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無人複合材料市場の調査レポート情報 タイプ別(炭素繊維強化ポリマー(CFRP)、ガラス繊維強化ポリマー(GFRP)、アラミド繊維強化ポリマー(AFRP)、ホウ素繊維強化ポリマー(BFRP))、用途別(内装・外装)、プラットフォーム別(UAV、UGV、USV、AUV、ROV、自律型船舶、乗用ドローン)、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、その他の地域) 2032年までの市場予測

無人複合材料市場の調査レポート情報 タイプ別(炭素繊維強化ポリマー(CFRP)、ガラス繊維強化ポリマー(GFRP)、アラミド繊維強化ポリマー(AFRP)、ホウ素繊維強化ポリマー(BFRP))、用途別(内装・外装)、プラットフォーム別(UAV、UGV、USV、AUV、ROV、自律型船舶、乗用ドローン)、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、その他の地域) 2032年までの市場予測


Unmanned Composites Market Research Report Information By Type (Carbon Fiber Reinforced Polymer (CFRP), Glass Fiber Reinforced Polymer (GFRP), Aramid Fiber Reinforced Polymer (AFRP), and Boron Fiber Reinforced Polymer (BFRP)), By Application (Interior And Exterior), By Platform (UAV, UGV, USV, AUV, ROV, Autonomous Ship, and Passenger Drone) And By Region (North America, Europe, Asia-Pacific, And Rest Of The World) Market Forecast Till 2032

無人複合材料市場の調査レポート情報 タイプ別(炭素繊維強化ポリマー(CFRP)、ガラス繊維強化ポリマー(GFRP)、アラミド繊維強化ポリマー(AFRP)、ホウ素繊維強化ポリマー(BFRP))、用途別(内装・外装)、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Market Research Future
マーケットリサーチフューチャー (MRFR)
2025年2月20日 US$4,959
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サマリー

無人複合材料市場の調査レポート情報 タイプ別(炭素繊維強化ポリマー(CFRP)、ガラス繊維強化ポリマー(GFRP)、アラミド繊維強化ポリマー(AFRP)、ホウ素繊維強化ポリマー(BFRP))、用途別(内装・外装)、プラットフォーム別(UAV、UGV、USV、AUV、ROV、自律型船舶、乗用ドローン)、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、その他の地域)市場予測:2032年まで
市場概要
予測期間中、無人複合材料市場産業は17.2%の複合年間成長率(CAGR)を記録すると予測される。無人システムメーカーによる複合材料への投資の増加と、複合材料を使用した無人システムの性能向上が、市場成長を促進する主な要因である。

無人複合材料市場は、納入される無人システムの数の増加と複合材料を使用した無人システムの性能向上、複合材料の信頼性と耐久性の向上、商業用途での無人車両の採用増加、軍事用途での無人航空機の選択肢の発展など、さまざまな主要かつ重要な要因によって牽引されている。これらの要因は、無人複合材市場の成長をさらに高めると予想される。一方、無人複合材市場は、無人車両の開発に対する産業界の投資の増加や、製品の発売数の増加により、予想される期間に大きな成長を遂げるだろう。
世界の複合無人システム市場は、軽量無人システムに対する需要の増加、複合無人システムの性能向上、軍事および商業目的での無人航空機の使用増加など、さまざまな要因によって牽引されている。とはいえ、複合無人材料市場は、複合材料で作られた無人装置の製造コストの高さや、複合材料の標準化の欠如といった制約によって阻害される可能性がある。

市場セグメントに関する洞察
無人複合材料市場は、炭素繊維強化ポリマー(CFRP)、ガラス繊維強化ポリマー(GFRP)、アラミド繊維強化ポリマー(AFRP)、ホウ素繊維強化ポリマー(BFRP)など、タイプ別に区分される。
無人複合材料市場は、内装、外装など用途別に区分される。2022年には、軽量無人システムの需要が増加した結果、内装セグメントが市場を支配し、このセグメントの成長を引き続き牽引すると予測される。
無人複合材市場は、プラットフォームに基づいて2つに区分されている。無人航空機・無人機(UAV)、地上無人機(UGV)、地上無人機(US)、無人潜水艇(UUV)、遠隔操作艇(ROV)、乗用無人機、自動運転船はいずれも自律走行車の代表である。

