旅行・観光分野におけるAR/VR市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018年~2028年Fセグメント別:技術別(拡張現実、仮想現実)、構成要素別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、用途別(ホスピタリティ、機内エンターテイメント、旅行予約サービス、ARゲーミフィケーション、ナビゲート)、製品別(AR搭載メガネ、ARモバイルアプリ/ソフトウェア、VRヘッドセット)、地域別、競争状況AR/VR in Travel & Tourism Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028FSegmented By Technology (Augmented Reality and Virtual Reality), By Component (Hardware, Software, and Services), By Application (Hospitality, In-Flight Entertainment, Travel Booking Services, AR Gamification, and Navigating), By Product (AR-Powered Glasses, AR Mobile Apps/Software, and VR Headsets), By Region, Competition 旅行・観光における世界のAR/VR市場は、世界中の仮想世界における旅行やホスピタリティサービスに対する需要の増加により、多くのARやVRの観光・旅行サービスへの関心が高まっている。拡張現実(AR)は、デジタル... もっと見る
サマリー旅行・観光における世界のAR/VR市場は、世界中の仮想世界における旅行やホスピタリティサービスに対する需要の増加により、多くのARやVRの観光・旅行サービスへの関心が高まっている。拡張現実(AR)は、デジタル機器を通して見たときに、ユーザーの物理的な周囲の認識を変える技術である。AR技術は現実世界の環境を置き換えるものではなく、デジタルコンポーネントを重ね合わせることで拡張するものである。拡張現実の最も顕著な例はポケモンGOである。しかし、テクノロジーはマーケティングの世界にも広がっている。市場関係者は通常、ARデバイスを通して見る環境にグラフィックや有用な情報を追加するためにARを使用する。拡張現実技術の体験は、スマートフォンやタブレット、その他同様のデバイスを通じて得られ、消費者にとっては、ほとんどの仮想現実対応ヘッドセットよりも安価な選択肢となっている。多くの場合、ARはカメラやGPS追跡などのモバイル技術とも連動している。世界のARおよびVR市場の市場規模は高いCAGRで成長し、2023年には3億440万米ドルに達すると予測されている。2020年には、パンデミックにもかかわらず、観光部門によるGDP成長への直接貢献は約4.7兆米ドルであった。北米は、現在のところ、ARとVRに関連する旅行産業の最大の部分を有する。これは、最先端のAR/VR装置における運動組織による事業が発展しているためである。アジア太平洋地域は、移動ビジネスを推進・支援する政府の後押しにより、最も急速に発展している地域である。旅行・観光分野におけるAR/VRの最も有望な分野には、ゲーム、ナビゲーション、旅行予約サービス、ホスピタリティなどがある。 AR旅行アプリケーションを使用する最も実質的な利点には、物理的な周囲の環境に対するユーザーの知覚の変更と改善が含まれる。AR/VR技術はユーザーと関わり、インタラクティブで没入感のあるバーチャル体験を提供する。ARのユーザー数は2023年までに24億人に達すると推定されている。旅行会社はこのトレンドを利用して、ユニークな顧客オファーを作成することが期待されている。 メタバースの台頭が市場成長を後押し メタバースはインターネットの次の反復とみなされており、ユーザーは物理的な世界とデジタルの世界を一つの場所に座りながら一緒に体験することができる。ソーシャル・テクノロジーの進化に伴い、メタバースでは、デジタルで表現された人々やアバターが、さまざまな場面で互いに交流することができる。ユーザーは試着体験とともに、自宅だけでなく職場でも仮想世界を体験できる。さらに、メタバースは、バーチャルリアリティ(VR)ヘッドセット、ARグラス、スマートフォンアプリを使って、無限に相互接続されたバーチャルコミュニティの空間を提供する。このように、メタバース技術の採用の増加は、ひいては世界中の旅行&観光におけるAR/VRの成長を増大させている。 ユーザー体験の向上が市場成長を促進 バーチャルリアリティ(VR)技術は、様々な場所のバーチャルなウォークスルーを促進するインタラクティブな3Dツアーをユーザーに提供することで、幅広い旅行体験を増強する。VRは、より多くの予約を集め、売上を強化したい旅行会社にとって優れたツールである。例えば、アマデウス社は、地元の人々向けのオンライン旅行予約オプションとして、バーチャル・リアリティ(VR)検索・予約体験サービスを開発し、テストを行っている。VRはまた、実際の旅行にお金を使う前にその場所に遭遇することを可能にすることで、顧客の助けになることが期待されている。あるいは、代理店はVR旅行を販売し、没入感のあるユーザー体験を提供するために、ヘルメットやその他のハードウェアのような特別な機器をユーザーに提供することもできる。 主要プレーヤーによる技術強化が市場成長を牽引 主要プレーヤーは、観光・旅行セクターのユーザーに技術的に高度なサービスを提供するため、技術を強化している。例えば、HTC Corporationは、360度VR体験を強化する入力コントローラを搭載したVRワイヤレスヘッドセット、HTC Viveを発表した。マイクロソフト・コーポレーションは、主にソフトウェア、パソコン・サービス、多数の家電製品の開発・設計に注力している。マイクロソフトは、ホログラフィック拡張現実体験を提供する複合現実(MR)マウント・ディスプレイも発表している。 市場区分 技術は、拡張現実(Augmented Reality)と仮想現実(Virtual Reality)に区分される。コンポーネント別では、市場はハードウェア、ソフトウェア、サービスに分けられる。用途別では、ホスピタリティ、機内エンターテインメント、旅行予約サービス、ARゲーミフィケーション、ナビゲーションに細分化される。製品に基づけば、市場はARメガネ、ARモバイルアプリ/ソフトウェア、VRヘッドセットに分布する。また、この市場分析では、北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東&アフリカに分け、地域別の市場セグメンテーションを考案するために、地域セグメンテーションも調査しています。 企業プロフィール VizioFly Pte Ltd, World Travel VR, INC, Ascape VR, Zco Corporation, Cubix, VARS, Giga Works FZE, The Amsterdam VR Company B.V., InfinitoVFX Studios Pvt Ltd, Ignition Immersive Pty.Ltd.などは、旅行・観光における世界のAR/VR市場の成長をリードするグローバルプラットフォームにおける主要な市場プレイヤーの1つである。 