スマートTVスティック市場 - 世界の産業規模、シェア、トレンド、機会、および予測、2018-2028F 映像対応タイプ別(非4K、4K以上)、販売チャネル別(コンビニエンスストア、ハイパーマーケット&スーパーマーケット、オンラインチャネル)、地域別、競合他社別
スマートテレビスティックの世界市場は、Netflix、Amazon Prime Video、Disney、HuluなどのOTTプラットフォームに対する需要の高まりにより、予測期間中に上昇すると予測されます。さらに、各国のブロードバンド... もっと見る
サマリースマートテレビスティックの世界市場は、Netflix、Amazon Prime Video、Disney、HuluなどのOTTプラットフォームに対する需要の高まりにより、予測期間中に上昇すると予測されます。さらに、各国のブロードバンド接続の普及が進み、インターネット閲覧のスピードが速くなったことも、スマートTVスティック市場の成長を後押ししています。いくつかの有名企業がオンラインストリーミングサービスの提供を開始しました。その結果、スマートTVスティックは世界的に高い人気を誇っています。さらに、視聴時にCMや中断があまりないことが、スマートTVスティックの世界市場の成長を後押しする最も大きな特徴であることが判明しています。さらに、エンターテインメント産業の進化に伴い、fire tv stickが提供する映像品質の向上も市場の成長を後押ししています。4K、8Kなどの高画質映像が主流となっており、各国でのスマートTVスティックの需要を促進しています。あるレポートによると、Amazon, Inc.は2021年に1億5000万台以上のスマートtvスティックを販売しました。 スマートTVスティックは、テレビをスマート化するメディアストリーミングデバイスです。Netflix、Hulu、HBO Max、Disney+、Amazon Primeといった有名なストリーミングサービスから、好みのテレビシリーズや映画に、有名で使いやすいプラットフォームで一度にアクセスすることができます。さらに、Smart TV Stickは、お客様がケーブルサービスに加入しないことを選択した場合、ケーブルの代わりになる様々なアプリをサポートしています。ライブストリーミングサービス(Sling TV、Hulu + Live TV、YouTube TV、FuboTVなど)に加入することで、お好みのテレビ番組、スポーツ、ニュースなどのライブショーやオンデマンド視聴が可能です。米国ではOTT視聴が主流となっていますが、他の国でも普及が始まっており、それがスマートTVスティックの需要を高めています。アマゾンは独自のEコマース・プラットフォームを持っているため、そのスマートTVスティックは世界規模で一貫して大きな伸びを示している。しかし、他のプロバイダーが提供するDtoCのウェブソリューションが利用できる国が少ないため、成長はやや鈍化しています。また、グーグルは、Chromecastブランドのスマートテレビ用スティックの市場シェアを拡大しています。 OTTプラットフォームの普及が市場成長の一助となっている。 スマートTVスティックは、OTTプラットフォームの人気上昇により、力強い成長を遂げています。Netflix、Amazon Prime Video、Disney、HuluなどのOTTプラットフォームが、この製品の需要増加に寄与しています。COVID-19では、ほとんどの映画館が閉鎖され、ほとんどの映画やウェブシリーズがOTTプラットフォームで公開されたため、OTTプラットフォームが人気を博しました。そのため、スマートテレビを所有していない消費者は、標準的なテレビをスマートテレビに変身させるだけでなく、広告が途切れることなく、より高い映像品質を提供するスマートテレビスティックの購入を希望しました。 インターネットの普及が市場成長の原動力となる インターネット普及率の上昇により、各国のネットワークカバレッジがスマートTVスティック市場の成長に寄与しています。世界銀行が2020年に提供したデータによると、世界人口の59.9%以上がインターネットに接続していた。また、各国の4Gや5Gの登場により、インターネット環境が改善され、低コストで利用できるようになったことも、各国のスマートテレビ用スティックの需要にさらに貢献する。世界銀行によると、2020年には米国の総人口の90.9%以上がインターネットに接続できるようになり、オンラインコンテンツをストリーミングするためのスマートテレビスティック、セットアップボックスなどのデバイスの需要が増加する。 発展途上国の需要増加が市場成長を牽引する 発展途上国では、インターネットやテレビの普及が進んでいるため、スマートTVスティックの需要が高まっています。世界銀行によると、中国では全人口の70%以上、オーストラリアでは全人口の70%以上がインターネットにアクセスできる。さらに、これらの国々では娯楽産業が盛んであることも、スマートテレビ用スティックの需要に寄与しています。報告書によると、世界の映画とエンターテインメント産業は7.2%の成長率で推進されています。 市場セグメンテーション スマートTVスティック市場は、映像対応と販売チャネルに基づいて区分される。ビデオサポートタイプに基づき、市場は非4K、4K、それ以上に細分化される。販売チャネルに基づき、市場はコンビニエンスストア、スーパーマーケット&ハイパーマーケット、オンラインチャネルに細分化されます。これとともに、市場分析では、北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東・アフリカに分けられた地域的な市場セグメンテーションを描くために、地域セグメントを研究しています。 会社概要 Amazon.com, Inc、Apple Inc、Shenzhen Rikomagic Tech、CloudWalker Streaming Technologies、Roku, Inc、ASUSTeK Computer、Sky PLC、Alphabet, Inc、Shenzhen Tomato Technology、Xiaomi Corp.など、世界のスマートTVスティック市場の成長をリードする、グローバルプラットフォームの著名市場プレイヤーです。 レポートのスコープです: 本レポートでは、スマートTVスティックの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、業界動向とともに、その詳細をご紹介しています: - スマートTVスティックの世界市場、製品タイプ別: o 非4K o 4K以上 オハイ - スマートTVスティックの世界市場、販売チャネル別: コンビニエンスストア o ハイパーマーケット&スーパーマーケット o オンラインチャンネル - スマートTVスティックの世界市場、地域別: o 北米 米国 カナダ メキシコ オーヨーロッパ フランス ドイツ イギリス イタリア スペイン オランダ o アジア太平洋 中国 インド 日本 韓国 オーストラリア ベトナム o 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ UAE トルコ o 南米 ブラジル アルゼンチン コロンビア 競合他社の状況 企業プロファイル:世界のスマートTVスティック市場に存在する主要企業の詳細な分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用できます: 会社情報 - 追加市場プレイヤー(最大5名)の詳細分析およびプロファイリング。 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Customer Satisfaction 4.6. Challenges Faced After Purchase 5. Global Smart TV Sticks Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Video Support Market Share Analysis (Non-4K, 4K and Above) 5.