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データ収集とラベリング市場調査レポート:データタイプ別(テキスト、画像/ビデオ、音声)、業種別(IT、自動車、政府、ヘルスケア、BFSI、小売&Eコマース、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中東・アフリカ、南米):2032年までの市場予測

データ収集とラベリング市場調査レポート:データタイプ別(テキスト、画像/ビデオ、音声)、業種別(IT、自動車、政府、ヘルスケア、BFSI、小売&Eコマース、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中東・アフリカ、南米):2032年までの市場予測


Data Collection and Labelling Market Research Report By Data Type (Text, Image/ Video and Audio), by Vertical (IT, Automotive, Government, Healthcare, BFSI, Retail & E-commerce, and Others), and By Region (North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East and Africa, South America) Market Forecast Till 2032

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出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Market Research Future
マーケットリサーチフューチャー (MRFR)
2024年11月8日 US$4,950
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サマリー

データ収集とラベリング市場調査レポート:データタイプ別(テキスト、画像/ビデオ、音声)、業種別(IT、自動車、政府、ヘルスケア、BFSI、小売&Eコマース、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、南米):2032年までの市場予測
市場概要
2023年のデータ収集・ラベリング市場は27億1,080万米ドルと推定される。2024年から2032年までの年平均成長率(CAGR)は29.4%で、データ収集・ラベリング市場は2024年の29億8410万米ドルから2032年には234億7680万米ドルに拡大すると予測される。老舗企業にとっても、新進気鋭の起業家にとっても、データ収集・ラベリング分野は大きな可能性を秘めている。
データ注釈の質は、自律走行車の訓練において重要な要素である。自律走行車の信頼性と安全性は、最高品質のアノテーションにかかっている。自律走行が成功するかどうかは、正確なデータアノテーションにかかっている。なぜなら、データアノテーションは、路傍の物体や特徴を分類することで、車両を安全にナビゲートすることを可能にするからだ。開発と製造の段階は、不適切なデータ・ラベリング手順によって悪影響を受ける可能性があり、その結果、遅れが生じ、自動運転車の安全性と運用が危険にさらされることになります。データ検証は、自動運転車のデータアノテーションプロセスにおける重要なステップです。データ検証は、アノテーションされたデータの正確性、完全性、トレーニング中のアルゴリズムとの関連性を証明します。自動運転車におけるデータアノテーション品質の将来は、高度なアノテーション技術と自動化により、安全性と精度を向上させることを目指しています。新たな市場セグメントの洞察の創出は、自律走行システムの全体的な安全性と信頼性を向上させる。

市場セグメンテーション
データ収集とラベリング市場は、データの種類に基づいて、テキスト、画像/ビデオ、音声の3つのセグメントに分割されている。
IT、自動車、政府、ヘルスケア、BFSI、小売・Eコマース、その他が、データ収集・ラベリング市場の分野別セグメントである。

地域別展望
米国、カナダ、メキシコが北米を構成している。データ収集とラベリングの必要性は北米全域で高まっている。データ注釈とラベリングは、最先端技術を急速に導入した数多くの重要な企業の本拠地であるこの分野で急速に定着している。構築されるAIや機械学習モデルの複雑化に伴い、企業はデータ処理のニーズを満たすためにこれらのサービスをアウトソーシングする必要があります。
人工知能(AI)と機械学習(ML)は近年、アジア太平洋地域のいくつかの産業、特に中国、日本、インドなどの国々でますます普及している。データ収集とアノテーションの要件は、これらの技術の実世界での応用と連動して指数関数的な速度で増加している。
本調査のヨーロッパ地域には、英国、ドイツ、フランス、その他のヨーロッパ地域が含まれる。主な促進要因は、欧州におけるAIおよびML技術の利用拡大、ならびにデータ収集およびラベリングサービスに対する旺盛な需要であると考えられる。ジェネレーティブAIが進歩し、技術がより展開しやすくなったため、この地域のセクターはAIとMLソリューションを徐々に導入している。
主要プレイヤー
Appen Limited、Telcus International、Global Technology Solutions、Alegion、Labelbox, Inc、Reality AI、Globalme Localization, Inc、Dobility Inc、Scale AI、Trilldata Technologies PVT LTDが市場の主要サプライヤーである。




