世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中東二輪車市場-車両タイプ別(スクーター/原付、二輪車)、容量別(125ccまで、126-250cc、250-500cc、500cc以上、電動)、最終用途別(個人、施設)、地域別、競争、予測および機会、2018-2028F


Middle East Two-Wheeler Market- Segmented By Vehicle Type (Scooter/Moped, and Motorcycle), By Capacity (Up to 125cc, 126-250cc, 250-500cc, Above 500cc, Electric), By End Use (Individual, Institutional), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018- 2028F

中東の二輪車市場は、急成長する電子商取引企業と運輸産業の上昇により、予測期間中に成長する可能性を秘めている。 中東二輪車市場の概観 二輪車は主に、ガソリンまたは電気モーターを動力源とするオートバイ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年8月1日 US$4,400
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
88 英語

 

サマリー

中東の二輪車市場は、急成長する電子商取引企業と運輸産業の上昇により、予測期間中に成長する可能性を秘めている。
中東二輪車市場の概観
二輪車は主に、ガソリンまたは電気モーターを動力源とするオートバイ、モペット、スクーターで構成される。二輪車には運転上の利点がいくつかあり、メンテナンス費用も削減できるため、三輪車や四輪車よりも費用対効果の高い交通手段となっている。さらに、二輪車の人気は著しく高まっており、中東地域の多くの都市内移動の主要な物流輸送手段となっている。二輪車には、スタンダード、ストリート/ネイキッドバイク、スポーツバイク、クルーザー、アドベンチャーツアラー、ダートバイク、デュアルパーパスといったさまざまなタイプがある。
中東の二輪車市場の牽引役
物流業界における二輪車需要の増加
中東の二輪車需要が増加している主な理由のひとつは、小型軽量であるため乗用車よりも燃費が良いことである。さらに、二輪車を所有する際に発生する税金や保険料も乗用車に比べて低い。
二輪車の需要は、中東地域における電子商取引の活発化に伴って伸びている。ここ数年、この地域では電子商取引の新興企業が大幅に増加している。この地域では、二輪車は食料品、食品、商品のオンライン配送に欠かせない。アマゾン、ドミノスなどのEコマース大手は、中東全域で商品をより迅速かつ手頃な価格で輸送するため、二輪車の保有台数を増やしている。さらに、中東の二輪車市場は、ラスト・マイル・デリバリーの需要、送料無料などの付加サービスに対する顧客の期待の変化、より安価な配送オプションへの企業の移行によっても牽引されている。
中東二輪車市場の課題
輸入主導の二輪車市場
二輪車の供給を欧州諸国、中国、インド、米国などの他国に依存しているため、中東の主要国では在庫の供給が制限されている。このため、中東の二輪車市場は成長が鈍化している。さらに、市場は輸入主導であるため、入手可能な二輪車ブランドは少なく、輸入・関税や追加税金の増加により、現地での二輪車コストを押し上げている。さらに、ヨーロッパ、中国、インドから輸入される二輪車の販売は、サプライチェーンの混乱により限られている。
さらに、中東地域は他の地域と比べて気温が高いため、消費者は二輪車よりも乗用車などの四輪車を好むようになった。猛暑のため、サウジアラビアで二輪車に乗るのは難しいかもしれず、誰にでもお勧めできるものではない。
中東の二輪車市場動向
レクリエーション活動の増加と電動二輪車需要の増加
オマーン、アラブ首長国連邦、サウジアラビアなどの中東諸国は、ダカール・ラリーのような様々なイベントを通じて観光客に旅行体験を提供することを優先しており、多くの二輪車メーカーが最新の製品を展示するために参加している。さらに、サウジアラビアでは、バーレーン、クウェート、アラブ首長国連邦、オマーンなどのバイカーが参加する文化フェスティバルが数多く開催されている。このため、中東では個人向け二輪車の需要が高まっている。2023年、世界の電動二輪車部門の年間販売台数は1,000万台を超え、これは2019年の販売台数の80%以上の増加である。Bird社の創業者であるトラビス・バンダー・ザンデン氏によると、自動車の乗車距離の約40%は2マイル未満だという。前述の要因から、eスクーターは1回の充電で40~50マイル以上走行できるため、短距離移動の代替手段として有効だ。さらに、中東地域では、混雑の増加や駐車場不足などの問題を抱える都市において、低価格で利用しやすいことから、電動スクーターの需要が増加している。
最近の展開
ヤマハ発動機は2022年4月、二輪車YZF-R7とMT-09が権威あるiFデザイン賞を受賞したと発表した。
ヒーロー・モトコープは2022年11月、ハーレー・ダビッドソンと共同開発した初のモーターサイクルを2024年3月末までに完成させると公式発表した。同社は、中東・アフリカ地域への投資とプロモーションの推進により、中東・アフリカ地域におけるデリバリーとモビリティのエコシステムを構築する計画である。サウジアラビアで開催されたダカールラリー2023に7年連続で参加。
