世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

モバイルアプリケーション市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Mobile Applications Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社は、世界のモバイルアプリケーション市場を徹底的に分析し、市場ダイナミクス、成長促進要因、課題、新興動向に関する洞察を提供しています。当レポートは、2024年から2033年までの... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年5月28日 US$4,900
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
250 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

Persistence Market Research社は、世界のモバイルアプリケーション市場を徹底的に分析し、市場ダイナミクス、成長促進要因、課題、新興動向に関する洞察を提供しています。当レポートは、2024年から2033年までの市場展望をナビゲートする詳細なデータと統計を提供し、関係者の包括的なガイドとして役立ちます。

主な洞察

- 推定市場価値(2024年):2,242億米ドル
- 予測市場価値(2033年)1,154億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024年~2033年): 19.5%

モバイルアプリケーション市場 - レポートスコープ

モバイルアプリケーションは、エンターテインメントやゲームからビジネスや生産性向上まで幅広いサービスを提供し、日常生活に欠かせないものとなっている。スマートフォンの普及とインターネット接続性の向上が、モバイルアプリケーションの普及を後押ししている。拡張現実(AR)、仮想現実(VR)、人工知能(AI)、機械学習(ML)などのモバイル技術の進歩は、アプリの機能性とユーザー体験を向上させ、市場の成長に寄与している。モバイルコマースの台頭、ソーシャルメディアの利用増加、リモートワークソリューションのニーズは、モバイルアプリケーションの需要をさらに促進している。各業界の企業は、モバイルアプリを活用して顧客エンゲージメントを向上させ、業務を合理化し、パーソナライズされた体験を提供することで、市場を拡大している。

市場成長の促進要因:

モバイル・アプリケーション市場の成長を促す要因はいくつかある。スマートフォンの普及と高速インターネットアクセスの世界的な拡大は、主要な促進要因である。モバイルアプリの利便性とアクセシビリティは、コミュニケーションやエンターテインメントからショッピングや金融取引まで、さまざまなユーザーニーズに対応している。技術の進歩は、アプリの機能強化において重要な役割を果たしている。AI、ML、AR、VR技術の統合は、より洗練されたインタラクティブなアプリケーションを可能にし、幅広いユーザー層を惹きつける。さらに、ビジネスにおけるデジタル化の傾向の高まりと、顧客中心のサービスの重視が、モバイルアプリケーションの開発と採用を後押ししている。

市場の阻害要因

成長見通しは明るいものの、モバイル・アプリケーション市場はいくつかの課題に直面している。データのセキュリティとプライバシーに関する懸念は、ユーザーの採用と信頼を妨げる可能性がある。サイバー攻撃やデータ漏洩の増加により、強固なセキュリティ対策が必要となるが、その実装にはコストと複雑さが伴う。モバイル・オペレーティング・システムの断片化は、もう一つの課題となっている。開発者はさまざまなプラットフォーム(iOS、Android、Windows)の互換性を確保しなければならず、開発期間とコストが増大する可能性がある。さらに、アプリ市場が飽和状態にあるため、新しいアプリの認知度やユーザーの支持を得ることが難しく、新規開発者にとって大きな参入障壁となっている。

市場機会:

モバイル・アプリケーション市場には、成長とイノベーションの機会が数多くある。5G技術の台頭は、より高速なデータ通信と低遅延を可能にし、より高度で没入感のあるアプリケーションへの道を開くことで、アプリの展望に革命をもたらすと期待されている。新興市場は、スマートフォンの普及とインターネットインフラの改善により、大きな成長の可能性を秘めている。特定の地域のニーズに対応したカスタマイズ可能でローカライズされたアプリケーションは、ユーザーエンゲージメントと市場拡大を促進する。さらに、健康とウェルネスへの重点の高まりは、モバイルヘルス(mHealth)アプリの機会を創出する。これらのアプリは、遠隔医療、フィットネス・トラッキング、メンタルヘルス・サポートなどのサービスを提供することができ、アクセス可能なヘルスケア・ソリューションに対する需要の高まりに対応することができる。

