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患者管理ソリューション市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Patient Engagement Solution Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、世界の患者管理ソリューション市場に関する包括的なレポートを発表しました。この詳細な分析では、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを調査し、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年9月6日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界の患者管理ソリューション市場に関する包括的なレポートを発表しました。この詳細な分析では、促進要因、動向、機会、課題などの重要な市場ダイナミクスを調査し、市場環境に関する貴重な洞察を提供しています。

主な洞察

- 患者参加型ソリューションの市場規模(2024E):213億米ドル
- 予測市場価値(2033F):507億米ドル
- 世界市場成長率 (CAGR 2024 to 2033): 13.2%

患者参加型ソリューション市場 - レポートスコープ:

患者参加型ソリューションは、医療における注目すべき進歩であり、患者のケアへの関与を強化することを目的としています。これらのソリューションには、患者と医療提供者間のコミュニケーションを改善し、患者教育を促進し、全体的な医療成果を向上させるように設計されたさまざまなツールや技術が含まれる。この市場には、患者ポータル、モバイルヘルスアプリケーション、遠隔モニタリングシステムなどのプラットフォームが含まれる。患者エンゲージメント市場の拡大は、患者中心のケアへの注目の高まり、デジタルヘルス技術の進歩、医療成果の向上の追求によって推進されている。

市場成長の促進要因

世界の患者エンゲージメント・ソリューション市場には、個別化された患者中心の医療サービスに対する需要の高まりなど、いくつかの要因が後押ししています。遠隔医療、モバイルヘルスアプリ、ウェアラブルデバイスなど、デジタルヘルスにおける技術革新が患者エンゲージメントを強化し、市場成長を促進している。また、慢性疾患管理と予防医療の重視も、これらのソリューションが健康状態のより良いモニタリングと管理を促進することから、市場拡大に寄与している。さらに、患者ケアとアウトカムの改善を目的とした政府の支援策や医療改革が、患者エンゲージメント・ソリューションの採用をさらに加速させている。

市場の阻害要因

患者エンゲージメント・ソリューション市場は成長の可能性があるにもかかわらず、データ・セキュリティ、プライバシーの問題、技術統合に関連する課題に直面している。患者データを保護し、HIPAAなどの規制を確実に遵守することは、信頼を維持する上で極めて重要である。患者エンゲージメント・ソリューションと既存の医療システムとの統合は複雑でコストがかかり、医療提供者に課題をもたらす可能性がある。さらに、様々な患者層におけるデジタルヘルスリテラシーやテクノロジーへのアクセスの格差が、こうしたソリューションの普及を妨げる可能性もある。

市場機会:

患者エンゲージメント・ソリューション市場は、技術の進歩と進化する医療モデルによって大きな成長機会がもたらされる。人工知能(AI)と機械学習を患者エンゲージメント・プラットフォームに統合することで、個別化ケアと予測分析を強化することができる。また、医療へのアクセスが限られている未整備地域や農村部にも、こうしたソリューションを拡大する機会が存在する。テクノロジープロバイダー、医療機関、支払者の戦略的パートナーシップは、新たなビジネスモデルを生み出し、市場拡大を促進することができる。さらに、価値観に基づく医療と患者満足度への注目の高まりは、革新的な患者エンゲージメント・ソリューション開発の道を開く。

本レポートで扱う主な質問

- 世界の患者参加型ソリューション市場の成長を促進する主な要因は何か?
- どのようなタイプの患者参加型ソリューションが様々な地域で支持を得ているか?
- 技術進歩は患者エンゲージメント市場の競争環境にどのような影響を与えているか?
- 患者参加型ソリューション市場の主要プレーヤーは誰で、関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 患者参加型ソリューションの世界市場における新たな動向と将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

サーナー・コーポレーション、オールスクリプツ・ヘルスケア・ソリューションズ、メディセーフなど、患者エンゲージメント・ソリューションの世界市場における主要企業は、競争力を維持するために技術革新、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力しています。これらの企業は研究開発に投資し、先進的な患者エンゲージメントツールを開発し、既存の医療システムとの相互運用性を高め、ユーザーエクスペリエンスを向上させている。医療提供者、テクノロジー企業、規制機関との連携は、市場導入を促進し、新たなニーズに対応する上で極めて重要である。データセキュリティ、統合機能、カスタマーサポートを重視することは、市場の成長を促進し、患者参加型ソリューションの導入を成功させる鍵となる。

