サウジアラビアの空気清浄機市場:フィルタータイプ別(HEPA+活性炭、HEPA+活性炭+プレフィルター、HEPA+プレフィルター、HEPAおよびその他(HEPA+イオン・オゾン、プレフィルター、電気集塵装置))、最終用途別(住宅用、商業用/産業用)、流通経路別(直販/施設販売、専売ブランドアウトレット、マルチブランド家電量販店、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンラインチャネル)、地域別、市場競争予測と機会、2028年Saudi Arabia Air Purifier Market By Filter Type (HEPA + Activated Carbon; HEPA + Activated Carbon + Prefilter; HEPA + Prefilter; HEPA and Others (HEPA + Ion & Ozone, Prefilter, Electrostatic Precipitator)), By End Use (Residential, Commercial/Industrial), By Distribution Channel (Direct/Institutional Sales, Exclusive Brand Outlets, Multi Branded Electronic Stores, Supermarkets/Hypermarkets and Online Channels), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2028 サウジアラビアの空気清浄機市場は、呼吸器疾患の増加、乾燥気候、大気汚染により、予測期間中に力強い成長を記録すると予測されている。また、大手市場参入企業による販促活動やマーケティングキャンペーンの成... もっと見る
サマリーサウジアラビアの空気清浄機市場は、呼吸器疾患の増加、乾燥気候、大気汚染により、予測期間中に力強い成長を記録すると予測されている。また、大手市場参入企業による販促活動やマーケティングキャンペーンの成功により、空気清浄機に対する消費者の意識が高まっている。空気清浄機とは、空気中の汚染物質を除去して室内の空気の質を高めるのに役立つ装置を指す。ポータブル空気清浄機は、空気を浄化するために屋内で使用されるのが一般的である。空気清浄機は、そのセットアップや操作技術、清浄する空気量に違いがあり、これらすべての要素が空気清浄機の効果に影響を与える。 リヤドは、健康的とされるPM2.5の量を年平均で15倍も上回っており、世界で最も汚染された都市のひとつに挙げられている。国連機関が発表した報告書によると、リヤドは、大気中の二酸化硫黄の存在が高汚染の一因であり、これは主に工業活動に起因するものであるとしている。また、世界保健機関(WHO)の報告書では、リヤドのリスト入りは、砂嵐の発生、交通量の多さや産業廃棄物による汚染物質が原因であるとしている。 市場成長を促進する汚染レベルの上昇 OPEC最大の石油輸出国であるサウジアラビアは、石油掘削による環境への深刻な影響をもたらしている。これには大気汚染、石油流出、水圧破砕などが含まれる。また、都市部ではより多くの海水淡水化が必要とされている。海水淡水化プラントは極めて効率が悪く、温室効果ガスを排出する。オゾン層は破壊され、地球の気温は温室効果ガスの過剰排出によって上昇する。汚染レベルに関する懸念の高まりが、サウジアラビア全土で空気清浄機市場の需要を高めている。 健康関連問題の高まりが市場に影響 急速な工業化、都市化、外気汚染に起因する大気汚染による健康関連問題の大幅な増加が、市場の需要に影響を与えている。屋外の大気汚染は、化学物質、粒子状物質、生物学的物質の混合物であり、互いに反応して微小な有害粒子を形成する。これは呼吸の問題、慢性疾患、入院の増加、早期死亡を引き起こす可能性がある。さらに、ベーリンガーインゲルハイム(大手製薬会社)によると、喘息の有病率は世界中で1~18%だが、サウジアラビアは23.6%と最も高い有病率を目の当たりにしている。さらに、2017年の過去のデータによると、サウジアラビアの人口加重平均PM2.5年間暴露量は87.9g/m3であった。1990年以来、PM2.5の人口加重平均は24%増加している。さらに、2017年のPM2.5による死亡者数は8536人と推定され、これはサウジアラビアの年間死亡者数の9%にあたる。このような要因が、室内の空気の質を高め、閉ざされた空間内での有害な大気汚染物質との相互作用を制限するための空気清浄機の需要が高まっている主な原因の1つである。 空気清浄機市場の成長を後押しする提携とコラボレーションの増加 空気清浄機市場では、国内外のプレーヤー間の競争が著しく激化している。サウジアラビア国内の空気清浄機のターゲット消費者層への過度なリーチを狙い、様々な国際企業が地元流通業者と提携し、大規模なリーチを図っている。例えば、Al-Hassan Ghazi Ibrahim Shaker Co.は、Maytag、Ariston、Indesit、Midea、Bissell、KitchenAidなど数多くの一流国際ブランドの総輸入販売代理店であり、Shakerはサウジアラビア市場におけるLGエアコンの総代理店である。 さらに、サウジアラビアにおける空気清浄機のトップブランドのひとつであるBlueairは、そのリーチと販売網をさらに拡大するため、ニカイをサウジアラビアの販売代理店に指名した。そのため、ニカイはサウジアラビアの総代理店として、従来の販売店、小売店、キーアカウント、eコマースなどのチャネルを通じてブルーエアの販売促進を図っている。 市場区分 サウジアラビアの空気清浄機市場は、フィルタータイプ、最終用途、流通チャネル、地域分布、競争環境に区分される。フィルタータイプ別では、HEPA + 活性炭、HEPA + 活性炭 + プレフィルター、HEPA + プレフィルター、HEPA、その他に分けられる。最終用途に基づき、市場は住宅用、商業用、工業用に区分される。流通チャネルに基づくと、市場は直販/機関販売、専売ブランドアウトレット、マルチブランド家電量販店、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンラインチャネルに分けられる。 市場プレイヤー Philips Healthcare Saudi Arabia Ltd., Ayan Horizon Electronics Company (Dyson), Sharp Middle East FZE, Alesayi Electronics Co Ltd (Panasonic Marketing Middle East & Africa FZE), Daikin Middle East and Africa FZE, Honeywell Turki Arabia Ltd., United Matbouli Group (Samsung Electronics), Nikai Group of Companies (Blueair AB), Hitachi Saudi Arabia Ltd., LG Electronics Gulf FZEなどがサウジアラビアの空気清浄機市場で事業を展開している主要企業である。 レポートの範囲 本レポートでは、サウジアラビアの空気清浄機市場を産業動向に加えて以下のカテゴリーに分類し、その詳細も記載しています: - サウジアラビアの空気清浄機市場:フィルタータイプ別 o HEPA + 活性炭 o HEPA + 活性炭 + プレフィルター o HEPA + プレフィルター o HEPA o その他 - サウジアラビアの空気清浄機市場:最終用途別 o 住宅用 o 商業用/産業用 - サウジアラビアの空気清浄機市場:流通経路別 o 直販/施設販売 o 独占ブランドアウトレット o マルチブランド家電量販店 o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o オンラインチャネル - サウジアラビアの空気清浄機市場:地域別 o 西部 o 中部 o 南部 東部 北部 競合他社の状況 企業プロフィール:サウジアラビアの空気清浄機市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Frequency of Usage 4.5. Factors Influencing Purchase Decision 4.6. Brand Satisfaction 4.7. Customer Satisfaction 4.8. Challenges Faced Post Purchase 5. Saudi Arabia Air Purifier Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Filter Type Market Share Analysis (HEPA + Activated Carbon, HEPA + Activated Carbon + Prefilter, HEPA + Prefilter, HEPA and Others (HEPA + Ion & Ozone, Prefilter, Electrostatic Precipitator)) 5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Residential, Commercial/Industrial) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Direct/Institutional Sales, Exclusive Brand Outlets, Multi-Branded Electronic Stores, Supermarkets/Hypermarkets and Online Channels) 5.2.4. By Region Market Share Analysis 5.2.4.1. Western Market Share Analysis 5.2.4.2. Central Market Share Analysis 5.2.4.3. Southern Market Share Analysis 5.2.4.4. Eastern Market Share Analysis 5.2.4.5. Northern Market Share Analysis 5.2.5. By Company Market Share Analysis 5.3. Saudi Arabia Air Purifier Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Filter Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Saudi Arabia HEPA + Activated Carbon Air Purifiers Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Filter Type Market Share Analysis 6.2.2. By End Use Market Share Analysis 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. Saudi Arabia HEPA + Activated Carbon + Prefilter Air Purifiers Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Filter Type Market Share Analysis 7.2.2. By End Use Market Share Analysis 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Saudi Arabia HEPA + Prefilter Air Purifiers Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Filter Type Market Share Analysis 8.2.2. By End Use Market Share Analysis 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. Saudi Arabia HEPA Air Purifiers Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Filter Type Market Share Analysis 9.2.2. By End Use Market Share Analysis 9.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. Pricing Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.1.1. Growing Demand from Highly Polluted Cities 11.1.2. Increase in Air-borne related health Issues 11.1.3. Rising construction activities 11.2. Challenges 11.2.1. Periodic Maintenance cost 11.2.2. Availability of HVAC systems with inbuilt air filters 12. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Air Purifier Market 12.1. Impact Assessment Model 12.1.1. Key Segments Impacted 12.1.2. Key Regions Impacted 12.1.3. Key Distribution Channel Impacted 13. Market Trends & Developments 13.1. Rising demand from e-commerce channels 13.2. Launch of smart and innovative products 13.3. Rising Investment by international companies 13.4. Growing preference from residential sector 13.5. Increasing emphasis on marketing campaign 14. Porter’s Five Forces Model 14.1. Competitive Rivalry 14.2. Bargaining Power of Buyers 14.3. Bargaining Power of Suppliers 14.4. Threat of New Entrants 14.5. Threat of Substitutes 15. SWOT Analysis 15.1. Strengths 15.2. Weaknesses 15.3. Opportunities 15.4. Threats 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Philips Healthcare Saudi Arabia Ltd 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products & Services 16.1.1.3. Financial (As reported) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Developments 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Ayan Horizon Electronics Company (Dyson) 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products & Services 16.1.2.3. Financial (As reported) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Developments 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. Sharp Middle East FZE 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products & Services 16.1.3.3. Financial (As reported) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Developments 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Alesayi Electronics Co Ltd (Panasonic Marketing Middle East & Africa FZE) 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Products & Services 16.1.4.3. Financial (As reported) 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Developments 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. Daikin Middle East and Africa FZE 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Products & Services 16.1.5.3. Financial (As reported) 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Developments 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. Honeywell Turki Arabia Ltd. 