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靴底材市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Footwear Sole Material Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、世界の靴底材市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、市場構造の詳細な考察とともに、促進要因、トレンド、機会、課題など、重要な市場ダイナミ... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年9月2日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界の靴底材市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、市場構造の詳細な考察とともに、促進要因、トレンド、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを詳細に評価しています。

主な洞察

- フットウェアのソール素材市場規模(2024E):167億7,614万米ドル
- 予測市場価値(2033F):USD 24,504.80 Million24,504.80百万米ドル
- 世界市場成長率 (CAGR 2024 to 2033):4.3%

靴底材市場 - レポートスコープ:

フットウェアのソール素材は、快適性、耐久性、デザインに大きな影響を与える、靴製造に欠かせない部品である。この市場は、カジュアルシューズ、アスレチックシューズ、フォーマルシューズ、特殊シューズなど、様々なタイプのシューズに対応している。使用される主な素材には、ゴム、ポリウレタン(PU)、エチレンビニルアセテート(EVA)、熱可塑性ゴム(TPR)、革などがある。市場は、高品質で性能重視の靴への需要の高まりにより拡大している。快適性と機能性の向上を目指した技術革新が、市場の成長をさらに後押ししている。

市場成長の促進要因:

世界の靴底材市場は、アスレチックシューズやカジュアルシューズにおける軽量で耐久性のある靴底材への需要の高まりなど、いくつかの重要な要因によって活性化されている。アスレジャー・トレンドの人気の高まりと、フットウェアのデザインにおける快適性と機能性の重視は、市場成長の重要な推進要因である。また、環境に優しく持続可能なソール素材の開発など、技術の進歩も市場拡大に寄与している。さらに、eコマースの増加やオンライン小売プラットフォームへのシフトは、プレミアムフットウェアの裾野を広げ、革新的なソール素材の需要を押し上げている。

市場の阻害要因:

有望な成長見通しとは裏腹に、フットウェアのソール素材市場は、原材料価格の変動や合成素材生産に伴う環境問題などの課題に直面している。持続可能性が重視されるようになり、生分解性素材やリサイクル可能な素材への需要が高まっているため、従来の合成素材に依存しているメーカーにとっては課題が生じている。さらに、特に先進地域では、靴の生産に使用される特定の化学物質に関する規制が厳しく、コンプライアンス上の問題も生じている。これらの規制や環境上の課題に対処するには、材料科学と持続可能な製造方法の進歩が必要である。

市場機会:

フットウェア底材市場は、材料技術の進歩、環境に優しい製品に対する消費者の嗜好の高まり、カスタムメイドのフットウェアの台頭などにより、大きな成長機会をもたらしている。フットウェア製造のための3Dプリンティング技術の開発と、パーソナライズされたフットウェアデザインのトレンドは、市場プレーヤーに新たな道を開いている。さらに、プレミアムフットウェアセグメントの拡大と整形外科用フットウェアの需要の高まりが、快適性とサポート性を高めるソール素材の技術革新を促進している。戦略的パートナーシップと研究開発への投資は、こうした新たな機会を活用し、進化するフットウェア業界で競争力を維持するために極めて重要である。

本レポートで扱う主な質問

- 靴底材市場の世界的成長を支える主な要因は何か?
- 様々なフットウェアセグメントにおいて、どの素材タイプと用途がフットウェアソール素材の採用を形成しているか?
- 技術進歩は靴底材市場の競争環境にどのような影響を与えているか?
- 靴底材市場の大手企業はどこか、また競争力を維持するためにどのような戦略を取っているのか?
- 世界の靴底材市場の新たな動向と将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

BASF SE、Dow Chemical Company、Huntsman Corporationなど、世界の靴底材市場の主要企業は、競争優位性を得るために、製品のイノベーション、持続可能性、戦略的パートナーシップに注力している。これらの企業は、多様な消費者の嗜好や環境基準に対応するため、軽量フォームや再生ゴムのような先進的なソール素材を開発するための研究開発に投資している。フットウェアメーカー、小売業者、サステナビリティを重視する組織とのコラボレーションにより、市場へのアクセスを容易にし、環境に優しい素材の採用を促進している。性能試験、人間工学に基づいたデザイン、消費者教育に重点を置くことで、市場の成長をサポートし、競争の激しいフットウェア部門において製品の差別化を高めている。

主な企業

- BASF SE
- ダウ・ケミカル
- ハンツマンコーポレーション
- コベストロAG
- ソルベイS.A.
- エボニック・インダストリーズAG
- デュポン株式会社
- アルケマS.A.
- ランクセスAG
- 旭化成株式会社

