまつわる独占感を高めている。多くの人々にとって、ステータスと独占性の魅力は、高級時計への情熱の原動力となっている。 3.投資価値: - 投資価値は、高級時計業界において説得力のある原動力である。このニッチ市場に属する特定の時計は、極上のアクセサリーとしてだけでなく、購入者の潜在的な資産としても機能します。しばしば「投資時計」と呼ばれる、価値が上昇する高級時計は、コレクターや投資家の注目を集めています。象徴的なモデル、限定版、ヴィンテージ品などは特に人気が高く、流通市場ではしばしばプレミア価格がつく。 - 愛好家にとって、この投資の可能性は二重の利益をもたらし、時計への情熱を満喫できる一方で、健全な経済的リターンを確保できる可能性もある。これらの時計の希少性、職人技、歴史的意義は、時間の経過とともに高く評価され、その魅力をさらに際立たせている。その結果、時計は機能的な計時装置であると同時に貴重な資産でもあるというコンセプトが高級時計市場の魅力となり、高級時計への愛着と経済的な利益を両立させたいと考える人々を惹きつけている。 4.革新と技術: - 革新とテクノロジーは高級時計産業に不可欠な要素となっており、何世紀にもわたって受け継がれてきたクラフツマンシップに新たな息吹を吹き込んでいる。高級時計メーカーは、トゥールビヨン、パーペチュアルカレンダー、複雑機構などの最先端機能を時計に搭載することで、常に限界を押し広げている。伝統と革新の融合により、芸術的な熟練を感じさせるだけでなく、高度な機能性を備えた時計が誕生するのです。 - これらの現代的な驚異の魅力は、芸術性と実用性の融合を高く評価する様々なバイヤーの共感を呼んでいます。時計の表面に隠された複雑なムーブメントと機構は、時計工学の最高峰です。さらに、技術の進歩により、精度、耐久性、使いやすさが向上し、技術主導の世界における高級時計の魅力をさらに高めています。 - クラフツマンシップとテクノロジーの調和した共存は、高級時計メーカーの順応性を反映し、日進月歩の市場においてその妥当性を確保し、伝統の美と革新の恩恵の両方を時計に求める人々の心を捉えている。 主な市場課題 1.消費者の嗜好の変化: - 高級時計業界が直面する最も大きな課題のひとつは、消費者の嗜好の変化である。今日の消費者、特に若い世代の消費者は、以前の消費者とは異なる優先順位と価値観を持っている。物質的な所有物よりも体験を優先することが多く、時計のような高級品よりも、旅行やテクノロジー、体験に時間を費やす傾向が強い。 - さらに、デジタル時代の到来は、人々の時間のとらえ方や関わり方を大きく変えた。スマートフォン、スマートウォッチ、その他のデジタル機器の普及は、従来の計時を必要不可欠なものではなくなった。多くの消費者が計時をスマートフォンに頼り、腕時計は必要不可欠な道具ではなく、ファッション・アクセサリーの地位に追いやられている。 - こうした変化を受けて、高級時計ブランドはスマートウォッチの機能や接続性を時計に取り入れることで適応している。しかし、これは高級時計を特徴づける伝統的なクラフツマンシップや伝統を希薄にする危険性があるため、微妙なバランスを取る必要がある。高級時計製造の本質を保ちつつ、この難題を乗り切ることは、業界にとって重要な検討課題である。 2.経済の不確実性と市場の変動: - 高級時計市場は経済状況や市場の変動に非常に敏感である。景気後退や金融危機などの景気後退は、消費者の信頼感や購買力に大きな影響を与えます。そのような時期には、消費者はより必要な出費や投資を優先し、高級時計を含む贅沢品の購入を延期する可能性があります。 - また、世界の高級時計市場は為替変動や地政学的な不確実性の影響を受け、生産コストや価格戦略、世界的な販売に影響を与える可能性がある。貿易摩擦、政情不安、COVID-19のパンデミックのような不測の事態はすべて、高級時計メーカーにとって市場の混乱やサプライチェーンの課題につながっている。 - ブランドは世界経済の状況を注意深く監視し、これらの不確実性を乗り切るために戦略を適応させなければならない。一部のブランドは商品を多様化させ、より手に入りやすいエントリーレベルの 一方、高級な投資を求めるコレクターや愛好家を惹きつけるため、ユニークな限定品を提供することに重点を置いているブランドもある。 3.偽造とグレーマーケット販売: - 高級時計業界は長い間、偽造品の問題に取り組んできた。偽造品は、正規の製造業者にとっては収益の損失であり、ブランドの評判を損なう可能性という二重の脅威をもたらすものである。高級時計の偽造はますます巧妙になり、消費者が本物と偽物を見分けることが難しくなっている。 - もう一つの課題はグレーマーケットの蔓延である。グレーマーケットとは、正規の小売店が提供する価格よりも大幅に安い価格で、非正規ルートを通じて時計が販売されることである。グレーマーケットに出回る時計は、正規の高級時計の価値を損なう可能性があり、消費者は同じ製品が他でより安く手に入るのに、なぜ割高な価格を支払わなければならないのかと疑問を持つかもしれない。 - 高級時計ブランドは、偽造防止技術の強化、流通経路の厳格な管理、消費者が正規品を見分けられるようにするための教育的取り組みなど、様々な手段でこうした課題に立ち向かっている。しかし、偽造品やグレーマーケットへの対処は、依然として継続的な戦いである。 4.持続可能性と倫理的懸念: - 環境と倫理への意識が高まる中、高級時計業界はサプライチェーン全体で持続可能性への懸念に対処する必要に迫られている。責任ある素材調達、倫理的な労働慣行、製造工程が環境に与える影響に関する問題が注目されている。 - 高級時計に貴金属や宝石を使用することで、倫理的な採掘慣行やこれらの素材の調達に関する疑問が生じる。消費者はますますサプライチェーンの透明性を求めるようになり、高級品の購入が環境破壊や人権侵害に加担していないことの保証を求めるようになっている。 - さらに、エネルギー集約的な製造工程から包装材料に至るまで、時計製造が環境に与える影響は、業界内でより持続可能な慣行を求める声を促している。各ブランドは、環境に優しい製造技術を採用し、リサイクル素材を使用し、持続可能なパッケージング・ソリューションを導入することで対応している。 - 持続可能性を取り入れることは、消費者の価値観に沿うだけでなく、高級時計メーカーの風評リスクを軽減することにもなる。環境意識の高い消費者の信頼と忠誠心を維持するために、ブランドは倫理的で持続可能な慣行へのコミットメントを示すことが不可欠である。 主な市場動向 1.デジタルトランスフォーメーションとスマート高級時計: - 高級時計業界はデジタル変革を遂げ、ハイテクに精通した顧客層に対応するためにスマートテクノロジーを取り入れている。伝統的な時計メーカーはスマート機能を時計に取り入れ、"スマート高級時計 "と呼ばれる新しいカテゴリーを創造している。これらの時計は、クラシックなクラフツマンシップと最先端技術の融合を提供し、スタイルと機能性の両方を望む消費者にアピールしている。 - スマート・ラグジュアリー・ウォッチは、多くの場合、健康やフィットネスのトラッキング、通知機能、スマートフォンとの連携といった機能を備えている。高級時計の美的センスと格式を高く評価する一方で、現代的なウェアラブルの利便性と接続性を求める個人を対象としている。 - タグ・ホイヤーやモンブランなどのブランドは、タグ・ホイヤー コネクテッドやモンブラン サミットなど、伝統的なスイス時計製造の伝統とデジタル技術を融合させたスマート高級時計を発表している。このトレンドは、デジタルに積極的な若年層を取り込み、デジタル時代における業界の関連性を確保するための戦略的な動きを反映している。 - さらに、一部の高級時計ブランドは、ハイテク企業と提携し、ハードウェアとソフトウェアの専門知識を活用して、スマートウォッチの提供を強化している。このコラボレーション・アプローチにより、時計メーカーは成長するスマート・ウェアラブル市場で競争力を維持することができる。 2.カスタマイズとパーソナライゼーション: - 高級時計の消費者は、個人の好みや嗜好を反映したユニークでパーソナライズされた時計を求めるようになっている。