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products & Services 16.1.6.3. Financial (As reported) 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Developments 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. United Matbouli Group (Samsung Electronics) 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products & Services 16.1.7.3. Financial (As reported) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Developments 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Nikai Group of Companies (Blueair AB) 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products & Services 16.1.8.3. Financial (As reported) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Developments 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. Hitachi Saudi Arabia Ltd. 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products & Services 16.1.9.3. Financial (As reported) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Developments 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. LG Electronics Gulf FZE 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Products & Services 16.1.10.3. Financial (As reported) 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Developments 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Regions 17.3. Target Filter Type 17.4. Target End Use 18. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummarySaudi Arabia air purifier market is projected to register robust growth during the forecast period, owing to the rise in respiratory illnesses, the dry climate, and air pollution. Additionally, promotional activities and successful marketing campaigns by major market players have raised consumer awareness of air purifiers. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Frequency of Usage 4.5. Factors Influencing Purchase Decision 4.6. Brand Satisfaction 4.7. Customer Satisfaction 4.8. Challenges Faced Post Purchase 5. Saudi Arabia Air Purifier Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Filter Type Market Share Analysis (HEPA + Activated Carbon, HEPA + Activated Carbon + Prefilter, HEPA + Prefilter, HEPA and Others (HEPA + Ion & Ozone, Prefilter, Electrostatic Precipitator)) 5.2.2. By End Use Market Share Analysis (Residential, Commercial/Industrial) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Direct/Institutional Sales, Exclusive Brand Outlets, Multi-Branded Electronic Stores, Supermarkets/Hypermarkets and Online Channels) 5.2.4. By Region Market Share Analysis 5.2.4.1. Western Market Share Analysis 5.2.4.2. Central Market Share Analysis 5.2.4.3. Southern Market Share Analysis 5.2.4.4. Eastern Market Share Analysis 5.2.4.5. Northern Market Share Analysis 5.2.5. By Company Market Share Analysis 5.3. Saudi Arabia Air Purifier Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Filter Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End Use Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Saudi Arabia HEPA + Activated Carbon Air Purifiers Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Filter Type Market Share Analysis 6.2.2. By End Use Market Share Analysis 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. Saudi Arabia HEPA + Activated Carbon + Prefilter Air Purifiers Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Filter Type Market Share Analysis 7.2.2. By End Use Market Share Analysis 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Saudi Arabia HEPA + Prefilter Air Purifiers Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Filter Type Market Share Analysis 8.2.2. By End Use Market Share Analysis 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. Saudi Arabia HEPA Air Purifiers Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Filter Type Market Share Analysis 9.2.2. By End Use Market Share Analysis 9.