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欧州自動車部品再製造市場:製品タイプ別、用途別、国別洞察:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024-2033年予測


Europe Automotive Parts Remanufacturing Market by Product Type, End-Use, and Country-wise Insights: Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、欧州の自動車部品再製造市場に関する調査レポートを出版し、促進要因、動向、機会、課題など重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年7月11日 US$3,500
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、欧州の自動車部品再製造市場に関する調査レポートを出版し、促進要因、動向、機会、課題など重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。

主要な洞察

- 市場規模(2024E)202億米ドル
- 予測市場価値(2033F):368億米ドル
- 市場成長率(CAGR 2024年~2033年): 6.9%

レポートの範囲欧州自動車部品再生市場

欧州の自動車部品再生市場は、自動車アフターマーケットにおいて重要な役割を果たしており、使用済みの自動車部品を新品同様の状態に再生・修復することに注力している。同市場は、エンジン、トランスミッション、エレクトロニクスなど様々なセグメントに対応しており、新品部品に代わる費用対効果が高く、環境的に持続可能な代替部品を提供している。市場成長の原動力となっているのは、環境規制の強化、再製造技術の進歩、手頃な価格の自動車ソリューションに対する消費者の需要の高まりである。

市場成長の促進要因

欧州の自動車部品再製造市場は、持続可能性と環境保護の重視の高まりなど、いくつかの重要な要因によって牽引されている。カーボンフットプリントの削減と循環型経済の推進を目的とした厳しい規制が、再生部品の採用を後押ししている。加えて、積層造形や自動化といった再製造プロセスの技術的進歩が、再製造製品の品質と効率を高めている。欧州では自動車保有台数が増加しており、費用対効果の高い修理・メンテナンス・ソリューションに対する需要が高まっていることも、市場の成長をさらに後押ししている。

市場の課題:

有望な成長が見込まれるものの、欧州の自動車部品再生市場は、中核部品の入手可能性や再生部品の認知度に関する課題に直面している。再製造用の中古部品の供給には限りがあり、コアの品質にはばらつきがあるため、生産能力やコスト構造に影響を及ぼす可能性がある。さらに、再生部品の信頼性と性能に関する消費者の懐疑的な見方は、市場の受け入れに課題をもたらす。このような問題に対処するためには、業界が協力してコアの回収システムを改善し、品質保証プロセスを強化し、再生製品の利点を促進する必要がある。

市場機会:

欧州の自動車部品再製造市場は、消費者の嗜好の進化と規制当局の支援により、大きな成長機会をもたらしている。フリート事業者、修理工場、エンドユーザーの間で再生部品が受け入れられつつあることから、再生ソリューションに対する需要が高まっている。再製造プロセスにおけるIoTやデータ分析などのデジタル技術の統合は、トレーサビリティ、品質管理、業務効率を高める。戦略的パートナーシップ、研究開発への投資、革新的な再製造技術の導入は、新たな機会を活用し、市場でのリーダーシップを維持するために不可欠である。

本レポートで扱う主な質問

- 欧州自動車部品再製造市場の成長を促進する主な要因は何か?
- 異なる市場セグメントにおいて、どの製品セグメントとアプリケーションが再製造の採用を促進しているか?
- 技術の進歩は自動車部品再生市場の競争環境をどのように変えているのか?
- 欧州の自動車部品再製造市場に貢献している主要企業はどこか、また市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 欧州自動車部品再生市場の新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

Robert Bosch GmbH、Valeo、ZF Friedrichshafen AG、Caterpillar Inc.など、欧州自動車部品再製造市場の大手企業は、イノベーション、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力し、競争力を高めています。これらの企業は研究開発に投資し、電子部品、ドライブトレイン、ブレーキシステムなど、多様な車種や用途に対応する高度な再製造ソリューションを開発している。自動車OEM、アフターマーケット流通業者、規制機関との協力関係は、市場参入を容易にし、技術採用を促進する。さらに、品質基準、持続可能性の実践、顧客教育を重視することで、市場の成長を促進し、再製造製品に対する消費者の信頼を高めている。

