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ユーティリティ機器市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Utility Equipment Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、ユーティリティ機器市場の詳細な分析を実施し、その世界的な状況を幅広く掘り下げた包括的なレポートを発行しました。この詳細な出版物は、市場の力学、動向、機会、お... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年6月3日 US$4,900
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303 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、ユーティリティ機器市場の詳細な分析を実施し、その世界的な状況を幅広く掘り下げた包括的なレポートを発行しました。この詳細な出版物は、市場の力学、動向、機会、および課題に関する貴重な洞察を提供し、その構造の完全な概観を提供します。独占データと統計の裏付けをもとに、2024年から2033年までのユーティリティ機器市場の予測成長軌道を予測しています。

主な洞察

- ユーティリティ機器市場規模(2024年):121億4,120万米ドル
- 市場予測値(2033年)190億8310万米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024-2033): 5.2%

ユーティリティ機器市場 - レポートスコープ

ユーティリティ機器には、さまざまな産業やインフラ整備に不可欠な装置や機械が幅広く含まれる。これには、発電設備、送配電インフラ、水処理プラント、廃棄物管理システムなどが含まれる。ユーティリティ機器市場は、政府機関、民間企業、公益事業に対応しており、部門を問わず信頼性が高く効率的なサービス提供のためのソリューションを提供している。市場成長の原動力は、世界的な都市化、工業化、インフラ開発活動の拡大である。さらに、再生可能エネルギー源、スマートグリッド技術、持続可能な水管理手法への注目が高まっていることも、市場拡大に寄与している。デジタル化、自動化、IoT統合などの技術的進歩は、業務効率と資産パフォーマンスをさらに強化し、市場の需要を促進している。

市場成長の促進要因

都市化と人口増加に伴う信頼性の高い電気、水、廃棄物管理サービスへの需要の高まり。
進化する消費者ニーズと規制要件に対応するためのインフラ近代化・拡張プロジェクトへの投資。
グリッドの回復力とエネルギー効率を高めるための再生可能エネルギー源とスマートグリッド技術の採用。
機器の設計、材料、ソフトウェア・ソリューションにおける技術革新による性能向上とメンテナンス・コストの削減。

市場の阻害要因:

投資決定とプロジェクト・スケジュールに影響を与える規制の複雑さと政策の不確実性。
インフラ資金調達と開発イニシアチブに影響を及ぼす経済的制約と予算制限。
よりクリーンで効率的なユーティリティ・ソリューションへのシフトを促す、環境問題への懸念と持続可能性の目標。
サプライチェーンの混乱、地政学的緊張、自然災害が機器の製造と供給業務にもたらすリスク。

市場機会:

分散型エネルギー資源、エネルギー貯蔵、分散型で回復力のあるユーティリティ・システムを可能にするマイクログリッド・ソリューションなどの新たなトレンド。
資産パフォーマンスとライフサイクル管理を最適化する、高度な分析、予知保全、遠隔監視技術の統合。
持続可能なインフラへの革新と投資を促進する官民パートナーシップ、投資インセンティブ、規制改革。
急速な都市化と工業化がユーティリティ・サービスへの需要を促進する、アジア太平洋、アフリカ、中南米などの新興市場への進出。

競争情報とビジネス戦略

シーメンスAG、ゼネラル・エレクトリック社、ABB社、シュナイダー・エレクトリックSE、イートン・コーポレーションなど、世界のユーティリティ機器市場の大手企業は、イノベーション、持続可能性、戦略的パートナーシップに重点を置き、競争力を高めている。これらの企業は研究開発に投資し、スマートメーター、再生可能エネルギーシステム、デジタルグリッド技術など、進化する顧客ニーズや規制要件に対応する先進的な機器やソリューションを開発している。電力会社、政府機関、技術プロバイダーとの協力により、市場への浸透を促進し、製品の革新と差別化を推進している。

主な企業

- 東風汽車集団有限公司(Dongfeng Motor Group Co.
- ブッヒャー・インダストリーズAG
- マクナイラス・トラック&マニュファクチャリング社
- デニス・イーグル
- FAUN Umwelttechnik GmbH & Co.KG
- ズームリオン重工業科学技術有限公司Ltd.
- Hako Holding GmbH & Co KG
- ハイル・エンバイロメンタル・インダストリーズ社
- ファヤット・グループ(ドゥレボ・インターナショナルS.p.A.)
- アルフレッド・ケルヒャー SE & Co.KG
- エルジン・スイーパー・カンパニー(フェデラル・シグナル・コーポレーション)
- ハイヴァ・グローバルB.V.
- 福建龍馬環境衛生設備有限公司
- アラモ・グループ

ユーティリティ機器の世界市場:カテゴリー別

製品別:

- ゴミ収集車
- ストリートスイーパー
- スタティックコンパクター
- 冬季メンテナンス機器
- 下水道・排水設備

最終用途別

- 自治体ユーティリティ機器
- 産業用ユーティリティ機器
- 空港用ユーティリティ機器
- その他

タイプ別

- 電気ユーティリティ機器
- 従来型ユーティリティ機器

地域別

- 北米
- 中南米
- 欧州
- 東アジア
- 南アジア太平洋
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用分析
4.2.製品のUSP/特徴
4.3.戦略的プロモーション戦略
5.世界市場の需要分析2019-2023年と予測、2024-2033年
5.1.過去の市場数量(単位)分析、2019-2023年
5.2.現在と将来の市場数量(台)予測、2024年~2033年
5.3.前年比成長トレンド分析
6.世界市場-価格分析
6.1.製品別地域価格分析
6.2.世界平均価格分析ベンチマーク
7.世界市場の需要(金額または規模:US$ Mn)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
7.1.過去の市場価値(US$ Mn)分析、2019-2023年
7.2.現在と将来の市場価値(US$ Mn)予測、2024-2033年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対価格機会分析
8.市場背景
8.1.マクロ経済要因
8.1.1.世界経済成長の見通し
8.1.2.実質GDP成長率
8.1.3.産業付加価値
8.1.4.都市人口
8.1.5.世界の自動車産業の展望
8.1.6.その他の主要マクロ経済要因
8.2.予測要因-関連性と影響
8.2.1.主要技術の影響
8.2.2.新規製造設備への投資
8.2.3.GDP成長率
8.2.4.製造付加価値成長率
8.2.5.その他の主要予測要因
8.3.バリューチェーン
8.3.1.メーカー一覧
8.4.COVID-19危機-影響評価
8.4.1.現在の統計
8.4.2.短期・中長期の見通し
8.4.3.予想されるリバウンド
8.5.市場ダイナミクス
8.5.1.促進要因
8.5.2.阻害要因
8.5.3.機会分析
9.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年、製品別
9.1.イントロダクション/主な調査結果
9.2.製品別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
9.3.製品別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
9.3.1.ゴミ収集車
9.3.1.1.フロントローダー
9.3.1.2.リアローダー
9.3.1.3.サイドローダー
9.3.2.ストリートスイーパー
9.3.2.1.タイプ別
9.3.2.1.1.コンパクト
9.3.2.1.2.トラック搭載型
9.3.2.1.3.軽量
9.3.2.1.4.中型および大型
9.3.2.2.技術別
9.3.2.2.1.メカニカル
9.3.2.2.2.真空
9.3.2.2.3.回生式
9.3.2.2.4.スイーパー&ウォッシャー
9.3.3.スタティックコンパクター
9.3.4.冬季メンテナンス機器
9.3.4.1.スノープラウ
9.3.4.2.散布機
9.3.4.3.液体噴霧器
9.3.4.4.スノーブロワー
9.3.5.下水道・排水設備
9.3.5.1.コンビネーションユニット
9.3.5.2.リサイクラーユニット
9.3.5.3.ジェット・サクション・ユニット
9.3.5.4.ガリー・エンプター、脱水および輸送
9.3.5.5.ドライサクションおよびハイドロ掘削装置(真空掘削機)
9.4.製品別市場魅力度分析
10.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:最終用途別
10.1.イントロダクション/主な調査結果
10.2.最終用途別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
10.3.最終用途別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)および数量分析と予測、2024-2033年
10.3.1.自治体ユーティリティ機器
10.3.2.産業用ユーティリティ機器
10.3.3.空港用ユーティリティ機器
10.3.4.その他
10.4.エンドユース別市場魅力度分析
11.タイプ別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
11.1.イントロダクション/主な調査結果
11.2.タイプ別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
11.3.タイプ別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
11.3.1.電気設備機器
11.3.2.従来型ユーティリティ機器
11.4.タイプ別市場魅力度分析
12.地域別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.地域別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
12.3.地域別の現在の市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
12.3.1.北米
12.3.2.ラテンアメリカ
12.3.3.ヨーロッパ
12.3.4.東アジア
12.3.5.南アジア・太平洋
12.3.6.中東・アフリカ(MEA)
12.4.地域別市場魅力度分析
13.北米市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.価格分析
13.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
13.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
13.4.1.国別
13.4.1.1.米国
13.4.1.2.カナダ
13.4.2.製品別
13.4.3.最終用途別
13.4.4.タイプ別
13.5.市場魅力度分析
13.5.1.国別
13.5.2.製品別
13.5.3.最終用途別
13.5.4.タイプ別
13.6.市場動向
13.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
13.8.促進要因と阻害要因-影響分析
