世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インド電子レンジ市場、タイプ別(コンベクション、グリル、ソロ)、容量別(25リットル未満、25~30リットル、30リットル以上)、エンドユーザー別(住宅用、業務用)、流通チャネル別(多店舗、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、専売店、オンライン、その他(直販、卸売など)、地域別(北、西、南、東)、競争、予測・機会、2028F


India Microwave Oven Market, By Type (Convection, Grill, Solo), By Capacity (Below 25 Liters, 25-30 Liters, Above 30 Liters), By End Use (Residential and Commercial), By Distribution Channel (Multibranded Stores, Supermarkets/hypermarkets, Exclusive Stores, Online, and Others (Direct Sales, Wholesales, etc.), By Region (North, West, South and East), Competition, Forecast & Opportunities, 2028F

インドの電子レンジ市場は、2022年に2億4310万米ドルとなり、予測期間中に7.91%の成長を記録し、2028年には3億7637万米ドルの市場価値を達成する可能性があります。市場成長の背景には、インドの家庭で最新のキ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年6月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
78 英語

 

サマリー

インドの電子レンジ市場は、2022年に2億4310万米ドルとなり、予測期間中に7.91%の成長を記録し、2028年には3億7637万米ドルの市場価値を達成する可能性があります。市場成長の背景には、インドの家庭で最新のキッチン家電に対する需要が高まっていることが挙げられます。国民の可処分所得が増加し、家計が豊かになったことが、今後5年間のインド電子レンジ市場の成長をさらに後押ししています。また、調理済み食品や電子レンジで温めることができる食品への需要の高まりも、今後5年間のインド電子レンジ市場の成長を後押ししています。座りっぱなしの生活や多忙な仕事、家庭で料理をする時間や資源の不足が、今後5年間のインド電子レンジ市場の成長をさらに後押ししています。
また、急速な都市化と中流・高級層の生活水準の向上も、2027年までの予測期間において、インドの電子レンジ市場の成長を後押ししています。
インドの電子レンジ市場は、タイプ、容量、最終用途、流通チャネル、競合分析、地域分布で区分されます。タイプ別では、市場はさらにコンベクション、グリル、ソロに区分されます。容量別に、市場は25リットル以下、25~30リットル、30リットル以上に細分化される。エンドユースに基づき、市場は住宅用と商業用に区別される。流通チャネル別では、マルチブランドストア、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、専売店、オンライン、その他(直販、卸売など)に分類される。マルチブランドストアは、1つの店舗で複数のブランドを利用でき、消費者が利用できる商品を選択できることから、今後5年間は市場の最大の収益シェアを占め、市場セグメントを支配すると予想される。さらに、これらの店舗はブランド価値も重視しており、それによって市場の成長を後押ししています。また、北インド、南インド、西インド、東インドの各地域の分析も行っています。
LG Electronics India Pvt. Ltd.、Samsung India Electronics Private Ltd.、IFB Industries Limited、Whirlpool of India Ltd.、Panasonic India Pvt. Ltd.、Godrej & Boyce Manufacturing Company Limited, Haier Smart Home Co.Ltd.、Bajaj Electricals Ltd.、Ken Lifestyles Private Limited、Siemens Limitedなどが、インドの電子レンジ市場の主要な市場プレイヤーです。また、近年は新規参入企業も積極的に市場に参入しており、今後の市場成長をさらに強化しています。
本レポートで考慮した年数
歴史的年数:2018年〜2021年
基準年:2022年
推定年:2023E
予測期間:2024F~2028F
本調査の目的
- 2018年から2022年までのインドの電子レンジ市場の市場規模の歴史的な成長を分析すること。
- インドの電子レンジ市場の市場規模を2023Eから2028Fまで推定し、2028Fまでの成長率を予測すること。
- インドの電子レンジ市場をタイプ、容量、エンドユース、流通経路、競合分析、地域分布に基づいて分類し予測する。
- インドの電子レンジ市場における支配的な地域やセグメントを特定する。
- インドの電子レンジ市場の促進要因と課題を特定する。
- インドの電子レンジ市場における事業拡大、新製品発売、M&Aなどの競争展開を検討する。
- インドの電子レンジ市場で事業を展開する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
- インドの電子レンジ市場で市場関係者が採用している持続可能な主要戦略を特定する。
TechSci Researchは、本調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。最初に、TechSci Researchは国内のメーカーのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定した企業に対して一次調査アンケートを実施しました。インタビュー中に、回答者は競合他社についても尋ねられました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の制限により特定できなかったサービスプロバイダーを含めることができました。TechSci Researchは、インド全土のメーカー、流通チャネル、主要プレイヤーの存在を分析した。
TechSci Research社は、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップアプローチにより、インドの電子レンジ市場の市場規模を算出しました。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体市場規模を得るためにこれらの製品やアプリケーションの履歴データの分析を通じて外部で検証した。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家のプレゼンテーション、財務報告書などのさまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- メーカー、サプライヤー、流通業者、その他の関係者
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- 電子レンジに関連する団体、フォーラム、アライアンスなど
- 市場調査会社、コンサルティング会社
本調査は、メーカー、サプライヤー、パートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する答えを提供し、さらに、投資戦略を立て、市場機会を活用する上で有用である。
レポートの範囲
本レポートでは、インドの電子レンジ市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに以下に詳述する業界動向も合わせて紹介しています:
- インドの電子レンジ市場、タイプ別
o コンベクション
オー・ソロ
オ・グリル
- インドの電子レンジの市場、容量別:
25リットル以下
o 25~30リットル
o 30リットル以上
- インドの電子レンジ市場:エンドユース別
o 住宅用
オー・コマーシャル
- インドの電子レンジ市場、流通チャネル別:
o マルチブランドストア
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o 独占販売店
オーオンライン
o その他
- インドの電子レンジの市場、地域別:

オーウエスト
オ・サウス
オーイースト

競合の状況
企業プロフィール:インドの電子レンジ市場に進出している主要企業の詳細な分析。
利用可能なカスタマイズ
与えられた市場データをもとに、TechSci Researchは企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用できます:
会社情報
- 追加市場プレイヤー(最大5名)の詳細分析およびプロファイリング。

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Microwave Oven Market
5. Voice of Customers
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Affecting Purchase Decision
5.3. Challenges Faced Post Purchase
6. India Microwave Oven Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Convection, Grill, Solo)
6.2.2. By Capacity (Below 25 Liters, 25-30 Liters, Above 30 Liters)
6.2.3. By End Use (Residential, Commercial)
6.2.4. By Distribution Channel [Multibranded stores, Supermarkets/Hypermarkets, Exclusive stores, Online, Others (Direct sales, Wholesales, etc.)]
6.2.5. By Region (North, West, South, East)
6.2.6. By Top 3 Leading States (In Each Region)
6.2.7. By Company (2022)
6.3. Market Map (By Type, By Capacity, By End Use, By Distribution Channel, By Region)
7. India Convection Microwave Oven Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Capacity
7.2.2. By End Use
7.2.3. By Distribution Channel
8. India Solo Microwave Oven Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Capacity
8.2.2. By End Use
8.2.3. By Distribution Channel
9. India Grill Microwave Oven Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Capacity
9.2.2. By End Use
9.2.3. By Distribution Channel
10. Product Benchmarking (More than 50 Products)
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends & Developments
13. Policy & Regulatory Landscape
14. India Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. LG Electronics India Pvt. Ltd.
15.2. Samsung India Electronics Private Ltd.
15.3. IFB Industries Limited
15.4. Whirlpool of India Ltd.
15.5. Panasonic India Pvt. Ltd.
15.6. Godrej & Boyce Manufacturing Company Limited
15.7. Haier Smart Home Co. Ltd.
15.8. Bajaj Electricals Ltd.
15.9. Ken Lifestyles Private Limited
16. Strategic Recommendations
Note: The data given for any year represents the market during the period, i.e., 1st April of the previous year to 31st March of that year. eg: For 2023E, the data represents the period, 1st April 2022 to 31st March 2023.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