主な企業

- オールスクリプツ・ヘルスケア・ソリューションズ
- マッケソン・コーポレーション
- サーナー・コーポレーション
- ファイテル
- メデシジョン
- アテナヘルス
- ノバルティス
- ロシュ・ホールディングAG
- バイエル
- グラクソスミスクライン
- IQVIA

患者管理ソリューション市場産業調査の主要セグメント

ソリューション別

- ソフトウェア
- サービス

デプロイメント別

- クラウド
- オンプレミス

アプリケーション別

- 健康管理
- ソーシャルマネジメント
- 在宅医療管理
- 財務健康管理

エンドユーザー別

- 患者
- 支払者
- 医療提供者

地域別

- 北米
- ラテンアメリカ
- 欧州
- 東アジア
- 南アジア太平洋
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.価格分析
4.1.価格分析, ソリューション別
4.1.1.サブスクリプション価格モデル
4.1.2.永久ライセンス
4.2.平均価格分析ベンチマーク
5.患者参加型ソリューションの世界市場需要(金額単位:億米ドル)2019-2023年分析と2024-2033年予測
5.1.過去の市場価値(億米ドル)分析、2019-2023年
5.2.現在および将来の市場価値(億米ドル)予測、2024年~2033年
5.2.1.前年比成長トレンド分析
5.2.2.絶対額の機会分析
6.市場背景
6.1.マクロ経済要因
6.2.予測要因-関連性と影響
6.3.バリューチェーン
6.4.COVID-19危機-影響評価
6.4.1.現在の統計
6.4.2.短期・中長期の見通し
6.4.3.予想されるリバウンド
6.5.市場ダイナミクス
6.5.1.促進要因
6.5.2.阻害要因
6.5.3.機会
7.患者参加型ソリューションの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(ソリューション別
7.1.はじめに/主な調査結果
7.2.ソリューション別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
7.3.ソリューション別の現在と将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024~2033年
7.3.1.ソフトウェア
7.3.1.1.統合患者管理ソフトウェア
7.3.1.2.独立型ソフトウェア
7.3.1.2.1.スケジューリングソフトウェア
7.3.1.2.2.課金ソフトウェア
7.3.1.2.3.セキュア・メッセージング・ソフトウェア
7.3.1.2.4.その他
7.3.2.サービス
7.3.2.1.実装と統合
7.3.2.2.コンサルティング
7.3.2.3.サポートとメンテナンス
7.4.ソリューション別市場魅力度分析
8.患者参加型ソリューションの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:展開別
8.1.はじめに/主な調査結果
8.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析:デプロイメント別、2019-2023年
8.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析および予測:デプロイメント別、2024年~2033年
8.3.1.クラウド
8.3.2.オンプレミス
8.4.展開別市場魅力度分析
9.患者参加型ソリューションの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:用途別
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析:用途別、2019-2023年
9.3.アプリケーション別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
9.3.1.健康管理
9.3.2.社会管理
9.3.3.在宅医療管理
9.3.4.財務健康管理
9.3.5.その他
9.4.用途別市場魅力度分析
10.患者参加型ソリューションの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:エンドユーザー別
10.1.イントロダクション/主な調査結果
10.2.エンドユーザー別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
10.3.エンドユーザー別の現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2033年
10.3.1.患者
10.3.2.支払者
10.3.3.医療提供者
10.3.4.その他
10.4.エンドユーザー別市場魅力度分析
11.患者参加型ソリューションの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:地域別
11.1.はじめに/主な調査結果
11.2.地域別の過去の市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
11.3.地域別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2033年
11.3.1.北米
11.3.2.ラテンアメリカ
11.3.3.ヨーロッパ
11.3.4.東アジア
11.3.5.南アジア太平洋
11.3.6.中東・アフリカ
11.4.地域別市場魅力度分析
12.北米の患者参加ソリューション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)動向分析、2019-2023年
12.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)予測、2024年~2033年
12.3.1.ソリューション別
12.3.2.展開別
12.3.3.アプリケーション別
12.3.4.エンドユーザー別
12.3.5.国別
12.3.5.1.米国
12.3.5.2.カナダ
12.4.市場魅力度分析
12.4.1.ソリューション別
12.4.2.デプロイメント別
12.4.3.アプリケーション別
12.4.4.エンドユーザー別
12.4.5.国別
12.5.市場動向
12.6.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
13.ラテンアメリカの患者エンゲージメントソリューション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)動向分析、2019-2023年