こうした需要に応えるため、多くの高級時計ブランドがカスタマイズやパーソナライズのオプションを提供している。 - カスタマイズには、文字盤、ケース、ストラップなどの時計部品の様々な素材、色、仕上げの選択が含まれる。ブランドによっては、特定のコンプリケーションを選択したり、時計にパーソナライズされたメッセージを刻印したりすることもできる。 - ロレックスやオーデマ・ピゲのようなブランドはカスタマイズ・プログラムを提供しており、顧客は世界に一つだけの時計を作ることができる。このトレンドは、顧客と時計との感情的な結びつきを強めるだけでなく、高級品市場の独自性への欲求と一致し、独占的な感覚を提供する。 - パーソナライゼーションは時計の物理的な側面にとどまらず、デジタル体験も含まれる。一部の高級時計メーカーはデジタル・プラットフォームを提供しており、顧客はオンラインで時計をデザインし、購入前に自分の作品を視覚化することができる。 3.ヘリテージとヴィンテージの復活: - 高級時計産業が革新性と現代性を取り入れる一方で、ヘリテージやヴィンテージデザインへの関心も同時に復活している。ヴィンテージにインスパイアされたタイムピースが人気を博しており、ブランドはアーカイブを再訪し、象徴的なモデルを再び発表したり、特定の歴史的時代にオマージュを捧げたりしている。 - コレクターや愛好家は、レトロな雰囲気の文字盤、針、ケースデザインなど、ヴィンテージの美学を備えた時計に惹かれています。これらの時計はノスタルジーを呼び起こし、クラシックな時計製造の不朽の魅力を讃えます。 - さらに、尊敬されるブランドのヴィンテージウォッチは、コレクターズアイテムとして高い人気を誇り、オークションや二次市場でプレミア価格がつくことも少なくありません。コレクターは、ヴィンテージウォッチの歴史的意義、希少性、クラフツマンシップを高く評価しています。 - オメガのシーマスター300 "スペクター "リミテッドエディションや、チュードルのヘリテージ・ブラックベイ・コレクションのようなブランドは、クラシックなモデルを現代的に再解釈して提供することで、このトレンドをうまく利用している。ノスタルジーと現代のテクノロジーを融合させることで、これらのブランドはヴィンテージ風のラグジュアリーウォッチに対する市場の欲求を利用している。 4.持続可能性と倫理的慣行: - 高級時計業界では、持続可能性と倫理的配慮がますます重要になってきている。消費者は素材の調達、責任ある製造工程、環境に優しい取り組みについて、より透明性を求めている。 - 高級時計メーカーは、時計の部品や包装にリサイクル素材を使用したり、生産における二酸化炭素排出量を削減したり、公正な労働慣行を実施するなど、持続可能な慣行を採用することで対応している。ブランドはまた、貴金属や宝石の責任ある調達に力を入れ、環境への影響や倫理的な採掘に関する懸念に対処している。 - Responsible Jewellery Council(RJC)のような認証や、"Swiss Made Green "ラベルのようなイニシアチブは、業界の持続可能性へのコミットメントを強調している。ショパールのようなブランドは、フェアマインド認証を受けた鉱山から調達したエシカル・ゴールド・ウォッチを発表し、エシカルで持続可能なラグジュアリーへの献身を強調している。 - 環境や倫理的な配慮だけでなく、ブランドは寿命や耐久性にも注目している。時の試練に耐え、何世代にもわたって修理やメンテナンスが可能な時計をデザインすることは、頻繁な買い替えの必要性を減らし、持続可能な原則に沿うものである。 その結果、世界の高級時計産業は消費者の嗜好や価値観の変化に合わせて進化している。スマート・ラグジュアリー・ウォッチ、カスタマイズ、ヴィンテージ・リバイバル、サステイナビリティといったトレンドが、高級時計の展望を再構築している。高級時計ブランドはこれらのトレンドに適応しながら、伝統と革新を融合させ続け、進化し続ける市場での妥当性を確保している。これらのトレンドは、多様で目の肥えた顧客の欲求に応えながら、伝統と現代的な妥当性のバランスをとるダイナミックな業界を反映している。 セグメント別の洞察 タイプの洞察 - デジタルウォッチ部門は、世界の高級時計市場においてかつてない成長を遂げている。スマートウォッチの台頭と、テクノロジーとハイエンドのクラフツマンシップの融合により、デジタル高級時計は最も急成長しているセグメントとなっている。これらの時計は、スタイル、機能性、接続性のシームレスなブレンドを提供し、技術に精通した聴衆に対応しています。 - 高級時計メーカーは、健康モニタリング、通知機能、スマートウォッチ機能などの最先端機能を製品に組み込むことで、このトレンドに適応している。タグ・ホイヤーやモンブランのようなブランドである、 やブルガリなどのブランドは、伝統的な時計に見られるエレガンスと格式を保ちながら、デジタル時代の利便性と革新性を取り入れたデジタル高級時計の導入に成功している。 - デジタル高級時計の需要は、現代性と多用途性への消費者の嗜好の変化を反映している。技術が進歩し続ける中、この分野は急速な成長を維持し、高級時計産業の展望を再構築していくと思われる。 流通チャネルの洞察: - オンライン販売は、世界の高級時計市場で最も急成長しているセグメントである。デジタル時代は消費者の買い物方法に革命を起こし、高級時計ブランドもこの傾向に適応している。オンライン販売チャネルは、利便性、より広いリーチ、より高いアクセシビリティを提供し、高級時計を世界中の人々にとってより身近なものにしている。 - 高級時計ブランドはeコマース・プラットフォームに多額の投資を行っており、顧客がオンラインで時計を閲覧、カスタマイズ、購入できる機会を提供している。このようなデジタル・ストアフロントは、多くの場合、没入型のバーチャル体験によって補完され、消費者が自宅にいながら各ブランドのクラフツマンシップ、歴史、伝統を探求することを可能にしている。 - COVID-19の大流行は、閉鎖や制限によって実店舗へのアクセスが制限されたため、この傾向を加速させた。その結果、高級時計ブランドはオンラインでの存在感を高めることに重点を移した。安全な取引と効率的なカスタマーサービスを組み合わせたオンライン購入の容易さが、高級時計市場におけるオンライン販売の成長に大きく貢献した。この傾向は、消費者がデジタルショッピング体験を受け入れ続けているため、今後も続くと予想される。 地域別の洞察 - アジア太平洋地域は、世界の高級時計市場で圧倒的な強さを見せている。急成長する経済、急増する中産階級、高級品やステータスシンボルに対する根強い評価により、アジア太平洋地域は高級時計の販売と消費の強国となっている。 - 特に中国は、この優位性において極めて重要な役割を果たしている。この国の豊かさは拡大し、高級品への強い文化的親近感と相まって、高級時計への飽くなき需要につながっている。中国本土内外の消費者は、世界中の高級時計ブランドの成功に大きく貢献している。さらに、日本、韓国、シンガポール、香港のような国々は高級品市場が確立されており、高級時計産業におけるアジア太平洋地域の優位性をさらに高めている。 - 高級時計ブランドはこの地域の重要性を認識し、限定版のリリース、独占的パートナーシップ、パーソナライズされた体験など、アジアの消費者の嗜好に合わせた戦略をとっている。アジア太平洋地域が富と影響力を拡大し続けるにつれ、世界の高級時計市場における支配的地位を維持する可能性が高い。 主要市場プレイヤー アップル フォッシル・グループ スウォッチ・グループ シチズン・ウォッチ・カンパニー・オブ・アメリカ ラルフローレン セイコーウオッチ株式会社 モバードグループ リシュモン株式会社 オーデマ・ピゲ・ホールディングS.A. LVMH モエ ヘネシー・ルイ ヴィトン レポートの範囲 本レポートでは、ラグジュアリーウォッチの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - 高級腕時計市場、タイプ別 o アナログ時計 o デジタル腕時計 - 高級腕時計市場:エンドユーザー別 o 女性 o 男性 o ユニセックス - 高級腕時計市場:流通チャネル別 o オンライン o オフライン - 高級腕時計市場:地域別 o アジア太平洋 中国 日本 インド ベトナム 韓国 北米 米国 カナダ メキシコ ヨーロッパ フランス イギリス イタリア ドイツ スペイン 南米 ブラジル アルゼンチン コロンビア 中東・アフリカ 南アフリカ サウジアラビア UAE 競合他社の状況 企業プロフィール:世界の高級腕時計市場における主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: Tech Sci Research社は、与えられた市場データを用いた世界の高級腕時計市場レポートにおいて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。