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米国DTCウェルネス検査市場:検査タイプ別(ホルモン、微量栄養素、食物不耐症、食物過敏症、COVID-19 DTC検査、感染症検査、その他)、提供品目別(検査パネル、検査ストリップ、デジタルモニタリング機器、その他)、流通チャネル別(オンライン、店頭)、サンプルタイプ別(血液、尿、唾液、その他)、地域別、競争、機会、予測:2018-2028F


United States DTC Wellness Testing Market By Test Type (Hormone, Micronutrients, Food Intolerance, Food Sensitivity, COVID-19 DTC Test, Infectious Disease Tests and Others), By Offerings (Test Panel, Test Strips, Digital Monitoring Instruments, Other), By Distribution Channel (Online and Over the Counter), By Sample Type (Blood, Urine, Saliva and Others), By Region, Competition, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F

米国のDTCウェルネス検査市場は予測期間2024-2028年に目覚ましいCAGRで成長すると予測される。米国のDTCウェルネス検査市場は、DTCウェルネス検査に関する人々の意識の高まりと、それに関連するメリットおよび消... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年7月1日 US$3,500
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79 英語

 

サマリー

米国のDTCウェルネス検査市場は予測期間2024-2028年に目覚ましいCAGRで成長すると予測される。米国のDTCウェルネス検査市場は、DTCウェルネス検査に関する人々の意識の高まりと、それに関連するメリットおよび消費者の利便性によって成長している。
DTCウェルネス検査は、遺伝子検査のために実施される場合、消費者に遺伝子情報へのアクセスを提供し、情報のプライバシーを強化する。
この成長の主な原動力のひとつは、個別化された利用しやすいヘルスケア・ソリューションに対する消費者の需要の高まりである。DTCウェルネス検査では、消費者はホルモンレベル、ビタミン欠乏、特定の疾患に対する遺伝的素因など、さまざまな健康指標を追跡する検査を簡単に注文し、受けることができる。
さらに、米国のヘルスケア産業は、先進的な検査と結果分析に後押しされた精密医療への移行、便利で手頃な価格のヘルスケア・オプションに対する消費者の需要の増加、医療費の上昇などによって成長し、そのアウトリーチを拡大している。米国医療におけるDTCウェルネスの導入は、ゲノムデータに基づく個別化医療へのアクセスを市民に提供し、人々が自らの健康をよりコントロールできるようにしている。
米国のDTCウェルネス検査市場の成長に影響を与える要因には、技術の進歩、個別化医療、予防医療に対する意識の高まりなどがある。DTCウェルネス検査は、コマーシャル、テレビ、インターネットを通じて消費者に直接宣伝されるため、DTC製品に関する認知度が高まる。消費者は、医師の診察を受けたり保険会社を通したりすることなく、企業のオンライン・ポータルを通じて、注文した検査に関する情報を得ることができる。LabCorp社、Quest Diagnostics社、Everlywell社などの大手企業は、信頼性の高い消費者向けウェルネス検査サービスの開発に力を注いでおり、これが米国のDTCウェルネス検査市場の成長を後押ししている。
DTCウェルネス検査の認知度と利点の高まり
DTC(Direct To Consumer)は、医療提供者や健康保険会社の干渉を受けることなく、顧客に直接遺伝子情報へのアクセスを提供する。ウェルネス検査に対する意識の高まりは、ホームヘルス&ウェルネス・キットなどのDTCウェルネス検査に対する需要の高まりとして、DTCウェルネス検査市場に大きな需要を生み出している。ヒトパピローマウイルス、梅毒、HIV、C型肝炎のような感染症のような病気を決定するために、自宅でサンプルを収集することによって実行される主な疾患検査は、収集キットの需要を増加させている。さらに、予防医療が重視されるようになり、健康をモニターし、潜在的な健康問題を早期に発見する方法として、DTCウェルネス検査に注目する消費者が増えている。さらに、DTCウェルネス検査では、消費者は医療従事者の指示や関与なしに検査室検査を注文し、受けることができるため、予防医療に便利で手頃な選択肢を提供している。
分子検査のような遺伝子検査へのアクセスの増加