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目次

目次
1 エグゼクティブ・サマリー 18
2 市場紹介 21
2.1 定義 21
2.2 調査範囲 21
2.3 調査目的 21
2.4 市場構造 22
3 調査方法 23
3.1 概要 23
3.2 データフロー 25
3.2.1 データマイニングプロセス 25
3.3 購入データベース: 26
3.4 二次ソース: 27
3.4.1 二次調査のデータフロー: 28
3.5 一次調査: 29
3.5.1 一次調査のデータフロー: 30
3.5.2 一次調査:インタビュー実施数 31
3.6 市場規模推定のためのアプローチ: 32
3.6.1 消費・貿易アプローチ 32
3.6.2 収益分析アプローチ 32
3.7 データ予測 33
3.7.1 データ予測タイプ 33
3.8 データモデリング 34
3.8.1 ミクロ経済要因分析: 34
3.8.2 データモデリング: 35
4 マーケット・ダイナミクス 38
4.1 はじめに 38
4.2 推進要因 38
4.2.1 ヘルスケア AI アプリケーションの増加 38
4.2.2 eコマースの急増 39
4.3 阻害要因 40
4.3.1 データのプライバシーとセキュリティに関する懸念 40
4.3.2 トレーニングデータの品質不足に関する問題 40
4.4 チャンス 41
4.4.1 自律技術の成長 41
4.4.2 クラウドソーシングデータのラベリング人気の高まり 42
5 市場要因分析 43
5.1 バリューチェーン分析 43
5.1.1 データ収集 43
5.1.2 データの前処理 43
5.1.3 適切なベンダーやツールの選択 43
5.1.4 注釈ガイドライン 43
5.1.5 アノテーション 43
5.1.6 品質保証(QA) 44
5.1.7 データのエクスポート
5.2 ポーターの5つの力モデル 45
5.2.1 新規参入の脅威 45
5.2.2 供給者の交渉力 46
5.2.3 代替品の脅威 46
5.2.4 買い手の交渉力 46
5.2.5 ライバルの激しさ 46
5.3 COVID-19の影響分析 47
5.3.1 市場インパクト分析 47
5.3.2 地域別の影響 47
5.3.3 機会と脅威の分析
6 データ収集とラベリングの世界市場、データタイプ別 49
6.1 概要
6.2 テキスト
6.3 画像/ビデオ
6.4 音声 51
7 データ収集とラベリングの世界市場:垂直市場別 53
7.1 はじめに
7.2 IT
7.3 自動車 55
7.4 政府 56
7.5 ヘルスケア 56
7.6 BFSI 56
7.7 小売・Eコマース 57
7.8 その他
8 データ収集とラベリングの世界市場、地域別 59
8.1 概要
データ収集とラベリングの世界市場、地域別、2023 vs 2032 (百万米ドル) 59
8.2 北米 60
8.2.1 米国 63
8.2.2 カナダ 64
8.3 欧州 65
8.3.1 英国 69
8.3.2 ドイツ 70
8.3.3 フランス 71
8.3.4 イタリア 72
8.3.5 スペイン 73
8.3.6 その他のヨーロッパ 74
8.4 アジア太平洋地域 75
8.4.1 中国 78
8.4.2 日本 79
8.4.3 インド 80
8.4.4 韓国 81
8.4.5 オーストラリア 82
8.4.6 その他のアジア太平洋地域 83
8.5 世界のその他の地域 85
8.5.1 中東 88
8.5.2 アフリカ 89
8.5.3 ラテンアメリカ 90
9 競争環境 91
9.1 はじめに 91
9.2 市場シェア分析、2023年 91
9.3 競合のダッシュボード 92
スマ・リングエ・テクノロジーズ 92
5 92
APPEN 92
4 92
IBM 92
5 92
ラベルボックス 92
4 92
テルスインターナショナル 92
4 92
9.4 主要プレーヤーの財務マトリックス 93
9.5 主要開発と成長戦略 93
9.5.1 製品開発 93
9.5.2 パートナーシップ/契約/提携 95
10 会社概要 97
10.1 アペン・リミテッド 97
10.1.1 会社概要 97
10.1.2 財務概要 98
10.1.3 提供製品 98
10.1.4 主要な開発 99
10.1.5 swot分析 100
10.1.6 主要戦略 100
10.2 テルス・インターナショナル 101
10.2.1 会社概要 101
10.2.2 財務概要 102
10.2.3 提供製品 102
10.2.4 主要な開発 103
10.2.5 swot分析 103
10.2.6 主要戦略 104
10.3 グローバル・テクノロジー・ソリューションズ 105
10.3.1 会社概要 105
10.3.2 財務概要 105
10.3.3 提供製品 106
10.4 アレジオン 107
10.4.1 会社概要 107
10.4.2 財務概要 108
10.4.3 提供製品 108
10.4.4 主要開発商品 109
10.4.5 swot分析 109
10.4.6 主要戦略 109
10.5 ラベルボックス110
10.5.1 会社概要 110
10.5.2 財務概要 110
10.5.3 提供製品 110
10.5.4 主要開発 111
10.5.5 swot分析 112
10.5.6 主要戦略 112
10.6 ルネサス エレクトロニクス 113
10.6.1 会社概要 113
10.6.2 財務概要 113
10.6.3 提供製品 114
10.6.4 主要開発商品 115
10.6.5 swot分析 116
10.6.6 主要戦略 117
10.7 スマ・リングエ・テクノロジーズ 118
10.7.1 会社概要 118
10.7.2 財務概要 118
10.7.3 提供製品 119
10.7.4 主要開発製品 119
10.7.5 swot分析 120
10.7.6 主要戦略 120
10.8 ドビリティ・インク 121
10.8.1 会社概要 121
10.8.2 財務概要 121
10.8.3 提供製品 122
10.8.4 主要な開発 122
10.8.5 swot分析 122
10.8.6 主要戦略 123
10.9 スケール・アイ株式会社 124
10.9.1 会社概要 124
10.9.2 財務概要 124
10.9.3 提供製品 124
10.9.4 主要な開発 125
10.9.5 swot分析 126
10.9.6 主要戦略 126
10.10 アイビーエムコーポレーション 127
10.10.1 会社概要 127
10.10.2 財務概要 127
10.10.3 提供製品 128
10.10.4 主要開発製品 129
10.10.5 swot分析 130
10.10.6 主要戦略 130