靴底材市場調査対象主要セグメント

流通チャネル別
- 靴販売店
- 小売店
- スーパー
- オンライン

性別
- 男性
- 女性
- キッズ

製品別
- アスレチックシューズのソール素材
- ノンアスレチックシューズのソール素材

素材別
- プラスチック製フットウェアソール
- ゴム製靴底
- レザーソール

成分別
- インソール
- ミッドソール
- アウトソール
- ユニットソール

地域別
- 北米
- 南アジア太平洋
- 東アジア
- 欧州
- 中南米
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
4.主な成功要因
4.1.戦略的プロモーション戦略
5.世界市場の需要分析2019-2023年と予測、2024-2033年
5.1.過去の市場数量(トン)分析、2019-2023年
5.2.現在と将来の市場量(トン)予測、2024年~2033年
5.3.前年比成長トレンド分析
6.世界市場-価格分析
6.1.世界平均価格分析 ベンチマーク
7.世界市場の需要(金額または形態:US$ Mn)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
7.1.過去の市場価値(US$ Mn)分析、2019-2023年
7.2.現在と将来の市場価値(US$ Mn)予測、2024-2033年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対価格機会分析
8.市場背景
8.1.マクロ経済要因
8.1.1.世界経済の概要
8.1.2.主要国の人口増加
8.1.3.GDP成長率の見通し
8.2.予測要因-関連性と影響
8.2.1.人口成長率
8.2.2.研究開発費の増加
8.2.3.エコロジー
8.2.4.COVID-19の影響
8.2.5.大手企業による買収
8.2.6.フィジカル・アクティビティへの注目の高まり
8.3.COVID-19危機の影響
8.3.1.現在の統計への影響
8.3.2.短期・中長期の影響評価
8.3.3.回復の見込み
8.4.バリューチェーン
8.5.ポーターズ分析
8.6.市場ダイナミクス
8.6.1.促進要因
8.6.2.阻害要因
8.6.3.機会分析
9.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年、コンポーネント別
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.材料成分別の過去市場形態(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
9.3.現在および将来の市場形態(US$ Mn)および数量分析・予測、成分別、2024-2033年
9.3.1.単独
9.3.2.ミッドソール
9.3.3.アウトソール
9.3.4.ユニットソール
9.4.コンポーネント別市場魅力度分析
10.素材タイプ別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
10.1.イントロダクション/主な調査結果
10.2.材料タイプ別の過去市場形態(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
10.3.現在および将来の市場形態(US$ Mn)と数量分析および予測、材料タイプ別、2024-2033年
10.3.1.プラスチック
10.3.2.ゴム
10.3.3.皮革
10.3.4.その他の素材
10.4.素材タイプ別市場魅力度分析
11.性別タイプ別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
11.1.はじめに/主な調査結果
11.2.性別タイプ別の過去市場形態(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
11.3.性別タイプ別の現在および将来の市場形態(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
11.3.1.男性
11.3.2.女性
11.3.3.キッズ
11.4.性別タイプ別市場魅力度分析
12.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:流通チャネル別
12.1.はじめに/主な調査結果
12.2.流通チャネル別の過去市場形態(US$ Mn)と数量分析(2019-2023年
12.3.流通チャネル別の現在および将来市場形態(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
12.3.1.靴販売店
12.3.2.小売店
12.3.3.小売市場
12.3.4.オンライン
12.4.流通チャネル別市場魅力度分析
13.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:製品タイプ別
13.1.はじめに/主な調査結果
13.2.製品タイプ別の過去市場形態(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
13.3.製品タイプ別の現在および将来市場形態(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
13.3.1.アスレチック
13.3.1.1.ランニングシューズ
13.3.1.2.サッカーシューズ
13.3.1.3.バスケットボールシューズ
13.3.1.4.テニスシューズ
13.3.1.5.その他
13.3.2.運動靴以外
13.3.2.1.カジュアルシューズ
13.3.2.2.ファッション・シューズ
13.3.2.3.ミリタリーブーツ
13.3.2.4.その他
13.4.製品タイプ別市場魅力度分析
14.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:材料別
14.1.イントロダクション/主な調査結果
14.2.過去の市場形態(US$ Mn)と数量分析:素材別、コンポーネント別、2019-2023年
14.3.現在および将来の市場形態(US$ Mn)と数量分析および予測:材料別、成分別、2024-2033年
14.3.1.レザーソール 構成要素別
14.3.1.1.インソール
14.3.1.2.ミッドソール
