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アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場の2030年までの予測 - 地域別分析 - コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、エンドユース産業別(家電、自動車、メディア・エンターテインメント、ゲーム、その他)


Asia Pacific 3D Audio Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Component (Hardware, Software, Services) and End Use Industries (Consumer Electronics, Automotive, Media and Entertainment, Gaming, and Others)

アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場は、2022年に18億5,100万米ドルと評価され、2030年には62億8,753万米ドルに達すると予測されている。 ゲーム産業の普及がアジア太平洋地域の3Dオーディオ市場を活性化 ... もっと見る

 

 

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The Insight Partners
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サマリー

アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場は、2022年に18億5,100万米ドルと評価され、2030年には62億8,753万米ドルに達すると予測されている。

ゲーム産業の普及がアジア太平洋地域の3Dオーディオ市場を活性化

ゲーム産業の継続的な発展により、さまざまな年齢層の人々が日常生活にゲーム文化を取り入れつつあります。多くの人が余暇にビデオゲームをプレイしていますが、有利な職業オプションとして見なす人の割合が増えています。ゲームプレイ動画やストリームなどのコンテンツを作成・共有するゲーマーは、コンテンツの質を高めるために3Dオーディオ機器に投資する傾向が高く、間接的に3Dオーディオ技術を促進しています。インターネットユーザーの増加に伴い、ストリーミング活動も増加しています。例えば、internet world statsによると、2023年、APACのインターネット・ユーザーの割合は77.1%を占めている。

また、ゲーム業界における3Dオーディオ・システムは、消費者にリアルな体験を提供するために利用されている。これにより、ユーザーは音が発生する距離を判断することができる。ゲーム業界では、3Dオーディオ技術は拡張現実(AR)や仮想現実(VR)アプリケーションと統合されており、3Dオーディオシステムの採用を後押ししている。ゲームがコンソール、PC、モバイル機器など他のプラットフォームにも拡大するにつれ、一貫した高品質の3Dオーディオ体験に対する需要も高まっています。したがって、ゲーム産業の普及がアジア太平洋地域の3Dオーディオ市場を牽引しています。

アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場概要

3Dオーディオ・サウンド・システムは、ユーザーに3次元空間のサウンドを提供するために利用される音響システムです。3Dオーディオ効果は、3Dスピーカー・アレイ、ステレオ・スピーカー、ヘッドフォン、サラウンド・スピーカーによって構築されるさまざまな音響効果のパターンです。これらのシステムは、モバイル機器、ゲーム機、AR/VRベースのオーディオシステム、ホームシアターシステムなど、幅広いアプリケーションに搭載されている。さらに、自動車、家電、メディア&エンターテインメントなどの業界では、3Dオーディオ・システムを導入して、ユーザーに強化された3Dサウンド体験とリアルタイムの視覚化を提供しています。

メディア&エンターテイメント分野の継続的な発展と最新のAV技術の導入が、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場の成長を後押ししています。3Dオーディオ・メーカーは、3D空間でリスナーに強化された音楽(サウンド)を提供するために、ハードウェアにサウンド・ミックス技術を組み込むことに注力しています。また、ゲーム産業の普及もアジア太平洋地域の3Dオーディオ市場を後押ししています。さらに、オンライン3D音楽ストリーミングへの傾斜の高まりは、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場プレーヤーに有利な機会を提供しています。

アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場の収益と2030年までの予測 (百万米ドル)

アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場のセグメンテーション

アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場は、コンポーネント、最終用途産業、国別にセグメント化されています。

コンポーネントに基づき、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場はハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分される。ハードウェアセグメントが2022年に最大のシェアを占めた。

エンドユース産業に基づくと、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場はコンシューマエレクトロニクス、自動車、メディアとエンターテイメント、ゲーム、その他に区分される。2022年にはメディア・エンターテイメント分野が最大のシェアを占める。

国別に見ると、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、アジア太平洋地域以外に区分されます。中国は2022年にアジア太平洋地域の3Dオーディオ市場を支配した。

Barco NV、Dolby Laboratories Inc、Auro Technologies、XPERI HOLDING CORPORATION、Waves Audio Ltd.、Sennheiser electronic GmbH & Co. KGが主要企業である。KGは、アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場で事業を展開している大手企業の一部である。

