北米の電気自動車市場:車両タイプ別(二輪車、乗用車(PC)軽商用車(LCV)、中・大型商用車(M&HCV)、OTR)、推進タイプ別(バッテリー電気自動車(BEV)、プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)、燃料電池電気自動車(FCEV))、航続距離別(0〜50マイル、51〜150マイルと151〜200マイル、201〜400マイル、400マイル以上)、バッテリー容量別(50kWh未満、51kWh〜100kWh、101kWh〜200kWh、201kWh〜300kWh、300kWh以上)、国別、競争予測と機会、2028FNorth America Electric Vehicle Market By Vehicle Type (Two Wheelers, Passenger Cars (PC) Light Commercial Vehicle (LCV), Medium & Heavy Commercial Vehicle (M&HCV) and OTR), By Propulsion Type (Battery Electric Vehicle (BEV), Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV), Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV)), By Range (0-50 Miles, 51-150 Miles and 151-200 Miles, 201-400 Miles, and Above 400 Miles), By Battery Capacity (Less Than 50 kWh, 51 kWh to 100 kWh, 101 kWh to 200 kWh, 201 kWh to 300 kWh, Above 300 kWh), By Country, Competition Forecast and Opportunities, 2028F 北米の電気自動車市場は、予測期間中に目覚しいCAGRで成長すると予想されています。政府の政策や法律が好意的であること、環境に対する関心が高まっていること、電気自動車の利用が増加していることなどが、この... もっと見る
サマリー北米の電気自動車市場は、予測期間中に目覚しいCAGRで成長すると予想されています。政府の政策や法律が好意的であること、環境に対する関心が高まっていること、電気自動車の利用が増加していることなどが、この市場の拡大を後押ししていると考えられます。この市場は、自律走行車、電動配送バン、トラック、シェアモビリティの人気が高まっているため、収益性の高い成長を遂げています。化石燃料の消費量がゼロに近いこと、メンテナンスが必要な可動部分が少ないこと、ランニングコストが低いことなどから、電気自動車は環境に優しいとされています。また、政府はネットゼロエミッションの目標達成に向けた政策を推進しています。北米では、2030年までに新車販売台数の半分を電気自動車にし、2030年までに全国に50万カ所以上の充電ステーション網を整備することで販売する目標を掲げています。電気自動車の市場が拡大した背景には、電気自動車の普及を促す啓蒙活動や、電気自動車を製造する工場が増えたことがあります。電気自動車に使用される低排出ガス技術は、温室効果ガス排出量の削減やその他の環境問題への対応に役立ちます。 COVID-19の大流行により、大規模な景気後退が発生。ウイルスを駆除するために、いくつかの国で厳重な閉鎖が行われ、その結果、製造業の操業停止、供給網の寸断、生産スケジュールの狂いが生じた。北米市場はCOVID-19で大きな被害を受け、その結果、同地域の電気自動車の生産と販売が減少した。 電気自動車のエコシステムに対する投資の増加 電気自動車は、ディーゼル車やガソリン車と比較して、二酸化炭素の排出量が少なくなっています。そのため、北米の自動車産業では、電気自動車がガソリン自動車に急速に取って代わられています。米国における電気自動車の年間販売台数は現在4%ですが、2030年には約50%に増加します。フォードは、急速充電を含む12,000以上の充電場所と、他のどの自動車メーカーよりも多い35,000以上の充電プラグにより、北米最大の電気自動車用公共充電ネットワークを全電気自動車の顧客に提供し、全電気自動車への切り替えの大きな関心事に対処しています。このように、世界中の多くの企業が、交通や設備の脱炭素化を進め、都市の大気環境を向上させるために、大きな投資を行っています。電気自動車の需要は、排出ガス、汚染、二酸化炭素排出量の削減を目的とした電気自動車の採用が増加し、また、そのために電気自動車を使用することの利点に関する一般的な知識が増えたことによって牽引されています。また、政府による排出ガス規制の強化も、電気自動車市場を後押ししています。 電気自動車における先進技術の開発 電気自動車のスマートチャージは、エネルギー需要に応じて充電の時間や速度を調整し、送電網のバランスを取ることができるため、人気を集めています。しかし、その次の段階はV2G(Vehicle to Grid)充電で、需要が高い時に車のバッテリーに蓄えられたエネルギーをグリッドに輸出することが可能になります。ワイヤレスEV充電も、多くのメーカーがテクノロジーベンダーとの統合を調整しながら、勢いを増している。BMWは業界初のパイオニアとして、販売台数の減少に先立ち、工場に設置されたワイヤレス充電装置を導入しました。最近では、現代自動車、第一汽車、IM Motorがワイヤレス充電機能を備えたモデルを発表しています。さらに、ボルボ、ジャガー、ルノーなどの自動車OEMや、シーメンス、マーレ、マグナなどのティア1サプライヤーがこの分野に投資しています。 E-モビリティのインフラと航続距離の懸念 電気自動車の導入における大きな課題のひとつが、車両と充電ステーションの航続距離です。多くのOEMは、消費者が途中で効率的に充電できるように、充電ステーションを建設しています。また、消費者は、車両を停止させる間の充電時間や航続距離に懸念を抱いており、車両を充電するための充電時間がより長くなっています。 市場のセグメント化 北米の電気自動車市場は、車両タイプ、推進力タイプ、航続距離、バッテリー容量、地域別に区分されています。車両タイプ別では、二輪車、乗用車、小型商用車、中・大型商用車、OTRに分類されます。推進力タイプに基づき、市場はBEV、PHEV、FCEVに区分される。航続距離に基づき、市場は0-50マイル、51-150マイル、151-200マイル、201-400マイル、400マイル以上に分けられる。バッテリー容量に基づき、市場は50kWh未満、51kWh~100kWh、101kWh~200kWh、201kWh~300kWh、300kWh以上に区分される。 企業プロフィール Tesla, Inc.、BMW Group、BYD Company Ltd.、Volkswagen AG、Hyundai Motor Company、AB Volvo、Daimler AG、Ford Motor Company、General Motors Company、Honda Motor Co., Ltd.が主要プレーヤーで、市場競争力を維持するために先進技術を開発し、顧客への働きかけを強化するために地域ごとに製品ポートフォリオを強化しています。 