電子商取引の世界市場予測2023-2030、B2B-B2C、製品、ユーザー、業界動向、シェア、成長、インフレの影響、機会企業分析Global E-Commerce Market Forecast 2023-2030, B2B-B2C, Product, Users, Industry Trends, Share, Growth, Impact of Inflation, Opportunity Company Analysis Renub Researchによると、世界のEコマース市場規模は2030年までに47兆7300億米ドルに達すると予測されている。ここ数年、Eコマースは、商品とサービスを地域ごとに簡単に変えられることから、急速にその人気を高... もっと見る
サマリーRenub Researchによると、世界のEコマース市場規模は2030年までに47兆7300億米ドルに達すると予測されている。ここ数年、Eコマースは、商品とサービスを地域ごとに簡単に変えられることから、急速にその人気を高めている。世界人口約80億人のうち、Eコマースの買い物客は21億4,000万人に上る。さまざまな市場セグメントと同様に、小売セクターもまた、継続的なデジタル化と抽象的な先端技術の登場のおかげで、大きな革命を目の当たりにしている。グローバルなeコマース・マーケティングは、企業戦略の重要な要素になりつつあり、国の財政改善に大きく貢献している。企業における情報通信技術の融合は、企業内だけでなく、人と企業との関係にも変革をもたらした。アーティシャル・インテリジェンスやビッグ・インフォメーション・スタンダードのような技術の進歩や企業への導入は、マス・カスタマイゼーション、能力消費者の増加、より望ましい生産性、一般企業の売上創出などをもたらしている。世界の電子商取引市場は、2022年から2030年にかけて年平均成長率12.22%で成長している。 eコマースの世界市場は、ハローペース帯域幅によるインターネットサービスの発展、モバイルの驚異的な普及、市場の安定性、製品のパーソナライゼーション、ローカライゼーション、インターネット費用の減少など、さまざまな要素によって急成長を遂げると予測されている。さらに、シームレスで中断のないインターネットサービスの成長は、消費者のオンラインショッピングの知名度を高め、それによって通常のEコマース市場の成長に好影響を与えると予測されている。大半の市場において、顧客は実店舗の選択肢を評価し、オンライン構造に買い物の欲求をシフトしている。これは特に、これらのモードは、製品の様々な範囲を提供し、顕著な消費者の利便性、それらは顧客にシームレスなサービスを提供しているという真実に起因することができます。 これらに加えて、最近のオンライン・バイヤーは、購入の選択において、保証や迅速な発送といった要素を重視しており、eコマースは顧客のそうした必要性に応えている。電子商取引によって店舗に提供される利益とは別に、転換する競争状態に対応したいのであれば、市場で自らを位置づけることが戦略的に非常に重要である。言葉のやり取りやインフラの価値が低いため、フックアップした企業や大規模な組織はオンライン産業に近づいている。Eコマースは、企業が会社に重要な露出で、その結果、余分な効果的に消費者に到達することができます。Googleのクラシファイド広告インスタグラム、wechatとFacebookのコマーシャルを含むオンライン広告ツールは、さらにグローバルEコマース市場の成長を推進しています。世界のEコマース市場は2022年に18兆9,800億米ドルと評価された。 B2CのEコマースゾーンは繁栄を続け、今後も持続的な成長と変革の態勢が整っている。 モデルタイプ別では、世界のEコマース市場は企業間取引と消費者間取引に区分される。企業間電子商取引(B2C)は、世界の電子商取引市場で最も急速に発展している段階であることは間違いない。この急速な拡大は、いくつかの重要な要素に起因している。ネットの普及率とスマートフォンの利用が拡大したことで、顧客は問題なくオンラインで買い物をすることができるようになった。第二に、COVID-19の流行は、オンライン取引の保護と快適さを好む顧客と、デジタル購買へのシフトを改善した。 さらに、B2CのEコマースでは、ファッションや電化製品から食料品や娯楽に至るまで、さまざまな顧客のニーズに応える、膨大な数の製品やサービスが提供されている。Eテーラー各社は絶えず革新を続け、パーソナライズされた提案、スムーズな支払い方法、効率的な配送サービスなどを通じて、顧客の満足度を高めている。 アパレルとアクセサリーは、世界のEコマース・パノラマで最も高い市場シェアを占めている。 製品カテゴリー別に見ると、世界のEコマース市場は、自動車・部品、食品・飲料、アパレル・アクセサリー、健康・パーソナルケア・美容、コンピューター・家電、オフィス機器・用品、玩具・ホビー、家具・ホームファニッシング、書籍・音楽・ビデオ、その他に区分される。アパレルとアドオンは、世界のEコマース市場で最も高いシェアを獲得している。この優位性は、スタイル、快適さ、そして進化し続けるバーチャル・パノラマの理想的な融合に起因していると考えられる。世界中の買い物客は、現代的な衣料品や靴、装飾品が並ぶデジタル通路の魅力に抗うことはできない。ブラウジングや価格比較が簡単で、自宅にいながらさまざまなブランドにアクセスできることが、この流行に拍車をかけている。さらに、最新のサイズ表、バーチャル試着、トラブルのない返品ガイドラインも、オンラインアパレル購入の魅力を高めている。ファッション業界が絶えずネットの領域に適応していく中で、衣料品とアクセサリーがその牙城を維持するのは明らかだ。 今後数年間で、バーチャルウォレットは世界のEコマース市場を支配し、最高の市場収益を上げるだろう。 決済方法別では、世界のEコマース市場はデジタルウォレット、クレジットカード、デビットカード、口座間決済(A2A)、Bnpl(Buy Now, Pay Later)、代金引換、前払い、その他(暗号外国通貨を含む)に区分される。今後数年間で、デジタルウォレットは市場シェアと収益の両面で世界の電子商取引業界を支配する存在になると予想される。この変革は、顧客が多様なオンラインシステムで迅速かつ安定した非接触取引を行えるようにする、顕著な利便性によって推進されている。 