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis (Convenience Store, Hypermarket b& Supermarket, Online Channels) 5.2.3. By Regional Market Share Analysis 5.2.3.1. North America Market Analysis 5.2.3.2. Europe Market Analysis 5.2.3.3. Asia -Pacific Market Analysis 5.2.3.4. Middle East & Africa Market Analysis 5.2.3.5. South America Market Analysis 5.2.4. By Company Market Share Analysis 5.3. Global Smart TV Sticks Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Video Support Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. North America Smart TV Sticks Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Video Support Market Share Analysis 6.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 6.2.3. By Country Market Share Analysis 6.2.3.1. United States Smart TV Sticks Market Outlook 6.2.3.1.1. Market Size & Forecast 6.2.3.1.1.1. By Value 6.2.3.1.1.2. By Volume 6.2.3.1.2. Market Share & Forecast 6.2.3.1.2.1. By Video Support Market Share Analysis 6.2.3.1.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 6.2.3.2. Canada Smart TV Sticks Market Outlook 6.2.3.2.1. Market Size & Forecast 6.2.3.2.1.1. By Value 6.2.3.2.1.2. By Volume 6.2.3.2.2. Market Share & Forecast 6.2.3.2.2.1. By Video Support Market Share Analysis 6.2.3.2.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 6.2.3.3. Mexico Smart TV Sticks Market Outlook 6.2.3.3.1. Market Size & Forecast 6.2.3.3.1.1. By Value 6.2.3.3.1.2. By Volume 6.2.3.3.2. Market Share & Forecast 6.2.3.3.2.1. By Video Support Market Share Analysis 6.2.3.3.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 7. Europe Smart TV Sticks Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Video Support Market Share Analysis 7.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.3. By Country Market Share Analysis 7.2.3.1. France Smart TV Sticks Market Outlook 7.2.3.1.1. Market Size & Forecast 7.2.3.1.1.1. By Value 7.2.3.1.1.2. By Volume 7.2.3.1.2. Market Share & Forecast 7.2.3.1.2.1. By Video Support Market Share Analysis 7.2.3.1.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.3.2. Germany Smart TV Sticks Market Outlook 7.2.3.2.1. Market Size & Forecast 7.2.3.2.1.1. By Value 7.2.3.2.1.2. By Volume 7.2.3.2.2. Market Share & Forecast 7.2.3.2.2.1. By Video Support Market Share Analysis 7.2.3.2.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.3.3. Spain Smart TV Sticks Market Outlook 7.2.3.3.1. Market Size & Forecast 7.2.3.3.1.1. By Value 7.2.3.3.1.2. By Volume 7.2.3.3.2. Market Share & Forecast 7.2.3.3.2.1. By Video Support Market Share Analysis 7.2.3.3.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.3.4. Netherlands Smart TV Sticks Market Outlook 7.2.3.4.1. Market Size & Forecast 7.2.3.4.1.1. By Value 7.2.3.4.1.2. By Volume 7.2.3.4.2. Market Share & Forecast 7.2.3.4.2.1. By Video Support Market Share Analysis 7.2.3.4.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 7.2.3.5. United Kingdom Smart TV Sticks Market Outlook 7.2.3.5.1. Market Size & Forecast 7.2.3.5.1.1. By Value 7.2.3.5.1.2. By Volume 7.2.3.5.2. Market Share & Forecast 7.2.3.5.2.1. By Video Support Market Share Analysis 7.2.3.5.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 8. Asia-Pacific Smart TV Sticks Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Video Support Market Share Analysis 8.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.3. By Country Market Share Analysis 8.2.3.1. China Smart TV Sticks Market Outlook 8.2.3.1.1. Market Size & Forecast 8.2.3.1.1.1. By Value 8.2.3.1.1.2. By Volume 8.2.3.1.2. Market Share & Forecast 8.2.3.1.2.1. By Video Support Market Share Analysis 8.2.3.1.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.3.2. Japan Smart TV Sticks Market Outlook 8.2.3.2.1. Market Size & Forecast 8.2.3.2.1.1. By Value 8.2.3.2.1.2. By Volume 8.2.3.2.2. Market Share & Forecast 8.2.3.2.2.1. By Video Support Market Share Analysis 8.2.3.2.