レポートの範囲 本レポートでは、旅行・観光におけるAR/VRの世界市場を、業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類し、その詳細も記載しています: - 旅行・観光分野のAR/VR市場、技術別 o 拡張現実 o バーチャルリアリティ - 旅行・観光分野におけるAR/VR市場:コンポーネント別 o ハードウェア ソフトウェア サービス - 旅行・観光分野におけるAR/VR市場:用途別 o ホスピタリティ o 機内エンターテイメント o 旅行予約サービス o ARゲーミフィケーション o ナビゲート - 旅行・観光市場におけるAR/VR、製品別: o ARメガネ o ARモバイルアプリ/ソフトウェア o VRヘッドセット - 旅行・観光分野におけるAR/VR市場:地域別 o アジア太平洋地域 中国 日本 インド オーストラリア 韓国 北米 米国 カナダ メキシコ ヨーロッパ イギリス ドイツ フランス スペイン イタリア 中東およびアフリカ イスラエル トルコ サウジアラビア アラブ首長国連邦 南米 ブラジル アルゼンチン コロンビア 競争状況 企業プロフィール:世界の旅行・観光市場におけるAR/VRの主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、所定の市場データを用いて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Product Overview2. Research Methodology 3. Impact of COVID-19 on Global AR/VR in Travel & Tourism Market 4. Executive Summary 5. Voice of Customers 5.1. Brand Awareness 5.2. Factors Influencing Purchase Decision 5.3. Key Satisfaction Level 5.4. Challenges Faced Post Purchase 5.5. Prominent Type of Application 6. Global AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Technology (Augmented Reality, Virtual Reality) 6.2.2. By Component (Hardware, Software, Services) 6.2.3. By Application (Hospitality, In-Flight Entertainment, Travel Booking Services, AR Gamification, Navigating) 6.2.4. By Product (AR-Powered Glasses, AR Mobile Apps/Software, VR Headsets) 6.2.5. By Region 6.2.6. By Company (2022) 6.3. Market Map 7. North America AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Technology 7.2.2. By Component 7.2.3. By Application 7.2.4. By Product 7.2.5. By Country 7.3. North America: Country Analysis 7.3.1. United States AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 7.3.1.1. Market Size & Forecast 7.3.1.1.1. By Value 7.3.1.2. Market Share & Forecast 7.3.1.2.1. By Technology 7.3.1.2.2. By Component 7.3.1.2.3. By Application 7.3.1.2.4. By Product 7.3.2. Canada AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 7.3.2.1. Market Size & Forecast 7.3.2.1.1. By Value 7.3.2.2. Market Share & Forecast 7.3.2.2.1. By Technology 7.3.2.2.2. By Component 7.3.2.2.3. By Application 7.3.2.2.4. By Product 7.3.3. Mexico AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 7.3.3.1. Market Size & Forecast 7.3.3.1.1. By Value 7.3.3.2. Market Share & Forecast 7.3.3.2.1. By Technology 7.3.3.2.2. By Component 7.3.3.2.3. By Application 7.3.3.2.4. By Product 8. Asia-Pacific AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Technology 8.2.2. By Component 8.2.3. By Application 8.2.4. By Product 8.2.5. By Country 8.3. Asia-Pacific: Country Analysis 8.3.1. China AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Technology 8.3.1.2.2. By Component 8.3.1.2.3. By Application 8.3.1.2.4. By Product 8.3.2. Japan AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Technology 8.3.2.2.2. By Component 8.3.2.2.3. By Application 8.3.2.2.4. By Product 8.3.3. South Korea AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Technology 8.3.3.2.2. By Component 8.3.3.2.3. By Application 8.3.3.2.4. By Product 8.3.4. India AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 8.3.4.1. Market Size & Forecast 8.3.4.1.1. By Value 8.3.4.2. Market Share & Forecast 8.3.4.2.1. By Technology 8.3.4.2.2. By Component 8.3.4.2.3. By Application 8.3.4.2.4. By Product 8.3.5. Australia AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 8.3.5.1. Market Size & Forecast 8.3.5.1.1. By Value 8.3.5.2. Market Share & Forecast 8.3.5.2.1. By Technology 8.3.5.2.2. By Component 8.3.5.2.3. By Application 8.3.5.2.4. By Product 9. Europe AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Technology 9.2.2. By Component 9.2.3. By Application 9.2.4. By Product 9.2.5. By Country 9.3. Europe: Country Analysis 9.3.1. Germany AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Technology 9.3.1.2.2. By Component 9.3.1.2.3. By Application 9.3.1.2.4. By Product 9.3.2. United Kingdom AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Technology 9.3.2.2.2. By Component 