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中国オンラインゲーム市場、規模、2023-2027年予測、業界動向、成長、インフレの影響、オポチュニティ企業分析


China Online Gaming Market, Size, Forecast 2023-2027, Industry Trends, Growth, Impact of Inflation, Opportunity Company Analysis

Renub Researchによると、中国オンラインゲーム市場は、2027年までに年平均成長率8.45%で905億2000万米ドルに達する見込みです。中国のオンラインゲーム市場は流星のように上昇しており、2022年時点で7億180万人... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2023年1月1日 US$2,990
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サマリー

Renub Researchによると、中国オンラインゲーム市場は、2027年までに年平均成長率8.45%で905億2000万米ドルに達する見込みです。中国のオンラインゲーム市場は流星のように上昇しており、2022年時点で7億180万人以上のゲーマーがおり、中国はビデオゲームにおいて世界最大の市場となっています。ビデオゲームで世界最大の市場である中国は、オンラインゲーム産業の優位性を活かし、その成長に貢献してきました。中国は、世界で最もデジタル化された国の一つである中国での活動拡大を望む多くの世界的なゲーム会社を引きつけています。


オンラインゲームは、ビデオゲーム機、パーソナルコンピュータ(PC)、モバイル機器などを用いて、インターネット上でプレイするものです。オンラインゲームには、マルチプレイヤーモード、ダウンロード可能なコンテンツ、ゲーム内チャットなどがあり、これらは無料または有料・定額制で提供されることがあります。中国のオンラインゲーム産業は、世界的に見ても急速に拡大し、ダイナミックなインタラクティブ・エンターテインメント産業です。当社の調査結果によると、中国オンラインゲーム産業は2022年から2027年にかけて年平均成長率8.45%で成長するとされています。


中国は「世界のゲーム産業の首都」であり、世界のビデオゲーム産業の約25%を占めています。しかし、中国最大のハイテク企業であるゲーム大手のテンセントは、過去2年間、共産党が民間企業の改革を求めたため、規制当局の厳しい監視下に置かれ、その結果、企業全体の市場価値が数十億円も失われてしまった。その結果、中国のオンラインゲーム産業は西洋から学び、西洋の形態と構造を採用し、外国の経営形態の下で運営されてきた。西洋に依存するオンラインゲーム産業の発展のケースは、中国におけるグローバル大衆文化の形成を反映している。


また、中国は世界のゲーム産業の25%以上を占め、中国の人口の半分が中国だけでプレーしていると予想される。さらに、パンデミック時には、この分野はより大きく、より強くなる。中国のオンラインゲーム産業は、2022年に603.4億米ドルでした。


中国のゲーム産業は、単一国としては世界最大の市場であることに変わりはありません。オンラインゲーム市場は、中国で最も影響力があり、変貌を遂げている市場として登場しました。オンラインゲームユーザーの2桁成長、インターネットとブロードバンドの普及拡大、急速な製品開発と商業化によって発展してきたのです。


Knives Out」や「Love & Producer」など、様々な新作ゲームが業績を伸ばすと予想される。消費者のオンラインゲームに対する傾向の高まりと、モバイルゲームの普及率の上昇が、中国のオンラインゲーム市場の主な成長ドライバーとなっています。さらに、中国のオンラインゲーマーの一人当たりの所得の上昇に伴い、5G技術も中国地域におけるモバイルベースのVRゲーム市場を誕生させました。その結果、中国オンラインゲーム市場を大きく強化している。


モバイルゲームは継続的に成長しており、オンラインゲームを盛り上げる主要な要因となっています。

カテゴリー別に、中国オンラインゲーム市場を3つのタイプに分類しました:モバイルゲーミング、クライアントゲーミング、ウェブゲーミングの3種類。モバイルゲーミングは、Wi-Fiネットワークを通じた中国のインターネットアクセスが急速に増加し、4G、5Gサービスの普及に伴い、中国が世界のインターネットアクセス率のトップに躍り出たため、最大の収益を確保しています。同市場は、13~20歳の年齢層で、インターネットへの接続環境が整っていることから、比較的高い成長を示しています。多くの新しいゲームの採用が見込まれ、モバイルベースのデバイスを強力なゲームプラットフォームに変えることが、市場を大きく牽引しています。