以下のカスタマイズオプションが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision 4.3. Sources of Information 5. Global Luxury Watch Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Analog Watch and Digital Watch) 5.2.2. By End User Market Share Analysis (Women, Men, and Unisex) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Online, Offline) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. Asia-Pacific Market Share Analysis 5.2.4.2. North America Market Share Analysis 5.2.4.3. Europe Market Share Analysis 5.2.4.4. South America Market Share Analysis 5.2.4.5. Middle East & Africa Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Global Luxury Watch Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Asia-Pacific Luxury Watch Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.2. By End User Market Share Analysis 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4. By Country Market Share Analysis 6.2.4.1. China Luxury Watch Market Outlook 6.2.4.1.1. Market Size & Forecast 6.2.4.1.1.1. By Value 6.2.4.1.2. Market Share & Forecast 6.2.4.1.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.4.1.2.2. By End User Market Share Analysis 6.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.2. Japan Luxury Watch Market Outlook 6.2.4.2.1. Market Size & Forecast 6.2.4.2.1.1. By Value 6.2.4.2.2. Market Share & Forecast 6.2.4.2.2.1. B By Type Market Share Analysis 6.2.4.2.2.2. By End User Market Share Analysis 6.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.3. India Luxury Watch Market Outlook 6.2.4.3.1. Market Size & Forecast 6.2.4.3.1.1. By Value 6.2.4.3.2. Market Share & Forecast 6.2.4.3.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.4.3.2.2. By End User Market Share Analysis 6.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.4. Vietnam Luxury Watch Market Outlook 6.2.4.4.1. Market Size & Forecast 6.2.4.4.1.1. By Value 6.2.4.4.2. Market Share & Forecast 6.2.4.4.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.4.4.2.2. By End User Market Share Analysis 6.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.5. South Korea Luxury Watch Market Outlook 6.2.4.5.1. Market Size & Forecast 6.2.4.5.1.1. By Value 6.2.4.5.2. Market Share & Forecast 6.2.4.5.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.4.5.2.2. By End User Market Share Analysis 6.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. North America Luxury Watch Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.2. By End User Market Share Analysis 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4. By Country Market Share Analysis 7.2.4.1. United States Luxury Watch Market Outlook 7.2.4.1.1. Market Size & Forecast 7.2.4.1.1.1. By Value 7.2.4.1.2. Market Share & Forecast 7.2.4.1.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.4.1.2.2. By End User Market Share Analysis 7.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.2. Canada Luxury Watch Market Outlook 7.2.4.2.1. Market Size & Forecast 7.2.4.2.1.1. By Value 7.2.4.2.2. Market Share & Forecast 7.2.4.2.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.4.2.2.2. By End User Market Share Analysis 7.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.3. Mexico Luxury Watch Market Outlook 7.2.4.3.1. Market Size & Forecast 7.2.4.3.1.1. By Value 7.2.4.3.2. Market Share & Forecast 7.2.4.3.