 

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Summary

Data Collection and Labelling Market Research Report By Data Type (Text, Image/ Video and Audio), by Vertical (IT, Automotive, Government, Healthcare, BFSI, Retail & E-commerce, and Others), and By Region (North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East and Africa, South America) Market Forecast Till 2032
Overview of the Market
In 2023, the data collection and labeling market was estimated to be worth USD 2,701.8 million. With a compound annual growth rate (CAGR) of 29.4% from 2024 to 2032, the data collecting and labeling market is expected to increase from USD 2,984.1 million in 2024 to USD 23,476.8 million by 2032. For both well-established companies and up-and-coming entrepreneurs, the data collection and labeling sector has enormous prospects.
The quality of data annotations is a key factor in training autonomous cars. The reliability and safety of autonomous vehicles depend on the highest quality annotations. The success of autonomous driving depends on accurate data annotation since it enables vehicles to navigate safely by classifying roadside objects and features. The stages of development and manufacture can be adversely affected by inadequate data labeling procedures, which can result in delays and jeopardize the security and operation of self-driving automobiles. Data validation is a crucial step in the data annotation process for self-driving automobiles since it ensures reliable and accurate algorithm training. It attests to the accuracy, completeness, and relevance of the annotated data to the algorithms under training. The future of data annotation quality in self-driving cars aims to improve safety and accuracy through advanced annotation techniques and automation. The creation of new market segment insights will improve the overall safety and dependability of autonomous driving systems

Market Segmentation
The data collection and labeling market has been divided into three segments based on the type of data: text, image/video, and audio.
IT, Automotive, Government, Healthcare, BFSI, Retail & E-commerce, and Others are the segments of the Data Collection and Labeling Market based on Vertical.

Regional Perspectives
The United States, Canada, and Mexico make up North America. The necessity for data collection and labeling has grown across North America. Data annotation and labeling have rapidly taken root in this sector, which is home to numerous significant enterprises that have adopted cutting-edge technology rapidly. Businesses must outsource these services to meet their data processing needs due to the growing complexity of the AI and machine learning models being built.
Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML) have been increasingly prevalent in several industries in the Asia-Pacific area in recent years, particularly in nations like China, Japan, India, and others. The requirement for data collection and annotation is increasing at an exponential rate in tandem with the real-world applications of these technologies.
The study's Europe region includes the UK, Germany, France, and the rest of Europe. The primary drivers are thought to be the growing use of AI and ML technologies in Europe as well as the strong demand for data collection and labeling services. Since generative AI has advanced and made the technologies more deployable, the region's sectors are progressively implementing AI and ML solutions.
Key Players
Appen Limited, Telcus International, Global Technology Solutions, Alegion, Labelbox, Inc., Reality AI, Globalme Localization, Inc., Dobility Inc., Scale AI, and Trilldata Technologies PVT LTD are the leading suppliers in the market.




