香り付きキャンドル市場-世界の産業規模、シェア、トレンド、機会、および予測、2018-2028F 製品タイプ別(容器型、柱型)、カテゴリー別(マス・プレミアム)、流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、専門店、専売店、オンライン、その他(百貨店))、地域別、企業別に分類。
世界のアロマキャンドル市場は、予測期間中に目覚ましいCAGRを記録すると予想されている。可処分所得の増加に伴い、家の改装や装飾プロジェクトが増加しています。パンデミックによって個人が自宅で過ごす時間が... もっと見る
サマリー世界のアロマキャンドル市場は、予測期間中に目覚ましいCAGRを記録すると予想されている。可処分所得の増加に伴い、家の改装や装飾プロジェクトが増加しています。パンデミックによって個人が自宅で過ごす時間が長くなったため、人々は自宅を快適な場所にしたいという欲求が高まっています。消費者のトレンドのひとつに、彫刻のような香りのキャンドルや、さまざまな形をしたキャンドルがあります。アロマキャンドルは、単に香りを楽しむだけでなく、気分を高揚させ、健康を促進するために使用されます。香りのあるキャンドルは、家庭でも企業でも活用することができます。家庭用キャンドルの需要は、住宅のリフォームや設計の増加によって高まっています。また、スパなどでは、癒し効果の高いアロマキャンドルを使用しています。 市場シェアを拡大するために、市場参加者は顧客にアピールするユニークな香りを提供しています。また、より良い製品を作るために、多くの企業が研究開発費を増やしています。 アロマキャンドルは、お客様にユニークで楽しいショッピング体験を提供するために、小売店で活用されています。キャンドルの香りは、不快な臭いをカバーし、空気の質を高め、お店の雰囲気を良くすることができます。また、アロマキャンドルは、商品やサービスを宣伝するためのマーケティングツールとしても活用されています。例えば、ある小売店が柑橘系の香りのキャンドルを使って夏のセールを宣伝することがあります。 オンラインショップでは、アロマキャンドルを活用し、お客様により良いショッピング体験を提供する。Bankmycellによると、2021年には約63億7000万人(世界人口の80.76%)がスマートフォンを利用するようになると言われています。オンラインショッピングを利用すれば、お客様が自宅や職場にいるときに商品を購入することができます。インターネットを通じて、お客様はより簡単で便利な買い物をすることができます。また、取引は簡単にキャンセルすることができます。さらに、時間と労力を節約することができます。 環境に配慮した製品の増加傾向が市場の成長を促進する 環境問題への関心の高まりから、世界中の人々が環境に配慮したキャンドルを使用するようになりました。また、装飾用としてキャンドルを使用するケースも増えています。このような背景から、アロマキャンドルの世界市場には大きな販売機会が生まれています。オーガニックキャンドルは、有害物質を含まず、有機・天然素材で作られているため、近年、パラフィンワックスのキャンドルに取って代わられています。また、蜜蝋や大豆ワックスなどの天然素材から作られるため、「グリーンキャンドル」とも呼ばれます。蜜蝋や大豆ワックスなどの天然素材から作られるため、「グリーンキャンドル」とも呼ばれ、環境汚染や有毒ガスの発生がない。アロマキャンドルのメーカーは、その製品が利用可能であることを知る消費者が大幅に増加したため、世界的に顕著な成長の可能性を秘めています。 企業間のパートナーシップの強化が市場成長を促進する アイスクリーム愛好家にとって理想的な香りのユニークなキャンドルを作るため、Moose Tracks Ice Creamは2021年6月にミシガン州のキャンドル制作会社Wax Poetic Candle Barとの提携を発表しました。バニラの香りのキャンドルは、ピーナッツバターカップのヒントで購入者を誘惑し、24.95米ドルです。アイスクリームのフレーバーと同様に、このキャンドルもバニラの香りにピーナッツバターカップと有名なムース・トラックス・ファッジの香りがします。アイスクリーム好きな方への、ありきたりでないプレゼントとして最適です。大豆ワックス、オーガニックコットンの芯を使用した燃焼時間70時間以上のプレミアムグレードの11オンスキャンドルで、きれいな燃焼臭がします。黒い蓋とゴム製のシールが付いた実質的なガラス容器に手動で注ぎます。 市場成長の原動力となる製品の発売 企業は消費者を惹きつけるために新製品を発売しており、それが世界の香り付きキャンドル市場の需要を促進しています。例えば、2022年11月にGlossier社から36.22米ドルで発売された「You, "a scented candle"」。この新アイテムは、前年のクリスマスパッケージに含まれていた小さな「You」キャンドルを置き換えるものです。新しいキャンドルは、ブランドのエンブレムカラーである赤とピンクのガラス容器に入っており、イニシャルの "G "が刻印されています。You」キャンドルのトップノートは、おなじみのアンブレットシード、アンブロックス、アイリス、ムスクとなる予定です。さらに、2022年、ニューウェルブランズは、新しいキャンドルブランド「Friday Collective」を立ち上げました。Friday Collectiveは、Yankee Candleをはじめとするホームフレグランス製品を手がけるNewell Brandsが発表した新ブランドです。鮮やかな色合いと斬新な香りの組み合わせにより、楽観と興奮を呼び起こすことを意図したアロマキャンドルの新ラインです。このアロマキャンドルは、大胆で虹色に輝く新しいキャンドルを、香りの特徴ごとに4つのグループに分けて提案しています:Let's Party collection Lowkey Hype」「Kickstart the Hustle」「Joy Of Missing Out」です。プレミアムソイワックスブレンド、天然繊維のウィック、エッセンシャルオイルを使用したアロマキャンドルです。 市場セグメンテーション 世界のアロマキャンドル市場は、製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、地域に分類されます。製品タイプに基づき、市場はコンテナ型とピラー型に区分されます。カテゴリーに基づくと、市場はマスタイプとプレミアムタイプに区分されます。流通チャネルに基づき、市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、専門店、専売店、オンライン、その他(百貨店)に区分される。また、市場分析では、地域別の市場セグメンテーションを考案するために、地域別のセグメンテーションを研究しています。 会社概要 Estee Lauder Inc.、MVP Group International, Inc.、Bath & Body Works, Inc.、Newell Brands, Inc.、Diptyque Distribution LLC、NEST Fragrances, LLC、Desirepath Mississippi, LLC, Candle Delirium, Inc., Seventh Avenue Apothecary、Trap Fragrancesは世界規模で香り付きキャンドル市場を主導する、グローバルプラットフォームにおける主要市場プレーヤーです。 レポートのスコープ 本レポートでは、世界のセンテッド・キャンドル市場を、業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類し、その詳細も記載しています: - 香り付きキャンドルの市場、製品タイプ別 o コンテナベース o ピラー・ベース - 香り付きキャンドルの市場、カテゴリー別 オマス oプレミアム - 香り付きキャンドルの市場、流通チャネル別: o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o スペシャリティストア o 独占販売店 オーオンライン o その他 - 香り付きキャンドルの市場、地域別 - 北アメリカ アメリカ カナダ メキシコ - ヨーロッパ ロシア フランス イギリス イタリア スペイン - アジア太平洋 中国 インド 日本 インドネシア ベトナム - 中近東・アフリカ サウジアラビア エジプト UAE トルコ - 南米 ブラジル アルゼンチン コロンビア 競合の状況 企業プロファイル:世界の香り付きキャンドル市場に存在する主要企業の詳細な分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です: 会社情報 - 追加市場プレイヤー(最大5名)の詳細分析およびプロファイリング。 