自動車部品アフターマーケット市場:製品タイプ別、エンドユーザー別、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年
Automotive Parts Aftermarket Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033
Persistence Market Research社は、自動車部品アフターマーケットの包括的な分析を提供し、その複雑なダイナミクスと将来の軌道に関する洞察を提供します。本レポートは、2024年から2033年までの市場動向、成長触... もっと見る
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サマリー Persistence Market Research社は、自動車部品アフターマーケットの包括的な分析を提供し、その複雑なダイナミクスと将来の軌道に関する洞察を提供します。本レポートは、2024年から2033年までの市場動向、成長触媒、阻害要因、新興パターンを網羅する貴重な統計と予測を提供します。
主な洞察
- 市場規模(2024年)6,082億米ドル
- 予測市場価値(2033年)9,847億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024-2033): 5.5%
自動車部品アフターマーケット - レポートスコープ
自動車部品アフターマーケットには、自動車のメンテナンス、修理、改良に不可欠な幅広い部品とサービスが含まれる。この市場には、ブレーキ、バッテリー、フィルター、エンジンなどの交換部品や、アクセサリー、サービスが含まれる。この市場は、乗用車、商用車、二輪車など様々な車両に対応している。自動車の長寿命化、自動車所有率の上昇、自動車技術の進歩といった要因が成長を牽引している。
市場成長の促進要因:
世界の自動車部品アフターマーケットを強化する主な要因はいくつかある。自動車の平均年齢の上昇と稼働台数の増加は、交換部品とメンテナンス・サービスの需要に大きく寄与している。自動車部品の技術的進歩は自動車の性能と安全性を高め、高品質のアフターマーケット部品の採用を促進している。さらに、eコマース・プラットフォームの台頭により、消費者の幅広い自動車部品へのアクセスが簡素化され、市場の成長をさらに後押ししている。
市場の阻害要因
自動車部品アフターマーケットは、その有望な将来性にもかかわらず、景気変動、規制遵守、偽造品に関連する課題に直面している。景気後退は、自動車のメンテナンスや修理に対する消費者の支出に影響を与え、市場の需要に影響を与える可能性がある。自動車の排出ガスや安全基準に関する厳しい規制は、メーカーやサービス・プロバイダーにコンプライアンス上の負担を課す。さらに、自動車部品の模倣品の蔓延は、自動車の安全性と性能にリスクをもたらし、市場の健全性が問われる。
市場機会:
自動車部品アフターマーケットは、技術革新、市場拡大、戦略的提携によって有利な成長機会を提供している。電気自動車やハイブリッド車の採用のような新たなトレンドは、特殊なアフターマーケット部品やサービスに対する新たな需要を生み出す。市場プレーヤーは、自動車保有台数が増加し、車両が老朽化している発展途上地域でのビジネスチャンスを探ることができる。eコマース・プラットフォーム、自動車修理工場、流通業者との戦略的パートナーシップにより、企業は市場リーチを拡大し、顧客満足度を高めることができる。さらに、テレマティクスとコネクテッドカー技術の進歩は、データ主導のメンテナンスソリューションと予測分析の機会を提供する。
本レポートで扱う主な質問
- 世界の自動車部品アフターマーケットの成長を促進する主な要因は何か?
- 技術の進歩と業界動向は、自動車アフターマーケットの部品とサービスの進化をどのように形成しているか?
- 自動車アフターマーケット分野の市場参加者が直面する主な課題と機会は何か?
- 自動車アフターマーケットメーカーにとって最も成長の可能性がある車種と地域は?
- 主要企業は、アフターマーケット製品を差別化し、競争の激しい自動車市場でシェアを獲得するために、どのような戦略を採用しているのか?
コンペティティブ・インテリジェンスとビジネス戦略
部品メーカー、流通業者、サービスプロバイダーなど、世界の自動車部品アフターマーケットの大手企業は、競争優位性を獲得するため、技術革新、製品の差別化、市場拡大に注力している。これらの企業は研究開発に投資し、高度な自動車技術の開発、製品品質の向上、アフターマーケット部品の新たな用途の開拓に取り組んでいる。自動車メーカー、修理ネットワーク、eコマース・プラットフォームとの戦略的提携により、市場プレーヤーは新技術にアクセスし、知識ベースを拡大し、製品開発努力を加速することができる。規制遵守、品質保証、顧客サポートを重視することで、ブランドの評判を高め、顧客や利害関係者との長期的な関係を育んでいる。
主な企業
- ロバート・ボッシュGmbH
- 株式会社デンソー
- コンチネンタルAG
- マグナ・インターナショナル
- ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
- アイシン精機株式会社
- ヴァレオSA
- デルファイ・テクノロジーズ
- ボルグワーナー
- フェデラル・モーグル・コーポレーション
- 3M社
- グッドイヤー・タイヤ&ラバー・カンパニー
自動車部品アフターマーケットの調査区分:
製品別
- エンジン・トランスミッション部品
ピストン
ピストンリング
オイルフィルター
オイルポンプ
エアフィルター
クラッチ
トランスミッションフィルター
- ブレーキ部品
ブレーキパッド
ブレーキキャリパー
ブレーキローター
ブレーキシュー
ブレーキドラム
- 電装部品
スターター
オルタネーター
バッテリー
電球
センサー
- フューエルインテーク&イグニッションパーツ
燃料フィルター
フューエルインジェクター
スパークプラグ
グロープラグ
燃料ポンプ
- A/Cパーツ
キャビンエアフィルター
コンプレッサー
コンデンサー
ブロワーモーター
- サスペンション部品
ショックアブソーバー
リーフスプリング
コイルスプリング
空気ばね
- 排気部品
エキゾーストパイプ
マフラー
- エンジン冷却部品
ラジエーター
ラジエーターファン
インタークーラー
ウォーターポンプ
- ステアリング・パーツ
- ホイール
- タイヤ
車種別
- 乗用車
- 小型商用車
- 大型商用車
- 全地形対応車
- オフハイウェイ車
販売チャネル別
- 正規ディーラー
- 独立ディーラー
- オンライン・チャネル
地域別
- 北米
- ラテンアメリカ
- 欧州
- 東アジア
- 南アジア・太平洋
- 中東・アフリカ
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目次 1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
5.世界のアフターマーケット需要分析2019-2023年および予測、2024-2033年
5.1.過去の市場数量分析、2019-2023年
5.2.現在と将来の市場数量予測、2024-2033年
5.3.前年比成長トレンド分析
6.世界のアフターマーケット - 価格分析
6.1.製品タイプ別地域価格分析
6.2.世界平均価格分析ベンチマーク