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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY 18
2 MARKET INTRODUCTION 21
2.1 DEFINITION 21
2.2 SCOPE OF THE STUDY 21
2.3 RESEARCH OBJECTIVE 21
2.4 MARKET STRUCTURE 22
3 RESEARCH METHODOLOGY 23
3.1 OVERVIEW 23
3.2 DATA FLOW 25
3.2.1 DATA MINING PROCESS 25
3.3 PURCHASED DATABASE: 26
3.4 SECONDARY SOURCES: 27
3.4.1 SECONDARY RESEARCH DATA FLOW: 28
3.5 PRIMARY RESEARCH: 29
3.5.1 PRIMARY RESEARCH DATA FLOW: 30
3.5.2 PRIMARY RESEARCH: NUMBER OF INTERVIEWS CONDUCTED 31
3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION: 32
3.6.1 CONSUMPTION & NET TRADE APPROACH 32
3.6.2 REVENUE ANALYSIS APPROACH 32
3.7 DATA FORECASTING 33
3.7.1 DATA FORECASTING TYPE 33
3.8 DATA MODELING 34
3.8.1 MICROECONOMIC FACTOR ANALYSIS: 34
3.8.2 DATA MODELING: 35
4 MARKET DYNAMICS 38
4.1 INTRODUCTION 38
4.2 DRIVERS 38
4.2.1 RISE IN HEALTHCARE AI APPLICATION 38
4.2.2 RAPIDLY INCREASING IN E COMMERCE 39
4.3 RESTRAINTS 40
4.3.1 DATA PRIVACY AND SECURITY CONCERNS 40
4.3.2 PROBLEMS RELATED TO INADEQUATE TRAINING DATA QUALITY 40
4.4 OPPORTUNITY 41
4.4.1 GROWTH OF AUTONOMOUS TECHNOLOGY 41
4.4.2 GROWING POPULARITY OF LABELLING CROWDSOURCED DATA 42
5 MARKET FACTOR ANALYSIS 43
5.1 VALUE CHAIN ANALYSIS 43
5.1.1 DATA COLLECTION 43
5.1.2 DATA PREPROCESSING 43
5.1.3 SELECT THE RIGHT VENDOR OR TOOL 43
5.1.4 ANNOTATION GUIDELINES 43
5.1.5 ANNOTATION 43
5.1.6 QUALITY ASSURANCE (QA) 44
5.1.7 DATA EXPORT 44
5.2 PORTER'S FIVE FORCES MODEL 45
5.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS 45
5.2.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 46
5.2.3 THREAT OF SUBSTITUTES 46
5.2.4 BARGAINING POWER OF BUYERS 46
5.2.5 INTENSITY OF RIVALRY 46
5.3 COVID-19 IMPACT ANALYSIS 47
5.3.1 MARKET IMPACT ANALYSIS 47
5.3.2 REGIONAL IMPACT 47
5.3.3 OPPORTUNITY AND THREAT ANALYSIS 47
6 GLOBAL DATA COLLECTION AND LABELLING MARKET, BY DATA TYPE 49
6.1 OVERVIEW 49
6.2 TEXT 51
6.3 IMAGE/ VIDEO 51
6.4 AUDIO 51
7 GLOBAL DATA COLLECTION AND LABELLING MARKET, BY VERTICAL 53
7.1 INTRODUCTION 53
7.2 IT 55
7.3 AUTOMOTIVE 55
7.4 GOVERNMENT 56
7.5 HEALTHCARE 56
7.6 BFSI 56
7.7 RETAIL & E-COMMERCE 57
7.8 OTHERS 57
8 GLOBAL DATA COLLECTION AND LABELLING MARKET, BY REGION 59
8.1 OVERVIEW 59
GLOBAL DATA COLLECTION AND LABELLING MARKET, BY REGION, 2023 VS 2032 (USD MILLION) 59
8.2 NORTH AMERICA 60
8.2.1 US 63
8.2.2 CANADA 64
8.3 EUROPE 65
8.3.1 UK 69
8.3.2 GERMANY 70
8.3.3 FRANCE 71
8.3.4 ITALY 72
8.3.5 SPAIN 73
8.3.6 REST OF EUROPE 74
8.4 ASIA-PACIFIC 75
8.4.1 CHINA 78
8.4.2 JAPAN 79