14.3.1.3.アウトソール
14.3.1.4.ユニットソール
14.3.2.コンポーネント別ラバーソール
14.3.2.1.インソール
14.3.2.2.ミッドソール
14.3.2.3.アウトソール
14.3.2.4.ユニットソール
14.3.3.コンポーネント別プラスチックソール
14.3.3.1.インソール
14.3.3.2.ミッドソール
14.3.3.3.アウトソール
14.3.3.4.ユニットソール
14.3.4.その他のソール素材 コンポーネント別
14.3.4.1.インソール
14.3.4.2.ミッドソール
14.3.4.3.アウトソール
14.3.4.4.ユニットソール
14.4.市場魅力度分析 素材別 構成要素別
15.地域別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.地域別の過去市場形態(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
15.3.地域別の現在の市場形態(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
15.3.1.北米
15.3.2.ラテンアメリカ
15.3.3.ヨーロッパ
15.3.4.南アジア太平洋
15.3.5.東アジア
15.3.6.中東・アフリカ
15.4.地域別市場魅力度分析
16.北米市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.価格分析
16.3.過去の市場形態(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
16.4.市場分類別市場形態(百万米ドル)と数量予測、2024-2033年
16.4.1.国別
16.4.1.1.米国
16.4.1.2.カナダ
16.4.2.コンポーネント別
16.4.3.素材タイプ別
16.4.4.性別タイプ別
16.4.5.流通チャネル別
16.4.6.製品タイプ別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.国別
16.5.2.コンポーネント別
16.5.3.素材タイプ別
16.5.4.性別
16.5.5.流通チャネル別
16.5.6.製品タイプ別
17.ラテンアメリカ市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.価格分析
17.3.過去の市場形態(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
17.4.市場分類別市場形態(百万米ドル)と数量予測、2024-2033年
17.4.1.国別
17.4.1.1.ブラジル
17.4.1.2.メキシコ
17.4.1.3.その他のラテンアメリカ
17.4.2.コンポーネント別
17.4.3.素材タイプ別
17.4.4.性別タイプ別
17.4.5.流通チャネル別
17.4.6.製品タイプ別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.国別
17.5.2.コンポーネント別
17.5.3.素材タイプ別
17.5.4.性別
17.5.5.流通チャネル別
17.5.6.製品タイプ別
18.欧州市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
18.1.はじめに
18.2.価格分析
18.3.過去の市場形態(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
18.4.市場分類別市場形態(百万米ドル)と数量予測、2024-2033年
18.4.1.国別
18.4.1.1.EU5
18.4.1.2.ロシア
18.4.1.3.その他のヨーロッパ
18.4.2.コンポーネント別
18.4.3.材料タイプ別
18.4.4.性別タイプ別
18.4.5.流通チャネル別
18.4.6.製品タイプ別
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.国別
18.5.2.コンポーネント別
18.5.3.素材タイプ別
18.5.4.性別
18.5.5.流通チャネル別
18.5.6.製品タイプ別
19.南アジア・太平洋市場の分析2019-2023年および予測2024-2033年
19.1.はじめに
19.2.価格分析
19.3.過去の市場形態(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
19.4.市場分類別市場形態(百万米ドル)と数量予測、2024-2033年
19.4.1.国別
19.4.1.1.インド
19.4.1.2.アセアン
19.4.1.3.ニュージーランド
19.4.1.4.その他の南アジア・太平洋地域
19.4.2.コンポーネント別
19.4.3.材料タイプ別
19.4.4.性別タイプ別
19.4.5.流通チャネル別
19.4.6.製品タイプ別
19.5.市場魅力度分析
19.5.1.国別
19.5.2.コンポーネント別
19.5.3.素材タイプ別
19.5.4.性別
19.5.5.流通チャネル別
19.5.6.製品タイプ別
20.東アジア市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
20.1.はじめに
20.2.価格分析
20.3.過去の市場形態(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
20.4.市場分類別市場形態(百万米ドル)と数量予測、2024-2033年
20.4.1.国別
20.4.1.1.中国
20.4.1.2.日本
20.4.1.3.韓国
20.4.2.コンポーネント別
20.4.3.素材タイプ別
20.4.4.性別タイプ別
20.4.5.流通チャネル別
20.4.6.製品タイプ別
20.5.市場魅力度分析
20.5.1.国別
20.5.2.コンポーネント別
20.5.3.素材タイプ別
20.5.4.性別
20.5.5.流通チャネル別
20.5.6.製品タイプ別
21.中東・アフリカ市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
21.1.はじめに
21.2.価格分析
