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電子商取引の世界市場予測2023-2030、B2B-B2C、製品、ユーザー、業界動向、シェア、成長、インフレの影響、機会企業分析


Global E-Commerce Market Forecast 2023-2030, B2B-B2C, Product, Users, Industry Trends, Share, Growth, Impact of Inflation, Opportunity Company Analysis

Renub Researchによると、世界のEコマース市場規模は2030年までに47兆7300億米ドルに達すると予測されている。ここ数年、Eコマースは、商品とサービスを地域ごとに簡単に変えられることから、急速にその人気を高... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2023年9月1日 US$2,490
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サマリー

Renub Researchによると、世界のEコマース市場規模は2030年までに47兆7300億米ドルに達すると予測されている。ここ数年、Eコマースは、商品とサービスを地域ごとに簡単に変えられることから、急速にその人気を高めている。世界人口約80億人のうち、Eコマースの買い物客は21億4,000万人に上る。さまざまな市場セグメントと同様に、小売セクターもまた、継続的なデジタル化と抽象的な先端技術の登場のおかげで、大きな革命を目の当たりにしている。グローバルなeコマース・マーケティングは、企業戦略の重要な要素になりつつあり、国の財政改善に大きく貢献している。企業における情報通信技術の融合は、企業内だけでなく、人と企業との関係にも変革をもたらした。アーティシャル・インテリジェンスやビッグ・インフォメーション・スタンダードのような技術の進歩や企業への導入は、マス・カスタマイゼーション、能力消費者の増加、より望ましい生産性、一般企業の売上創出などをもたらしている。


世界の電子商取引市場は、2022年から2030年にかけて年平均成長率12.22%で成長している。

eコマースの世界市場は、ハローペース帯域幅によるインターネットサービスの発展、モバイルの驚異的な普及、市場の安定性、製品のパーソナライゼーション、ローカライゼーション、インターネット費用の減少など、さまざまな要素によって急成長を遂げると予測されている。さらに、シームレスで中断のないインターネットサービスの成長は、消費者のオンラインショッピングの知名度を高め、それによって通常のEコマース市場の成長に好影響を与えると予測されている。大半の市場において、顧客は実店舗の選択肢を評価し、オンライン構造に買い物の欲求をシフトしている。これは特に、これらのモードは、製品の様々な範囲を提供し、顕著な消費者の利便性、それらは顧客にシームレスなサービスを提供しているという真実に起因することができます。

これらに加えて、最近のオンライン・バイヤーは、購入の選択において、保証や迅速な発送といった要素を重視しており、eコマースは顧客のそうした必要性に応えている。電子商取引によって店舗に提供される利益とは別に、転換する競争状態に対応したいのであれば、市場で自らを位置づけることが戦略的に非常に重要である。言葉のやり取りやインフラの価値が低いため、フックアップした企業や大規模な組織はオンライン産業に近づいている。Eコマースは、企業が会社に重要な露出で、その結果、余分な効果的に消費者に到達することができます。Googleのクラシファイド広告インスタグラム、wechatとFacebookのコマーシャルを含むオンライン広告ツールは、さらにグローバルEコマース市場の成長を推進しています。世界のEコマース市場は2022年に18兆9,800億米ドルと評価された。


B2CのEコマースゾーンは繁栄を続け、今後も持続的な成長と変革の態勢が整っている。

モデルタイプ別では、世界のEコマース市場は企業間取引と消費者間取引に区分される。企業間電子商取引(B2C)は、世界の電子商取引市場で最も急速に発展している段階であることは間違いない。この急速な拡大は、いくつかの重要な要素に起因している。ネットの普及率とスマートフォンの利用が拡大したことで、顧客は問題なくオンラインで買い物をすることができるようになった。第二に、COVID-19の流行は、オンライン取引の保護と快適さを好む顧客と、デジタル購買へのシフトを改善した。

さらに、B2CのEコマースでは、ファッションや電化製品から食料品や娯楽に至るまで、さまざまな顧客のニーズに応える、膨大な数の製品やサービスが提供されている。Eテーラー各社は絶えず革新を続け、パーソナライズされた提案、スムーズな支払い方法、効率的な配送サービスなどを通じて、顧客の満足度を高めている。