13.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)予測、2024年~2033年
13.3.1.ソリューション別
13.3.2.展開別
13.3.3.アプリケーション別
13.3.4.エンドユーザー別
13.3.5.国別
13.3.5.1.ブラジル
13.3.5.2.メキシコ
13.3.5.3.その他のラテンアメリカ
13.4.市場魅力度分析
13.4.1.ソリューション別
13.4.2.デプロイメント別
13.4.3.アプリケーション別
13.4.4.エンドユーザー別
13.4.5.国別
14.欧州患者参加ソリューション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.過去の市場規模(10億米ドル)の市場分類別動向分析(2019-2023年
14.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)予測、2024年~2033年
14.3.1.ソリューション別
14.3.2.展開別
14.3.3.アプリケーション別
14.3.4.エンドユーザー別
14.3.5.国別
14.3.5.1.ドイツ
14.3.5.2.イタリア
14.3.5.3.フランス
14.3.5.4.イギリス
14.3.5.5.スペイン
14.3.5.6.ベネルクス
14.3.5.7.ロシア
14.3.5.8.その他のヨーロッパ
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.ソリューション別
14.4.2.デプロイメント別
14.4.3.アプリケーション別
14.4.4.エンドユーザー別
14.4.5.国別
15.南アジア・太平洋地域の患者参加ソリューション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)動向分析、2019-2023年
15.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)予測、2024年~2033年
15.3.1.ソリューション別
15.3.2.展開別
15.3.3.アプリケーション別
15.3.4.エンドユーザー別
15.3.5.国別
15.3.5.1.インド
15.3.5.2.インドネシア
15.3.5.3.マレーシア
15.3.5.4.シンガポール
15.3.5.5.オーストラリア&ニュージーランド
15.3.5.6.その他の南アジア・太平洋地域
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.ソリューション別
15.4.2.デプロイメント別
15.4.3.アプリケーション別
15.4.4.エンドユーザー別
15.4.5.国別
16.東アジアの患者参加ソリューション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)動向分析、2019-2023年
16.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)予測、2024-2033年
16.3.1.ソリューション別
16.3.2.展開別
16.3.3.アプリケーション別
16.3.4.エンドユーザー別
16.3.5.国別
16.3.5.1.中国
16.3.5.2.日本
16.3.5.3.韓国
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.ソリューション別
16.4.2.デプロイメント別
16.4.3.アプリケーション別
16.4.4.エンドユーザー別
16.4.5.国別
17.中東・アフリカ患者参加ソリューション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)動向分析、2019-2023年
17.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)予測、2024-2033年
17.3.1.ソリューション別
17.3.2.展開別
17.3.3.アプリケーション別
17.3.4.エンドユーザー別
17.3.5.国別
17.3.5.1.GCC諸国
17.3.5.2.トルコ
17.3.5.3.南アフリカ
17.3.5.4.その他の中東・アフリカ
17.4.市場魅力度分析
17.4.1.ソリューション別
17.4.2.デプロイメント別
17.4.3.アプリケーション別
17.4.4.エンドユーザー別
17.4.5.国別
18.主要国分析-患者参加型ソリューション市場
18.1.米国患者参加ソリューション市場分析
18.1.1.ソリューション別
18.1.2.デプロイメント別
18.1.3.アプリケーション別
18.1.4.エンドユーザー別
18.2.カナダ患者管理ソリューション市場分析
18.2.1.ソリューション別
18.2.2.展開別
18.2.3.アプリケーション別
18.2.4.エンドユーザー別
18.3.メキシコの患者管理ソリューション市場分析
18.3.1.ソリューション別
18.3.2.デプロイメント別
18.3.3.アプリケーション別
18.3.4.エンドユーザー別
18.4.ブラジル患者管理ソリューション市場分析
18.4.1.ソリューション別
18.4.2.デプロイメント別
18.4.3.アプリケーション別
18.4.4.エンドユーザー別
18.5.ドイツ患者管理ソリューション市場分析
18.5.1.ソリューション別
18.5.2.デプロイメント別
18.5.3.アプリケーション別
18.5.4.エンドユーザー別
18.6.イタリア患者管理ソリューション市場分析
18.6.1.ソリューション別
18.6.2.展開別
18.6.3.アプリケーション別
18.6.4.エンドユーザー別
18.7.フランス患者管理ソリューション市場分析
18.7.1.ソリューション別
18.7.2.展開別
18.7.3.アプリケーション別
18.7.4.エンドユーザー別
18.8.英国:患者管理ソリューション市場分析
18.8.1.ソリューション別
18.8.2.展開別
18.8.3.アプリケーション別
18.8.4.エンドユーザー別
18.9.スペイン患者管理ソリューション市場分析
18.9.1.ソリューション別
18.9.2.デプロイメント別
18.9.3.アプリケーション別
18.9.4.エンドユーザー別
18.10.ベネルクス患者管理ソリューション市場分析
18.10.1.ソリューション別
18.10.2.展開別
18.10.3.アプリケーション別
18.10.4.エンドユーザー別
18.11.ロシア患者管理ソリューション市場分析
18.11.1.ソリューション別
18.11.2.展開別
18.11.3.アプリケーション別
18.11.4.エンドユーザー別
18.12.その他の欧州の患者管理ソリューション市場分析
18.12.1.ソリューション別
