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小麦粉市場, 市場規模, 世界予測2024-2030, 業界動向, シェア, 成長, 洞察, インフレの影響, 企業分析


Flour Market, Size, Global Forecast 2024-2030, Industry Trends, Share, Growth, Insight, Impact of Inflation, Company Analysis

Renub Researchによると、世界の小麦粉市場は2030年までに2,270億1,000万米ドルになると予測されている。国際的に、小麦粉は人間の食生活に不可欠な要素である。小麦粉は多くの伝統的な料理や現代的な料理に欠か... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2024年3月1日 US$2,490
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215 英語

 

サマリー

Renub Researchによると、世界の小麦粉市場は2030年までに2,270億1,000万米ドルになると予測されている。国際的に、小麦粉は人間の食生活に不可欠な要素である。小麦粉は多くの伝統的な料理や現代的な料理に欠かせない要素であり、どこにでもあるものだ。小麦粉が大量に使用されていることは、この企業の国際的な規模と影響力を浮き彫りにしている。この企業は、農業、製粉、小麦粉の包装、輸送、卸売業者を支援し、地域経済と世界経済に多大な貢献をしている。


世界の小麦粉市場は2024年から2030年にかけて年平均成長率4.52%で拡大すると予測される

健全な食生活に対する購買者の意識の高まりが、世界の小麦粉市場の好況を後押ししている。人々は現在、種子不使用の油、プロテイン・パスタ、グルテンフリーの小麦粉など、健康的な代替品を選んでいる。健康への関心は、全粒粉、アーモンド粉、ココナッツ粉への評価を高めている。さらに、職人的な小麦粉や特殊な小麦粉の需要も小麦粉市場の活況に寄与している。この需要は、職人的なベーカリーやシェフが、古代穀物や平飼い小麦のような正確な原材料を探し求め、作品の質を高めることで押し上げられている。

また、包装の革新が世界の小麦粉市場の拡大を後押ししており、堆肥化やリサイクル可能な物質のような環境に優しい卸売食品包装の回答が勢いを増している。包装の選択肢を持続可能性のニーズに合わせることで、競争力を高めることができる。さらに、簡単なラベリングと透明性は、購入者が正確で簡単な成分表を求めるようになり、小麦粉市場の人気を高めている。クリーン・ラベリングを採用することで、このトレンドを効率的に活用することができる。そのため、世界の小麦粉市場は2023年に1,665億9,000万米ドルの規模になった。

アジア太平洋地域の小麦粉市場は、世界的に最も高い売上比率を占めている。この地域は、米、小麦、ひよこ豆、トウモロコシの生産量が多く、小麦粉製造企業の豊富な原材料となっている。さらに、食生活の選択、特にインドのような国々における菜食主義の優位性が、パンやロティのような小麦粉ベースの製品の需要拡大に寄与している。


トウモロコシが世界の小麦粉市場で大きなシェアを維持する可能性はある。

世界の小麦粉市場は、原料別に小麦、トウモロコシ、米、その他に細分化されている。トウモロコシは国際的な小麦粉市場のかなりの割合を維持する可能性がある。これは特に、汎用性が高く、価格が手ごろで、栽培面積が大きいためである。その用途は、コーンブレッドやトルティーヤのような主食用から、家畜飼料やエタノール製造のような業務用まで幅広く、様々な消費者や企業のニーズに応えている。


世界の小麦粉市場は、麺類やパスタの需要が増加しているようだ。

世界の小麦粉市場は、用途別に麺・パスタ、パン・ベーカリー製品、ウエハース、クラッカー・ビスケット、動物飼料、非食品用途、その他に分類される。世界の小麦粉市場では、麺類とパスタの需要が伸びている可能性がある。これは、その利便性、汎用性、数多くの料理における人気のためである。手軽な食事への嗜好が高まり、パスタの消費量が世界的に増加するにつれ、麺やパスタの生産に使用される小麦粉のニーズも増加すると予想される。


オンライン・ストアは、世界の小麦粉市場でその勢力を拡大するだろう。

世界の小麦粉市場は、販売チャネルによってスーパーマーケット、ハイパーマーケット、オンラインストア、その他に分類される。オンラインストアは、顧客に提供される手軽さとアクセスしやすさを活用するため、おそらく世界の小麦粉市場で存在感を拡大するだろう。オンライン購買の普及に伴い、小麦粉市場セグメントへの参入は大きな成長機会を提供する。


