サウジアラビアのコネクテッドカー市場:技術タイプ別(3G,4G,5G)、接続性別(組み込み型、テザリング型、統合型)、通信別(車両対車両、車両対インフラ、車両対クラウド、車両対歩行者、車両対あらゆるもの)、サービス別(運転支援、コネクテッドセーフティ、ウェルビーイング、車両管理、交差点支援、緊急ブレーキ、その他)、地域別、市場競争予測と機会:2018年~2028年Saudi Arabia Connected Car Market By Technology Type (3G,4G,5G), By Connectivity (Embedded, Tethered, Integrated), By Communication (Vehicle To Vehicle, Vehicle to Infrastructure, Vehicle to cloud, Vehicle to Pedestrian, Vehicle to Everything), BY Service (Driving Assistance, Connected Safety, Well Being, Vehicle Management, Intersection Assistance, Emergency Braking, Others), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2018-2028 サウジアラビアのコネクテッドカー市場は過去数年で成長を示しており、予測年2023-2028年には高い成長率が見込まれる。車輪にコネクティビティを搭載したコネクテッドカーは、快適性、パフォーマンス、セキュリテ... もっと見る
サマリーサウジアラビアのコネクテッドカー市場は過去数年で成長を示しており、予測年2023-2028年には高い成長率が見込まれる。車輪にコネクティビティを搭載したコネクテッドカーは、快適性、パフォーマンス、セキュリティ、安全性を提供する。このようなコネクテッドカーの最先端技術の助けを借りて、運転手と同乗者は、運転中にリアルタイムのコミュニケーションを可能にする数多くのウェブ・プラットフォームに接続することができる。サウジアラビアのコネクテッドカー市場は、消費者の需要の高まり、コネクティビティに対する継続的なニーズ、技術の信頼性の向上、技術愛好家の増加の結果として発展すると予想される。サウジアラビアのコネクテッドカー市場は、サウジアラビア政府によるテレマティクス規制の増加(実施中の規制と今後予想される規制のすべて)にも後押しされている。今後10年間で、コネクテッドカー市場がサウジアラビアの自動車メーカーの売上を押し上げる可能性がある。自動車メーカーは、ターゲットとするユーザーに対してアプリケーションと製品パッケージの最適な組み合わせを提供することが期待されており、技術的なリーダーシップを維持するために分析的な研究開発投資を行わなければならない。NIDC(National Industrial Development Corporation)の調査によると、ドライバーの50%がバックカメラやバックアップ警告を、46%以上が死角警告システムを、約15%が安全性を高めるために新車に完全自動アクセルを求めている。コネクテッドカーの新技術とソフトウェア 自動車分野の発展には、多くのテクノロジー企業やソフトウェア開発者が重要な役割を果たしている。コネクテッドカーのアプリケーションの2つ、車車間(V2V)と車車間インフラ(V2I)通信技術は、自動車が他の車両やインフラとシームレスに接触することを可能にした。サウジアラビアでコネクテッドカー市場が成長したのは、ドライバーと車両間のよりスマートな相互作用を可能にする人工知能(AI)技術の利用が増えたためだ。音声認識、ジェスチャー認識、ドライバー・モニタリング、バーチャル・アシスタンス、自然言語理解(NLU)など、技術の幅広い洗練された機能により、顧客は完全な自律走行を体験することができる。 5GやAIなど様々な技術の登場 コネクテッド・カー市場は、5GやAIなどの技術開発により、予測期間中に拡大すると予想される。多くの先進国や新興国が、さまざまな分野で5GやAI技術を利用している。例えば、ミリ波5Gは2022年までに標準技術にすることを意図して、欧州と中国で限られた特殊なユースケースに導入されている。同様に、2022年末までに6億人以上が5Gに加入するとエリクソンは予測している。人工知能や機械学習などの新技術が、あらゆる規模の企業に影響を与えているのと同様だ。そのため、5GとAI技術の発展がコネクテッドカー市場を活性化させると予想される。 モビリティにおけるスマート・ソリューションへの需要の高まり コネクテッド・カー市場の今後の成長は、革新的なモビリティ・ソリューションに対する需要の高まりによってもたらされる。企業や顧客は、インテリジェントな自動車モビリティ・ソリューションの開発に力を入れている。リンクされたインフラとスマートな自動車がつながることで、スマートな交通の新たなネットワークが構築される。このように、インテリジェントな交通ソリューションに対する需要の高まりが、コネクテッド・カー市場を牽引している。 市場の細分化 サウジアラビアのコネクテッドカー市場は、車両タイプ、技術タイプ、接続性、通信、サービス、地域、競争環境に基づいてセグメント化されます。車両タイプに基づいて、市場はさらに乗用車と商用車に二分される。技術に基づくと、市場はさらに3G、4G、5Gに分けられる。接続性に基づいて、市場は組み込み型、テザリング型、統合型に分けられる。通信に基づくと、市場は車両対車両、車両対インフラ、車両対クラウド、車両対歩行者、車両対すべてに区分される。サービスベースでは、市場は運転支援、コネクテッドセーフティ、ウェルビーイング、車両管理、交差点支援、緊急ブレーキ、その他に区分される。地域別では、市場は北部・中部、西部、東部、南部の各地域に分けられる。 コネクテッド・カーにおける高度なセキュリティ脅威 コネクテッド・カー市場は、サイバーセキュリティに関する懸念の高まりにより、成長が鈍化すると予想される。コネクテッド・カーにはソフトウェアが普及しているため、悪意を持って使用される可能性がある。攻撃者はコネクテッドカーを標的にする際、無線通信を妨害して操作を妨害したり、遠隔操作を利用して車を乗っ取ったり、偽のコマンドを送信したり、その他の手口を使う可能性がある。こうした危険な攻撃は、コネクテッドカーの消費者の利用を制限し、市場の拡大に悪影響を及ぼす。 企業プロフィール Apple Inc.、AT&T Inc.、Ford Motor Company、General Motors Company、BMW Group、Google Inc.、Audi AG、Delphi Automotive PLC、NXP Semiconductors N.V.、Car Force.などが、サウジアラビアのコネクテッドカー市場の成長を牽引する主要市場プレイヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、サウジアラビアのコネクテッドカー市場を産業動向に加えて以下のカテゴリーに分類し、その詳細も記載しています: - サウジアラビアのコネクテッドカー市場:車種別 o 乗用車 o 商用車 - サウジアラビアのコネクテッドカー市場:技術タイプ別 o 4G o 5G 3G - サウジアラビアのコネクテッドカー市場:コネクティビティタイプ別 o 組み込み型 o テザー接続 統合型 - サウジアラビアのコネクテッドカー市場:通信タイプ別 車対車 車両対歩行者 自動車からクラウドへ 自動車からインフラへ 自動車からあらゆるものへ - サウジアラビアのコネクテッドカー市場:サービスタイプ別 o 運転支援 o ウェルビーイング o 車両管理 o 緊急ブレーキ o コネクテッドセーフティ o 交差点支援 - サウジアラビアのコネクテッドカー市場:地域別 o 北部・中部地域 o 西部地域 o 東部地域 o 南部地域 - 競合状況 企業プロフィール:サウジアラビアのコネクテッドカー市場に参入している主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Connected Car Market 4.1. Impact Assessment Model 4.1.1. Key Segments Impacted 4.1.