18.12.2.デプロイメント別
18.12.3.アプリケーション別
18.12.4.エンドユーザー別
18.13.中国患者管理ソリューション市場分析
18.13.1.ソリューション別
18.13.2.展開別
18.13.3.アプリケーション別
18.13.4.エンドユーザー別
18.14.日本患者参加ソリューション市場分析
18.14.1.ソリューション別
18.14.2.デプロイメント別
18.14.3.アプリケーション別
18.14.4.エンドユーザー別
18.15.韓国の患者管理ソリューション市場分析
18.15.1.ソリューション別
18.15.2.デプロイメント別
18.15.3.アプリケーション別
18.15.4.エンドユーザー別
18.16.インド患者管理ソリューション市場分析
18.16.1.ソリューション別
18.16.2.デプロイメント別
18.16.3.アプリケーション別
18.16.4.エンドユーザー別
18.17.マレーシアの患者管理ソリューション市場分析
18.17.1.ソリューション別
18.17.2.展開別
18.17.3.アプリケーション別
18.17.4.エンドユーザー別
18.18.インドネシアの患者参加ソリューション市場分析
18.18.1.ソリューション別
18.18.2.展開別
18.18.3.アプリケーション別
18.18.4.エンドユーザー別
18.19.シンガポールの患者管理ソリューション市場分析
18.19.1.ソリューション別
18.19.2.展開別
18.19.3.アプリケーション別
18.19.4.エンドユーザー別
18.20.オーストラリアとニュージーランドの患者管理ソリューション市場分析
18.20.1.ソリューション別
18.20.2.デプロイメント別
18.20.3.アプリケーション別
18.20.4.エンドユーザー別
18.21.GCC諸国の患者管理ソリューション市場分析
18.21.1.ソリューション別
18.21.2.展開別
18.21.3.アプリケーション別
18.21.4.エンドユーザー別
18.22.トルコの患者管理ソリューション市場分析
18.22.1.ソリューション別
18.22.2.デプロイメント別
18.22.3.アプリケーション別
18.22.4.エンドユーザー別
18.23.南アフリカの患者管理ソリューション市場分析
18.23.1.ソリューション別
18.23.2.展開別
18.23.3.アプリケーション別
18.23.4.エンドユーザー別
18.24.その他の中東およびアフリカの患者管理ソリューション市場分析
18.24.1.ソリューション別
18.24.2.デプロイメント別
18.24.3.アプリケーション別
18.24.4.エンドユーザー別
19.市場構造分析
19.1.企業階層別市場分析
19.2.上位企業の市場シェア分析
19.3.市場プレゼンス分析
20.競争分析
20.1.競合ダッシュボード
20.2.競合ベンチマーキング
20.3.競合ディープダイブ
20.3.1.オールスクリプツ・ヘルスケア・ソリューション
20.3.1.1.事業概要
20.3.1.2.製品ポートフォリオ
20.3.1.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
20.3.1.4.主要戦略と展開
20.3.2.マッケソン・コーポレーション
20.3.2.1.事業概要
20.3.2.2.製品ポートフォリオ
20.3.2.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
20.3.2.4.主要戦略と展開
20.3.3.サーナー・コーポレーション
20.3.3.1.事業概要
20.3.3.2.製品ポートフォリオ
20.3.3.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
20.3.3.4.主要戦略と展開
20.3.4.ファイテル社
20.3.4.1.事業概要
20.3.4.2.製品ポートフォリオ
20.3.4.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
20.3.4.4.主要戦略と展開
20.3.5.メデシジョン社
20.3.5.1.事業概要
20.3.5.2.製品ポートフォリオ
20.3.5.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
20.3.5.4.主要戦略と展開
20.3.6.アテナヘルス社
20.3.6.1.事業概要
20.3.6.2.製品ポートフォリオ
20.3.6.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
20.3.6.4.主要戦略と展開
20.3.7.ノバルティス
20.3.7.1.事業概要
20.3.7.2.製品ポートフォリオ
20.3.7.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
20.3.7.4.主要戦略と展開
20.3.8.ロシュ・ホールディングAG
20.3.8.1.事業概要
20.3.8.2.製品ポートフォリオ
20.3.8.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
20.3.8.4.主要戦略と展開
20.3.9.バイエル
20.3.9.1.事業概要
20.3.9.2.製品ポートフォリオ
20.3.9.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
20.3.9.4.主要戦略と展開
20.3.10.グラクソ・スミスクライン
20.3.10.1.事業概要
20.3.10.2.製品ポートフォリオ
20.3.10.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
20.3.10.4.主要戦略と展開
20.3.11.IQVIA社
20.3.11.1.事業概要
20.3.11.2.製品ポートフォリオ
20.3.11.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
20.3.11.4.主要戦略と展開
21.前提条件と略語
22.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the global Patient Engagement Solution Market. This detailed analysis explores critical market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing valuable insights into the market environment.

