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インド洗濯機市場、タイプ別(半自動、トップロード自動、フロントロード自動)、機械容量別(8Kg未満、8Kg以上)、技術別(非スマート洗濯機、スマート接続洗濯機)、流通チャネル別(マルチブランドストア、独占店舗、スーパー・ハイパーマーケット、オンライン、その他(直販、卸など)、地域別、競争、予測・機会、2018~2028F


India Washing Machine Market, By Type (Semi-Automatic, Top Load Automatic, Front Load Automatic), By Machine Capacity (Below 8 Kg and 8 Kg and Above), By Technology (Non-Smart Washing Machine, Smart Connected Washing Machine), By Distribution Channel (Multi-Branded Stores, Exclusive Stores, Supermarkets and Hypermarkets, Online and Others (Direct sales, Wholesales etc.), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028F

インドの洗濯機市場は、2022年に1億5,454万米ドルと評価され、2024年から2028年の予測期間中に7.25%のCAGRで成長し、2028Fまでに2億3,372万米ドルの市場価値を達成するかもしれない。製品の技術的進歩が進み、国... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年6月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス
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78 英語

 

サマリー

インドの洗濯機市場は、2022年に1億5,454万米ドルと評価され、2024年から2028年の予測期間中に7.25%のCAGRで成長し、2028Fまでに2億3,372万米ドルの市場価値を達成するかもしれない。製品の技術的進歩が進み、国内の複数の市場参入企業が提供する製品バリエーションが増加していることが、今後5年間のインド洗濯機市場の成長を後押ししています。可処分所得の増加と家計費の増加は、今後5年間のインド洗濯機市場の成長をさらに後押しする。また、都市化の急速な進展と国民のライフスタイルの進化も、インド洗濯機市場の成長に重要な役割を担っています。購買力の向上、製品の革新が、予測期間中にインド洗濯機市場を押し上げると予想されます。
フロントロード式、トップロード式、セミオートマチックなど、複数のタイプの製品が、その性能の多様性によって市場成長を後押ししています。さらに、使い勝手の良さや顧客サービスの向上が、今後5年間のインド洗濯機市場の成長をより確かなものにします。
インドの洗濯機市場は、タイプ、機械容量、技術、流通チャネル、地域分析、トップ3主要州、競争環境に基づいて区分されます。タイプに基づき、市場はさらに半自動、トップロード自動、フロントロード自動に区分されます。半自動洗濯機は、ユーザーの使い勝手の良さから、今後5年間で最大の収益シェアを占め、市場セグメントを支配すると予想されます。製品のバリエーションが豊富なため、消費者のニーズに合わせて洗濯を行うことが可能であり、市場の成長を後押ししています。洗濯機の容量によって、市場は8kg以下と8kg以上に分類される。テクノロジー別では、非スマート洗濯機とスマートコネクテッド洗濯機に分類される。販売チャネル別では、マルチブランドストア、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、専売店、オンライン、その他(直販、卸売など)に分類される。地域別分析では、市場は北インド、南インド、西インド、東インド地域に区分されます。また、各地域は上位3州によって分析されています。
LG Electronics India Private Limited、Samsung India Electronics Private Ltd.、Whirlpool of India Limited、Godrej & Boyce Manufacturing Company Limited、Haier Appliances (India) Private Limited、IFB Industries Ltd、Bosch Limited、Panasonic India Private Limited、Mirc Electronics Limited(Onida)、BPL Limitedはインドの洗濯機市場における主要市場プレーヤーです。また、近年は新規参入企業も積極的に市場に参入しており、今後の市場成長をさらに強化しています。
本レポートで考慮した年数
歴史的年数:2018年〜2021年
基準年:2022年
推定年:2023E
予測期間:2024F~2028F
本調査の目的
- 2018年から2022年にかけてのインド洗濯機市場の市場規模の推移を分析する。
- インド洗濯機市場の2023E~2028Fまでの市場規模および2028Fまでの成長率を推定・予測する。
- インドの洗濯機市場を、タイプ、機械容量、技術、流通チャネル、地域分析、主要国トップ3、競争環境に基づいて分類し予測する。
- インドの洗濯機市場における支配的な地域やセグメントを特定する。
- インドの洗濯機市場の促進要因と課題を特定する。
- インド洗濯機市場における事業拡大、新製品投入、M&Aなどの競争展開を検討する。
- インド洗濯機市場で事業を展開する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
- インドの洗濯機市場で市場関係者が採用している持続可能な主要戦略を特定する。
TechSci Researchは、本調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。最初に、TechSci Researchは全国のメーカーのリストを入手した。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査アンケートを実施しました。インタビュー中に、回答者は競合他社についても尋ねられました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の制限により特定できなかった企業も含めることができました。TechSci Researchは、インド全土のメーカー、流通チャネル、主要プレイヤーの存在を分析した。
TechSci Research社は、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来的な予測を行うボトムアップアプローチを用いて、インドの洗濯機市場の市場規模を算出しました。TechSci Research社は、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体市場規模を得るために、これらの製品やアプリケーションの履歴データの分析を通じて外部で検証した。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家のプレゼンテーション、財務報告書などのさまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- メーカー、サプライヤー、流通業者、その他関係者
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- 洗濯機に関連する団体、フォーラム、アライアンスなど
- 市場調査会社、コンサルティング会社
本調査は、メーカー、サプライヤー、パートナー、エンドユーザーなど、業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに、投資戦略を立て、市場機会を活用する上で有用であることを示しています。

