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eスポーツ世界市場レポート2024


E-Sports Global Market Report 2024

ビジネスリサーチ社のEスポーツ世界市場レポート2024は、戦略担当者、マーケティング担当者、経営幹部が市場を評価するために必要な重要情報を提供します。 このレポートは力強い成長を遂げているeスポーツ市... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
The Business Research Company (TBRC)
ザ・ビジネスリサーチカンパニー
2024年2月20日 US$4,000
シングルユーザライセンス
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250 英語

 

サマリー

ビジネスリサーチ社のEスポーツ世界市場レポート2024は、戦略担当者、マーケティング担当者、経営幹部が市場を評価するために必要な重要情報を提供します。

このレポートは力強い成長を遂げているeスポーツ市場に焦点を当てています。今後10年間とそれ以降の市場を形成するトレンドのガイドを提供しています。

購入の理由
- 50以上の地域をカバーするこの市場に関する最も包括的なレポートにより、真にグローバルな視点を得ることができます。
- 市場がコロナウイルスからどのような影響を受けたか、またウイルスの影響が和らぐにつれて市場がどのように対応しているかを理解する。
- ロシア・ウクライナ戦争が農業、エネルギー、鉱物資源供給に与える影響と、市場への直接的・間接的影響を評価する。
- 世界的な高インフレが市場成長に与える影響を測定する。
- 現地のデータと分析に基づき、地域戦略と国別戦略を策定する。
- 投資の対象となる成長セグメントを特定する。
- 予測データと市場を形成する原動力とトレンドを活用し、競合他社を凌駕する。
- 最新の市場シェアに基づいて顧客を理解する。
- 主要な競合他社に対する業績のベンチマーク
- 信頼性の高い高品質のデータと分析により、社内外でのプレゼンテーションをサポートするのに適しています。
- レポートは最新データに更新され、データ抽出と分析が簡単にできるExcelデータシートとともに、ご注文から3~5営業日以内にお届けします。
- レポートの全データは、エクセルのダッシュボード形式でも納品されます。

説明
eスポーツの最大かつ最速の成長市場はどこか?経済全体、人口動態、その他の類似市場との関連は?今後どのような力が市場を形成していくのか?ビジネスリサーチ社のeスポーツ市場グローバルレポートはこれらの疑問やその他多くの疑問にお答えします。

本レポートでは、市場の特徴、規模と成長、セグメンテーション、地域別および国別内訳、競合状況、市場シェア、トレンド、戦略などを取り上げています。地域別に市場の過去および予測市場成長を追跡します。

- 市場特性のセクションでは、市場を定義し説明しています。
- 市場規模のセクションでは、市場の歴史的な成長と発展の予測の両方をカバーする市場規模(bドル)を示します。
- 予測は、現在市場に影響を与えている主な要因を考慮した上で行っています。これらには以下が含まれる:
- ロシア・ウクライナ戦争による制裁措置、サプライチェーンの混乱、商品・サービス需要の変化による影響、東欧地域の様々なマクロ経済要因やパラメータへの影響、その後の世界市場への影響。
- 多くの国々におけるインフレ率の上昇とそれに伴う金利の急上昇の影響。
- サプライチェーンと消費パターンに対するコビド19の影響は継続するが、減少している。
- 市場セグメンテーションでは、市場をサブマーケットに分類している。
- 地域別・国別の内訳では、各地域の市場分析、地域別の市場規模、過去と未来の成長比較を行っている。全地域、主要先進国、主要新興国のCOVID-19の成長軌跡を網羅しています。
- 競合環境の章では、市場の競合性、市場シェア、主要企業について解説しています。近年市場を形成してきた主要な金融取引についても明らかにしている。
- トレンドと戦略の章では、危機から脱した市場の形状を分析し、市場が回復する中で企業がどのように成長できるかを示唆している。

調査範囲

対象市場:1) タイプ別データベース運用管理; データベース保守管理
2) 導入別クラウド、オンプレミス
3) エンドユーザー別:BFSI(銀行・金融サービス)、IT・通信、メディア・エンターテインメント、ヘルスケア、その他エンドユーザー