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Frequency of Usage 4.5. Factors Influencing Purchase Decision 4.6. Brand Satisfaction 4.7. Customer Satisfaction 4.8. Challenges Faced Post Purchase 5. Global Scented Candles Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Container-Based, Pillar-Based) 5.2.2. By Category Market Share Analysis (Mass Vs. Premium) 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Specialty Stores, Exclusive Stores, Online, and Others (Departmental Stores) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North America Market Analysis 5.2.4.2. South America Market Analysis 5.2.4.3. Middle East & Africa Market Analysis 5.2.4.4. Europe Market Analysis 5.2.4.5. Asia -Pacific Market Analysis 5.2.5. By Company Market Share Analysis 5.3. Global Scented Candles Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Category Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Asia-Pacific Scented Candles Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis 6.2.2. By Category Market Share Analysis 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4. By Country Market Share Analysis 6.2.4.1. China Scented Candles Market Outlook 6.2.4.1.1. Market Size & Forecast 6.2.4.1.1.1. By Value 6.2.4.1.2. Market Share & Forecast 6.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.1.2.2. By Category Market Share Analysis 6.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.2. Japan Scented Candles Market Outlook 6.2.4.2.1. Market Size & Forecast 6.2.4.2.1.1. By Value 6.2.4.2.2. Market Share & Forecast 6.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.2.2.2. By Category Market Share Analysis 6.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.3. India Scented Candles Market Outlook 6.2.4.3.1. Market Size & Forecast 6.2.4.3.1.1. By Value 6.2.4.3.2. Market Share & Forecast 6.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.3.2.2. By Category Market Share Analysis 6.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.4. Indonesia Scented Candles Market Outlook 6.2.4.4.1. Market Size & Forecast 6.2.4.4.1.1. By Value 6.2.4.4.2. Market Share & Forecast 6.2.4.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.4.2.2. By Category Market Share Analysis 6.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.4.5. Vietnam Scented Candles Market Outlook 6.2.4.5.1. Market Size & Forecast 6.2.4.5.1.1. By Value 6.2.4.5.2. Market Share & Forecast 6.2.4.5.2.1. By Product Type Market Share Analysis 6.2.4.5.2.2. By Category Market Share Analysis 6.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. North America Scented Candles Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type Market Share Analysis 7.2.2. By Category Market Share Analysis 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4. By Country Market Share Analysis 7.2.4.1. United States Scented Candles Market Outlook 7.2.4.1.1. Market Size & Forecast 7.2.4.1.1.1. By Value 7.2.4.1.2. Market Share & Forecast 7.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.1.2.2. By Category Market Share Analysis 7.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.2. Canada Scented Candles Market Outlook 7.2.4.2.1. Market Size & Forecast 7.2.4.2.1.1. By Value 7.2.4.2.2. Market Share & Forecast 7.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.2.2.2. By Category Market Share Analysis 7.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.4.3. Mexico Scented Candles Market Outlook 7.2.4.3.1. Market Size & Forecast 7.2.4.3.1.1. By Value 7.2.4.3.2. Market Share & Forecast 7.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis 7.2.4.3.2.2. By Category Market Share Analysis 7.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Europe Scented Candles Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type Market Share Analysis 8.2.2. By Category Market Share Analysis 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4. By Country Market Share Analysis 8.2.4.1. Russia Scented Candles Market Outlook 8.2.4.1.1. Market Size & Forecast 8.2.4.1.1.1. By Value 8.2.4.1.2. Market Share & Forecast 8.