重要インフラの拡張現実Extended Reality for Critical Infrastructure 公益事業やエネルギー部門は、早い段階から導入することでは知られていません。しかし、ハードウェアとソフトウェアの進歩に加え、コストの低下により、公益事業が産業用拡張現実(XR)技術の導入を先駆的に... もっと見る
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サマリー公益事業やエネルギー部門は、早い段階から導入することでは知られていません。しかし、ハードウェアとソフトウェアの進歩に加え、コストの低下により、公益事業が産業用拡張現実(XR)技術の導入を先駆的に行う道が開けてきました。 歴史的に見ても、拡張現実(AR)は、限られた利点や機能、法外なコスト、開発上の障害などにより、実用性の面で不安定な状態にありました。 しかし最近では、業務上の利用を目的とした様々な要因により、産業界での関心が高まり、ベンダーの提供製品も拡大しています。XRウェアラブルは、これまで難しかった知識喪失などの問題に対して、スケーラブルなソリューションを提供します。XRウェアラブルは、プロセス効率の向上、安全性とコンプライアンスの改善、トレーニングの迅速化を約束します。 このGuidehouse Insightsレポートでは、XRテクノロジーが大きな利益をもたらす可能性のある6つの産業環境の概要を紹介しています。本レポートでは、オイル&ガス(O&G)の上流、鉱山、精製所、発電所、水処理施設、変電所におけるXRアプリケーションについて説明しています。また、エネルギー・ユーティリティー用途を中心とした産業用XR市場の主要プレイヤーに関する情報を提供し、2030年までの各産業分野における世界の地域別投資額の予測を行っています。エネルギー生産およびユーティリティーアプリケーション向けのXRの最新の市場動向を説明し、小規模および大規模なユーティリティー展開のための潜在的なアプリケーションを探求しています。 本レポートは、変化の激しい市場に顧客やベンダーがどのように対応すべきかについて、詳細かつ実行可能な提言を行って締めくくられています。
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本レポートを必要とする人
目次
目次
1.エグゼクティブサマリー
1.1 はじめに
1.2 市場の推進要因と障壁
1.3 世界市場の展望
2.市場の課題
2.1 Extended Reality
2.1.1 Assisted Reality
2.1.2 AR and MR
2.1.3 VR
2.2 Critical Utilities Infrastructure
2.3 XR Applications
2.3.1 Training
2.3.2 Inspection and Verification
2.
3.
2.1 ドローンパイロット
2.3.2 植生の除去
2.3.3 災害復旧
2.3.4 GISマッピングとアセットビジュアライゼーションオーバーレイ
2.4 Market Driver
2.4.1 Increasing Job Complexity
2.4.2 専門家や制度的知識の喪失
2
.4.
3 加速したトレーニングと認知支援
2.4.4 その他の市場のXR投資
2.4.5 スマートフォン/タブレットの普及
2.4.6 サービスとしてのソフトウェア戦略
2.5 市場の障壁
2.5.1 高いウェアラブルのコスト
2.5.2 ユーザビリティの問題
2
.5.
3 デバイスの入手可能性
2.5.4 規制面での賛同
3. 技術面での課題
3.1 技術面での検討
3.1.1 ユースケースの検討
3.1.2 モバイル
3.2 ソフトウェアとサービス
3.3 接続性
4.主要な業界プレーヤー
4.1 デバイスメーカー
4.1.1 ASR
4.1.1 エプソン
4.1.1.2 Vuzix
4.1.1.3 RealWear
4.1.2 AR
4.1.2.1 Magic Leap
4.1.2.2 Microsoft
4.1.2.3 ThirdEye Gen
4.2 ソフトウェアおよびサービス
4.2.1 Librestream Technologies
4.2.2 Taqtile
4.2.3 holo|one
4.2.4 RE'FLEKT
5.市場予測
5.1 予測方法
5.2 グローバルな見通し
5.3 北米
5.4 欧州
5.5 アジア太平洋
5.6 中南米
5.7 中東・アフリカ
6.結論と推奨事項
7.頭字語と略語のリスト
8.目次
9
.図表
一覧
10
.