2022年にカリフォルニア州マリブにオープンするハーレーダビッドソン初の電気モーターサイクル「LiveWire Experience Center」では、全電動モーターサイクル「LiveWire ONE」に焦点を当てた完全没入型の体験を提供する。
カワサキモータース株式会社は、2023年にバッテリー駆動の電気自動車を2台、2024年にハイブリッド電気自動車を動力源とするモーターサイクルを導入する予定である。さらに、2030年までに水素を燃料とするモーターサイクルの生産も開始する予定である。
スポーツバイクのNinja、クルーザーのVulcanをはじめとするカワサキのコンシューマー向け製品やレクリエーション用製品の販売を拡大するため、カワサキは中東数カ国でカワサキ製品の総代理店を務めるZed Motorzと提携した。
市場機会
中東における二輪車販売台数は、予測期間中に大幅に増加すると予想される。迅速な配送サービスの拡大により、二輪車メーカーは製品を多様化する機会が増えた。さらに、この地域は世界的な電気自動車への移行から恩恵を受ける可能性があり、中東地域における二輪車の人気は向上するだろう。前述の要因により、既存プレーヤーと新興プレーヤーの双方に多くのビジネスチャンスがある。
市場区分
中東の二輪車市場は、車両タイプ、容量、最終用途別、地域別に区分される。車両タイプ別では、市場はスクーター/原付と二輪車に区分される。容量ベースでは、125ccまで、126~250cc、250~500cc、500cc以上、電動に分けられる。最終用途に基づき、市場はさらに個人向けと機関向けに区分される。市場分析ではまた、サウジアラビア、アラブ首長国連邦、クウェート、オマーン、カタール、イスラエルに分け、二輪車市場を考案するために国別セグメンテーションを研究している。
企業洞察
中東市場では、ヤマハが2021 FX Cruiser SVHOモーターサイクルを発売した。同社はバーレーン、クウェート、オマーン、カタール、サウジアラビア、アラブ首長国連邦を含む中東全域に大規模な販売網を持っている。
TVS Motor Corporationは2021年、アラブ首長国連邦でGhaf Investmentsの子会社であるPublic Motorsと新たな販売提携を結んだ。(UAE)を設立しました。この提携により、ドバイのシェイク・ザイード通り沿いに2,000平方フィートのショールームが開設された。アラブ首長国連邦(UAE)では、配達と個人通勤の両市場を狙っている。
2021年10月、TVSモーター・コーポレーションは中東、イラク、その他の北アフリカ諸国での事業拡大のため、バフワン・インターナショナル・グループと3者間契約を締結した。
Maruti Suzuki India Ltd.は2022年12月、Kamarajar Port Ltd.と、アフリカ、中東、中南米、ASEAN、オセアニア、SAARCへの自動車輸出に関する5年契約を締結した。
ヒーロー・モトコープは中東でのディーラーとネットワークを拡大している。同社はドバイに専用ショールームを開設し、Ignitor 125、Hunk 150、ECO 150 cargo、ECO 150などのヒーロー製品を提供する。また、現地の食品配達業者SS Delivery Services LLCは、Hero MotoCorpから100台のオートバイを受け取った。
会社概要
ヤマハ発動機株式会社、スズキ株式会社、TVS Motor Company、Hero MotoCorp Ltd.、Bajaj Auto Ltd.、KTM AG、Kawasaki Motors Ltd.、Harley-Davidson Inc.、BMW Motorrad、Ducati Motor Holding S.p.A.は、市場競争力を維持するために先進技術を開発し、顧客開拓を拡大するために地域の製品ポートフォリオを強化している主要企業である。
レポートの範囲
本レポートでは、中東の二輪車市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 二輪車市場:車種別
o スクーター/原付
オートバイ
- 二輪車市場:容量別
o 125ccまで
o 126-250cc
o 250-500cc
o 500cc以上
電動
- 二輪車市場、最終用途別
o 個人
機関
- 二輪車市場:国別
中東
 サウジアラビア
 アラブ首長国連邦
 クウェート
 オマーン
 カタール
 イスラエル
競合状況
企業プロフィール:中東の二輪車市場における主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Research社は、所定の市場データを用いて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on Middle East two-wheeler market
4.1. Impact Assessment Model
4.1.1. Key Segments Impacted
4.1.2. Key Regions Impacted
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Factors Influencing Purchase Decision
5.2. Brand Awareness
5.3. Brand Satisfaction Level
6. Middle East Two-Wheeler Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.1.2. By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Scooter/Moped, and Motorcycle)