主な企業

主要企業のプロファイル

- ボルグ・オートモーティブA/S
- キャタピラー
- ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
- カーウッドグループ
- メリトール
- ヴァレオSA
- ロバート・ボッシュGmbH
- モナーク・オートモーティブGmbH
- ブドウェグ・キャリパーA/S
- ATCドライブトレイン
- RECRO Ltd.
- FZT Unna GmbH
- E. & U. ヘッツェルGmbH
- Autrans Transmissions Parts & Service B.V.
- スカンジナビアトランスミッションサービスAB
- VEGEグループ

欧州自動車部品再生市場:カテゴリー別

製品タイプ別
- エンジン部品
- トランスミッション部品
- ホイールとブレーキ
- ACコンプレッサー
- ステアリング
- 燃料システム

車種別
- 乗用車
- 小型商用車
- 大型商用車
- 全地形対応車
- オフハイウェイ車

国別
- ドイツ
- イタリア
- フランス
- イギリス
- スペイン
- ベネルクス
- ロシア
- その他のヨーロッパ

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目次

1.要旨
1.1.欧州市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な成功要因
3.1.戦略的プロモーション戦略
4.欧州自動車部品再製造市場の需要分析2019-2023年と予測、2024-2033年
4.1.過去の市場規模(百万台)分析、2019-2023年
4.2.現在と将来の市場規模(Mnユニット)予測、2024年~2033年
4.3.前年比成長トレンド分析
5.欧州自動車部品再生市場:価格分析
5.1.製品タイプ別国別価格分析
5.2.価格内訳
5.2.1.メーカー別価格
5.2.2.ディストリビューター・レベルの価格
5.3.欧州平均価格分析ベンチマーク
6.欧州自動車部品再製造市場の需要(金額または規模、億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
6.1.過去の市場価値(億米ドル)分析、2019-2023年
6.2.現在と将来の市場価値(億米ドル)予測、2024年~2033年
6.2.1.前年比成長トレンド分析
6.2.2.絶対額の機会分析
7.市場背景
7.1.マクロ経済要因
7.1.1.欧州経済の見通し
7.1.2.欧州GDP成長率
7.1.3.欧州の人口と都市化の概要
7.1.4.欧州の地域別自動車生産台数
7.1.5.欧州自動車地域別販売台数
7.1.6.その他のマクロ経済要因
7.2.予測要因-関連性と影響
7.2.1.EVの成長
7.2.2.世界の1人当たりGDP成長率予測
7.2.3.自動車産業の成長予測
7.2.4.政府規制の強化
7.2.5.世界人口の増加
7.3.バリューチェーン
7.3.1.サービスプロバイダー一覧
7.4.COVID-19危機-影響分析
7.4.1.現在の統計
7.4.2.短期・中長期の見通し
7.4.3.予想されるリバウンド
7.5.市場ダイナミクス
7.5.1.促進要因
7.5.2.阻害要因
7.5.3.機会分析
8.欧州自動車部品再製造市場:製品タイプ別分析2019-2023年および予測2024-2033年
8.1.はじめに/主な調査結果
8.2.過去の市場規模(10億米ドル)と数量分析:製品タイプ別、2019-2023年
8.3.製品タイプ別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024~2033年
8.3.1.エンジン部品
8.3.1.1.ターボチャージャー
8.3.1.2.EGRバルブ
8.3.1.3.キャブレター
8.3.2.トランスミッション部品
8.3.2.1.クラッチ
8.3.2.2.ベアリング
8.3.3.電気部品
8.3.3.1.スターター
8.3.3.2.オルタネーター
8.3.3.3.その他
8.3.4.ホイールとブレーキ
8.3.4.1.ハブアセンブリ
8.3.4.2.マスターシリンダー
8.3.4.3.ブレーキキャリパー
8.3.4.4.ベアリング
8.3.5.ACコンプレッサー
8.3.6.ステアリング
8.3.7.燃料システム
8.3.8.その他
8.4.製品タイプ別市場魅力度分析
9.欧州自動車部品再製造市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:車種別
9.1.はじめに / 主要な調査結果
9.2.過去の市場規模(10億米ドル)と台数分析(車両タイプ別、2019年~2023年
9.3.自動車タイプ別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)と台数分析・予測、2024~2033年
9.3.1.乗用車
9.3.2.小型商用車
9.3.3.大型商用車
9.3.4.全地形対応車
9.3.5.オフハイウェイ車
9.4.車両タイプ別市場魅力度分析
10.欧州自動車部品再製造市場の国別分析2019-2023年および予測2024-2033年
10.1.はじめに
10.2.過去の市場規模(10億米ドル)と国別数量分析、2019-2023年
10.3.国別の現在の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024~2033年
10.3.1.ドイツ
10.3.2.イタリア
10.3.3.フランス
10.3.4.イギリス
10.3.5.スペイン
10.3.6.ベネルクス
10.3.7.ロシア
10.3.8.その他のヨーロッパ
10.4.国別市場魅力度分析
11.ドイツの自動車部品再製造市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
11.1.はじめに
11.2.価格分析
11.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
11.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
11.4.1.製品タイプ別
11.4.2.車両タイプ別
11.5.市場魅力度分析
11.5.1.製品タイプ別
11.5.2.車両タイプ別
11.6.市場動向
11.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
12.イタリアの自動車部品再生市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.価格分析