モバイル・デバイスの普及率の上昇が予想される中、デジタル・ウォレットとUPI取引の互換性はより明白になっている。スマートフォンとのシームレスな統合や生体認証メカニズムの開発により、その魅力は再び大きくなっている。電子商取引のエコシステムの継続的な拡大とデジタル通貨の受け入れの拡大は、デジタルウォレットの受け入れの予想される上昇と、その結果予想される経済構造の再構築、そして最終的には今後数年間の電子商取引の売上達成の準備に貢献している。 オンライン購入の評判が高まり、中国国内のオンライン消費者数が増加した。 国別では、世界のEコマース市場は、米国、インド、中国、カナダ、英国、ロシア、ドイツ、スペイン、イタリア、オランダ、ノルウェー、スウェーデン、スイス、ブラジル、オーストラリア、日本、サウジアラビア、UAE、南アフリカ、アルゼンチン、フランス、インドネシア、韓国、トルコ、イスラエル、その他の地域に区分される。中国の人口が世界最大のEコマース市場を牽引しており、インターネットやスマートフォンの利用率の高さ、オンライン購入の利用者の増加、Eコマース・プラットフォームの出現、さまざまな課金オプションによって急速に発展している。 アリペイとウィーチャット・ペイは、アリババのeコマース・プラットフォームを支配するアリペイと、ソーシャルメディア・パーソン・ベースを活用するウィーチャット・ペイによって繁栄している。中国の消費者がeコマースをますます利用するようになるにつれ、こうした決済手法は今後も成長を続けるだろう。さらに、中国の出稼ぎ労働の圧力によって促進される低コストの配送サービスは、JD.Comとアリババ・グループが全国に即日配送を提供することを可能にし、同様に市場の拡大を推進している。 主要企業 楽天、Amazon.com、Alibaba Group Holding Limited、Walmart Inc.、eBay Inc.、Zalando SE、Otto Group、JD.Com,Inc.の各代理店が世界のEコマース市場で活躍している。 Renub Researchの調査レポート「世界の電子商取引市場:モデルタイプ別(B2B、B2C)、製品カテゴリ別(自動車・部品、食品・飲料、アパレル・アクセサリー、健康・パーソナルケア・美容、コンピュータ・家電、オフィス機器・用品、玩具・ホビー、家具・ホームファニッシング、書籍・音楽・ビデオ、その他)、決済手段別(デジタルウォレット、クレジットカード、デビットカード、口座間決済(A2A)、Buy Now, Pay Later(Bnpl)、代金引換、前払い、その他 - 暗号通貨を含む)」は、電子商取引の世界市場を調査・分析しています。暗号通貨を含む), 国別(米国, インド, 中国, カナダ, 英国, ロシア, ドイツ, スペイン, イタリア, オランダ, ノルウェー, スウェーデン, スイス, ブラジル, オーストラリア, 日本, サウジアラビア, アラブ首長国連邦, 南アフリカ, アルゼンチン, フランス, インドネシア, 韓国, トルコ, イスラエル, その他の地域), 企業別(楽天, Inc、Alibaba Group Holding Limited、Walmart Inc.、eBay Inc.、Zalando SE、Otto Group、JD.com, Inc.)」は、世界のeコマース市場を詳細に分析し、主要な成長促進要因と阻害要因を網羅的に調査しています。 モデルタイプ本レポートは、eコマース市場を2つの視点からカバーしています。 1.B2B - 企業間取引 2.B2C - 企業対顧客 製品本レポートは、eコマース市場を10の視点からカバーしています。 1.自動車と部品 2.食品・飲料 3.アパレル・アクセサリー 4.ヘルスケア・パーソナルケア・ビューティ 5.コンピューター・家電 6.事務機器・用品 7.玩具・ホビー 8.家具・インテリア 9.書籍・音楽・ビデオ 10.その他 デジタル決済本レポートでは、eコマース市場を以下の8つの視点から取り上げています。 1.デジタルウォレット 2.クレジットカード 3.デビットカード 4.アカウント・ツー・アカウント(A2A) 5.今すぐ購入、後払い(Bnpl) 6.代金引換 7.前払い 8.その他 - 暗号通貨を含む 国別: 27カ国のeコマース市場をカバー 1.北米 1.1 米国 1.2 カナダ 2.ラテンアメリカ 2.1 ブラジル 2.2 メキシコ 2.3 アルゼンチン 3.ヨーロッパ 3.1 イギリス 3.2 フランス 3.3 ドイツ 3.4 スペイン 3.5 イタリア 3.6 オランダ 3.7 ノルウェー 3.8 スウェーデン 3.9 スイス 3.10 ロシア 3.11 トルコ 4.アジア太平洋 4.1 インド 4.2 中国 4.3 日本 4.4 インドネシア 4.5 韓国 4.6 オーストラリア 5.中東・アフリカ 5.1 サウジアラビア 5.2 アラブ首長国連邦 5.3 イスラエル 5.4 南アフリカ 6.その他の地域 本レポートでは、以下の3つの視点から企業分析を行っている。 - 概要 - 最近の動向 - 販売分析 主な対象企業 1.楽天株式会社 2.アマゾン・ドット・コム 3.アリババ・グループ・ホールディング・リミテッド 4.ウォルマート 5. イーベイ 6.ザランドSE 7.オットーグループ 8.JD.com, Inc. 目次1. Introduction2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Market Dynamic 4.1 Growth Drivers 4.2 Challenges 5. Global E-Commerce Market 5.1 Total E-Commerce Market 5.1.1 B2B (Business to Business) E-Commerce Market 5.1.2 B2C (Business to Customer) E-Commerce Market 6. Market Share Analysis – Global E-Commerce Market 6.1 B2B Vs B2C 6.2 By Product Categories 6.3 By Payment Methods 6.4 By Countries 7. Product Categories – Global E-Commerce