14.ラテンアメリカ市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.価格分析
14.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
14.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
14.4.1.国別
14.4.1.1.ブラジル
14.4.1.2.メキシコ
14.4.1.3.その他のラテンアメリカ
14.4.2.製品別
14.4.3.最終用途別
14.4.4.タイプ別
14.5.市場魅力度分析
14.5.1.国別
14.5.2.製品別
14.5.3.最終用途別
14.5.4.タイプ別
14.6.市場動向
14.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
14.8.促進要因と阻害要因-影響分析
15.欧州市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.価格分析
15.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
15.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
15.4.1.国別
15.4.1.1.ドイツ
15.4.1.2.イタリア
15.4.1.3.フランス
15.4.1.4.イギリス
15.4.1.5.スペイン
15.4.1.6.ベネルクス
15.4.1.7.ロシア
15.4.1.8.その他のヨーロッパ
15.4.2.製品別
15.4.3.最終用途別
15.4.4.タイプ別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.国別
15.5.2.製品別
15.5.3.最終用途別
15.5.4.タイプ別
15.6.市場動向
15.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
15.8.促進要因と阻害要因-影響分析
16.南アジア・太平洋市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.価格分析
16.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
16.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
16.4.1.国別
16.4.1.1.インド
16.4.1.2.アセアン
16.4.1.3.ニュージーランド
16.4.1.4.その他の南アジア・太平洋地域
16.4.2.製品別
16.4.3.最終用途別
16.4.4.タイプ別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.国別
16.5.2.製品別
16.5.3.最終用途別
16.5.4.タイプ別
16.6.市場動向
16.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
16.8.促進要因と阻害要因-影響分析
17.東アジア市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.価格分析
17.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
17.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
17.4.1.国別
17.4.1.1.中国
17.4.1.2.日本
17.4.1.3.韓国
17.4.2.製品別
17.4.3.最終用途別
17.4.4.タイプ別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.国別
17.5.2.製品別
17.5.3.最終用途別
17.5.4.タイプ別
17.6.市場動向
17.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
17.8.促進要因と阻害要因-影響分析
18.中東・アフリカ市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
18.1.はじめに
18.2.価格分析
18.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
18.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
18.4.1.国別
18.4.1.1.GCC諸国
18.4.1.2.トルコ
18.4.1.3.アフリカ北部
18.4.1.4.南アフリカ
18.4.1.5.その他の中東・アフリカ
18.4.2.製品別
18.4.3.最終用途別
18.4.4.タイプ別
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.国別
18.5.2.製品別
18.5.3.最終用途別
18.5.4.タイプ別
18.6.市場動向
18.7.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
18.8.促進要因と阻害要因-影響分析
19.新興国市場分析
19.1.はじめに
19.1.1.主要国別市場金額比率分析
19.1.2.世界対.各国の成長比較
19.2.米国市場分析
19.2.1.製品別
19.2.2.最終用途別
19.2.3.タイプ別
19.3.カナダ市場分析
19.3.1.製品別
19.3.2.最終用途別
19.3.3.タイプ別
19.4.メキシコ市場分析
19.4.1.製品別
19.4.2.最終用途別
19.4.3.タイプ別
19.5.ブラジル市場分析
19.5.1.製品別
19.5.2.最終用途別
19.5.3.タイプ別
19.6.ドイツ市場分析
19.6.1.製品別
19.6.2.最終用途別
19.6.3.タイプ別
19.7.イタリア市場分析
19.7.1.製品別
19.7.2.最終用途別
19.7.3.タイプ別
19.8.フランス市場分析
19.8.1.製品別
19.8.2.最終用途別
19.8.3.タイプ別
19.9.英国市場分析
19.9.1.製品別
19.9.2.最終用途別
19.9.3.タイプ別
19.10.スペイン市場分析
19.10.1.製品別
19.10.2.最終用途別
19.10.3.タイプ別
19.11.ベネルクス市場分析
19.11.1.製品別
19.11.2.最終用途別
19.11.3.タイプ別
19.12.ロシア市場分析
19.12.1.製品別