7.世界のアフターマーケット需要(10億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
7.1.過去の市場価値(10億米ドル)分析、2019-2023年
7.2.現在と将来の市場価値(10億米ドル)予測、2024-2033年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対額の機会分析
8.市場背景
8.1.マクロ経済要因
8.2.予測要因-関連性と影響
8.3.アクセサリー市場の概要
8.4.バリューチェーン分析
8.4.1.アフターマーケットサプライヤー一覧
8.4.2.OEMディーラーのリスト
8.4.3.主要エンドユーザー一覧
8.5.市場ダイナミクス
8.5.1.促進要因
8.5.2.阻害要因
8.5.3.機会分析
8.6.COVID-19危機-影響評価
8.6.1.現在の統計
8.6.2.世界経済/クラスター予測
8.6.3.短期・中期・長期見通し
8.6.4.リバウンドの可能性が高い主要戦略
8.7.規制の枠組み
9.世界のアフターマーケット分析2019-2023年および予測2024-2033年(製品タイプ別
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.製品タイプ別の過去市場規模(10億米ドル)と数量分析、2019-2023年
9.3.製品タイプ別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024~2033年
9.3.1.エンジン・トランスミッション部品
9.3.1.1.ピストン
9.3.1.2.ピストンリング
9.3.1.3.オイルフィルター
9.3.1.4.オイルポンプ
9.3.1.5.エアフィルター
9.3.1.6.クラッチ
9.3.1.7.トランスミッションフィルター
9.3.2.ブレーキ部品
9.3.2.1.ブレーキパッド
9.3.2.2.ブレーキキャリパー
9.3.2.3.ブレーキローター
9.3.2.4.ブレーキシュー
9.3.2.5.ブレーキドラム
9.3.3.電気部品
9.3.3.1.スターター
9.3.3.2.オルタネーター
9.3.3.3.バッテリー
9.3.3.4.電球
9.3.3.5.センサー
9.3.4.燃料吸入・点火系部品
9.3.4.1.燃料フィルター
9.3.4.2.フューエルインジェクター
9.3.4.3.スパークプラグ
9.3.4.4.グロープラグ
9.3.4.5.燃料ポンプ
9.3.5.A/C部品
9.3.5.1.キャビンエアフィルター
9.3.5.2.コンプレッサー
9.3.5.3.コンデンサー
9.3.5.4.ブロワーモーター
9.3.6.サスペンション部品
9.3.6.1.ショックアブソーバー
9.3.6.2.リーフスプリング
9.3.6.3.コイルスプリング
9.3.6.4.空気ばね
9.3.7.排気部品
9.3.7.1.排気パイプ
9.3.7.2.マフラー
9.3.7.3.エンジン冷却部品
9.3.7.4.ラジエーター
9.3.7.5.ラジエーターファン
9.3.7.6.インタークーラー
9.3.7.7.ウォーターポンプ
9.3.8.ステアリング部品
9.3.9.ホイール
9.3.10.タイヤ
9.4.製品タイプ別市場魅力度分析
10.世界のアフターマーケット分析2019-2023年および予測2024-2033年(車両タイプ別
10.1.はじめに/主な調査結果
10.2.2019年~2023年の自動車タイプ別過去市場規模(10億米ドル)と数量分析
10.3.自動車タイプ別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)と台数分析・予測、2024~2033年
10.3.1.乗用車
10.3.2.小型商用車
10.3.3.大型商用車
10.3.4.全地形対応車
10.3.5.オフハイウェイ車
10.4.車両タイプ別市場魅力度分析
11.世界のアフターマーケット分析2019-2023年および予測2024-2033年、販売チャネル別
11.1.はじめに/主な調査結果
11.2.過去の市場規模(10億米ドル)と販売チャネル別数量分析(2019-2023年
11.3.販売チャネル別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024~2033年
11.3.1.正規ディーラー
11.3.2.独立ディーラー
11.3.3.オンライン・チャネル
11.4.販売チャネル別市場魅力度分析
12.世界のアフターマーケット地域別分析2019-2023年および予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.過去の市場規模(10億米ドル)と地域別数量分析、2019-2023年
12.3.地域別の現在の市場規模(10億米ドル)と数量分析・予測、2024~2033年
12.3.1.北米
12.3.2.中南米
12.3.3.ヨーロッパ
12.3.4.南アジア・太平洋
12.3.5.東アジア
12.3.6.中東・アフリカ(MEA)
12.4.地域別市場魅力度分析
13.北米のアフターマーケット分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.価格分析
13.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
13.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
13.4.1.国別
13.4.2.米国
13.4.3.カナダ
13.4.4.製品タイプ別
13.4.5.車両タイプ別
13.4.6.販売チャネル別
13.5.市場魅力度分析
13.5.1.国別
13.5.2.製品タイプ別
13.5.3.車両タイプ別
13.5.4.販売チャネル別
14.ラテンアメリカのアフターマーケット分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.価格分析
14.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
14.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
14.4.1.国別
14.4.2.ブラジル
14.4.3.メキシコ
14.4.4.その他のラテンアメリカ
14.4.5.製品タイプ別
14.4.6.車両タイプ別
14.4.7.販売チャネル別
14.5.市場魅力度分析
14.5.1.国別
14.5.2.製品タイプ別
14.5.3.車両タイプ別
14.5.4.販売チャネル別
15.欧州アフターマーケット分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.価格分析
15.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
15.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
15.4.1.国別
15.4.2.ドイツ
15.4.3.イタリア
15.4.4.フランス
15.4.5.イギリス
15.4.6.スペイン
15.4.7.ベネルクス
15.4.8.ロシア
15.4.9.その他のヨーロッパ
15.4.10.製品タイプ別
15.4.11.車両タイプ別
15.4.12.販売チャネル別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.国別