競争環境とビジネス戦略:

モバイル・アプリケーション市場の主要企業には、アップル社、グーグル社、マイクロソフト社、フェイスブック社などがある。これらの企業は、競争優位性を維持するために、継続的な技術革新、ユーザーエクスペリエンスの向上、アプリのエコシステムの拡大に注力している。

市場でのプレゼンスを拡大し、技術力を強化するために、M&A、戦略的パートナーシップ、提携といった戦略が一般的である。各社はまた、最先端の機能や特徴を導入するための研究開発にも多額の投資を行い、ユーザーのエンゲージメントと定着を促進している。

主な企業

- アップル
- グーグル
- マイクロソフト
- フェイスブック
- テンセント・ホールディングス・リミテッド
- アリババグループ
- サムスン電子
- 華為技術股份有限公司
- シャオミ株式会社
- バイトダンス

モバイル・アプリケーション市場のセグメンテーション

タイプ別

- ゲーム
- ソーシャルメディア
- 健康&フィットネス
- 音楽&エンターテイメント
- 生産性
- 教育
- ライフスタイル
- その他

プラットフォーム別

- iOS
- アンドロイド
- Windows
- その他

地域別

- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- ラテンアメリカ
- 中東・アフリカ

ページTOPに戻る


目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.価格分析
4.1.サブスクリプション価格モデル
4.2.永久ライセンス
5.世界のモバイルアプリケーション市場の需要(金額単位:億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
5.1.過去の市場価値(億米ドル)分析、2019-2023年
5.2.現在と将来の市場価値(億米ドル)予測、2024年~2033年
5.2.1.前年比成長トレンド分析
5.2.2.絶対額の機会分析
6.市場背景
6.1.マクロ経済要因
6.2.予測要因-関連性と影響
6.3.バリューチェーン
6.4.COVID-19危機-影響評価
6.4.1.現在の統計
6.4.2.短期・中長期の見通し
6.4.3.予想されるリバウンド
6.5.市場ダイナミクス
6.5.1.促進要因
6.5.2.阻害要因
6.5.3.機会
7.世界のモバイルアプリケーション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:店舗タイプ別
7.1.はじめに/主な調査結果
7.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析:店舗タイプ別、2019年~2023年
7.3.店舗タイプ別の現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2033年
7.3.1.アップルアプリストア
7.3.2.グーグルプレイ
7.3.3.その他
7.4.ストアタイプ別市場魅力度分析
8.モバイルアプリケーションの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:アプリカテゴリー別
8.1.はじめに/主な調査結果
8.2.アプリカテゴリー別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019年~2023年
8.3.アプリカテゴリー別の現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2033年
8.3.1.ゲーム
8.3.2.ソーシャルネットワーキング
8.3.3.ヘルスケア
8.3.4.書籍
8.3.5.音楽
8.3.6.生産性
8.3.7.教育
8.3.8.娯楽
8.3.9.ニュース
8.3.10.写真とビデオ
8.3.11.ナビゲーション
8.3.12.旅行
8.3.13.ビジネス
8.3.14.その他
8.4.アプリカテゴリー別市場魅力度分析
9.世界のモバイルアプリケーション市場地域別分析2019-2023年および予測2024-2033年
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.過去の市場規模(10億米ドル)地域別分析、2019年~2023年
9.3.地域別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2033年
9.3.1.北米
9.3.2.ラテンアメリカ
9.3.3.ヨーロッパ
9.3.4.東アジア
9.3.5.南アジア太平洋
9.3.6.中東・アフリカ
9.4.地域別市場魅力度分析
10.北米モバイルアプリケーション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
10.1.はじめに
10.2.過去の市場規模(10億米ドル)の市場分類別動向分析(2019-2023年
10.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)予測、2024-2033年
10.3.1.店舗タイプ別
10.3.2.アプリカテゴリー別
10.3.3.地域別
10.3.4.国別
10.3.4.1.米国
10.3.4.2.カナダ
10.4.市場魅力度分析
10.4.1.店舗タイプ別
10.4.2.アプリカテゴリー別
10.4.3.地域別
10.4.4.国別
10.5.市場動向
10.6.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
11.ラテンアメリカのモバイルアプリケーション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