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.1.2.2. By Category Market Share Analysis 8.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.2. Italy Scented Candles Market Outlook 8.2.4.2.1. Market Size & Forecast 8.2.4.2.1.1. By Value 8.2.4.2.2. Market Share & Forecast 8.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.2.2.2. By Category Market Share Analysis 8.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.3. France Scented Candles Market Outlook 8.2.4.3.1. Market Size & Forecast 8.2.4.3.1.1. By Value 8.2.4.3.2. Market Share & Forecast 8.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.3.2.2. By Category Market Share Analysis 8.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.4. Spain Scented Candles Market Outlook 8.2.4.4.1. Market Size & Forecast 8.2.4.4.1.1. By Value 8.2.4.4.2. Market Share & Forecast 8.2.4.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.4.2.2. By Category Market Share Analysis 8.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.4.5. United Kingdom Scented Candles Market Outlook 8.2.4.5.1. Market Size & Forecast 8.2.4.5.1.1. By Value 8.2.4.5.2. Market Share & Forecast 8.2.4.5.2.1. By Product Type Market Share Analysis 8.2.4.5.2.2. By Category Market Share Analysis 8.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. Middle East & Africa Scented Candles Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type Market Share Analysis 9.2.2. By Category Market Share Analysis 9.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4. By Country Market Share Analysis 9.2.4.1. Saudi Arabia Scented Candles Market Outlook 9.2.4.1.1. Market Size & Forecast 9.2.4.1.1.1. By Value 9.2.4.1.2. Market Share & Forecast 9.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis 9.2.4.1.2.2. By Category Market Share Analysis 9.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4.2. Egypt Scented Candles Market Outlook 9.2.4.2.1. Market Size & Forecast 9.2.4.2.1.1. By Value 9.2.4.2.2. Market Share & Forecast 9.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis 9.2.4.2.2.2. By Category Market Share Analysis 9.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4.3. UAE Scented Candles Market Outlook 9.2.4.3.1. Market Size & Forecast 9.2.4.3.1.1. By Value 9.2.4.3.2. Market Share & Forecast 9.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis 9.2.4.3.2.2. By Category Market Share Analysis 9.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.4.4. Turkey Scented Candles Market Outlook 9.2.4.4.1. Market Size & Forecast 9.2.4.4.1.1. By Value 9.2.4.4.2. Market Share & Forecast 9.2.4.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis 9.2.4.4.2.2. By Category Market Share Analysis 9.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. South America Scented Candles Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Product Type Market Share Analysis 10.2.2. By Category Market Share Analysis 10.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.4. By Country Market Share Analysis 10.2.4.1. Brazil Scented Candles Market Outlook 10.2.4.1.1. Market Size & Forecast 10.2.4.1.1.1. By Value 10.2.4.1.2. Market Share & Forecast 10.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis 10.2.4.1.2.2. By Category Market Share Analysis 10.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.4.2. Argentina Scented Candles Market Outlook 10.2.4.2.1. Market Size & Forecast 10.2.4.2.1.1. By Value 10.2.4.2.2. Market Share & Forecast 10.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis 10.2.4.2.2.2. By Category Market Share Analysis 10.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.4.3. Colombia Scented Candles Market Outlook 10.2.4.3.1. Market Size & Forecast 10.2.4.3.1.1. By Value 10.2.4.3.2. Market Share & Forecast 10.