言及された企業アクティビジョン・ブリザード; モダン・タイムズ・グループ MTG AB; テンセント; バルブ・コーポレーション; エレクトロニック・アーツ

国オーストラリア、ブラジル、中国、フランス、ドイツ、インド、インドネシア、日本、ロシア、韓国、英国、米国、カナダ、イタリア、スペイン

地域アジア太平洋; 西ヨーロッパ; 東ヨーロッパ; 北アメリカ; 南アメリカ; 中東; アフリカ

時系列:過去5年間および過去10年間の予測。

データ市場規模と成長率の関連市場に対する比率、GDP比率、一人当たり支出、

データ区分:国別・地域別の過去データと予測データ、競合他社の市場シェア、市場セグメント。

ソーシングと参照:本レポート中のデータおよび分析は、エンドノートを使用しています。

納品形式PDF、Word、Excel データダッシュボード。

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目次

1.エグゼクティブ・サマリー
2.eスポーツ市場の特徴
3.eスポーツ市場の動向と戦略
4.Eスポーツ市場-マクロ経済シナリオ
4.1.高インフレの市場への影響
4.2.ウクライナ・ロシア戦争の市場への影響
4.3.COVID-19の市場への影響
5.世界のEスポーツ市場規模と成長
5.1.世界のEスポーツ市場の促進要因と抑制要因
5.1.1.市場の促進要因
5.1.2.市場の阻害要因
5.2.世界のEスポーツの歴史的市場規模および成長、2018年~2023年、金額(億ドル)
5.3.Eスポーツの世界予測市場規模・成長率、2023年~2028年、2033年、金額(億ドル)
6.Eスポーツ市場のセグメンテーション
6.1.Eスポーツの世界市場、ゲーム別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
マルチプレイヤーオンラインバトルアリーナ(MOBA)
リアルタイムストラテジー
ファースト・パーソン・シューティング
格闘・スポーツ
6.2.世界のEスポーツ市場、プラットフォーム別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
PC
コンソール
モバイル
その他のプラットフォーム
6.3.世界のEスポーツ市場、収入源別セグメント化、過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
スポンサーシップ
広告
マーチャンダイズ&チケット
パブリッシャーフィー
メディアライツ
7.eスポーツ市場の地域・国別分析
7.1.世界のEスポーツ市場、地域別、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
7.2.Eスポーツの世界市場:国別:歴史的および予測、2018年〜2023年、2023年〜2028年、2033年、10億ドル
8.アジア太平洋地域のEスポーツ市場
8.1.アジア太平洋地域のEスポーツ市場概要
地域情報, COVID-19の影響, 市場情報, 背景情報, 政府の取り組み, 規制, 規制団体, 主要団体, 課税額, 法人税構造, 投資額, 主要企業
8.2.アジア太平洋地域のEスポーツ市場、ゲーム別セグメント、過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
8.3.アジア太平洋地域のEスポーツ市場、プラットフォーム別セグメント、過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
8.4.アジア太平洋地域のEスポーツ市場:収入源別セグメント化:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
9.中国Eスポーツ市場
9.1.中国Eスポーツ市場概要
9.2.中国Eスポーツ市場、ゲーム別セグメント、歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
9.3.中国Eスポーツ市場、プラットフォーム別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
9.4.中国Eスポーツ市場:収入源別セグメント化、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
10.インドのEスポーツ市場
10.1.インドEスポーツ市場:ゲーム別セグメント:歴史的および予測、2018~2023年、2023~2028年、2033年、10億ドル
10.2.インドEスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
10.3.インドEスポーツ市場:収益源別セグメント化、過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
11.日本のEスポーツ市場
11.1.日本のEスポーツ市場概要
11.2.日本Eスポーツ市場、ゲーム別セグメント、過去・予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
11.3.日本eスポーツ市場、プラットフォーム別セグメント、過去および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
11.4.日本Eスポーツ市場:収益源別セグメント:過去および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
12.オーストラリアのEスポーツ市場
12.1.オーストラリアEスポーツ市場:ゲーム別セグメント、過去および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
12.2.オーストラリアEスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
12.3.オーストラリアEスポーツ市場:収入源別セグメント化、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
13.インドネシアのEスポーツ市場
13.1.インドネシアEスポーツ市場:ゲーム別セグメント:歴史的及び予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
13.2.インドネシアEスポーツ市場:歴史的経緯と予測(プラットフォーム別)、2018~2023年、2023~2028年、2033年、10億ドル
13.3.インドネシアEスポーツ市場:収益源別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
14.韓国のEスポーツ市場
14.1.韓国のEスポーツ市場概観
14.2.韓国Eスポーツ市場、ゲーム別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
14.3.韓国Eスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
14.4.韓国Eスポーツ市場:収益源別セグメント:過去と予測、2018~2023年、2023~2028年、2033年、10億ドル
15.西欧のEスポーツ市場
15.1.西欧のEスポーツ市場概観
15.2.西欧Eスポーツ市場、ゲーム別セグメント、歴史的および予測、2018-2023年、2023-2028F、2033F、10億ドル
15.3.西欧のEスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
15.4.西欧Eスポーツ市場:収益源別セグメント化:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
16.イギリスのEスポーツ市場
16.1.英国Eスポーツ市場:ゲーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
16.2.英国Eスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
16.3.イギリスEスポーツ市場:収益源別セグメント化:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
17.ドイツのEスポーツ市場
17.1.ドイツEスポーツ市場:ゲーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
17.2.ドイツEスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
17.3.ドイツEスポーツ市場:収益源別セグメント化:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
18.フランスのEスポーツ市場