11.1.はじめに
11.2.過去の市場規模(10億米ドル)の市場分類別動向分析(2019-2023年
11.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)予測、2024-2033年
11.3.1.店舗タイプ別
11.3.2.アプリカテゴリー別
11.3.3.国別
11.3.3.1.ブラジル
11.3.3.2.メキシコ
11.3.3.3.その他のラテンアメリカ
11.4.市場魅力度分析
11.4.1.店舗タイプ別
11.4.2.アプリカテゴリー別
11.4.3.地域別
11.4.4.国別
12.欧州モバイルアプリケーション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.過去の市場規模(10億米ドル)の市場分類別動向分析(2019-2023年
12.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)予測、2024-2033年
12.3.1.店舗タイプ別
12.3.2.アプリカテゴリー別
12.3.3.地域別
12.3.4.国別
12.3.4.1.ドイツ
12.3.4.2.イタリア
12.3.4.3.フランス
12.3.4.4.イギリス
12.3.4.5.スペイン
12.3.4.6.ベネルクス
12.3.4.7.ロシア
12.3.4.8.その他のヨーロッパ
12.4.市場魅力度分析
12.4.1.店舗タイプ別
12.4.2.アプリカテゴリー別
12.4.3.地域別
12.4.4.国別
13.南アジア・太平洋地域のモバイルアプリケーション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.過去の市場規模(10億米ドル)の市場分類別動向分析(2019-2023年
13.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)予測、2024-2033年
13.3.1.店舗タイプ別
13.3.2.アプリカテゴリー別
13.3.3.地域別
13.3.4.国別
13.3.4.1.インド
13.3.4.2.インドネシア
13.3.4.3.マレーシア
13.3.4.4.シンガポール
13.3.4.5.オーストラリア&ニュージーランド
13.3.4.6.その他の南アジア・太平洋地域
13.4.市場魅力度分析
13.4.1.店舗タイプ別
13.4.2.アプリカテゴリー別
13.4.3.地域別
13.4.4.国別
14.東アジアのモバイルアプリケーション市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.過去の市場規模(10億米ドル)の市場分類別動向分析(2019-2023年
14.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)予測、2024-2033年
14.3.1.店舗タイプ別
14.3.2.アプリカテゴリー別
14.3.3.地域別
14.3.4.国別
14.3.4.1.中国
14.3.4.2.日本
14.3.4.3.韓国
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.店舗タイプ別
14.4.2.アプリカテゴリー別
14.4.3.地域別
14.4.4.国別
15.中東・アフリカのモバイルアプリケーション市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)動向分析、2019-2023年
15.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)予測、2024-2033年
15.3.1.店舗タイプ別
15.3.2.アプリカテゴリー別
15.3.3.地域別
15.3.4.国別
15.3.4.1.GCC諸国
15.3.4.2.トルコ
15.3.4.3.南アフリカ
15.3.4.4.その他の中東・アフリカ
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.店舗タイプ別
15.4.2.アプリカテゴリー別
15.4.3.地域別
15.4.4.国別
16.主要国分析-モバイルアプリケーション市場
16.1.米国モバイルアプリケーション市場分析
16.1.1.店舗タイプ別
16.1.2.アプリカテゴリー別
16.1.3.地域別
16.2.カナダモバイルアプリケーション市場分析
16.2.1.店舗タイプ別
16.2.2.アプリカテゴリー別
16.2.3.地域別
16.3.メキシコのモバイルアプリケーション市場分析
16.3.1.店舗タイプ別
16.3.2.アプリカテゴリー別
16.3.3.地域別
16.4.ブラジルモバイルアプリケーション市場分析
16.4.1.店舗タイプ別
16.4.2.アプリカテゴリー別
16.4.3.地域別
16.5.ドイツモバイルアプリケーション市場分析
16.5.1.店舗タイプ別
16.5.2.アプリカテゴリー別
16.5.3.地域別
16.6.イタリアモバイルアプリケーション市場分析
16.6.1.店舗タイプ別
16.6.2.アプリカテゴリー別
16.6.3.地域別
16.7.フランスモバイルアプリケーション市場分析
16.7.1.店舗タイプ別
16.7.2.アプリカテゴリー別
16.7.3.地域別
16.8.英国モバイルアプリケーション市場分析
16.8.1.店舗タイプ別
16.8.2.アプリカテゴリー別
16.8.3.地域別
16.9.スペインモバイルアプリケーション市場分析
16.9.1.店舗タイプ別
16.9.2.アプリカテゴリー別
16.9.3.地域別
16.10.ベネルクス・モバイルアプリケーション市場分析
16.10.1.店舗タイプ別
16.10.2.アプリカテゴリー別
16.10.3.地域別