12.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
12.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
12.4.1.製品タイプ別
12.4.2.車両タイプ別
12.5.市場魅力度分析
12.5.1.製品タイプ別
12.5.2.車両タイプ別
12.6.市場動向
12.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
13.フランスの自動車部品再製造市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.価格分析
13.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
13.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
13.4.1.製品タイプ別
13.4.2.車両タイプ別
13.5.市場魅力度分析
13.5.1.製品タイプ別
13.5.2.車両タイプ別
13.6.市場動向
13.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
14.イギリスの自動車部品再生市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
14.1.序論
14.2.価格分析
14.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
14.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
14.4.1.製品タイプ別
14.4.2.車両タイプ別
14.5.市場魅力度分析
14.5.1.製品タイプ別
14.5.2.車両タイプ別
14.6.市場動向
14.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
15.スペインの自動車部品再製造市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.価格分析
15.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
15.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
15.4.1.製品タイプ別
15.4.2.車両タイプ別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.製品タイプ別
15.5.2.車両タイプ別
15.6.市場動向
15.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
16.ベネルクスの自動車部品再製造市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
16.1.序論
16.2.価格分析
16.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
16.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
16.4.1.製品タイプ別
16.4.2.車両タイプ別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.製品タイプ別
16.5.2.車両タイプ別
16.6.市場動向
16.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
17.ロシアの自動車部品再生市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.価格分析
17.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
17.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
17.4.1.製品タイプ別
17.4.2.車両タイプ別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.製品タイプ別
17.5.2.車両タイプ別
17.6.市場動向
17.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
18.その他のヨーロッパの自動車部品再製造市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
18.1.はじめに
18.2.価格分析
18.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
18.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2033年
18.4.1.製品タイプ別
18.4.2.車両タイプ別
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.製品タイプ別
18.5.2.車両タイプ別
18.6.市場動向
18.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
19.市場構造分析
19.1.企業階層別市場分析(自動車部品再製造)
19.2.市場集中度
19.3.上位企業の市場シェア分析
19.4.市場プレゼンス分析
19.4.1.プレイヤーの地域別フットプリント
20.競争分析
20.1.競争ダッシュボード
20.2.競合ベンチマーキング
20.3.競合ディープダイブ
20.3.1.ボルグ・オートモーティブA/S
20.3.1.1.概要
20.3.1.2.製品ポートフォリオ
20.3.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.1.4.販売拠点
20.3.1.5.戦略の概要
20.3.1.5.1.マーケティング戦略
20.3.1.5.2.製品戦略
20.3.1.5.3.チャネル戦略
20.3.2.キャタピラー社
20.3.2.1.概要
20.3.2.2.製品ポートフォリオ
20.3.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.2.4.販売拠点
20.3.2.5.戦略の概要
20.3.2.5.1.マーケティング戦略
20.3.2.5.2.製品戦略
20.3.2.5.3.チャネル戦略
20.3.3.ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