アパレルとアクセサリーは、世界のEコマース・パノラマで最も高い市場シェアを占めている。

製品カテゴリー別に見ると、世界のEコマース市場は、自動車・部品、食品・飲料、アパレル・アクセサリー、健康・パーソナルケア・美容、コンピューター・家電、オフィス機器・用品、玩具・ホビー、家具・ホームファニッシング、書籍・音楽・ビデオ、その他に区分される。アパレルとアドオンは、世界のEコマース市場で最も高いシェアを獲得している。この優位性は、スタイル、快適さ、そして進化し続けるバーチャル・パノラマの理想的な融合に起因していると考えられる。世界中の買い物客は、現代的な衣料品や靴、装飾品が並ぶデジタル通路の魅力に抗うことはできない。ブラウジングや価格比較が簡単で、自宅にいながらさまざまなブランドにアクセスできることが、この流行に拍車をかけている。さらに、最新のサイズ表、バーチャル試着、トラブルのない返品ガイドラインも、オンラインアパレル購入の魅力を高めている。ファッション業界が絶えずネットの領域に適応していく中で、衣料品とアクセサリーがその牙城を維持するのは明らかだ。


今後数年間で、バーチャルウォレットは世界のEコマース市場を支配し、最高の市場収益を上げるだろう。

決済方法別では、世界のEコマース市場はデジタルウォレット、クレジットカード、デビットカード、口座間決済(A2A)、Bnpl(Buy Now, Pay Later)、代金引換、前払い、その他(暗号外国通貨を含む)に区分される。今後数年間で、デジタルウォレットは市場シェアと収益の両面で世界の電子商取引業界を支配する存在になると予想される。この変革は、顧客が多様なオンラインシステムで迅速かつ安定した非接触取引を行えるようにする、顕著な利便性によって推進されている。

モバイル・デバイスの普及率の上昇が予想される中、デジタル・ウォレットとUPI取引の互換性はより明白になっている。スマートフォンとのシームレスな統合や生体認証メカニズムの開発により、その魅力は再び大きくなっている。電子商取引のエコシステムの継続的な拡大とデジタル通貨の受け入れの拡大は、デジタルウォレットの受け入れの予想される上昇と、その結果予想される経済構造の再構築、そして最終的には今後数年間の電子商取引の売上達成の準備に貢献している。


オンライン購入の評判が高まり、中国国内のオンライン消費者数が増加した。

国別では、世界のEコマース市場は、米国、インド、中国、カナダ、英国、ロシア、ドイツ、スペイン、イタリア、オランダ、ノルウェー、スウェーデン、スイス、ブラジル、オーストラリア、日本、サウジアラビア、UAE、南アフリカ、アルゼンチン、フランス、インドネシア、韓国、トルコ、イスラエル、その他の地域に区分される。中国の人口が世界最大のEコマース市場を牽引しており、インターネットやスマートフォンの利用率の高さ、オンライン購入の利用者の増加、Eコマース・プラットフォームの出現、さまざまな課金オプションによって急速に発展している。

アリペイとウィーチャット・ペイは、アリババのeコマース・プラットフォームを支配するアリペイと、ソーシャルメディア・パーソン・ベースを活用するウィーチャット・ペイによって繁栄している。中国の消費者がeコマースをますます利用するようになるにつれ、こうした決済手法は今後も成長を続けるだろう。さらに、中国の出稼ぎ労働の圧力によって促進される低コストの配送サービスは、JD.Comとアリババ・グループが全国に即日配送を提供することを可能にし、同様に市場の拡大を推進している。


主要企業

楽天、Amazon.com、Alibaba Group Holding Limited、Walmart Inc.、eBay Inc.、Zalando SE、Otto Group、JD.Com,Inc.の各代理店が世界のEコマース市場で活躍している。