16.11.ロシアモバイルアプリケーション市場分析
16.11.1.店舗タイプ別
16.11.2.アプリカテゴリー別
16.11.3.地域別
16.12.その他のヨーロッパのモバイルアプリケーション市場分析
16.12.1.店舗タイプ別
16.12.2.アプリカテゴリー別
16.12.3.地域別
16.13.中国モバイルアプリケーション市場分析
16.13.1.店舗タイプ別
16.13.2.アプリカテゴリー別
16.13.3.地域別
16.14.日本モバイルアプリケーション市場分析
16.14.1.店舗タイプ別
16.14.2.アプリカテゴリー別
16.14.3.地域別
16.15.韓国モバイルアプリケーション市場分析
16.15.1.店舗タイプ別
16.15.2.アプリカテゴリー別
16.15.3.地域別
16.16.インドのモバイルアプリケーション市場分析
16.16.1.店舗タイプ別
16.16.2.アプリカテゴリー別
16.16.3.地域別
16.17.マレーシアのモバイルアプリケーション市場分析
16.17.1.店舗タイプ別
16.17.2.アプリカテゴリー別
16.17.3.地域別
16.18.インドネシアモバイルアプリケーション市場分析
16.18.1.店舗タイプ別
16.18.2.アプリカテゴリー別
16.18.3.地域別
16.19.シンガポールのモバイルアプリケーション市場分析
16.19.1.店舗タイプ別
16.19.2.アプリカテゴリー別
16.19.3.地域別
16.20.オーストラリアとニュージーランドのモバイルアプリケーション市場分析
16.20.1.店舗タイプ別
16.20.2.アプリカテゴリー別
16.20.3.地域別
16.21.GCC諸国のモバイルアプリケーション市場分析
16.21.1.店舗タイプ別
16.21.2.アプリカテゴリー別
16.21.3.地域別
16.22.トルコのモバイルアプリケーション市場分析
16.22.1.店舗タイプ別
16.22.2.アプリカテゴリー別
16.22.3.地域別
16.23.南アフリカのモバイルアプリケーション市場分析
16.23.1.店舗タイプ別
16.23.2.アプリカテゴリー別
16.23.3.地域別
16.24.その他の中東およびアフリカのモバイルアプリケーション市場分析
16.24.1.店舗タイプ別
16.24.2.アプリカテゴリー別
16.24.3.地域別
17.市場構造分析
17.1.企業階層別市場分析
17.2.上位企業の市場シェア分析
17.3.市場プレゼンス分析
18.競争分析
18.1.競合ダッシュボード
18.2.競合ベンチマーキング
18.3.競合ディープダイブ
18.3.1.グーグル
18.3.1.1.事業概要
18.3.1.2.製品ポートフォリオ
18.3.1.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
18.3.1.4.主要戦略と展開
18.3.2.マイクロソフト
18.3.2.1.事業概要
18.3.2.2.製品ポートフォリオ
18.3.2.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
18.3.2.4.主要戦略と展開
18.3.3.CA
18.3.3.1.事業概要
18.3.3.2.製品ポートフォリオ
18.3.3.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
18.3.3.4.主要戦略と展開
18.3.4.コグニザント
18.3.4.1.事業概要
18.3.4.2.製品ポートフォリオ
18.3.4.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
18.3.4.4.主要戦略と展開
18.3.5.ヒューレット・パッカード・エンタープライズの開発LP
18.3.5.1.事業概要
18.3.5.2.製品ポートフォリオ
18.3.5.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
18.3.5.4.主要戦略と展開
18.3.6.SAP SE
18.3.6.1.事業概要
18.3.6.2.製品ポートフォリオ
18.3.6.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
18.3.6.4.主要戦略と展開
18.3.7.チャイナモバイル
18.3.7.1.事業概要
18.3.7.2.製品ポートフォリオ
18.3.7.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
18.3.7.4.主要戦略と展開
18.3.8.サムスン電子Ltd.
18.3.8.1.事業概要
18.3.8.2.製品ポートフォリオ
18.3.8.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
18.3.8.4.主要戦略と展開
18.3.9.アップル
18.3.9.1.事業概要
18.3.9.2.製品ポートフォリオ
18.3.9.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
18.3.9.4.主要戦略と展開
18.3.10.オペラ・ソフトウェア
18.3.10.1.事業概要
18.3.10.2.製品ポートフォリオ
18.3.10.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
18.3.10.4.主要戦略と展開
18.3.11.その他
18.3.11.1.事業概要
18.3.11.2.製品ポートフォリオ
18.3.11.3.市場セグメント別収益性(事業セグメント/地域)
18.3.11.4.主要戦略と展開
19.前提条件と略語
20.調査方法