Market 7.1 Auto and Parts 7.2 Food and Beverage 7.3 Apparel and Accessories 7.4 Health and Personal Care and Beauty 7.5 Computer and Consumer Electronics 7.6 Office Equipment and Supplies 7.7 Toys and Hobby 7.8 Furniture and Home Furnishing 7.9 Books/Music/Video 7.10 Other 8. Payment Methods – Global E-Commerce Market 8.1 Digital Wallet 8.2 Credit Card 8.3 Debit Card 8.4 Account-to-Account (A2A) 8.5 Buy Now, Pay Later (BNPL) 8.6 Cash on Delivery 8.7 Prepay 8.8 Other - Incl. Cryptocurrency 9. Countries – Global E-Commerce Market 9.1 United States 9.1.1 United States B2B E-Commerce Market 9.1.2 United States B2C E-Commerce Market 9.2 Canada 9.2.1 Canada B2B E-Commerce Market 9.2.2 Canada B2C E-Commerce Market 9.3 Brazil 9.3.1 Brazil B2B E-Commerce Market 9.3.2 Brazil B2C E-Commerce Market 9.4 Mexico 9.4.1 Mexico B2B E-Commerce Market 9.4.2 Mexico B2C E-Commerce Market 9.5 Argentina 9.5.1 Argentina B2B E-Commerce Market 9.5.2 Argentina B2C E-Commerce Market 9.6 United Kingdom 9.6.1 United Kingdom B2B E-Commerce Market 9.6.2 United Kingdom B2C E-Commerce Market 9.7 France 9.7.1 France B2B E-Commerce Market 9.7.2 France B2C E-Commerce Market 9.8 Germany 9.8.1 Germany B2B E-Commerce Market 9.8.2 Germany B2C E-Commerce Market 9.9 Spain 9.9.1 SpainB2B E-Commerce Market 9.9.2 SpainB2C E-Commerce Market 9.10 Italy 9.10.1 ItalyB2B E-Commerce Market 9.10.2 ItalyB2C E-Commerce Market 9.11 Netherlands 9.11.1 NetherlandsB2B E-Commerce Market 9.11.2 NetherlandsB2C E-Commerce Market 9.12 Norway 9.12.1 NorwayB2B E-Commerce Market 9.12.2 NorwayB2C E-Commerce Market 9.13 Sweden 9.13.1 SwedenB2B E-Commerce Market 9.13.2 SwedenB2C E-Commerce Market 9.14 Switzerland 9.14.1 SwitzerlandB2B E-Commerce Market 9.14.2 SwitzerlandB2C E-Commerce Market 9.15 Russia 9.15.1 Russia B2B E-Commerce Market 9.15.2 Russia B2C E-Commerce Market 9.16 Turkey 9.16.1 Turkey B2B E-Commerce Market 9.16.2 Turkey B2C E-Commerce Market 9.17 India 9.17.1 India B2B E-Commerce Market 9.17.2 India B2C E-Commerce Market 9.18 China 9.18.1 China B2B E-Commerce Market 9.18.2 China B2C E-Commerce Market 9.19 Japan 9.19.1 JapanB2B E-Commerce Market 9.19.2 JapanB2C E-Commerce Market 9.20 Indonesia 9.20.1 Indonesia B2B E-Commerce Market 9.20.2 Indonesia B2C E-Commerce Market 9.21 Korea 9.21.1 Korea B2B E-Commerce Market 9.21.2 Korea B2C E-Commerce Market 9.22 Australia 9.22.1 Australia B2B E-Commerce Market 9.22.2 Australia B2C E-Commerce Market 9.23 Saudi Arabia 9.23.1 Saudi ArabiaB2B E-Commerce Market 9.23.2 Saudi ArabiaB2C E-Commerce Market 9.24 UAE 9.24.1 UAEB2B E-Commerce Market 9.24.2 UAEB2C E-Commerce Market 9.25 Israel 9.25.1 Israel B2B E-Commerce Market 9.25.2 Israel B2C E-Commerce Market 9.26 South Africa 9.26.1 South Africa B2B E-Commerce