地域別展望
本調査では、北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域の地域別市場洞察を提供している。2022年、無人複合材市場は主に北米が支配しており、これはExcel CorporationやTeledyne Technologies Incorporatedのような著名企業の存在に起因している。
この地域の自動化複合材料産業は、都市空中移動ソリューションと自律型船舶における欧州企業の存在感の高まりの結果として成長が見込まれており、これは欧州の無人化複合材料市場で第2位の市場シェアを占めている。さらに、ドイツの無人複合材産業が最も高い市場シェアを占め、英国の無人複合材市場は欧州地域で最も急成長している市場であった。
アジア太平洋地域の無人複合材料市場は、2023年から2030年にかけて最も急速な成長率を遂げると予測されている。これは、中国やインドなどの国々の軍事費が増加している結果である。また、中国の無人複合材産業は最大の市場シェアを占め、インドの無人複合材産業はアジア太平洋地域で最も急成長している市場である。

主要プレイヤー
Hexcel Corporation(米国)、東レ株式会社(日本)、Stratasys Ltd. (米国)、Teledyne Technologies, Inc.(米国)、Teledyne Technologies Incorporated(米国)、Gurit(スイス)、Solvay(ベルギー)、Owens-Corning(米国)、Lavoisier Composites(フランス)、Owens-Corning(米国)、三菱レイヨン株式会社(米国)。Ltd.(日本)などがある。(日本)などが無人複合材料市場の主要企業である。


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7.2.1 キャビン ............................................................................................
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7.2.3 デッキ ..........................................................................................
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8.5.2 軽量車 .................................................................................
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9.2.2.1 ドイツ ................................................................... 100
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9.2.2.7 ポーランド .............................................................. 112
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9.2.2.9 その他のヨーロッパ...............................................
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9.2.3.7 インドネシア
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9.2.4.1 ブラジル ................................................................................
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9.2.5 中東・アフリカ ............................ 146
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比較分析:主要プレイヤーの財務 ....................................................................................................................................................................................
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11.2 帝人株式会社................................................... 171
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11.5 シエンスコ ...................................................................................................................
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Summary

Unmanned Composites Market Research Report Information By Type (Carbon Fiber Reinforced Polymer (CFRP), Glass Fiber Reinforced Polymer (GFRP), Aramid Fiber Reinforced Polymer (AFRP), and Boron Fiber Reinforced Polymer (BFRP)), By Application (Interior And Exterior), By Platform (UAV, UGV, USV, AUV, ROV, Autonomous Ship, and Passenger Drone) And By Region (North America, Europe, Asia-Pacific, And Rest Of The World) Market Forecast Till 2032
Market Overview
During the forecast period, the unmanned composites market industry is anticipated to experience a compound annual growth rate (CAGR) of 17.2%. The primary market drivers, which are the increased investment in composite materials by manufacturers of unmanned systems and the enhanced performance of unmanned systems using composite materials, are the primary factors driving market growth.

The unmanned composites market is being driven by a variety of major and vital factors, including the increasing number of unmanned systems being delivered and the enhanced performance of unmanned systems using composite materials, the increasing reliability and durability of composite materials, the increasing adoption of unmanned vehicles for commercial applications, and the developing choice of unmanned aeronautical vehicles for the military. These factors are expected to further enhance the growth of the unmanned composites market. In contrast, the unmanned composite market will experience significant growth in the anticipated timeframe due to the growth of industrialist investment in the development of unmanned vehicles and the increase in the number of product launches.
The global compound unmanned systems market is being driven by a variety of factors, including the increasing demand for lightweight unmanned systems, the enhancement of compound unmanned systems' performance, and the increased use of unmanned aerial vehicles for military and commercial purposes. Nevertheless, the composite unmanned materials market may be impeded by constraints such as the high manufacturing costs of unmanned devices made from composite materials and the lack of standardization of composite materials.