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. Pricing Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.1.1. Growing Demand from Highly Polluted Cities 11.1.2. Increase in Air-borne related health Issues 11.1.3. Rising construction activities 11.2. Challenges 11.2.1. Periodic Maintenance cost 11.2.2. Availability of HVAC systems with inbuilt air filters 12. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Air Purifier Market 12.1. Impact Assessment Model 12.1.1. Key Segments Impacted 12.1.2. Key Regions Impacted 12.1.3. Key Distribution Channel Impacted 13. Market Trends & Developments 13.1. Rising demand from e-commerce channels 13.2. Launch of smart and innovative products 13.3. Rising Investment by international companies 13.4. Growing preference from residential sector 13.5. Increasing emphasis on marketing campaign 14. Porter’s Five Forces Model 14.1. Competitive Rivalry 14.2. Bargaining Power of Buyers 14.3. Bargaining Power of Suppliers 14.4. Threat of New Entrants 14.5. Threat of Substitutes 15. SWOT Analysis 15.1. Strengths 15.2. Weaknesses 15.3. Opportunities 15.4. Threats 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Philips Healthcare Saudi Arabia Ltd 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products & Services 16.1.1.3. Financial (As reported) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Developments 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Ayan Horizon Electronics Company (Dyson) 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products & Services 16.1.2.3. Financial (As reported) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Developments 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. Sharp Middle East FZE 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products & Services 16.1.3.3. Financial (As reported) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Developments 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Alesayi Electronics Co Ltd (Panasonic Marketing Middle East & Africa FZE) 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Products & Services 16.1.4.3. Financial (As reported) 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Developments 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. Daikin Middle East and Africa FZE 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Products & Services 16.1.5.3. Financial (As reported) 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Developments 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. Honeywell Turki Arabia Ltd. 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products & Services 16.1.6.3. Financial (As reported) 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Developments 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. United Matbouli Group (Samsung Electronics) 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products & Services 16.1.7.3. Financial (As reported) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Developments 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Nikai Group of Companies (Blueair AB) 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products & Services 16.1.8.3. Financial (As reported) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Developments 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. Hitachi Saudi Arabia Ltd. 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products & Services 16.1.9.3. Financial (As reported) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Developments 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. LG Electronics Gulf FZE 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Products & Services 16.1.10.3. Financial (As reported) 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Developments 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Regions 17.3. Target Filter Type 17.4. Target End Use 18. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポートTechSci Research社の国別市場調査分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(filter)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |