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フランス玩具市場、規模、2024-2030年予測、産業動向、シェア、成長、洞察、インフレの影響、企業分析


France Toys Market, Size, Forecast 2024-2030, Industry Trends, Share, Growth, Insight, Impact of Inflation, Company Analysis

Renub Researchによると、フランスの玩具市場は2030年までに41億2000万ドルに達すると予想されている。フランスは、世界で最も有名で最も成功している玩具企業の本拠地である。玩具は子供たちの成長と向上に極め... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2023年10月1日 US$2,490
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105 英語

 

サマリー

Renub Researchによると、フランスの玩具市場は2030年までに41億2000万ドルに達すると予想されている。フランスは、世界で最も有名で最も成功している玩具企業の本拠地である。玩具は子供たちの成長と向上に極めて重要な役割を果たしている。玩具は、認知的才能、論理的推理力、空間認識能力、社会的コミュニケーション能力を育む。若者の間で学問的でアプローチに基づいた玩具への需要が急増していることが、玩具市場拡大の主な原動力となっている。フランスでは2022年に約72万3,000人の赤ちゃんが生まれた。世界銀行によると、フランスの0~14歳の人口(総人口に占める割合)は、2022年には17.2%になると報告されている。この人口動態の変化は、間違いなく数年後の玩具市場に影響を与えるだろう。

インタラクティブでスマートな玩具の登場は、子供たちの遊びと学問的探求の新たな国家を展開した。これらの玩具は、拡張現実、デジタル・リアリティ、人工知能の要素を定期的に組み合わせ、没入的で有益な遊びを提供する。さらに、映画やTVアプリケーションを含む大衆文化への影響の高まりは、玩具の需要を大きく形成している。大切なキャラクターやフランチャイズにインスパイアされたライセンス玩具は、子供たちやコレクターの間で実際に過剰な需要がある。特別なキャラクターや物語をもたらす玩具の能力は、想像力豊かな遊びや感情的な結びつきを促し、フランスの玩具市場における玩具の魅力を増幅させている。


フランス玩具市場は2023-2030年にCAGR 5.09%で拡大する見込み

幼児の発達と学習が重視されるようになったことで、認知、社会、運動能力の発達を促す知育玩具が登場するようになった。これに伴い、親や養育者は娯楽と知識の習得を統合した玩具を求めるようになり、玩具市場の成長に寄与している。加えて、電子商取引やオンライン・ショッピングの普及が、さまざまな玩具へのこれまでにないアクセスを可能にしている。このアクセスのしやすさとオンライン購入の利便性が、顧客層を拡大し、通常の玩具の販売を後押ししている。

さらに、玩具が環境に与える影響に対する顧客の意識が高まり、リサイクル素材や持続可能な素材から作られた製品を求めるようになったため、持続可能性や環境に優しい製品に対する認識が高まり、フランスの玩具市場に影響を与えている。これを受けて、玩具メーカーは環境にやさしく、責任を持って調達された玩具を製造し、拡大するエコ・フレンドリー市場に参入している。さらに、ジェンダー・ニュートラルな玩具が人気を集め、市場におけるより包括的で多様な選択肢を後押ししている。従来の性別に特化した玩具からの転換は、固定観念を打ち破り、子どもたちに幅広い遊びの機会を提供することを目的としている。フランスの玩具市場は2023年に29億1,000万米ドルと評価される。


幼児・子供向け玩具市場が市場シェアの大半を占める

玩具の細分化によって、フランス玩具市場はアクションフィギュア、ボードゲーム、カードゲーム、工作セット・模型、人形・ぬいぐるみ、プラスチック・その他玩具、パズル、幼児・子供向け玩具に区分される。乳幼児・子供向け玩具市場は、フランスの玩具産業の大部分を占めている。最も若い年齢層を対象とするこの部門は、業界の展望を形成する上で重要な位置を占めるようになった。

楽しませ、教育し、幼い心を交流させるように設計された製品に焦点を当て、幼児と若者向けの玩具は、購入者と玩具の主要プレーヤーのそれぞれと強固な共鳴を検証した。その認知度と市場の優位性は、フランスの玩具市場において、幼児期の教育の重要性と、知識を得て創造性を育む年齢に適した遊び道具への需要を浮き彫りにした。