Key Insights:

• Patient Engagement Solution Market Size (2024E): USD 21.3 Bn
• Projected Market Value (2033F): USD 50.7 Bn
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 13.2%

Patient Engagement Solution Market - Report Scope:

Patient engagement solutions represent a notable advancement in healthcare, aiming to enhance patient involvement in their care. These solutions include various tools and technologies designed to improve communication between patients and healthcare providers, boost patient education, and elevate overall healthcare outcomes. The market comprises platforms such as patient portals, mobile health applications, and remote monitoring systems. The expansion of the patient engagement market is propelled by the growing focus on patient-centered care, advancements in digital health technologies, and the pursuit of improved healthcare results.

Market Growth Drivers:

Several factors are fueling the global patient engagement solution market, including the increasing demand for personalized and patient-centered healthcare services. Technological innovations in digital health, such as telemedicine, mobile health apps, and wearable devices, are enhancing patient engagement and driving market growth. The emphasis on chronic disease management and preventive care is also contributing to market expansion, as these solutions facilitate better monitoring and management of health conditions. Additionally, supportive government initiatives and healthcare reforms aimed at improving patient care and outcomes are further accelerating the adoption of patient engagement solutions.

Market Restraints:

Despite its growth potential, the patient engagement solution market encounters challenges related to data security, privacy concerns, and technological integration. Protecting patient data and ensuring compliance with regulations like HIPAA are critical for maintaining trust. The integration of patient engagement solutions with existing healthcare systems can be complex and costly, posing challenges for healthcare providers. Moreover, disparities in digital health literacy and access to technology among various patient populations may impede the widespread adoption of these solutions.

Market Opportunities:

The patient engagement solution market presents significant growth opportunities driven by technological advancements and evolving healthcare models. The integration of artificial intelligence (AI) and machine learning into patient engagement platforms can enhance personalized care and predictive analytics. Opportunities also exist in extending these solutions to underserved and rural areas with limited healthcare access. Strategic partnerships between technology providers, healthcare organizations, and payers can create new business models and drive market expansion. Furthermore, the increasing focus on value-based care and patient satisfaction opens avenues for developing innovative patient engagement solutions.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the global patient engagement solution market?
• Which types of patient engagement solutions are gaining traction in various regions?
• How are technological advancements influencing the competitive landscape of the patient engagement market?
• Who are the major players in the patient engagement solution market, and what strategies are they employing to stay relevant?
• What are the emerging trends and future prospects in the global patient engagement solution market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Major players in the global patient engagement solution market, such as Cerner Corporation, Allscripts Healthcare Solutions, and Medisafe, are concentrating on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to maintain a competitive edge. These companies invest in research and development to create advanced patient engagement tools, enhance interoperability with existing healthcare systems, and improve user experience. Collaborations with healthcare providers, technology firms, and regulatory bodies are crucial for driving market adoption and addressing emerging needs. Emphasizing data security, integration capabilities, and customer support is key to fostering market growth and ensuring the successful implementation of patient engagement solutions.