19.12.2.最終用途別
19.12.3.タイプ別
19.13.中国市場分析
19.13.1.製品別
19.13.2.最終用途別
19.13.3.タイプ別
19.14.日本市場の分析
19.14.1.製品別
19.14.2.最終用途別
19.14.3.タイプ別
19.15.韓国市場分析
19.15.1.製品別
19.15.2.最終用途別
19.15.3.タイプ別
19.16.インド市場分析
19.16.1.製品別
19.16.2.最終用途別
19.16.3.タイプ別
19.17.ASEAN市場分析
19.17.1.製品別
19.17.2.最終用途別
19.17.3.タイプ別
19.18.オーストラリア・ニュージーランド市場分析
19.18.1.製品別
19.18.2.最終用途別
19.18.3.タイプ別
19.19.GCC諸国の市場分析
19.19.1.製品別
19.19.2.最終用途別
19.19.3.タイプ別
19.20.トルコ市場の分析
19.20.1.製品別
19.20.2.最終用途別
19.20.3.タイプ別
19.21.北アフリカ市場分析
19.21.1.製品別
19.21.2.最終用途別
19.21.3.タイプ別
19.22.南アフリカの市場分析
19.22.1.製品別
19.22.2.最終用途別
19.22.3.タイプ別
20.市場構造分析
20.1.企業階層別市場分析(ユーティリティ機器)
20.2.上位企業の市場シェア分析
20.3.市場プレゼンス分析
21.競争分析
21.1.競合ダッシュボード
21.2.競合ベンチマーキング
21.3.競合ディープダイブ
21.3.1.東風汽車集団有限公司
21.3.1.1.概要
21.3.1.2.製品ポートフォリオ
21.3.1.3.市場セグメント別主要財務(製品/地域)
21.3.1.4.販売拠点
21.3.1.5.戦略の概要
21.3.2.ブッヒャー・インダストリーズ社
21.3.2.1.概要
21.3.2.2.製品ポートフォリオ
21.3.2.3.市場セグメント別主要財務(製品/地域)
21.3.2.4.販売拠点
21.3.2.5.戦略の概要
21.3.3.マクナイラス・トラック&マニュファクチャリング社
21.3.3.1.概要
21.3.3.2.製品ポートフォリオ
21.3.3.3.市場セグメント別主要財務(製品/地域)
21.3.3.4.販売拠点
21.3.3.5.戦略の概要
21.3.4.デニス・イーグル
21.3.4.1.概要
21.3.4.2.製品ポートフォリオ
21.3.4.3.市場セグメント別主要財務(製品/地域)
21.3.4.4.販売拠点
21.3.4.5.戦略の概要
21.3.5.FAUN Umwelttechnik GmbH & Co.KG
21.3.5.1.概要
21.3.5.2.製品ポートフォリオ
21.3.5.3.市場セグメント別主要財務(製品/地域)
21.3.5.4.販売拠点
21.3.5.5.戦略の概要
21.3.6.Zoomlion Heavy Industry Science & Technology Co.Ltd.
21.3.6.1.概要
21.3.6.2.製品ポートフォリオ
21.3.6.3.市場セグメント別主要財務(製品/地域)
21.3.6.4.販売拠点
21.3.6.5.戦略の概要
21.3.7.ハコ・ホールディングGmbH & Co KG
21.3.7.1.概要
21.3.7.2.製品ポートフォリオ
21.3.7.3.市場セグメント別主要財務(製品/地域)
21.3.7.4.販売拠点
21.3.7.5.戦略の概要
21.3.8.ハイル・エンバイロメンタル・インダストリーズ社
21.3.8.1.概要
21.3.8.2.製品ポートフォリオ
21.3.8.3.市場セグメント別主要財務(製品/地域)
21.3.8.4.販売拠点
21.3.8.5.戦略の概要
21.3.9.ファヤット・グループ(ドゥレボ・インターナショナルS.p.A.)
21.3.9.1.概要
21.3.9.2.製品ポートフォリオ
21.3.9.3.市場セグメント別主要財務(製品/地域)
21.3.9.4.販売拠点
21.3.9.5.戦略の概要
21.3.10.アルフレッド・ケルヒャー SE & Co.KG
21.3.10.1.概要
21.3.10.2.製品ポートフォリオ
21.3.10.3.市場セグメント別主要財務(製品/地域)
21.3.10.4.販売拠点
21.3.10.5.戦略の概要
21.3.11.エルジン・スイーパー・カンパニー(フェデラル・シグナル社)
21.3.11.1.概要
21.3.11.2.製品ポートフォリオ
21.3.11.3.市場セグメント別主要財務(製品/地域)
21.3.11.4.販売拠点
21.3.11.5.戦略の概要
21.3.12.ハイヴァ・グローバルB.V.
21.3.12.1.概要
21.3.12.2.製品ポートフォリオ
21.3.12.3.市場セグメント別主要財務(製品/地域)
21.3.12.4.販売拠点
21.3.12.5.戦略の概要
21.3.13.福建龍馬環境衛生設備有限公司
21.3.13.1.概要
21.3.13.2.製品ポートフォリオ
21.3.13.3.市場セグメント別主要財務(製品/地域)
21.3.13.4.販売拠点
21.3.13.5.戦略の概要
21.3.14.アラモ・グループ
21.3.14.1.概要
21.3.14.2.製品ポートフォリオ
21.3.14.3.市場セグメント別主要財務(製品/地域)
21.3.14.4.販売拠点
21.3.14.5.戦略の概要
22.前提条件と略語
23.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research recently conducted an in-depth analysis of the Utility Equipment Market, resulting in a comprehensive report that delves extensively into its global landscape. This detailed publication provides valuable insights into the market's dynamics, trends, opportunities, and challenges, offering a thorough overview of its structure. With the support of exclusive data and statistics, the research predicts the anticipated growth trajectory of the Utility Equipment Market spanning from 2024 to 2033.