6.2.2. By Capacity Market Share Analysis (Up to 125cc, 126-250cc, 250-500cc, Above 500cc, Electric)
6.2.3. By End Use Market Share Analysis (Individual, Institutional)
6.2.4. By Country Market Share Analysis
6.2.4.1. Saudi Arabia Market Share Analysis
6.2.4.2. United Arab Emirates Market Share Analysis
6.2.4.3. Kuwait Market Share Analysis
6.2.4.4. Oman Market Share Analysis
6.2.4.5. Qatar Market Share Analysis
6.2.4.6. Israel Market Share Analysis
6.2.4.7. Rest of Middle East Market Share Analysis
6.3. Middle East Two-Wheeler Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Capacity Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Country Market Mapping & Opportunity Assessment
7. Saudi Arabia Two-Wheeler Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.1.2. By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.2.2. By Capacity Market Share Analysis
7.2.3. By End Use Market Share Analysis
8. United Arab Emirates Two-Wheeler Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.1.2. By Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
8.2.2. By Capacity Market Share Analysis
8.2.3. By End Use Market Share Analysis
9. Kuwait Two-Wheeler Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.1.2. By Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
9.2.2. By Capacity Market Share Analysis
9.2.3. By End Use Market Share Analysis
10. Oman Two-Wheeler Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.1.2. By Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
10.2.2. By Capacity Market Share Analysis
10.2.3. By End Use Market Share Analysis
11. Qatar Two-Wheeler Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.1.2. By Volume
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
11.2.2. By Capacity Market Share Analysis
11.2.3. By End Use Market Share Analysis
12. Israel Two-Wheeler Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.1.2. By Volume
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
12.2.2. By Capacity Market Share Analysis
12.2.3. By End Use Market Share Analysis
13. Market Dynamics
13.1. Market Drivers
13.2. Market Challenges
14. Market Trends and Developments
15. Porter’s Five Forces Model
15.1. Competition Landscape
15.2. Bargaining Power of Buyers
15.3. Bargaining Power of Suppliers
15.4. Threat of New Entrants
15.5. Threat of Substitutes
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies)