Renub Researchの調査レポート「世界の電子商取引市場:モデルタイプ別(B2B、B2C)、製品カテゴリ別(自動車・部品、食品・飲料、アパレル・アクセサリー、健康・パーソナルケア・美容、コンピュータ・家電、オフィス機器・用品、玩具・ホビー、家具・ホームファニッシング、書籍・音楽・ビデオ、その他)、決済手段別(デジタルウォレット、クレジットカード、デビットカード、口座間決済(A2A)、Buy Now, Pay Later(Bnpl)、代金引換、前払い、その他 - 暗号通貨を含む)」は、電子商取引の世界市場を調査・分析しています。暗号通貨を含む), 国別(米国, インド, 中国, カナダ, 英国, ロシア, ドイツ, スペイン, イタリア, オランダ, ノルウェー, スウェーデン, スイス, ブラジル, オーストラリア, 日本, サウジアラビア, アラブ首長国連邦, 南アフリカ, アルゼンチン, フランス, インドネシア, 韓国, トルコ, イスラエル, その他の地域), 企業別(楽天, Inc、Alibaba Group Holding Limited、Walmart Inc.、eBay Inc.、Zalando SE、Otto Group、JD.com, Inc.)」は、世界のeコマース市場を詳細に分析し、主要な成長促進要因と阻害要因を網羅的に調査しています。


モデルタイプ本レポートは、eコマース市場を2つの視点からカバーしています。

1.B2B - 企業間取引
2.B2C - 企業対顧客


製品本レポートは、eコマース市場を10の視点からカバーしています。

1.自動車と部品
2.食品・飲料
3.アパレル・アクセサリー
4.ヘルスケア・パーソナルケア・ビューティ
5.コンピューター・家電
6.事務機器・用品
7.玩具・ホビー
8.家具・インテリア
9.書籍・音楽・ビデオ
10.その他


デジタル決済本レポートでは、eコマース市場を以下の8つの視点から取り上げています。

1.デジタルウォレット
2.クレジットカード
3.デビットカード
4.アカウント・ツー・アカウント(A2A)
5.今すぐ購入、後払い(Bnpl)
6.代金引換
7.前払い
8.その他 - 暗号通貨を含む


国別: 27カ国のeコマース市場をカバー

1.北米

1.1 米国
1.2 カナダ

2.ラテンアメリカ

2.1 ブラジル
2.2 メキシコ
2.3 アルゼンチン

3.ヨーロッパ

3.1 イギリス
3.2 フランス
3.3 ドイツ
3.4 スペイン
3.5 イタリア
3.6 オランダ
3.7 ノルウェー
3.8 スウェーデン
3.9 スイス
3.10 ロシア
3.11 トルコ

4.アジア太平洋

4.1 インド
4.2 中国
4.3 日本
4.4 インドネシア
4.5 韓国
4.6 オーストラリア

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 イスラエル
5.4 南アフリカ

6.その他の地域


本レポートでは、以下の3つの視点から企業分析を行っている。

- 概要
- 最近の動向
- 販売分析


主な対象企業

1.楽天株式会社
2.アマゾン・ドット・コム
3.アリババ・グループ・ホールディング・リミテッド
4.ウォルマート
5. イーベイ
6.ザランドSE
7.オットーグループ
8.JD.com, Inc.

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目次

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamic

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global E-Commerce Market

5.1 Total E-Commerce Market

5.1.1 B2B (Business to Business) E-Commerce Market
5.1.2 B2C (Business to Customer) E-Commerce Market


6. Market Share Analysis – Global E-Commerce Market

6.1 B2B Vs B2C

6.2 By Product Categories
6.3 By Payment Methods
6.4 By Countries


7. Product Categories – Global E-Commerce Market

7.1 Auto and Parts
7.2 Food and Beverage
7.3 Apparel and Accessories
7.4 Health and Personal Care and Beauty
7.5 Computer and Consumer Electronics
7.6 Office Equipment and Supplies
7.7 Toys and Hobby
7.8 Furniture and Home Furnishing
7.9 Books/Music/Video
7.10 Other


8. Payment Methods – Global E-Commerce Market

8.1 Digital Wallet
8.2 Credit Card
8.3 Debit Card
8.4 Account-to-Account (A2A)
8.5 Buy Now, Pay Later (BNPL)
8.6 Cash on Delivery
8.7 Prepay
8.8 Other - Incl. Cryptocurrency