Key Insights:

• Utility Equipment Market Size (2024): US$ 12,141.20 million
• Projected Market Value (2033): US$ 19,083.1 million
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024-2033): 5.2%

Utility Equipment Market - Report Scope:

Utility equipment encompasses a wide range of devices and machinery crucial for various industries and infrastructure development. These include power generation equipment, transmission and distribution infrastructure, water treatment plants, and waste management systems. The utility equipment market caters to government agencies, private enterprises, and public utilities, offering solutions for reliable and efficient service delivery across sectors. Market growth is driven by increasing urbanization, industrialization, and infrastructure development activities globally. Additionally, the growing focus on renewable energy sources, smart grid technologies, and sustainable water management practices contributes to market expansion. Technological advancements, such as digitization, automation, and IoT integration, further enhance operational efficiency and asset performance, driving market demand.

Market Growth Drivers:

Growing demand for reliable electricity, water, and waste management services amid urbanization and population growth.
Investments in infrastructure modernization and expansion projects to meet evolving consumer needs and regulatory requirements.
Adoption of renewable energy sources and smart grid technologies to enhance grid resilience and energy efficiency.
Technological innovations in equipment design, materials, and software solutions, improving performance and reducing maintenance costs.

Market Restraints:

Regulatory complexities and policy uncertainties impacting investment decisions and project timelines.
Economic constraints and budgetary limitations affecting infrastructure funding and development initiatives.
Environmental concerns and sustainability goals driving the shift towards cleaner, more efficient utility solutions.
Supply chain disruptions, geopolitical tensions, and natural disasters posing risks to equipment manufacturing and supply operations.

Market Opportunities:

Emerging trends such as distributed energy resources, energy storage, and microgrid solutions enabling decentralized and resilient utility systems.
Integration of advanced analytics, predictive maintenance, and remote monitoring technologies optimizing asset performance and lifecycle management.
Public-private partnerships, investment incentives, and regulatory reforms promoting innovation and investment in sustainable infrastructure.
Expansion into emerging markets, including Asia-Pacific, Africa, and Latin America, where rapid urbanization and industrialization drive demand for utility services.

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global utility equipment market, including Siemens AG, General Electric Company, ABB Ltd., Schneider Electric SE, and Eaton Corporation, focus on innovation, sustainability, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop advanced equipment and solutions, including smart meters, renewable energy systems, and digital grid technologies, addressing evolving customer needs and regulatory requirements. Collaborations with utilities, government agencies, and technology providers facilitate market penetration and drive product innovation and differentiation.

Key Companies Profiled:

• Dongfeng Motor Group Co., Ltd.
• Bucher Industries AG
• McNeilus Truck & Manufacturing, Inc.
• Dennis Eagle LTD
• FAUN Umwelttechnik GmbH & Co.KG
• Zoomlion Heavy Industry Science & Technology Co. Ltd.
• Hako Holding GmbH & Co KG
• Heil Environmental Industries Ltd
• Fayat Group (Dulevo International S.p.A.)
• Alfred Kärcher SE & Co. KG
• Elgin Sweeper Company (Federal Signal Corporation)
• Hyva Global B.V.
• Fujian Longma Environmental Sanitation Equipment Co., Ltd.
• Alamo Group Inc.