15.5.2.製品タイプ別
15.5.3.車両タイプ別
15.5.4.販売チャネル別
16.南アジア・太平洋地域のアフターマーケット分析2019-2023年および予測2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.価格分析
16.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
16.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
16.4.1.国別
16.4.2.インド
16.4.3.アセアン
16.4.4.オーストラリア&ニュージーランド
16.4.5.その他の南アジア・太平洋地域
16.4.6.製品タイプ別
16.4.7.車両タイプ別
16.4.8.販売チャネル別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.国別
16.5.2.製品タイプ別
16.5.3.車両タイプ別
16.5.4.販売チャネル別
17.東アジアのアフターマーケット分析2019-2023年および予測2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.価格分析
17.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
17.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測(2024-2033年
17.4.1.国別
17.4.2.中国
17.4.3.日本
17.4.4.韓国
17.4.5.製品タイプ別
17.4.6.車種別
17.4.7.販売チャネル別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.国別
17.5.2.製品タイプ別
17.5.3.車両タイプ別
17.5.4.販売チャネル別
18.中東・アフリカアフターマーケット分析2019-2023年および予測2024-2033年
18.1.はじめに
18.2.価格分析
18.3.過去の市場規模(10億米ドル)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
18.4.市場分類別市場規模(億米ドル)と数量予測、2024-2033年
18.4.1.国別
18.4.2.GCC諸国
18.4.3.トルコ
18.4.4.アフリカ北部
18.4.5.南アフリカ
18.4.6.その他のMEA
18.4.7.製品タイプ別
18.4.8.車両タイプ別
18.4.9.販売チャネル別
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.国別
18.5.2.製品タイプ別
18.5.3.車両タイプ別
18.5.4.販売チャネル別
19.国別アフターマーケット分析
19.1.はじめに
19.1.1.主要国別市場価値比率分析
19.1.2.世界対.各国の成長比較
19.2.米国のアフターマーケット分析
19.2.1.製品タイプ別
19.2.2.車両タイプ別
19.2.3.販売チャネル別
19.3.カナダのアフターマーケット分析
19.3.1.製品タイプ別
19.3.2.車両タイプ別
19.3.3.販売チャネル別
19.4.メキシコのアフターマーケット分析
19.4.1.製品タイプ別
19.4.2.車両タイプ別
19.4.3.販売チャネル別
19.5.ブラジルのアフターマーケット分析
19.5.1.製品タイプ別
19.5.2.車種別
19.5.3.販売チャネル別
19.6.ドイツのアフターマーケット分析
19.6.1.製品タイプ別
19.6.2.車両タイプ別
19.6.3.販売チャネル別
19.7.イタリアのアフターマーケット分析
19.7.1.製品タイプ別
19.7.2.車種別
19.7.3.販売チャネル別
19.8.フランスのアフターマーケット分析
19.8.1.製品タイプ別
19.8.2.車両タイプ別
19.8.3.販売チャネル別
19.9.英国のアフターマーケット分析
19.9.1.製品タイプ別
19.9.2.車種別
19.9.3.販売チャネル別
19.10.スペインのアフターマーケット分析
19.10.1.製品タイプ別
19.10.2.車種別
19.10.3.販売チャネル別
19.11.ベネルクスアフターマーケット分析
19.11.1.製品タイプ別
19.11.2.自動車タイプ別
19.11.3.販売チャネル別
19.12.ロシアのアフターマーケット分析
19.12.1.製品タイプ別
19.12.2.車両タイプ別
19.12.3.販売チャネル別
19.13.中国アフターマーケット分析
19.13.1.製品タイプ別
19.13.2.車種別
19.13.3.販売チャネル別
19.14.日本のアフターマーケット分析
19.14.1.製品タイプ別
19.14.2.車種別
19.14.3.販売チャネル別
19.15.韓国のアフターマーケット分析
19.15.1.製品タイプ別
19.15.2.車種別
19.15.3.販売チャネル別
19.16.インドのアフターマーケット分析
19.16.1.製品タイプ別
19.16.2.車種別
19.16.3.販売チャネル別
19.17.ASEANアフターマーケット分析
19.17.1.製品タイプ別
19.17.2.車両タイプ別
19.17.3.販売チャネル別
19.18.オーストラリアとニュージーランドのアフターマーケット分析
19.18.1.製品タイプ別
19.18.2.車両タイプ別
19.18.3.販売チャネル別
19.19.GCC諸国のアフターマーケット分析
19.19.1.製品タイプ別
19.19.2.車両タイプ別
19.19.3.販売チャネル別
19.20.トルコのアフターマーケット分析
19.20.1.製品タイプ別
19.20.2.車両タイプ別
19.20.3.販売チャネル別
19.21.北アフリカのアフターマーケット分析
19.21.1.製品タイプ別
19.21.2.車両タイプ別
19.21.3.販売チャネル別
19.22.南アフリカのアフターマーケット分析
19.22.1.製品タイプ別
19.22.2.車両タイプ別
19.22.3.販売チャネル別
20.市場構造分析
20.1.企業階層別市場分析
20.2.上位企業の市場集中度と市場シェア分析
20.3.市場プレゼンス分析
20.3.1.プレイヤーの地域別フットプリント
20.3.2.プレーヤーの製品フットプリント
21.競争分析
21.1.競争ダッシュボード
21.2.競合ベンチマーキング
21.3.競合ディープダイブ
21.3.1.ロバート・ボッシュGmbH
21.3.1.1.概要
21.3.1.2.製品ポートフォリオ
21.3.1.3.販売拠点
21.3.1.4.戦略の概要
21.3.1.4.1.マーケティング戦略
21.3.1.4.2.製品戦略
21.3.1.4.3.チャネル戦略
21.3.2.ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
21.3.2.1.概要
21.3.2.2.製品ポートフォリオ
21.3.2.3.販売拠点
21.3.2.4.戦略の概要
21.3.2.4.1.マーケティング戦略
21.3.2.4.2.製品戦略
21.3.2.4.3.チャネル戦略
21.3.3.Hella KGaA Hueck & Co.