DTCウェルネス検査市場は、医療提供者を介さずに消費者に直接遺伝子検査を提供することで、遺伝子検査に重要な用途を見出しており、いくつかの利点から人気を集めている。DTC遺伝子検査は、染色体におけるDNAの配置を特定し、ゲノムの一部を特定するために実施することができ、また、特定の遺伝子の包括的なDNA配列決定を行い、その人に病気を引き起こす可能性のある特定の変化を探すことも含まれる。DTC検査は、胎児に存在する染色体異常を特定するのに役立つため、家族計画において有利です。DTC遺伝子検査キットは、自宅でのサンプル採取による正確性を提供し、汚染を避けることにより、父子鑑定を容易にすることができます。さらに、DTC(Direct-to-Consumer:消費者直接取引)遺伝子検査は、人の医療遺伝情報を消費者に公開する効率的な方法であることを証明しており、その結果、患者の遺伝情報が医療記録に記載されることを回避することにより、遺伝的差別を回避するのに役立つ効率的なツールである。
がん感受性における需要の高まり
がん罹患率の増加により、がんの早期診断に役立つ検査法の需要が高まっている。DTC遺伝子検査は、乳がんなどのがんのリスクが疑われ、乳がんのリスクを受けやすい患者に役立つ。米国の医療制度による健康ガイドラインにより、医師は癌の疑いがある患者に対して遺伝子検査を実施するためのガイドラインに従うことが義務付けられているため、限られた数しか検査を実施することができず、また癌を発症する疑いで苦しんでいる人の疑いを晴らすこともできない。このような場合、DTC検査を受けることで安心感を得ることができる。DTC検査はその人にとって有利であり、乳がん感受性遺伝子BRCA1とBRCA2の変異を特定するのに役立つ可能性がある。したがって、米国のDTCウェルネス検査市場のこの側面は、予測期間の市場成長を支えるのに役立っている。
検査実施における一般市民の意識の高まりと透明性への要求
DTC検査は、遺伝学的検査に比べ、少ない費用と速いペースで実施される。例えば、DTC遺伝子検査キットでは、唾液の採取や綿棒による口の中のぬぐい取り、血液サンプルの採取などの方法により、非侵襲的にサンプルが採取される。
さらに、消費者はDTC検査会社のオンライン・ポータルを通じて、迅速かつ正確に結果に関連する情報を得ることができる。そのため、消費者のプライバシーに対する需要が高まり、遺伝子データベースを消費者に直接提供することができるため、予測期間における米国のDTCウェルネス検査市場の需要拡大につながる。各社はまた、パンデミックのさなかに、診断および血清学的COVID-19検査を消費者に直接販売し始めた。サンプルは自宅で患者から採取されるか検査機関に送られ、医療従事者の関与はごくわずかであった。大半の企業は、このような検査について緊急使用承認(EUA)を得ている。各社はいくつかの電子商取引大手と戦略的提携を結んでいる。例えば、2021年9月、市場プレーヤーであるノードストロームは、ヴィオーム・ライフサイエンシズ社と提携し、新ブランド小売パートナーシップの下でウェルネスカテゴリーを取り上げた。同社は、2022年までにViomeの健康インテリジェンス検査をオンラインで販売し、選ばれた店舗での流通を拡大することを目指している。
最近の動き
2021年3月、23andMe, Inc.とVG Acquisition Corp.の間で拘束力のある合併契約が締結された。この企業合併により、同社の市場価値は35億ドルに達した。
2021年10月、Everlywell, Inc.のような市場プレーヤーは、妊娠と妊娠のための必需品を顧客に販売するビジネスであるNatalistを買収した。エバーウェル社のDTC健康製品には、妊婦用ビタミン剤、排卵検査薬、妊娠検査薬などがある。
2021年3月、エブリウェル社はPWNヘルス社とホームアクセスヘルス社を買収し、その後親会社であるエブリヘルス社を設立した。米国全50州、カナダ、プエルトリコで年間2,000万人以上がこれらの事業によってサポートされている。
市場区分
米国のDTCウェルネス検査市場は、検査タイプ、提供物、流通チャネル、サンプルタイプ、地域に基づいて区分される。検査タイプに基づき、市場はホルモン、微量栄養素、食品不耐症、食品過敏症、COVID-19 DTC検査、感染症検査、その他に区分される。提供物によって、市場はテストパネル、テストストリップ、デジタルモニタリング機器、その他にセグメント化される;流通チャネルによって、市場はオンラインと店頭販売にセグメント化される。サンプルタイプに基づき、市場は血液、尿、唾液、その他に区分される。地域別では、市場はさらに米国南部、米国中西部、米国中部大西洋岸、米国西部、米国南西部、ニューイングランドに区分される。
市場プレイヤー
23andMe Inc.、Everlywell, Inc.、Quest Diagnostics、LetsGetChecked (PrivaPath Diagnostics Ltd.)、Kindbody、Myriad Genetics, Inc.、Laboratory Corporation of America Holdings, Cue.、myLAB Box.、Ro (Modern Fertility)などは、米国のDTCウェルネス検査市場で事業を展開する主要企業である。
レポートの範囲
本レポートでは、米国のDTCウェルネス検査市場を、業界動向に加えて以下のカテゴリーに分類し、その詳細も記載しています:
- 米国のDTCウェルネス検査市場:検査タイプ別
o ホルモン
o 微量栄養素
o 食物不耐性
o 食物過敏症
o COVID-19 DTC検査
o 感染症検査
o その他
- 米国のDTCウェルネス検査市場:提供品目別
o 検査パネル
o 検査ストリップ
o デジタルモニタリング機器
o その他
- 米国のDTCウェルネス検査市場:流通経路別
オンライン
o カウンター販売
- 米国のDTCウェルネス検査市場:検体タイプ別
o 血液
o 尿
o 唾液
o その他
- 米国のDTCウェルネス検査市場:地域別
o 北東部
o 中西部
o 南部
o 西
競合状況
企業プロフィール:米国のDTCウェルネス検査市場に存在する主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered.
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions/Countries
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends
4. Voice of Customer
5. United States DTC Wellness Testing Market Outlook.
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Test Type (Hormone, Micronutrients, Food Intolerance, Food Sensitivity, COVID-19 DTC Test, Infectious Disease Tests and other)
5.2.2. By Offerings (Test Panel, Test Strips, Digital Monitoring Instruments, and Other)
5.2.3. By Distribution Channel (Online and Over the Counter)
5.2.4. By Sample Type (Blood, Urine, Saliva and Other)
5.2.5. By Company (2022)
5.2.6. By Region
5.3. Market Map
6. North-East United States DTC Wellness Testing Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Test Type
6.2.2. By Offerings
6.2.3. By Distribution Channel
7. Mid-West United States DTC Wellness Testing Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Test Type
7.2.2. By Offerings
7.2.3. By Distribution Channel
8. South United States DTC Wellness Testing Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Test Type
8.2.2. By Offerings
8.2.3. By Distribution Channel
9. West United States DTC Wellness Testing Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Test Type
9.2.2. By Offerings
9.2.3. By Distribution Channel
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends & Developments
11.1. Recent Developments
11.2. Mergers & Acquisitions
11.3. Product Developments
12. Competitive Landscape
12.1. Business Overview
12.2. Company Snapshot
12.3. Products & Services
12.4. Financials (As Reported)
12.5. Recent Developments
12.6. SWOT Analysis
12.6.1. 23andMe Inc.
12.6.2. Everlywell, Inc.
12.6.3. Quest Diagnostics
12.6.4. LetGetChecked (PrivaPath Diagnostics Ltd.)
12.6.5. Kindbody
12.6.6. Myriad Genetics, Inc.
12.6.7. Laboratory Corporation of America Holdings
12.6.8. Cue
12.6.9. myLAB Box.
12.6.10. Ro (Modern Fertility)
13. Strategic Recommendations