21.3.過去の市場形態(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
21.4.市場分類別市場形態(百万米ドル)と数量予測、2024-2033年
21.4.1.国別
21.4.1.1.GCC諸国
21.4.1.2.南アフリカ
21.4.1.3.その他の中東・アフリカ
21.4.2.コンポーネント別
21.4.3.素材タイプ別
21.4.4.性別タイプ別
21.4.5.流通チャネル別
21.4.6.製品タイプ別
21.5.市場魅力度分析
21.5.1.国別
21.5.2.コンポーネント別
21.5.3.素材タイプ別
21.5.4.性別
21.5.5.流通チャネル別
21.5.6.製品タイプ別
22.国別市場概要
22.1.米国市場分析
22.1.1.コンポーネント別
22.1.2.素材タイプ別
22.1.3.性別タイプ別
22.1.4.流通チャネル別
22.1.5.製品タイプ別
22.2.カナダ市場分析
22.2.1.成分別
22.2.2.素材タイプ別
22.2.3.性別
22.2.4.流通チャネル別
22.2.5.製品タイプ別
22.3.EU市場分析
22.3.1.コンポーネント別
22.3.2.素材タイプ別
22.3.3.性別タイプ別
22.3.4.流通チャネル別
22.3.5.製品タイプ別
22.4.ロシア市場分析
22.4.1.コンポーネント別
22.4.2.素材タイプ別
22.4.3.性別
22.4.4.流通チャネル別
22.4.5.製品タイプ別
22.5.ブラジル市場分析
22.5.1.コンポーネント別
22.5.2.素材タイプ別
22.5.3.性別
22.5.4.流通チャネル別
22.5.5.製品タイプ別
22.6.メキシコ市場分析
22.6.1.コンポーネント別
22.6.2.素材タイプ別
22.6.3.性別タイプ別
22.6.4.流通チャネル別
22.6.5.製品タイプ別
22.7.インド市場分析
22.7.1.コンポーネント別
22.7.2.素材タイプ別
22.7.3.性別タイプ別
22.7.4.流通チャネル別
22.7.5.製品タイプ別
22.8.ASEAN市場分析
22.8.1.コンポーネント別
22.8.2.素材タイプ別
22.8.3.性別
22.8.4.流通チャネル別
22.8.5.製品タイプ別
22.9.ANZ市場の分析
22.9.1.コンポーネント別
22.9.2.素材タイプ別
22.9.3.性別タイプ別
22.9.4.流通チャネル別
22.9.5.製品タイプ別
22.10.中国市場分析
22.10.1.コンポーネント別
22.10.2.素材タイプ別
22.10.3.性別
22.10.4.流通チャネル別
22.10.5.製品タイプ別
22.11.日本市場分析
22.11.1.コンポーネント別
22.11.2.材料タイプ別
22.11.3.性別タイプ別
22.11.4.流通チャネル別
22.11.5.製品タイプ別
22.12.韓国市場分析
22.12.1.コンポーネント別
22.12.2.素材タイプ別
22.12.3.性別タイプ別
22.12.4.流通チャネル別
22.12.5.製品タイプ別
22.13.GCC諸国市場分析
22.13.1.コンポーネント別
22.13.2.材料タイプ別
22.13.3.性別タイプ別
22.13.4.流通チャネル別
22.13.5.製品タイプ別
22.14.南アフリカの市場分析
22.14.1.コンポーネント別
22.14.2.素材タイプ別
22.14.3.性別タイプ別
22.14.4.流通チャネル別
22.14.5.製品タイプ別
23.市場構造分析
23.1.企業階層別市場分析
23.2.上位企業の市場シェア分析
23.2.1.市場プレゼンス分析
23.2.1.1.プレイヤーの地域別フットプリント
23.2.1.2.プレーヤーの製品コンポーネント別フットプリント
24.競争分析
24.1.競争ダッシュボード
24.2.競合ベンチマーキング
24.3.競合ディープダイブ
24.3.1.ナイキ
24.3.1.1.概要
24.3.1.2.製品ポートフォリオ
24.3.1.3.主要財務
24.3.1.4.最近の動向
24.3.1.5.戦略の概要
24.3.2.アディダスAG
24.3.2.1.概要
24.3.2.2.製品ポートフォリオ
24.3.2.3.主要財務データ
24.3.2.4.最近の動向
24.3.2.5.戦略の概要
24.3.3.バタ・リミテッド
24.3.3.1.概要
24.3.3.2.製品ポートフォリオ
24.3.3.3.主要財務データ
24.3.3.4.最近の動向
24.3.3.5.戦略の概要
24.3.4.プーマSE
24.3.4.1.概要
24.3.4.2.製品ポートフォリオ
24.3.4.3.主要財務データ
24.3.4.4.最近の動向
24.3.4.5.戦略の概要
24.3.5.コロンビアスポーツウェアカンパニー
24.3.5.1.概要
24.3.5.2.製品ポートフォリオ
24.3.5.3.主要財務データ
24.3.5.4.最近の動向
24.3.5.5.戦略の概要
24.3.6.ダウ・ケミカル
24.3.6.1.概要
24.3.6.2.製品ポートフォリオ
24.3.6.3.主要財務
24.3.6.4.最近の動向
24.3.6.5.戦略の概要
24.3.7.ハンストマン・コーポレーション
24.3.7.1.概要
24.3.7.2.製品ポートフォリオ
24.3.7.3.主要財務データ
24.3.7.4.最近の動向
24.3.7.5.戦略の概要
24.3.8.BASF SE
24.3.8.1.概要
24.3.8.2.製品ポートフォリオ
24.3.8.3.主要財務
24.3.8.4.最近の動向
24.3.8.5.戦略の概要
24.3.9.その他
24.3.9.1.概要
24.3.9.2.製品ポートフォリオ
24.3.9.3.主要財務データ
24.3.9.4.最近の動向
24.3.9.5.戦略の概要
25.前提条件と略語
26.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the global market for footwear sole materials. The report provides a detailed assessment of critical market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, along with an in-depth look at market structure.