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis 10.2.4.3.2.2. By Category Market Share Analysis 10.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.1.1. Increasing Internet Penetration 11.1.2. Growing Partnerships Among Companies 11.1.3. New Product Launches 11.2. Challenges 11.2.1. Dynamic fragrance preferences 11.2.2. Skin issues in fragrance sensitive population 12. Impact of COVID-19 on Global Scented Candles Market 12.1. Impact Assessment Model 12.1.1. Key Segments Impacted 12.1.2. Key Regions Impacted 12.1.3. Key Countries Impacted 12.1.4. Key Distribution Channel Impacted 13. Market Trends & Developments 13.1. Increasing Demand for Non-Toxic Products 13.2. Rising Preference of Online Shopping 13.3. Increasing Trend of Trying New Fragrances 14. Import & Export Analysis 14.1. Top 5 Exporting Countries 14.1.1. By Value 14.2. Top 5 Importing Countries 14.2.1. By Value 15. SWOT Analysis 15.1. Strengths 15.2. Weaknesses 15.3. Opportunities 15.4. Threats 16. Porter’s Five Forces Model 16.1. Competitive Rivalry 16.2. Bargaining Power of Buyers 16.3. Bargaining Power Suppliers 16.4. Threat of New Entrants 16.5. Threat of Substitutes 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. The Estée Lauder Companies Inc. 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Products & Services 17.1.1.3. Financials (As Reported) 17.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Developments 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. MVP Group International, Inc. 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Products & Services 17.1.2.3. Financials (As Reported) 17.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Developments 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. Bath & Body Works, Inc. 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Products & Services 17.1.3.3. Financials (As Reported) 17.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Developments 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. Newell Brands, Inc. 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Products & Services 17.1.4.3. Financials (As Reported) 17.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Developments 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Diptyque Distribution LLC 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Products & Services 17.1.5.3. Financials (As Reported) 17.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Developments 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. NEST Fragrances 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Products & Services 17.1.6.3. Financials (As Reported) 17.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Developments 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. Desirepath Mississippi, LLC 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Products & Services 17.1.7.3. Financials (As Reported) 17.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Developments 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. Candle Delirium, Inc. 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Products & Services 17.1.8.3. Financials (As Reported) 17.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Developments 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. Seventh Avenue Apothecary 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Products & Services 17.1.9.3. Financials (As Reported) 17.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Developments 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. Trapp Fragrances 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Products & Services 17.1.10.3. Financials (As Reported) 17.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Developments 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Regions 18.3. Target Product Type 18.4. Target Category 18.5. Target Distribution Channel 19. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|