レポートのスコープ 本レポートでは、北米の電気自動車市場を、業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類し、その詳細も紹介しています: - 北米の電気自動車市場、車両タイプ別 o 二輪車 o 乗用車 o 小型商用車 o 中型・大型商用車 o OTR - 北米の電気自動車市場、推進タイプ別 o BEV o PHEV o FCEV - 北米の電気自動車市場:航続距離別 o 0〜50マイル o 51-150マイル o 151-200マイル o 201-400マイル o 400マイル以上 - 北米の電気自動車市場:バッテリー容量別 o 50kWh未満 o 51 kWh〜100 kWh o 101 kWhから200 kWh o 201 kWhから300 kWh o 300kWh以上 - 北米の電気自動車市場、国別: 米国 カナダ メキシコ 競合他社の状況 企業プロファイル:北米電気自動車市場に進出している主要企業の詳細分析。 カスタマイズが可能です: TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用できます: 企業情報 - 追加市場プレイヤー(最大5社)の詳細分析とプロファイリング。 目次1. Introduction1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on North America Electric Vehicle Market 4.1. Key Country Impacted 4.2. Key Segment Impacted 5. Voice of Customer 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Challenges/Unmet Needs 6. North America Electric Vehicle Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Volume 6.1.2. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Two-Wheeler, Passenger Car, Light Commercial Vehicle, Medium & Heavy Commercial Vehicle, OTR) 6.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis (BEV, PHEV, FCEV) 6.2.3. By Range Market Share Analysis (0-50 Miles, 51-150 Miles and 151-200 Miles, 201-400 Miles and Above 400 Miles) 6.2.4. By Battery Capacity Market Share Analysis (less Than 50 kWh, 51 kWh to 100 kWh, 101 kWh to 200 kWh, 201 kWh to 300 kWh, above 300 kWh) 6.2.5. By Country Market Share Analysis 6.2.5.1. United States Market Share Analysis 6.2.5.2. Canada Market Share Analysis 6.2.5.3. Mexico Market Share Analysis 6.2.6. By Company Market Share Analysis (By Value, 2022) 6.3. North America Electric Vehicle Market Mapping & Opportunity 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Propulsion Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Range Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Battery Capacity Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Country Mapping & Opportunity Assessment 7. United States Electric Vehicle Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Volume 7.1.2. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 7.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 7.2.3. By Range Market Share Analysis 7.2.4. By Battery Capacity Market Share Analysis 8. Canada Electric Vehicle Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Volume 8.1.2. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 8.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 8.2.3. By Range Market Share Analysis 8.2.4. By Battery Capacity Market Share Analysis 9. Mexico Electric Vehicle Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Volume 9.1.2. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 9.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 9.2.3. By Range Market Share Analysis 9.2.4. By Battery Capacity Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Market Drivers 10.2. Market Challenges 11. Market Trends and Developments 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Power of Buyers 12.3. Bargaining Power of Suppliers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. SWOT Analysis 13.1. Strength 13.2. Weakness 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles 14.1.1. Tesla, Inc. 14.1.1.1. Company Details 14.1.1.2. Products & Services 14.1.1.3. Financial (As Reported) 14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.1.5. Recent Development 14.1.1.6. Key Management Personnel 14.1.2. BMW Group 14.1.2.1. Company Details 14.1.2.2. Products & Services 14.1.2.3. Financial (As Reported) 14.1.2.4. Recent Development 14.1.2.5. Key