9. Countries – Global E-Commerce Market

9.1 United States

9.1.1 United States B2B E-Commerce Market
9.1.2 United States B2C E-Commerce Market

9.2 Canada

9.2.1 Canada B2B E-Commerce Market
9.2.2 Canada B2C E-Commerce Market

9.3 Brazil

9.3.1 Brazil B2B E-Commerce Market
9.3.2 Brazil B2C E-Commerce Market

9.4 Mexico

9.4.1 Mexico B2B E-Commerce Market
9.4.2 Mexico B2C E-Commerce Market

9.5 Argentina

9.5.1 Argentina B2B E-Commerce Market
9.5.2 Argentina B2C E-Commerce Market

9.6 United Kingdom

9.6.1 United Kingdom B2B E-Commerce Market
9.6.2 United Kingdom B2C E-Commerce Market

9.7 France

9.7.1 France B2B E-Commerce Market
9.7.2 France B2C E-Commerce Market

9.8 Germany

9.8.1 Germany B2B E-Commerce Market
9.8.2 Germany B2C E-Commerce Market

9.9 Spain

9.9.1 SpainB2B E-Commerce Market
9.9.2 SpainB2C E-Commerce Market

9.10 Italy

9.10.1 ItalyB2B E-Commerce Market
9.10.2 ItalyB2C E-Commerce Market

9.11 Netherlands

9.11.1 NetherlandsB2B E-Commerce Market
9.11.2 NetherlandsB2C E-Commerce Market

9.12 Norway

9.12.1 NorwayB2B E-Commerce Market
9.12.2 NorwayB2C E-Commerce Market

9.13 Sweden

9.13.1 SwedenB2B E-Commerce Market
9.13.2 SwedenB2C E-Commerce Market

9.14 Switzerland

9.14.1 SwitzerlandB2B E-Commerce Market
9.14.2 SwitzerlandB2C E-Commerce Market

9.15 Russia

9.15.1 Russia B2B E-Commerce Market
9.15.2 Russia B2C E-Commerce Market

9.16 Turkey

9.16.1 Turkey B2B E-Commerce Market
9.16.2 Turkey B2C E-Commerce Market

9.17 India

9.17.1 India B2B E-Commerce Market
9.17.2 India B2C E-Commerce Market

9.18 China

9.18.1 China B2B E-Commerce Market
9.18.2 China B2C E-Commerce Market

9.19 Japan

9.19.1 JapanB2B E-Commerce Market
9.19.2 JapanB2C E-Commerce Market

9.20 Indonesia

9.20.1 Indonesia B2B E-Commerce Market
9.20.2 Indonesia B2C E-Commerce Market

9.21 Korea

9.21.1 Korea B2B E-Commerce Market
9.21.2 Korea B2C E-Commerce Market

9.22 Australia

9.22.1 Australia B2B E-Commerce Market
9.22.2 Australia B2C E-Commerce Market

9.23 Saudi Arabia

9.23.1 Saudi ArabiaB2B E-Commerce Market
9.23.2 Saudi ArabiaB2C E-Commerce Market

9.24 UAE

9.24.1 UAEB2B E-Commerce Market
9.24.2 UAEB2C E-Commerce Market

9.25 Israel

9.25.1 Israel B2B E-Commerce Market
9.25.2 Israel B2C E-Commerce Market

9.26 South Africa

9.26.1 South Africa B2B E-Commerce Market
9.26.2 South Africa B2C E-Commerce Market

9.27 Rest of the World

9.27.1 Rest of the World B2B E-Commerce Market
9.27.2 Rest of the World B2C E-Commerce Market


10. Global Number of Internet Users

11. Porter’s Five Forces

11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Competition
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes


12. SWOT Analysis

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threat


13. Company Analysis

13.1 RakutenInc

13.1.1 Overview
13.1.2 Recent Development
13.1.3 Sales Analysis

13.2 Amazon.com, Inc.

13.2.1 Overview
13.2.2 Recent Development
13.2.3 Sales Analysis

13.3 Alibaba Group Holding Limited

13.3.1 Overview
13.3.2 Recent Development
13.3.3 Sales Analysis

13.4 Walmart Inc.

13.4.1 Overview
13.4.2 Recent Development
13.4.3 Sales Analysis

13.5 eBay Inc.