Market 9.26.2 South Africa B2C E-Commerce Market 9.27 Rest of the World 9.27.1 Rest of the World B2B E-Commerce Market 9.27.2 Rest of the World B2C E-Commerce Market 10. Global Number of Internet Users 11. Porter’s Five Forces 11.1 Bargaining Power of Buyers 11.2 Bargaining Power of Suppliers 11.3 Degree of Competition 11.4 Threat of New Entrants 11.5 Threat of Substitutes 12. SWOT Analysis 12.1 Strength 12.2 Weakness 12.3 Opportunity 12.4 Threat 13. Company Analysis 13.1 RakutenInc 13.1.1 Overview 13.1.2 Recent Development 13.1.3 Sales Analysis 13.2 Amazon.com, Inc. 13.2.1 Overview 13.2.2 Recent Development 13.2.3 Sales Analysis 13.3 Alibaba Group Holding Limited 13.3.1 Overview 13.3.2 Recent Development 13.3.3 Sales Analysis 13.4 Walmart Inc. 13.4.1 Overview 13.4.2 Recent Development 13.4.3 Sales Analysis 13.5 eBay Inc. 13.5.1 Overview 13.5.2 Recent Development 13.5.3 Sales Analysis 13.6 Zalando SE 13.6.1 Overview 13.6.2 Recent Development 13.6.3 Sales Analysis 13.7 Otto Group 13.7.1 Overview 13.7.2 Recent Development 13.7.3 Sales Analysis 13.8 JD.com, Inc. 13.8.1 Overview 13.8.2 Recent Development 13.8.3 Sales Analysis 図表リストTable-01: Global E-Commerce Market Share by B2B Vs B2C (Percent), 2018 – 2022Table-02: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by B2B Vs B2C (Percent), 2023 – 2030 Table-03: Global E-Commerce Market Share by Product Categories (Percent), 2018 – 2022 Table-04: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by Product Categories (Percent), 2023 – 2030 Table-05: Global E-Commerce Market Share by Payment Methods (Percent), 2018 – 2022 Table-06: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by Payment Methods (Percent), 2023 – 2030 Table-07: Global E-Commerce Market Share by Countries (Percent), 2018 – 2022 Table-08: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by Countries (Percent), 2023 – 2030
SummaryGlobal E-Commerce market size is projected to reach US$ 47.73 Trillion by 2030, according to Renub Research. Over the few years, E-commerce has promptly geared its popularity thanks to the ease and simplicity in changing the items and services throughout distinctive regions in the arena. There are 2.14 billion eCommerce shoppers out of around 8 billion people globally. Like different market segments, the retail sector is also witnessing great revolution thanks to the continued digitalization, and the arrival of Abstract advanced technology. Global e commerce marketing is becoming an critical element of companies strategy, in which, it contributes significantly to the monetary improvement of a country. The amalgamation of information and communications technology concept in the corporations have brought about a revolutionization of relationships among