Global Utility Equipment Market by Category:

By Product:

• Garbage Trucks
• Street Sweepers
• Static Compactors
• Winter Maintenance Equipment
• Sewer & Drainage Equipment

By End Use:

• Municipal Utility Equipment
• Industrial Utility Equipment
• Airport Utility Equipment
• Others

By Type:

• Electric Utility Equipment
• Conventional Utility Equipment

By Region:

• North America
• Latin America
• Europe
• East Asia
• South Asia Pacific
• The Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption / Usage Analysis
4.2. Product USPs / Features
4.3. Strategic Promotional Strategies
5. Global Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
5.1. Historical Market Volume (Units) Analysis, 2019-2023
5.2. Current and Future Market Volume (Units) Projections, 2024-2033
5.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
6. Global Market - Pricing Analysis
6.1. Regional Pricing Analysis By Product
6.2. Global Average Pricing Analysis Benchmark
7. Global Market Demand (in Value or Size in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
7.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
7.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2033
7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
8. Market Background
8.1. Macro-Economic Factors
8.1.1. Global Economic Growth Outlook
8.1.2. Real GDP Growth
8.1.3. Industry Value Added
8.1.4. Urban Population
8.1.5. Global Automotive Industry Outlook
8.1.6. Other Key Macro-Economic Factors
8.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
8.2.1. Key Technology Impact
8.2.2. Investment in New Manufacturing Facilities
8.2.3. GDP Growth
8.2.4. Manufacturing Value Added Growth
8.2.5. Other Key Forecast Factors
8.3. Value Chain
8.3.1. List of Manufacturers
8.4. COVID-19 Crisis - Impact Assessment
8.4.1. Current Statistics
8.4.2. Short-Mid-Long Term Outlook
8.4.3. Likely Rebound
8.5. Market Dynamics
8.5.1. Drivers
8.5.2. Restraints
8.5.3. Opportunity Analysis
9. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Product
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Product, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Product, 2024-2033
9.3.1. Garbage Trucks
9.3.1.1. Front Loaders
9.3.1.2. Rear Loaders
9.3.1.3. Side Loaders
9.3.2. Street Sweeper
9.3.2.1. By Type
9.3.2.1.1. Compact
9.3.2.1.2. Truck-Mounted
9.3.2.1.3. Light
9.3.2.1.4. Medium and Heavy
9.3.2.2. By Technology
9.3.2.2.1. Mechanical
9.3.2.2.2. Vacuum
9.3.2.2.3. Regenerative
9.3.2.2.4. Sweepers & Washers
9.3.3. Static Compactors
9.3.4. Winter Maintenance Equipment
9.3.4.1. Snow Ploughs
9.3.4.2. Spreaders
9.3.4.3. Liquid Sprayers
9.3.4.4. Snow Blowers
9.3.5. Sewer & Drainage Equipment
9.3.5.1. Combination Units
9.3.5.2. Recycler Units
9.3.5.3. Jetting and Suction Units
9.3.5.4. Gully Emptier, Dewatering and Transport
9.3.5.5. Dry Suction and Hydro Excavation Equipment (Vacuum Excavators)
9.4. Market Attractiveness Analysis By Product
10. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By End Use
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By End Use, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By End Use, 2024-2033
10.3.1. Municipal Utility Equipment
10.3.2. Industrial Utility Equipment
10.3.3. Airport Utility Equipment
10.3.4. Others
10.4. Market Attractiveness Analysis By End Use
11. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Type
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Type, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Type, 2024-2033
11.3.1. Electric Utility Equipment
11.3.2. Conventional Utility Equipment
11.4. Market Attractiveness Analysis By Type
12. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Region, 2019-2023
12.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
12.3.1. North America
12.3.2. Latin America
12.3.3. Europe
12.3.4. East Asia
12.3.5. South Asia and the Pacific
12.3.6. The Middle East and Africa (MEA)
12.4. Market Attractiveness Analysis By Region
13. North America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Introduction
13.2. Pricing Analysis
13.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.4.1. By Country