13.5.1 Overview
13.5.2 Recent Development
13.5.3 Sales Analysis

13.6 Zalando SE

13.6.1 Overview
13.6.2 Recent Development
13.6.3 Sales Analysis

13.7 Otto Group

13.7.1 Overview
13.7.2 Recent Development
13.7.3 Sales Analysis

13.8 JD.com, Inc.

13.8.1 Overview
13.8.2 Recent Development
13.8.3 Sales Analysis

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図表リスト

Table-01: Global E-Commerce Market Share by B2B Vs B2C (Percent), 2018 – 2022
Table-02: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by B2B Vs B2C (Percent), 2023 – 2030
Table-03: Global E-Commerce Market Share by Product Categories (Percent), 2018 – 2022
Table-04: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by Product Categories (Percent), 2023 – 2030
Table-05: Global E-Commerce Market Share by Payment Methods (Percent), 2018 – 2022
Table-06: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by Payment Methods (Percent), 2023 – 2030
Table-07: Global E-Commerce Market Share by Countries (Percent), 2018 – 2022
Table-08: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by Countries (Percent), 2023 – 2030

 

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Summary

Global E-Commerce market size is projected to reach US$ 47.73 Trillion by 2030, according to Renub Research. Over the few years, E-commerce has promptly geared its popularity thanks to the ease and simplicity in changing the items and services throughout distinctive regions in the arena. There are 2.14 billion eCommerce shoppers out of around 8 billion people globally. Like different market segments, the retail sector is also witnessing great revolution thanks to the continued digitalization, and the arrival of Abstract advanced technology. Global e commerce marketing is becoming an critical element of companies strategy, in which, it contributes significantly to the monetary improvement of a country. The amalgamation of information and communications technology concept in the corporations have brought about a revolutionization of relationships among people and companies as nicely as within the companies. Advancements and incorporation of technology such as artificial intelligence and big information standards, in companies offers mass customization, growth in quantity of capacity consumers, along with more desirable productivity, and sales generation of the general corporations.


Global E-commerce market is growing at a CAGR of 12.22% from 2022 to 2030.

The e commerce global market is predicted to witness surge in increase due to wide variety of different elements such as developing Internet services with hello-pace bandwidth, extraordinary mobile penetration, market stability, product personalization and localization alongside with declining Internet expenses. Additionally, growth in seamless and uninterrupted Internet offerings is predicted to boost the on-line shopping publicity of consumers thereby favorably impacting the normal E-commerce market growth. In maximum of the markets, the customers are shifting their shopping desire in the direction of online structures, in evaluation to the brick-and-mortar options. This can specially be attributed to the truth that those modes provide varied range of products, notable consumer convenience wherein, those offer seamless services to the customers.

In addition to these, the online buyers nowadays, emphasize on the factors such as assurance and quicker shipping in their purchase choices, and e-commerce caters to those necessities of the customers. Apart from benefits offered by means of the e-commerce area to the stores, it is strategically very important for the firms to position themselves in the market, if you want to cater to the converting competitive state of affairs. Due to the lower value of verbal exchange and infrastructure, hooked up companies and massive organizations are gravitating closer to online industry. E-commerce permits the enterprise to attain out to consumers extra effectively, resulting in crucial exposure to the firm. Online advertising tools inclusive of Google classified ads Instagram, wechat and Facebook commercials additionally drive global e-commerce market growth. Global E-commerce market turned into valued at US$ 18.98 Trillion in 2022.


B2C E-commerce zone continues to thrive, poised for sustained growth and transformation in the years beforehand

By Model Type, Global E-commerce market is segmented into Business to Business and Business to Consumers. Business-to-client (B2C) e-commerce is undeniably the quickest-developing phase in the global e commerce market. This fast expansion can be attributed to several key elements. The good sized net penetration and extended smartphone usage have empowered customers to store on line with no trouble. Secondly, the COVID-19 pandemic improved the shift to digital buying, with customers who prefer the protection and comfort of online transactions.

Additionally, B2C E-commerce offers a sizeable array of products and services, from fashion and electronics to groceries and enjoyment, catering to various customer needs. E-tailers continuously innovate, improving the person revel in via personalized suggestions, smooth payment options, and efficient shipping services.


