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ビークル・トゥ・エブリシング


Vehicle-to-Everything

政府や企業が脱炭素化に取り組む中で、運輸部門の電化が優先課題となっています。V2X(Vehicle-to-Everything)は、EVのバッテリーから他の負荷源への双方向の電力伝送を可能にすることで、このエネルギー転換... もっと見る

 

 

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Guidehouse (旧Navigant Research)
ガイドハウス
2023年6月13日 US$3,950
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サマリー

政府や企業が脱炭素化に取り組む中で、運輸部門の電化が優先課題となっています。V2X(Vehicle-to-Everything)は、EVのバッテリーから他の負荷源への双方向の電力伝送を可能にすることで、このエネルギー転換において重要な役割を果たす可能性を持っています。増え続けるEVを移動可能な一時的な電力源として活用することで、エネルギーシステムを再構築する機会が生まれます。
 
V2Xは最近開発されたもので、現在V2Xアプリケーションを実行できるEVは数種類に限られています。その中には、V2X対応EVだけで利用できるものもあれば、双方向充電装置や電力管理システム、さらにはユーティリティの相互接続を必要とするものもある。追加機器を必要とするアプリケーションは実装が複雑で、市場に普及するまでにさらなる開発が必要です。
 
Guidehouse Insightsの本調査では、V2Xのさまざまなアプリケーションの概要を、実装の複雑さによってアプリケーションを分類し、必要なV2X対応EVと双方向充電機器について解説しています。また、V2X対応EVと双方向充電装置の2023年から2032年までの市場予測も行っています。V2X対応EVは小型車と大型商用車、双方向充電器は住宅用、目的地用、フリート用充電アプリケーションに区分される。また、双方向充電器のハードウェア、設置、運用、管理、電力管理システムに関連する収益の予測も含まれ、セグメント化されています。
 
主な質問
  • V2X市場の主要セグメントと最新動向は?
  • 双方向の住宅、目的地、フリート充電の主要予測は?
  • V2X対応小型商用EVSと大型商用EVSの主要予測は?
  • 機器、設置、運用、メンテナンス、パワーマネジメントシステムにおける双方向充電技術収益の主要予測は?
  • 世界の主要地域におけるV2Xの導入はどのように変化するか?
 
このレポートが必要な人
  • 自動車OEMおよびサプライヤー
  • EV供給装置(EVSE)メーカー
  • ネットワークおよびソフトウェア開発者
  • 電力管理プラットフォームサービスプロバイダー
  • 公益事業者
  • フリート事業者
  • 業界団体
  • 投資家コミュニティ


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目次

1. エグゼクティブサマリー
1.1 はじめに
1.2 スコープ
1.3 市場の展望
2. 市場の課題
2.1 はじめに
2.2 V2Xアプリケーション
2.3 市場の促進要因と障壁
2.3.1 低複雑度アプリケーション
2.3.2 中程度の複雑さのアプリケーション
2.3.3 高難易度アプリケーション
2.4 双方向充電装置
2.5 推進要因
2.5.1 EVの成長
2.5.2 成長するV2X機能
2.5.3 レジリエンシー(回復力
2.5.4 エネルギーコスト削減の機会
2.6 バリア
2.6.1 ステークホルダーの優先順位
2.6.1.1 ステークホルダーの優先順位
      2.6.1.1.1 自動車メーカーの優先順位
2.6.1.2 ユーティリティの優先順位
2.6.1.3 EVSEプロバイダーの優先順位
2.6.1.4 消費者の優先事項
2.6.2 標準化および相互運用性
3. 市場予測
3.1 対象範囲
3.2 方法論
3.3 主要な前提条件
3.4 結果
3.4.1 双方向充電装置市場
3.4.2 双方向充電装置の売上高
3.4.2.1 住宅用
3.4.2.2 デスティネーション
3.4.2.3 フリート
4. 結論と推奨事項
4.1 結論
4.2 推奨事項
4.2.1 ステークホルダーの優先順位を一致させるための調整
4.2.2 消費者教育
4.2.3 インセンティブ
4.2.4 相互接続の複雑さを軽減すること
4.2.5 標準化
5. 頭字語・略語一覧
6. 目次
7. 図表一覧
8. 調査対象範囲
9. 出典、方法論、注記
 