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Persistence Market Research has conducted a thorough analysis of the global Mobile Applications Market, providing insights into market dynamics, growth drivers, challenges, and emerging trends. This report serves as a comprehensive guide for stakeholders, offering detailed data and statistics to navigate the market landscape from 2024 to 2033.

Key Insights:

• Estimated Market Value (2024): USD 224.2 Billion
• Projected Market Value (2033): USD 1115.4 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 19.5%

Mobile Applications Market - Report Scope:

Mobile applications have become integral to daily life, offering services ranging from entertainment and gaming to business and productivity. The proliferation of smartphones and improved internet connectivity drive the widespread adoption of mobile apps. Advances in mobile technology, such as augmented reality (AR), virtual reality (VR), artificial intelligence (AI), and machine learning (ML), enhance app functionality and user experience, contributing to market growth. The rise of mobile commerce, increased use of social media, and the need for remote work solutions further fuel demand for mobile applications. Businesses across industries are leveraging mobile apps to improve customer engagement, streamline operations, and offer personalized experiences, thereby expanding the market.

Market Growth Drivers:

Several factors drive the growth of the mobile applications market. The increasing penetration of smartphones and high-speed internet access globally is a primary driver. The convenience and accessibility of mobile apps cater to various user needs, from communication and entertainment to shopping and financial transactions. Technological advancements play a crucial role in enhancing app capabilities. Integration of AI, ML, AR, and VR technologies enables more sophisticated and interactive applications, attracting a broad user base. Additionally, the growing trend of digitalization in businesses and the emphasis on customer-centric services drive the development and adoption of mobile applications.

Market Restraints:

Despite its positive growth outlook, the mobile applications market faces several challenges. Concerns about data security and privacy can hinder user adoption and trust. The increasing incidence of cyberattacks and data breaches necessitates robust security measures, which can be costly and complex to implement. Fragmentation of the mobile operating system landscape presents another challenge. Developers must ensure compatibility across various platforms (iOS, Android, Windows), which can increase development time and costs. Additionally, the saturated app market makes it difficult for new apps to gain visibility and user traction, posing a significant barrier to entry for new developers.