people and companies as nicely as within the companies. Advancements and incorporation of technology such as artificial intelligence and big information standards, in companies offers mass customization, growth in quantity of capacity consumers, along with more desirable productivity, and sales generation of the general corporations. Table of Contents1. Introduction2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Market Dynamic 4.1 Growth Drivers 4.2 Challenges 5. Global E-Commerce Market 5.1 Total E-Commerce Market 5.1.1 B2B (Business to Business) E-Commerce Market 5.1.2 B2C (Business to Customer) E-Commerce Market 6. Market Share Analysis – Global E-Commerce Market 6.1 B2B Vs B2C 6.2 By Product Categories 6.3 By Payment Methods 6.4 By Countries 7. Product Categories – Global E-Commerce Market 7.1 Auto and Parts 7.2 Food and Beverage 7.3 Apparel and Accessories 7.4 Health and Personal Care and Beauty 7.5 Computer and Consumer Electronics 7.6 Office Equipment and Supplies 7.7 Toys and Hobby 7.8 Furniture and Home Furnishing 7.9 Books/Music/Video 7.10 Other 8. Payment Methods – Global E-Commerce Market 8.1 Digital Wallet 8.2 Credit Card 8.3 Debit Card 8.4 Account-to-Account (A2A) 8.5 Buy Now, Pay Later (BNPL) 8.6 Cash on Delivery 8.7 Prepay 8.8 Other - Incl. Cryptocurrency 9. Countries – Global E-Commerce Market 9.1 United States 9.1.1 United States B2B E-Commerce Market 9.1.2 United States B2C E-Commerce Market 9.2 Canada 9.2.1 Canada B2B E-Commerce Market 9.2.2 Canada B2C E-Commerce Market 9.3 Brazil 9.3.1 Brazil B2B E-Commerce Market 9.3.2 Brazil B2C E-Commerce Market 9.4 Mexico 9.4.1 Mexico B2B E-Commerce Market 9.4.2 Mexico B2C E-Commerce Market 9.5 Argentina 9.5.1 Argentina B2B E-Commerce Market 9.5.2 Argentina B2C E-Commerce Market 9.6 United Kingdom 9.6.1 United Kingdom B2B E-Commerce Market 9.6.2 United Kingdom B2C E-Commerce Market 9.7 France 9.7.1 France B2B E-Commerce Market 9.7.2 France B2C E-Commerce Market 9.8 Germany 9.8.1 Germany B2B E-Commerce Market 9.8.2 Germany B2C E-Commerce Market 9.9 Spain 9.9.1 SpainB2B E-Commerce Market 9.9.2 SpainB2C E-Commerce Market 9.10 Italy 9.10.1 ItalyB2B E-Commerce Market 9.10.2 ItalyB2C E-Commerce Market 9.11 Netherlands 9.11.1 NetherlandsB2B E-Commerce Market 9.11.2 NetherlandsB2C E-Commerce Market 9.12 Norway 9.12.1 NorwayB2B E-Commerce Market 9.12.2 NorwayB2C E-Commerce Market 9.13 Sweden 9.13.1 SwedenB2B E-Commerce Market 9.13.2 SwedenB2C E-Commerce Market 9.14 Switzerland 9.14.1 SwitzerlandB2B E-Commerce Market 9.14.2 SwitzerlandB2C E-Commerce Market 9.15 Russia 9.15.1 Russia B2B E-Commerce Market 9.15.2 Russia B2C E-Commerce Market 9.16 Turkey 9.16.1 Turkey B2B E-Commerce Market 9.16.2 Turkey B2C E-Commerce Market 9.17 India 9.17.1 