 

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Summary

United States DTC Wellness Testing Market is expected to grow with an impressive CAGR in the forecast period 2024-2028. United States DTC Wellness Testing Market is growing on account of growing awareness among the population regarding DTC Wellness Testing, along with its benefits and consumer convenience related with it.
DTC Wellness testing, when performed for genetic testing, provides consumer access to genetic information and enhanced privacy of information.
One of the key drivers of this growth has been the increasing consumer demand for personalized and accessible healthcare solutions. With DTC wellness testing, consumers can easily order and receive tests to track various health indicators, such as hormone levels, vitamin deficiencies, and genetic predispositions to certain diseases.
Moreover, United States Healthcare industry is growing and expanding its outreach by moving towards precision care, propelled by advanced testing and result analysis, among the population, increasing consumer demand for convenient and affordable healthcare options, rising healthcare costs, etc. The introduction of DTC Wellness in United States healthcare is offering access to get personalized medical treatments for citizens based on their genomic data so that people could have more control over their own health.
The factors that influence the growth of United States DTC wellness testing market includes technological advancements, personalized healthcare, and increasing awareness of preventive healthcare. DTC wellness tests are promoted directly to consumers via commercials, televisions, and the Internet, thereby resulting in increased awareness related to DTC products. Consumers can get the information about the test that they have ordered through the company’s online portal without visiting any physician or through the insurance companies. Major companies such as LabCorp, Quest Diagnostics, and Everlywell, Inc. have dedicated their efforts to developing reliable consumer-facing wellness testing services, and this, in turn, propels the growth of the United States DTC Wellness Testing Market.
Growing Awareness and Advantages of DTC Wellness Testing
Direct-To-Consumer (DTC) provides access to genetic information to the customers directly and without the interference of a healthcare provider or any health insurance company. The growing awareness about wellness testing is creating a huge demand for the DTC Wellness testing market among the population in case of rising demand for DTC wellness Testing offerings such as home health & wellness kits. Major disease testing performed by collecting samples at home for determining diseases such as infectious diseases like human papillomavirus, syphilis, HIV, and hepatitis C are increasing the demand for collection kits. Additionally, with a growing emphasis on preventive healthcare, more consumers are turning to DTC wellness testing as a way to monitor their health and identify potential health issues early on. Moreover, DTC wellness testing allows consumers to order and receive laboratory tests without the need for a healthcare provider's order or involvement, providing a convenient and affordable option for preventive healthcare.
Growing Accessibility to Genetic Testing, like Molecular Testing
DTC wellness testing market finds important applications in genetic testing by providing genetic tests to the consumers directly, without the inclusion of a healthcare provider, and thus, is gaining popularity for several advantages. DTC genetic testing can be performed to identify the arrangement of DNA in chromosomes, to identify portions of genomes, and also involves performing comprehensive DNA sequencing of specific genes to look for any specific changes that may cause disease in the person. DTC Testing is advantageous in family planning as it helps in identifying any chromosomal abnormality present in the fetus. DTC genetic testing kits can provide paternity testing ease by providing accuracy by sample collection at home and avoiding contamination. Moreover, the DTC (direct-to-consumer (DTC) genetic testing proves itself to be an efficient method to make a person’s medical genetic information available to the consumers and thus is an efficient tool to help avoid genetic discrimination by avoiding the patient’s genetic information in medical records.
Growing Demand in Cancer Susceptibility
The growing prevalence of cancer has increased the demand for testing methods that aid in pre-diagnosing cancer in the patients in early stages. DTC Genetic testing is helpful in patients that suspect a risk of cancer such as breast cancer and are susceptible to getting the risk of breast cancer. Due to the health guidelines by the United States healthcare system, physicians are required to follow guidelines to perform genetic testing for cancer suspects and thus are restricted to perform the testing in limited numbers and also cannot clear doubt in a person suffering from the doubt of acquiring cancer. In such scenarios, one can get reassurance by getting DTC testing which is advantageous to the person and may help in identifying mutations in the breast cancer susceptibility genes BRCA1 and BRCA2. Therefore, this aspect of the US DTC Wellness Testing market is helping to support the market growth in the forecast period.
Growing Public Awareness and Demand for Transparency in Performing Testing
DTC testing is comparably performed at a lesser expense and faster pace than genetic testing. For instance, in DTC genetic testing kits, the sample is collected non-invasively by methods such as collecting saliva or swabbing inside the mouth with cotton swabs, taking blood samples, etc.