21.3.3.1.概要
21.3.3.2.製品ポートフォリオ
21.3.3.3.販売拠点
21.3.3.4.戦略の概要
21.3.3.4.1.マーケティング戦略
21.3.3.4.2.製品戦略
21.3.3.4.3.チャネル戦略
21.3.4.NGKスパークプラグ
21.3.4.1.概要
21.3.4.2.製品ポートフォリオ
21.3.4.3.販売拠点
21.3.4.4.戦略の概要
21.3.4.4.1.マーケティング戦略
21.3.4.4.2.製品戦略
21.3.4.4.3.チャネル戦略
21.3.5.エグゼイド・テクノロジー
21.3.5.1.概要
21.3.5.2.製品ポートフォリオ
21.3.5.3.販売拠点
21.3.5.4.戦略の概要
21.3.5.4.1.マーケティング戦略
21.3.5.4.2.製品戦略
21.3.5.4.3.チャネル戦略
21.3.6.ガブリエル・インディア・リミテッド
21.3.6.1.概要
21.3.6.2.製品ポートフォリオ
21.3.6.3.販売拠点
21.3.6.4.戦略の概要
21.3.6.4.1.マーケティング戦略
21.3.6.4.2.製品戦略
21.3.6.4.3.チャネル戦略
21.3.7.日立アステモ
21.3.7.1.概要
21.3.7.2.製品ポートフォリオ
21.3.7.3.販売拠点
21.3.7.4.戦略の概要
21.3.7.4.1.マーケティング戦略
21.3.7.4.2.製品戦略
21.3.7.4.3.チャネル戦略
21.3.8.KYB株式会社
21.3.8.1.概要
21.3.8.2.製品ポートフォリオ
21.3.8.3.販売拠点
21.3.8.4.戦略の概要
21.3.8.4.1.マーケティング戦略
21.3.8.4.2.製品戦略
21.3.8.4.3.チャネル戦略
21.3.9.テネコ・インク
21.3.9.1.概要
21.3.9.2.製品ポートフォリオ
21.3.9.3.販売拠点
21.3.9.4.戦略の概要
21.3.9.4.1.マーケティング戦略
21.3.9.4.2.製品戦略
21.3.9.4.3.チャネル戦略
21.3.10.株式会社デンソー
21.3.10.1.概要
21.3.10.2.製品ポートフォリオ
21.3.10.3.販売拠点
21.3.10.4.戦略の概要
21.3.10.4.1.マーケティング戦略
21.3.10.4.2.製品戦略
21.3.10.4.3.チャネル戦略
21.3.11.マグナ・インターナショナル
21.3.11.1.概要
21.3.11.2.製品ポートフォリオ
21.3.11.3.販売拠点
21.3.11.4.戦略の概要
21.3.11.4.1.マーケティング戦略
21.3.11.4.2.製品戦略
21.3.11.4.3.チャネル戦略
21.3.12.コンチネンタルAG
21.3.12.1.概要
21.3.12.2.製品ポートフォリオ
21.3.12.3.販売拠点
21.3.12.4.戦略の概要
21.3.12.4.1.マーケティング戦略
21.3.12.4.2.製品戦略
21.3.12.4.3.チャネル戦略
21.3.13.ヴァレオSA
21.3.13.1.概要
21.3.13.2.製品ポートフォリオ
21.3.13.3.販売拠点
21.3.13.4.戦略の概要
21.3.13.4.1.マーケティング戦略
21.3.13.4.2.製品戦略
21.3.13.4.3.チャネル戦略
21.3.14.ブリヂストン
21.3.14.1.概要
21.3.14.2.製品ポートフォリオ
21.3.14.3.販売拠点
21.3.14.4.戦略の概要
21.3.14.4.1.マーケティング戦略
21.3.14.4.2.製品戦略
21.3.14.4.3.チャネル戦略
21.3.15.ミシュラン
21.3.15.1.概要
21.3.15.2.製品ポートフォリオ
21.3.15.3.販売拠点
21.3.15.4.戦略の概要
21.3.15.4.1.マーケティング戦略
21.3.15.4.2.製品戦略
21.3.15.4.3.チャネル戦略
21.3.16.グッドイヤー
21.3.16.1.概要
21.3.16.2.製品ポートフォリオ
21.3.16.3.販売拠点
21.3.16.4.戦略の概要
21.3.16.4.1.マーケティング戦略
21.3.16.4.2.製品戦略
21.3.16.4.3.チャネル戦略
21.3.17.ピレリ
21.3.17.1.概要
21.3.17.2.製品ポートフォリオ
21.3.17.3.販売拠点
21.3.17.4.戦略の概要
21.3.17.4.1.マーケティング戦略
21.3.17.4.2.製品戦略
21.3.17.4.3.チャネル戦略
21.3.18.マーレGmbH
21.3.18.1.概要
21.3.18.2.製品ポートフォリオ
21.3.18.3.販売拠点
21.3.18.4.戦略の概要
21.3.18.4.1.マーケティング戦略
21.3.18.4.2.製品戦略
21.3.18.4.3.チャネル戦略
21.3.19.ボルグワーナー
21.3.19.1.概要
21.3.19.2.製品ポートフォリオ
21.3.19.3.販売拠点
21.3.19.4.戦略の概要
21.3.19.4.1.マーケティング戦略
21.3.19.4.2.製品戦略
21.3.19.4.3.チャネル戦略
21.3.20.オスラム リヒト AG
21.3.20.1.概要
21.3.20.2.製品ポートフォリオ
21.3.20.3.販売拠点
21.3.20.4.戦略の概要
21.3.20.4.1.マーケティング戦略
21.3.20.4.2.製品戦略
21.3.20.4.3.チャネル戦略
21.3.21.クノールブレムゼ
21.3.21.1.概要
21.3.21.2.製品ポートフォリオ
21.3.21.3.販売拠点
21.3.21.4.戦略の概要
21.3.21.4.1.マーケティング戦略
21.3.21.4.2.製品戦略
21.3.21.4.3.チャネル戦略
21.3.22.アイシンコーポレーション
21.3.22.1.概要
21.3.22.2.製品ポートフォリオ
21.3.22.3.販売拠点
21.3.22.4.戦略の概要
21.3.22.4.1.マーケティング戦略
21.3.22.4.2.製品戦略
21.3.22.4.3.チャネル戦略
22.前提条件と略語
23.調査方法
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Summary Persistence Market Research delivers a comprehensive analysis of the Automotive Parts Aftermarket, offering insights into its intricate dynamics and future trajectory. This report provides valuable statistics and projections covering market trends, growth catalysts, impediments, and emerging patterns from 2024 to 2033.