9.3.2.2.3. By Application 9.3.2.2.4. By Product 9.3.3. France AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Technology 9.3.3.2.2. By Component 9.3.3.2.3. By Application 9.3.3.2.4. By Product 9.3.4. Italy AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 9.3.4.1. Market Size & Forecast 9.3.4.1.1. By Value 9.3.4.2. Market Share & Forecast 9.3.4.2.1. By Technology 9.3.4.2.2. By Component 9.3.4.2.3. By Application 9.3.4.2.4. By Product 9.3.5. Spain AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 9.3.5.1. Market Size & Forecast 9.3.5.1.1. By Value 9.3.5.2. Market Share & Forecast 9.3.5.2.1. By Technology 9.3.5.2.2. By Component 9.3.5.2.3. By Application 9.3.5.2.4. By Product 10. South America AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Technology 10.2.2. By Component 10.2.3. By Application 10.2.4. By Product 10.2.5. By Country 10.3. South America: Country Analysis 10.3.1. Brazil AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Technology 10.3.1.2.2. By Component 10.3.1.2.3. By Application 10.3.1.2.4. By Product 10.3.2. Argentina AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Technology 10.3.2.2.2. By Component 10.3.2.2.3. By Application 10.3.2.2.4. By Product 10.3.3. Colombia AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Technology 10.3.3.2.2. By Component 10.3.3.2.3. By Application 10.3.3.2.4. By Product 11. Middle East & Africa AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Technology 11.2.2. By Component 11.2.3. By Application 11.2.4. By Product 11.2.5. By Country 11.3. Middle East & Africa: Country Analysis 11.3.1. Israel AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Technology 11.3.1.2.2. By Component 11.3.1.2.3. By Application 11.3.1.2.4. By Product 11.3.2. Turkey AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Technology 11.3.2.2.2. By Component 11.3.2.2.3. By Application 11.3.2.2.4. By Product 11.3.3. UAE AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Technology 11.3.3.2.2. By Component 11.3.3.2.3. By Application 11.3.3.2.4. By Product 11.3.4. Saudi Arabia AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 11.3.4.1. Market Size & Forecast 11.3.4.1.1. By Value 11.3.4.2. Market Share & Forecast 11.3.4.2.1. By Technology 11.3.4.2.2. By Component 11.3.4.2.3. By Application 11.3.4.2.4. By Product 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.1.1. Rise in the Metaverse 12.1.2. Enhancement in the User Experience 12.1.3. Technology Enhancement by Key Players 12.2. Challenges 12.2.1. Security and Privacy Concerns 12.2.2. Increasing Health Issues 13. Market Trends & Developments 13.1. Portable Augmented Reality Technology 13.2. Increasing Practical Applications 13.3. More Advanced Headsets and Hardware 13.4. 5G to Expedite AR and VR Evolution 13.5. Growth of Extended Reality (XR) 14. Mergers& Acquisitions/Recent Developments/New Entrants 15. Company Profiles 15.1. VizioFly Pte Ltd 15.1.1. Business Overview 15.1.2. Key Revenue 15.1.3. Recent Developments 15.1.4. Key Personnel 15.1.5. Key Product/Service Offered 15.1.6. Target Market Segments 15.2. World Travel VR, INC 15.2.1. Business Overview 15.2.2. Key Revenue 15.2.3. Recent Developments 15.2.4. Key Personnel 15.2.5. Key Product/Service Offered 15.2.6. Target Market Segments 15.3. Ascape VR 15.3.1. Business Overview 15.3.2. Key Revenue 15.3.3. Recent Developments 15.3.4. Key Personnel 15.3.5. Key Product/Service Offered 15.3.6. Target Market Segments 15.4. Zco Corporation 15.4.1. Business Overview 15.4.2. Key Revenue 15.4.3. Recent Developments 15.4.4. Key Personnel 15.4.5. Key Product/Service