18.1.フランスEスポーツ市場:ゲーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
18.2.フランスEスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
18.3.フランスEスポーツ市場:収入源別セグメント化、過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
19.イタリアのEスポーツ市場
19.1.イタリアEスポーツ市場:ゲーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
19.2.イタリアEスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
19.3.イタリアEスポーツ市場:収入源別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
20.スペインのEスポーツ市場
20.1.スペインEスポーツ市場:ゲーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
20.2.スペインEスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
20.3.スペインEスポーツ市場:収益源別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
21.東欧のEスポーツ市場
21.1.東欧のEスポーツ市場概観
21.2.東欧Eスポーツ市場、ゲーム別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
21.3.東欧Eスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
21.4.東欧Eスポーツ市場:収益源別セグメント化:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
22.ロシアのEスポーツ市場
22.1.ロシアEスポーツ市場:ゲーム別セグメント:歴史的及び予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
22.2.ロシアEスポーツ市場:歴史的経緯と予測(プラットフォーム別)、2018~2023年、2023~2028年、2033年、10億ドル
22.3.ロシアEスポーツ市場:収益源別セグメント化、過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
23.北米のEスポーツ市場
23.1.北米のEスポーツ市場概観
23.2.北米Eスポーツ市場、ゲーム別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
23.3.北米Eスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
23.4.北米Eスポーツ市場:収入源別セグメント化、過去および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
24.米国のEスポーツ市場
24.1.米国のEスポーツ市場概観
24.2.米国のEスポーツ市場、ゲーム別セグメント、過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
24.3.米国Eスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
24.4.米国Eスポーツ市場:収入源別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
25.カナダのEスポーツ市場
25.1.カナダのEスポーツ市場概観
25.2.カナダEスポーツ市場、ゲーム別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
25.3.カナダEスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
25.4.カナダEスポーツ市場:収入源別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
26.南米のEスポーツ市場
26.1.南米のEスポーツ市場概観
26.2.南米のEスポーツ市場、ゲーム別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
26.3.南米のEスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
26.4.南米のEスポーツ市場:収入源別セグメント化:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
27.ブラジルのEスポーツ市場
27.1.ブラジルEスポーツ市場:ゲーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
27.2.ブラジルEスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
27.3.ブラジルEスポーツ市場:収入源別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
28.中東のEスポーツ市場
28.1.中東のEスポーツ市場概観
28.2.中東のEスポーツ市場、ゲーム別セグメント、過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
28.3.中東Eスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
28.4.中東Eスポーツ市場:収入源別セグメント:過去と予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
29.アフリカのEスポーツ市場
29.1.アフリカのEスポーツ市場概観
29.2.アフリカのEスポーツ市場、ゲーム別セグメント、歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
29.3.アフリカのEスポーツ市場:プラットフォーム別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
29.4.アフリカのEスポーツ市場:収入源別セグメント:歴史的および予測、2018年~2023年、2023年~2028年、2033年、10億ドル
30.Eスポーツ市場の競争環境と企業プロファイル
30.1.Eスポーツ市場の競争環境
30.2.Eスポーツ市場企業プロフィール
30.2.1.アクティビジョン・ブリザード
30.2.1.1.概要
30.2.1.2.製品とサービス
30.2.1.3.戦略
30.2.1.4.財務パフォーマンス
30.2.2.モダンタイムズ・グループ MTG AB
30.2.2.1.概要
30.2.2.2.製品とサービス
30.2.2.3.戦略
30.2.2.4.財務パフォーマンス
30.2.3.テンセント
30.2.3.1.概要
30.2.3.2.製品とサービス
30.2.3.3.戦略
30.2.3.4.財務パフォーマンス
30.2.4.バルブコーポレーション
30.2.4.1.概要
30.2.4.2.製品とサービス
30.2.4.3.戦略
30.2.4.4.財務パフォーマンス
30.2.5.エレクトロニック・アーツ
30.2.5.1.概要
30.2.5.2.製品とサービス
30.2.5.3.戦略
30.2.5.4.財務パフォーマンス
31.eスポーツ市場 その他の主要・革新企業
31.1.任天堂
31.2.チーム・ソロミッド(TSM)
31.3.クラウド9
31.4.テイクツー・インタラクティブ
31.5.ライオットゲームズ
31.6.ナザラ・テクノロジー
31.7.ジェッツィンテシス
31.8.ノドウィングループ
31.9.ゲーミング・モンク
31.10.ネオンゲーミングスタジオ
31.11.バイアコム18
31.12.ソニー
31.13.Xbox
31.14.ベンキュー
31.15.エレクトロニック・アーツ
32.世界のEスポーツ市場の競合ベンチマーキング
33.世界のEスポーツ市場競争ダッシュボード
34.Eスポーツ市場における主なM&A
35.Eスポーツ市場の将来展望と可能性分析
35.1 2028年のEスポーツ市場-最も新たな機会を提供する国
35.2 2028年のEスポーツ市場:最も新たな機会を提供するセグメント
35.3 2028年のEスポーツ市場-成長戦略
35.3.1 市場動向に基づく戦略
35.3.2 競合他社の戦略
36.付録
36.1.略語
36.2.通貨
36.3.過去のインフレ率と予想インフレ率
36.4.調査に関するお問い合わせ
36.5.ビジネスリサーチ会社
36.6.著作権と免責事項

