パッケージドフード世界市場:製品タイプ別(ノンアルコール飲料、乳製品、菓子、インスタント食品、スナック、朝食用シリアル、その他(ナッツ類、アイスクリーム、ベビーフード、ソース、油脂))、流通チャネル別(ハイパーマーケット/スーパーマーケット、デパート、コンビニエンスストア、オンラインストア、その他(カウンターショップなど))、地域別、競争予測・機会、2026年Global Packaged Food Market, By Product Type (Non-alcoholic Beverages, Dairy products, Confectionery, Ready Meals, Snacks, Breakfast Cereals, and Others (Nuts, Ice Cream, Baby Food, Sauce, Oil and Fats)), By Distribution Channel (Hypermarkets/Supermarket, Departmental Store, Convenience Store, Online Retail Store, and Others (Counter Shops, etc.)), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2026 世界のパッケージ食品市場は、2020年には2,976.41億米ドルとなり、今後、金額ベースで6.27%のCAGRで成長し、2026年には4,613.6億米ドル以上に達すると予測されています。世界のパッケージ食品市場は、人々の生活... もっと見る
サマリー世界のパッケージ食品市場は、2020年には2,976.41億米ドルとなり、今後、金額ベースで6.27%のCAGRで成長し、2026年には4,613.6億米ドル以上に達すると予測されています。世界のパッケージ食品市場は、人々の生活水準の向上、健康的な食品の消費の増加、消費者の嗜好の変化などを背景に、一貫した成長を遂げています。パッケージ食品の人気は、人々の健康意識の高まりに伴い、健康に良いとされる食品や飲料を選ぶ傾向が強まっています。さらに、食習慣の変化や多忙なライフスタイルなどの要因も、包装食品の需要拡大に拍車をかけています。さらに、パッケージ食品に使用されている栄養価の高い有機成分に関連した健康上の利点に対する消費者の意識の高まりが、パッケージ食品市場の成長を促進しています。先進国、発展途上国を問わず、様々な世界的ブランドが存在し、国内企業のシェアが低いことから、世界のパッケージ食品市場は競争が激しいものとなっています。消費者の性質、味覚、嗜好は絶えず変化しているため、新製品の発売は他の何よりも重要な戦略となっています。さらに、企業は国境を越えたM&Aによる発展も歓迎しており、その存在感を高めるのに効果的であることがわかっています。例えば、PepsiCo社は2020年にRockstar Energy社を買収し、急成長しているエナジードリンク事業への足がかりを広げました。 消費者は、グルテンフリー、低炭水化物、高繊維の焼き菓子を消費することの重要性を認識しつつあり、斬新な選択肢を求めています。例えば、Tyson Foods社は、「First Pride」というブランドで、高品質なタンパク質を含む植物性食品の新製品を発売しました。これらの製品には、植物を使用したバイト、ナゲット、ストリップなどがあります。原料には、竹繊維、大豆タンパク、小麦タンパクなどを使用しています。 世界のパッケージ食品市場は、製品タイプ、流通チャネル、地域、企業に分けられます。流通チャネルに基づいて、世界のパッケージ食品市場は、ハイパーマーケット/スーパーマーケット、デパート、コンビニエンスストア、オンライン小売チャネル、その他に分けられます。世界のパッケージ食品市場では、ハイパーマーケット/スーパーが、その成長と多様な商品ラインナップにより、市場シェアの大半を占めています。一方、オンライン小売チャネルは、COVID-19パンデミックの際に、人々がますますオンライン配送プラットフォームに目を向け、顧客にとって唯一の安全で利用可能な選択肢となったことから、予測期間中に高いペースで成長すると予想されています。オンライン部門は、予測期間中、より速いペースで発展すると予測されます。さらに、こうした手間のかからないテクノロジーを駆使したサービスは、彼らに利便性の向上をもたらし、その結果、オンラインサービスへの嗜好が高まっています。これは、彼らのストレスフルでペースの速いライフスタイルが、彼らをインターネットに向かわせているためです。オンラインチャネルは、電子商取引ブームの結果、予測期間中に大量の市場シェアを獲得すると予想されます。さらに、これらのチャネルは、長い流通ネットワークに伴うロングチェーンや複雑さを軽減します。 世界のパッケージ食品市場の大手企業には、PepsiCo, Inc.、Nestlé S.A.、Tyson Foods, Inc.、The Coca Cola Company、Mondelēz International, Inc.などがあります。各社は、市場での競争力を維持するために、先進的な技術を開発し、新製品を発売しています。その他の競争戦略としては、M&Aや新サービスの開発などがあります。 本レポートで考慮した年数 ヒストリカルイヤー:2016年~2019年 ベースイヤー:2020年 予測期間: 2021年 予測期間: 2022-2026 本調査の目的 - 2016年から2020年までのパッケージ食品の世界市場規模の過去の成長を分析すること。 - 2021年から2026年までのパッケージ食品の世界市場規模および2026年までの成長率を推定・予測すること。 - 世界のパッケージ食品市場を、製品タイプ、販売チャネル、地域、企業に基づいて分類し、予測すること。 - 世界のパッケージ食品市場における支配的な地域やセグメントを特定すること。 - 世界のパッケージ食品市場のドライバーと課題を特定すること。 - 世界のパッケージ食品市場における事業拡大、新製品の発売、M&Aなどの競争力のある開発を検討すること。 - 世界のパッケージ食品市場で事業を展開している大手企業のプロファイルを特定・分析すること。 - 世界のパッケージ食品市場において、市場参加者が採用している主要な持続可能戦略を明らかにする。 TechSci Researchはこの調査のために、一次調査と徹底的な二次調査の両方を行いました。まず最初に、TechSci Researchは世界中のメーカーのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定の企業に対して一次調査を行いました。インタビューの際には、回答者に競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の限界により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Researchは、世界中のすべての主要プレイヤーのメーカーと存在を分析しました。 