Offered 15.4.6. Target Market Segments 15.5. Cubix 15.5.1. Business Overview 15.5.2. Key Revenue 15.5.3. Recent Developments 15.5.4. Key Personnel 15.5.5. Key Product/Service Offered 15.5.6. Target Market Segments 15.6. VARS 15.6.1. Business Overview 15.6.2. Key Revenue 15.6.3. Recent Developments 15.6.4. Key Personnel 15.6.5. Key Product/Service Offered 15.6.6. Target Market Segments 15.7. Giga Works FZE 15.7.1. Business Overview 15.7.2. Key Revenue 15.7.3. Recent Developments 15.7.4. Key Personnel 15.7.5. Key Product/Service Offered 15.7.6. Target Market Segments 15.8. The Amsterdam VR Company B.V. 15.8.1. Business Overview 15.8.2. Key Revenue 15.8.3. Recent Developments 15.8.4. Key Personnel 15.8.5. Key Product/Service Offered 15.8.6. Target Market Segments 15.9. InfinitoVFX Studios Pvt Ltd 15.9.1. Business Overview 15.9.2. Key Revenue 15.9.3. Recent Developments 15.9.4. Key Personnel 15.9.5. Key Product/Service Offered 15.9.6. Target Market Segments 15.10. Ignition Immersive Pty. Ltd. 15.10.1. Business Overview 15.10.2. Key Revenue 15.10.3. Recent Developments 15.10.4. Key Personnel 15.10.5. Key Product/Service Offered 15.10.6. Target Market Segments 16. Strategic Recommendations 16.1. Fastest Growing Market by Application 16.2. Dominating Market by Technology 16.3. Dominating Market by Region & Country 16.4. Growing Technologies 17. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryGlobal AR/VR in Travel & Tourism Market is driven by the increased demand for travel and hospitality services in the virtual world across the globe, raising the interest adoption of numerous AR and VR tourism and travel services. Augmented reality (AR) is a technology that changes users' perception of their physical surroundings when viewed through a digital device. AR technology does not replace the real-world environment but augments it by overlaying digital components. The most prominent instance of augmented reality is Pokémon Go. However, technology has expanded into the world of marketing. The market players usually use AR to add graphics and useful information to an environment viewed through an AR device. The experience of augmented reality technology has been gained through a smartphone, tablet, or other similar devices, which is the less expensive option for consumers than most virtual reality-enabled headsets. In many cases, AR also works with mobile technologies, including cameras and GPS tracking. Table of Contents1. Product Overview2. Research Methodology 3. Impact of COVID-19 on Global AR/VR in Travel & Tourism Market 4. Executive Summary 5. Voice of Customers 5.1. Brand Awareness 5.2. Factors Influencing Purchase Decision 5.3. Key Satisfaction Level 5.4. Challenges Faced Post Purchase 5.5. Prominent Type of Application 6. Global AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Technology (Augmented Reality, Virtual Reality) 6.2.2. By Component (Hardware, Software, Services) 6.2.3. By Application (Hospitality, In-Flight Entertainment, Travel Booking Services, AR Gamification, Navigating) 6.2.4. By Product (AR-Powered Glasses, AR Mobile Apps/Software, VR Headsets) 6.2.5. By Region 6.2.6. By Company (2022) 6.3. Market Map 7. North America AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Technology 7.2.2. By Component 7.2.3. By Application 7.2.4. By Product 7.2.5. By Country 7.3. North America: Country Analysis 7.3.1. United States AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 7.3.1.1. Market Size & Forecast 7.3.1.1.1. By Value 7.3.1.2. Market Share & Forecast 7.3.1.2.1. By Technology 7.3.1.2.2. By Component 