インドタクシー市場:車両タイプ別(乗用車、二輪車、三輪車)、推進タイプ別(電気自動車、ICE自動車)、タクシータイプ別(無線、普通、自動運転)、ユーザーセグメント別(個人、法人、観光客)、モード別(オンライン、オフライン)、支払いモード別(現金、オンライン支払い)、地域別、競合予測・競争、機会、2018年~2028年India Taxi Market By Vehicle Type (Passenger Car, Two-Wheeler, Three-Wheeler), By Propulsion Type (Electric Vehicle, ICE Vehicle), By Taxi Type (Radio, Regular, Self-Driving), By User Segment (Individuals, Corporate, and Tourist), By Mode (Online and Offline), By Payment Mode (Cash and Online Payment), By Region, Competition Forecast & Competition, Opportunities, 2018- 2028 インドのタクシー市場は、2028年までに金額ベースで堅調なCAGRを記録すると予測されている。スマートフォンの普及とインターネットアクセスの増加により、ライドヘイリングアプリの利用が増加し、消費者がタクシ... もっと見る
サマリーインドのタクシー市場は、2028年までに金額ベースで堅調なCAGRを記録すると予測されている。スマートフォンの普及とインターネットアクセスの増加により、ライドヘイリングアプリの利用が増加し、消費者がタクシーを予約しやすくなった。都市化と消費者の嗜好の変化により、オンデマンド交通サービスへの需要が増加している。また、消費者はモバイルアプリを通じたタクシー予約の利便性と柔軟性を好むようになっている。政府はシェアード・モビリティ・サービスの利用を促進しており、これがタクシー市場の成長に有利な環境作りに役立っている。eコマースの成長により宅配サービスの需要が増加しており、これがタクシー市場の成長を後押ししている。タイヤ1およびタイヤ2の都市におけるタクシー導入の増加 大都市では、タクシー事業の約35%が企業部門から生まれている。タクシー会社はハイテクに精通するようになり、広告や外装・内装のブランディングのためにタクシー車内でデジタル・タブレットを使用している。タクシーは、外部ブランディングの一環として、4枚のドアパネルと背面ガラスストリップを使用している。 一方、車内ブランディングのために、シートカバー、ヘッドカバー、その他のアクセサリーを提供している。運転席の後ろにはタブレットとデジタルスクリーンが戦略的に配置されている。これにより、通勤客はファッション、エンターテインメント、ニュース、ライフスタイルなど、さまざまなカテゴリーからコンテンツを選ぶことができる。企業はまた、紙幣ロールへの広告、SMSキャンペーン(TRAIの許可を得て)、タクシー内でのサンプル配布など、タクシー広告の他の方法を選択する選択肢もある。 企業セグメントからの需要の高まり タクシー広告は、新しいブランドを促進するための重要な手段となっている。しかし、数年前までは、企業や法人はコスト削減の方法に頼り、広告やプロモーションへの支出を制限していた。この傾向は変化を目の当たりにしている。タクシー広告というコンセプトが、インドの外資系企業や国内企業のマーケティングの基本に新たな局面をもたらしたのだ。企業はタクシー事業者と契約を結び、月単位、四半期単位、半年単位、1年単位で、それぞれの都合に合わせて自社ブランドのプロモーションを行う。タクシーに対する大きな需要は、企業部門から生じている。企業部門は、時間厳守で信頼できるサービスを求めるため、タクシー事業者のサービスを好む。セキュリティの強化や快適な通勤も、公共交通機関や従来のタクシーの代わりに無線タクシーサービスを利用する社会人を誘致している。 都市化と自動車産業からの支援 OEMメーカーもまた、OlaやUberといったタクシーアグリゲーターからの需要の高まりに対応している。例えば、ヒュンダイ・モーター・インディアは、タクシー専用のコンパクトセダンXcentの販売を開始した。ルノーもタクシーアグリゲーターの需要増に対応するため、7人乗り仕様の新型Lodgyの発売を計画している。同様に、マルチ・スズキはタクシー会社向けにスイフト・ディザイア「ツアーズ」バージョンを発売した。 アグリゲーターモデルの人気の高まり アグリゲーター・モデルは、インドのタクシー市場で最も人気のあるビジネス・モデルのひとつである。OLAはアグリゲーター・モデルに取り組み始め、小規模な車両所有者や1台の車両所有者は、会社のブランド名を使用し、会社に登録することができる。車の所有者やドライバーは、どの会社のタクシーにも自由に乗ることができるが、その会社が始めたタクシーに乗るごとに、その会社が獲得したシェアの一部を支払うことになる。 市場細分化 インドタクシー市場は、車両タイプ、推進力タイプ、タクシータイプ、ユーザーセグメント、モード、支払いモード、地域別、競合状況に基づいてセグメント化される。車両タイプに基づき、市場は乗用車、二輪車、三輪車に区分される。推進力タイプに基づき、市場は電気自動車、ICE自動車に区分される。タクシータイプに基づき、市場は無線、通常、自動運転に区分される。利用者セグメントに基づいて、市場は個人、企業、観光客に区分される。利用形態により、市場はオンラインとオフラインに区分される。支払い方法によって、市場は現金とオンライン支払いに区分される。地域別に見ると、インドのタクシー市場はさらに北、東、西、南に分けられる。 企業プロフィール インドタクシー市場で事業を展開している主要企業には、ANI Technologies Private Limited、Uber India Technology Private Limited、Meru Cab Company Pvt. Ltd.、Wings Travel India Management Private Limited、Carzonrent (India) Pvt. Ltd.、Zoomcar India Private Ltd.、Voler Car Private Limited、AVIS、Savaari、Fast Track Call Cab Private Limitedなどがある。 レポートの範囲 本レポートでは、インドのタクシー市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - インドのタクシー市場:車両タイプ別 o 乗用車 o 二輪車 o 三輪車 - インドのタクシー市場:推進タイプ別 o 電気自動車 o ICE自動車 - インドのタクシー市場:タクシータイプ別 o 無線 o レギュラー o自動運転 - インドのタクシー市場:ユーザーセグメント別 o 個人 o 企業 o 観光客 - インドのタクシー市場:モード別 o オンライン o オフライン - インドタクシー市場:支払いモード別 o 現金 オンライン決済 - インドのタクシー市場:地域別 北部 東 西 南 - 競合状況 企業プロフィール:インドタクシー市場に参入している主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on India Taxi Market 5. Voice of Customer 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Brand Satisfaction Level 6. India Taxi Market Outlook, 2018-2028 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Car, Two-Wheeler, Three-Wheeler) 6.