Scope of Study, Sources and Methodology, Notes
LIST OF CHARTS AND FIGURES
年
年
LIST OF TABLES
SummaryこのGuidehouse Insightsレポートでは、XRテクノロジーが大きな利益をもたらす可能性のある6つの産業環境の概要を紹介しています。 Report Description Utilities and the energy sector are not known as early adopters; however, hardware and software advances have mixed with decreasing costs and opened the door for utilities to pioneer the deployment of industrial extended reality (XR) technology. Historically, augmented reality (AR) has teetered precariously on the edge of practicality, with limited perceived benefits and functionality, prohibitive costs, and developmental roadblocks. More recently, many factors driven by operational applications have contributed to an uptick in industrial interest and expansion of vendor offerings. XR wearables present scalable solutions to previously intractable solutions such as knowledge loss. They promise to increase process efficiency, improve safety and compliance, and accelerate training. This Guidehouse Insights report provides an overview of six industrial settings in which XR technologies may provide substantial benefits. This report describes XR applications in upstream oil & gas (O&G), mines, refineries, power plants, water treatment plants, and substations. It also provides information on key players in the industrial XR market with an emphasis on energy and utilities applications and forecasts the expected investment in each of these industrial segments by global region through 2030. The latest market trends in XR for energy production and utility applications are discussed, and potential applications for small- and large-scale utility deployment are explored. This report concludes by providing detailed and actionable recommendations on how customers and vendors can address the fast-changing market.
KEY QUESTIONS ADDRESSED
WHO NEEDS THIS REPORT
Table of Contents
TABLE OF CONTENTS
1. Executive Summary
1.1 Introduction
1.2 Market Drivers and Barriers
1.3 Global Market Outlook
2. Market Issues
2.1 Extended Reality
2.1.1 Assisted Reality
2.1.2 AR and MR
2.1.3 VR
2.2 Critical Utilities Infrastructure
2.3 XR Applications
2.3.1 Training
2.3.2 Inspection and Verification
2.3.2.1 Drone Pilots
2.3.2.2 Vegetation Clearing
2.3.3 Disaster Recovery
2.3.4 GIS Mapping and Asset Visualization Overlays
2.4 Market Driver
2.4.1 Increasing Job Complexity
2.4.2 Loss of Experts and Institutional Knowledge
2.4.3 Accelerated Training and Cognitive Support
2.4.4 Other Market XR Investments
2.4.5 Smartphone/Tablet Penetration
2.4.6 Software as a Service Strategies
2.5 Market Barriers
2.5.1 High Wearables Cost
2.5.2 Usability Issues
2.5.3 Device Availability
2.5.4 Regulatory Buy-In
3. Technology Issues
3.1 Technology Considerations
3.1.1 Use Case Considerations
3.1.2 Mobile
3.2 Software and Services
3.3 Connectivity
4. Key Industry Players
4.1 Device Manufacturers
4.1.1 ASR
4.1.1.1 Epson
4.1.1.2 Vuzix
4.1.1.3 RealWear
4.1.2 AR
4.1.2.1 Magic Leap
4.1.2.2 Microsoft
4.1.2.3 ThirdEye Gen
4.2 Software and Services
4.2.1 Librestream Technologies
4.2.2 Taqtile
4.2.3 holo|one
4.2.4 RE’FLEKT
5. Market Forecasts
5.1 Forecast Methodology
5.2 Global Outlook
5.3 North America
5.4 Europe
5.5 Asia Pacific
5.6 Latin America
5.7 Middle East & Africa
6. Conclusions and Recommendations
7. Acronym and Abbreviation List
8. Table of Contents
9. Table of Charts and Figures
10. Scope of Study, Sources and Methodology, Notes
LIST OF CHARTS AND FIGURES
LIST OF TABLES
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