Market segment insights
The unmanned composites market is segmented by type, including Carbon Fiber Reinforced Polymer (CFRP), Glass Fiber Reinforced Polymer (GFRP), Aramid Fiber Reinforced Polymer (AFRP), and Boron Fiber Reinforced Polymer (BFRP).
The unmanned composites market is segmented by application, including interior and exterior. In 2022, the interior segment dominated the market as a result of the increasing demand for lightweight unmanned systems, which is anticipated to continue driving the segment's growth.
The unmanned composites market has been segmented into two platforms based on platform. Unmanned aerial vehicles and drones (UAV), ground unmanned vehicles (UGV), surface unmanned vehicles (US), unmanned submersible vehicles (UUV), remotely operated vehicles (ROV), passenger drones, and self-driving ships are all representative of autonomous vehicles.

Regional Perspectives
The study offers market insights for North America, Europe, Asia-Pacific, and the Rest of the World by region. In 2022, the unmanned composites market was primarily dominated by North America, which was attributed to the presence of prominent companies like Excel Corporation and Teledyne Technologies Incorporated.
The regional automated composites industry is anticipated to experience growth as a result of the growing presence of European companies in urban air mobility solutions and autonomous ships, which accounts for the second-largest market share in Europe's unmanned composites market. Additionally, the highest market share was held by the German unmanned composites industry, while the UK unmanned composites market was the fastest-growing market in the European region.
The Asia-Pacific Unmanned Composites Market is anticipated to experience the most rapid rate of growth from 2023 to 2030. This is a result of the increasing military expenditures of countries like China and India. Additionally, the unmanned composites industry in China possessed the greatest market share, while the unmanned composites industry in India was the fastest-growing market in the Asia-Pacific region.