 

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Summary

E-Sports Global Market Report 2024 from The Business Research Company provides strategists, marketers and senior management with the critical information they need to assess the market.

This report focuses on e-sports market which is experiencing strong growth. The report gives a guide to the trends which will be shaping the market over the next ten years and beyond.

Reasons to Purchase
• Gain a truly global perspective with the most comprehensive report available on this market covering 50+ geographies.
• Understand how the market has been affected by the coronavirus and how it is responding as the impact of the virus abates.
• Assess the Russia – Ukraine war’s impact on agriculture, energy and mineral commodity supply and its direct and indirect impact on the market.
• Measure the impact of high global inflation on market growth.
• Create regional and country strategies on the basis of local data and analysis.
• Identify growth segments for investment.
• Outperform competitors using forecast data and the drivers and trends shaping the market.
• Understand customers based on the latest market shares.
• Benchmark performance against key competitors.
• Suitable for supporting your internal and external presentations with reliable high quality data and analysis
• Report will be updated with the latest data and delivered to you within 3-5 working days of order along with an Excel data sheet for easy data extraction and analysis.
• All data from the report will also be delivered in an excel dashboard format.

Description:
Where is the largest and fastest growing market for e-sports? How does the market relate to the overall economy, demography and other similar markets? What forces will shape the market going forward? The e-sports market global report from the Business Research Company answers all these questions and many more.

The report covers market characteristics, size and growth, segmentation, regional and country breakdowns, competitive landscape, market shares, trends and strategies for this market. It traces the market’s historic and forecast market growth by geography.

• The market characteristics section of the report defines and explains the market.
• The market size section gives the market size ($b) covering both the historic growth of the market, and forecasting its development.
• The forecasts are made after considering the major factors currently impacting the market. These include:
• The impact of sanctions, supply chain disruptions, and altered demand for goods and services due to the Russian Ukraine war, impacting various macro-economic factors and parameters in the Eastern European region and its subsequent effect on global markets.
• The impact of higher inflation in many countries and the resulting spike in interest rates.
• The continued but declining impact of covid 19 on supply chains and consumption patterns.
• Market segmentations break down the market into sub markets.
• The regional and country breakdowns section gives an analysis of the market in each geography and the size of the market by geography and compares their historic and forecast growth. It covers the growth trajectory of COVID-19 for all regions, key developed countries and major emerging markets.
• The competitive landscape chapter gives a description of the competitive nature of the market, market shares, and a description of the leading companies. Key financial deals which have shaped the market in recent years are identified.
• The trends and strategies section analyses the shape of the market as it emerges from the crisis and suggests how companies can grow as the market recovers.