13.4.1.1. U.S.
13.4.1.2. Canada
13.4.2. By Product
13.4.3. By End Use
13.4.4. By Type
13.5. Market Attractiveness Analysis
13.5.1. By Country
13.5.2. By Product
13.5.3. By End Use
13.5.4. By Type
13.6. Market Trends
13.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
13.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14. Latin America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Pricing Analysis
14.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.4.1. By Country
14.4.1.1. Brazil
14.4.1.2. Mexico
14.4.1.3. Rest of Latin America
14.4.2. By Product
14.4.3. By End Use
14.4.4. By Type
14.5. Market Attractiveness Analysis
14.5.1. By Country
14.5.2. By Product
14.5.3. By End Use
14.5.4. By Type
14.6. Market Trends
14.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
14.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15. Europe Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.4.1. By Country
15.4.1.1. Germany
15.4.1.2. Italy
15.4.1.3. France
15.4.1.4. The U.K.
15.4.1.5. Spain
15.4.1.6. BENELUX
15.4.1.7. Russia
15.4.1.8. Rest of Europe
15.4.2. By Product
15.4.3. By End Use
15.4.4. By Type
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Country
15.5.2. By Product
15.5.3. By End Use
15.5.4. By Type
15.6. Market Trends
15.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
15.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. South Asia and Pacific Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.4.1. By Country
16.4.1.1. India
16.4.1.2. ASEAN
16.4.1.3. ANZ
16.4.1.4. Rest of South Asia & Pacific
16.4.2. By Product
16.4.3. By End Use
16.4.4. By Type
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Country
16.5.2. By Product
16.5.3. By End Use
16.5.4. By Type
16.6. Market Trends
16.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
16.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. East Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.4.1. By Country
17.4.1.1. China
17.4.1.2. Japan
17.4.1.3. South Korea
17.4.2. By Product
17.4.3. By End Use
17.4.4. By Type
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Country
17.5.2. By Product
17.5.3. By End Use
17.5.4. By Type
17.6. Market Trends
17.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
17.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18. The Middle East and Africa Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Pricing Analysis
18.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
18.4.1. By Country
18.4.1.1. GCC Countries
18.4.1.2. Turkey
18.4.1.3. Northern Africa
18.4.1.4. South Africa
18.4.1.5. Rest of the Middle East and Africa
18.4.2. By Product
18.4.3. By End Use
18.4.4. By Type
18.5. Market Attractiveness Analysis
18.5.1. By Country
18.5.2. By Product
18.5.3. By End Use
18.5.4. By Type
18.6. Market Trends
18.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
18.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19. Emerging Countries Market Analysis
19.1. Introduction
19.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries
19.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
19.2. U.S. Market Analysis
19.2.1. By Product
19.2.2. By End Use
19.2.3. By Type
19.3. Canada Market Analysis
19.3.1. By Product
19.3.2. By End Use
19.3.3. By Type
19.4. Mexico Market Analysis
19.4.1. By Product
19.4.2. By End Use
19.4.3. By Type
19.5. Brazil Market Analysis
19.5.1. By Product
19.5.2. By End Use
19.5.3. By Type
19.6. Germany Market Analysis
19.6.1. By Product
19.6.2. By End Use
19.6.3. By Type
19.7. Italy Market Analysis
19.7.1. By Product
19.7.2. By End Use
19.7.3. By Type
19.8. France Market Analysis
19.8.1. By Product
19.8.2. By End Use
19.8.3. By Type
19.9. U.K. Market Analysis
19.9.1. By Product
19.9.2. By End Use
19.9.3. By Type
19.10. Spain Market Analysis
19.10.1. By Product
19.10.2. By End Use
19.10.3. By Type
19.11. BENELUX Market Analysis
19.11.1. By Product
19.11.2. By End Use
19.11.3. By Type
19.12. Russia Market Analysis
19.12.1. By Product
19.12.2. By End Use
19.12.3. By Type
19.13. China Market Analysis
19.13.1. By Product
19.13.2. By End Use
19.13.3. By Type
19.14. Japan Market Analysis
19.14.1. By Product