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.4.3.2.2. By End User Market Share Analysis 7.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Europe Luxury Watch Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.2. By End User Market Share Analysis 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4. By Country Market Share Analysis 8.2.4.1. France Luxury Watch Market Outlook 8.2.4.1.1. Market Size & Forecast 8.2.4.1.1.1. By Value 8.2.4.1.2. Market Share & Forecast 8.2.4.1.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.4.1.2.2. By End User Market Share Analysis 8.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.2. Germany Luxury Watch Market Outlook 8.2.4.2.1. Market Size & Forecast 8.2.4.2.1.1. By Value 8.2.4.2.2. Market Share & Forecast 8.2.4.2.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.4.2.2.2. By End User Market Share Analysis 8.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.3. Spain Luxury Watch Market Outlook 8.2.4.3.1. Market Size & Forecast 8.2.4.3.1.1. By Value 8.2.4.3.2. Market Share & Forecast 8.2.4.3.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.4.3.2.2. By End User Market Share Analysis 8.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.4. Italy Luxury Watch Market Outlook 8.2.4.4.1. Market Size & Forecast 8.2.4.4.1.1. By Value 8.2.4.4.2. Market Share & Forecast 8.2.4.4.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.4.4.2.2. By End User Market Share Analysis 8.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.5. United Kingdom Luxury Watch Market Outlook 8.2.4.5.1. Market Size & Forecast 8.2.4.5.1.1. By Value 8.2.4.5.2. Market Share & Forecast 8.2.4.5.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.4.5.2.2. By End User Market Share Analysis 8.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. South America Luxury Watch Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.2. By End User Market Share Analysis 9.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4. By Country Market Share Analysis 9.2.4.1. Argentina Luxury Watch Market Outlook 9.2.4.1.1. Market Size & Forecast 9.2.4.1.1.1. By Value 9.2.4.1.2. Market Share & Forecast 9.2.4.1.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.4.1.2.2. By End User Market Share Analysis 9.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4.2. Colombia Luxury Watch Market Outlook 9.2.4.2.1. Market Size & Forecast 9.2.4.2.1.1. By Value 9.2.4.2.2. Market Share & Forecast 9.2.4.2.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.4.2.2.2. By End User Market Share Analysis 9.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4.3. Brazil Luxury Watch Market Outlook 9.2.4.3.1. Market Size & Forecast 9.2.4.3.1.1. By Value 9.2.4.3.2. Market Share & Forecast 9.2.4.3.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.4.3.2.2. By End User Market Share Analysis 9.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. Middle East & Africa Luxury Watch Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Type Market Share Analysis 10.2.2. By End User Market Share Analysis 10.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.4. By Country Market Share Analysis 10.2.4.1. South Africa Luxury Watch Market Outlook 10.2.4.1.1. Market Size & Forecast 10.2.4.1.1.1. By Value 10.2.4.1.2. Market Share & Forecast 10.2.4.1.2.1. By Type Market Share Analysis 10.2.4.1.2.2. By End User Market Share Analysis 10.