Major Players
Hexcel Corporation (US), Toray Industries Inc. (Japan), Stratasys Ltd. (US), Teledyne Technologies Incorporated (US), Gurit (Switzerland), Solvay (Belgium), Owens-Corning (US), Lavoisier Composites (France), Owens-Corning (US), and Mitsubishi Rayon Co. Ltd. (Japan) are among the key companies in the unmanned composites market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY ............................................................................................................... 21
2 MARKET INTRODUCTION ............................................................................................................ 28
2.1 DEFINITION ................................................. 28
2.2 SCOPE OF THE STUDY ............................. 28
2.3 RESEARCH OBJECTIVE ............................ 28
2.4 MARKET STRUCTURE ............................... 29
3 RESEARCH METHODOLOGY ...................................................................................................... 30
3.1 OVERVIEW ..................................................... 30
3.2 DATA FLOW .................................................. 32
3.2.1 Data Mining Process ....................... 32
3.3 PURCHASED DATABASE: ...................... 33
3.4 SECONDARY SOURCES: ............................ 34
3.4.1 Secondary Research data flow: ........ 35
3.5 PRIMARY RESEARCH: ............................... 36
3.5.1 Primary Research DATA FLOW: ........ 37
3.5.2 Primary Research: Number of Interviews conducted ........................................................................................ 38
3.5.3 Primary Research: Regional Coverage ............................................................................................................. 38
3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION: ........................................................................................... 39
3.6.1 trade Analysis Approach ................ 39
3.7 DATA FORECASTING................................ 39
3.7.1 Data forecasting Technique ............ 40
3.8 DATA MODELING ........................................ 41
3.8.1 microeconomic factor analysis: ..... 41
3.8.2 Data modeling: .............................. 42
3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION ........................................................................................................... 44
4 MARKET DYNAMICS .... 46
4.1 INTRODUCTION .......................................... 46
4.2 DRIVERS .......................................................... 47
4.2.1 Growing NEED FOR HIGH PERFORMANCE COMPOSITE MATERIALS IN UNMANNED SYSTEMS ........................... 47
4.2.2 Rising INVESTMENTS IN MILITARY & DEFENSE SECTOR ................................................................................... 47
4.3 RESTRAINT ................................................ 48
4.3.1 high manufacturing costs ............... 48
4.3.2 Limited end-user awareness .......... 49
4.4 OPPORTUNITY ............................................. 50
4.4.1 Rising popularity of Urban Air Mobility ............................................................................................................. 50
4.5 IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 ......... 51
5 MARKET FACTOR ANALYSIS ...................................................................................................... 52
5.1 SUPPLY/VALUE CHAIN ANALYSIS ...... 52
5.2 PORTER’S FIVE FORCES MODEL ........... 53
5.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS .......... 54
5.2.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS ............................................................................................................... 54
5.2.3 THREAT OF SUBSTITUTES ............ 54
5.2.4 BARGAINING POWER OF BUYERS ...... 54
5.2.5 Intensity of RIVALRY ..................... 54
5.3 TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS ... 55
5.3.1 ADVANCED MATERIAL INNOVATIONS ............................................................................................................. 55
5.3.2 MANUFACTURING PROCESS INNOVATIONS .................................................................................................... 55
5.3.3 DIGITAL TECHNOLOGIES AND INTEGRATION ................................................................................................... 55
5.4 REGULATORY FRAMEWORK .................. 56
5.4.1 INTERNATIONAL REGULATORY STANDARDS ................................................................................................... 56
5.5 PESTLE ANALYSIS .................................... 57
5.6 PRICING ANALYSIS................................... 58
6 GLOBAL UNMANNED COMPOSITES MARKET, BY TYPE .......................................................... 60
6.1 INTRODUCTION .......................................... 60
6.2 CARBON FIBER REINFORCED POLYMER (CFRP) ............................................................................................. 60
6.2.1 CARBON FIBER ................................ 60
6.2.2 MATRIX ......................................... 61
6.3 GLASS FIBER REINFORCED POLYMER (GFRP) ................................................................................................. 62
6.3.1 Glass FIBER .................................... 62
6.3.2 MATRIX ......................................... 62
6.4 ARAMID FIBER REINFORCED POLYMER (AFRP) ............................................................................................. 64