20.3.3.1.概要
20.3.3.2.製品ポートフォリオ
20.3.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.3.4.販売拠点
20.3.3.5.戦略の概要
20.3.3.5.1.マーケティング戦略
20.3.3.5.2.製品戦略
20.3.3.5.3.チャネル戦略
20.3.4.カーウッドグループ
20.3.4.1.概要
20.3.4.2.製品ポートフォリオ
20.3.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.4.4.販売拠点
20.3.4.5.戦略の概要
20.3.4.5.1.マーケティング戦略
20.3.4.5.2.製品戦略
20.3.4.5.3.チャネル戦略
20.3.5.メリトール
20.3.5.1.概要
20.3.5.2.製品ポートフォリオ
20.3.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.5.4.販売拠点
20.3.5.5.戦略の概要
20.3.5.5.1.マーケティング戦略
20.3.5.5.2.製品戦略
20.3.5.5.3.チャネル戦略
20.3.6.ヴァレオSA
20.3.6.1.概要
20.3.6.2.製品ポートフォリオ
20.3.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.6.4.販売拠点
20.3.6.5.戦略の概要
20.3.6.5.1.マーケティング戦略
20.3.6.5.2.製品戦略
20.3.6.5.3.チャネル戦略
20.3.7.ロバート・ボッシュGmbH
20.3.7.1.概要
20.3.7.2.製品ポートフォリオ
20.3.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.7.4.販売拠点
20.3.7.5.戦略の概要
20.3.7.5.1.マーケティング戦略
20.3.7.5.2.製品戦略
20.3.7.5.3.チャネル戦略
20.3.8.モナーク・オートモーティブGmbH
20.3.8.1.概要
20.3.8.2.製品ポートフォリオ
20.3.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.8.4.販売拠点
20.3.8.5.戦略の概要
20.3.8.5.1.マーケティング戦略
20.3.8.5.2.製品戦略
20.3.8.5.3.チャネル戦略
20.3.9.ブドウェグ・キャリパーA/S
20.3.9.1.概要
20.3.9.2.製品ポートフォリオ
20.3.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.9.4.販売拠点
20.3.9.5.戦略の概要
20.3.9.5.1.マーケティング戦略
20.3.9.5.2.製品戦略
20.3.9.5.3.チャネル戦略
20.3.10.ATCドライブトレイン
20.3.10.1.概要
20.3.10.2.製品ポートフォリオ
20.3.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.10.4.販売拠点
20.3.10.5.戦略の概要
20.3.10.5.1.マーケティング戦略
20.3.10.5.2.製品戦略
20.3.10.5.3.チャネル戦略
20.3.11.レクロ・リミテッド
20.3.11.1.概要
20.3.11.2.製品ポートフォリオ
20.3.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.11.4.販売拠点
20.3.11.5.戦略の概要
20.3.11.5.1.マーケティング戦略
20.3.11.5.2.製品戦略
20.3.11.5.3.チャネル戦略
20.3.12.FZTウンナ社
20.3.12.1.概要
20.3.12.2.製品ポートフォリオ
20.3.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.12.4.販売拠点
20.3.12.5.戦略の概要
20.3.12.5.1.マーケティング戦略
20.3.12.5.2.製品戦略
20.3.12.5.3.チャネル戦略
20.3.13.E. & U. ヘッツェル社
20.3.13.1.概要
20.3.13.2.製品ポートフォリオ
20.3.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.13.4.販売拠点
20.3.13.5.戦略の概要
20.3.13.5.1.マーケティング戦略
20.3.13.5.2.製品戦略
20.3.13.5.3.チャネル戦略
20.3.14.オートランス・トランスミッション・パーツ&サービスB.V.
20.3.14.1.概要
20.3.14.2.製品ポートフォリオ
20.3.14.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.14.4.販売拠点
20.3.14.5.戦略の概要
20.3.14.5.1.マーケティング戦略
20.3.14.5.2.製品戦略
20.3.14.5.3.チャネル戦略
20.3.15.スカンジナビア・トランスミッション・サービスAB
20.3.15.1.概要
20.3.15.2.製品ポートフォリオ
20.3.15.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.15.4.販売拠点
20.3.15.5.戦略の概要
20.3.15.5.1.マーケティング戦略
20.3.15.5.2.製品戦略
20.3.15.5.3.チャネル戦略
20.3.16.ベジグループ
20.3.16.1.概要
20.3.16.2.製品ポートフォリオ
20.3.16.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/国)
20.3.16.4.販売拠点
20.3.16.5.戦略の概要
20.3.16.5.1.マーケティング戦略
20.3.16.5.2.製品戦略
20.3.16.5.3.チャネル戦略
21.前提条件と略語
22.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released an extensive report on the Europe Automotive Parts Remanufacturing Market, offering a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure.