Key Insights:
• Market Size (2024): USD 608.2 Billion • Projected Market Value (2033): USD 984.7 Billion • Global Market Growth Rate (CAGR 2024-2033): 5.5%
Automotive Parts Aftermarket - Report Scope:
The Automotive Parts Aftermarket includes a vast range of components and services crucial for vehicle maintenance, repair, and enhancement. It encompasses replacement parts such as brakes, batteries, filters, and engines, along with accessories and services. This market caters to various vehicles, including passenger cars, commercial vehicles, and two-wheelers. Growth is driven by factors like increased vehicle longevity, rising vehicle ownership, and advancements in automotive technology.
Market Growth Drivers:
Several key drivers bolster the global Automotive Parts Aftermarket. The increasing average age of vehicles and the growing number of vehicles in operation significantly contribute to the demand for replacement parts and maintenance services. Technological advancements in automotive components enhance vehicle performance and safety, driving the adoption of high-quality aftermarket parts. Additionally, the rise of e-commerce platforms has simplified consumer access to a wide range of automotive parts, further boosting market growth.
Market Restraints:
Despite its promising prospects, the Automotive Parts Aftermarket faces challenges related to economic fluctuations, regulatory compliance, and counterfeit products. Economic downturns can affect consumer spending on vehicle maintenance and repairs, impacting market demand. Stringent regulations regarding vehicle emissions and safety standards impose compliance burdens on manufacturers and service providers. Moreover, the prevalence of counterfeit automotive parts poses risks to vehicle safety and performance, challenging market integrity.
Market Opportunities:
The Automotive Parts Aftermarket offers lucrative growth opportunities driven by technological innovation, market expansion, and strategic collaborations. Emerging trends like the adoption of electric and hybrid vehicles create new demand for specialized aftermarket parts and services. Market players can explore opportunities in developing regions with increasing vehicle ownership and aging vehicle fleets. Strategic partnerships with e-commerce platforms, auto repair shops, and distributors enable companies to expand their market reach and enhance customer satisfaction. Furthermore, advancements in telematics and connected car technologies offer opportunities for data-driven maintenance solutions and predictive analytics.
Key Questions Answered in the Report:
• What are the primary factors driving the growth of the Automotive Parts Aftermarket globally? • How are technological advancements and industry trends shaping the evolution of automotive aftermarket components and services? • What are the key challenges and opportunities facing market participants in the automotive aftermarket segment? • Which vehicle types and geographic regions offer the highest growth potential for automotive aftermarket manufacturers? • What strategies are leading companies employing to differentiate their aftermarket offerings and capture market share in the competitive automotive landscape?
Competitive Intelligence and Business Strategy:
Leading players in the global Automotive Parts Aftermarket, including component manufacturers, distributors, and service providers, focus on innovation, product differentiation, and market expansion to gain a competitive edge. These companies invest in research and development to develop advanced automotive technologies, improve product quality, and explore new applications for aftermarket components. Strategic collaborations with automotive manufacturers, repair networks, and e-commerce platforms enable market players to access new technologies, expand their knowledge base, and accelerate product development efforts. Emphasis on regulatory compliance, quality assurance, and customer support enhances brand reputation and fosters long-term relationships with customers and stakeholders.
Key Companies Profiled:
• Robert Bosch GmbH • Denso Corporation • Continental AG • Magna International Inc. • ZF Friedrichshafen AG • Aisin Seiki Co., Ltd. • Valeo SA • Delphi Technologies • BorgWarner Inc. • Federal-Mogul Corporation • 3M Company • Goodyear Tire & Rubber Company
Automotive Parts Aftermarket Research Segmentation:
By Product:
• Engine & Transmission Parts Pistons Piston Rings Oil Filters Oil Pumps Air Filters Clutch Transmission Filters • Brake Parts Brake Pads Brake Calipers Brake Rotors Brake Shoes Brake Drums • Electrical Parts Starters Alternators Batteries Light Bulbs Sensors • Fuel Intake & Ignition Parts Fuel Filters Fuel Injectors Spark Plugs Glow Plugs Fuel Pumps • A/C Parts Cabin Air Filters Compressors Condensers Blower Motors • Suspension Parts Shock Absorbers Leaf Springs Coil Springs Air Springs • Exhaust Parts Exhaust Pipes Mufflers • Engine Cooling Parts Radiators Radiator Fans Intercoolers Water Pumps • Steering Parts • Wheels • Tires
By Vehicle:
• Passenger Cars • Light Commercial Vehicles • Heavy Commercial Vehicles • All-Terrain Vehicles • Off-Highway Vehicles
By Sales Channel:
• Authorized Dealers • Independent Dealers • Online Channel
By Region:
• North America • Latin America • Europe • East Asia • South Asia & Pacific • Middle East & Africa
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Table of Contents 1. Executive Summary 1.1. Global Market Outlook 1.2. Demand Side Trends 1.3. Supply Side Trends 1.4. Technology Roadmap 1.5. Analysis and Recommendations 2. Market Overview 2.1. Market Coverage / Taxonomy 2.2. Market Definition / Scope / Limitations 3. Key Market Trends 3.1. Key Trends Impacting the Market 3.2. Product Innovation / Development Trends 4. Key Success Factors 5. Global Aftermarket Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033 5.1. Historical Market Volume Analysis, 2019-2023 5.2. Current and Future Market Volume Projections, 2024-2033 5.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis 6. Global Aftermarket - Pricing Analysis 6.1. Regional Pricing Analysis By Product Type 6.2. Global Average Pricing Analysis Benchmark 7. Global Aftermarket Demand (US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033 7.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023 7.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2033 7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis 7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis 8. Market Background 8.1. Macro-Economic Factors 8.2. Forecast Factors - Relevance & Impact 8.3. Overview of Accessories Market 8.4. Value Chain Analysis 8.4.1. List of Aftermarket Suppliers 8.4.2. List of OEM dealers 8.4.3. List of Key End-Users 8.5. Market Dynamics 8.5.1. Drivers 8.5.2. Restraints 8.5.3. Opportunity Analysis 8.6. COVID-19 Crisis - Impact Assessment 8.6.1. Current Statistics 8.6.2. World Economy / Cluster Projections 8.6.3. Short - Mid - Long Term Outlook 8.6.4. Likely Rebound Key Strategies 8.7. Regulatory Framework 9. Global Aftermarket Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Product Type 9.1. Introduction / Key Findings 9.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Product Type, 2019-2023 9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2033 9.3.1. Engine & Transmission Parts 9.3.1.1. Pistons 9.3.1.2. Piston Rings 9.3.1.3. Oil Filters 9.3.1.4. Oil Pumps 9.3.1.5. Air Filters 9.3.1.6. Clutch 9.3.1.7. Transmission Filters 9.3.2. Brake Parts 9.3.2.1. Brake Pads 9.3.2.2. Brake Calipers 9.3.2.3. Brake Rotors 9.3.2.4. Brake Shoes 9.3.2.5. Brake Drums 9.3.3. Electrical Parts 9.3.3.1. Starters 9.3.3.2. Alternators 9.3.3.3. Batteries 9.3.3.4. Light Bulbs 9.3.3.5. Sensors 9.3.4. Fuel Intake & Ignition Parts 9.3.4.1. Fuel Filters 9.3.4.2. Fuel Injectors 9.3.4.3. Spark Plugs 9.3.4.4. Glow Plugs 9.3.4.5. Fuel Pumps 9.3.5. A/C Parts 9.3.5.1. Cabin Air Filters 9.3.5.2. Compressors 9.3.5.3. Condensers 9.3.5.4. Blower Motors 9.3.6. Suspension Parts 9.3.6.1. Shock Absorbers 9.3.6.2. Leaf Springs 9.3.6.3. Coil Springs 9.3.6.4. Air Springs 9.3.7. Exhaust Parts 9.3.7.1. Exhaust Pipes 9.3.7.2. Mufflers 9.3.7.3. Engine Cooling Parts 9.3.7.4. Radiators 9.3.7.5. Radiator Fans 9.3.7.6. Intercoolers 9.3.7.7. Water Pumps 9.3.8. Steering Parts 9.3.9. Wheels 9.3.10. Tires 9.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type 10. Global Aftermarket Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Vehicle Type 10.1. Introduction / Key Findings 10.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Vehicle Type, 2019-2023 10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Vehicle Type, 2024-2033 10.3.1. Passenger Cars 10.3.2. Light Commercial Vehicles 10.3.3. Heavy Commercial Vehicles 10.3.4. All-Terrain Vehicles 10.3.5. Off-Highway Vehicles 10.4. Market Attractiveness Analysis By Vehicle Type 11. Global Aftermarket Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Sales Channel 11.1. Introduction / Key Findings 11.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Sales Channel, 2019-2023 11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast by Sales Channel, 2024-2033 11.3.1. Authorized Dealers 11.3.2. Independent Dealers 11.3.3. Online Channels 11.4. Market Attractiveness Analysis By Sales Channel 12. Global Aftermarket Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region 12.1. Introduction 12.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis By Region, 2019-2023 12.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2024-2033 12.3.1. North America 12.3.2. Latin America 12.3.3. Europe 12.3.4. South Asia and Pacific 12.3.5. East Asia 12.3.6. Middle East & Africa (MEA) 12.4. Market Attractiveness Analysis By Region 13. North America Aftermarket Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 13.1. Introduction 13.2. Pricing Analysis 13.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 13.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033 13.4.1. By Country 13.4.2. U.S. 13.4.3. Canada 13.4.4. By Product Type 13.4.5. By Vehicle Type 13.4.6. By Sales Channel 13.5. Market Attractiveness Analysis 13.5.1. By Country 13.5.2. By Product Type 13.5.3. By Vehicle Type 13.5.4. By Sales Channel 14. Latin America Aftermarket Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 14.1. Introduction 14.2. Pricing Analysis 14.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 14.