Key Companies Profiled:

• Allscripts Healthcare Solutions
• Mckesson Corporation
• Cerner Corporation
• Phytel Inc
• Medecision Inc
• Athenahealth Inc
• Novartis
• Roche Holding AG
• Bayer
• GlaxoSmithkline
• IQVIA

Key Segments of Patient Engagement Solution Market Industry Research

By Solution:

• Software
• Services

By Deployment:

• Cloud
• On Premise

By Application:

• Health Management
• Social Management
• Home Healthcare Management
• Financial Health Management

By End User:

• Patients
• Payers
• Healthcare Providers

By Region:

• North America
• Latin America
• Europe
• East Asia
• South Asia Pacific
• Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Pricing Analysis
4.1. Pricing Analysis, By Solution
4.1.1. Subscription Pricing Model
4.1.2. Perpetual Licensing
4.2. Average Pricing Analysis Benchmark
5. Global Patient Engagement Solution Market Demand (in Value in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
5.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
5.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2033
5.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
5.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
6. Market Background
6.1. Macro-Economic Factors
6.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
6.3. Value Chain
6.4. COVID-19 Crisis - Impact Assessment
6.4.1. Current Statistics
6.4.2. Short-Mid-Long Term Outlook
6.4.3. Likely Rebound
6.5. Market Dynamics
6.5.1. Drivers
6.5.2. Restraints
6.5.3. Opportunities
7. Global Patient Engagement Solution Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Solution
7.1. Introduction / Key Findings
7.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Solution, 2019-2023
7.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Solution, 2024-2033
7.3.1. Software
7.3.1.1. Integrated Patient Engagement Software
7.3.1.2. Standalone Software
7.3.1.2.1. Scheduling Software
7.3.1.2.2. Billing Software
7.3.1.2.3. Secure Messaging Software
7.3.1.2.4. Others
7.3.2. Services
7.3.2.1. Implementation and Integration
7.3.2.2. Consulting
7.3.2.3. Support and Maintenance
7.4. Market Attractiveness Analysis By Solution
8. Global Patient Engagement Solution Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Deployment
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Deployment, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Deployment, 2024-2033
8.3.1. Cloud
8.3.2. On-Premise
8.4. Market Attractiveness Analysis By Deployment
9. Global Patient Engagement Solution Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Application
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Application, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Application, 2024-2033
9.3.1. Health Management
9.3.2. Social Management
9.3.3. Home Healthcare Management
9.3.4. Financial Health Management
9.3.5. Others
9.4. Market Attractiveness Analysis By Application
10. Global Patient Engagement Solution Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By End User
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By End User, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By End User, 2024-2033
10.3.1. Patients
10.3.2. Payers
10.3.3. Healthcare Providers
10.3.4. Others
10.4. Market Attractiveness Analysis By End User
11. Global Patient Engagement Solution Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Region, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
11.3.1. North America
11.3.2. Latin America
11.3.3. Europe
11.3.4. East Asia
11.3.5. South Asia Pacific
11.3.6. Middle East and Africa
11.4. Market Attractiveness Analysis By Region
12. North America Patient Engagement Solution Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
12.3.1. By Solution
12.3.2. By Deployment
12.3.3. By Application
12.3.4. By End User
12.3.5. By Country
12.3.5.1. U.S.
12.3.5.2. Canada
12.4. Market Attractiveness Analysis
12.4.1. By Solution
12.4.2. By Deployment
12.4.3. By Application
12.4.4. By End User
12.4.5. By Country
12.5. Market Trends
12.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
13. Latin America Patient Engagement Solution Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.3.1. By Solution