6.4.1 Aramid FIBER ................................ 64
6.4.2 MATRIX ........................................ 64
6.5 BORON FIBER REINFORCED POLYMER (BFRP) ................................................................................................ 65
6.5.1 Boron FIBER .................................. 65
6.5.2 MATRIX ......................................... 65
7 GLOBAL UNMANNED COMPOSITES MARKET, BY APPLICATION ............................................ 68
7.1 INTRODUCTION ........................................... 68
7.2 INTERIOR ....................................................... 68
7.2.1 Cabin ............................................. 68
7.2.2 sandwich panel .............................. 69
7.2.3 deck............................................ 69
7.3 EXTERIOR ..................................................... 71
7.3.1 Fuselage ...................................... 71
7.3.2 Engine ........................................... 71
7.3.3 wing ............................................. 71
7.3.4 Rotor Blade .................................... 72
7.3.5 Tail boom ....................................... 72
7.3.6 hull ............................................... 72
8 GLOBAL UNMANNED COMPOSITES MARKET, BY PLATFORM ................................................ 75
8.1 INTRODUCTION ......................................... 75
8.2 UNMANNED AERIAL VEHICLE (UAV)................................................................................................................. 76
8.2.1 class ii (150-600 kg) .................... 76
8.2.2 class iii (above 600 kg) ................... 76
8.3 UNMANNED GROUND VEHICLE (UGV) ............................................................................................................... 77
8.3.1 Medium (200-500 lbs) ..................... 77
8.3.2 Large (500-1000 lbs) ....................... 77
8.3.3 Very Large (1000-2000 lbs) ............ 77
8.3.4 Extrememly Large (more than 2000 lbs) ........................................................................................................... 78
8.4 UNMANNED SURFACE VEHICLE (USV) ............................................................................................................. 79
8.4.1 Small Unmanned Surface Vehicles (USVs) ....................................................................................................... 79
8.4.2 Large Unmanned Surface Vehicles (USVs) ....................................................................................................... 79
8.4.3 Medium Unmanned Surface Vehicles (USVs) .................................................................................................... 79
8.4.4 Extra Large Unmanned Surface Vehicles (USVs) ............................................................................................... 80
8.5 AUTONOMOUS UNDERWATER VEHICLE (AUV) ............................................................................................. 81
8.5.1 Man Portable Vehicles (MPVs) ......... 81
8.5.2 Lightweight vehicles ..................... 81
8.5.3 Heavyweight vehicles .................... 81
8.5.4 Large vehicles ............................... 82
8.6 REMOTELY OPERATED VEHICLE (ROV) ............................................................................................................. 83
8.6.1 Small vehicles ............................... 83
8.6.2 High-capacity electric vehicles (HCEVs) ........................................................................................................... 83
8.6.3 Work Class Vehicles (WCVs) .......... 83
8.6.4 Heavy Work Class Vehicles (WCVs) ...................... 84
8.6.5 Autonomous Ship ........................... 84
8.6.6 passenger drone ............................. 84
9 GLOBAL UNMANNED COMPOSITES MARKET, BY REGION ..................................................... 87
9.1 INTRODUCTION ....................................... 87
9.2 REGIONAL ANALYSIS BY COUNTRY ..... 88
9.2.1 NORTH AMERICA ........................ 88
9.2.1.1 US ......................................... 91
9.2.1.2 Canada .................................. 93
9.2.1.3 Mexico ................................. 95
9.2.2 EUROPE ......................................... 97
9.2.2.1 GERMANY ............................ 100
9.2.2.2 France .................................. 102
9.2.2.3 UK ......................................... 104
9.2.2.4 Italy ...................................... 106
9.2.2.5 Spain ................................... 108
9.2.2.6 Russia .................................. 110
9.2.2.7 Poland ................................. 112
9.2.2.8 Netherland ............................ 114
9.2.2.9 Rest of Europe........................ 116
9.2.3 ASIA PACIFIC .................................. 118
9.2.3.1 China ................................... 121
9.2.3.2 India ..................................... 123
9.2.3.3 Japan ................................... 125
9.2.3.4 South Korea ........................ 127
9.2.3.5 Australia .............................. 129
9.2.3.6 Malaysia ............................... 131
9.2.3.7 Indonesia ............................... 133
9.2.3.8 Rest of Asia Pacific ............... 135
9.2.4 SOUTH AMERICA ........................... 137
9.2.4.1 Brazil .................................... 140
9.2.4.2 Argentina .............................. 142
9.2.4.3 Rest of South America ............. 144
9.2.5 MIDDLE EAST AND AFRICA ............ 146
9.2.5.1 UAE ....................................... 149
9.2.5.2 Saudi Arabia ........................ 151