Key Insights:

• Footwear Sole Material Market Size (2024E): USD 16,776.14 Million
• Projected Market Value (2033F): USD 24,504.80 Million
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033):4.3%

Footwear Sole Material Market - Report Scope:

Footwear sole materials are vital components in shoe manufacturing, significantly influencing comfort, durability, and design. This market caters to various types of footwear, including casual shoes, athletic footwear, formal shoes, and specialty shoes. Major materials used include rubber, polyurethane (PU), ethylene-vinyl acetate (EVA), thermoplastic rubber (TPR), and leather. The market is expanding due to the increasing demand for high-quality and performance-driven footwear. Innovations aimed at enhancing comfort and functionality are further propelling market growth.

Market Growth Drivers:

The global footwear sole material market is fueled by several key factors, including the rising demand for lightweight and durable sole materials in athletic and casual footwear. The growing popularity of athleisure trends and the emphasis on comfort and functionality in footwear design are significant drivers of market growth. Technological advancements, such as the development of eco-friendly and sustainable sole materials, are also contributing to market expansion. Additionally, the increase in e-commerce and the shift towards online retail platforms are broadening the reach of premium footwear, boosting demand for innovative sole materials.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the footwear sole material market faces challenges, including fluctuating raw material prices and environmental concerns associated with synthetic material production. The growing emphasis on sustainability and the demand for biodegradable and recyclable materials create challenges for manufacturers reliant on conventional synthetic materials. Additionally, stringent regulations regarding certain chemicals in footwear production, especially in developed regions, pose compliance issues. Addressing these regulatory and environmental challenges will require advancements in material science and sustainable manufacturing practices.

Market Opportunities:

The footwear sole material market offers substantial growth opportunities driven by advancements in material technology, increasing consumer preference for eco-friendly products, and the rise of customized footwear. The development of 3D printing technologies for footwear production and the trend of personalized footwear designs are opening new avenues for market players. Furthermore, the expansion of the premium footwear segment and the growing demand for orthopedic footwear are driving innovation in sole materials that provide enhanced comfort and support. Strategic partnerships and investments in R&D will be crucial for capitalizing on these emerging opportunities and maintaining a competitive edge in the evolving footwear industry.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary drivers behind the global growth of the footwear sole material market?
• Which material types and applications are shaping footwear sole material adoption across various footwear segments?
• How are technological advancements impacting the competitive landscape of the footwear sole material market?
• Who are the leading players in the footwear sole material market, and what strategies are they using to remain competitive?
• What are the emerging trends and future prospects for the global footwear sole material market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Key players in the global footwear sole material market, such as BASF SE, Dow Chemical Company, and Huntsman Corporation, focus on product innovation, sustainability, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop advanced sole materials like lightweight foams and recycled rubber, catering to diverse consumer preferences and environmental standards. Collaborations with footwear manufacturers, retailers, and sustainability-focused organizations facilitate market access and promote the adoption of eco-friendly materials. Emphasis on performance testing, ergonomic design, and consumer education supports market growth and enhances product differentiation in the competitive footwear sector.