レポートの範囲
本レポートでは、インドの洗濯機市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに以下に詳述する業界動向も紹介しています:
- インドの洗濯機市場、タイプ別
o トップロード型自動洗濯機
o 半自動運転
o フロントロード・オートマチック
- インド洗濯機市場、洗濯機容量別:
o 8Kg以下
o 8kg以上
- インドの洗濯機市場、技術別
o 非スマートウォッシュマシン
o Smart Connected Washing Machine
- インドの洗濯機市場、流通チャネル別:
o マルチブランドストア
o スーパーマーケットとハイパーマーケット
o 独占販売店
オーオンライン
o その他(直販、卸売など)
- インドの洗濯機市場、地域別
o 南
オーノース
オーウエスト
オーイースト
競合の状況
企業プロファイル:インド洗濯機市場に進出している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です:
会社情報
- 追加市場プレイヤー(最大5名)の詳細分析およびプロファイリング。

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目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Washing Machine Market
5. Voice of Customers
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Affecting Purchase Decision
5.3. Sources of Information
5.4. Challenges Faced Post Purchase
6. India Washing Machine Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Front Load Automatic, Top Load Automatic & Semi-Automatic)
6.2.2. By Machine Capacity (Below 8 Kg & 8 Kg and Above)
6.2.3. By Technology (Non-Smart Washing Machine & Smart Connected Washing Machine)
6.2.4. By Distribution Channel (Multi-Branded Stores, Supermarket/Hypermarket, Exclusive Stores, Online & Others (Direct Sales, Wholesales etc.)
6.2.5. By Region (South, North, West & East)
6.2.6. By Top 3 Leading States (In Each Region)
6.2.7. By Company (2022)
6.3. Market Map (By Type, By Machine Capacity, By Technology, By Distribution Channel, By Region)
7. India Top Load Automatic Washing Machine Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Machine Capacity
7.2.2. By Distribution Channel
7.3. Pricing Analysis
8. India Semi- Automatic Washing Machine Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Machine Capacity
8.2.2. By Distribution Channel
8.3. Pricing Analysis
9. India Front Load Washing Machine Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Machine Capacity
9.2.2. By Technology
9.2.3. By Distribution Channel
9.3. Pricing Analysis
10. Import & Export Analysis
11. Supply Chain Analysis
12. Product Benchmarking (More than 100 bestselling products)
13. Market Dynamics
13.1. Drivers
13.2. Challenges
14. Market Trends & Developments
15. Policy & Regulatory Landscape
16. India Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Company Profiles
17.1.1. LG Electronics India Private Limited
17.1.2. Samsung India Electronics Private Ltd.
17.1.3. Whirlpool Of India Limited
17.1.4. Godrej & Boyce Manufacturing Company Limited
17.1.5. Haier Appliances (India) Private Limited
17.1.6. IFB Industries Ltd
17.1.7. Bosch Limited
17.1.8. Panasonic India Private Limited
17.1.9. Mirc Electronics Limited (Onida)
17.1.10. BPL Limited
18. Strategic Recommendations
19. About Us & Disclaimer

 