Market Opportunities:

The mobile applications market offers numerous opportunities for growth and innovation. The rise of 5G technology is expected to revolutionize the app landscape by enabling faster data speeds and lower latency, paving the way for more advanced and immersive applications. Emerging markets represent significant growth potential due to increasing smartphone adoption and improving internet infrastructure. Customizable and localized applications catering to specific regional needs can drive user engagement and market expansion. Furthermore, the growing emphasis on health and wellness creates opportunities for mobile health (mHealth) apps. These apps can offer services such as telemedicine, fitness tracking, and mental health support, addressing the increasing demand for accessible healthcare solutions.

Competitive Landscape and Business Strategies:

Leading companies in the mobile applications market include Apple Inc., Google LLC, Microsoft Corporation, and Facebook, Inc. These companies focus on continuous innovation, user experience enhancement, and expanding their app ecosystems to maintain competitive advantage.

Strategies such as mergers and acquisitions, strategic partnerships, and collaborations are common to expand market presence and enhance technological capabilities. Companies also invest significantly in research and development to introduce cutting-edge features and functionalities, driving user engagement and retention.

Key Companies Profiled:

• Apple Inc.
• Google LLC
• Microsoft Corporation
• Facebook, Inc.
• Tencent Holdings Limited
• Alibaba Group
• Samsung Electronics Co., Ltd.
• Huawei Technologies Co., Ltd.
• Xiaomi Corporation
• ByteDance Ltd.

Mobile Applications Market Segmentation:

By Type:

• Gaming
• Social Media
• Health & Fitness
• Music & Entertainment
• Productivity
• Education
• Lifestyle
• Others

By Platform:

• iOS
• Android
• Windows
• Others

By Region:

• North America
• Europe
• Asia Pacific
• Latin America
• Middle East & Africa



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Pricing Analysis
4.1. Subscription Pricing Model
4.2. Perpetual Licensing
5. Global Mobile Application Market Demand (in Value in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
5.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
5.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2033
5.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
5.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
6. Market Background
6.1. Macro-Economic Factors
6.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
6.3. Value Chain
6.4. COVID-19 Crisis – Impact Assessment
6.4.1. Current Statistics
6.4.2. Short-Mid-Long Term Outlook
6.4.3. Likely Rebound
6.5. Market Dynamics
6.5.1. Drivers
6.5.2. Restraints
6.5.3. Opportunities
7. Global Mobile Application Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Store Type
7.1. Introduction / Key Findings
7.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Store Type, 2019-2023
7.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Store Type, 2024-2033
7.3.1. Apple App store
7.3.2. Google Play
7.3.3. Others
7.4. Market Attractiveness Analysis By Store Type
8. Global Mobile Application Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By App Category
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By App Category, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By App Category, 2024-2033
8.3.1. Games
8.3.2. Social Networking
8.3.3. Healthcare
8.3.4. Books
8.3.5. Music
8.3.6. Productivity
8.3.7. Education
8.3.8. Entertainment
8.3.9. News
8.3.10. Photos and Videos
8.3.11. Navigation
8.3.12. Travel
8.3.13. Business
8.3.14. Others
8.4. Market Attractiveness Analysis By App Category
9. Global Mobile Application Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Region, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
9.3.1. North America
9.3.2. Latin America
9.3.3. Europe
9.3.4. East Asia
9.3.5. South Asia Pacific
9.3.6. Middle East and Africa
9.4. Market Attractiveness Analysis By Region
10. North America Mobile Application Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
10.1. Introduction
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
10.3.1. By Store Type
10.3.2. By App Category
10.3.3. By Region
10.3.4. By Country
10.3.4.1. U.S.
10.3.4.2. Canada
10.4. Market Attractiveness Analysis
10.4.1. By Store Type
10.4.2. By App Category
10.4.3. By Region
10.4.4. By Country
10.5. Market Trends
10.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
11. Latin America Mobile Application Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
11.1. Introduction
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
11.3.1. By Store Type
11.3.2. By App Category
11.3.3. By Country
11.3.3.1. Brazil
11.3.3.2. Mexico
11.3.3.3. Rest of Latin America
11.4. Market Attractiveness Analysis
11.4.1. By Store Type
11.4.2. By App Category
11.4.3. By Region
11.4.4. By Country
12. Europe Mobile Application Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
12.3.1. By Store Type
12.3.2. By App Category
12.3.3. By Region
12.3.4. By Country
12.3.4.1. Germany
12.3.4.2. Italy
12.3.4.3. France
12.3.4.4. U.K.
12.3.4.5. Spain
12.3.4.6. BENELUX
12.3.4.7. Russia
12.3.4.8. Rest of Europe
12.4. Market Attractiveness Analysis
12.4.1. By Store Type
12.4.2. By App Category
12.4.3. By Region
12.4.4. By Country
13. South Asia & Pacific Mobile Application Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.3.1. By Store Type
13.3.2. By App Category
13.3.3. By Region
13.3.4. By Country
13.3.4.1. India
13.3.4.2. Indonesia
13.3.4.3. Malaysia
13.3.4.4. Singapore
13.3.4.5. Australia & New Zealand
13.3.4.6. Rest of South Asia and Pacific
13.4. Market Attractiveness Analysis
13.4.1. By Store Type
13.4.2. By App Category
13.4.3. By Region
13.4.4. By Country
14. East Asia Mobile Application Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.3.1. By Store Type
14.3.2. By App Category
14.3.3. By Region
14.3.4. By Country
14.3.4.1. China
14.3.4.2. Japan
14.3.4.3. South Korea
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Store Type
14.4.2. By App Category
14.4.3. By Region
14.4.4. By Country
15. Middle East and Africa Mobile Application Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.3.1. By Store Type
15.3.2. By App Category
15.3.3. By Region
15.3.4. By Country
15.3.4.1. GCC Countries
15.3.4.2. Turkey
15.3.4.3. South Africa
15.3.4.4. Rest of Middle East and Africa
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Store Type
15.4.2. By App Category
15.4.3. By Region
15.4.4. By Country
16. Key Countries Analysis- Mobile Application Market
16.1. U.S. Mobile Application Market Analysis
16.1.1. By Store Type
16.1.2. By App Category
16.1.3. By Region
16.2. Canada Mobile Application Market Analysis
16.2.1. By Store Type
16.2.2. By App Category
16.2.3. By Region
16.3. Mexico Mobile Application Market Analysis
16.3.1. By Store Type
16.3.2. By App Category
16.3.3. By Region
16.4. Brazil Mobile Application Market Analysis