予測期間中は男性が優位になる

ユーザー別では、インターネット技術の発展やオンラインゲームの人気上昇により、2027年の予測期間中、男性が市場収益を独占すると思われます。また、グローバル企業が中国企業の株式を取得したり、プロプレーヤーのスポンサーになるなどして市場に参入しており、これが同分野の成長を後押ししています。オンラインゲーム市場は3つのタイプに分けられた:モバイルゲーミング、クライアントゲーミング、ウェブゲーミングの3種類。


中国におけるオンラインゲームのプレイ率、若者は依然としてトップレベル

年齢層別では、18-24歳、25-34歳、35-44歳、45-54歳、55-64歳の5タイプに分類されます。若年層は、インターネットの普及、スマートフォンの増加、デジタル決済の利用者数の増加、ローカルデベロッパーエコシステムの拡大などにより、最大のシェアを獲得しています。オンラインゲームのユーザーは、まだ学校や大学に通っている若い世代や、将来のためにお金を貯めなければならない働き盛りの世代もいます。その多くは、待ち時間や退屈な時間にゲームを楽しんでいます。


主要プレイヤー

中国オンラインゲーム市場の主要なプレーヤーには、NetEase、Tencent、37 Interactive Entertainment、Zhejiang Century Huatong、Net Dragon、King net Network、Yoozoo Interactive、Perfect World Entertainmentが含まれます。

2020年6月 - テンセントは、「ArmA」「DayZ」シリーズを手がけるチェコのゲームデザイナー、ボヘミアインタラクティブの株式の過半数を2億6000万米ドルで取得した。これは、ゲーム環境における同社の拡大に対応するものです。


Renub Researchの最新レポート「中国オンラインゲーム市場:カテゴリー別(モバイルゲーム、クライアントゲーム、ウェブゲーム)、ユーザー別(男性・女性年齢層)、年齢層別(18-24歳、25-34歳、35-44歳、45-54歳、55-64歳)、企業(NetEase、Tencent、37 Interactive Entertainment、浙江世紀華通、ネットドラゴン、キングネットネットワーク、ユーズーインタラクティブ、パーフェクトワールドエンターテイメント)」は中国オンラインゲーム産業における最新のトレンドと分析を行っています。


カテゴリー中国オンラインゲーム市場は3つのタイプに分類される

1.モバイルゲーミング
2.クライアントゲーミング
3.ウェブゲーミング


ユーザー: - 中国のオンラインゲーム市場は、2つのタイプに分けられます。

1.男性
2.女性


年齢層: - 中国のオンラインゲーム市場は、以下の5つのタイプに分類されます。

1.18~24歳
2.25~34歳
3.35~44歳
4.45~54歳
5.55~64歳


主要プレイヤー:以下の3つのポイントから、すべての主要プレイヤーをカバーしています。

- 概要
- 最近の動向
- ファイナンシャル・インサイト


企業分析

1.ネットイース
2.テンセント
3.37 インタラクティブ・エンターテインメント
4.浙江世紀華通
5.ネットドラゴン
6.キングネットネットワーク
7.Yoozoo Interactive
8.パーフェクトワールドエンタテインメント