TechSci Researchは、ボトムアップアプローチを用いて、世界のパッケージ食品市場の市場規模を算出しました。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体的な市場規模を得るために、これらの製品タイプやその他のセグメントの過去のデータを分析して外部から検証しました。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書などの様々な二次資料も調査しました。 主なターゲットとなるオーディエンス - メーカー、流通業者、エンドユーザー - 市場調査会社、コンサルティング会社 - 規制当局や政策立案者などの政府機関 - パッケージングフード市場に関連する組織、フォーラム、アライアンスなど 本調査は、メーカー、パートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、投資戦略や市場機会の活用に役立てることができます。 レポートの範囲 本レポートでは、世界のパッケージ食品市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。 - パッケージ食品の世界市場、製品タイプ別。 o ノンアルコール飲料 o 乳製品 o 菓子類 o レディミール o スナック o 朝食用シリアル o その他 - パッケージドフードの世界市場規模、流通チャネル別 o ハイパーマーケット/スーパー o デパート o コンビニエンスストア o オンライン小売店 o その他 - パッケージドフードの世界市場、地域別 o 北アメリカ アメリカ カナダ メキシコ o ヨーロッパ ドイツ イギリス イタリア フランス スペイン o アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア 南米 ブラジル コロンビア アルゼンチン o 中近東・アフリカ 南アフリカ サウジアラビア UAE 競合他社の状況 企業プロフィール。世界の包装食品市場に参入している主要企業の詳細な分析。 利用可能なカスタマイズ。 与えられた市場データをもとに、TechSci Researchは企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。レポートには以下のカスタマイズオプションが用意されています。 企業情報 - 追加の市場プレーヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。 目次1. Product Overview2. Research Methodology 3. Impact of COVID-19 on Global Packaged Food Market 4. Executive Summary 5. Voice of Customer 5.1. Factors Affecting Purchasing Decision 5.2. Source of Information 5.3. Brand Awareness 6. Global Packaged Food Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type (Non-alcoholic Beverages, Dairy products, Confectionery, Ready Meals, Snacks, Breakfast Cereals, and Others) 6.2.2. By Distribution Channel (Hypermarket/Supermarket, Departmental Store, Convenience Store, Online Retail Store, and Others) 6.2.3. By Region 6.2.4. By Company (2020) 6.3. Market Map 7. North America Packaged Food Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type 7.2.2. By Distribution Channel 7.2.3. By Country 7.3. North America: Country Analysis 7.3.1. United States Packaged Food Market Outlook 7.3.1.1. Market Size & Forecast 7.3.1.1.1. By Value 7.3.1.2. Market Share & Forecast 7.3.1.2.1. By Product Type 7.3.1.2.2. By Distribution Channel 7.3.2. Canada Packaged Food Market Outlook 7.3.2.1. Market Size & Forecast 7.3.2.1.1. By Value 7.3.2.2. Market Share & Forecast 7.3.2.2.1. By Product Type 7.3.2.2.2. By Distribution Channel 7.3.3. Mexico Packaged Food Market Outlook 7.3.3.1. Market Size & Forecast 7.3.3.1.1. By Value 7.3.3.2. Market Share & Forecast 7.3.3.2.1. By Product Type 7.3.3.2.2. By Distribution Channel 8. Europe Packaged Food Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type 8.2.2. By Distribution Channel 8.2.3. By Country 8.3. Europe: Country Analysis 8.3.1. Germany Packaged Food Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Product Type 8.3.1.2.2. By Distribution Channel 8.3.2. United Kingdom Packaged Food Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Product Type 8.3.2.2.2. By Distribution Channel 8.3.3. Italy Packaged Food Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Product Type 