図表一覧
双方向充電装置の地域別売上高、世界市場:2023年~2032年
V2X対応EVの使用状況:車種別、世界市場:2023年~2032年
双方向充電器の使用状況(用途別):世界市場:2023年~2032年
双方向充電器の用途別売上高(世界市場:2023年~2032年
双方向充電器の売上高(セグメント別):世界市場:2023-2032年
居住地向け双方向充電のセグメント別売上高(世界市場:2023年~2032年
目的地向け双方向充電の売上高(セグメント別):世界市場:2023年~2032年
フリート向け双方向充電の売上高(セグメント別):世界市場:2023年~2032年
双方向充電の用途別売上高(世界市場:2023年~2032年
双方向充電装置のセグメント別売上高(世界市場:2023年~2032年
V2Xの基本
中程度の複雑さのV2Xアプリケーションに必要な機器
地域別予測セグメント
 
表のリスト
小型商用EVの地域別普及台数(世界市場):2023-2032年
大型商用EVの地域別使用状況:世界市場2023-2032年
地域別にみた充電器の導入状況(世界市場:2023年~2032年
地域別充電器販売台数(世界市場):2023年~2032年
急速充電器以外の充電器の地域別導入状況(世界市場:2023年~2032年
地域別にみた住宅用充電器の導入状況(世界市場:2023年~2032年
地域別にみた目的地用充電器の導入状況(世界市場:2023年~2032年
フリートチャージャーの地域別展開(世界市場:2023-2032年
急速充電器以外のサービス用充電器の地域別売上高(世界市場:2023年~2032年
住宅用充電器の地域別売上(世界市場:2023年-2032年
デスティネーション用充電器の地域別売上(世界市場:2023年-2032年
フリート用充電器の地域別売上(世界市場:2023年~2032年
V2X対応EVの普及台数:地域別、世界市場:2023年~2032年
V2X対応小型商用EVの地域別使用状況(世界市場:2023年~2032年
V2X対応大型商用EVの地域別使用状況(世界市場:2023年~2032年
双方向充電器の地域別導入状況(世界市場:2023年~2032年
地域別にみた双方向住宅用充電器の導入状況(世界市場:2023年~2032年
双方向性目的地用充電器の地域別導入状況(世界市場:2023年~2032年
双方向フリートチャージャーの地域別導入状況(世界市場:2023年~2032年
双方向充電器販売:地域別、世界市場:2023-2032年
双方向住宅用充電器の地域別売上(世界市場:2023年~2032年
双方向デスティネーションチャージャーの地域別売上(世界市場:2023年~2032年
双方向フリートチャージャーの地域別売上(世界市場:2023年~2032年
双方向充電器ハードウェアの地域別売上高(世界市場:2023年~2032年
双方向チャージャー設置の地域別売上高(世界市場:2023年~2032年
双方向チャージャー運用の地域別売上高:世界市場 2023-2032
双方向チャージャーのメンテナンス:地域別、世界市場:2023年-2032年
双方向チャージャーの電源管理の地域別売上高(世界市場:2023年~2032年
双方向充電器のアプリケーション別売上高(世界市場:2023年~2032年
V2Xアプリケーションの実装の複雑さ
V2Xシステムアーキテクチャー
米国におけるV2X対応EVの普及状況
双方向充電器1台あたりのコスト(V2Xアプリケーション別

 

 

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Summary

このレポートでは、V2X(Vehicle-to-Everything)のさまざまなアプリケーションの概要を、実装の複雑さによってアプリケーションを分類し、必要なV2X対応EVと双方向充電機器について解説しています。
 
Report Description
As governments and companies make commitments to decarbonization, electrification of the transportation sector has become a priority. Vehicle-to-everything (V2X) has the potential to play an important role in this energy transition by allowing for the bidirectional transfer of power from an EV battery to another load source. The ability to utilize the growing number of EVs on the road as mobile and temporary sources of power creates opportunities for reshaping the energy system.
 
V2X is a recent development with only a few EV models currently having the capability to perform V2X applications. Some of those applications can be utilized using only a V2X-capable EV, while others require additional bidirectional charging equipment, power management systems, and even utility interconnections. Applications that require additional equipment are more complex to implement and will require more development before they become widespread in the market.
 
This Guidehouse Insights study provides an overview of the different applications of V2X by breaking down applications by their implementation complexity and by describing the required V2X-capable EVs and bidirectional charging equipment. It provides market forecasts from 2023 to 2032 for V2X-capable EVs and bidirectional charging equipment. V2X-capable EVs are segmented by light duty vehicles and heavy commercial vehicles, while bidirectional chargers are segmented into residential, destination, and fleet charging applications. Forecasts for the revenues associated with the hardware, installation, operation, management, and power management systems of bidirectional chargers are also included and segmented.
 
KEY QUESTIONS ADDRESSED
  • What are the key segments and latest developments in the V2X market?
  • What are the key forecasts for bidirectional residential, destination, and fleet charging?
  • What are the key forecasts for V2X-capable light duty and heavy commercial EVS?
  • What are the key forecasts for bidirectional charging technology revenue, across equipment, installation, operations, maintenance, and power management systems?
  • How will V2X deployments change for key world regions?
 