中国は世界の小麦粉市場でかなりのシェアを占める可能性がある。

世界の小麦粉市場は、国別に北米(米国、カナダ)、欧州(フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、英国、ベルギー、オランダ、トルコ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、タイ、マレーシア、インドネシア、ニュージーランド)、中南米(ブラジル、メキシコ、アルゼンチン)、中東・アフリカ(南アフリカ、サウジアラビア、アラブ首長国連邦)に区分される。中国は世界の小麦粉市場で大きな存在感を示す可能性がある。その背景には、人口増加による麺類、餃子、肉まんなどの主食需要の拡大がある。加工食品やベーカリー製品に対する中間層の需要拡大も、小麦粉需要を押し上げている。農業近代化のための政府指針や栽培技術への戦略的投資は、中国の自給率と競争力を高めている。同時に、国際的な貿易プレゼンスにより、市場は戦略的な柔軟性を確保し、国際的な小麦粉のダイナミクスを形成している。


主要プレーヤー

世界の小麦粉市場を支配しているのは大手8社である。General Mills, Inc.、Archer Daniels Midland Company、Conagra Foods Inc.、Associated British Foods Plc.、Cargill, Incorporated、King Arthur Flour Company、ITC Ltd.、Hindustan Unilever Ltd.、General Mills, Inc.


原料 - 世界の小麦粉市場を4つの視点で分類:

1.小麦
2.トウモロコシ
3.米
4.その他


用途 - 世界の小麦粉市場を6つの視点で分類:

1.パスタ
2.パンとベーカリー製品
3.ウエハース、クラッカー、ビスケット
4.飼料
5.非食品用途
6.その他


販売チャネル - 小麦粉の世界市場を5つの視点で分類:

1.スーパーマーケット
2.ハイパーマーケット
3.オンラインストア
4.その他


国別 - 世界25カ国の小麦粉市場レポート:

1.北米

1.1 米国
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ


主要プレーヤーを3つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の開発
- 収益分析


企業分析

1.キング・アーサー・フラワー・カンパニー
2.アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズ
3.ヒンドゥスタン・ユニリーバ
4.アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社
5.コナグラ・フーズ社
6.カーギル社
7.ITC社
8.ゼネラルミルズ

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.世界の小麦粉市場

6.市場シェア - 世界の小麦粉分析

6.1 原材料別
6.2 用途別
6.3 販売チャネル別
6.4 国別


7.小麦粉の世界市場

7.1 小麦
7.2 トウモロコシ
7.3 米
7.4 その他


8.アプリケーション - 世界の小麦粉市場

8.1 麺およびパスタ
8.2 パンおよびベーカリー製品
8.3 ウエハース、クラッカー、ビスケット
8.4 動物飼料
8.5 ニンフードの応用
8.6 その他


9.販売チャネル - 世界の小麦粉市場

9.1 スーパーマーケット
9.2 ハイパーマーケット
9.3 オンラインストア
9.4 その他


10.小麦粉の世界市場

10.1 北米

10.1.1 米国
10.1.2 カナダ

10.2 ヨーロッパ

10.2.1 フランス
10.2.2 ドイツ
10.2.3 イタリア
10.2.4 スペイン
10.2.5 イギリス
10.2.6 ベルギー
10.2.7 オランダ
10.2.8 トルコ

10.3 アジア太平洋

10.3.1 中国
10.3.2 日本
10.3.3 インド
10.3.4 韓国
10.3.5 タイ
10.3.6 マレーシア
10.3.7 インドネシア
10.3.8 オーストラリア
10.3.9 ニュージーランド