Apparel and accessories command the highest market share in the global e-commerce panorama

By Product Categories, Global E-commerce market is segmented into Auto and Parts, Food and Beverage, Apparel and Accessories, Health and Personal Care and Beauty, Computer and Consumer Electronics, Office Equipment and Supplies, Toys and Hobby, Furniture and Home Furnishing, Books/Music/Video and Other. Apparel and add-ons reign best in the global E-commerce market, securing the very best market share. This dominance may be attributed to an ideal fusion of style, comfort, and the ever-evolving virtual panorama. Shoppers global locate the appeal of digital aisles stocked with contemporary clothing, shoes, and add-ons impossible to resist. The ease of browsing, comparing prices, and getting access to an array of brands from the comfort in their homes has fueled this fashion. Additionally, modern sizing charts, virtual strive-ons, and trouble-unfastened return guidelines have in addition boosted the attraction of online apparel purchasing. As the fashion industry continuously adapts to the net realm, it is obtrusive that clothing and accessories will maintain their stronghold because they are the frontrunners in the e-commerce market global.


In the imminent years, virtual wallets are poised to dominate the global E-commercemarket with the best market revenue

By Payment Methods, Global E-commerce market is segmented into Digital Wallet, Credit Card, Debit Card, Account-to-Account (A2A), Buy Now, Pay Later (Bnpl), Cash on Delivery, Prepay and Other - Incl. Crypto foreign money. In the approaching years, digital wallets are expected to become the dominant force in the global e-commerce industry, both in the term of market share and revenue. This transformation is driven via remarkable convenience, allowing customers to make rapid, stable, and contactless transactions across diverse on line systems.

With the expected rise in mobile device penetration, the compatibility of digital wallets with UPI transactions becomes more apparent. Their seamless integration with smartphones and the development of biometric authentication mechanisms makes them attractive great again. The continued expansion of the e-commerce ecosystem and the growing acceptance of digital currencies both contribute to the anticipated rise in digital wallet acceptance and consequent readiness to restructure the economy, and ultimately achieve e- commerce sales in the coming years.


Rising reputation of on-line purchasing ended in an increase in the number of online consumers within the China.

By Countries, Global E-commerce market is segmented into United States, India, China, Canada, United Kingdom, Russia, Germany, Spain, Italy, Netherlands, Norway, Sweden, Switzerland, Brazil, Australia, Japan, Saudi Arabia, UAE, South Africa, Argentina, France, Indonesia, Korea, Turkey, Israel and Rest of World. China populace drives the world's biggest E-commercemarket, which has swiftly developed due to high internet and smartphone usage, developing patron agree with in online buying, emergence of e-commerce platforms, and various charge options.

Alipay and WeChat Pay, prominent alternative pay solutions, thrive with Alipay dominating Alibaba's e-commerce platforms and WeChat Pay leveraging its social media person base. As Chinese consumers increasingly undertake e-commerce, these payment techniques will continue to grow. Additionally, low-cost shipping offerings, facilitated by using China's migrant hard work pressure, permit JD.Com and Alibaba Group to offer nationwide same-day delivery, similarly propelling the market's enlargement.


Key Company

Rakuten, Inc, Amazon.Com, Inc., Alibaba Group Holding Limited, Walmart Inc., eBay Inc., Zalando SE, Otto Group and JD.Com, Inc agencies are working in the global E-Commerce market.


Renub Research report titled “Global eCommerce Market By Model Type (B2B, B2C), Product Categories [Auto and Parts, Food and Beverage, Apparel and Accessories, Health and Personal Care and Beauty, Computer and Consumer Electronics, Office Equipment and Supplies, Toys and Hobby, Furniture and Home Furnishing, Books/Music/Video and Other], By Payment Methods (Digital Wallet, Credit Card, Debit Card, Account-to-Account (A2A), Buy Now, Pay Later (Bnpl), Cash on Delivery, Prepay and Other - Incl. Crypto currency), by Countries (United States, India, China, Canada, United Kingdom, Russia, Germany, Spain, Italy, Netherlands, Norway, Sweden, Switzerland, Brazil, Australia, Japan, Saudi Arabia, UAE, South Africa, Argentina, France, Indonesia, Korea, Turkey, Israel and Rest of World) Companies (Rakuten, Inc, Amazon.com, Inc., Alibaba Group Holding Limited, Walmart Inc., eBay Inc., Zalando SE, Otto Group and JD.com, Inc)” captures a detailed analysis of Global eCommerce Market and gives an all-encompassing study of the key growth drivers and restraints.