19.14.2. By End Use
19.14.3. By Type
19.15. S. Korea Market Analysis
19.15.1. By Product
19.15.2. By End Use
19.15.3. By Type
19.16. India Market Analysis
19.16.1. By Product
19.16.2. By End Use
19.16.3. By Type
19.17. ASEAN Market Analysis
19.17.1. By Product
19.17.2. By End Use
19.17.3. By Type
19.18. Australia and New Zealand Market Analysis
19.18.1. By Product
19.18.2. By End Use
19.18.3. By Type
19.19. GCC Countries Market Analysis
19.19.1. By Product
19.19.2. By End Use
19.19.3. By Type
19.20. Turkey Market Analysis
19.20.1. By Product
19.20.2. By End Use
19.20.3. By Type
19.21. Northern Africa Market Analysis
19.21.1. By Product
19.21.2. By End Use
19.21.3. By Type
19.22. South Africa Market Analysis
19.22.1. By Product
19.22.2. By End Use
19.22.3. By Type
20. Market Structure Analysis
20.1. Market Analysis by Tier of Companies (Utility Equipment)
20.2. Market Share Analysis of Top Players
20.3. Market Presence Analysis
21. Competition Analysis
21.1. Competition Dashboard
21.2. Competition Benchmarking
21.3. Competition Deep Dive
21.3.1. Dongfeng Motor Group Co., Ltd.
21.3.1.1. Overview
21.3.1.2. Product Portfolio
21.3.1.3. Key Financials by Market Segments (Product/Region)
21.3.1.4. Sales Footprint
21.3.1.5. Strategy Overview
21.3.2. Bucher Industries AG
21.3.2.1. Overview
21.3.2.2. Product Portfolio
21.3.2.3. Key Financials by Market Segments (Product/Region)
21.3.2.4. Sales Footprint
21.3.2.5. Strategy Overview
21.3.3. McNeilus Truck & Manufacturing, Inc.
21.3.3.1. Overview
21.3.3.2. Product Portfolio
21.3.3.3. Key Financials by Market Segments (Product/Region)
21.3.3.4. Sales Footprint
21.3.3.5. Strategy Overview
21.3.4. Dennis Eagle LTD
21.3.4.1. Overview
21.3.4.2. Product Portfolio
21.3.4.3. Key Financials by Market Segments (Product/Region)
21.3.4.4. Sales Footprint
21.3.4.5. Strategy Overview
21.3.5. FAUN Umwelttechnik GmbH & Co.KG
21.3.5.1. Overview
21.3.5.2. Product Portfolio
21.3.5.3. Key Financials by Market Segments (Product/Region)
21.3.5.4. Sales Footprint
21.3.5.5. Strategy Overview
21.3.6. Zoomlion Heavy Industry Science & Technology Co. Ltd.
21.3.6.1. Overview
21.3.6.2. Product Portfolio
21.3.6.3. Key Financials by Market Segments (Product/Region)
21.3.6.4. Sales Footprint
21.3.6.5. Strategy Overview
21.3.7. Hako Holding GmbH & Co KG
21.3.7.1. Overview
21.3.7.2. Product Portfolio
21.3.7.3. Key Financials by Market Segments (Product/Region)
21.3.7.4. Sales Footprint
21.3.7.5. Strategy Overview
21.3.8. Heil Environmental Industries Ltd
21.3.8.1. Overview
21.3.8.2. Product Portfolio
21.3.8.3. Key Financials by Market Segments (Product/Region)
21.3.8.4. Sales Footprint
21.3.8.5. Strategy Overview
21.3.9. Fayat Group (Dulevo International S.p.A.)
21.3.9.1. Overview
21.3.9.2. Product Portfolio
21.3.9.3. Key Financials by Market Segments (Product/Region)
21.3.9.4. Sales Footprint
21.3.9.5. Strategy Overview
21.3.10. Alfred Kärcher SE & Co. KG
21.3.10.1. Overview
21.3.10.2. Product Portfolio
21.3.10.3. Key Financials by Market Segments (Product/Region)
21.3.10.4. Sales Footprint
21.3.10.5. Strategy Overview
21.3.11. Elgin Sweeper Company (Federal Signal Corporation)
21.3.11.1. Overview
21.3.11.2. Product Portfolio
21.3.11.3. Key Financials by Market Segments (Product/Region)
21.3.11.4. Sales Footprint
21.3.11.5. Strategy Overview
21.3.12. Hyva Global B.V.
21.3.12.1. Overview
21.3.12.2. Product Portfolio
21.3.12.3. Key Financials by Market Segments (Product/Region)
21.3.12.4. Sales Footprint
21.3.12.5. Strategy Overview
21.3.13. Fujian Longma Environmental Sanitation Equipment Co., Ltd.
21.3.13.1. Overview
21.3.13.2. Product Portfolio
21.3.13.3. Key Financials by Market Segments (Product/Region)
21.3.13.4. Sales Footprint
21.3.13.5. Strategy Overview
21.3.14. Alamo Group Inc.
21.3.14.1. Overview
21.3.14.2. Product Portfolio
21.3.14.3. Key Financials by Market Segments (Product/Region)
21.3.14.4. Sales Footprint
21.3.14.5. Strategy Overview
22. Assumptions and Acronyms Used
23. Research Methodology

 

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2024/07/05 10:26

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