8.3.3.2.2. By Distribution Channel 8.3.4. France Packaged Food Market Outlook 8.3.4.1. Market Size & Forecast 8.3.4.1.1. By Value 8.3.4.2. Market Share & Forecast 8.3.4.2.1. By Product Type 8.3.4.2.2. By Distribution Channel 8.3.5. Spain Packaged Food Market Outlook 8.3.5.1. Market Size & Forecast 8.3.5.1.1. By Value 8.3.5.2. Market Share & Forecast 8.3.5.2.1. By Product Type 8.3.5.2.2. By Distribution Channel 9. Asia-Pacific Packaged Food Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type 9.2.2. By Distribution Channel 9.2.3. By Country 9.3. Asia-Pacific: Country Analysis 9.3.1. China Packaged Food Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Product Type 9.3.1.2.2. By Distribution Channel 9.3.2. Japan Packaged Food Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Product Type 9.3.2.2.2. By Distribution Channel 9.3.3. India Packaged Food Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Product Type 9.3.3.2.2. By Distribution Channel 9.3.4. South Korea Packaged Food Market Outlook 9.3.4.1. Market Size & Forecast 9.3.4.1.1. By Value 9.3.4.2. Market Share & Forecast 9.3.4.2.1. By Product Type 9.3.4.2.2. By Distribution Channel 9.3.5. Australia Packaged Food Market Outlook 9.3.5.1. Market Size & Forecast 9.3.5.1.1. By Value 9.3.5.2. Market Share & Forecast 9.3.5.2.1. By Product Type 9.3.5.2.2. By Distribution Channel 10. South America Packaged Food Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Product Type 10.2.2. By Distribution Channel 10.2.3. By Country 10.3. South America: Country Analysis 10.3.1. Brazil Packaged Food Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Product Type 10.3.1.2.2. By Distribution Channel 10.3.2. Colombia Packaged Food Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Product Type 10.3.2.2.2. By Distribution Channel 10.3.3. Argentina Packaged Food Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Product Type 10.3.3.2.2. By Distribution Channel 11. Middle East and Africa Packaged Food Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Product Type 11.2.2. By Distribution Channel 11.2.3. By Country 11.3. Middle East and Africa: Country Analysis 11.3.1. South Africa Packaged Food Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Product Type 11.3.1.2.2. By Distribution Channel 11.3.2. Saudi Arabia Packaged Food Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Product Type 11.3.2.2.2. By Distribution Channel 11.3.3. UAE Packaged Food Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Product Type 11.3.3.2.2. By Distribution Channel 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.2. Challenges 13. Market Trends and Developments 14. Competitive Landscape 14.1. PepsiCo, Inc. 14.2. Nestlé S.A. 14.3. Tyson Foods, Inc. 14.4. The Coca Cola Company 14.5. Mondelēz International, Inc. 14.6. The Kraft Heinz Company 14.7. General Mills, Inc. 14.8. Conagra Brands, Inc. 14.9. Hormel Foods Corporation 14.10. Smithfield Foods, Inc. 15. Strategic Recommendations 16. About Us and Disclaimer