16.1.1. Yamaha Motor Co., Ltd
16.1.1.1. Company Details
16.1.1.2. Products & Services
16.1.1.3. Recent Development
16.1.1.4. Key Management Personnel
16.1.2. Suzuki Motor Corporation
16.1.2.1. Company Details
16.1.2.2. Products & Services
16.1.2.3. Recent Development
16.1.2.4. Key Management Personnel
16.1.3. TVS Motor Company
16.1.3.1. Company Details
16.1.3.2. Products & Services
16.1.3.3. Recent Development
16.1.3.4. Key Management Personnel
16.1.4. Hero MotoCorp Ltd
16.1.4.1. Company Details
16.1.4.2. Products & Services
16.1.4.3. Recent Development
16.1.4.4. Key Management Personnel
16.1.5. Bajaj Auto Ltd
16.1.5.1. Company Details
16.1.5.2. Products & Services
16.1.5.3. Recent Development
16.1.5.4. Key Management Personnel
16.1.6. KTM AG
16.1.6.1. Company Details
16.1.6.2. Products & Services
16.1.6.3. Recent Development
16.1.6.4. Key Management Personnel
16.1.7. Kawasaki Motors Ltd.
16.1.7.1. Company Details
16.1.7.2. Products & Services
16.1.7.3. Recent Development
16.1.7.4. Key Management Personnel
16.1.8. Harley-Davidson Inc.
16.1.8.1. Company Details
16.1.8.2. Products & Services
16.1.8.3. Recent Development
16.1.8.4. Key Management Personnel
16.1.9. BMW Motorrad
16.1.9.1. Company Details
16.1.9.2. Products & Services
16.1.9.3. Recent Development
16.1.9.4. Key Management Personnel
16.1.10. Ducati Motor Holding S.p.A.
16.1.10.1. Company Details
16.1.10.2. Products & Services
16.1.10.3. Recent Development
16.1.10.4. Key Management Personnel
17. Strategic Recommendations
17.1. Key Focus Areas
17.2. Target Regions & Countries
17.3. Target Vehicle Type
17.4. Target Capacity
18. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Middle East two-wheeler market has potential to grow during the forecast period due to fast growing e-commerce companies and rising transportation industry.
Middle East Two-Wheeler Market Overview
Two-wheelers primarily consist of motorcycles, mopeds and scooters that are either powered by gasoline or electric motors. Two wheelers have several operational benefits and reduced maintenance costs, making them a more cost-effective means of transportation than three- or four-wheeler vehicles. Moreover, the popularity of two wheelers has increased significantly and become the key logistic transportation for many intracity travel in Middle East region. There are different types of two wheelers, namely standard, street/naked bikes, sport bikes, cruisers, adventure tourers, dirt bikes, and dual-purpose.
Middle East Two-Wheeler Market Driver
Increasing Demand for Two Wheelers in Logistic Industry
One of the key reasons for the increased demand for Middle East two-wheelers is that they deliver better mileage than passenger cars due to their smaller size and lighter weight. Furthermore, the tax and insurance incurred in owning a two-wheeler is also low compared to passenger car.
The demand for two-wheelers is growing as e-commerce activities in the Middle East region increases. Over the past several years, the region has seen a large increase in the number of e-commerce startups. In the area, two-wheelers are essential for delivering online grocery, food, and merchandise. E-commerce giants like Amazon, Dominos, and others are expanding their fleet of two-wheelers to transport items more quickly and affordably across the Middle East. Furthermore, the two-wheeler market in the Middle East is also being driven by the demand for last-mile delivery, the shift in customer expectations toward additional offerings such as free shipping and businesses moving to a less expensive delivery option.
Middle East Two-Wheeler Market Challenge
Import Driven Two Wheeler Market
Owing to their dependence on other countries such as European countries, China, India, and the United States for two-wheeler supply, the major middle Eastern Nations have a restricted supply of stock. Owing to this, the two-wheeler market in the Middle East is growing more slowly. Moreover, because the market is import-driven, there are few motorcycle brands available, which drives up the cost of two-wheelers in the area by increasing import and custom charges as well as additional taxes. Furthermore, the sales of two-wheelers imported from Europe, China, and India are limited due to supply chain disruption.
Additionally, the Mideast region has higher temperatures compared to other regions, which led to a preference among consumers for four-wheel vehicles such as passenger automobiles over two-wheelers. Owing to the intense heat, riding a two-wheeler in Saudi Arabia might be difficult and is not recommended for everyone.
Middle East Two-Wheeler Market Trend
Increasing recreation activity and increasing demand for electric two wheelers
Middle Eastern nations such as Oman, the United Arab Emirates, Saudi Arabia, and others prioritize providing tourists with travel experiences through a variety of events such as Dakar rally, wherein numerous two-wheeler manufacturers take part to display their most recent products. Moreover, there are numerous cultural festivals held in Saudi Arabia where bikers from clubs in countries such as Bahrain, Kuwait, the UAE, and Oman participate. This increases demand for individual two-wheelers in the Middle East. In 2023, global electric motorcycle sector exceeded 10 million sales annually, which is more than 80% increase over 2019 sales. According to Travis Vander Zanden, the founder of Bird, around 40% of automobile rides are less than two miles long. Owing to the aforementioned factors, e-scooters are a viable replacement for shorter travels as they can travel more than 40 to 50 miles on a single charge. Furthermore, the Middle East region is seeing an increase in demand for electric scooters as a result of lower prices and greater accessibility in cities with problems such as increased congestion and parking shortages.
Recent Development
Yamaha Motor Co., Ltd. announced in April 2022 that the YZF-R7 and MT-09 motorcycles had won the prestigious iF Design Award.
Hero MotoCorp made an official announcement in November 2022 that its first motorcycle, co-developed with Harley-Davidson, will be ready by the end of March 2024. The company plans to build delivery and mobility ecosystem in the Middle East and Africa by investing and promoting promotions in the region. The company participated in Dakar 2023 rally held in Saudi Arabia for the seventh consecutive Dakar rally.