Key Companies Profiled:

• BASF SE
• Dow Chemical Company
• Huntsman Corporation
• Covestro AG
• Solvay S.A.
• Evonik Industries AG
• DuPont de Nemours, Inc.
• Arkema S.A.
• Lanxess AG
• Asahi Kasei Corporation

Key Segments Covered in Footwear Sole Material Market Research

By Distribution Channel
• Shoe Stores
• Retail Stores
• Super Markets
• Online

By Gender
• Men
• Women
• Kids

By Product
• Athletic Footwear Sole Material
• Non-athletic Footwear Sole Material

By Material
• Plastic Footwear Soles
• Rubber Footwear Soles
• Leather Footwear Soles

By Component
• In Sole
• Mid Sole
• Out Sole
• Unit Sole

By Region
• North America
• South Asia Pacific
• East Asia
• Europe
• Latin America
• Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Technology Roadmap
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
4. Key Success Factors
4.1. Strategic Promotional Strategies
5. Global Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
5.1. Historical Market Volume (Tons) Analysis, 2019-2023
5.2. Current and Future Market Volume (Tons) Projections, 2024-2033
5.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
6. Global Market - Pricing Analysis
6.1. Global Average Pricing Analysis Benchmark
7. Global Market Demand (in Value or Form in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
7.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
7.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2033
7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
8. Market Background
8.1. Macro-Economic Factors
8.1.1. Global Economic Overview
8.1.2. Population Growth of Key Countries
8.1.3. GDP Growth Outlook
8.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
8.2.1. Population Growth
8.2.2. Enhanced R&D Spending
8.2.3. Ecological
8.2.4. COVID-19 Impact
8.2.5. Acquisitions by Leading Players
8.2.6. Increase in Focus on Physical Activities
8.3. Impact of COVID – 19 Crisis
8.3.1. Impact on Current Statistics
8.3.2. Short-Mid-Long Term Impact Assessment
8.3.3. Likely Recovery
8.4. Value Chain
8.5. Porters Analysis
8.6. Market Dynamics
8.6.1. Drivers
8.6.2. Restraints
8.6.3. Opportunity Analysis
9. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Component
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Form (US$ Mn) and Volume Analysis By Material Component, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Form (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Component, 2024-2033
9.3.1. In Sole
9.3.2. Mid Sole
9.3.3. Out Sole
9.3.4. Unit Sole
9.4. Market Attractiveness Analysis By Component
10. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Material Type
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Form (US$ Mn) and Volume Analysis By Material Type, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Form (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Material Type, 2024-2033
10.3.1. Plastic
10.3.2. Rubber
10.3.3. Leather
10.3.4. Other Materials
10.4. Market Attractiveness Analysis By Material Type
11. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Gender Type
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Form (US$ Mn) and Volume Analysis By Gender Type, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Form (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Gender Type, 2024-2033
11.3.1. Men
11.3.2. Women
11.3.3. Kids
11.4. Market Attractiveness Analysis By Gender Type
12. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Distribution Channel
12.1. Introduction / Key Findings
12.2. Historical Market Form (US$ Mn) and Volume Analysis By Distribution Channel, 2019-2023
12.3. Current and Future Market Form (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Distribution Channel, 2024-2033
12.3.1. Shoe Stores
12.3.2. Retail Stores
12.3.3. Retail Market
12.3.4. Online
12.4. Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
13. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Product Type
13.1. Introduction / Key Findings
13.2. Historical Market Form (US$ Mn) and Volume Analysis By Product Type, 2019-2023
13.3. Current and Future Market Form (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2033
13.3.1. Athletic
13.3.1.1. Running Shoes
13.3.1.2. Soccer Shoes
13.3.1.3. Basketball Shoes
13.3.1.4. Tennis Shoes
13.3.1.5. Others
13.3.2. Non-Athletic
13.3.2.1. Casual Footwear
13.3.2.2. Fashion Footwear
13.3.2.3. Military Boots
13.3.2.4. Others
13.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type
14. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Material