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.4.2. Saudi Arabia Luxury Watch Market Outlook 10.2.4.2.1. Market Size & Forecast 10.2.4.2.1.1. By Value 10.2.4.2.2. Market Share & Forecast 10.2.4.2.2.1. By Type Market Share Analysis 10.2.4.2.2.2. By End User Market Share Analysis 10.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.4.3. UAE Luxury Watch Market Outlook 10.2.4.3.1. Market Size & Forecast 10.2.4.3.1.1. By Value 10.2.4.3.2. Market Share & Forecast 10.2.4.3.2.1. By Type Market Share Analysis 10.2.4.3.2.2. By End User Market Share Analysis 10.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.2. Challenges 12. Impact of COVID-19 on Global Luxury Watch Market 12.1. Impact Assessment Model 12.1.1. Key Segments Impacted 12.1.2. Key Regions Impacted 12.1.3. Key Countries Impacted 13. Market Trends & Developments 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles 14.1.1. Apple Inc. 14.1.1.1. Company Details 14.1.1.2. Products 14.1.1.3. Financials (As Per Availability) 14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.1.5. Recent Developments 14.1.1.6. Key Management Personnel 14.1.2. Fossil Group, Inc. 14.1.2.1. Company Details 14.1.2.2. Products 14.1.2.3. Financials (As Per Availability) 14.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.2.5. Recent Developments 14.1.2.6. Key Management Personnel 14.1.3. The Swatch Group Ltd 14.1.3.1. Company Details 14.1.3.2. Products 14.1.3.3. Financials (As Per Availability) 14.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.3.5. Recent Developments 14.1.3.6. Key Management Personnel 14.1.4. Citizen Watch Company Of America, Inc. 14.1.4.1. Company Details 14.1.4.2. Products 14.1.4.3. Financials (As Per Availability) 14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.4.5. Recent Developments 14.1.4.6. Key Management Personnel 14.1.5. Ralph Lauren Corp. 14.1.5.1. Company Details 14.1.5.2. Products 14.1.5.3. Financials (As Per Availability) 14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.5.5. Recent Developments 14.1.5.6. Key Management Personnel 14.1.6. Seiko Watch Corporation 14.1.6.1. Company Details 14.1.6.2. Products 14.1.6.3. Financials (As Per Availability) 14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.6.5. Recent Developments 14.1.6.6. Key Management Personnel 14.1.7. Movado Group Inc. 14.1.7.1. Company Details 14.1.7.2. Products 14.1.7.3. Financials (As Per Availability) 14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.7.5. Recent Developments 14.1.7.6. Key Management Personnel 14.1.8. Compagnie Financiere Richemont SA 14.1.8.1. Company Details 14.1.8.2. Products 14.1.8.3. Financials (As Per Availability) 14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.8.5. Recent Developments 14.1.8.6. Key Management Personnel 14.1.9. Audemars Piguet Holding S.A. 14.1.9.1. Company Details 14.1.9.2. Products 14.1.9.3. Financials (As Per Availability) 14.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.9.5. Recent Developments 14.1.9.6. Key Management Personnel 14.1.10. LVMH Moet Hennessy -Louis Vuitton 14.1.10.1. Company Details 14.1.10.2. Products 14.1.10.3. Financials (As Per Availability) 14.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.10.5. Recent Developments 14.1.10.6. Key Management Personnel 15. Strategic Recommendations/Action Plan 15.1. Key Focus Areas 15.2. Target Type 15.3. Target Distribution Channel About Us & Disclaimer