Key Insights:

• Market Size (2024E): USD 20.2 Billion
• Projected Market Value (2033F): USD 36.8 Billion
• Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 6.9%

Scope of the Report: Europe Automotive Parts Remanufacturing Market

The automotive parts remanufacturing market in Europe plays a vital role in the automotive aftermarket, focusing on refurbishing and restoring used automotive components to like-new condition. This market serves various segments, including engines, transmissions, electronics, and others, offering cost-effective and environmentally sustainable alternatives to new parts. Market growth is driven by increasing environmental regulations, advancements in remanufacturing technologies, and rising consumer demand for affordable automotive solutions.

Market Growth Drivers:

The Europe automotive parts remanufacturing market is driven by several key factors, including the growing emphasis on sustainability and environmental protection. Stringent regulations aimed at reducing carbon footprints and promoting circular economy practices drive the adoption of remanufactured parts. Additionally, technological advancements in remanufacturing processes, such as additive manufacturing and automation, enhance the quality and efficiency of remanufactured products. The increasing vehicle parc in Europe, coupled with the rising demand for cost-effective repair and maintenance solutions, further boosts market growth.

Market Challenges:

Despite promising growth prospects, the Europe automotive parts remanufacturing market faces challenges related to the availability of core components and the perception of remanufactured parts. The limited supply of used parts for remanufacturing and the variability in core quality can impact production capacities and cost structures. Moreover, consumer skepticism regarding the reliability and performance of remanufactured parts poses a challenge to market acceptance. Addressing these issues requires industry collaboration to improve core collection systems, enhance quality assurance processes, and promote the benefits of remanufactured products.

Market Opportunities:

The Europe automotive parts remanufacturing market presents significant growth opportunities driven by evolving consumer preferences and regulatory support. The increasing acceptance of remanufactured parts among fleet operators, repair shops, and end-users creates a robust demand for remanufactured solutions. The integration of digital technologies, such as IoT and data analytics, in remanufacturing processes enhances traceability, quality control, and operational efficiency. Strategic partnerships, investment in research and development, and the introduction of innovative remanufacturing techniques are essential to capitalize on emerging opportunities and sustain market leadership.

Key Questions Addressed in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the Europe automotive parts remanufacturing market?
• Which product segments and applications are driving remanufacturing adoption across different market segments?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the automotive parts remanufacturing market?
• Who are the key players contributing to the Europe automotive parts remanufacturing market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the Europe automotive parts remanufacturing market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the Europe automotive parts remanufacturing market, including Robert Bosch GmbH, Valeo, ZF Friedrichshafen AG, and Caterpillar Inc., focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop advanced remanufacturing solutions, including electronic components, drivetrains, and braking systems, catering to diverse vehicle types and applications. Collaborations with automotive OEMs, aftermarket distributors, and regulatory bodies facilitate market access and promote technology adoption. Moreover, emphasis on quality standards, sustainability practices, and customer education fosters market growth and enhances consumer confidence in remanufactured products.