14.1. Introduction / Key Findings
14.2. Historical Market Form (US$ Mn) and Volume Analysis By Material By Component, 2019-2023
14.3. Current and Future Market Form (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Material By Component, 2024-2033
14.3.1. Leather Sole By Component
14.3.1.1. In Sole
14.3.1.2. Mid Sole
14.3.1.3. Out Sole
14.3.1.4. Unit Sole
14.3.2. Rubber Sole By Component
14.3.2.1. In Sole
14.3.2.2. Mid Sole
14.3.2.3. Out Sole
14.3.2.4. Unit Sole
14.3.3. Plastic Sole By Component
14.3.3.1. In Sole
14.3.3.2. Mid Sole
14.3.3.3. Out Sole
14.3.3.4. Unit Sole
14.3.4. Other Sole Material By Component
14.3.4.1. In Sole
14.3.4.2. Mid Sole
14.3.4.3. Out Sole
14.3.4.4. Unit Sole
14.4. Market Attractiveness Analysis By Material By Component
15. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Form (US$ Mn) and Volume Analysis By Region, 2019-2023
15.3. Current Market Form (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
15.3.1. North America
15.3.2. Latin America
15.3.3. Europe
15.3.4. South Asia Pacific
15.3.5. East Asia
15.3.6. Middle East & Africa
15.4. Market Attractiveness Analysis By Region
16. North America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Form (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.4. Market Form (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.4.1. By Country
16.4.1.1. U.S.
16.4.1.2. Canada
16.4.2. By Component
16.4.3. By Material Type
16.4.4. By Gender Type
16.4.5. By Distribution Channel
16.4.6. By Product Type
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Country
16.5.2. By Component
16.5.3. By Material Type
16.5.4. By Gender Type
16.5.5. By Distribution Channel
16.5.6. By Product Type
17. Latin America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Form (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.4. Market Form (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.4.1. By Country
17.4.1.1. Brazil
17.4.1.2. Mexico
17.4.1.3. Rest of Latin America
17.4.2. By Component
17.4.3. By Material Type
17.4.4. By Gender Type
17.4.5. By Distribution Channel
17.4.6. By Product Type
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Country
17.5.2. By Component
17.5.3. By Material Type
17.5.4. By Gender Type
17.5.5. By Distribution Channel
17.5.6. By Product Type
18. Europe Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Pricing Analysis
18.3. Historical Market Form (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.4. Market Form (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
18.4.1. By Country
18.4.1.1. EU5
18.4.1.2. Russia
18.4.1.3. Rest of Europe
18.4.2. By Component
18.4.3. By Material Type
18.4.4. By Gender Type
18.4.5. By Distribution Channel
18.4.6. By Product Type
18.5. Market Attractiveness Analysis
18.5.1. By Country
18.5.2. By Component
18.5.3. By Material Type
18.5.4. By Gender Type
18.5.5. By Distribution Channel
18.5.6. By Product Type
19. South Asia and Pacific Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
19.1. Introduction
19.2. Pricing Analysis
19.3. Historical Market Form (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
19.4. Market Form (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
19.4.1. By Country
19.4.1.1. India
19.4.1.2. ASEAN
19.4.1.3. ANZ
19.4.1.4. Rest of South Asia and Pacific
19.4.2. By Component
19.4.3. By Material Type
19.4.4. By Gender Type
19.4.5. By Distribution Channel
19.4.6. By Product Type
19.5. Market Attractiveness Analysis
19.5.1. By Country
19.5.2. By Component
19.5.3. By Material Type
19.5.4. By Gender Type
19.5.5. By Distribution Channel
19.5.6. By Product Type
20. East Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
20.1. Introduction
20.2. Pricing Analysis
20.3. Historical Market Form (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
20.4. Market Form (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
20.4.1. By Country
20.4.1.1. China
20.4.1.2. Japan
20.4.1.3. South Korea
20.4.2. By Component
20.4.3. By Material Type
20.4.4. By Gender Type
20.4.5. By Distribution Channel
20.4.6. By Product Type
20.5. Market Attractiveness Analysis
20.5.1. By Country
20.5.2. By Component
20.5.3. By Material Type
20.5.4. By Gender Type
20.5.5. By Distribution Channel
20.5.6. By Product Type
21. Middle East and Africa Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
21.1. Introduction
21.2. Pricing Analysis
21.3. Historical Market Form (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
21.4. Market Form (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