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customer Analysis 5.1. Brand Awareness 5.2. Factors Influencing Purchase Decision 5.3. Brand Satisfaction Level 6. Saudi Arabia Connected Car Outlook, 2018-2028F 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Car, Commercial Vehicle) 6.2.2. By Technology Type Market Share Analysis (3G,4G,5G) 6.2.3. By Connectivity Market Share Analysis (Embedded, Tethered, Integrated) 6.2.4. By Communication Market Share Analysis (Vehicle to Vehicle, Vehicle to Infrastructure, Vehicle to cloud, Vehicle to Pedestrian, Vehicle to Everything) 6.2.5. By Service Market Share Analysis (Driving Assistance, Connected Safety, Well Being, Vehicle Management, Intersection Assistance, Emergency Braking, Others) 6.2.6. By Regional Market Share Analysis 6.2.6.1. Northern & Central Region Market Share Analysis 6.2.6.2. Western Region Market Share Analysis 6.2.6.3. Eastern Region Market Share Analysis 6.2.6.4. Southern Region Market Share Analysis 6.2.7. By Company Market Share Analysis (By Value, 2022) 6.3. Saudi Arabia Connected Car Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Technology Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Connectivity Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Communication Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Service Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.6. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. Saudi Arabia Passenger Car Connected Car Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Volume and Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 7.2.2. By Technology Type Market Share Analysis 7.2.3. By Connectivity Market Share Analysis 7.2.4. By Communication Market Share Analysis 7.2.5. By Service Market Share Analysis 8. Saudi Arabia Commercial Vehicle Connected Car Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Volume and Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 8.2.2. By Technology Type Market Share Analysis 8.2.3. By Connectivity Market Share Analysis 8.2.4. By Communication Market Share Analysis 8.2.5. By Service Market Share Analysis 9. Market Dynamics 9.1. Market Drivers 9.2. Market Challenges 10. Market Trends & Developments 11. SWOT Analysis 11.1. Strength 11.2. Weakness 11.3. Opportunities 11.4. Threats 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Power of Suppliers 12.3. Bargaining Power of Buyers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. Policy & Regulatory Landscape 14. Saudi Arabia Economic Profile 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles (Up to 10 Leading Companies) 15.1.1. Apple Inc. 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Products & Services 15.1.1.3. Recent Development 15.1.1.4. Key Management Personnel 15.1.2. AT&T Inc. 