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.3.3. India Smart TV Sticks Market Outlook 8.2.3.3.1. Market Size & Forecast 8.2.3.3.1.1. By Value 8.2.3.3.1.2. By Volume 8.2.3.3.2. Market Share & Forecast 8.2.3.3.2.1. By Video Support Market Share Analysis 8.2.3.3.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.3.4. Vietnam Smart TV Sticks Market Outlook 8.2.3.4.1. Market Size & Forecast 8.2.3.4.1.1. By Value 8.2.3.4.1.2. By Volume 8.2.3.4.2. Market Share & Forecast 8.2.3.4.2.1. By Video Support Market Share Analysis 8.2.3.4.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.3.5. South Korea Smart TV Sticks Market Outlook 8.2.3.5.1. Market Size & Forecast 8.2.3.5.1.1. By Value 8.2.3.5.1.2. By Volume 8.2.3.5.2. Market Share & Forecast 8.2.3.5.2.1. By Video Support Market Share Analysis 8.2.3.5.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 8.2.3.6. Indonesia Smart TV Sticks Market Outlook 8.2.3.6.1. Market Size & Forecast 8.2.3.6.1.1. By Value 8.2.3.6.1.2. By Volume 8.2.3.6.2. Market Share & Forecast 8.2.3.6.2.1. By Video Support Market Share Analysis 8.2.3.6.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 9. Middle East & Africa Smart TV Sticks Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Video Support Market Share Analysis 9.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 9.2.3. By Country Market Share Analysis 9.2.3.1. South Africa Smart TV Sticks Market Outlook 9.2.3.1.1. Market Size & Forecast 9.2.3.1.1.1. By Value 9.2.3.1.1.2. By Volume 9.2.3.1.2. Market Share & Forecast 9.2.3.1.2.1. By Video Support Market Share Analysis 9.2.3.1.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 9.2.3.2. Saudi Arabia Smart TV Sticks Market Outlook 9.2.3.2.1. Market Size & Forecast 9.2.3.2.1.1. By Value 9.2.3.2.1.2. By Volume 9.2.3.2.2. Market Share & Forecast 9.2.3.2.2.1. By Video Support Market Share Analysis 9.2.3.2.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 9.2.3.3. UAE Smart TV Sticks Market Outlook 9.2.3.3.1. Market Size & Forecast 9.2.3.3.1.1. By Value 9.2.3.3.1.2. By Volume 9.2.3.3.2. Market Share & Forecast 9.2.3.3.2.1. By Video Support Market Share Analysis 9.2.3.3.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 9.2.3.4. Turkey Smart TV Sticks Market Outlook 9.2.3.4.1. Market Size & Forecast 9.2.3.4.1.1. By Value 9.2.3.4.1.2. By Volume 9.2.3.4.2. Market Share & Forecast 9.2.3.4.2.1. By Video Support Market Share Analysis 9.2.3.4.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 10. South America Smart TV Sticks Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.1.2. By Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Video Support Market Share Analysis 10.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 10.2.3. By Country Market Share Analysis 10.2.3.1. Argentina Smart TV Sticks Market Outlook 10.2.3.1.1. Market Size & Forecast 10.2.3.1.1.1. By Value 10.2.3.1.1.2. By Volume 10.2.3.1.2. Market Share & Forecast 10.2.3.1.2.1. By Video Support Market Share Analysis 10.2.3.1.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 10.2.3.2. Colombia Smart TV Sticks Market Outlook 10.2.3.2.1. Market Size & Forecast 10.2.3.2.1.1. By Value 10.2.3.2.1.2. By Volume 10.2.3.2.2. Market Share & Forecast 10.2.3.2.2.1. By Video Support Market Share Analysis 10.2.3.2.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 10.2.3.3. Brazil Smart TV Sticks Market Outlook 10.2.3.3.1. Market Size & Forecast 10.2.3.3.1.1. By Value 10.2.3.3.1.2. By Volume 10.2.3.3.2. Market Share & Forecast 10.2.3.3.2.1. By Video Support Market Share Analysis 10.2.3.3.