21.4.1. By Country
21.4.1.1. GCC Countries
21.4.1.2. South Africa
21.4.1.3. Rest of Middle East and Africa
21.4.2. By Component
21.4.3. By Material Type
21.4.4. By Gender Type
21.4.5. By Distribution Channel
21.4.6. By Product Type
21.5. Market Attractiveness Analysis
21.5.1. By Country
21.5.2. By Component
21.5.3. By Material Type
21.5.4. By Gender Type
21.5.5. By Distribution Channel
21.5.6. By Product Type
22. Country-Wise Market Overview
22.1. U.S. Market Analysis
22.1.1. By Component
22.1.2. By Material Type
22.1.3. By Gender Type
22.1.4. By Distribution Channel
22.1.5. By Product Type
22.2. Canada Market Analysis
22.2.1. By Component
22.2.2. By Material Type
22.2.3. By Gender Type
22.2.4. By Distribution Channel
22.2.5. By Product Type
22.3. EU Market Analysis
22.3.1. By Component
22.3.2. By Material Type
22.3.3. By Gender Type
22.3.4. By Distribution Channel
22.3.5. By Product Type
22.4. Russia Market Analysis
22.4.1. By Component
22.4.2. By Material Type
22.4.3. By Gender Type
22.4.4. By Distribution Channel
22.4.5. By Product Type
22.5. Brazil Market Analysis
22.5.1. By Component
22.5.2. By Material Type
22.5.3. By Gender Type
22.5.4. By Distribution Channel
22.5.5. By Product Type
22.6. Mexico Market Analysis
22.6.1. By Component
22.6.2. By Material Type
22.6.3. By Gender Type
22.6.4. By Distribution Channel
22.6.5. By Product Type
22.7. India Market Analysis
22.7.1. By Component
22.7.2. By Material Type
22.7.3. By Gender Type
22.7.4. By Distribution Channel
22.7.5. By Product Type
22.8. ASEAN Market Analysis
22.8.1. By Component
22.8.2. By Material Type
22.8.3. By Gender Type
22.8.4. By Distribution Channel
22.8.5. By Product Type
22.9. ANZ Market Analysis
22.9.1. By Component
22.9.2. By Material Type
22.9.3. By Gender Type
22.9.4. By Distribution Channel
22.9.5. By Product Type
22.10. China Market Analysis
22.10.1. By Component
22.10.2. By Material Type
22.10.3. By Gender Type
22.10.4. By Distribution Channel
22.10.5. By Product Type
22.11. Japan Market Analysis
22.11.1. By Component
22.11.2. By Material Type
22.11.3. By Gender Type
22.11.4. By Distribution Channel
22.11.5. By Product Type
22.12. South Korea Market Analysis
22.12.1. By Component
22.12.2. By Material Type
22.12.3. By Gender Type
22.12.4. By Distribution Channel
22.12.5. By Product Type
22.13. GCC Countries Market Analysis
22.13.1. By Component
22.13.2. By Material Type
22.13.3. By Gender Type
22.13.4. By Distribution Channel
22.13.5. By Product Type
22.14. South Africa Market Analysis
22.14.1. By Component
22.14.2. By Material Type
22.14.3. By Gender Type
22.14.4. By Distribution Channel
22.14.5. By Product Type
23. Market Structure Analysis
23.1. Market Analysis by Tier of Companies
23.2. Market Share Analysis of Top Players
23.2.1. Market Presence Analysis
23.2.1.1. By Regional footprint of Players
23.2.1.2. Product Component foot print by Players
24. Competition Analysis
24.1. Competition Dashboard
24.2. Competition Benchmarking
24.3. Competition Deep Dive
24.3.1. Nike Inc.
24.3.1.1. Overview
24.3.1.2. Product Portfolio
24.3.1.3. Key Financials
24.3.1.4. Recent Developments
24.3.1.5. Strategy Overview
24.3.2. Adidas AG
24.3.2.1. Overview
24.3.2.2. Product Portfolio
24.3.2.3. Key Financials
24.3.2.4. Recent Developments
24.3.2.5. Strategy Overview
24.3.3. Bata Limited
24.3.3.1. Overview
24.3.3.2. Product Portfolio
24.3.3.3. Key Financials
24.3.3.4. Recent Developments
24.3.3.5. Strategy Overview
24.3.4. Puma SE
24.3.4.1. Overview
24.3.4.2. Product Portfolio
24.3.4.3. Key Financials
24.3.4.4. Recent Developments
24.3.4.5. Strategy Overview
24.3.5. Columbia Sportswear Company
24.3.5.1. Overview
24.3.5.2. Product Portfolio
24.3.5.3. Key Financials
24.3.5.4. Recent Developments
24.3.5.5. Strategy Overview
24.3.6. The Dow Chemical Company
24.3.6.1. Overview
24.3.6.2. Product Portfolio
24.3.6.3. Key Financials
24.3.6.4. Recent Developments
24.3.6.5. Strategy Overview
24.3.7. Hunstman Corporation
24.3.7.1. Overview
24.3.7.2. Product Portfolio
24.3.7.3. Key Financials
24.3.7.4. Recent Developments
24.3.7.5. Strategy Overview
24.3.8. BASF SE
24.3.8.1. Overview
24.3.8.2. Product Portfolio
24.3.8.3. Key Financials
24.3.8.4. Recent Developments
24.3.8.5. Strategy Overview
24.3.9. Others
24.3.9.1. Overview
24.3.9.2. Product Portfolio
24.3.9.3. Key Financials
24.3.9.4. Recent Developments
24.3.9.5. Strategy Overview
25. Assumptions and Acronyms Used
26. Research Methodology

 

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