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ターミナルトラクター市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Terminal Tractor Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

ターミナルトラクター市場は、2020年には6億6,200万米ドル、2026年には8億6,100万米ドルに達すると予想され、予測期間(2021年~2026年)には4%以上のCAGRを記録します。 COVID-19のパンデミックは、他のほぼ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

ターミナルトラクター市場は、2020年には6億6,200万米ドル、2026年には8億6,100万米ドルに達すると予想され、予測期間(2021年~2026年)には4%以上のCAGRを記録します。

COVID-19のパンデミックは、他のほぼすべての産業に影響を与えており、サプライチェーンの混乱や製造装置の停止により、必要な重要部品の生産が遅れるなど、ターミナル・トラクター市場への影響は避けられませんでした。しかし、予測期間中、同市場は安定した成長が見込まれています。

これは、港湾ターミナルの自動化や、低排出ガス・低燃費を実現するための電気自動車やハイブリッド車の需要が高まっていることに起因しています。また、アジアや中東諸国における貿易活動の活発化も、ターミナルトラクターの導入を促進する要因となっています。また、コンテナハンドリングに対する需要の高まりも、ターミナルトラクター市場の成長に大きく影響しています。

アジア太平洋地域は、ターミナル・トラクターの需要が高いコンテナ港が多数存在するため、最大の市場シェアを有しています。ヨーロッパでは、海洋活動の活発化とターミナル・トラクターの自動化により、予測期間中に最も急速な成長が見込まれています。

主な市場動向

自動化されたターミナル・トラクターへの需要の高まり

燃料価格の高騰は、電動ターミナル・トラクターの需要を高めています。電気式ターミナルトラクターは、ゼロエミッションや比較的少ないエネルギー消費などの特徴があり、様々なエンドユーザーの間で有力な選択肢となっています。また、電気式ターミナル・トラクターは、従来のディーゼル式ターミナル・トラクターに比べて、はるかにスムーズで平坦、かつ滑りやすいという特徴があります。

AGCO社の8700S SerieSトラクターは、複数の農作業に適しています。5インチ×9インチのタッチスクリーンは、トラクター全体の機能を向上させる機能をオペレーターに提供し、高度に統合された技術は、トラクターとそのギアの必要な制御を確実にします。Datatronic 5のビデオ・モードでは、コンソール・シェードを通してオンボード・カメラからの関連画像や描写が表示され、オペレーターがより安全にトラクターを操作できるようになっています。

一方、Ottawaは、市場で最も標準的なターミナル・トラクターの一つです。このモデルは、必要な力とコントロールを提供するだけでなく、ビジネスが環境に与える悪影響を軽減するために、様々な環境に優しいアップグレードを行っています。

ヨーロッパが大きな成長を遂げると予想

ヨーロッパは、ドイツ、イギリス、スペインなどのヨーロッパ諸国の堅調な経済と、ターミナル・トラクターの主要メーカーの存在により、予測期間中、最大の市場となることが予想されます。Konecranes、Kalmar、MAFI、CVS Ferrari、MOL CYなどの主要メーカーが、ディーラーや販売網を通じて世界市場に参入しています。

また、この地域では、自動化技術の導入率が高いです。自動化された機器は生産性を向上させます。この地域には、ECT Delta Portターミナル(オランダ)やHHLA CTAターミナル(ドイツ)などの自動化されたターミナルがあります。この地域では、自動化されたターミナルの数が増え、ターミナル・トラクターの成長をさらに促進することが期待されています。

欧州では、海洋活動や貿易活動が、天然資源や貿易・輸送へのアクセス、レクリエーションの機会を提供し、長年にわたり経済成長の原動力となってきました。また、消費者の電子商取引プラットフォームへの移行は、物流や流通の処理に適用できるターミナル・トラクターのメーカーに大きなチャンスを提供しています。

同時に、メーカーは、いくつかの国で生産工場が再開されたことにより、回復段階に向かうことができると楽観視しており、これにより欧州におけるターミナル・トラクター市場の進捗が安定することが予見されます。

競争状況

ターミナル・トラクター市場は、中程度の規模の市場であり、複数のプレイヤーが市場シェアの小さな部分を占めています。市場の著名な企業としては、Kalmar、Konecranes、Sany、Hysterなどが挙げられます。これらのプレーヤーは、環境を保護し、高出力を生み出すグリーンでクリーンな燃料を使用したトラクターを提供するために、ターミナルトラクターの研究開発に多額の投資を行っています。例えば-

2019年2月、KalmarはNFI Industriesとの提携を発表し、カリフォルニア州の配送センターで使用されるKalmar Ottawa Electric T2E Terminal Tractorsを25台供給することを決定しました。

2019年6月、ボルボはターミナル・トラクターの製品ポートフォリオの拡大を目指し、ボルボ・ペンタの電動ドライブラインを搭載した電動ターミナル・トラクターを発表しました。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.2 サプライヤーのバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場のセグメンテーション
5.1 推進力の種類
5.1.1 ディーゼル
5.1.2 ハイブリッド
5.1.3 電気
5.2 アプリケーション
5.2.1 内水域および海洋
5.2.2 鉄道
5.2.3 その他のアプリケーション
5.3 地理的条件
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 その他の北アメリカ地域
5.3.2 欧州
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 スペイン
5.3.2.5 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 インド
5.3.3.2 中国
5.3.3.3 日本
5.3.3.4 韓国
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 その他の地域
5.3.4.1 南アメリカ
5.3.4.2 中近東・アフリカ