10.4 ラテンアメリカ

10.4.1 ブラジル
10.4.2 メキシコ
10.4.3 アルゼンチン

10.5 中東・アフリカ

10.5.1 サウジアラビア
10.5.2 アラブ首長国連邦
10.5.3 南アフリカ


11.ポーターの5つの力分析 - 世界の小麦粉市場

11.1 買い手の交渉力
11.2 サプライヤーの交渉力
11.3 競争の程度
11.4 新規参入の脅威
11.5 代替品の脅威


12.SWOT分析 - 世界の小麦粉市場

12.1 強み
12.2 弱点
12.3 機会
12.4 脅威


13.主要プレーヤーの分析

13.1 キングアーサー・フラワー社

13.1.1 概要
13.1.2 最近の開発
13.1.3 収益

13.2 アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズ Plc

13.2.1 概要
13.2.2 最近の発展
13.2.3 収益

13.3 ヒンドゥスタン・ユニリーバ

13.3.1 概要
13.3.2 最近の発展
13.3.3 収益

13.4 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド社

13.4.1 概要
13.4.2 最近の開発
13.4.3 収益

13.5 コナグラ・フーズ社

13.5.1 概要
13.5.2 最近の開発
13.5.3 収益

13.6 カーギル社

13.6.1 概要
13.6.2 最近の開発
13.6.3 収益

13.7 ITC Ltd.

13.7.1 概要
13.7.2 最近の発展
13.7.3 収益

13.8 ゼネラル・ミルズ社

13.8.1 概要
13.8.2 最近の開発
13.8.3 収益

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図表リスト

表-01:世界-小麦粉の原材料別市場シェア(%)、2019年~2023年
表-02:小麦粉の世界市場シェア(原料別)予測(%)、2024年~2030年
表-03:世界-小麦粉市場用途別シェア(%)、2019年~2023年
表-04:小麦粉の世界市場用途別シェア予測(%)、2024年~2030年
表-05:世界-小麦粉の販売チャネル別市場シェア(パーセント)、2019年~2023年
表-06:小麦粉の世界市場予測:販売チャネル別シェア(%)、2024年~2030年
表-07:世界-小麦粉の国別市場シェア(%)、2019年~2023年
表-08:小麦粉の世界市場各国別シェア予測(%)、2024年~2030年

 

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Summary

According to Renub Research, the Global Flour Market is foreseen to be valued at US$ 227.01 Billion by 2030. Internationally, flour is a vital component of human diets. It is a critical factor in many conventional and modern dishes, making it ubiquitous. The massive use of flour highlights the enterprise's reach and impact on an international scale. This enterprise supports agriculture, milling, flour packaging, transportation, and wholesale agencies and contributes considerably to local and worldwide economies.


Global Flour Market is forecasted to expand at a CAGR of 4.52% between 2024 and 2030

The purchasers' increasing consciousness of wholesome diets propels the boom in the global flour market. People now pick healthy alternatives like no-seed oils, protein pasta, and gluten-free flour. Health attention is gaining a reputation for whole-grain, almond, and coconut flour. Furthermore, the demand for artisanal and specialty flours contributes to the flour market boom. This demand is pushed through the emergence of artisan bakeries and chefs searching for precise ingredients like ancient grains and heirloom wheat types to enhance the quality of their creations.

Besides, packaging innovation drives the enlargement of the global flour market, with a growing emphasis on green wholesale food packaging answers like compostable or recyclable substances gaining momentum. Aligning packaging alternatives with sustainability needs can provide a competitive edge. Furthermore, easy labeling and transparency increase the flour market's popularity as purchasers search for precise and easy ingredient lists. Embracing clean labeling practices can capitalize on this trend efficiently. So, the Global Flour Market was worth US$ 166.59 Billion in 2023.

The Asia-Pacific flour market holds the highest revenue proportion globally. The location gains from its high rice, wheat, chickpea, and maize manufacturing, which serve as abundant raw materials for the flour manufacturing enterprise. Moreover, dietary choices, specifically the superiority of vegetarianism in nations like India, contribute to the expanded demand for flour-based products like bread and roti.


It is possible that maize could maintain a significant share of the global flour market

The global flour market is fragmented by raw materials into wheat, maize, rice, and others. Maize could retain a considerable percentage of the international flour market. This is especially because of its versatility, affordability, and huge cultivation. Its applications range from staple meals like cornbread and tortillas to business uses, such as animal feed and ethanol manufacturing, catering to various consumer and business needs.


The global flour market seems to have an increasing demand for noodles and pasta

The global flour market is organized by application into Noodles and Pasta, Bread and Bakery Products, Wafers, Crackers and Biscuits, Animal Feed, Non-Food Applications, and Others. Noodles and pasta might be experiencing growing demand in the global flour market. This is due to their convenience, versatility, and popularity across numerous cuisines. As patron preferences for handy meal options increase and global pasta consumption grows, the need for flour used in noodle and pasta production is anticipated to increase correspondingly.


Online stores will likely expand their reach in the worldwide flour market

The global flour market is classified into supermarkets, hypermarkets, online stores, and others based on sales channels. Online stores will probably extend their presence in the global flour market to capitalize on the ease and accessibility offered to customers. With the increasing popularity of online purchasing, entering the flour market segment provides tremendous growth opportunities.


China may have a considerable share in the global flour market

The global flour market is compartmentalized by country into North America (United States, Canada), Europe (France, Germany, Italy, Spain, United Kingdom, Belgium, the Netherlands, and Turkey), Asia Pacific (China, Japan, India, Australia, South Korea, Thailand, Malaysia, Indonesia, and New Zealand), Latin America (Brazil, Mexico, and Argentina), Middle East & Africa (South Africa, Saudi Arabia, and the United Arab Emirates). China could have a sizable presence in the global flour market. This is because of its population boom, driving demand for staple meals like noodles, dumplings, and steamed buns. Expanding middle-class demand for processed meals and bakery products, in addition, boosts flour demands. Government guidelines for agricultural modernization and strategic investments in cultivation technology enhance China's self-sufficiency and competitiveness. At the same time, its international trade presence ensures that the market affects strategic flexibility, shaping international flour dynamics.