13.3.2. By Deployment
13.3.3. By Application
13.3.4. By End User
13.3.5. By Country
13.3.5.1. Brazil
13.3.5.2. Mexico
13.3.5.3. Rest of Latin America
13.4. Market Attractiveness Analysis
13.4.1. By Solution
13.4.2. By Deployment
13.4.3. By Application
13.4.4. By End User
13.4.5. By Country
14. Europe Patient Engagement Solution Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.3.1. By Solution
14.3.2. By Deployment
14.3.3. By Application
14.3.4. By End User
14.3.5. By Country
14.3.5.1. Germany
14.3.5.2. Italy
14.3.5.3. France
14.3.5.4. U.K.
14.3.5.5. Spain
14.3.5.6. BENELUX
14.3.5.7. Russia
14.3.5.8. Rest of Europe
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Solution
14.4.2. By Deployment
14.4.3. By Application
14.4.4. By End User
14.4.5. By Country
15. South Asia & Pacific Patient Engagement Solution Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.3.1. By Solution
15.3.2. By Deployment
15.3.3. By Application
15.3.4. By End User
15.3.5. By Country
15.3.5.1. India
15.3.5.2. Indonesia
15.3.5.3. Malaysia
15.3.5.4. Singapore
15.3.5.5. Australia & New Zealand
15.3.5.6. Rest of South Asia and Pacific
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Solution
15.4.2. By Deployment
15.4.3. By Application
15.4.4. By End User
15.4.5. By Country
16. East Asia Patient Engagement Solution Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.3.1. By Solution
16.3.2. By Deployment
16.3.3. By Application
16.3.4. By End User
16.3.5. By Country
16.3.5.1. China
16.3.5.2. Japan
16.3.5.3. South Korea
16.4. Market Attractiveness Analysis
16.4.1. By Solution
16.4.2. By Deployment
16.4.3. By Application
16.4.4. By End User
16.4.5. By Country
17. Middle East and Africa Patient Engagement Solution Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.3.1. By Solution
17.3.2. By Deployment
17.3.3. By Application
17.3.4. By End User
17.3.5. By Country
17.3.5.1. GCC Countries
17.3.5.2. Turkey
17.3.5.3. South Africa
17.3.5.4. Rest of Middle East and Africa
17.4. Market Attractiveness Analysis
17.4.1. By Solution
17.4.2. By Deployment
17.4.3. By Application
17.4.4. By End User
17.4.5. By Country
18. Key Countries Analysis- Patient Engagement Solution Market
18.1. U.S. Patient Engagement Solution Market Analysis
18.1.1. By Solution
18.1.2. By Deployment
18.1.3. By Application
18.1.4. By End User
18.2. Canada Patient Engagement Solution Market Analysis
18.2.1. By Solution
18.2.2. By Deployment
18.2.3. By Application
18.2.4. By End User
18.3. Mexico Patient Engagement Solution Market Analysis
18.3.1. By Solution
18.3.2. By Deployment
18.3.3. By Application
18.3.4. By End User
18.4. Brazil Patient Engagement Solution Market Analysis
18.4.1. By Solution
18.4.2. By Deployment
18.4.3. By Application
18.4.4. By End User
18.5. Germany Patient Engagement Solution Market Analysis
18.5.1. By Solution
18.5.2. By Deployment
18.5.3. By Application
18.5.4. By End User
18.6. Italy Patient Engagement Solution Market Analysis
18.6.1. By Solution
18.6.2. By Deployment
18.6.3. By Application
18.6.4. By End User
18.7. France Patient Engagement Solution Market Analysis
18.7.1. By Solution
18.7.2. By Deployment
18.7.3. By Application
18.7.4. By End User
18.8. U.K. Patient Engagement Solution Market Analysis
18.8.1. By Solution
18.8.2. By Deployment
18.8.3. By Application
18.8.4. By End User
18.9. Spain Patient Engagement Solution Market Analysis
18.9.1. By Solution
18.9.2. By Deployment
18.9.3. By Application
18.9.4. By End User
18.10. BENELUX Patient Engagement Solution Market Analysis
18.10.1. By Solution
18.10.2. By Deployment
18.10.3. By Application
18.10.4. By End User
18.11. Russia Patient Engagement Solution Market Analysis
18.11.1. By Solution
18.11.2. By Deployment
18.11.3. By Application
18.11.4. By End User
18.12. Rest of Europe Patient Engagement Solution Market Analysis
18.12.1. By Solution
18.12.2. By Deployment
18.12.3. By Application
18.12.4. By End User
18.13. China Patient Engagement Solution Market Analysis
18.13.1. By Solution
18.13.2. By Deployment
18.13.3. By Application
18.13.4. By End User