Model Type: This report covers the ecommerce market in 2 viewpoints

1. B2B - Business to Business
2. B2C – Business to Customer


Product: This report covers the ecommerce market in 10 viewpoints

1. Auto and Parts
2. Food and Beverage
3. Apparel and Accessories
4. Health and Personal Care and Beauty
5. Computer and Consumer Electronics
6. Office Equipment and Supplies
7. Toys and Hobby
8. Furniture and Home Furnishing
9. Books/Music/Video
10. Other


Digital Payment: This report covers the ecommerce market in 8 viewpoints

1. Digital Wallet
2. Credit Card
3. Debit Card
4. Account-to-Account (A2A)
5. Buy Now, Pay Later (Bnpl)
6. Cash on Delivery
7. Prepay
8. Other - Incl. Cryptocurrency


Country: 27 Countries ecommerce Market is Covered in the Report

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Latin America

2.1 Brazil
2.2 Mexico
2.3 Argentina

3. Europe

3.1 United Kingdom
3.2 France
3.3 Germany
3.4 Spain
3.5 Italy
3.6 Netherlands
3.7 Norway
3.8 Sweden
3.9 Switzerland
3.10 Russia
3.11 Turkey

4. Asia Pacific

4.1 India
4.2 China
4.3 Japan
4.4 Indonesia
4.5 Korea
4.6 Australia

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 UAE
5.3 Israel
5.4 South Africa

6. Rest of the World


All the company analysis has been covered in the report from 3 viewpoints

• Overview
• Recent Development
• Sales Analysis


Key Companies Covered

1. Rakuten, Inc
2. Amazon.com, Inc.
3. Alibaba Group Holding Limited
4. Walmart Inc.
5. eBay Inc.
6. Zalando SE
7. Otto Group
8. JD.com, Inc.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamic

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global E-Commerce Market

5.1 Total E-Commerce Market

5.1.1 B2B (Business to Business) E-Commerce Market
5.1.2 B2C (Business to Customer) E-Commerce Market


6. Market Share Analysis – Global E-Commerce Market

6.1 B2B Vs B2C

6.2 By Product Categories
6.3 By Payment Methods
6.4 By Countries


7. Product Categories – Global E-Commerce Market

7.1 Auto and Parts
7.2 Food and Beverage
7.3 Apparel and Accessories
7.4 Health and Personal Care and Beauty
7.5 Computer and Consumer Electronics
7.6 Office Equipment and Supplies
7.7 Toys and Hobby
7.8 Furniture and Home Furnishing
7.9 Books/Music/Video
7.10 Other


8. Payment Methods – Global E-Commerce Market

8.1 Digital Wallet
8.2 Credit Card
8.3 Debit Card
8.4 Account-to-Account (A2A)
8.5 Buy Now, Pay Later (BNPL)
8.6 Cash on Delivery
8.7 Prepay
8.8 Other - Incl. Cryptocurrency