7.3.1.2.3. By Application 7.3.1.2.4. By Product 7.3.2. Canada AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 7.3.2.1. Market Size & Forecast 7.3.2.1.1. By Value 7.3.2.2. Market Share & Forecast 7.3.2.2.1. By Technology 7.3.2.2.2. By Component 7.3.2.2.3. By Application 7.3.2.2.4. By Product 7.3.3. Mexico AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 7.3.3.1. Market Size & Forecast 7.3.3.1.1. By Value 7.3.3.2. Market Share & Forecast 7.3.3.2.1. By Technology 7.3.3.2.2. By Component 7.3.3.2.3. By Application 7.3.3.2.4. By Product 8. Asia-Pacific AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Technology 8.2.2. By Component 8.2.3. By Application 8.2.4. By Product 8.2.5. By Country 8.3. Asia-Pacific: Country Analysis 8.3.1. China AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Technology 8.3.1.2.2. By Component 8.3.1.2.3. By Application 8.3.1.2.4. By Product 8.3.2. Japan AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Technology 8.3.2.2.2. By Component 8.3.2.2.3. By Application 8.3.2.2.4. By Product 8.3.3. South Korea AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Technology 8.3.3.2.2. By Component 8.3.3.2.3. By Application 8.3.3.2.4. By Product 8.3.4. India AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 8.3.4.1. Market Size & Forecast 8.3.4.1.1. By Value 8.3.4.2. Market Share & Forecast 8.3.4.2.1. By Technology 8.3.4.2.2. By Component 8.3.4.2.3. By Application 8.3.4.2.4. By Product 8.3.5. Australia AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 8.3.5.1. Market Size & Forecast 8.3.5.1.1. By Value 8.3.5.2. Market Share & Forecast 8.3.5.2.1. By Technology 8.3.5.2.2. By Component 8.3.5.2.3. By Application 8.3.5.2.4. By Product 9. Europe AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Technology 9.2.2. By Component 9.2.3. By Application 9.2.4. By Product 9.2.5. By Country 9.3. Europe: Country Analysis 9.3.1. Germany AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Technology 9.3.1.2.2. By Component 9.3.1.2.3. By Application 9.3.1.2.4. By Product 9.3.2. United Kingdom AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Technology 9.3.2.2.2. By Component 9.3.2.2.3. By Application 9.3.2.2.4. By Product 9.3.3. France AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Technology 9.3.3.2.2. By Component 9.3.3.2.3. By Application 9.3.3.2.4. By Product 9.3.4. Italy AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 9.3.4.1. Market Size & Forecast 9.3.4.1.1. By Value 9.3.4.2. Market Share & Forecast 9.3.4.2.1. By Technology 9.3.4.2.2. By Component 9.3.4.2.3. By Application 9.3.4.2.4. By Product 9.3.5. Spain AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 9.3.5.1. Market Size & Forecast 9.3.5.1.1. By Value 9.3.5.2. Market Share & Forecast 9.3.5.2.1. By Technology 9.3.5.2.2. By Component 9.3.5.2.3. By Application 9.3.5.2.4. By Product 10. South America AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Technology 10.2.2. By Component 10.2.3. By Application 10.2.4. By Product 10.2.5. By Country 10.3. South America: Country Analysis 10.3.1. Brazil AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Technology 10.3.1.2.2. By Component 10.3.1.2.3. By Application 10.3.1.2.4. By Product 10.3.2. Argentina AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Technology 10.3.2.2.2. By Component 10.3.2.2.3. By Application 10.3.2.2.4. By Product 10.3.3. Colombia AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Technology 10.3.3.2.2. By Component 10.3.3.2.3. By Application 10.3.3.2.4. By Product 11. Middle East & Africa AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Technology 