The first Harley Davidson's electric motorcycle LiveWire Experience Center to open in Malibu, California, in 2022, offering a completely immersive experience focused on the all-electric LiveWire ONE motorcycle.
Kawasaki Motors, Ltd. intends to introduce two battery-powered electric vehicles in 2023 and a motorcycle powered by a hybrid electric vehicle in 2024. Additionally, by 2030, the company also plans to start producing motorcycles that run on hydrogen fuel.
In order to increase sales of the Ninja sport bike, Vulcan cruiser, and other Kawasaki consumer and recreational products, Kawasaki partnered with Zed Motorz, an Exclusive Distributor of Kawasaki products in several Middle Eastern countries.
Market Opportunities
Two-wheeler sales in the Middle East are expected to rise significantly during the forecast period. The expansion of rapid delivery services provided two-wheeler manufacturers more opportunities to diversify their product offerings. Furthermore, the region could benefit from the global transition to electric vehicles, which would improve two-wheeler popularity in the Middle East region. Owing to the aforementioned factors, there are many opportunities for both established players and emerging new players.
Market Segmentation
The middle east two-wheeler market is segmented on the basis of vehicle type, capacity, by end use, and region. On the basis of vehicle type, the market is segmented into scooter/moped and motorcycle. Based on capacity, it is divided into up to 125cc, 126-250cc, 250-500cc, above 500cc, and electric. Based on end use, market is further segmented into individual and institutional. The market analysis also studies the country-wise segmentation to devise two wheeler market, divided among Saudi Arabia, United Arab Emirates, Kuwait, Oman, Qatar, and Israel.
Company Insights
In the Middle East market, Yamaha introduced the 2021 FX Cruiser SVHO motorcycle. The company has a significant sales network across the Middle East, including Bahrain, Kuwait, Oman, Qatar, Saudi Arabia, and the United Arab Emirates.
TVS Motor Corporation established a new distribution collaboration with Public Motors, a subsidiary of Ghaf Investments, in the United Arab Emirates in 2021. (UAE). A 2,000 square foot showroom along Dubai's Sheikh Zayed Road was opened as a result of this association. In the UAE, the company is aiming for both the delivery and personal commuting markets.
In October 2021, TVS Motor Corporation entered a three-party agreement with Bahwan International Group to expand its business in Middle East, Iraq and other North African countries.
Maruti Suzuki India Ltd. inked a five-year agreement with Kamarajar Port Ltd. in December 2022 to export automobiles to Africa, the Middle East, Latin America, ASEAN, Oceania, and SAARC.
Hero MotoCorp is expanding its dealer and networks in the Middle East. The company opened its exclusive showroom in Dubai which will offer Hero products such as the Ignitor 125, Hunk 150 as also the ECO 150 cargo and ECO 150. Also, SS Delivery Services LLC, a local food delivery aggregator, received 100 motorcycles from Hero MotoCorp.
Company Profiles
Yamaha Motor Co., Ltd, Suzuki Motor Corporation, TVS Motor Company, Hero MotoCorp Ltd, Bajaj Auto Ltd, KTM AG, Kawasaki Motors Ltd., Harley-Davidson Inc., BMW Motorrad, Ducati Motor Holding S.p.A. are the key players developing advanced technologies to stay competitive in the market and enhancing their product portfolio in the regions to increase their customer outreach.