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis (Electric Vehicle, ICE Vehicle) 6.2.3. By Taxi Type Market Share Analysis (Radio, Regular, Self-Driving) 6.2.4. By User Segment Market Share Analysis (Individuals, Corporate, and Tourist) 6.2.5. By Mode Market Share Analysis (Online and Offline) 6.2.6. By Payment Mode Market Share Analysis (Cash and Online Payment) 6.2.7. By Regional Market Share Analysis 6.2.7.1. North Market Share Analysis 6.2.7.2. East Market Share Analysis 6.2.7.3. West Market Share Analysis 6.2.7.4. South Market Share Analysis 6.2.8. By Company Market Share Analysis (By Value, 2022) 6.3. India Taxi Market Mapping and Opportunities 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Propulsion Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Taxi Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By User Segment Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Mode Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.6. By Payment Mode Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.7. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. India Passenger Car Taxi Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Volume and Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Propulsion Type Market Share Analysis 7.2.2. By Taxi Type Market Share Analysis 7.2.3. By User Segment Market Share Analysis 7.2.4. By Mode Market Share Analysis 7.2.5. By Payment Mode Market Share Analysis 8. India Two-Wheeler Taxi Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Volume and Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Propulsion Type Market Share Analysis 8.2.2. By Taxi Type Market Share Analysis 8.2.3. By User Segment Market Share Analysis 8.2.4. By Mode Market Share Analysis 8.2.5. By Payment Mode Market Share Analysis 9. India Three-Wheeler Taxi Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Volume and Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Propulsion Type Market Share Analysis 9.2.2. By Taxi Type Market Share Analysis 9.2.3. By User Segment Market Share Analysis 9.2.4. By Mode Market Share Analysis 9.2.5. By Payment Mode Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Mark Trends & Developments 11.1. Global Investor Interest 11.2. Rising Demand from Corporate Segment 11.3. Urbanization and Support from Automobile Sector 11.4. Growing Internet User In the Market 11.5. Growing Market Penetration Due to Addition of Market Players 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Powers of Suppliers 12.3. Bargaining Powers of Buyers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. Policy & Regulatory Landscape 14. India Economic Profile 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies) 15.1.1. ANI Technologies Private Limited 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Products & Services 15.1.1.3. Recent Development 15.1.1.4. Key Management Personnel 15.1.2. Uber India Technology Private Limited 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Products & Services 15.1.2.3. Recent Development 15.1.2.4. Key Management Personnel 15.1.3. Meru Cab Company Pvt. Ltd 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Products & Services 15.1.3.3. Recent Development 15.1.3.4. Key Management Personnel 15.1.4. Wings Travel India Management Private Limited 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Products & Services 15.1.4.3. Recent Development 15.1.4.4. Key