Key Players

Eight major companies dominate the global flour market. General Mills, Inc., Archer Daniels Midland Company, Conagra Foods Inc., Associated British Foods Plc., Cargill, Incorporated, King Arthur Flour Company, ITC Ltd, Hindustan Unilever Ltd.


Raw Material – Global Flour Market breakup in 4 viewpoints:

1. Wheat
2. Maize
3. Rice
4. Others


Application – Global Flour Market breakup in 6 viewpoints:

1. Pasta
2. Bread and Bakery Products
3. Wafers, Crackers and Biscuits
4. Animal Feed
5. Non-Food Application
6. Others


Sales Channel – Global Flour Market breakup in 5 viewpoints:

1. Supermarkets
2. Hypermarkets
3. Online Stores
4. Others


Country – Global Flour Market of 25 Countries Covered in the Report:

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherlands
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 United Arab Emirates
5.3 South Africa


All the Key players have been covered from 3 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Revenue Analysis


Company Analysis:

1. King Arthur Flour Company
2. Associated British Foods Plc.
3. Hindustan Unilever Ltd
4. Archer Daniels Midland Company
5. Conagra Foods Inc.
6. Cargill, Incorporated
7. ITC Ltd
8. General Mills, Inc.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Flour Market

6. Market Share - Global Flour Analysis

6.1 By Raw Material
6.2 By Application
6.3 By Sales Channels
6.4 By Countries


7. Raw Material – Global Flour Market

7.1 Wheat
7.2 Maize
7.3 Rice
7.4 Others


8. Application – Global Flour Market

8.1 Noodles and Pasta
8.2 Bread and Bakery Products
8.3 Wafers, Crackers and Biscuits
8.4 Animal Feed
8.5 Nin-Food Application
8.6 Others


9. Sales Channels – Global Flour Market

9.1 Supermarkets
9.2 Hypermarkets
9.3 Online Stores
9.4 Others


10. Countries – Global Flour Market

10.1 North America

10.1.1 United States
10.1.2 Canada

10.2 Europe

10.2.1 France
10.2.2 Germany
10.2.3 Italy
10.2.4 Spain
10.2.5 United Kingdom
10.2.6 Belgium
10.2.7 Netherlands
10.2.8 Turkey

10.3 Asia Pacific

10.3.1 China
10.3.2 Japan
10.3.3 India
10.3.4 South Korea
10.3.5 Thailand
10.3.6 Malaysia
10.3.7 Indonesia
10.3.8 Australia
10.3.9 New Zealand

10.4 Latin America

10.4.1 Brazil
10.4.2 Mexico
10.4.3 Argentina

10.5 Middle East & Africa

10.5.1 Saudi Arabia
10.5.2 United Arab Emirates
10.5.3 South Africa


11. Porter's Five Forces Analysis – Global Flour Market

11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Competition
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes


12. SWOT Analysis – Global Flour Market

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threats


13. Key Players Analysis

13.1 King Arthur Flour Company

13.1.1 Overview
13.1.2 Recent Development
13.1.3 Revenue

13.2 Associated British Foods Plc

13.2.1 Overview
13.2.2 Recent Development
13.2.3 Revenue

13.3 Hindustan Unilever Ltd

13.3.1 Overview
13.3.2 Recent Development
13.3.3 Revenue

13.4 Archer Daniels Midland Company

13.4.1 Overview
13.4.2 Recent Development
13.4.3 Revenue

13.5 Conagra Foods Inc.

13.5.1 Overview
13.5.2 Recent Development
13.5.3 Revenue

13.6 Cargill, Incorporated

13.6.1 Overview
13.6.2 Recent Development
13.6.3 Revenue

13.7 ITC Ltd

13.7.1 Overview
13.7.2 Recent Development
13.7.3 Revenue

13.8 General Mills, Inc.

13.8.1 Overview
13.8.2 Recent Development
13.8.3 Revenue

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List of Tables/Graphs

Table-01: Global – Flour Market Share by Raw Material (Percent), 2019 – 2023
Table-02: Global – Forecast for Flour Market Share by Raw Material (Percent), 2024 – 2030
Table-03: Global – Flour Market Share by Application (Percent), 2019 – 2023
Table-04: Global – Forecast for Flour Market Share by Application (Percent), 2024 – 2030
Table-05: Global – Flour Market Share by Sales Channel (Percent), 2019 – 2023
Table-06: Global – Forecast for Flour Market Share by Sales Channel (Percent), 2024 – 2030
Table-07: Global – Flour Market Share by Countries (Percent), 2019 – 2023
Table-08: Global – Forecast for Flour Market Share by Countries (Percent), 2024 – 2030

 

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