玩具専門店がフランスの玩具産業で最大の市場シェアを占める

販売チャネル別では、フランスの玩具市場はハイパーマーケット、スーパーマーケット、玩具専門店、マルチ専門店、その他に分類される。フランスの玩具産業は、玩具専門店の存在によって大きな影響を受け、主要な役割を確保し市場を支配している。これらの小売店は多くの玩具を提供し、玩具愛好家にとって好ましい選択肢となっている。彼らの市場支配力は、その豊富な品揃え、卓越した顧客サービス、フランスの玩具顧客の多くの希望と選択肢に応えるという長年のコミットメントを表している。

玩具専門店は、楽しみ、訓練、革新的な提案のために設計されたおもちゃの偉大な選択肢を提供し、それぞれの若者と親の想像力を魅了するために制御されている。フランスの玩具市場における彼らの傑出は、ダイナミックな業界のニーズを満たすための献身的で完全な玩具店の重要性を強調し、最終的に若い技術の喜びと遊び心を高めている。


キープレイヤー

Mattel Inc、Hasbro, Inc、LEGO、Ravensburger、Spin Master Corp、VTech、Clementoni、Thames & Kosmos、SimbaDickie Group (Corp)、HABA Sales GmbH & Co.KGがフランス玩具市場の主要企業である。


Renub Researchの調査レポート「フランスの玩具市場:セグメント別(アクションフィギュア、ボードゲーム、カードゲーム、コンストラクションセット&模型、人形&ぬいぐるみ、プラスチック&その他の玩具、パズル、幼児&子供向け玩具)、販売チャネル別(ハイパーマーケット、販売チャネル(ハイパーマーケット、スーパーマーケット、玩具専門店、総合専門店、その他)、企業(Mattel Inc、Hasbro, Inc、LEGO、Ravensburger、Spin Master Corp、VTech、Clementoni、Thames &Kosmos、SimbaDickie Group (Corp)、HABA Sales GmbH & Co.KG)」はフランス玩具産業の包括的な分析を提供します。


セグメント - このレポートは8つの視点から市場をカバーしています:

1.アクションフィギュア
2.ボードゲーム
3.カードゲーム
4.建設セット&模型
5.人形・ぬいぐるみ
6.プラスチック&その他のおもちゃ
7.パズル
8.幼児・子供向け玩具


販売チャネル - このレポートは5つの視点から市場をカバーしています:

1.ハイパーマーケット
2.スーパーマーケット
3.玩具専門店
4.マルチ・スペシャリスト
5.その他


すべての企業分析は3つの視点から行われている:

- 概要
- 最近の動向
- 収益分析


企業分析

1.マテル社
2.ハズブロ社
3.レゴ
4.ラベンスバーガー
5.スピンマスター社
6.VTech
7.クレメントニ
8.テムズ&コスモス
9.シンバディッキー・グループ
10.HABA Sales GmbH & Co.KG

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目次

1. Introduction

2. Research & Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. France Toys Market

6. Market Share – France Toys Analysis

6.1 By Toys Segmentation
6.2 By Sales Channel


7. Toys Segmentation – France Toys Market

7.1 Action Figures
7.2 Board Games
7.3 Card Games
7.4 Construction Sets & Models
7.5 Dolls & Stuffed Toys
7.6 Plastic & Other Toys
7.7 Puzzles
7.8 Toys for Toddlers & Kids


8. Sales Channel – France Toys Market

8.1 Hypermarkets
8.2 Supermarkets
8.3 Toy Specialists
8.4 Multi-Specialists
8.5 Others


9. Porter’s Five Forces Analysis – France Toys Market

9.1 Bargaining Power of Buyers
9.2 Bargaining Power of Suppliers
9.3 Degree of Rivalry
9.4 Threat of New Entrants
9.5 Threat of Substitutes


