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レコメンデーションエンジン市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Recommendation Engine Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

レコメンデーションエンジン市場は、2020年に21.2億米ドル、2021年から2026年の間に37.46%のCAGRを記録し、2026年には151.3億米ドルに達すると予想されています。インターネット上の情報量が増加し、ユーザー数が... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

レコメンデーションエンジン市場は、2020年に21.2億米ドル、2021年から2026年の間に37.46%のCAGRを記録し、2026年には151.3億米ドルに達すると予想されています。インターネット上の情報量が増加し、ユーザー数が大幅に増加している中、企業はユーザーの好みに合わせて情報を検索、マッピングし、提供することが不可欠になっています。

- 企業数の増加と企業間の競争の激化に伴い、多くの企業が人工知能(AI)などの技術を自社のアプリケーション、ビジネス、分析、サービスと統合しようとしています。世界の大半の企業は、デジタルトランスフォーメーションを追求し、顧客や従業員の体験の向上に注力しており、これらは自動化ソリューションによって活用されています。
- 世界各国の政府がCOVID-19の感染を抑制するために自宅待機を実施していることから、人々は自宅に引きこもり、オンラインショッピングや商品の大量購入が増加しています。その結果、サプライチェーンに大きなストレスがかかりました。そのため、小売企業の中のこのようなサプライチェーンのプレーヤーは、AIやスマートアナリティクスを導入してレジリエンスを確保しようとしています。
- デジタルトランスフォーメーションは、小売企業に、新規顧客の獲得、既存顧客との関係強化、オペレーションコストの削減、従業員のモチベーション向上などの機会を提供します。これらのメリットは、とりわけ、収益とマージンにプラスの影響をもたらします。このようなプラスの影響により、予測期間中、レコメンデーションエンジンを採用する大きな機会が生まれると考えられます。
- デジタルコマース市場の拡大と運営予算の逼迫により、Eコマースプレイヤーは、投資すべきテクノロジーと見送るべきテクノロジーに関して、賢明な選択をすることができます。便利で一貫性のあるショッピング体験を求める顧客とそのニーズを理解するために、小売業者は店舗を変革し、デジタルでビジネスを前進させる必要があります。
- また、マルチクラウド機能の高まりや、クラウドベースのインテリジェンスサービスへのニーズの高まりは、サービスとしてのAIの需要を促進しています。IBMは、2021年までに98%の組織がマルチクラウド・アーキテクチャを採用し、41%がマルチクラウド管理戦略を、38%がマルチクラウド環境を運用するための手順やツールを持つようになると述べています。

主な市場動向

IT・通信業界は、レコメンデーション・エンジン市場の有望な成長を示している。 h率。

熾烈な競争が繰り広げられているモバイルおよびブロードバンドサービス市場において、大手プロバイダーは、加入者の嗜好、人口統計、購買習慣などを理解することの重要性を認識しています。流通しているあらゆる情報を利用して、顧客へのサービスを向上させ、クロスセルやアップセルを効果的に行うことができれば、大きなアドバンテージとなります。

- 技術の進歩により、プロバイダーはジオロケーションに関する大量の情報を収集できるようになりました。課題は、このデータを効果的に処理し、既存の顧客情報と組み合わせることで、マーケティングキャンペーンの成功率をほぼリアルタイムで向上させ、便利で適切なサービスやインセンティブを提供してROIを高めることです。
- 本研究では、通信分野の様々なサービスに対するユーザの嗜好を集めたデータセットに協調フィルタリングアルゴリズムを組み合わせることで、通信分野のレコメンデーションシステムを提案・実装しています。また、NetflixやAmazon Primeへの加入など、通信事業者が提供するバンドルサービスも、レコメンデーションエンジンの影響を大きく受けています。
- また、IT業界では、MLやAIアルゴリズムの助けを借りて製品推奨チャットボットを構築するために、レコメンデーションエンジンが徐々に採用されています。例えば、gnani.aiは、ユーザーの好みやチャット履歴に基づいてパーソナライズされたレコメンデーションチャットボットを提供しています。これにより、より多くの顧客をセールスファネルの最終段階に誘導しています。
- さらに、ベンダーは通信業界が強い足場を持つために、リコメンデーションエンジン市場で新しいソリューションを展開しています。例えば、2021年1月、Envestnet Inc.は、企業組織向けのレコメンデーションエンジンの新バージョンの発売を発表しました。
- IT・通信業界は、予測期間中に成長が見込まれています。このエンドユーザー業界の企業が、顧客体験を向上させ、顧客維持率を高めるための投資や取り組みを重視するようになっていることと、ソーシャルメディアの普及率の高さが、市場の成長を後押しする可能性があります。