Key Companies Profiled:

Key Companies Profiled:

• Borg Automotive A/S
• Caterpillar Inc.
• ZF Friedrichshafen AG
• Carwood Group
• Meritor, Inc.
• Valeo SA
• Robert Bosch GmbH
• Monark Automotive GmbH
• Budweg Caliper A/S
• ATC Drivetrain
• RECRO Ltd.
• FZT Unna GmbH
• E. & U. Hetzel GmbH
• Autrans Transmissions Parts & Service B.V.
• Scandinavian Transmission Service AB
• VEGE Group

Europe Automotive Parts Remanufacturing Market by Category

By Product Type
• Engine Part
• Transmission Parts
• Wheels and Brakes
• AC Compressors
• Steering
• Fuel Systems

By Vehicle Type
• Passenger Cars
• Light Commercial Vehicles
• Heavy Commercial Vehicles
• All-terrain Vehicles
• Off-highway Vehicles

By Country
• Germany
• Italy
• France
• U.K.
• Spain
• BENELUX
• Russia
• Rest of Europe



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Europe Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Success Factors
3.1. Strategic Promotional Strategies
4. Europe Automotive Parts Remanufacturing Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
4.1. Historical Market Volume (Mn Units) Analysis, 2019-2023
4.2. Current and Future Market Volume (Mn Units) Projections, 2024-2033
4.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
5. Europe Automotive Parts Remanufacturing Market - Pricing Analysis
5.1. Country wise Pricing Analysis By Product Type
5.2. Pricing Break-up
5.2.1. Manufacturer Level Pricing
5.2.2. Distributor Level Pricing
5.3. Europe Average Pricing Analysis Benchmark
6. Europe Automotive Parts Remanufacturing Market Demand (in Value or Size in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
6.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
6.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2033
6.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
6.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
7. Market Background
7.1. Macro-Economic Factors
7.1.1. Europe Economic Outlook
7.1.2. Europe GDP Growth
7.1.3. Europe Population and Urbanization Overview
7.1.4. Europe Automotive Production by Region
7.1.5. Europe Automotive Sales by Region
7.1.6. Other Macro-Economic Economic Factor
7.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
7.2.1. Growth in EVs
7.2.2. Global GDP Per Capita Growth Forecast
7.2.3. Automotive Industry Growth Forecast
7.2.4. Increase in Government Regulations
7.2.5. Growth in Global Population
7.3. Value Chain
7.3.1. List of Service Provider
7.4. COVID-19 Crisis - Impact Analysis
7.4.1. Current Statistics
7.4.2. Short-Mid-Long Term Outlook
7.4.3. Likely Rebound
7.5. Market Dynamics
7.5.1. Drivers
7.5.2. Restraints
7.5.3. Opportunity Analysis
8. Europe Automotive Parts Remanufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Product Type
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Product Type, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2033
8.3.1. Engine Parts
8.3.1.1. Turbochargers
8.3.1.2. EGR Valves
8.3.1.3. Carburetors
8.3.2. Transmission Parts
8.3.2.1. Clutches
8.3.2.2. Bearings
8.3.3. Electrical Parts
8.3.3.1. Starters
8.3.3.2. Alternators
8.3.3.3. Others
8.3.4. Wheels and Brakes
8.3.4.1. Hub Assemblies
8.3.4.2. Master Cylinders
8.3.4.3. Brake Calipers
8.3.4.4. Bearings
8.3.5. AC Compressors
8.3.6. Steerings
8.3.7. Fuel Systems
8.3.8. Others
8.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type
9. Europe Automotive Parts Remanufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Vehicle Type
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Vehicle Type, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Vehicle Type, 2024-2033
9.3.1. Passenger Cars
9.3.2. Light Commercial Vehicles
9.3.3. Heavy Commercial Vehicles
9.3.4. All-terrain Vehicles
9.3.5. Off-highway Vehicles
9.4. Market Attractiveness Analysis By Vehicle Type
10. Europe Automotive Parts Remanufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Country
10.1. Introduction
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Country, 2019-2023
10.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Country, 2024-2033