SummaryThe global packaged food market was valued USD 2976.41 Billion in 2020 and is forecast to grow at CAGR of 6.27% in value terms, to reach over USD 4261.36 billion by 2026. The global packaged food market is witnessing consistent growth, owing to the improving standards of living of people, increasing consumption of healthy food, and changing consumer tastes and preferences. Table of Contents1. Product Overview2. Research Methodology 3. Impact of COVID-19 on Global Packaged Food Market 4. Executive Summary 5. Voice of Customer 5.1. Factors Affecting Purchasing Decision 5.2. Source of Information 5.3. Brand Awareness 6. Global Packaged Food Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type (Non-alcoholic Beverages, Dairy products, Confectionery, Ready Meals, Snacks, Breakfast Cereals, and Others) 6.2.2. By Distribution Channel (Hypermarket/Supermarket, Departmental Store, Convenience Store, Online Retail Store, and Others) 6.2.3. By Region 6.2.4. By Company (2020) 6.3. Market Map 7. North America Packaged Food Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type 7.2.2. By Distribution Channel 7.2.3. By Country 7.3. North America: Country Analysis 7.3.1. United States Packaged Food Market Outlook 7.3.1.1. Market Size & Forecast 7.3.1.1.1. By Value 7.3.1.2. Market Share & Forecast 7.3.1.2.1. By Product Type 7.3.1.2.2. By Distribution Channel 7.3.2. Canada Packaged Food Market Outlook 7.3.2.1. Market Size & Forecast 7.3.2.1.1. By Value 7.3.2.2. Market Share & Forecast 7.3.2.2.1. By Product Type 7.3.2.2.2. By Distribution Channel 7.3.3. Mexico Packaged Food Market Outlook 7.3.3.1. Market Size & Forecast 7.3.3.1.1. By Value 7.3.3.2. Market Share & Forecast 7.3.3.2.1. By Product Type 7.3.3.2.2. By Distribution Channel 8. Europe Packaged Food Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type 8.2.2. By Distribution Channel 8.2.3. By Country 8.3. Europe: Country Analysis 8.3.1. Germany Packaged Food Market Outlook 8.3.1.1. Market Size & Forecast 8.3.1.1.1. By Value 8.3.1.2. Market Share & Forecast 8.3.1.2.1. By Product Type 8.3.1.2.2. By Distribution Channel 8.3.2. United Kingdom Packaged Food Market Outlook 8.3.2.1. Market Size & Forecast 8.3.2.1.1. By Value 8.3.2.2. Market Share & Forecast 8.3.2.2.1. By Product Type 8.3.2.2.2. By Distribution Channel 8.3.3. Italy Packaged Food Market Outlook 8.3.3.1. Market Size & Forecast 8.3.3.1.1. By Value 8.3.3.2. Market Share & Forecast 8.3.3.2.1. By Product Type 8.3.3.2.2. By Distribution Channel 8.3.4. France Packaged Food Market Outlook 8.3.4.1. Market Size & Forecast 8.3.4.1.1. By Value 8.3.4.2. Market Share & Forecast 8.3.4.2.1. By Product Type 8.3.4.2.2. By Distribution Channel 8.3.5. Spain Packaged Food Market Outlook 8.3.5.1. Market Size & Forecast 8.3.5.1.1. By Value 8.3.5.2. Market Share & Forecast 8.3.5.2.1. By Product Type 8.3.5.2.2. By Distribution Channel 9. Asia-Pacific Packaged Food Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type 9.2.2. By Distribution Channel 9.2.3. By Country 9.3. Asia-Pacific: Country Analysis 9.3.1. China