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Products & Services 15.1.2.3. Recent Development 15.1.2.4. Key Management Personnel 15.1.3. Ford Motor Company 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Products & Services 15.1.3.3. Recent Development 15.1.3.4. Key Management Personnel 15.1.4. General Motors Company 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Products & Services 15.1.4.3. Recent Development 15.1.4.4. Key Management Personnel 15.1.5. BMW Group 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Products & Services 15.1.5.3. Recent Development 15.1.5.4. Key Management Personnel 15.1.6. Google Inc 15.1.6.1. Company Details 15.1.6.2. Products & Services 15.1.6.3. Recent Development 15.1.6.4. Key Management Personnel 15.1.7. Audi AG 15.1.7.1. Company Details 15.1.7.2. Products & Services 15.1.7.3. Recent Development 15.1.7.4. Key Management Personnel 15.1.8. Delphi Automotive PLC 15.1.8.1. Company Details 15.1.8.2. Products & Services 15.1.8.3. Recent Development 15.1.8.4. Key Management Personnel 15.1.9. NXP Semiconductors N.V 15.1.9.1. Company Details 15.1.9.2. Products & Services 15.1.9.3. Recent Development 15.1.9.4. Key Management Personnel 15.1.10. Car Force 15.1.10.1. Company Details 15.1.10.2. Products & Services 15.1.10.3. Recent Development 15.1.10.4. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.2. Target Regions 16.3. Target Vehicle Type 17. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements
SummarySaudi Arabia Connected Car Market has shown growth in the past years, and it is anticipated to increase at a high rate in the forecast year 2023-2028. With connectivity on wheels, connected cars offer comfort, performance, security, and safety. With the help of such cutting-edge technology in connected cars, the driver and the passengers can connect with numerous web platforms that make real-time communication possible while they are driving. The Saudi Arabia-connected car market is expected to develop as a result of rising consumer demands, an ongoing need for connectivity, improved technology dependability, and an increase in the number of technology enthusiasts. Saudi Arabia’s market for connected cars is also being driven by an increasing number of telematics regulations from the government of Saudi Arabia, all of those that are in place and those that are anticipated. Over the coming ten years, the market for connected cars may boost sales for automotive manufacturers in Saudi Arabia. Automotive manufacturers are expected to provide the optimum mix of application and product packages for their target audiences and must analytically invest in R&D to sustain their technological leadership. According to the research by the NIDC (National Industrial Development Corporation), 50% of drivers demand a rearview camera or backup warning, more than 46% of drivers demand a blind-spot warning system, and about 15% of the buyers want a fully automatic accelerator in the new vehicle for increasing the safety. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Connected Car Market 4.1. Impact Assessment Model 4.1.1. Key Segments Impacted 4.1.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customer Analysis 5.1. Brand Awareness 5.2. Factors Influencing Purchase Decision 5.3. Brand Satisfaction Level 6. Saudi Arabia Connected Car Outlook, 2018-2028F 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Car, Commercial Vehicle) 6.2.2. By Technology Type Market Share Analysis (3G,4G,5G) 6.2.3. By Connectivity Market Share Analysis (Embedded, Tethered, Integrated) 6.2.4. By Communication Market Share Analysis (Vehicle to Vehicle, Vehicle to Infrastructure, Vehicle to cloud, Vehicle to Pedestrian, Vehicle to Everything) 6.2.5. By Service Market Share Analysis (Driving Assistance, Connected Safety, Well Being, Vehicle Management, Intersection Assistance, Emergency Braking, Others) 6.2.6. By Regional Market Share Analysis 6.2.6.1. Northern & Central Region Market Share