India B2B E-Commerce Market 9.17.2 India B2C E-Commerce Market 9.18 China 9.18.1 China B2B E-Commerce Market 9.18.2 China B2C E-Commerce Market 9.19 Japan 9.19.1 JapanB2B E-Commerce Market 9.19.2 JapanB2C E-Commerce Market 9.20 Indonesia 9.20.1 Indonesia B2B E-Commerce Market 9.20.2 Indonesia B2C E-Commerce Market 9.21 Korea 9.21.1 Korea B2B E-Commerce Market 9.21.2 Korea B2C E-Commerce Market 9.22 Australia 9.22.1 Australia B2B E-Commerce Market 9.22.2 Australia B2C E-Commerce Market 9.23 Saudi Arabia 9.23.1 Saudi ArabiaB2B E-Commerce Market 9.23.2 Saudi ArabiaB2C E-Commerce Market 9.24 UAE 9.24.1 UAEB2B E-Commerce Market 9.24.2 UAEB2C E-Commerce Market 9.25 Israel 9.25.1 Israel B2B E-Commerce Market 9.25.2 Israel B2C E-Commerce Market 9.26 South Africa 9.26.1 South Africa B2B E-Commerce Market 9.26.2 South Africa B2C E-Commerce Market 9.27 Rest of the World 9.27.1 Rest of the World B2B E-Commerce Market 9.27.2 Rest of the World B2C E-Commerce Market 10. Global Number of Internet Users 11. Porter’s Five Forces 11.1 Bargaining Power of Buyers 11.2 Bargaining Power of Suppliers 11.3 Degree of Competition 11.4 Threat of New Entrants 11.5 Threat of Substitutes 12. SWOT Analysis 12.1 Strength 12.2 Weakness 12.3 Opportunity 12.4 Threat 13. Company Analysis 13.1 RakutenInc 13.1.1 Overview 13.1.2 Recent Development 13.1.3 Sales Analysis 13.2 Amazon.com, Inc. 13.2.1 Overview 13.2.2 Recent Development 13.2.3 Sales Analysis 13.3 Alibaba Group Holding Limited 13.3.1 Overview 13.3.2 Recent Development 13.3.3 Sales Analysis 13.4 Walmart Inc. 13.4.1 Overview 13.4.2 Recent Development 13.4.3 Sales Analysis 13.5 eBay Inc. 13.5.1 Overview 13.5.2 Recent Development 13.5.3 Sales Analysis 13.6 Zalando SE 13.6.1 Overview 13.6.2 Recent Development 13.6.3 Sales Analysis 13.7 Otto Group 13.7.1 Overview 13.7.2 Recent Development 13.7.3 Sales Analysis 13.8 JD.com, Inc. 13.8.1 Overview 13.8.2 Recent Development 13.8.3 Sales Analysis List of Tables/GraphsTable-01: Global E-Commerce Market Share by B2B Vs B2C (Percent), 2018 – 2022Table-02: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by B2B Vs B2C (Percent), 2023 – 2030 Table-03: Global E-Commerce Market Share by Product Categories (Percent), 2018 – 2022 Table-04: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by Product Categories (Percent), 2023 – 2030 Table-05: Global E-Commerce Market Share by Payment Methods (Percent), 2018 – 2022 Table-06: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by Payment Methods (Percent), 2023 – 2030 Table-07: Global E-Commerce Market Share by Countries (Percent), 2018 – 2022 Table-08: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by Countries (Percent), 2023 – 2030
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