Packaged Food Market Outlook 9.3.1.1. Market Size & Forecast 9.3.1.1.1. By Value 9.3.1.2. Market Share & Forecast 9.3.1.2.1. By Product Type 9.3.1.2.2. By Distribution Channel 9.3.2. Japan Packaged Food Market Outlook 9.3.2.1. Market Size & Forecast 9.3.2.1.1. By Value 9.3.2.2. Market Share & Forecast 9.3.2.2.1. By Product Type 9.3.2.2.2. By Distribution Channel 9.3.3. India Packaged Food Market Outlook 9.3.3.1. Market Size & Forecast 9.3.3.1.1. By Value 9.3.3.2. Market Share & Forecast 9.3.3.2.1. By Product Type 9.3.3.2.2. By Distribution Channel 9.3.4. South Korea Packaged Food Market Outlook 9.3.4.1. Market Size & Forecast 9.3.4.1.1. By Value 9.3.4.2. Market Share & Forecast 9.3.4.2.1. By Product Type 9.3.4.2.2. By Distribution Channel 9.3.5. Australia Packaged Food Market Outlook 9.3.5.1. Market Size & Forecast 9.3.5.1.1. By Value 9.3.5.2. Market Share & Forecast 9.3.5.2.1. By Product Type 9.3.5.2.2. By Distribution Channel 10. South America Packaged Food Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Product Type 10.2.2. By Distribution Channel 10.2.3. By Country 10.3. South America: Country Analysis 10.3.1. Brazil Packaged Food Market Outlook 10.3.1.1. Market Size & Forecast 10.3.1.1.1. By Value 10.3.1.2. Market Share & Forecast 10.3.1.2.1. By Product Type 10.3.1.2.2. By Distribution Channel 10.3.2. Colombia Packaged Food Market Outlook 10.3.2.1. Market Size & Forecast 10.3.2.1.1. By Value 10.3.2.2. Market Share & Forecast 10.3.2.2.1. By Product Type 10.3.2.2.2. By Distribution Channel 10.3.3. Argentina Packaged Food Market Outlook 10.3.3.1. Market Size & Forecast 10.3.3.1.1. By Value 10.3.3.2. Market Share & Forecast 10.3.3.2.1. By Product Type 10.3.3.2.2. By Distribution Channel 11. Middle East and Africa Packaged Food Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Product Type 11.2.2. By Distribution Channel 11.2.3. By Country 11.3. Middle East and Africa: Country Analysis 11.3.1. South Africa Packaged Food Market Outlook 11.3.1.1. Market Size & Forecast 11.3.1.1.1. By Value 11.3.1.2. Market Share & Forecast 11.3.1.2.1. By Product Type 11.3.1.2.2. By Distribution Channel 11.3.2. Saudi Arabia Packaged Food Market Outlook 11.3.2.1. Market Size & Forecast 11.3.2.1.1. By Value 11.3.2.2. Market Share & Forecast 11.3.2.2.1. By Product Type 11.3.2.2.2. By Distribution Channel 11.3.3. UAE Packaged Food Market Outlook 11.3.3.1. Market Size & Forecast 11.3.3.1.1. By Value 11.3.3.2. Market Share & Forecast 11.3.3.2.1. By Product Type 11.3.3.2.2. By Distribution Channel 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.2. Challenges 13. Market Trends and Developments 14. Competitive Landscape 14.1. PepsiCo, Inc. 14.2. Nestlé S.A. 14.3. Tyson Foods, Inc. 14.4. The Coca Cola Company 14.5. Mondelēz International, Inc. 14.6. The Kraft Heinz Company 14.7. General Mills, Inc. 14.8. Conagra Brands, Inc. 14.9. Hormel Foods Corporation 14.10. Smithfield Foods, Inc. 15. Strategic Recommendations 16. About Us and Disclaimer
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