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目次

目次
1.はじめに
1.1 インサイトパートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場展望
4.1 概要
4.2 エコシステム分析
4.2.1 コンポーネントプロバイダー
4.2.2 3Dオーディオシステムメーカー
4.2.3 エンドユーザー
4.2.4 バリューチェーンのベンダー一覧
5.アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場 - 主な産業動向
5.1 ドライバ
5.1.1 メディア&エンターテイメント分野でのHRTF使用の増加
5.1.2 ゲーム産業の普及
5.2 阻害要因
5.2.1 接続性の問題と全体的なコストの高さ
5.3 機会
5.3.1 オンライン3D音楽ストリーミングの採用拡大
5.3.2 空間オーディオの重要性の高まり
5.4 将来の動向
5.4.1 ポッドキャストにおける3Dオーディオの利用
5.5 推進要因と阻害要因の影響:
6.3Dオーディオ市場 -アジア太平洋地域市場分析
6.1 アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場収益(百万米ドル)、2022~2030年
6.2 アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場の予測と分析
7.アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場分析-コンポーネント
7.1 ハードウェア
7.1.1 概要
7.1.2 ハードウェア市場の売上と2030年までの予測(US$ Million)
7.1.3 スピーカー
7.1.3.1 概要
7.1.4 2030年までのスピーカー市場の売上と予測(US$ Million)
7.1.5 ヘッドフォン
7.1.5.1 概要
7.1.6 ヘッドフォンの市場収入と2030年までの予測(US$ Million)
7.1.7 マイクロフォン
7.1.7.1 概要
7.1.8 マイクロフォンの市場収入と2030年までの予測(US$ Million)
7.1.9 その他
7.1.9.1 概要
7.1.10 その他市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
7.2 ソフトウェア
7.2.1 概要
7.2.2 2030年までのソフトウェア市場収入と予測(百万米ドル)
7.3 サービス
7.3.1 概要
7.3.2 サービス市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場分析:エンドユーザー産業
8.1 民生用電子機器
8.1.1 概要
8.1.2 民生用電子機器市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
8.2 自動車
8.2.1 概要
8.2.2 自動車市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.3 メディアとエンターテインメント
8.3.1 概要
8.3.2 メディア・エンターテインメント市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.4 ゲーム
8.4.1 概要
8.4.2 2030年までのゲーム市場の売上と予測(百万米ドル)
8.5 その他
8.5.1 概要
8.5.2 その他市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
9.アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場 -国別分析
9.1 アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場
9.1.1 概要
9.1.2 アジア太平洋地域の3Dオーディオ市場の国別内訳
9.1.3 3Dオーディオ市場の国別内訳
9.1.3.1 オーストラリアの3Dオーディオ市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
9.1.3.1.1 オーストラリアの3Dオーディオ市場のコンポーネント別内訳
9.1.3.1.2 オーストラリアの3Dオーディオ市場のエンドユーザー産業別内訳
9.1.3.2 中国の3Dオーディオ市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
9.1.3.2.1 中国の3Dオーディオ市場のコンポーネント別内訳
9.1.3.2.2 中国の3Dオーディオ市場のエンドユーザー産業別内訳
9.1.3.3 インドの3Dオーディオ市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
9.1.3.3.1 インドの3Dオーディオ市場のコンポーネント別内訳
9.1.3.3.2 インドの3Dオーディオ市場のエンドユーザー産業別内訳
9.1.3.4 日本の3Dオーディオ市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
9.1.3.4.1 日本の3Dオーディオ市場のコンポーネント別内訳
9.1.3.4.2 日本の3Dオーディオ市場のエンドユーザー産業別内訳
9.1.3.5 韓国の3Dオーディオ市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
9.1.3.5.1 韓国の3Dオーディオ市場のコンポーネント別内訳
9.1.3.5.2 韓国の3Dオーディオ市場のエンドユーザー産業別内訳
9.1.3.6 残りのアジア太平洋地域の3Dオーディオ市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
9.1.3.6.1 その他のアジア太平洋地域の3Dオーディオ市場のコンポーネント別内訳
9.1.3.6.2 アジア太平洋地域の残りの3Dオーディオ市場のエンドユーザー産業別内訳
10.産業展望
10.1 概要
10.2 市場イニシアティブ
11.企業プロフィール
11.1 Barco NV
11.1.1 主要事実
11.1.2 事業内容
11.1.3 製品とサービス
11.1.4 財務概要
11.1.5 SWOT分析
11.1.6 主要な開発
11.2 ドルビーラボラトリーズ
11.2.1 主要事実
11.2.2 事業内容
11.2.3 製品とサービス
11.2.4 財務概要
11.2.5 SWOT分析
11.2.6 主要開発
11.3 オーロ・テクノロジーズ
11.3.1 主要事実
11.3.2 事業内容
11.3.3 製品とサービス
11.3.4 財務概要
11.3.5 SWOT分析
11.3.6 主要な開発
11.4 ゼンハイザー・エレクトロニックGmbH & Co.KG
11.4.1 主要事実
11.4.2 事業内容
11.4.3 製品とサービス
11.4.4 財務概要
11.4.5 SWOT分析
11.4.6 主要開発
11.5 エクスペリ・ホールディング・コーポレーション
11.5.1 主要データ
11.5.2 事業内容
11.5.3 製品とサービス
11.5.4 財務概要
11.5.5 SWOT分析
11.5.6 主要開発
11.6 Waves Audio Ltd.
11.6.1 主要事実
11.6.2 事業内容
11.6.3 製品とサービス
11.6.4 財務概要
11.6.5 SWOT分析
11.6.6 主要開発
12.付録
12.1 単語索引