WHO NEEDS THIS REPORT
  • Vehicle OEMs and suppliers
  • EV supply equipment (EVSE) manufacturers
  • Network and software developers
  • Power management platform service providers
  • Utilities
  • Fleet operators
  • Industry associations
  • Investor community


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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1    Introduction
1.2    Scope
1.3    Market Outlook
2. Market Issues
2.1    Introduction
2.2    V2X Applications
2.3    Market Drivers & Barriers
2.3.1   Low Complexity Applications
2.3.2   Medium Complexity Applications
2.3.3   High Complexity Applications
2.4    Bidirectional Charging Equipment
2.5    Drivers
2.5.1   Growth of EVs
2.5.2   Growing V2X Capabilities
2.5.3   Resiliency
2.5.4   Energy Cost Saving Opportunities
2.6    Barriers
2.6.1   Stakeholder Priorities
2.6.1.1    Stakeholder Priorities
      2.6.1.1.1   Vehicle OEM Priorities
2.6.1.2   Utility Priorities
2.6.1.3    EVSE Provider Priorities
2.6.1.4    Consumer Priorities
2.6.2   Standardization and Interoperability
3. Market Forecasts
3.1    Scope
3.2    Methodology
3.3    Key Assumptions
3.4    Results
3.4.1   Bidirectional Charging Equipment Market
3.4.2   Bidirectional Charging Equipment Revenues
3.4.2.1    Residential
3.4.2.2    Destination
3.4.2.3    Fleet
4. Conclusions and Recommendations
4.1    Conclusions
4.2    Recommendations
4.2.1   Coordination to Align Stakeholder Priorities
4.2.2   Consumer Education
4.2.3   Incentives
4.2.4   Reduce Interconnection Complexity
4.2.5   Standardization
5. Acronym and Abbreviation List
6. Table of Contents
7. Table of Charts and Figures
8. Scope of Study
9. Sources, Methodology & Notes
 
LIST OF CHARTS AND FIGURES
Bidirectional Charging Equipment Revenue by Region, World Markets: 2023-2032
V2X-Capable EVs in Use by Vehicle Type, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Chargers in Use by Application, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Charger Sales by Application, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Charging Revenues by Segment, World Markets: 2023-2032
Residential Bidirectional Charging Revenue by Segment, World Markets: 2023-2032
Destination Bidirectional Charging Revenue by Segment, World Markets: 2023-2032
Fleet Bidirectional Charging Revenue by Segment, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Charging Revenue by Application, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Charging Equipment Revenues by Segment, World Markets: 2023-2032
V2X Basics
Required Equipment for Medium Complexity V2X Applications
Regional Forecast Segments
 
LIST OF TABLES
Light Duty EVs in Use by Region, World Markets: 2023-2032
Heavy Commercial EVs in Use by Region, World Markets: 2023-2032
Chargers Deployed by Region, World Markets: 2023-2032
Charger Sales by Region, World Markets: 2023-2032
Non-Fast Charge Service Chargers Deployed by Region, World Markets: 2023-2032
Residential Chargers Deployed by Region, World Markets: 2023-2032
Destination Chargers Deployed by Region, World Markets: 2023-2032
Fleet Chargers Deployed by Region, World Markets: 2023-2032
Non-Fast Charge Service Charger Sales by Region, World Markets: 2023-2032
Residential Charger Sales by Region, World Markets: 2023-2032
Destination Charger Sales by Region, World Markets: 2023-2032
Fleet Charger Sales by Region, World Markets: 2023-2032
V2X-Capable EVs in Use by Region, World Markets: 2023-2032
V2X-Capable Light Duty EVs in Use by Region, World Markets: 2023-2032
V2X-Capable Heavy Commercial EVs in Use by Region, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Chargers Deployed by Region, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Residential Chargers Deployed by Region, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Destination Chargers Deployed by Region, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Fleet Chargers Deployed by Region, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Charger Sales by Region, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Residential Charger Sales by Region, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Destination Charger Sales by Region, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Fleet Charger Sales by Region, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Charger Hardware Revenue by Region, World Markets 2023-2032
Bidirectional Charger Installation Revenue by Region, World Markets 2023-2032
Bidirectional Charger Operations Revenue by Region, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Charger Maintenance by Region, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Charger Power Management Revenue by Region, World Markets: 2023-2032
Bidirectional Charger Revenue by Application, World Markets: 2023-2032
Implementation Complexity of V2X Applications
V2X System Architectures
V2X-Enabled EV Deployment in the US
Costs per Bidirectional Charger by V2X Application

 

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