SummaryThe Global Luxury Watch Market, valued at USD 43.01 billion in 2022, is poised for substantial growth in the forecast period, with a projected Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 5.1% through 2028. The global luxury watch industry represents the epitome of horological craftsmanship and design, catering to discerning clientele who appreciate both the functional precision and aesthetic artistry of timepieces. Luxury watches are characterized by their exceptional quality, meticulous craftsmanship, and often feature intricate complications that transcend mere timekeeping. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision 4.3. Sources of Information 5. Global Luxury Watch Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Analog Watch and Digital Watch) 5.2.2. By End User Market Share Analysis (Women, Men, and Unisex) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Online, Offline) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. Asia-Pacific Market Share Analysis 5.2.4.2. North America Market Share Analysis 5.2.4.3. Europe Market Share Analysis 5.2.4.4. South America Market Share Analysis 5.2.4.5. Middle East & Africa Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Global Luxury Watch Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Asia-Pacific Luxury Watch Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.2. By End User Market Share Analysis 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4. By Country Market Share Analysis 6.2.4.1. China Luxury Watch Market Outlook 6.2.4.1.1. Market Size & Forecast 6.2.4.1.1.1. By Value 6.2.4.1.2. Market Share & Forecast 6.2.4.1.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.4.1.2.2. By End User Market Share Analysis 6.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.2. Japan Luxury Watch Market Outlook 6.2.4.2.1. Market Size & Forecast 6.2.4.2.1.1. By Value 6.2.4.2.2. Market Share & Forecast 6.2.4.2.2.1. B By Type Market Share Analysis 6.2.4.2.2.2. By End User Market Share Analysis 6.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.3. India Luxury Watch Market Outlook 6.2.4.3.1. Market Size & Forecast 6.2.4.3.1.1. By Value 6.2.4.3.2. Market Share & Forecast 6.2.4.3.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.4.3.2.2. By End User Market Share Analysis 6.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.4. Vietnam Luxury Watch Market Outlook 6.2.4.4.1. Market Size & Forecast 6.2.4.4.1.1. By Value 6.2.4.4.2. Market Share & Forecast 6.2.4.4.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.4.4.2.2. By End User Market Share Analysis 6.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.5. South Korea Luxury Watch Market Outlook 6.2.4.5.1. Market Size & Forecast 6.2.4.5.1.1. By Value 6.2.4.5.2. Market Share & Forecast 6.2.4.5.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.4.5.2.2. By End User Market Share Analysis 6.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. North America Luxury Watch Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.2. By End User Market Share Analysis 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4. By Country Market Share Analysis 7.2.4.1. United States Luxury Watch Market Outlook 7.2.4.1.1. Market Size & Forecast 7.2.4.1.1.1. By Value 7.2.4.1.2. Market Share & Forecast 7.2.4.1.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.4.1.2.2. By End User Market Share Analysis 7.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.2. Canada Luxury Watch Market Outlook 7.2.4.2.1. Market Size & Forecast 7.2.4.2.1.1. By Value 7.2.4.2.2. Market Share & Forecast 7.2.4.2.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.4.2.2.2. By End User Market Share Analysis 7.