18.14. Japan Patient Engagement Solution Market Analysis
18.14.1. By Solution
18.14.2. By Deployment
18.14.3. By Application
18.14.4. By End User
18.15. South Korea Patient Engagement Solution Market Analysis
18.15.1. By Solution
18.15.2. By Deployment
18.15.3. By Application
18.15.4. By End User
18.16. India Patient Engagement Solution Market Analysis
18.16.1. By Solution
18.16.2. By Deployment
18.16.3. By Application
18.16.4. By End User
18.17. Malaysia Patient Engagement Solution Market Analysis
18.17.1. By Solution
18.17.2. By Deployment
18.17.3. By Application
18.17.4. By End User
18.18. Indonesia Patient Engagement Solution Market Analysis
18.18.1. By Solution
18.18.2. By Deployment
18.18.3. By Application
18.18.4. By End User
18.19. Singapore Patient Engagement Solution Market Analysis
18.19.1. By Solution
18.19.2. By Deployment
18.19.3. By Application
18.19.4. By End User
18.20. Australia and New Zealand Patient Engagement Solution Market Analysis
18.20.1. By Solution
18.20.2. By Deployment
18.20.3. By Application
18.20.4. By End User
18.21. GCC Countries Patient Engagement Solution Market Analysis
18.21.1. By Solution
18.21.2. By Deployment
18.21.3. By Application
18.21.4. By End User
18.22. Turkey Patient Engagement Solution Market Analysis
18.22.1. By Solution
18.22.2. By Deployment
18.22.3. By Application
18.22.4. By End User
18.23. South Africa Patient Engagement Solution Market Analysis
18.23.1. By Solution
18.23.2. By Deployment
18.23.3. By Application
18.23.4. By End User
18.24. Rest of Middle East and Africa Patient Engagement Solution Market Analysis
18.24.1. By Solution
18.24.2. By Deployment
18.24.3. By Application
18.24.4. By End User
19. Market Structure Analysis
19.1. Market Analysis by Tier of Companies
19.2. Market Share Analysis of Top Players
19.3. Market Presence Analysis
20. Competition Analysis
20.1. Competition Dashboard
20.2. Competition Benchmarking
20.3. Competition Deep Dive
20.3.1. Allscripts Healthcare Solutions
20.3.1.1. Business Overview
20.3.1.2. Product Portfolio
20.3.1.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
20.3.1.4. Key Strategy & Developments
20.3.2. Mckesson Corporation
20.3.2.1. Business Overview
20.3.2.2. Product Portfolio
20.3.2.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
20.3.2.4. Key Strategy & Developments
20.3.3. Cerner Corporation
20.3.3.1. Business Overview
20.3.3.2. Product Portfolio
20.3.3.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
20.3.3.4. Key Strategy & Developments
20.3.4. Phytel Inc
20.3.4.1. Business Overview
20.3.4.2. Product Portfolio
20.3.4.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
20.3.4.4. Key Strategy & Developments
20.3.5. Medecision Inc
20.3.5.1. Business Overview
20.3.5.2. Product Portfolio
20.3.5.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
20.3.5.4. Key Strategy & Developments
20.3.6. Athenahealth Inc
20.3.6.1. Business Overview
20.3.6.2. Product Portfolio
20.3.6.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
20.3.6.4. Key Strategy & Developments
20.3.7. Novartis
20.3.7.1. Business Overview
20.3.7.2. Product Portfolio
20.3.7.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
20.3.7.4. Key Strategy & Developments
20.3.8. Roche Holding AG
20.3.8.1. Business Overview
20.3.8.2. Product Portfolio
20.3.8.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
20.3.8.4. Key Strategy & Developments
20.3.9. Bayer
20.3.9.1. Business Overview
20.3.9.2. Product Portfolio
20.3.9.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
20.3.9.4. Key Strategy & Developments
20.3.10. GlaxoSmithkline
20.3.10.1. Business Overview
20.3.10.2. Product Portfolio
20.3.10.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
20.3.10.4. Key Strategy & Developments
20.3.11. IQVIA
20.3.11.1. Business Overview
20.3.11.2. Product Portfolio
20.3.11.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
20.3.11.4. Key Strategy & Developments
21. Assumptions and Acronyms Used
22. Research Methodology

 

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2024/12/20 10:28

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