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目次

1. Introduction

2. Research & Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. China Online Gaming Market

6. Market Share - China Online Gaming Market

6.1 By Category
6.2 By Age Group
6.3 By User


7. Category - China Online Gaming Market

7.1 Mobile Gaming
7.2 Client Gaming
7.3 Web Gaming


8. Age Group - China Online Gaming Market

8.1 18-24 Years
8.2 25-34 Years
8.3 35-44 Years
8.4 45-54 Years
8.5 55-64 Years


9. User - China Online Gaming Market

9.1 Male
9.2 Female


10. Key Players - China Online Gaming Market

10.1 NetEase

10.1.1 Overview
10.1.2 Recent Development
10.1.3 Revenue

10.2 Tencent

10.2.1 Overview
10.2.2 Recent Development
10.2.3 Revenue

10.3 37 Interactive Entertainment

10.3.1 Overview
10.3.2 Recent Development
10.3.3 Revenue

10.4 Zhejiang Century Huatong

10.4.1 Overview
10.4.2 Recent Development
10.4.3 Revenue

10.5 Net Dragon

10.5.1 Overview
10.5.2 Recent Development
10.5.3 Revenue

10.6 King net Network

10.6.1 Overview
10.6.2 Recent Development
10.6.3 Revenue

10.7 Yoozoo Interactive

10.7.1 Overview
10.7.2 Recent Development
10.7.3 Revenue

10.8 Perfect World Entertainment

10.8.1 Overview
10.8.2 Recent Development
10.8.3 Revenue

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図表リスト

Table-01: China – Online Gaming Market Share by Category (Percent), 2017 – 2022
Table-02: China – Forecast for Online Gaming Market Share by Category (Percent), 2023 – 2027
Table-03: China – Online Gaming Market Share by Age Group (Percent), 2017 – 2022
Table-04: China – Forecast for Online Gaming Market Share by Age Group (Percent), 2023 – 2027
Table-05: China – Online Gaming Market Share by User (Percent), 2017 – 2022
Table-06: China – Forecast for Online Gaming Market Share by User (Percent), 2023 – 2027

 

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Summary

China Online Game Market will reach US$ 90.52 Billion by 2027 at a CAGR of 8.45%., according to Renub Research. China's online gaming market is rising meteorically, with more than 701.8 Million gamers as of 2022; China is the biggest market in the world in terms of video games. As the leading market worldwide in video games, China was able to take advantage of the online gaming industry, contributing to its growth over the years. China is attracting many worldwide gaming companies that want to expand their activities in one of the most digitalized countries in the world.


Online games are played over the Internet using video game consoles, personal computers (PCs), and mobile devices. Online games may include multiplayer modes, downloadable content, and in-game chat, which can be provided for free or on a fee or subscription basis. The Chinese online game industry is a rapidly increasing and dynamic interactive entertainment industry worldwide. According to our research findings, China Online Games Industry will grow with a CAGR of 8.45% from 2022 to 2027.


China is the "Gaming Industry Capital of the World" making up around 25 percent of the global video game industry. However, China's biggest tech company, involving gaming giant Tencent, has come under heavy regulatory scrutiny over the past two years as the Communist party sought to overhaul the private sector, a move which saw billions wiped off their collective market value. As a result, Chinese online games industries have studied from the West, adopted the Western form and structure, and operated under a foreign management mode; cases of development of online games industries that rely on the West reflect the formation of global popular culture in China.


In addition, China made up over 25 percent of the global video game industry and anticipated that half of China's population is players in China alone. Moreover, the sector gets larger and stronger during the pandemic. The Chinese online game industry was US$ 60.34 Billion in 2022.


China gaming industry remains the largest single-country market in the world. The rising online gaming market has appeared as China's most influential and transforming market. It has been development driven by double-digit growth in online gaming users, increasing Internet and broadband infiltration, and rapid product development and commercialization.


Various new games like "Knives Out" and "Love & Producer" are expected to outperform. Increasing consumers' propensity to play online games and rising mobile game penetration are the major growth drivers of China's online gaming market. Furthermore, with the rise of Chinese online gamers' per capita income, 5G technologies have also given rise to the mobile-based VR gaming market in the Chinese region. As a result, they have significantly reinforced the china online gaming market.


Mobile Gaming has grown continuously and remains main factor to boost Online Game

Based on Category, China Online Gaming Market was divided into three types: Mobile Gaming, Client Gaming, and Web Gaming. Mobile Gaming holds the maximum revenue due to rapid increases in China's internet access through Wi-Fi networks along with the widespread adoption of 4G, 5G service, which is quickly bringing China to the top of global internet access rates. The market has seen relatively higher growth, with the age ranges of 13-20 years, with good internet connectivity. The adoption of many new games is expected to increase, and turning the mobile-based device into a powerful gaming platform has significantly driven the market.


Males will dominate in the Forecast Period

By User, Males will dominate the market revenue during the forecast period 2027 due to the rising development of internet technologies and the surging popularity of online games. In addition, Global companies are entering the market by acquiring Chinese companies' shares or taking sponsorships of professional players, which has driven the segment's growth. Online Gaming Market was divided into three types: Mobile Gaming, Client Gaming, and Web Gaming.