 

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Summary

The Asia Pacific 3D audio market was valued at US$ 1,851.00 million in 2022 and is expected to reach US$ 6,287.53 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 16.5% from 2022 to 2030.

Proliferation of Gaming Industry Fuels the Asia Pacific 3D Audio Market

With continuous developments in the gaming industry, people of diverse age groups are progressively adopting gaming culture in their daily routines. Although many people play video games in leisure, an increasing percentage of the population has started seeing it as a lucrative career option. Gamers who create and share content, such as gameplay videos and streams, are more likely to invest in 3D audio equipment to enhance the quality of their content, indirectly promoting the 3D audio technology. As the number of internet users is increasing, there is a rise in streaming activities. For instance, according to internet world stats, in 2023, the percentages of internet users accounted for 77.1% in APAC.

In addition, 3D audio systems in the gaming industry are utilized to create a realistic experience for consumers. With this, the users are able to determine the distance from where sound is generated. In the gaming industry, the 3D audio technology is integrated with augmented reality (AR) and virtual reality (VR) applications, which are propelling the adoption of 3D audio systems. As gaming expands across other platforms, including consoles, PCs, and mobile devices, the demand for consistent and high-quality 3D audio experiences also increases. Therefore, the proliferation of the gaming industry drives the Asia Pacific 3D audio market.

Asia Pacific 3D Audio Market Overview

A 3D audio sound system is an acoustic system utilized to provide sound in a three-dimensional space to the users. The 3D audio effect is a pattern of different sound effects constructed by 3D speaker arrays, stereo speakers, headphones, and surround-sound speakers. These systems are installed in an extensive range of applications, such as mobile devices, gaming consoles, AR/VR-based audio systems, home theater systems, etc. In addition, industries such as automobiles, consumer electronics, and media & entertainment are implementing 3D audio systems to offer enhanced 3D sound experience and real-time visualization to its users.

The continuous developments in the media & entertainment sector and the introduction of modern AV technologies fuel the Asia Pacific 3D audio market growth. The 3D audio manufacturers are focusing on the incorporation of sound-mix technology in hardware to offer enhanced music (sound) to listeners in a 3D space. Also, the proliferation of the gaming industry is boosting the Asia Pacific 3D audio market. Moreover, the growing inclination toward online 3D music streaming offers a lucrative opportunity to the Asia Pacific 3D audio market players.

Asia Pacific 3D Audio Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Asia Pacific 3D Audio Market Segmentation

The Asia Pacific 3D audio market is segmented into component, end use industries, and country.

Based on component, the Asia Pacific 3D audio market is segmented into hardware, software, and services. The hardware segment held the largest share in 2022.

Based on end use industries, the Asia Pacific 3D audio market is segmented into consumer electronics, automotive, media and entertainment, gaming, and others. The media and entertainment segment held the largest share in 2022.

Based on country, the Asia Pacific 3D audio market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific 3D audio market in 2022.