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.1.1. Rising popularity of OTT platforms 11.1.2. Growing internet penetration 11.1.3. Increasing broadband coverage and network 11.2. Challenges 11.2.1. Rising number of smartphones 11.2.2. Non-availability of all channels 12. Impact of COVID-19 on Global Smart TV Sticks Market 12.1. Impact Assessment Model 12.1.1. Key Segments Impacted 12.1.2. Key Regions Impacted 12.1.3. Key Countries Impacted 12.1.4. Key Distribution Channel Impacted 13. Market Trends & Developments 13.1. Rising demand from developing countries 13.2. Growing entertainment industry 13.3. Conversion of normal television to smart television 13.4. Increasing technological advancements 13.5. Rising penetration of 4K and 8K 14. Porter’s Five Forces Model 14.1. Competitive Rivalry 14.2. Bargaining Power of Buyer 14.3. Bargaining Power of Supplier 14.4. Threat of New Entrants 14.5. Threat of Substitutes 15. SWOT Analysis 15.1. Strengths 15.2. Weaknesses 15.3. Opportunities 15.4. Threats 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Amazon.com, Inc. 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Product & Services 16.1.1.3. Financials (As Reported) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Developments 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Apple Inc. 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Product & Services 16.1.2.3. Financials (As Reported) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Developments 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. Shenzhen Rikomagic Tech Corp., Ltd 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Product & Services 16.1.3.3. Financials (As Reported) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Developments 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. , CloudWalker Streaming Technologies Pvt. Ltd. 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Product & Services 16.1.4.3. Financials (As Reported) 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Developments 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. Roku, Inc. 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Product & Services 16.1.5.3. Financials (As Reported) 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Developments 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. ASUSTeK Computer Inc. 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Product & Services 16.1.6.3. Financials (As Reported) 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Developments 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. Sky PLC 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Product & Services 16.1.7.3. Financials (As Reported) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Developments 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Alphabet, Inc. 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Product & Services 16.1.8.3. Financials (As Reported) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Developments 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. Shenzhen Tomato Technology Co., Ltd 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Product & Services 16.1.9.3. Financials (As Reported) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Developments 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. Xiaomi Corp. 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Product & Services 16.1.10.3. Financials (As Reported) 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Developments 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Regions & Countries 17.3. Target Video Support Category 17.4. Target Sales Channel 18. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(tv)の最新刊レポートよくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|