ヨーロッパ地域は、市場で2番目に高い成長率を記録しています。

- ヨーロッパ地域では、ドイツ、フランス、イギリス、イタリアなどがインターネットユーザー数の多い国として知られています。国際電気通信連合によると、2020年6月のインターネットユーザー数は、ドイツが7,913万人、次いでフランスが6,040万人、イタリアが5,480万人、スペインが4,296万人となっています。
- 今回のパンデミックにより、デジタルサービスやEコマースの導入が加速しています。企業は、デジタルチャネルでの新規顧客の獲得により、市場シェアが急上昇しています。この地域では、Covid-19と経済の回復を目指しており、関連性のある有意義な方法で顧客と関わることができる企業は、より強い成長率を実現することが期待されています。その結果、オンラインチャネルを最大限に活用して収益を上げるために、様々なエンドユーザー産業がレコメンデーションエンジンを活用しています。
- また、この地域では小売市場が成長しており、様々なオンラインプラットフォームを通じたレコメンデーションが大きく貢献しています。その結果、この地域では、業界に合わせてカスタマイズされたレコメンデーション・エンジンが急増しています。
- AIや機械学習の需要が高まっています。その他の業界では、レコメンデーション・エンジンが、顧客の注文履歴、支出能力、「近くの店」への嗜好などに基づいて、顧客が好む食事の詳細を提供するため、採用率が伸びています。
- その結果、「Takeaway.com」や「Just Eat」などのローカルサービスが利用しやすくなりました。また、この地域では、Uber Eatsのような食品注文プラットフォームの参入が相次いでおり、予測期間中にレコメンデーションエンジンベンダーにさらなる機会を提供する可能性があります。

競争状況

レコメンデーションエンジン市場は、数社の大手企業で構成されており、競争は緩やかです。市場シェアに関しては、現在、一部のプレイヤーが市場を支配しています。しかし、AIベースのプラットフォームにおける分析の進歩に伴い、新しいプレーヤーが市場での存在感を高め、新興国でのビジネスの足跡を拡大しています。そのため、市場の集中度は低くなっています。

- 2021年5月 - IBMは、マーケティング担当者が文脈上の関連性だけではなく、その先に進むことができるように設計されたOTTおよびビデオ向けのIBM Watson Advertising Acceleratorの拡張を発表しました。Acceleratorは、人工知能を活用してOTT広告クリエイティブを動的に最適化し、従来の広告識別子に依存せず、キャンペーンの成果を大規模に向上させることを目的としています。ほとんどのストリーミングプラットフォームと互換性がありますが、IBMはAcceleratorの採用を拡大するために、プログラマティックおよびコンバージドビデオソリューションの業界リーダーであるXandrと緊密に連携しています。
- 2021年1月 - Google Cloudは、パーソナライズされたオンラインショッピングを強化するための新しいソリューション群で、オンライン小売業者向けのAIレコメンデーションエンジンを発表しました。Product Discovery Solutions for Retailには、高度にパーソナライズされた商品推奨を大規模かつすべてのチャネルで提供できるレコメンデーションAIが含まれています。
- 2020年11月 - データの表示方法を変更したRecolizeツールのバージョン7.0.0を発表しました。新バージョンでは、棒グラフ、円グラフ、折れ線グラフを使用して、収益とシェアを整理して表示します。また、顧客数、行動パターン、成長性、コンバージョン数など、ユーザーにとって重要な情報を表示します。
- 2020年7月 - Adobe Targetは、アドビのAI技術であるAdobe Senseiによる新しいAuto-Allocate、Auto-Target、Recommendationsの人工知能を活用したテストとパーソナライゼーション機能により、Adobe Analyticsを活用したレポートを増加させました。