Management Personnel 14.1.3. BYD Company Ltd. 14.1.3.1. Company Details 14.1.3.2. Products & Services 14.1.3.3. Financial (As Reported) 14.1.3.4. Recent Development 14.1.3.5. Key Management Personnel 14.1.4. Volkswagen AG 14.1.4.1. Company Details 14.1.4.2. Products & Services 14.1.4.3. Financial (As Reported) 14.1.4.4. Recent Development 14.1.4.5. Key Management Personnel 14.1.5. Hyundai Motor Company 14.1.5.1. Company Details 14.1.5.2. Products & Services 14.1.5.3. Financial (As Reported) 14.1.5.4. Recent Development 14.1.5.5. Key Management Personnel 14.1.6. AB Volvo 14.1.6.1. Company Details 14.1.6.2. Products & Services 14.1.6.3. Financial (As Reported) 14.1.6.4. Recent Development 14.1.6.5. Key Management Personnel 14.1.7. Daimler AG 14.1.7.1. Company Details 14.1.7.2. Products & Services 14.1.7.3. Financial (As Reported) 14.1.7.4. Recent Development 14.1.7.5. Key Management Personnel 14.1.8. Ford Motor Company 14.1.8.1. Company Details 14.1.8.2. Products & Services 14.1.8.3. Financial (As Reported) 14.1.8.4. Recent Development 14.1.8.5. Key Management Personnel 14.1.9. General Motors Company 14.1.9.1. Company Details 14.1.9.2. Products & Services 14.1.9.3. Financial (As Reported) 14.1.9.4. Recent Development 14.1.9.5. Key Management Personnel 14.1.10. Honda Motor Co., Ltd 14.1.10.1. Company Details 14.1.10.2. Products & Services 14.1.10.3. Financial (As Reported) 14.1.10.4. Recent Development 14.1.10.5. Key Management Personnel 15. Strategic Recommendations 15.1. Key Focus Areas 15.2. Target Countries 15.3. Target Vehicle Type 15.4. Target Propulsion 16. About Us & Disclaimer
SummaryNorth America electric vehicle market is anticipated to grow at an impressive CAGR in the forecast period. With the help of Government policies and laws that are favorable, growing concern towards the environment, and an increase in the use of electric vehicles are all credited with driving this market expansion. This market is experiencing profitable growth due to the rising popularity of autonomous driving cars, electric delivery vans, trucks, and shared mobility. Table of Contents1. Introduction1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on North America Electric Vehicle Market 4.1. Key Country Impacted 4.2. Key Segment Impacted 5. Voice of Customer 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Challenges/Unmet Needs 6. North America Electric Vehicle Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Volume 6.1.2. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Two-Wheeler, Passenger Car, Light Commercial Vehicle, Medium & Heavy Commercial Vehicle, OTR) 6.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis (BEV, PHEV, FCEV) 6.2.3. By Range Market Share Analysis (0-50 Miles, 51-150 Miles and 151-200 Miles, 201-400 Miles and Above 400 Miles) 6.2.4. By Battery Capacity Market Share Analysis (less Than 50 kWh, 51 kWh to 100 kWh, 101 kWh to 200 kWh, 201 kWh to 300 kWh, above 300 kWh) 6.2.5. By Country Market Share Analysis 6.2.5.1. United States Market Share Analysis 6.2.5.2. Canada Market Share Analysis 6.2.5.3. Mexico Market Share Analysis 6.2.6. By Company Market Share Analysis (By Value, 2022) 6.3. North America Electric Vehicle Market Mapping & Opportunity 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Propulsion Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Range Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Battery Capacity Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Country Mapping & Opportunity Assessment 7. United States Electric Vehicle Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Volume 7.1.2. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 7.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 7.2.3. By Range Market Share Analysis 7.2.4. By Battery Capacity Market Share Analysis 8. Canada Electric Vehicle Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Volume 8.1.2. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 8.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 8.2.3. By Range Market Share Analysis 8.2.4. By Battery Capacity Market Share Analysis 9. Mexico Electric Vehicle Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Volume 9.1.2. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 9.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 9.2.3. By Range Market Share Analysis 9.2.4. By Battery Capacity Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Market Drivers 10.2. Market Challenges 11. Market Trends and Developments 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Power of Buyers 12.3. Bargaining Power of Suppliers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. SWOT Analysis 13.1. Strength 13.2. Weakness 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles 14.1.1. Tesla, Inc. 14.1.1.1. Company Details 14.1.1.2. Products & Services 14.1.1.3. Financial (As Reported) 14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.1.5. Recent Development 14.1.1.6. Key Management Personnel 14.1.2. BMW Group 14.1.2.1. Company Details 14.1.2.2. Products & Services 14.1.2.3. Financial (As Reported) 14.1.2.4. Recent Development 14.1.2.5. Key Management Personnel 14.1.3. BYD Company Ltd. 14.1.3.1. Company Details 14.1.3.2. Products & Services 14.1.3.3. Financial (As Reported) 14.1.3.4. Recent Development 14.1.3.5. Key Management Personnel 14.1.4. Volkswagen AG 14.1.4.1. Company Details 14.1.4.2. Products & Services 14.1.4.3. Financial (As Reported) 14.1.4.4. Recent Development 14.1.4.5. Key Management Personnel 14.1.5. Hyundai Motor Company 14.1.5.1. Company Details 14.1.5.2. Products & Services 14.1.5.3. Financial (As Reported) 14.1.5.4. Recent Development 14.1.5.5. Key Management Personnel 14.1.6. AB Volvo 14.1.6.1. Company Details 14.1.6.2. Products & Services 14.1.6.3. Financial (As Reported) 14.1.6.4. Recent Development 14.1.6.5. Key Management Personnel 14.1.7. Daimler AG 14.1.7.1. Company Details 14.1.7.2. Products & Services 14.1.7.3. Financial (As Reported) 14.1.7.4. Recent Development 14.1.7.5. Key Management Personnel 14.1.8. Ford Motor Company 14.1.8.1. Company Details 14.1.8.2. Products & Services 14.1.8.3. Financial (As Reported) 14.1.8.4. Recent Development 14.1.8.5. Key Management Personnel 14.1.9. General Motors Company 14.1.9.1. Company Details 14.1.9.2. Products & Services 14.1.9.3. Financial (As Reported) 14.1.9.4. Recent Development 14.1.9.5. Key Management Personnel 14.1.10. Honda Motor Co., Ltd 14.1.10.1. Company Details 14.1.10.2. Products & Services 14.1.10.3. Financial (As Reported) 14.1.10.4. Recent Development 14.1.10.5. Key Management Personnel 15. Strategic Recommendations 15.1. Key Focus Areas 15.2. Target Countries 15.3. Target Vehicle Type 15.4. Target Propulsion 16. About Us & Disclaimer
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