16.4.1. By Store Type
16.4.2. By App Category
16.4.3. By Region
16.5. Germany Mobile Application Market Analysis
16.5.1. By Store Type
16.5.2. By App Category
16.5.3. By Region
16.6. Italy Mobile Application Market Analysis
16.6.1. By Store Type
16.6.2. By App Category
16.6.3. By Region
16.7. France Mobile Application Market Analysis
16.7.1. By Store Type
16.7.2. By App Category
16.7.3. By Region
16.8. U.K. Mobile Application Market Analysis
16.8.1. By Store Type
16.8.2. By App Category
16.8.3. By Region
16.9. Spain Mobile Application Market Analysis
16.9.1. By Store Type
16.9.2. By App Category
16.9.3. By Region
16.10. BENELUX Mobile Application Market Analysis
16.10.1. By Store Type
16.10.2. By App Category
16.10.3. By Region
16.11. Russia Mobile Application Market Analysis
16.11.1. By Store Type
16.11.2. By App Category
16.11.3. By Region
16.12. Rest of Europe Mobile Application Market Analysis
16.12.1. By Store Type
16.12.2. By App Category
16.12.3. By Region
16.13. China Mobile Application Market Analysis
16.13.1. By Store Type
16.13.2. By App Category
16.13.3. By Region
16.14. Japan Mobile Application Market Analysis
16.14.1. By Store Type
16.14.2. By App Category
16.14.3. By Region
16.15. South Korea Mobile Application Market Analysis
16.15.1. By Store Type
16.15.2. By App Category
16.15.3. By Region
16.16. India Mobile Application Market Analysis
16.16.1. By Store Type
16.16.2. By App Category
16.16.3. By Region
16.17. Malaysia Mobile Application Market Analysis
16.17.1. By Store Type
16.17.2. By App Category
16.17.3. By Region
16.18. Indonesia Mobile Application Market Analysis
16.18.1. By Store Type
16.18.2. By App Category
16.18.3. By Region
16.19. Singapore Mobile Application Market Analysis
16.19.1. By Store Type
16.19.2. By App Category
16.19.3. By Region
16.20. Australia and New Zealand Mobile Application Market Analysis
16.20.1. By Store Type
16.20.2. By App Category
16.20.3. By Region
16.21. GCC Countries Mobile Application Market Analysis
16.21.1. By Store Type
16.21.2. By App Category
16.21.3. By Region
16.22. Turkey Mobile Application Market Analysis
16.22.1. By Store Type
16.22.2. By App Category
16.22.3. By Region
16.23. South Africa Mobile Application Market Analysis
16.23.1. By Store Type
16.23.2. By App Category
16.23.3. By Region
16.24. Rest of Middle East and Africa Mobile Application Market Analysis
16.24.1. By Store Type
16.24.2. By App Category
16.24.3. By Region
17. Market Structure Analysis
17.1. Market Analysis by Tier of Companies
17.2. Market Share Analysis of Top Players
17.3. Market Presence Analysis
18. Competition Analysis
18.1. Competition Dashboard
18.2. Competition Benchmarking
18.3. Competition Deep Dive
18.3.1. Google Inc.
18.3.1.1. Business Overview
18.3.1.2. Product Portfolio
18.3.1.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
18.3.1.4. Key Strategy & Developments
18.3.2. Microsoft
18.3.2.1. Business Overview
18.3.2.2. Product Portfolio
18.3.2.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
18.3.2.4. Key Strategy & Developments
18.3.3. CA
18.3.3.1. Business Overview
18.3.3.2. Product Portfolio
18.3.3.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
18.3.3.4. Key Strategy & Developments
18.3.4. Cognizant
18.3.4.1. Business Overview
18.3.4.2. Product Portfolio
18.3.4.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
18.3.4.4. Key Strategy & Developments
18.3.5. Hewlett Packard Enterprise Development LP
18.3.5.1. Business Overview
18.3.5.2. Product Portfolio
18.3.5.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
18.3.5.4. Key Strategy & Developments
18.3.6. SAP SE
18.3.6.1. Business Overview
18.3.6.2. Product Portfolio
18.3.6.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
18.3.6.4. Key Strategy & Developments
18.3.7. China Mobile Limited
18.3.7.1. Business Overview
18.3.7.2. Product Portfolio
18.3.7.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
18.3.7.4. Key Strategy & Developments
18.3.8. Samsung Electronics Co. Ltd.
18.3.8.1. Business Overview
18.3.8.2. Product Portfolio
18.3.8.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
18.3.8.4. Key Strategy & Developments
18.3.9. Apple Inc.
18.3.9.1. Business Overview
18.3.9.2. Product Portfolio
18.3.9.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
18.3.9.4. Key Strategy & Developments
18.3.10. Opera Software
18.3.10.1. Business Overview
18.3.10.2. Product Portfolio
18.3.10.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
18.3.10.4. Key Strategy & Developments
18.3.11. Others
18.3.11.1. Business Overview
18.3.11.2. Product Portfolio
18.3.11.3. Profitability by Market Segments (Business Segments/Region)
18.3.11.4. Key Strategy & Developments
19. Assumptions and Acronyms Used
20. Research Methodology

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(asia pacific)の最新刊レポート


よくあるご質問


Persistence Market Research社はどのような調査会社ですか?


パーシスタンスマーケットリサーチ(Persistence Market Research/PMR)は独自の方法論を用いたデータ解析と市場調査をベースに広範な産業調査報告書とカスタム調査を提供しています... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る