このレポートを購入する理由

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- 3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 イントロダクション
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場に関する考察
4.1 市場の概要
4.2 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.2.2 バイヤーのバーゲニング・パワー
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 競合製品の脅威
4.2.5 競合他社との競争の激しさ
4.3 COVID-19の市場への影響
4.4 テクノロジースナップショット
4.4.1 地理的空間認識
4.4.2 コンテキストアウェア(機械学習と深層学習、自然言語処理
4.5 Emerging Use-case(複数のエンドユーザーによるリコメンデーションエンジンの活用に関連する主なユースケース

5 市場力学
5.1 マーケットドライバー
5.1.1 モバイルとウェブでのデジタルコマース体験のカスタマイズに対する需要の高まり
5.1.2 マーチャンダイジングと在庫ルールの管理を目的とした小売業者の採用拡大
5.2 市場の課題
5.2.1 ユーザーの嗜好の変化に伴う誤ったラベル付けに関する複雑さ

6 市場区分
6.1 デプロイメントモード
6.1.1 オンプレミス
6.1.2 クラウド
6.2 タイプ
6.2.1 コラボレーティブ・フィルタリング
6.2.2 コンテンツベースのフィルタリング
6.2.3 ハイブリッド推薦システム
6.2.4 その他のタイプ
6.3 エンドユーザー産業
6.3.1 ITおよびテレコミュニケーション
6.3.2 BFSI
6.3.3 小売
6.3.4 メディア・エンタテインメント
6.3.5 ヘルスケア
6.3.6 その他のエンドユーザー産業
6.4 地域別
6.4.1 北アメリカ
6.4.2 欧州
6.4.3 アジア太平洋地域
6.4.4 ラテンアメリカ
6.4.5 中近東・アフリカ

7 競争力のある情報
7.1 企業プロフィール
7.1.1 IBMコーポレーション
7.1.2 Google LLC (Alphabet Inc.)
7.1.3 アマゾンウェブサービス株式会社(Amazon Web Services Inc.
7.1.4 マイクロソフト・コーポレーション
7.1.5 株式会社セールスフォース・ドットコム(Salesforce.com Inc.
7.1.6 Unbxd Inc.
7.1.7 オラクル・コーポレーション
7.1.8 インテル株式会社
7.1.9 SAP SE
7.1.10 ヒューレット・パッカード・エンタープライズ株式会社
7.1.11 キュービット・デジタル社
7.1.12 Algonomy Software Pvt Ltd.
7.1.13 レコライズ社
7.1.14 アドビシステムズ株式会社
7.1.15 株式会社ダイナミック・イールド(Dynamic Yield Inc.
7.1.16 キボ・コマース
7.1.17 Netflix Inc.

8 投資分析

9 市場機会と将来の動向

 

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Summary

The Recommendation Engine market was valued at USD 2.12 billion in 2020, and it is expected to reach USD 15.13 billion by 2026, registering a CAGR of 37.46% during the period of 2021-2026. With the growing amount of information over the internet along with a significant rise in the number of users, it is becoming essential for companies to search, map and provide them with the relevant chunk of information according to their preferences and tastes.