India microwave oven market was valued at USD243.10 million in 2022, which may register a growth of 7.91% during the forecast period, to achieve the market value of USD376.37 million by 2028. The market growth can be attributed to rising demand for modern kitchen appliances in Indian households. Rising disposable income among the population and higher household finances further support the India microwave oven market's growth in the next five years. The surge in demand for ready-to-eat meals and microwavable eatables also support the growth of the India microwave oven market in the next five years. The growing inclination of the population toward a sedentary lifestyle, hectic work schedules, and lack of time and resources to indulge in extensive home cooking further substantiate the growth of the India microwave oven market in the future five years.
Rapid urbanization and rising living standards of the country's middle-class and high-class population also aid the growth of the India microwave oven market in the forecast years through 2027.
The India microwave oven market is segmented by type, capacity, end-use, distribution channel, competitive analysis, and regional distribution. Based on type, the market is further segmented into convection, grill, and solo. By capacity, the market is fragmented into below 25 liters, 25-30 liters, and above 30 liters. Based on end use, the market is differentiated between residential and commercial. By distribution channel, the market is segmented into multibranded stores, supermarkets/hypermarkets, exclusive stores, online, and others like direct sales, wholesales, etc. Multibranded stores are anticipated to hold the largest revenue shares of the market and dominate the market segment in the upcoming five years on the grounds of availability of the multiple brands at one store, choosing products available for the consumer. Moreover, these stores are also functional on the brand values, thereby aiding the market's growth. The market is also discussed in regional analysis among North India, South India, West India, and East India region.
LG Electronics India Pvt. Ltd., Samsung India Electronics Private Ltd., IFB Industries Limited, Whirlpool of India Ltd., Panasonic India Pvt. Ltd., Godrej & Boyce Manufacturing Company Limited, Haier Smart Home Co. Ltd., Bajaj Electricals Ltd, Ken Lifestyles Private Limited, Siemens Limited, etc. are some of the leading market players of the India microwave oven market. New market players are also actively entering the market in the recent years and further strengthening the future market growth.
Years considered for this report:
Historical Years: 2018- 2021
Base Year: 2022
Estimated Year: 2023E
Forecast Period: 2024F – 2028F
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth in the market size of India microwave oven market from 2018 to 2022.
• To estimate and forecast the market size of India microwave oven market from 2023E to 2028F and growth rate until 2028F.
• To classify and forecast India microwave oven market based on type, capacity, end use, distribution channel, competitive analysis, and regional distribution.
• To identify dominant region or segment in the India microwave oven market.
• To identify drivers and challenges for India microwave oven market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in India microwave oven market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in India microwave oven market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in India microwave oven market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of manufacturers across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the service providers which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the manufacturers, distribution channels and presence of all major players across India.
TechSci Research calculated the market size of India microwave oven market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these products and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Manufacturers, suppliers, distributors, and other stakeholders
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, forums, and alliances related to microwave oven
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers, suppliers, partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, India microwave oven market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Microwave Oven Market, By Type:
o Convection
o Solo
o Grill
• India Microwave Oven Market, By Capacity:
o Below 25 Liters
o 25-30 Liters
o Above 30 Liters
• India Microwave Oven Market, By End Use:
o Residential
o Commercial
• India Microwave Oven Market, By Distribution Channel:
o Multi-Branded Stores
o Supermarkets/Hypermarkets
o Exclusive Stores
o Online
o Others
• India Microwave Oven Market, By Region:
o North
o West
o South
o East

Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India microwave oven market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Microwave Oven Market
5. Voice of Customers
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Affecting Purchase Decision
5.3. Challenges Faced Post Purchase
6. India Microwave Oven Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Convection, Grill, Solo)
6.2.2. By Capacity (Below 25 Liters, 25-30 Liters, Above 30 Liters)
6.2.3. By End Use (Residential, Commercial)
6.2.4. By Distribution Channel [Multibranded stores, Supermarkets/Hypermarkets, Exclusive stores, Online, Others (Direct sales, Wholesales, etc.)]
6.2.5. By Region (North, West, South, East)
6.2.6. By Top 3 Leading States (In Each Region)
6.2.7. By Company (2022)
6.3. Market Map (By Type, By Capacity, By End Use, By Distribution Channel, By Region)
7. India Convection Microwave Oven Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Capacity
7.2.2. By End Use
7.2.3. By Distribution Channel
8. India Solo Microwave Oven Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Capacity
8.2.2. By End Use
8.2.3. By Distribution Channel
9. India Grill Microwave Oven Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Capacity
9.2.2. By End Use
9.2.3. By Distribution Channel
10. Product Benchmarking (More than 50 Products)
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends & Developments
13. Policy & Regulatory Landscape
14. India Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. LG Electronics India Pvt. Ltd.
15.2. Samsung India Electronics Private Ltd.
15.3. IFB Industries Limited
15.4. Whirlpool of India Ltd.
15.5. Panasonic India Pvt. Ltd.
15.6. Godrej & Boyce Manufacturing Company Limited
15.7. Haier Smart Home Co. Ltd.
15.8. Bajaj Electricals Ltd.
15.9. Ken Lifestyles Private Limited
16. Strategic Recommendations
Note: The data given for any year represents the market during the period, i.e., 1st April of the previous year to 31st March of that year. eg: For 2023E, the data represents the period, 1st April 2022 to 31st March 2023.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る