11.2.2. By Component 11.2.3. By Application 11.2.4. By Product 11.2.5. By Country 11.3. Middle East & Africa: Country Analysis 11.3.1. Israel AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Technology 11.3.1.2.2. By Component 11.3.1.2.3. By Application 11.3.1.2.4. By Product 11.3.2. Turkey AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Technology 11.3.2.2.2. By Component 11.3.2.2.3. By Application 11.3.2.2.4. By Product 11.3.3. UAE AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Technology 11.3.3.2.2. By Component 11.3.3.2.3. By Application 11.3.3.2.4. By Product 11.3.4. Saudi Arabia AR/VR in Travel & Tourism Market Outlook 11.3.4.1. Market Size & Forecast 11.3.4.1.1. By Value 11.3.4.2. Market Share & Forecast 11.3.4.2.1. By Technology 11.3.4.2.2. By Component 11.3.4.2.3. By Application 11.3.4.2.4. By Product 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.1.1. Rise in the Metaverse 12.1.2. Enhancement in the User Experience 12.1.3. Technology Enhancement by Key Players 12.2. Challenges 12.2.1. Security and Privacy Concerns 12.2.2. Increasing Health Issues 13. Market Trends & Developments 13.1. Portable Augmented Reality Technology 13.2. Increasing Practical Applications 13.3. More Advanced Headsets and Hardware 13.4. 5G to Expedite AR and VR Evolution 13.5. Growth of Extended Reality (XR) 14. Mergers& Acquisitions/Recent Developments/New Entrants 15. Company Profiles 15.1. VizioFly Pte Ltd 15.1.1. Business Overview 15.1.2. Key Revenue 15.1.3. Recent Developments 15.1.4. Key Personnel 15.1.5. Key Product/Service Offered 15.1.6. Target Market Segments 15.2. World Travel VR, INC 15.2.1. Business Overview 15.2.2. Key Revenue 15.2.3. Recent Developments 15.2.4. Key Personnel 15.2.5. Key Product/Service Offered 15.2.6. Target Market Segments 15.3. Ascape VR 15.3.1. Business Overview 15.3.2. Key Revenue 15.3.3. Recent Developments 15.3.4. Key Personnel 15.3.5. Key Product/Service Offered 15.3.6. Target Market Segments 15.4. Zco Corporation 15.4.1. Business Overview 15.4.2. Key Revenue 15.4.3. Recent Developments 15.4.4. Key Personnel 15.4.5. Key Product/Service Offered 15.4.6. Target Market Segments 15.5. Cubix 15.5.1. Business Overview 15.5.2. Key Revenue 15.5.3. Recent Developments 15.5.4. Key Personnel 15.5.5. Key Product/Service Offered 15.5.6. Target Market Segments 15.6. VARS 15.6.1. Business Overview 15.6.2. Key Revenue 15.6.3. Recent Developments 15.6.4. Key Personnel 15.6.5. Key Product/Service Offered 15.6.6. Target Market Segments 15.7. Giga Works FZE 15.7.1. Business Overview 15.7.2. Key Revenue 15.7.3. Recent Developments 15.7.4. Key Personnel 15.7.5. Key Product/Service Offered 15.7.6. Target Market Segments 15.8. The Amsterdam VR Company B.V. 15.8.1. Business Overview 15.8.2. Key Revenue 15.8.3. Recent Developments 15.8.4. Key Personnel 15.8.5. Key Product/Service Offered 15.8.6. Target Market Segments 15.9. InfinitoVFX Studios Pvt Ltd 15.9.1. Business Overview 15.9.2. Key Revenue 15.9.3. Recent Developments 15.9.4. Key Personnel 15.9.5. Key Product/Service Offered 15.9.6. Target Market Segments 15.10. Ignition Immersive Pty. Ltd. 15.10.1. Business Overview 15.10.2. Key Revenue 15.10.3. Recent Developments 15.10.4. Key Personnel 15.10.5. Key Product/Service Offered 15.10.6. Target Market Segments 16. Strategic Recommendations 16.1. Fastest Growing Market by Application 16.2. Dominating Market by Technology 16.3. Dominating Market by Region & Country 16.4. Growing Technologies 17. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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