Scope

Markets Covered:1) By Type: Database Operation Management; Database Maintenance Management
2) By Deployment: Cloud; On-Premise
3) By End User: BFSI [Banking and Financial Services]; IT & Telecommunication; Media & Entertainment; Healthcare; Other End-Users

Companies Mentioned: Activision Blizzard Inc.; Modern Times Group MTG AB; Tencent; Valve Corporation; Electronic Arts Inc.

Countries: Australia; Brazil; China; France; Germany; India; Indonesia; Japan; Russia; South Korea; UK; USA; Canada; Italy; Spain

Regions: Asia-Pacific; Western Europe; Eastern Europe; North America; South America; Middle East; Africa

Time series: Five years historic and ten years forecast.

Data: Ratios of market size and growth to related markets, GDP proportions, expenditure per capita,

Data segmentations: country and regional historic and forecast data, market share of competitors, market segments.

Sourcing and Referencing: Data and analysis throughout the report is sourced using end notes.

Delivery Format: PDF, Word and Excel Data Dashboard.



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Table of Contents

1. Executive Summary
2. E-Sports Market Characteristics
3. E-Sports Market Trends And Strategies
4. E-Sports Market - Macro Economic Scenario
4.1. Impact Of High Inflation On The Market
4.2. Ukraine-Russia War Impact On The Market
4.3. COVID-19 Impact On The Market
5. Global E-Sports Market Size and Growth
5.1. Global E-Sports Market Drivers and Restraints
5.1.1. Drivers Of The Market
5.1.2. Restraints Of The Market
5.2. Global E-Sports Historic Market Size and Growth, 2018 - 2023, Value ($ Billion)
5.3. Global E-Sports Forecast Market Size and Growth, 2023 - 2028, 2033F, Value ($ Billion)
6. E-Sports Market Segmentation
6.1. Global E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
Multiplayer Online Battle Arena (MOBA)
Real Time Strategy
First Person Shooter
Fighting And Sports
6.2. Global E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
PC
Console
Mobile
Other Platforms
6.3. Global E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
Sponsorship
Advertising
Merchandise & Tickets
Publisher Fees
Media Rights
7. E-Sports Market Regional And Country Analysis
7.1. Global E-Sports Market, Split By Region, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
7.2. Global E-Sports Market, Split By Country, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
8. Asia-Pacific E-Sports Market
8.1. Asia-Pacific E-Sports Market Overview
Region Information, Impact Of COVID-19, Market Information, Background Information, Government Initiatives, Regulations, Regulatory Bodies, Major Associations, Taxes Levied, Corporate Tax Structure, Investments, Major Companies
8.2. Asia-Pacific E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
8.3. Asia-Pacific E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
8.4. Asia-Pacific E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
9. China E-Sports Market
9.1. China E-Sports Market Overview
9.2. China E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F,$ Billion
9.3. China E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F,$ Billion
9.4. China E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F,$ Billion
10. India E-Sports Market
10.1. India E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
10.2. India E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
10.3. India E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
11. Japan E-Sports Market
11.1. Japan E-Sports Market Overview
11.2. Japan E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
11.3. Japan E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
11.4. Japan E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
12. Australia E-Sports Market
12.1. Australia E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
12.2. Australia E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
12.3. Australia E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
13. Indonesia E-Sports Market
13.1. Indonesia E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
13.2. Indonesia E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
13.3. Indonesia E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
14. South Korea E-Sports Market
14.1. South Korea E-Sports Market Overview
14.2. South Korea E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
14.3. South Korea E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
14.4. South Korea E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
15. Western Europe E-Sports Market
15.1. Western Europe E-Sports Market Overview
15.2. Western Europe E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
15.3. Western Europe E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
15.4. Western Europe E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
16. UK E-Sports Market
16.1. UK E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
16.2. UK E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
16.3. UK E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
17. Germany E-Sports Market
17.1. Germany E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
17.2. Germany E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