10.3.1. Germany
10.3.2. Italy
10.3.3. France
10.3.4. U.K.
10.3.5. Spain
10.3.6. Benelux
10.3.7. Russia
10.3.8. Rest of Europe
10.4. Market Attractiveness Analysis By Country
11. Germany Automotive Parts Remanufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
11.1. Introduction
11.2. Pricing Analysis
11.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
11.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
11.4.1. By Product Type
11.4.2. By Vehicle Type
11.5. Market Attractiveness Analysis
11.5.1. By Product Type
11.5.2. By Vehicle Type
11.6. Market Trends
11.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
12. Italy Automotive Parts Remanufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
12.1. Introduction
12.2. Pricing Analysis
12.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
12.4.1. By Product Type
12.4.2. By Vehicle Type
12.5. Market Attractiveness Analysis
12.5.1. By Product Type
12.5.2. By Vehicle Type
12.6. Market Trends
12.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
13. France Automotive Parts Remanufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Introduction
13.2. Pricing Analysis
13.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.4.1. By Product Type
13.4.2. By Vehicle Type
13.5. Market Attractiveness Analysis
13.5.1. By Product Type
13.5.2. By Vehicle Type
13.6. Market Trends
13.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
14. U.K. Automotive Parts Remanufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Pricing Analysis
14.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.4.1. By Product Type
14.4.2. By Vehicle Type
14.5. Market Attractiveness Analysis
14.5.1. By Product Type
14.5.2. By Vehicle Type
14.6. Market Trends
14.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
15. Spain Automotive Parts Remanufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.4.1. By Product Type
15.4.2. By Vehicle Type
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Product Type
15.5.2. By Vehicle Type
15.6. Market Trends
15.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
16. Benelux Automotive Parts Remanufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.4.1. By Product Type
16.4.2. By Vehicle Type
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Product Type
16.5.2. By Vehicle Type
16.6. Market Trends
16.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
17. Russia Automotive Parts Remanufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.4.1. By Product Type
17.4.2. By Vehicle Type
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Product Type
17.5.2. By Vehicle Type
17.6. Market Trends
17.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
18. Rest of Europe Automotive Parts Remanufacturing Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Pricing Analysis
18.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
18.4.1. By Product Type
18.4.2. By Vehicle Type
18.5. Market Attractiveness Analysis
18.5.1. By Product Type
18.5.2. By Vehicle Type
18.6. Market Trends
18.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
19. Market Structure Analysis
19.1. Market Analysis by Tier of Companies (Automotive Parts Remanufacturing)
19.2. Market Concentration
19.3. Market Share Analysis of Top Players
19.4. Market Presence Analysis
19.4.1. By Regional footprint of Players
20. Competition Analysis
20.1. Competition Dashboard
20.2. Competition Benchmarking
20.3. Competition Deep Dive
20.3.1. Borg Automotive A/S
20.3.1.1. Overview
20.3.1.2. Product Portfolio
20.3.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.1.4. Sales Footprint
20.3.1.5. Strategy Overview
20.3.1.5.1. Marketing Strategy
20.3.1.5.2. Product Strategy
20.3.1.5.3. Channel Strategy
20.3.2. Caterpillar Inc.
20.3.2.1. Overview
20.3.2.2. Product Portfolio
20.3.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.2.4. Sales Footprint
20.3.2.5. Strategy Overview
20.3.2.5.1. Marketing Strategy
20.3.2.5.2. Product Strategy
20.3.2.5.3. Channel Strategy
20.3.3. ZF Friedrichshafen AG