Analysis 6.2.6.2. Western Region Market Share Analysis 6.2.6.3. Eastern Region Market Share Analysis 6.2.6.4. Southern Region Market Share Analysis 6.2.7. By Company Market Share Analysis (By Value, 2022) 6.3. Saudi Arabia Connected Car Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Technology Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Connectivity Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Communication Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Service Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.6. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. Saudi Arabia Passenger Car Connected Car Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Volume and Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 7.2.2. By Technology Type Market Share Analysis 7.2.3. By Connectivity Market Share Analysis 7.2.4. By Communication Market Share Analysis 7.2.5. By Service Market Share Analysis 8. Saudi Arabia Commercial Vehicle Connected Car Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Volume and Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 8.2.2. By Technology Type Market Share Analysis 8.2.3. By Connectivity Market Share Analysis 8.2.4. By Communication Market Share Analysis 8.2.5. By Service Market Share Analysis 9. Market Dynamics 9.1. Market Drivers 9.2. Market Challenges 10. Market Trends & Developments 11. SWOT Analysis 11.1. Strength 11.2. Weakness 11.3. Opportunities 11.4. Threats 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Power of Suppliers 12.3. Bargaining Power of Buyers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. Policy & Regulatory Landscape 14. Saudi Arabia Economic Profile 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles (Up to 10 Leading Companies) 15.1.1. Apple Inc. 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Products & Services 15.1.1.3. Recent Development 15.1.1.4. Key Management Personnel 15.1.2. AT&T Inc. 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Products & Services 15.1.2.3. Recent Development 15.1.2.4. Key Management Personnel 15.1.3. Ford Motor Company 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Products & Services 15.1.3.3. Recent Development 15.1.3.4. Key Management Personnel 15.1.4. General Motors Company 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Products & Services 15.1.4.3. Recent Development 15.1.4.4. Key Management Personnel 15.1.5. BMW Group 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Products & Services 15.1.5.3. Recent Development 15.1.5.4. Key Management Personnel 15.1.6. Google Inc 15.1.6.1. Company Details 15.1.6.2. Products & Services 15.1.6.3. Recent Development 15.1.6.4. Key Management Personnel 15.1.7. Audi AG 15.1.7.1. Company Details 15.1.7.2. Products & Services 15.1.7.3. Recent Development 15.1.7.4. Key Management Personnel 15.1.8. Delphi Automotive PLC 15.1.8.1. Company Details 15.1.8.2. Products & Services 15.1.8.3. Recent Development 15.1.8.4. Key Management Personnel 15.1.9. NXP Semiconductors N.V 15.1.9.1. Company Details 15.1.9.2. Products & Services 15.1.9.3. Recent Development 15.1.9.4. Key Management Personnel 15.1.10. Car Force 15.1.10.1. Company Details 15.1.10.2. Products & Services 15.1.10.3. Recent Development 15.1.10.4. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.2. Target Regions 16.3. Target Vehicle Type 17. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements
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