17.3. Germany E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
18. France E-Sports Market
18.1. France E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
18.2. France E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
18.3. France E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
19. Italy E-Sports Market
19.1. Italy E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
19.2. Italy E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
19.3. Italy E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
20. Spain E-Sports Market
20.1. Spain E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
20.2. Spain E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
20.3. Spain E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
21. Eastern Europe E-Sports Market
21.1. Eastern Europe E-Sports Market Overview
21.2. Eastern Europe E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
21.3. Eastern Europe E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
21.4. Eastern Europe E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
22. Russia E-Sports Market
22.1. Russia E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
22.2. Russia E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
22.3. Russia E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
23. North America E-Sports Market
23.1. North America E-Sports Market Overview
23.2. North America E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
23.3. North America E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
23.4. North America E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
24. USA E-Sports Market
24.1. USA E-Sports Market Overview
24.2. USA E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
24.3. USA E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
24.4. USA E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
25. Canada E-Sports Market
25.1. Canada E-Sports Market Overview
25.2. Canada E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
25.3. Canada E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
25.4. Canada E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
26. South America E-Sports Market
26.1. South America E-Sports Market Overview
26.2. South America E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
26.3. South America E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
26.4. South America E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
27. Brazil E-Sports Market
27.1. Brazil E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
27.2. Brazil E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
27.3. Brazil E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
28. Middle East E-Sports Market
28.1. Middle East E-Sports Market Overview
28.2. Middle East E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
28.3. Middle East E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
28.4. Middle East E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
29. Africa E-Sports Market
29.1. Africa E-Sports Market Overview
29.2. Africa E-Sports Market, Segmentation By Game, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
29.3. Africa E-Sports Market, Segmentation By Platform, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
29.4. Africa E-Sports Market, Segmentation By Revenue Source, Historic and Forecast, 2018-2023, 2023-2028F, 2033F, $ Billion
30. E-Sports Market Competitive Landscape And Company Profiles
30.1. E-Sports Market Competitive Landscape
30.2. E-Sports Market Company Profiles
30.2.1. Activision Blizzard Inc.
30.2.1.1. Overview
30.2.1.2. Products and Services
30.2.1.3. Strategy
30.2.1.4. Financial Performance
30.2.2. Modern Times Group MTG AB
30.2.2.1. Overview
30.2.2.2. Products and Services
30.2.2.3. Strategy
30.2.2.4. Financial Performance
30.2.3. Tencent
30.2.3.1. Overview
30.2.3.2. Products and Services
30.2.3.3. Strategy
30.2.3.4. Financial Performance
30.2.4. Valve Corporation
30.2.4.1. Overview
30.2.4.2. Products and Services
30.2.4.3. Strategy
30.2.4.4. Financial Performance
30.2.5. Electronic Arts Inc.
30.2.5.1. Overview
30.2.5.2. Products and Services
30.2.5.3. Strategy
30.2.5.4. Financial Performance
31. E-Sports Market Other Major And Innovative Companies
31.1. Nintendo
31.2. Team SoloMid (TSM)
31.3. Cloud9
31.4. Take-Two Interactive
31.5. Riot Games Inc.
31.6. Nazara Technology
31.7. Jetsynthesys
31.8. Nodwin Group
31.9. Gaming Monk
31.10. Neon Gaming Studio
31.11. Viacom 18
31.12. Sony
31.13. Xbox
31.14. BenQ
31.15. Electronic Arts
32. Global E-Sports Market Competitive Benchmarking
33. Global E-Sports Market Competitive Dashboard
34. Key Mergers And Acquisitions In The E-Sports Market
35. E-Sports Market Future Outlook and Potential Analysis
35.1 E-Sports Market In 2028 - Countries Offering Most New Opportunities
35.2 E-Sports Market In 2028 - Segments Offering Most New Opportunities
35.3 E-Sports Market In 2028 - Growth Strategies
35.3.1 Market Trend Based Strategies
35.3.2 Competitor Strategies
36. Appendix
36.1. Abbreviations
36.2. Currencies
36.3. Historic And Forecast Inflation Rates
36.4. Research Inquiries
36.5. The Business Research Company
36.6. Copyright And Disclaimer

 

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