インド携帯アクセサリー市場:製品タイプ別(ヘッドホン・イヤホン、TWS(トゥルーワイヤレスステレオ)、保護ケース、パワーバンク、充電、その他(データカード、自撮り棒など)価格帯別(低価格、中価格、高価格)、流通チャネル別(ローカルショップ、オンライン、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、マルチブランドストア、専売店、その他(カウンターショップ、直販など))、地域別、企業別、予測および機会、2018-2028FIndia Mobile Accessories Market, By Product Type (Headphones & Earphones, TWS (True Wireless Stereo), Protective Cases, Power Banks, Charges, Others (Data Cards, Selfie Sticks, etc.)) By Price Range (Low, Medium, and High), By Distribution Channel (Local Shops, Online, Supermarkets/Hypermarkets, Multi Branded Stores, Exclusive Stores, Others (Counter Shops, Direct Sales, etc.)), By Region, By Company, Forecast & Opportunities, 2018-2028F インドのモバイルアクセサリー市場は、予測期間を通じて顕著な年間平均成長率(CAGR)を達成する見込みである。この成長の主な要因は、スマートフォンユーザーの増加、インターネット普及率の上昇、継続的な製品... もっと見る
サマリーインドのモバイルアクセサリー市場は、予測期間を通じて顕著な年間平均成長率(CAGR)を達成する見込みである。この成長の主な要因は、スマートフォンユーザーの増加、インターネット普及率の上昇、継続的な製品革新である。携帯電話では、本体と一体化していないハードウェアはすべてモバイルアクセサリに分類される。これらのアクセサリーは、多くの場合、モバイルデバイスの保護や機能の最適化を目的として入手される。アクセサリーは、使いやすさ、効率性、美しさの向上に貢献します。都市人口の拡大やeコマースの普及といったトレンドにより、インドの携帯電話アクセサリー市場は予測期間中に拡大すると予想される。例えば、インドの都市人口は2021年には約4億人に達し、大都市圏はアクセサリー購入の一大拠点となっている。 さらに、SNS利用者の増加が市場を牽引している。2020年、インドのソーシャル・ネットワーク・ユーザー数は推定5億人で、2040年には10億人を超えると予測されている。ユーザーのエンゲージメントが高まるにつれ、ソーシャル・プラットフォーム上での製品広告の割合も増加し、業界の急成長を後押ししている。さらに、オンラインショッピングが広く受け入れられているおかげで、市場も拡大している。 ユニークでスタイリッシュな保護ケースが市場の成長を牽引 インド市場の重要なトレンドは、特に都市部の消費者の間でスタイリッシュな保護ケースの需要が高まっていることである。ファッショナブルな保護ケースは、ファッションに敏感なインドの消費者に対応し、多くの企業の焦点となっている。この需要の急増により、インドのファッションブランドはファッショナブルな保護ケースを提供するようになった。例えば、Samsung Electronics Co.Ltd.は、LEDディスプレイとカードや現金を収納できるスロットを備えた革新的な保護カバーを発表した。LEDディスプレイは、メッセージや通話、時刻をユーザーに知らせる機能を持つ。 成長の原動力としてのスマートフォン普及率の増加 情報放送省によると、2022年の携帯電話ユーザー数は12億人を超え、スマートフォンユーザー数は6億人に達する。スマートフォンは、アラームから家電製品の遠隔操作まで、日常のさまざまなタスクをこなす万能ユーティリティとなっている。大型のタッチ・ディスプレイ、スピーカー、音声コントロールなど、エンターテインメントやメディアの機能性が市場に付加価値を与えている。その結果、スマートフォンは実質的にノートパソコンやカメラ、その他の機器に取って代わっている。 標準化不足が阻む市場成長 世界のモバイルアクセサリー市場にとって重要なハードルは、標準化された技術や部品が存在しないことである。モバイルアクセサリーの明確な市場標準がないため、価格設定に大きなばらつきが生じ、製品の差別化が進み、市場拡大の妨げとなっている。 強力な流通チャネルが市場展望を後押し 携帯電話やアクセサリーを専門とするマルチブランドストアやオンライン小売業者など、強固な流通網の存在がインドのモバイルアクセサリー市場の拡大を大きく後押しすると予測される。特に、平均販売価格が低下していることから、中間層や低所得層の消費者がアクセサリーの購入に関心を寄せていることが顕著である。 市場の細分化 インドのモバイルアクセサリー市場は、製品タイプ、価格帯、流通チャネル、地域によって区分される。製品タイプでは、市場はさらにヘッドフォン&イヤフォン、TWS(トゥルー・ワイヤレス・ステレオ)、スマート・ウェアラブル、保護ケース、パワーバンク、充電器、その他に区分される。価格帯では、市場は低価格、中価格、高価格に分けられる。流通チャネルでは、市場はさらにローカルショップ、マルチブランドショップ、専売店、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、その他に区分される。 市場プレイヤー Apple India Private Limited、Samsung India Electronics Pvt. Ltd.、Xiaomi Technology India Private Limited、Imagine Marketing Limited (boAt)、Sony India Private Limited、Intex Technologies (India) Ltd.、Philips India Limited、Bose Corporation India Private Limited、Portronics Digital Private Limited、Belkin India Pvt Ltd.がインド携帯アクセサリー市場の主要市場プレイヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、インドのモバイルアクセサリー市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - インドのモバイルアクセサリー市場:製品タイプ別 o ヘッドフォン&イヤフォン o TWS(トゥルーワイヤレスステレオ) o 保護ケース o パワーバンク o 充電器 o その他 - インドのモバイルアクセサリー市場、価格帯別 o 低価格帯 o 中価格帯 高 - インドの携帯アクセサリー市場:流通経路別 o ローカルショップ o オンライン o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o 専売店 o その他 - インドの携帯アクセサリー市場、地域別 北部 西 南 東 競合状況 企業プロフィール:インドのモバイルアクセサリー市場に存在する主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis 4.1. By Type of Accessory Used 4.2. By Brand of Headphones/Earphones Used 4.3. By Buying Mode of Headphones/Earphones 4.4. By Satisfaction of Headphones/Earphones Used 4.5. By Brand of Power Banks Used 4.6. By Buying Mode for Power Banks 4.7. By Satisfaction Level of Power Banks Used 5. India Mobile Accessories Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Headphones & Earphones, TWS (True Wireless Stereo), Protective Cases, Power Banks, Charges, and Others (Data Cards, Selfie Sticks, etc.)) 5.2.2. By Price Range Market Share Analysis (Low, Medium, and High) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Local Shops, Multi Branded Stores, Exclusive Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Online, Others (Direct Sales, Counter Shops)) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North India Market Share Analysis 5.2.4.2. West India Market Share Analysis 5.2.4.3. South India Market Share Analysis 5.2.4.4. East India Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Mobile Accessories Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Price Range Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Headphones/Earphones Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis (In-Ear & Over-Ear) 6.2.2. By Type Market Share Analysis (Wired & Wireless) 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. India TWS (True Wireless Stereo) Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.3. Best Selling SKU’s 8. India Protective Cases Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type Market Share Analysis (SlimCases, Ruggedcases, Flipcases, Foliocases, and Others (Silicone Cases, Phone Skins, etc.)) 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.3. Best Selling SKU’s 9. India Power Banks Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Battery Capacity Market Share Analysis (Below 10,000 mAH and Above 10,000 mAH) 9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.3. Best Selling SKU’s 10. India Charges Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.1.2. By Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Type Market Share Analysis (USB and Type C) 10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.3. Best Selling SKU’s 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.1.1. Increasing Smartphone Penetration 11.1.2. Rising Number of Online Stores 11.1.3. Growing Influence from social media 11.2. Challenges 11.2.1. Pirated Products 11.2.2. Lack of Standardization 12. Impact of COVID-19 on India Mobile Accessories Market 12.1. Impact Assessment Model 12.1.1. Key Segments Impacted 12.1.2. Key Regions Impacted 12.1.3. Key Distribution Channel Impacted 13. Market Trends & Developments 13.1. Technologically Advanced Mobile Accessories 13.2. Integration of Memory Card Slots in Charging Cables 13.3. Rising Sales of Power Banks 13.4. Increasing R&D Investments 13.5. Enhanced Mobile Screen Protectors 14. Import/ Export Analysis 14.1. Top 5 Exporting Countries 14.1.1. By Value 14.2. Top 5 importing Countries. 14.2.1. By Value 15. Porter’s Five Forces Model 15.1. Competitive Rivalry 15.2. Bargaining Power of Buyers 15.3. Bargaining Power of Suppliers 15.4. Threat of New Entrants 15.5. Threat of Substitutes 16. SWOT Analysis 16.1. Strengths 16.2. Weaknesses 16.3. Opportunities 16.4. Threats 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Apple India Private Limited 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Product & Services 17.1.1.3. Financials (As Per Availability) 17.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Developments 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. Samsung India Electronics Pvt. Ltd. 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Product & Services 17.1.2.3. Financials (As Per Availability) 17.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Developments 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. Xiaomi Technology India Private Limited 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Product & Services 17.1.3.3. Financials (As Per Availability) 17.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Developments 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. Imagine Marketing Limited (boat) 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Product & Services 17.1.4.3. Financials (As Per Availability) 17.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Developments 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Sony India Private Limited 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Product & Services 17.1.5.3. Financials (As Per Availability) 17.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Developments 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Intex Technologies (India) Ltd. 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Product & Services 17.1.6.3. Financials (As Per Availability) 17.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Developments 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. Philips India Limited 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Product & Services 17.1.7.3. Financials (As Per Availability) 17.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Developments 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. Bose Corporation India Private Limited 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Product & Services 17.1.8.3. Financials (As Per Availability) 17.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Developments 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. Portronics Digital Private Limited 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Product & Services 17.1.9.3. Financials (As Per Availability) 17.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Developments 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. Belkin India Pvt Ltd. 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Product & Services 17.1.10.3. Financials (As Per Availability) 17.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Developments 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Product Type 18.3. Target End Use 19. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe Indian mobile accessories market is poised to achieve a noteworthy Compound Annual Growth Rate (CAGR) throughout the projected period. This growth is primarily fueled by the escalating number of smartphone users, increasing internet penetration, and continuous product innovation. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis 4.1. By Type of Accessory Used 4.2. By Brand of Headphones/Earphones Used 4.3. By Buying Mode of Headphones/Earphones 4.4. By Satisfaction of Headphones/Earphones Used 4.5. By Brand of Power Banks Used 4.6. By Buying Mode for Power Banks 4.7. By Satisfaction Level of Power Banks Used 5. India Mobile Accessories Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Headphones & Earphones, TWS (True Wireless Stereo), Protective Cases, Power Banks, Charges, and Others (Data Cards, Selfie Sticks, etc.)) 5.2.2. By Price Range Market Share Analysis (Low, Medium, and High) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Local Shops, Multi Branded Stores, Exclusive Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Online, Others (Direct Sales, Counter Shops)) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North India Market Share Analysis 5.2.4.2. West India Market Share Analysis 5.2.4.3. South India Market Share Analysis 5.2.4.4. East India Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Mobile Accessories Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Price Range Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Headphones/Earphones Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis (In-Ear & Over-Ear) 6.2.2. By Type Market Share Analysis (Wired & Wireless) 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. India TWS (True Wireless Stereo) Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.3. Best Selling SKU’s 8. India Protective Cases Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type Market Share Analysis (SlimCases, Ruggedcases, Flipcases, Foliocases, and Others (Silicone Cases, Phone Skins, etc.)) 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.3. Best Selling SKU’s 9. India Power Banks Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Battery Capacity Market Share Analysis (Below 10,000 mAH and Above 10,000 mAH) 9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.3. Best Selling SKU’s 10. India Charges Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.1.2. By Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Type Market Share Analysis (USB and Type C) 10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.3. Best Selling SKU’s 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.1.1. Increasing Smartphone Penetration 11.1.2. Rising Number of Online Stores 11.1.3. Growing Influence from social media 11.2. Challenges 11.2.1. Pirated Products 11.2.2. Lack of Standardization 12. Impact of COVID-19 on India Mobile Accessories Market 12.1. Impact Assessment Model 12.1.1. Key Segments Impacted 12.1.2. Key Regions Impacted 12.1.3. Key Distribution Channel Impacted 13. Market Trends & Developments 13.1. Technologically Advanced Mobile Accessories 13.2. Integration of Memory Card Slots in Charging Cables 13.3. Rising Sales of Power Banks 13.4. Increasing R&D Investments 13.5. Enhanced Mobile Screen Protectors 14. Import/ Export Analysis 14.1. Top 5 Exporting Countries 14.1.1. By Value 14.2. Top 5 importing Countries. 14.2.1. By Value 15. Porter’s Five Forces Model 15.1. Competitive Rivalry 15.2. Bargaining Power of Buyers 15.3. Bargaining Power of Suppliers 15.4. Threat of New Entrants 15.5. Threat of Substitutes 16. SWOT Analysis 16.1. Strengths 16.2. Weaknesses 16.3. Opportunities 16.4. Threats 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Apple India Private Limited 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Product & Services 17.1.1.3. Financials (As Per Availability) 17.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Developments 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. Samsung India Electronics Pvt. Ltd. 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Product & Services 17.1.2.3. Financials (As Per Availability) 17.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Developments 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. Xiaomi Technology India Private Limited 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Product & Services 17.1.3.3. Financials (As Per Availability) 17.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Developments 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. Imagine Marketing Limited (boat) 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Product & Services 17.1.4.3. Financials (As Per Availability) 17.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Developments 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Sony India Private Limited 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Product & Services 17.1.5.3. Financials (As Per Availability) 17.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Developments 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Intex Technologies (India) Ltd. 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Product & Services 17.1.6.3. Financials (As Per Availability) 17.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Developments 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. Philips India Limited 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Product & Services 17.1.7.3. Financials (As Per Availability) 17.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Developments 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. Bose Corporation India Private Limited 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Product & Services 17.1.8.3. Financials (As Per Availability) 17.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Developments 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. Portronics Digital Private Limited 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Product & Services 17.1.9.3. Financials (As Per Availability) 17.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Developments 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. Belkin India Pvt Ltd. 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Product & Services 17.1.10.3. Financials (As Per Availability) 17.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Developments 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Product Type 18.3. Target End Use 19. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(mobile)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/25 10:26 155.25 円 163.23 円 198.36 円 |