Furthermore, consumers can obtain information related to their results quickly and precisely through the DTC testing company’s online portal. Thus, it increases the demand for consumer privacy and provides a genetic database to the consumer directly, thereby leading to build an increased demand for United States DTC wellness testing market in the forecast period. The companies also started marketing diagnostic and serological COVID-19 tests directly to consumers in the middle of the pandemic. The sample was collected from the patient at home or sent to the laboratory, with negligible involvement of the healthcare provider. The majority of the companies received emergency use authorization (EUA) for such testing. The companies are forming strategic partnerships with some e-commerce giants. For instance, in September 2021, a market player, namely Nordstrom, collaborated with Viome Life Sciences, Inc. to take up its wellness category under a new-brand retail partnership. The company aims to sell Viome's health intelligence test online and expand distribution in the selected stores by 2022.
Recent Developments
In March 2021, a binding merger agreement between 23andMe, Inc. and VG Acquisition Corp. was signed. Due to this corporate merger, the company now has a $3,500 million market value.
In October 2021, the market players like Everlywell, Inc. acquired Natalist, a business that sells clients necessities for conception and pregnancy. DTC health products from Everlywell, Inc. include prenatal vitamins, ovulation testing, and pregnancy tests.
In March 2021, Everlywell, Inc. purchased PWNHealth and Home Access Health Corporation and subsequently established the parent business, Everly Health. More than 20 million people are supported by these businesses annually across all 50 U.S. states, Canada, and Puerto Rico.
Market Segmentation
The United States DTC Wellness Testing Market is segmented based on Test Type, Offerings, Distribution Channel, Sample Type, and Region. Based on Test Type, the market is segmented into Hormones, Micronutrients, Food Intolerance, Food Sensitivity, COVID-19 DTC Tests, Infectious Disease Tests, and Others. Depending on the offerings, the market is segmented into Test Panels, Test Strips, Digital Monitoring Instruments, and Others); based on Distribution Channel, the market is segmented into Online and Over the Counter. Based on Sample Type, the market is segmented into Blood, Urine, Saliva, and Others. Based on the region, the Market is further segmented into Southern U.S., Midwest U.S., Mid-Atlantic U.S., West U.S., Southwest U.S., and New England.
Market Players
23andMe Inc., Everlywell, Inc., Quest Diagnostics, LetsGetChecked (PrivaPath Diagnostics Ltd.), Kindbody, Myriad Genetics, Inc., Laboratory Corporation of America Holdings, Cue., myLAB Box., Ro (Modern Fertility), etc., are some of the major players operating in the United States DTC Wellness Testing Market.
Report Scope:
In this report, United States DTC Wellness Testing Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends, which have also been detailed below:
• United States DTC Wellness Testing Market, By Test Type:
o Hormone
o Micronutrients
o Food Intolerance
o Food Sensitivity
o COVID-19 DTC Test
o Infectious Disease Tests
o Others
• United States DTC Wellness Testing Market, By Offerings:
o Test Panel
o Test Strips
o Digital Monitoring Instruments
o Other
• United States DTC Wellness Testing Market, By Distribution Channel:
o Online
o Over the Counter
• United States DTC Wellness Testing Market, By Sample Type:
o Blood
o Urine
o Saliva
o Others
• United States DTC Wellness Testing Market, By Region:
o Northeast
o Midwest
o South
o West
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in United States DTC Wellness Testing Market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered.
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions/Countries
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends
4. Voice of Customer
5. United States DTC Wellness Testing Market Outlook.
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Test Type (Hormone, Micronutrients, Food Intolerance, Food Sensitivity, COVID-19 DTC Test, Infectious Disease Tests and other)
5.2.2. By Offerings (Test Panel, Test Strips, Digital Monitoring Instruments, and Other)
5.2.3. By Distribution Channel (Online and Over the Counter)
5.2.4. By Sample Type (Blood, Urine, Saliva and Other)
5.2.5. By Company (2022)
5.2.6. By Region
5.3. Market Map
6. North-East United States DTC Wellness Testing Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Test Type
6.2.2. By Offerings
6.2.3. By Distribution Channel
7. Mid-West United States DTC Wellness Testing Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Test Type
7.2.2. By Offerings
7.2.3. By Distribution Channel
8. South United States DTC Wellness Testing Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Test Type
8.2.2. By Offerings
8.2.3. By Distribution Channel
9. West United States DTC Wellness Testing Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Test Type
9.2.2. By Offerings
9.2.3. By Distribution Channel
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends & Developments
11.1. Recent Developments
11.2. Mergers & Acquisitions
11.3. Product Developments
12. Competitive Landscape
12.1. Business Overview
12.2. Company Snapshot
12.3. Products & Services
12.4. Financials (As Reported)
12.5. Recent Developments
12.6. SWOT Analysis
12.6.1. 23andMe Inc.
12.6.2. Everlywell, Inc.
12.6.3. Quest Diagnostics
12.6.4. LetGetChecked (PrivaPath Diagnostics Ltd.)
12.6.5. Kindbody
12.6.6. Myriad Genetics, Inc.
12.6.7. Laboratory Corporation of America Holdings
12.6.8. Cue
12.6.9. myLAB Box.
12.6.10. Ro (Modern Fertility)
13. Strategic Recommendations

 

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