10. SWOT Analysis – France Toys Market

10.1.1 Strength
10.1.2 Weakness
10.1.3 Opportunity
10.1.4 Threat


11. Company Analysis

11.1 Mattel Inc.

11.1.1 Overviews
11.1.2 Recent Developments
11.1.3 Revenues

11.2 Hasbro Inc.

11.2.1 Overviews
11.2.2 Recent Developments
11.2.3 Revenues

11.3 LEGO.

11.3.1 Overviews
11.3.2 Recent Developments
11.3.3 Revenues

11.4 Ravensburger

11.4.1 Overviews
11.4.2 Recent Developments
11.4.3 Revenues

11.5 Spin Master Corp.

11.5.1 Overviews
11.5.2 Recent Developments
11.5.3 Revenues

11.6 Vtech

11.6.1 Overviews
11.6.2 Recent Developments
11.6.3 Revenues

11.7 Clementoni

11.7.1 Overviews
11.7.2 Recent Developments

11.8 Thames & Kosmos

11.8.1 Overviews
11.8.2 Recent Developments

11.9 Simba Dickie Group (Corp)

11.9.1 Overviews
11.9.2 Recent Developments

11.10 HABA Sales GmbH and Co. KG

11.10.1 Overviews
11.10.2 Recent Developments

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図表リスト

Table-01: France Toys Market Share by Segments (Percent), 2018 – 2023
Table-02: Forecast for – France Toys Market Share by Segments (Percent), 2024 – 2030
Table-03: France Toys Market Share by Sales Channel (Percent), 2018 – 2023
Table-04: Forecast for – France Toys Market Share by Sales Channel (Percent), 2024 – 2030

 

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Summary

France Toys Market is expected to reach at US$ 4.12 Billion by 2030, according to Renub Research. France is home for world best known and most successful toy companies. Toys play a pivotal role in nurturing children's growth and improvement. They foster cognitive talents, logical reasoning, spatial awareness, and social communication skills. The surging demand for academic and approach-based toys amongst youngsters is a key motive force of toy market increase. About 723,000 babies were born in France in 2022. Population ages 0–14 (% of total population) in France was reported at 17.2% in 2022, according to the World Bank. This demographic shift is set to affect the toy market in the years to come undoubtedly.

The introduction of interactive and smart toys has unfolded novel nation-states of play and academic exploration for children. These toys regularly combine augmented reality, digital reality, and artificial intelligence components, handing over immersive and informative playtime engagements. Additionally, the growing effect on popular culture, inclusive of movies and TV applications, significantly shapes the demand for toys. Licensed toys inspired by cherished characters and franchises are actually in excessive demand amongst children and collectors. The ability of toys to bring special characters and narratives encourages imaginative play and emotional bonds, accordingly amplifying their enchantment inside the French toy market.


France Toys Market is expected to expand at a CAGR of 5.09% during 2023-2030

The developing emphasis on toddler development and learning has led to the emergence of educational toys that promote cognitive, social, and motor competencies development. In line with this, parents and caregivers are searching for increasing number of toys that integrate entertainment with gaining knowledge, contributing to the toy market's growth. Additionally, the upward push of e-commerce and on line shopping structures has provided unprecedented get access to various toys. This ease of access and the convenience of on line buying have multiplied the customer base and impelled normal toy sales.

Moreover, the developing recognition on sustainability and eco-friendly products has impacted the France toy market due to increasing customers’ conscious of the environmental effect of toys and are looking for products made from recycled or sustainable materials. In response, toy manufacturers produce eco-friendly and responsibly sourced toys, tapping into the expanding eco-friendly market. Besides, gender-neutral toys have received traction, encouraging more inclusive and diverse options in the market. This shift from traditional gender-specific toys aims to interrupt down stereotypes and provide children with a broader range of play opportunities. The France Toy Market is valued at US$ 2.91 Billion in 2023.


Toy Market for Toddlers and Kids has dominated most of the Market Share

By Toys Segmentation, the France Toys Market is segmented into Action Figures, Board Games, Card Games, Construction Sets & Models, Dolls & Stuffed Toys, Plastic & Other Toys, Puzzles, and Toys for Toddlers & Kids. The toy market for babies and kids claimed a massive part of the France toy industry. This sector, catering to the youngest age group, turned into commanding and pivotal in shaping the industry's landscape.

With a focus on products designed to entertain, education, and have interaction young minds, the toys for toddlers and youngsters validated a robust resonance with each purchasers and the toy key player. Their recognition and market dominance underscored the significance of early childhood improvement and the demand for age-suitable playthings that foster gaining knowledge of and creativity inside the French toy market.


Toy Specialists store commands the largest market share in the French Toy Industry

By Sales Channel, France toy market is classified into Hypermarkets, Supermarkets, Toy Specialists, Multi-Specialists, and Others. The toy industry in France is appreciably impacted through the presence of Toy specialist stores, securing a main role and dominating the market. These retail establishments offer many toys and have installed themselves because the preferred choice for toy enthusiasts. Their market dominance displays their considerable product offerings, remarkable customer service, and a longstanding commitment to catering to France toy customers' numerous wishes and choices.

Toy Specialist shops have controlled to captivate the imagination of each youngsters and parents, supplying a great choice of toys designed for enjoyment, training, and innovative suggestion. Their prominence within the France toy market emphasizes the significance of devoted and complete toy shops in assembly the needs of a dynamic industry, ultimately enhancing the pleasure and playfulness of the younger technology.