Barco NV, Dolby Laboratories Inc, Auro Technologies, XPERI HOLDING CORPORATION, Waves Audio Ltd., and Sennheiser electronic GmbH & Co. KG are some of the leading companies operating in the Asia Pacific 3D audio market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Asia Pacific 3D Audio Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Ecosystem Analysis
4.2.1 Component Providers:
4.2.2 3D Audio System Manufacturers:
4.2.3 End Users:
4.2.4 List of Vendors in the Value Chain:
5. Asia Pacific 3D Audio Market - Key Industry Dynamics
5.1 Drivers
5.1.1 Rise in use of HRTF in Media & Entertainment Sector
5.1.2 Proliferation of Gaming Industry
5.2 Restraints:
5.2.1 Connectivity Issues and High Overall Costs
5.3 Opportunities:
5.3.1 Growing Adoption of Online 3D Music Streaming
5.3.2 Increasing Importance of Spatial Audio
5.4 Future Trends:
5.4.1 Use of 3D Audio in Podcasts
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. 3D Audio Market -Asia Pacific Market Analysis
6.1 Asia Pacific 3D Audio Market Revenue (US$ Million), 2022 - 2030
6.2 Asia Pacific 3D Audio Market Forecast and Analysis
7. Asia Pacific 3D Audio Market Analysis - Component
7.1 Hardware
7.1.1 Overview
7.1.2 Hardware Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.1.3 Loudspeakers
7.1.3.1 Overview
7.1.4 Loudspeakers Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.1.5 Headphones
7.1.5.1 Overview
7.1.6 Headphones Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.1.7 Microphones
7.1.7.1 Overview
7.1.8 Microphones Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.1.9 Others
7.1.9.1 Overview
7.1.10 others Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.2 Software
7.2.1 Overview
7.2.2 Software Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
7.3 Services
7.3.1 Overview
7.3.2 Services Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8. Asia Pacific 3D Audio Market Analysis - End-Use Industries
8.1 Consumer Electronics
8.1.1 Overview
8.1.2 Consumer Electronics Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8.2 Automotive
8.2.1 Overview
8.2.2 Automotive Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8.3 Media and Entertainment
8.3.1 Overview
8.3.2 Media and Entertainment Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8.4 Gaming
8.4.1 Overview
8.4.2 Gaming Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
8.5 Others
8.5.1 Overview
8.5.2 Others Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Million)
9. Asia Pacific 3D Audio Market -Country Analysis
9.1 Asia Pacific 3D Audio Market
9.1.1 Overview
9.1.2 Asia Pacific 3D Audio Market Breakdown, by Country
9.1.3 3D audio market Breakdown by Countries
9.1.3.1 Australia 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.3.1.1 Australia 3D Audio Market Breakdown by Component
9.1.3.1.2 Australia 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
9.1.3.2 China 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.3.2.1 China 3D Audio Market Breakdown by Component
9.1.3.2.2 China 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
9.1.3.3 India 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.3.3.1 India 3D Audio Market Breakdown by Component
9.1.3.3.2 India 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
9.1.3.4 Japan 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.3.4.1 Japan 3D Audio Market Breakdown by Component
9.1.3.4.2 Japan 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
9.1.3.5 South Korea 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.3.5.1 South Korea 3D Audio Market Breakdown by Component
9.1.3.5.2 South Korea 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
9.1.3.6 Rest of Asia Pacific 3D Audio Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.3.6.1 Rest of Asia Pacific 3D Audio Market Breakdown by Component
9.1.3.6.2 Rest of Asia Pacific 3D Audio Market Breakdown by End-Use Industries
10. Industry Landscape
10.1 Overview
10.2 Market Initiative
11. Company Profiles
11.1 Barco NV
11.1.1 Key Facts
11.1.2 Business Description
11.1.3 Products and Services
11.1.4 Financial Overview
11.1.5 SWOT Analysis
11.1.6 Key Developments
11.2 Dolby Laboratories Inc
11.2.1 Key Facts
11.2.2 Business Description
11.2.3 Products and Services
11.2.4 Financial Overview
11.2.5 SWOT Analysis
11.2.6 Key Developments
11.3 Auro Technologies
11.3.1 Key Facts
11.3.2 Business Description
11.3.3 Products and Services
11.3.4 Financial Overview
11.3.5 SWOT Analysis
11.3.6 Key Developments
11.4 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
11.4.1 Key Facts
11.4.2 Business Description
11.4.3 Products and Services
11.4.4 Financial Overview
11.4.5 SWOT Analysis
11.4.6 Key Developments
11.5 XPERI HOLDING CORPORATION
11.5.1 Key Facts
11.5.2 Business Description
11.5.3 Products and Services
11.5.4 Financial Overview
11.5.5 SWOT Analysis
11.5.6 Key Developments
11.6 Waves Audio Ltd.
11.6.1 Key Facts
11.6.2 Business Description
11.6.3 Products and Services
11.6.4 Financial Overview
11.6.5 SWOT Analysis
11.6.6 Key Developments
12. Appendix
12.1 Word Index

 

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