20.3.3.1. Overview
20.3.3.2. Product Portfolio
20.3.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.3.4. Sales Footprint
20.3.3.5. Strategy Overview
20.3.3.5.1. Marketing Strategy
20.3.3.5.2. Product Strategy
20.3.3.5.3. Channel Strategy
20.3.4. Carwood Group
20.3.4.1. Overview
20.3.4.2. Product Portfolio
20.3.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.4.4. Sales Footprint
20.3.4.5. Strategy Overview
20.3.4.5.1. Marketing Strategy
20.3.4.5.2. Product Strategy
20.3.4.5.3. Channel Strategy
20.3.5. Meritor, Inc.
20.3.5.1. Overview
20.3.5.2. Product Portfolio
20.3.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.5.4. Sales Footprint
20.3.5.5. Strategy Overview
20.3.5.5.1. Marketing Strategy
20.3.5.5.2. Product Strategy
20.3.5.5.3. Channel Strategy
20.3.6. Valeo SA
20.3.6.1. Overview
20.3.6.2. Product Portfolio
20.3.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.6.4. Sales Footprint
20.3.6.5. Strategy Overview
20.3.6.5.1. Marketing Strategy
20.3.6.5.2. Product Strategy
20.3.6.5.3. Channel Strategy
20.3.7. Robert Bosch GmbH
20.3.7.1. Overview
20.3.7.2. Product Portfolio
20.3.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.7.4. Sales Footprint
20.3.7.5. Strategy Overview
20.3.7.5.1. Marketing Strategy
20.3.7.5.2. Product Strategy
20.3.7.5.3. Channel Strategy
20.3.8. Monark Automotive GmbH
20.3.8.1. Overview
20.3.8.2. Product Portfolio
20.3.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.8.4. Sales Footprint
20.3.8.5. Strategy Overview
20.3.8.5.1. Marketing Strategy
20.3.8.5.2. Product Strategy
20.3.8.5.3. Channel Strategy
20.3.9. Budweg Caliper A/S
20.3.9.1. Overview
20.3.9.2. Product Portfolio
20.3.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.9.4. Sales Footprint
20.3.9.5. Strategy Overview
20.3.9.5.1. Marketing Strategy
20.3.9.5.2. Product Strategy
20.3.9.5.3. Channel Strategy
20.3.10. ATC Drivetrain
20.3.10.1. Overview
20.3.10.2. Product Portfolio
20.3.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.10.4. Sales Footprint
20.3.10.5. Strategy Overview
20.3.10.5.1. Marketing Strategy
20.3.10.5.2. Product Strategy
20.3.10.5.3. Channel Strategy
20.3.11. RECRO Ltd.
20.3.11.1. Overview
20.3.11.2. Product Portfolio
20.3.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.11.4. Sales Footprint
20.3.11.5. Strategy Overview
20.3.11.5.1. Marketing Strategy
20.3.11.5.2. Product Strategy
20.3.11.5.3. Channel Strategy
20.3.12. FZT Unna GmbH
20.3.12.1. Overview
20.3.12.2. Product Portfolio
20.3.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.12.4. Sales Footprint
20.3.12.5. Strategy Overview
20.3.12.5.1. Marketing Strategy
20.3.12.5.2. Product Strategy
20.3.12.5.3. Channel Strategy
20.3.13. E. & U. Hetzel GmbH
20.3.13.1. Overview
20.3.13.2. Product Portfolio
20.3.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.13.4. Sales Footprint
20.3.13.5. Strategy Overview
20.3.13.5.1. Marketing Strategy
20.3.13.5.2. Product Strategy
20.3.13.5.3. Channel Strategy
20.3.14. Autrans Transmissions Parts & Service B.V.
20.3.14.1. Overview
20.3.14.2. Product Portfolio
20.3.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.14.4. Sales Footprint
20.3.14.5. Strategy Overview
20.3.14.5.1. Marketing Strategy
20.3.14.5.2. Product Strategy
20.3.14.5.3. Channel Strategy
20.3.15. Scandinavian Transmission Service AB
20.3.15.1. Overview
20.3.15.2. Product Portfolio
20.3.15.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.15.4. Sales Footprint
20.3.15.5. Strategy Overview
20.3.15.5.1. Marketing Strategy
20.3.15.5.2. Product Strategy
20.3.15.5.3. Channel Strategy
20.3.16. VEGE Group
20.3.16.1. Overview
20.3.16.2. Product Portfolio
20.3.16.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Country)
20.3.16.4. Sales Footprint
20.3.16.5. Strategy Overview
20.3.16.5.1. Marketing Strategy
20.3.16.5.2. Product Strategy
20.3.16.5.3. Channel Strategy
21. Assumptions and Acronyms Used
22. Research Methodology

 

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2024/12/05 10:26

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