Management Personnel 15.1.5. Carzonrent (India) Pvt. Ltd 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Products & Services 15.1.5.3. Recent Development 15.1.5.4. Key Management Personnel 15.1.6. Zoomcar India Private Ltd 15.1.6.1. Company Details 15.1.6.2. Products & Services 15.1.6.3. Recent Development 15.1.6.4. Key Management Personnel 15.1.7. Voler Car Private Limited 15.1.7.1. Company Details 15.1.7.2. Products & Services 15.1.7.3. Recent Development 15.1.7.4. Key Management Personnel 15.1.8. AVIS 15.1.8.1. Company Details 15.1.8.2. Products & Services 15.1.8.3. Recent Development 15.1.8.4. Key Management Personnel 15.1.9. Savaari 15.1.9.1. Company Details 15.1.9.2. Products & Services 15.1.9.3. Recent Development 15.1.9.4. Key Management Personnel 15.1.10. Fast Track Call Cab Private 15.1.10.1. Company Details 15.1.10.2. Products & Services 15.1.10.3. Recent Development 15.1.10.4. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.1.1. Target Regions 16.1.2. Target Vehicle Type 16.1.3. Target Propulsion Type 17. About Us & Disclaimer
SummaryThe India Taxi Market is anticipated to register a robust CAGR in terms of value by 2028. Increasing adoption of smartphones and internet access has led to a rise in the use of ride-hailing apps and has made it easier for consumers to book a taxi. Urbanization and changing consumer preferences has led to an increase in the demand for on-demand transportation services. Consumers are also increasingly preferring the convenience and flexibility of booking a taxi through a mobile app. The government has been promoting the use of shared mobility services, which has helped to create a favorable environment for the growth of the taxi market. Growth of e-commerce has led to an increase in the demand for delivery services, which has helped to drive the growth of the taxi market. Table of Contents1. Introduction1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on India Taxi Market 5. Voice of Customer 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Brand Satisfaction Level 6. India Taxi Market Outlook, 2018-2028 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Car, Two-Wheeler, Three-Wheeler) 6.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis (Electric Vehicle, ICE Vehicle) 6.2.3. By Taxi Type Market Share Analysis (Radio, Regular, Self-Driving) 6.2.4. By User Segment Market Share Analysis (Individuals, Corporate, and Tourist) 6.2.5. By Mode Market Share Analysis (Online and Offline) 6.2.6. By Payment Mode Market Share Analysis (Cash and Online Payment) 6.2.7. By Regional Market Share Analysis 6.2.7.1. North Market Share Analysis 6.2.7.2. East Market Share Analysis 6.2.7.3. West Market Share Analysis 6.2.7.4. South Market Share Analysis 6.2.8. By Company Market Share Analysis (By Value, 2022) 6.3. India Taxi Market Mapping and Opportunities 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Propulsion Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Taxi Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By User Segment Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Mode Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.6. By Payment Mode Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.7. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. India Passenger Car Taxi Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Volume and Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Propulsion Type Market Share Analysis 7.2.2. By Taxi Type Market Share Analysis 7.2.3. By User Segment Market Share Analysis 7.2.4. By Mode Market Share Analysis 7.2.5. By Payment Mode Market Share Analysis 8. India Two-Wheeler Taxi Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Volume and Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Propulsion Type Market Share Analysis 8.2.2. By Taxi Type Market Share Analysis 8.2.3. By User Segment Market Share Analysis 8.2.4. By Mode Market Share Analysis 8.2.5. By Payment Mode Market Share Analysis 9. India Three-Wheeler Taxi Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Volume and Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Propulsion Type Market Share Analysis 9.2.2. By Taxi Type Market Share Analysis 9.2.3. By User Segment Market Share Analysis 9.2.4. By Mode Market Share Analysis 9.2.5. By Payment Mode Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Mark Trends & Developments 11.1. Global Investor Interest 11.2. Rising Demand from Corporate Segment 11.3. Urbanization and Support from Automobile Sector 11.4. Growing Internet User In the Market 11.5. Growing Market Penetration Due to Addition of Market Players 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Powers of Suppliers 12.3. Bargaining Powers of Buyers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. Policy & Regulatory Landscape 14. India Economic Profile 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies) 15.1.1. ANI Technologies Private Limited 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Products & Services 15.1.1.3. Recent Development 15.1.1.4. Key Management Personnel 15.1.2. Uber India Technology Private Limited 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Products & Services 15.1.2.3. Recent Development 15.1.2.4. Key Management Personnel 15.1.3. Meru Cab Company Pvt. Ltd 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Products & Services 15.1.3.3. Recent Development 15.1.3.4. Key Management Personnel 15.1.4. Wings Travel India Management Private Limited 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Products & Services 15.1.4.3. Recent Development 15.1.4.4. Key Management Personnel 15.1.5. Carzonrent (India) Pvt. Ltd 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Products & Services 15.1.5.3. Recent Development 15.1.5.4. Key Management Personnel 15.1.6. Zoomcar India Private Ltd 15.1.6.1. Company Details 15.1.6.2. Products & Services 15.1.6.3. Recent Development 15.1.6.4. Key Management Personnel 15.1.7. Voler Car Private Limited 15.1.7.1. Company Details 15.1.7.2. Products & Services 15.1.7.3. Recent Development 15.1.7.4. Key Management Personnel 15.1.8. AVIS 15.1.8.1. Company Details 15.1.8.2. Products & Services 15.1.8.3. Recent Development 15.1.8.4. Key Management Personnel 15.1.9. Savaari 15.1.9.1. Company Details 15.1.9.2. Products & Services 15.1.9.3. Recent Development 15.1.9.4. Key Management Personnel 15.1.10. Fast Track Call Cab Private 15.1.10.1. Company Details 15.1.10.2. Products & Services 15.1.10.3. Recent Development 15.1.10.4. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.1.1. Target Regions 16.1.2. Target Vehicle Type 16.1.3. Target Propulsion Type 17. About Us & Disclaimer
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(自動車市場)の最新刊レポート
TechSci Research社の自動車分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(vehicle)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|