6 競争状況
6.1 ベンダーのマーケットシェア
6.2 企業プロフィール*1
6.2.1 Konecranes Oyj
6.2.2 Kalmar Global
6.2.3 CVS Ferrari SPA
6.2.4 Sany Heavy Industry Co.Ltd.
6.2.5 ハイスター
6.2.6 リンデPLC
6.2.7 ボルボAB
6.2.8 Mol CY
6.2.9 Liebherr Group
6.2.10 テルバーグ・グループBV

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響に関する評価

9 ディスクリマー

 

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Summary

The terminal tractor market was valued at USD 662 million in 2020, and it is expected to reach USD 861 million by 2026, registering a CAGR of above 4% during the forecast period (2021 – 2026).

The COVID-19 pandemic has affected almost every other industry in the market, and the impact on the terminal tractor market has been inevitable as supply chain disruptions and shutdown of manufacturing units delayed the production of necessary critical components. However, the market is expected to witness steady growth during the forecast period.

This market growth can be attributed to port terminal automation and the rising demand for electric and hybrid equipment for lower emissions and fuel consumption. Other positive factors responsible for the adoption of terminal tractors are increasing trade activities in Asian and Middle Eastern countries. In addition, the increasing demand for container handling is also largely influencing the growth of the terminal tractor market.

Geographically, Asia-Pacific holds the largest market share as the region consists of a large number of container ports where the demand for terminal tractors is high. Europe is anticipated to witness the fastest growth during the forecast period due to increased maritime activities and the adoption of automated terminal tractors.

Key Market Trends

Growing Demand for Automated Terminal Tractors

The rise in fuel prices contributes to the demand for electric terminal tractors. Traits like zero emissions and relatively less energy consumption have made them a viable choice among various end users. Also, electric terminal tractors are far smoother, flatter, and slicker than traditional diesel-operated terminal tractors.

The 8700S SerieS tractors by AGCO are suitable for multiple farming operations. When the 5″x 9″ touchscreen provides the operator with the facility to elevate the overall tractor functions, the highly integrated technology within ensures the much-needed control of the tractor and its gears. The Datatronic 5’s video mode exhibits relevant images and depictions from an onboard camera through the console shade, helping operators to rear the tractors in a much safer way.

Ottawa, on the other hand, is one of the most standard terminal tractors in the market. Apart from providing the required clout and control, this model also keeps up a variety of eco-friendly upgrades that can help diminish the adverse impact a business has on the environment.

Europe is Expected to Witness Significant Growth

Europe is expected to be the largest market during the forecast period due to the presence of robust economies of European countries such as Germany, the United Kingdom, and Spain, along with the presence of leading manufacturers of terminal tractors. Konecranes, Kalmar, MAFI, CVS Ferrari, and MOL CY are key manufacturers catering to the global market through dealer and distribution networks.

Also, this region has a high adoption rate of automation technologies. Equipment with high automation levels increase productivity. This region is home to automated terminals such as the ECT Delta Port terminal (Netherlands) and the HHLA CTA terminal (Germany). The number of automated terminals is expected to increase in this region, further driving the growth of terminal tractors.

In Europe, marine and trade activities have long been drivers of economic growth, providing natural resources and access to trade and transport and opportunities for recreation. In addition, the consumer shift toward e-commerce platforms is offering a significant opportunity to terminal tractor manufacturers for their applicability in logistics and distribution handling.

At the same time, manufacturers are optimistic that the resumption of production plants across several countries will enable them to move toward a recovery phase, which is foreseen to stabilize the progress of the terminal tractor market in Europe.

Competitive Landscape

The terminal tractor market is moderately consolidated, with several players accounting for a smaller portion of the market share. Some of the prominent companies in the market are Kalmar, Konecranes, Sany, Hyster, and others. These players are investing heavily in the R&D of terminal tractors to provide green and clean fuel-driven tractors to protect the environment and generate high power. For instance-

In February 2019, Kalmar announced its partnerships with NFI Industries to supply 25 Kalmar Ottawa Electric T2E Terminal Tractors to be used in the distribution centers in California.

In June 2019, Volvo introduced its electrified terminal tractor featuring a Volvo Penta electric driveline, with the aim of expanding its terminal tractor product portfolio.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Propulsion Type
5.1.1 Diesel
5.1.2 Hybrid
5.1.3 Electric
5.2 Application
5.2.1 Inland Waterways and Marine
5.2.2 Railways
5.2.3 Other Applications
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Spain
5.3.2.5 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 South America
5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Konecranes Oyj
6.2.2 Kalmar Global
6.2.3 CVS Ferrari SPA
6.2.4 Sany Heavy Industry Co. Ltd
6.2.5 Hyster
6.2.6 Linde PLC
6.2.7 Volvo AB
6.2.8 Mol CY
6.2.9 Liebherr Group
6.2.10 Terberg Group BV

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS **

8 ASSESSMENT OF THE COVID-19 IMPACT ON THE MARKET

9 DISCLAIMER

 

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