Young People remain top in Playing an Online Game in China

By Age Group, Online Gaming Market was divided into five types, including 18-24 Years, 25-34 Years, 35-44 Years, 45-54 Years, and 55-64 Years. Young people age group captured the maximum share due to Internet reaching, the Increase in smartphones, the Digital payment user base on the Increase, and the Growing local developer ecosystem. Online game users are young; maybe they still go to school or university, and some of them are of the early-working age and need to save money for their future. Most of them play these games while waiting for something or being bored.


Key Players

Key significant players in the China Online Gaming Market include NetEase, Tencent, 37 Interactive Entertainment, Zhejiang Century Huatong, Net Dragon, King net Network, Yoozoo Interactive, and Perfect World Entertainment.

June 2020 - Tencent paid USD 260 million for a majority stake in Bohemia Interactive, a Czech-based games designer behind the "ArmA" and "DayZ" games series. This caters to its expansion in the gaming environment.


Renub Research’s latest report titled “China Online Gaming Market by Category (Mobile Gaming, Client Gaming, and Web Gaming),User (Male & Female Age Group), Age Group (18-24 years, 25-34 years, 35-44 years, 45-54 years, and 55-64 years),Company (NetEase, Tencent, 37 Interactive Entertainment, Zhejiang Century Huatong, Net Dragon, King net Network,Yoozoo Interactive, and Perfect World Entertainment)” provides current trends and analysis of the China Online GamingIndustry.


Category: China’s Online Gaming Market breakup into three types

1. Mobile Gaming
2. Client Gaming
3. Web Gaming


User: - China’s Online Gaming Market breaks up into two types;-

1. Male
2. Female


Age Group: - China’s Online Gaming Market breaks up into five types;-

1. 18-24 years
2. 25-34 years
3. 35-44 years
4. 45-54 years
5. 55-64 years


Key Players:-All key players have been covered from 3 points such as

• Overview
• Recent Developments
• Financial Insights


Company Analysis

1. NetEase
2. Tencent
3. 37 Interactive Entertainment
4. Zhejiang Century Huatong
5. Net Dragon
6. King net Network
7. Yoozoo Interactive
8. Perfect World Entertainment



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research & Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. China Online Gaming Market

6. Market Share - China Online Gaming Market

6.1 By Category
6.2 By Age Group
6.3 By User


7. Category - China Online Gaming Market

7.1 Mobile Gaming
7.2 Client Gaming
7.3 Web Gaming


8. Age Group - China Online Gaming Market

8.1 18-24 Years
8.2 25-34 Years
8.3 35-44 Years
8.4 45-54 Years
8.5 55-64 Years


9. User - China Online Gaming Market

9.1 Male
9.2 Female


10. Key Players - China Online Gaming Market

10.1 NetEase

10.1.1 Overview
10.1.2 Recent Development
10.1.3 Revenue

10.2 Tencent

10.2.1 Overview
10.2.2 Recent Development
10.2.3 Revenue

10.3 37 Interactive Entertainment

10.3.1 Overview
10.3.2 Recent Development
10.3.3 Revenue

10.4 Zhejiang Century Huatong

10.4.1 Overview
10.4.2 Recent Development
10.4.3 Revenue

10.5 Net Dragon

10.5.1 Overview
10.5.2 Recent Development
10.5.3 Revenue

10.6 King net Network

10.6.1 Overview
10.6.2 Recent Development
10.6.3 Revenue

10.7 Yoozoo Interactive

10.7.1 Overview
10.7.2 Recent Development
10.7.3 Revenue

10.8 Perfect World Entertainment

10.8.1 Overview
10.8.2 Recent Development
10.8.3 Revenue

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List of Tables/Graphs

Table-01: China – Online Gaming Market Share by Category (Percent), 2017 – 2022
Table-02: China – Forecast for Online Gaming Market Share by Category (Percent), 2023 – 2027
Table-03: China – Online Gaming Market Share by Age Group (Percent), 2017 – 2022
Table-04: China – Forecast for Online Gaming Market Share by Age Group (Percent), 2023 – 2027
Table-05: China – Online Gaming Market Share by User (Percent), 2017 – 2022
Table-06: China – Forecast for Online Gaming Market Share by User (Percent), 2023 – 2027

 

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2024/12/19 10:26

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