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033 14.4.1. By Country 14.4.2. Brazil 14.4.3. Mexico 14.4.4. Rest of Latin America 14.4.5. By Product Type 14.4.6. By Vehicle Type 14.4.7. By Sales Channel 14.5. Market Attractiveness Analysis 14.5.1. By Country 14.5.2. By Product Type 14.5.3. By Vehicle Type 14.5.4. By Sales Channel 15. Europe Aftermarket Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 15.1. Introduction 15.2. Pricing Analysis 15.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 15.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033 15.4.1. By Country 15.4.2. Germany 15.4.3. Italy 15.4.4. France 15.4.5. U.K 15.4.6. Spain 15.4.7. BENELUX 15.4.8. Russia 15.4.9. Rest of Europe 15.4.10. By Product Type 15.4.11. By Vehicle Type 15.4.12. By Sales Channel 15.5. Market Attractiveness Analysis 15.5.1. By Country 15.5.2. By Product Type 15.5.3. By Vehicle Type 15.5.4. By Sales Channel 16. South Asia and Pacific Aftermarket Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 16.1. Introduction 16.2. Pricing Analysis 16.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 16.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033 16.4.1. By Country 16.4.2. India 16.4.3. ASEAN 16.4.4. Australia & New Zealand 16.4.5. Rest of South Asia and Pacific 16.4.6. By Product Type 16.4.7. By Vehicle Type 16.4.8. By Sales Channel 16.5. Market Attractiveness Analysis 16.5.1. By Country 16.5.2. By Product Type 16.5.3. By Vehicle Type 16.5.4. By Sales Channel 17. East Asia Aftermarket Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 17.1. Introduction 17.2. Pricing Analysis 17.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 17.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033 17.4.1. By Country 17.4.2. China 17.4.3. Japan 17.4.4. South Korea 17.4.5. By Product Type 17.4.6. By Vehicle Type 17.4.7. By Sales Channel 17.5. Market Attractiveness Analysis 17.5.1. By Country 17.5.2. By Product Type 17.5.3. By Vehicle Type 17.5.4. By Sales Channel 18. Middle East and Africa Aftermarket Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 18.1. Introduction 18.2. Pricing Analysis 18.3. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 18.4. Market Size (US$ Bn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033 18.4.1. By Country 18.4.2. GCC Countries 18.4.3. Turkey 18.4.4. Northern Africa 18.4.5. South Africa 18.4.6. Rest of MEA 18.4.7. By Product Type 18.4.8. By Vehicle Type 18.4.9. By Sales Channel 18.5. Market Attractiveness Analysis 18.5.1. By Country 18.5.2. By Product Type 18.5.3. By Vehicle Type 18.5.4. By Sales Channel 19. Country Wise Aftermarket Analysis 19.1. Introduction 19.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries 19.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison 19.2. U.S. Aftermarket Analysis 19.2.1. By Product Type 19.2.2. By Vehicle Type 19.2.3. By Sales Channel 19.3. Canada Aftermarket Analysis 19.3.1. By Product Type 19.3.2. By Vehicle Type 19.3.3. By Sales Channel 19.4. Mexico Aftermarket Analysis 19.4.1. By Product Type 19.4.2. By Vehicle Type 19.4.3. By Sales Channel 19.5. Brazil Aftermarket Analysis 19.5.1. By Product Type 19.5.2. By Vehicle Type 19.5.3. By Sales Channel 19.6. Germany Aftermarket Analysis 19.6.1. By Product Type 19.6.2. By Vehicle Type 19.6.3. By Sales Channel 19.7. Italy Aftermarket Analysis 19.7.1. By Product Type 19.7.2. By Vehicle Type 19.7.3. By Sales Channel 19.8. France Aftermarket Analysis 19.8.1. By Product Type 19.8.2. By Vehicle Type 19.8.3. By Sales Channel 19.9. U.K. Aftermarket Analysis 19.9.1. By Product Type 19.9.2. By Vehicle Type 19.9.3. By Sales Channel 19.10. Spain Aftermarket Analysis 19.10.1. By Product Type 19.10.2. By Vehicle Type 19.10.3. By Sales Channel 19.11. BENELUX Aftermarket Analysis 19.11.1. By Product Type 19.11.2. By Vehicle Type 19.11.3. By Sales Channel 19.12. Russia Aftermarket Analysis 19.12.1. By Product Type 19.12.2. By Vehicle Type 19.12.3. By Sales Channel 19.13. China Aftermarket Analysis 19.13.1. By Product Type 19.13.2. By Vehicle Type 19.13.3. By Sales Channel 19.14. Japan Aftermarket Analysis 19.14.1. By Product Type 19.14.2. By Vehicle Type 19.14.3. By Sales Channel 19.15. South Korea Aftermarket Analysis 19.15.1. By Product Type 19.15.2. By Vehicle Type 19.15.3. By Sales Channel 19.16. India Aftermarket Analysis 19.16.1. By Product Type 19.16.2. By Vehicle Type 19.16.3. By Sales Channel 19.17. ASEAN Aftermarket Analysis 19.17.1. By Product Type 19.17.2. By Vehicle Type 19.17.3. By Sales Channel 19.18. Australia and New Zealand Aftermarket Analysis 19.18.1. By Product Type 19.18.2. By Vehicle Type 19.18.3. By Sales Channel 19.19. GCC Countries Aftermarket Analysis 19.19.1. By Product Type 19.19.2. By Vehicle Type 19.19.3. By Sales Channel 19.20. Turkey Aftermarket Analysis 19.20.1. By Product Type 19.20.2. By Vehicle Type 19.20.3. By Sales Channel 19.21. Northern Africa Aftermarket Analysis 19.21.1. By Product Type 19.21.2. By Vehicle Type 19.21.3. By Sales Channel 19.22. South Africa Aftermarket Analysis 19.22.1. By Product Type 19.22.2. By Vehicle Type 19.22.3. By Sales Channel 20. Market Structure Analysis 20.1. Market Analysis by Tier of