9.2.5.3 South Africa .......................... 153
9.2.5.4 Rest of Middle East and Africa ................................................................................................................ 155
10 COMPETITIVE LANDSCAPE ........................................................................................................ 158
INTRODUCTION ...................................................... 158
10.1 COMPETITION DASHBOARD .................. 158
10.2 COMPANY MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 (%) .......................................................................................... 159
10.3 COMPETITIVE BENCHMARKING .......... 159
10.4 LEADING PLAYERS IN TERMS OF THE NUMBER OF DEVELOPMENTS IN THE MARKET .............. 160
COMPARATIVE ANALYSIS: KEY PLAYERS FINANCIAL, 2023 ............................................................................... 161
10.5 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES ............................................................................................ 161
10.5.1 New Product Launch/Service Deployment ........................................................................................................ 161
10.5.2 Joint Ventures ................................ 162
11 COMPANY PROFILES .... 163
TORAY INDUSTRIES .............................................. 163
11.1.1 COMPANY OVERVIEW .................... 163
11.1.2 FINANCIAL OVERVIEW .................... 164
11.1.3 PRODUCTS OFFERed.................... 164
11.1.4 KEY DEVELOPMENTS .................... 165
11.1.5 SWOT ANALYSIS ............................ 165
11.1.6 Key Strategy ................................... 166
HEXCEL CORPORATION ....................................... 167
11.1.7 COMPANY OVERVIEW ..................... 167
11.1.8 FINANCIAL OVERVIEW ..................... 168
11.1.9 PRODUCTS OFFERed........................ 168
11.1.10 KEY DEVELOPMENTS ...................... 169
11.1.11 SWOT ANALYSIS ............................ 169
11.1.12 Key Strategy .................................... 170
11.2 TEIJIN LTD. ................................................... 171
11.2.1 COMPANY OVERVIEW ..................... 171
11.2.2 FINANCIAL OVERVIEW .................... 172
11.2.3 PRODUCTS OFFERed....................... 172
11.2.4 KEY DEVELOPMENTS ..................... 172
11.2.5 SWOT ANALYSIS ........................... 173
11.2.6 Key Strategy .................................. 173
SGL GROUP ................................................................ 174
11.2.7 COMPANY OVERVIEW ..................... 174
11.2.8 FINANCIAL OVERVIEW ..................... 175
11.2.9 PRODUCTS OFFERed........................ 175
11.2.10 KEY DEVELOPMENTS ..................... 176
11.2.11 SWOT ANALYSIS ............................. 176
11.2.12 Key Strategy ................................... 177
MATERION CORPORATION .................................. 178
11.2.13 COMPANY OVERVIEW .................... 178
11.2.14 FINANCIAL OVERVIEW ................ 179
11.2.15 PRODUCTS OFFERed...................... 179
11.2.16 KEY DEVELOPMENTS ...................... 179
11.2.17 SWOT ANALYSIS ............................ 180
11.2.18 Key Strategy ................................... 180
UNITECH AEROSPACE .......................................... 181
11.2.19 COMPANY OVERVIEW ................... 181
11.2.20 FINANCIAL OVERVIEW ................... 181
11.2.21 PRODUCTS OFFERed........................ 181
11.2.22 KEY DEVELOPMENTS ...................... 182
11.2.23 SWOT ANALYSIS ............................ 182
11.2.24 Key Strategy .................................. 182
11.3 CARBORUNDUM UNIVERSAL LIMITED ....................................................... 183
11.3.1 COMPANY OVERVIEW ..................... 183
11.3.2 FINANCIAL OVERVIEW ..................... 184
11.3.3 PRODUCTS OFFERed....................... 184
11.3.4 KEY DEVELOPMENTS .................... 184
11.3.5 SWOT ANALYSIS ............................ 185
11.3.6 Key Strategy ............................... 186
CARBON BY DESIGN ............................................. 187
11.3.7 COMPANY OVERVIEW ..................... 187
11.3.8 FINANCIAL OVERVIEW ..................... 187
11.3.9 PRODUCTS OFFERed..................... 187
11.3.10 KEY DEVELOPMENTS .................... 187
11.3.11 SWOT ANALYSIS ............................ 188
11.3.12 Key Strategy ................................. 188
11.4 MITSUBISHI CHEMICAL CORPORATION ............................................................................................................ 189
11.4.1 COMPANY OVERVIEW ..................... 189
11.4.2 FINANCIAL OVERVIEW ................... 190
11.4.3 PRODUCTS OFFERed...................... 190
11.4.4 KEY DEVELOPMENTS ...................... 190
11.4.5 SWOT ANALYSIS ........................... 191
11.4.6 Key Strategy .................................. 191
11.5 SYENSQO ...................................................... 192
11.5.1 COMPANY OVERVIEW .................... 192
11.5.2 FINANCIAL OVERVIEW .................... 193
11.5.3 PRODUCTS OFFERed..................... 193
11.5.4 KEY DEVELOPMENTS ...................... 194
11.5.5 SWOT ANALYSIS ............................ 195
11.5.6 Key Strategy ................................... 195
11.6 DATA CITATIONS ...................................... 196

 

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お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2025/04/11 10:26

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