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Summary

India washing machine market was valued at USD1545.46 million in 2022 and may grow with 7.25% CAGR during the forecast period, 2024-2028F to achieve the market value of USD2337.24 million by 2028F. Growing technological advancement in the products and rising number of product variants available from multiple market players in the country is driving the growth of the India washing machine market in the upcoming five years. Rising disposable income and growing household expenses further support the growth of the India washing machine market in the next five years. Rapid growth in the urbanization and evolving lifestyle of the population in the country also plays a vital role in the growth of the India washing machine market. Increased purchase power, product innovation, are expected to boost the India washing machine market during the forecast period.
Multiple types of the product including front load automatic, top load automatic, semi-automatic, etc. drive the market growth with variability in their performances. Moreover, ease of usability, improved customer services further substantiate the growth of the India washing machine market in the future five years.
The India washing machine market is segmented based on type, machine capacity, technology, distribution channel, regional analysis, top 3 leading states, and competitive landscape. Based on type, the market is further segmented into semi-automatic, top load automatic, and front load automatic. Semi-automatic washing machines are anticipated to hold the largest revenue shares of the market and dominate the market segment in the upcoming five years due to ease of usability to the users. With variants of product, it is much feasible to perform the laundry as per the consumer’s needs, thereby aiding the growth of the market. By machine capacity, the market is fragmented into below 8kg and 8kg & above. Based on technology the market is differentiated between non-smart washing machine, and smart connected washing machine. By distribution channel, the market is divided into multi-branded stores, supermarkets and hypermarkets, exclusive stores, online and others like direct sales, wholesales etc. On the basis of regional analysis, the market is segmented into North India, South India, West India, and East India regions. Each region is also analyzed by the top 3 states.
LG Electronics India Private Limited, Samsung India Electronics Private Ltd., Whirlpool of India Limited, Godrej & Boyce Manufacturing Company Limited, Haier Appliances (India) Private Limited, IFB Industries Ltd, Bosch Limited, Panasonic India Private Limited, Mirc Electronics Limited (Onida) and BPL Limited are some of the leading market players in the Indian washing machine market. Newmarket players have also been actively entering the market in recent years, further strengthening future market growth.
Years considered for this report:
Historical Years: 2018- 2021
Base Year: 2022
Estimated Year: 2023E
Forecast Period: 2024F – 2028F
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth in the market size of India washing machine market from 2018 to 2022
• To estimate and forecast the market size of India washing machine market from 2023E to 2028F and growth rate until 2028F
• To classify and forecast India washing machine market based on type, machine capacity, technology, distribution channel, regional analysis, top 3 leading states, and competitive landscape.
• To identify dominant region or segment in the India washing machine market.
• To identify drivers and challenges for India washing machine market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in India washing machine market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in India washing machine market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in India washing machine market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of manufacturers across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the companies which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the manufacturers, distribution channels and presence of all major players across India.
TechSci Research calculated the market size of India washing machine market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these products and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Manufacturers, suppliers, distributors and other stakeholders
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, forums and alliances related to washing machine
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers, suppliers, partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.

Report Scope:
In this report, India washing machine market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Washing Machine Market, By Type:
o Top Load Automatic
o Semi- Automatic
o Front Load Automatic
• India Washing Machine Market, By Machine Capacity:
o Below 8 Kg
o 8 kg and Above
• India Washing Machine Market, By Technology:
o Non-Smart Washing Machine
o Smart Connected Washing Machine
• India Washing Machine Market, By Distribution Channel:
o Multi-Branded Stores
o Supermarkets and Hypermarkets
o Exclusive Stores
o Online
o Others (Direct Sales, Wholesales, etc.)
• India Washing Machine Market, By Region:
o South
o North
o West
o East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India washing machine market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Washing Machine Market
5. Voice of Customers
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Affecting Purchase Decision
5.3. Sources of Information
5.4. Challenges Faced Post Purchase
6. India Washing Machine Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Front Load Automatic, Top Load Automatic & Semi-Automatic)
6.2.2. By Machine Capacity (Below 8 Kg & 8 Kg and Above)
6.2.3. By Technology (Non-Smart Washing Machine & Smart Connected Washing Machine)
6.2.4. By Distribution Channel (Multi-Branded Stores, Supermarket/Hypermarket, Exclusive Stores, Online & Others (Direct Sales, Wholesales etc.)
6.2.5. By Region (South, North, West & East)
6.2.6. By Top 3 Leading States (In Each Region)
6.2.7. By Company (2022)
6.3. Market Map (By Type, By Machine Capacity, By Technology, By Distribution Channel, By Region)
7. India Top Load Automatic Washing Machine Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Machine Capacity
7.2.2. By Distribution Channel
7.3. Pricing Analysis
8. India Semi- Automatic Washing Machine Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Machine Capacity
8.2.2. By Distribution Channel
8.3. Pricing Analysis
9. India Front Load Washing Machine Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Machine Capacity
9.2.2. By Technology
9.2.3. By Distribution Channel
9.3. Pricing Analysis
10. Import & Export Analysis
11. Supply Chain Analysis
12. Product Benchmarking (More than 100 bestselling products)
13. Market Dynamics
13.1. Drivers
13.2. Challenges
14. Market Trends & Developments
15. Policy & Regulatory Landscape
16. India Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Company Profiles
17.1.1. LG Electronics India Private Limited
17.1.2. Samsung India Electronics Private Ltd.
17.1.3. Whirlpool Of India Limited
17.1.4. Godrej & Boyce Manufacturing Company Limited
17.1.5. Haier Appliances (India) Private Limited
17.1.6. IFB Industries Ltd
17.1.7. Bosch Limited
17.1.8. Panasonic India Private Limited
17.1.9. Mirc Electronics Limited (Onida)
17.1.10. BPL Limited
18. Strategic Recommendations
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