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.3. Mexico Luxury Watch Market Outlook 7.2.4.3.1. Market Size & Forecast 7.2.4.3.1.1. By Value 7.2.4.3.2. Market Share & Forecast 7.2.4.3.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.4.3.2.2. By End User Market Share Analysis 7.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Europe Luxury Watch Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.2. By End User Market Share Analysis 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4. By Country Market Share Analysis 8.2.4.1. France Luxury Watch Market Outlook 8.2.4.1.1. Market Size & Forecast 8.2.4.1.1.1. By Value 8.2.4.1.2. Market Share & Forecast 8.2.4.1.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.4.1.2.2. By End User Market Share Analysis 8.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.2. Germany Luxury Watch Market Outlook 8.2.4.2.1. Market Size & Forecast 8.2.4.2.1.1. By Value 8.2.4.2.2. Market Share & Forecast 8.2.4.2.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.4.2.2.2. By End User Market Share Analysis 8.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.3. Spain Luxury Watch Market Outlook 8.2.4.3.1. Market Size & Forecast 8.2.4.3.1.1. By Value 8.2.4.3.2. Market Share & Forecast 8.2.4.3.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.4.3.2.2. By End User Market Share Analysis 8.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.4. Italy Luxury Watch Market Outlook 8.2.4.4.1. Market Size & Forecast 8.2.4.4.1.1. By Value 8.2.4.4.2. Market Share & Forecast 8.2.4.4.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.4.4.2.2. By End User Market Share Analysis 8.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.5. United Kingdom Luxury Watch Market Outlook 8.2.4.5.1. Market Size & Forecast 8.2.4.5.1.1. By Value 8.2.4.5.2. Market Share & Forecast 8.2.4.5.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.4.5.2.2. By End User Market Share Analysis 8.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. South America Luxury Watch Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.2. By End User Market Share Analysis 9.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4. By Country Market Share Analysis 9.2.4.1. Argentina Luxury Watch Market Outlook 9.2.4.1.1. Market Size & Forecast 9.2.4.1.1.1. By Value 9.2.4.1.2. Market Share & Forecast 9.2.4.1.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.4.1.2.2. By End User Market Share Analysis 9.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4.2. Colombia Luxury Watch Market Outlook 9.2.4.2.1. Market Size & Forecast 9.2.4.2.1.1. By Value 9.2.4.2.2. Market Share & Forecast 9.2.4.2.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.4.2.2.2. By End User Market Share Analysis 9.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4.3. Brazil Luxury Watch Market Outlook 9.2.4.3.1. Market Size & Forecast 9.2.4.3.1.1. By Value 9.2.4.3.2. Market Share & Forecast 9.2.4.3.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.4.3.2.2. By End User Market Share Analysis 9.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. Middle East & Africa Luxury Watch Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Type Market Share Analysis 10.2.2. By End User Market Share Analysis 10.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.4. By Country Market Share Analysis 10.2.4.1. South Africa Luxury Watch Market Outlook 10.2.4.1.1. Market Size & Forecast 10.2.4.1.1.1. By Value 10.2.4.1.2. Market Share & Forecast 10.2.4.1.2.1. By Type Market Share Analysis 10.2.4.1.2.2. By End User Market Share Analysis 10.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.4.2. Saudi Arabia Luxury Watch Market Outlook 10.2.4.2.1. Market Size & Forecast 10.2.4.2.1.1. By Value 10.2.4.2.2. Market Share & Forecast 10.2.4.2.2.1. By Type Market Share Analysis 10.2.4.2.2.2. By End User Market Share Analysis 10.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.4.3. UAE Luxury Watch Market Outlook 10.2.4.3.1. Market Size & Forecast 10.2.4.3.1.1. By Value 10.2.4.3.2. Market Share & Forecast 10.2.4.3.2.1. By Type Market Share Analysis 10.2.4.3.2.2. By End User Market Share Analysis 10.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.2. Challenges 12. Impact of COVID-19 on Global Luxury Watch Market 12.1. Impact Assessment Model 12.1.1. Key Segments Impacted 12.1.2. Key Regions Impacted 12.1.3. Key Countries Impacted 13. Market Trends & Developments 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles 14.1.1. Apple Inc. 14.1.1.1. Company Details 14.1.1.2. Products 14.1.1.3. Financials (As Per Availability) 14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.1.5. Recent Developments 14.1.1.6. Key Management Personnel 14.1.2. Fossil Group, Inc. 14.1.2.1. Company Details 14.1.2.2. Products 14.1.2.3. Financials (As Per Availability) 14.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.2.5. Recent Developments 14.1.2.6. Key Management Personnel 14.1.3. The Swatch Group Ltd 14.1.3.1. Company Details 14.1.3.2. Products 14.1.3.3. Financials (As Per Availability) 14.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.3.5. Recent Developments 14.1.3.6. Key Management Personnel 14.1.4. Citizen Watch Company Of America, Inc. 14.1.4.1. Company Details 14.1.4.2. Products 14.1.4.3. Financials (As Per Availability) 14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.4.5. Recent Developments 14.1.4.6. Key Management Personnel 14.1.5. Ralph Lauren Corp. 14.1.5.1. Company Details 14.1.5.2. Products 14.1.5.3. Financials (As Per Availability) 14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.5.5. Recent Developments 14.1.5.6. Key Management Personnel 14.1.6. Seiko Watch Corporation 14.1.6.1. Company Details 14.1.6.2. Products 14.1.6.3. Financials (As Per Availability) 14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.6.5. Recent Developments 14.1.6.6. Key Management Personnel 14.1.7. Movado Group Inc. 14.1.7.1. Company Details 14.1.7.2. Products 14.1.7.3. Financials (As Per Availability) 14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.7.5. Recent Developments 14.1.7.6. Key Management Personnel 14.1.8. Compagnie Financiere Richemont SA 14.1.8.1. Company Details 14.1.8.2. Products 14.1.8.3. Financials (As Per Availability) 14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.8.5. Recent Developments 14.1.8.6. Key Management Personnel 14.1.9. Audemars Piguet Holding S.A. 14.1.9.1. Company Details 14.1.9.2. Products 14.1.9.3. Financials (As Per Availability) 14.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.9.5. Recent Developments 14.1.9.6. Key Management Personnel 14.1.10. LVMH Moet Hennessy -Louis Vuitton 14.1.10.1. Company Details 14.1.10.2. Products 14.1.10.3. Financials (As Per Availability) 14.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.10.5. Recent Developments 14.1.10.6. Key Management Personnel 15. Strategic Recommendations/Action Plan 15.1. Key Focus Areas 15.2. Target Type 15.3. Target Distribution Channel About Us & Disclaimer
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(watch)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/19 10:26 155.94 円 162.31 円 199.02 円 |