Report Scope:
In this report, Middle East two-wheeler market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Two-Wheeler Market, By Vehicle Type:
o Scooter/Moped
o Motorcycle
• Two-Wheeler Market, By Capacity:
o Up to 125cc
o 126-250cc
o 250-500cc
o Above 500cc
o Electric
• Two-Wheeler Market, By End Use:
o Individual
o Institutional
• Two-Wheeler Market, By Country:
o Middle East
 Saudi Arabia
 United Arab Emirates
 Kuwait
 Oman
 Qatar
 Israel
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Middle East two-wheeler market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on Middle East two-wheeler market
4.1. Impact Assessment Model
4.1.1. Key Segments Impacted
4.1.2. Key Regions Impacted
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Factors Influencing Purchase Decision
5.2. Brand Awareness
5.3. Brand Satisfaction Level
6. Middle East Two-Wheeler Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.1.2. By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Scooter/Moped, and Motorcycle)
6.2.2. By Capacity Market Share Analysis (Up to 125cc, 126-250cc, 250-500cc, Above 500cc, Electric)
6.2.3. By End Use Market Share Analysis (Individual, Institutional)
6.2.4. By Country Market Share Analysis
6.2.4.1. Saudi Arabia Market Share Analysis
6.2.4.2. United Arab Emirates Market Share Analysis
6.2.4.3. Kuwait Market Share Analysis
6.2.4.4. Oman Market Share Analysis
6.2.4.5. Qatar Market Share Analysis
6.2.4.6. Israel Market Share Analysis
6.2.4.7. Rest of Middle East Market Share Analysis
6.3. Middle East Two-Wheeler Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Capacity Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Country Market Mapping & Opportunity Assessment
7. Saudi Arabia Two-Wheeler Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.1.2. By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
7.2.2. By Capacity Market Share Analysis
7.2.3. By End Use Market Share Analysis
8. United Arab Emirates Two-Wheeler Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.1.2. By Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
8.2.2. By Capacity Market Share Analysis
8.2.3. By End Use Market Share Analysis
9. Kuwait Two-Wheeler Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.1.2. By Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
9.2.2. By Capacity Market Share Analysis
9.2.3. By End Use Market Share Analysis
10. Oman Two-Wheeler Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.1.2. By Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
10.2.2. By Capacity Market Share Analysis
10.2.3. By End Use Market Share Analysis
11. Qatar Two-Wheeler Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.1.2. By Volume
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
11.2.2. By Capacity Market Share Analysis
11.2.3. By End Use Market Share Analysis
12. Israel Two-Wheeler Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.1.2. By Volume
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis
12.2.2. By Capacity Market Share Analysis
12.2.3. By End Use Market Share Analysis
13. Market Dynamics
13.1. Market Drivers
13.2. Market Challenges
14. Market Trends and Developments
15. Porter’s Five Forces Model
15.1. Competition Landscape
15.2. Bargaining Power of Buyers
15.3. Bargaining Power of Suppliers
15.4. Threat of New Entrants
15.5. Threat of Substitutes
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies)
16.1.1. Yamaha Motor Co., Ltd
16.1.1.1. Company Details
16.1.1.2. Products & Services
16.1.1.3. Recent Development
16.1.1.4. Key Management Personnel
16.1.2. Suzuki Motor Corporation
16.1.2.1. Company Details
16.1.2.2. Products & Services
16.1.2.3. Recent Development
16.1.2.4. Key Management Personnel
16.1.3. TVS Motor Company
16.1.3.1. Company Details
16.1.3.2. Products & Services
16.1.3.3. Recent Development
16.1.3.4. Key Management Personnel
16.1.4. Hero MotoCorp Ltd
16.1.4.1. Company Details
16.1.4.2. Products & Services
16.1.4.3. Recent Development
16.1.4.4. Key Management Personnel
16.1.5. Bajaj Auto Ltd
16.1.5.1. Company Details
16.1.5.2. Products & Services
16.1.5.3. Recent Development
16.1.5.4. Key Management Personnel
16.1.6. KTM AG
16.1.6.1. Company Details
16.1.6.2. Products & Services
16.1.6.3. Recent Development
16.1.6.4. Key Management Personnel
16.1.7. Kawasaki Motors Ltd.
16.1.7.1. Company Details
16.1.7.2. Products & Services
16.1.7.3. Recent Development
16.1.7.4. Key Management Personnel
16.1.8. Harley-Davidson Inc.
16.1.8.1. Company Details
16.1.8.2. Products & Services
16.1.8.3. Recent Development
16.1.8.4. Key Management Personnel
16.1.9. BMW Motorrad
16.1.9.1. Company Details
16.1.9.2. Products & Services
16.1.9.3. Recent Development
16.1.9.4. Key Management Personnel
16.1.10. Ducati Motor Holding S.p.A.
16.1.10.1. Company Details
16.1.10.2. Products & Services
16.1.10.3. Recent Development
16.1.10.4. Key Management Personnel
17. Strategic Recommendations
17.1. Key Focus Areas
17.2. Target Regions & Countries
17.3. Target Vehicle Type
17.4. Target Capacity
18. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(自動車市場)の最新刊レポート

TechSci Research社の自動車分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(vehicle)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/19 10:26

155.48 円

165.11 円

199.74 円

ページTOPに戻る