9. Countries – Global E-Commerce Market

9.1 United States

9.1.1 United States B2B E-Commerce Market
9.1.2 United States B2C E-Commerce Market

9.2 Canada

9.2.1 Canada B2B E-Commerce Market
9.2.2 Canada B2C E-Commerce Market

9.3 Brazil

9.3.1 Brazil B2B E-Commerce Market
9.3.2 Brazil B2C E-Commerce Market

9.4 Mexico

9.4.1 Mexico B2B E-Commerce Market
9.4.2 Mexico B2C E-Commerce Market

9.5 Argentina

9.5.1 Argentina B2B E-Commerce Market
9.5.2 Argentina B2C E-Commerce Market

9.6 United Kingdom

9.6.1 United Kingdom B2B E-Commerce Market
9.6.2 United Kingdom B2C E-Commerce Market

9.7 France

9.7.1 France B2B E-Commerce Market
9.7.2 France B2C E-Commerce Market

9.8 Germany

9.8.1 Germany B2B E-Commerce Market
9.8.2 Germany B2C E-Commerce Market

9.9 Spain

9.9.1 SpainB2B E-Commerce Market
9.9.2 SpainB2C E-Commerce Market

9.10 Italy

9.10.1 ItalyB2B E-Commerce Market
9.10.2 ItalyB2C E-Commerce Market

9.11 Netherlands

9.11.1 NetherlandsB2B E-Commerce Market
9.11.2 NetherlandsB2C E-Commerce Market

9.12 Norway

9.12.1 NorwayB2B E-Commerce Market
9.12.2 NorwayB2C E-Commerce Market

9.13 Sweden

9.13.1 SwedenB2B E-Commerce Market
9.13.2 SwedenB2C E-Commerce Market

9.14 Switzerland

9.14.1 SwitzerlandB2B E-Commerce Market
9.14.2 SwitzerlandB2C E-Commerce Market

9.15 Russia

9.15.1 Russia B2B E-Commerce Market
9.15.2 Russia B2C E-Commerce Market

9.16 Turkey

9.16.1 Turkey B2B E-Commerce Market
9.16.2 Turkey B2C E-Commerce Market

9.17 India

9.17.1 India B2B E-Commerce Market
9.17.2 India B2C E-Commerce Market

9.18 China

9.18.1 China B2B E-Commerce Market
9.18.2 China B2C E-Commerce Market

9.19 Japan

9.19.1 JapanB2B E-Commerce Market
9.19.2 JapanB2C E-Commerce Market

9.20 Indonesia

9.20.1 Indonesia B2B E-Commerce Market
9.20.2 Indonesia B2C E-Commerce Market

9.21 Korea

9.21.1 Korea B2B E-Commerce Market
9.21.2 Korea B2C E-Commerce Market

9.22 Australia

9.22.1 Australia B2B E-Commerce Market
9.22.2 Australia B2C E-Commerce Market

9.23 Saudi Arabia

9.23.1 Saudi ArabiaB2B E-Commerce Market
9.23.2 Saudi ArabiaB2C E-Commerce Market

9.24 UAE

9.24.1 UAEB2B E-Commerce Market
9.24.2 UAEB2C E-Commerce Market

9.25 Israel

9.25.1 Israel B2B E-Commerce Market
9.25.2 Israel B2C E-Commerce Market

9.26 South Africa

9.26.1 South Africa B2B E-Commerce Market
9.26.2 South Africa B2C E-Commerce Market

9.27 Rest of the World

9.27.1 Rest of the World B2B E-Commerce Market
9.27.2 Rest of the World B2C E-Commerce Market


10. Global Number of Internet Users

11. Porter’s Five Forces

11.1 Bargaining Power of Buyers
11.2 Bargaining Power of Suppliers
11.3 Degree of Competition
11.4 Threat of New Entrants
11.5 Threat of Substitutes


12. SWOT Analysis

12.1 Strength
12.2 Weakness
12.3 Opportunity
12.4 Threat


13. Company Analysis

13.1 RakutenInc

13.1.1 Overview
13.1.2 Recent Development
13.1.3 Sales Analysis

13.2 Amazon.com, Inc.

13.2.1 Overview
13.2.2 Recent Development
13.2.3 Sales Analysis

13.3 Alibaba Group Holding Limited

13.3.1 Overview
13.3.2 Recent Development
13.3.3 Sales Analysis

13.4 Walmart Inc.

13.4.1 Overview
13.4.2 Recent Development
13.4.3 Sales Analysis

13.5 eBay Inc.

13.5.1 Overview
13.5.2 Recent Development
13.5.3 Sales Analysis

13.6 Zalando SE

13.6.1 Overview
13.6.2 Recent Development
13.6.3 Sales Analysis

13.7 Otto Group

13.7.1 Overview
13.7.2 Recent Development
13.7.3 Sales Analysis

13.8 JD.com, Inc.

13.8.1 Overview
13.8.2 Recent Development
13.8.3 Sales Analysis

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List of Tables/Graphs

Table-01: Global E-Commerce Market Share by B2B Vs B2C (Percent), 2018 – 2022
Table-02: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by B2B Vs B2C (Percent), 2023 – 2030
Table-03: Global E-Commerce Market Share by Product Categories (Percent), 2018 – 2022
Table-04: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by Product Categories (Percent), 2023 – 2030
Table-05: Global E-Commerce Market Share by Payment Methods (Percent), 2018 – 2022
Table-06: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by Payment Methods (Percent), 2023 – 2030
Table-07: Global E-Commerce Market Share by Countries (Percent), 2018 – 2022
Table-08: Global – Forecast for E-Commerce Market Share by Countries (Percent), 2023 – 2030

 

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