8.4.3 INDIA 80
8.4.4 SOUTH KOREA 81
8.4.5 AUSTRALIA 82
8.4.6 REST OF ASIA-PACIFIC 83
8.5 REST OF THE WORLD 85
8.5.1 MIDDLE EAST 88
8.5.2 AFRICA 89
8.5.3 LATIN AMERICA 90
9 COMPETITIVE LANDSCAPE 91
9.1 INTRODUCTION 91
9.2 MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 91
9.3 COMPETITOR DASHBOARD 92
SUMMA LINGUAE TECHNOLOGIES 92
5 92
APPEN 92
4 92
IBM 92
5 92
LABELBOX 92
4 92
TELUS INTERNATIONAL 92
4 92
9.4 MAJOR PLAYERS FINANCIAL MATRIX 93
9.5 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES 93
9.5.1 PRODUCT DEVELOPMENT 93
9.5.2 PARTNERSHIPS/AGREEMENTS/CONTRACTS/COLLABORATIONS 95
10 COMPANY PROFILE 97
10.1 APPEN LIMITED 97
10.1.1 COMPANY OVERVIEW 97
10.1.2 FINANCIAL OVERVIEW 98
10.1.3 PRODUCTS OFFERED 98
10.1.4 KEY DEVELOPMENTS 99
10.1.5 SWOT ANALYSIS 100
10.1.6 KEY STRATEGIES 100
10.2 TELUS INTERNATIONAL 101
10.2.1 COMPANY OVERVIEW 101
10.2.2 FINANCIAL OVERVIEW 102
10.2.3 PRODUCTS OFFERED 102
10.2.4 KEY DEVELOPMENTS 103
10.2.5 SWOT ANALYSIS 103
10.2.6 KEY STRATEGIES 104
10.3 GLOBAL TECHNOLOGY SOLUTIONS 105
10.3.1 COMPANY OVERVIEW 105
10.3.2 FINANCIAL OVERVIEW 105
10.3.3 PRODUCTS OFFERED 106
10.4 ALEGION 107
10.4.1 COMPANY OVERVIEW 107
10.4.2 FINANCIAL OVERVIEW 108
10.4.3 PRODUCTS OFFERED 108
10.4.4 KEY DEVELOPMENTS 109
10.4.5 SWOT ANALYSIS 109
10.4.6 KEY STRATEGIES 109
10.5 LABELBOX, INC 110
10.5.1 COMPANY OVERVIEW 110
10.5.2 FINANCIAL OVERVIEW 110
10.5.3 PRODUCTS OFFERED 110
10.5.4 KEY DEVELOPMENTS 111
10.5.5 SWOT ANALYSIS 112
10.5.6 KEY STRATEGIES 112
10.6 RENESAS ELECTRONICS CORPORATION 113
10.6.1 COMPANY OVERVIEW 113
10.6.2 FINANCIAL OVERVIEW 113
10.6.3 PRODUCTS OFFERED 114
10.6.4 KEY DEVELOPMENTS 115
10.6.5 SWOT ANALYSIS 116
10.6.6 KEY STRATEGIES 117
10.7 SUMMA LINGUAE TECHNOLOGIES 118
10.7.1 COMPANY OVERVIEW 118
10.7.2 FINANCIAL OVERVIEW 118
10.7.3 PRODUCTS OFFERED 119
10.7.4 KEY DEVELOPMENTS 119
10.7.5 SWOT ANALYSIS 120
10.7.6 KEY STRATEGIES 120
10.8 DOBILITY INC. 121
10.8.1 COMPANY OVERVIEW 121
10.8.2 FINANCIAL OVERVIEW 121
10.8.3 PRODUCTS OFFERED 122
10.8.4 KEY DEVELOPMENTS 122
10.8.5 SWOT ANALYSIS 122
10.8.6 KEY STRATEGIES 123
10.9 SCALE AI INC. 124
10.9.1 COMPANY OVERVIEW 124
10.9.2 FINANCIAL OVERVIEW 124
10.9.3 PRODUCTS OFFERED 124
10.9.4 KEY DEVELOPMENTS 125
10.9.5 SWOT ANALYSIS 126
10.9.6 KEY STRATEGIES 126
10.10 IBM CORPORATION 127
10.10.1 COMPANY OVERVIEW 127
10.10.2 FINANCIAL OVERVIEW 127
10.10.3 PRODUCTS OFFERED 128
10.10.4 KEY DEVELOPMENTS 129
10.10.5 SWOT ANALYSIS 130
10.10.6 KEY STRATEGIES 130

 

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