Companies 20.2. Market Concentration and Market Share Analysis of Top Players 20.3. Market Presence Analysis 20.3.1. By Regional footprint of Players 20.3.2. Product foot print by Players 21. Competition Analysis 21.1. Competition Dashboard 21.2. Competition Benchmarking 21.3. Competition Deep Dive 21.3.1. Robert Bosch GmbH 21.3.1.1. Overview 21.3.1.2. Product Portfolio 21.3.1.3. Sales Footprint 21.3.1.4. Strategy Overview 21.3.1.4.1. Marketing Strategy 21.3.1.4.2. Product Strategy 21.3.1.4.3. Channel Strategy 21.3.2. ZF Friedrichshafen AG 21.3.2.1. Overview 21.3.2.2. Product Portfolio 21.3.2.3. Sales Footprint 21.3.2.4. Strategy Overview 21.3.2.4.1. Marketing Strategy 21.3.2.4.2. Product Strategy 21.3.2.4.3. Channel Strategy 21.3.3. Hella KGaA Hueck & Co. 21.3.3.1. Overview 21.3.3.2. Product Portfolio 21.3.3.3. Sales Footprint 21.3.3.4. Strategy Overview 21.3.3.4.1. Marketing Strategy 21.3.3.4.2. Product Strategy 21.3.3.4.3. Channel Strategy 21.3.4. NGK Spark Plug 21.3.4.1. Overview 21.3.4.2. Product Portfolio 21.3.4.3. Sales Footprint 21.3.4.4. Strategy Overview 21.3.4.4.1. Marketing Strategy 21.3.4.4.2. Product Strategy 21.3.4.4.3. Channel Strategy 21.3.5. Exide Technologies 21.3.5.1. Overview 21.3.5.2. Product Portfolio 21.3.5.3. Sales Footprint 21.3.5.4. Strategy Overview 21.3.5.4.1. Marketing Strategy 21.3.5.4.2. Product Strategy 21.3.5.4.3. Channel Strategy 21.3.6. Gabriel India Limited 21.3.6.1. Overview 21.3.6.2. Product Portfolio 21.3.6.3. Sales Footprint 21.3.6.4. Strategy Overview 21.3.6.4.1. Marketing Strategy 21.3.6.4.2. Product Strategy 21.3.6.4.3. Channel Strategy 21.3.7. Hitachi Astemo Ltd. 21.3.7.1. Overview 21.3.7.2. Product Portfolio 21.3.7.3. Sales Footprint 21.3.7.4. Strategy Overview 21.3.7.4.1. Marketing Strategy 21.3.7.4.2. Product Strategy 21.3.7.4.3. Channel Strategy 21.3.8. KYB Corporation 21.3.8.1. Overview 21.3.8.2. Product Portfolio 21.3.8.3. Sales Footprint 21.3.8.4. Strategy Overview 21.3.8.4.1. Marketing Strategy 21.3.8.4.2. Product Strategy 21.3.8.4.3. Channel Strategy 21.3.9. Tenneco Inc. 21.3.9.1. Overview 21.3.9.2. Product Portfolio 21.3.9.3. Sales Footprint 21.3.9.4. Strategy Overview 21.3.9.4.1. Marketing Strategy 21.3.9.4.2. Product Strategy 21.3.9.4.3. Channel Strategy 21.3.10. Denso Corporation 21.3.10.1. Overview 21.3.10.2. Product Portfolio 21.3.10.3. Sales Footprint 21.3.10.4. Strategy Overview 21.3.10.4.1. Marketing Strategy 21.3.10.4.2. Product Strategy 21.3.10.4.3. Channel Strategy 21.3.11. Magna International 21.3.11.1. Overview 21.3.11.2. Product Portfolio 21.3.11.3. Sales Footprint 21.3.11.4. Strategy Overview 21.3.11.4.1. Marketing Strategy 21.3.11.4.2. Product Strategy 21.3.11.4.3. Channel Strategy 21.3.12. Continental AG 21.3.12.1. Overview 21.3.12.2. Product Portfolio 21.3.12.3. Sales Footprint 21.3.12.4. Strategy Overview 21.3.12.4.1. Marketing Strategy 21.3.12.4.2. Product Strategy 21.3.12.4.3. Channel Strategy 21.3.13. Valeo SA 21.3.13.1. Overview 21.3.13.2. Product Portfolio 21.3.13.3. Sales Footprint 21.3.13.4. Strategy Overview 21.3.13.4.1. Marketing Strategy 21.3.13.4.2. Product Strategy 21.3.13.4.3. Channel Strategy 21.3.14. Bridgestone 21.3.14.1. Overview 21.3.14.2. Product Portfolio 21.3.14.3. Sales Footprint 21.3.14.4. Strategy Overview 21.3.14.4.1. Marketing Strategy 21.3.14.4.2. Product Strategy 21.3.14.4.3. Channel Strategy 21.3.15. Michelin 21.3.15.1. Overview 21.3.15.2. Product Portfolio 21.3.15.3. Sales Footprint 21.3.15.4. Strategy Overview 21.3.15.4.1. Marketing Strategy 21.3.15.4.2. Product Strategy 21.3.15.4.3. Channel Strategy 21.3.16. Goodyear 21.3.16.1. Overview 21.3.16.2. Product Portfolio 21.3.16.3. Sales Footprint 21.3.16.4. Strategy Overview 21.3.16.4.1. Marketing Strategy 21.3.16.4.2. Product Strategy 21.3.16.4.3. Channel Strategy 21.3.17. Pirelli 21.3.17.1. Overview 21.3.17.2. Product Portfolio 21.3.17.3. Sales Footprint 21.3.17.4. Strategy Overview 21.3.17.4.1. Marketing Strategy 21.3.17.4.2. Product Strategy 21.3.17.4.3. Channel Strategy 21.3.18. Mahle GmbH 21.3.18.1. Overview 21.3.18.2. Product Portfolio 21.3.18.3. Sales Footprint 21.3.18.4. Strategy Overview 21.3.18.4.1. Marketing Strategy 21.3.18.4.2. Product Strategy 21.3.18.4.3. Channel Strategy 21.3.19. BorgWarner 21.3.19.1. Overview 21.3.19.2. Product Portfolio 21.3.19.3. Sales Footprint 21.3.19.4. Strategy Overview 21.3.19.4.1. Marketing Strategy 21.3.19.4.2. Product Strategy 21.3.19.4.3. Channel Strategy 21.3.20. OSRAM Licht AG 21.3.20.1. Overview 21.3.20.2. Product Portfolio 21.3.20.3. Sales Footprint 21.3.20.4. Strategy Overview 21.3.20.4.1. Marketing Strategy 21.3.20.4.2. Product Strategy 21.3.20.4.3. Channel Strategy 21.3.21. Knorr- Bremse 21.3.21.1. Overview 21.3.21.2. Product Portfolio 21.3.21.3. Sales Footprint 21.3.21.4. Strategy Overview 21.3.21.4.1. Marketing Strategy 21.3.21.4.2. Product Strategy 21.3.21.4.3. Channel Strategy 21.3.22. Aisin Corporation. 21.3.22.1. Overview 21.3.22.2. Product Portfolio 21.3.22.3. Sales Footprint 21.3.22.4. Strategy Overview 21.3.22.4.1. Marketing Strategy 21.3.22.4.2. Product Strategy 21.3.22.4.3. Channel Strategy 22. Assumptions and Acronyms Used 23. Research Methodology
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