Key Player

Mattel Inc, Hasbro, Inc, LEGO, Ravensburger, Spin Master Corp, VTech, Clementoni, Thames & Kosmos, SimbaDickie Group (Corp), and HABA Sales GmbH & Co. KG are the key market companies in the France Toy Market.


Renub Research report titled “France Toys Market, by Segments (Action Figures, Board Games, Card Games, Construction Sets & Models, Dolls & Stuffed Toys, Plastic & Other Toys, Puzzles, and Toys for Toddlers & Kids), Sales Channel (Hypermarkets, Supermarkets, Toy Specialists, Multi-Specialists, and Others), Companies (Mattel Inc, Hasbro, Inc, LEGO, Ravensburger, Spin Master Corp, VTech, Clementoni, Thames &Kosmos, SimbaDickie Group (Corp), and HABA Sales GmbH & Co. KG)" provides an all-encompassing analysis of France Toy industry.


Segments – This Report covers the Market from 8 Viewpoints:

1. Action Figures
2. Board Games
3. Card Games
4. Construction Sets & Models
5. Dolls & Stuffed Toys
6. Plastic & Other Toys
7. Puzzles
8. Toys for Toddlers & Kids


Sales Channel – This Report Covers Market from 5 Viewpoints:

1. Hypermarkets
2. Supermarkets
3. Toy Specialists
4. Multi-Specialists
5. Others


All the Company Analysis has covered 3 Viewpoints:

• Overview
• Recent Developments
• Revenue Analysis


Company Analysis:

1. Mattel Inc
2. Hasbro, Inc
3. LEGO
4. Ravensburger
5. Spin Master Corp
6. VTech
7. Clementoni
8. Thames & Kosmos
9. SimbaDickie Group (Corp)
10. HABA Sales GmbH & Co. KG



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research & Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. France Toys Market

6. Market Share – France Toys Analysis

6.1 By Toys Segmentation
6.2 By Sales Channel


7. Toys Segmentation – France Toys Market

7.1 Action Figures
7.2 Board Games
7.3 Card Games
7.4 Construction Sets & Models
7.5 Dolls & Stuffed Toys
7.6 Plastic & Other Toys
7.7 Puzzles
7.8 Toys for Toddlers & Kids


8. Sales Channel – France Toys Market

8.1 Hypermarkets
8.2 Supermarkets
8.3 Toy Specialists
8.4 Multi-Specialists
8.5 Others


9. Porter’s Five Forces Analysis – France Toys Market

9.1 Bargaining Power of Buyers
9.2 Bargaining Power of Suppliers
9.3 Degree of Rivalry
9.4 Threat of New Entrants
9.5 Threat of Substitutes


10. SWOT Analysis – France Toys Market

10.1.1 Strength
10.1.2 Weakness
10.1.3 Opportunity
10.1.4 Threat


11. Company Analysis

11.1 Mattel Inc.

11.1.1 Overviews
11.1.2 Recent Developments
11.1.3 Revenues

11.2 Hasbro Inc.

11.2.1 Overviews
11.2.2 Recent Developments
11.2.3 Revenues

11.3 LEGO.

11.3.1 Overviews
11.3.2 Recent Developments
11.3.3 Revenues

11.4 Ravensburger

11.4.1 Overviews
11.4.2 Recent Developments
11.4.3 Revenues

11.5 Spin Master Corp.

11.5.1 Overviews
11.5.2 Recent Developments
11.5.3 Revenues

11.6 Vtech

11.6.1 Overviews
11.6.2 Recent Developments
11.6.3 Revenues

11.7 Clementoni

11.7.1 Overviews
11.7.2 Recent Developments

11.8 Thames & Kosmos

11.8.1 Overviews
11.8.2 Recent Developments

11.9 Simba Dickie Group (Corp)

11.9.1 Overviews
11.9.2 Recent Developments

11.10 HABA Sales GmbH and Co. KG

11.10.1 Overviews
11.10.2 Recent Developments

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List of Tables/Graphs

Table-01: France Toys Market Share by Segments (Percent), 2018 – 2023
Table-02: Forecast for – France Toys Market Share by Segments (Percent), 2024 – 2030
Table-03: France Toys Market Share by Sales Channel (Percent), 2018 – 2023
Table-04: Forecast for – France Toys Market Share by Sales Channel (Percent), 2024 – 2030

 

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2024/07/05 10:26

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