- With the growing number of enterprises and the rising competition among them, many companies are trying to integrate technologies, like artificial intelligence (AI), with their applications, businesses, analytics, and services. Majority of the organizations globally are pursuing digital transformation, focusing on improving the experience of customers and employees, which are being leveraged by automation solutions.
- With governments worldwide enforcing lockdown to home quarantines to curb transmission of COVID-19, people are staying back at home, which has led to increased online shopping and bulk buying of goods. This resulted in massive supply chain stress. Thus, such supply chain players amongst retailers are looking to deploy AI and smart analytics to ensure resilience.
- Digital transformation provides opportunities for retailers to acquire new customers, engage with existing customers better, reduce the cost of operations, and improve employee motivation. These benefits, among others, create a positive impact on the revenue and margins. This positive impact is expected to create significant opportunities for adopting recommendation engines over the forecast period.
- The growing digital commerce market and the tighter operational budgets enable e-commerce players to make smart choices regarding the technologies to invest in and the ones they should forego. To understand customers and their need for convenient and consistent shopping experiences, retailers must transform the store and move the business forward digitally.
- The rising trend of multi-cloud functioning and the growing need for cloud-based intelligence services are also driving the demand for AI as a service. IBM stated that by 2021, 98% of the organization would adopt multi-cloud architectures, with 41% having a multi-cloud management strategy and 38% having procedures and tools to operate a multi-cloud environment.

Key Market Trends

IT and Telecommunication industry is showing a promising growth for recommendation engine market. h rate.

In the fiercely competitive mobile and broadband services market, leading providers recognize the importance of understanding the preferences, demographics, and purchasing habits of the subscribers. The ability to use all the distributed information available to serve the customer better and cross-sell and up-sell effectively can be a significant advantage.

- Advances in technology enable providers to collect massive amounts of information on geolocation. The challenge is effectively processing this data and combining it with existing customer intelligence, to improve the success of marketing campaigns in near-real-time and offer convenient and relevant services and incentives for increased ROI.
- The recommender system for the telecom domain is proposed and implemented to combine collaborative filtering algorithms on a data set made of user preferences on different services in the telecom domain. In addition, the bundled services provided by telecom providers, such as subscriptions to Netflix and Amazon Prime, are also greatly influenced by recommendation engines.
- The IT industry is also witnessing the gradual adoption of recommendation engines to build product recommendation chatbots with the help of ML and AI algorithms. For example, gnani.ai offers a personalized recommendation chatbot based on user preferences and chat history. This drives more customers to the final stage of the sales funnel.
- Furthermore, vendors are rolling out new solutions in the recommendation engine market for the telecom industry to have a strong foothold. For instance, in January 2021, Envestnet Inc. announced the launch of a new version of its recommendation engine for enterprise organizations.
- The IT and telecommunication industry is expected to witness growth during the forecast period. The increasing focus of businesses in this end-user industry to make investments and initiatives to enhance customer experience and increase customer retention, coupled with the high level of social media penetration, may propel market growth.

Europe region is registering second highest growth rate in the market.

- Germany, France, the United Kingdom, Italy are the prominent countries that have a maximum number of internet users in the European region. According to International Telecommunications Union, Germany had 79.13 million internet users in June 2020, followed by France having 60.4 million users, Italy at 54.8 million, and Spain at 42.96 million.
- The recent pandemic has accelerated the adoption of digital services and e-commerce. Companies have seen a surge in market share from new customers in digital channels. As the region is navigating through Covid-19 and economic recovery, companies that can engage their customers in a relevant, meaningful way are expected to realize stronger growth rates. As a result, to best utilize online channels to generate revenue, various end-user industries are utilizing Recommendation engines.
- The region also has a growing retail market which is highly driven by recommendations through various online platforms. As a result, the region is witnessing a surge in customized recommendation engines that are specific to the industry.
- The demand for AI and machine learning is growing. Other industries are witnessing a growth in terms of adoption, as recommendation engines provide details about customers’ preferred meals based on their ordering history, spending capacities, preference to “near me” stores, etc.
- As a result, Takeaway.com, Just Eat, and other local services have become more readily available. The region is also witnessing the entry of more food ordering platforms, such as Uber Eats, which may provide further opportunities to recommendation engine vendors during the forecast period.

Competitive Landscape

The recommendation engine market is moderately competitive and consists of a few major players. In terms of market share, some of the players are currently dominate the market. However, with the advancement in the analytics across AI-based platforms, new players are increasing their market presence thereby expanding their business footprint across the emerging economies. Hence the market concentration is low.

- May 2021 - IBM announced the expansion of IBM Watson Advertising Accelerator for OTT and video, designed to help marketers move beyond contextual relevance alone. Accelerator aims to leverage artificial intelligence to dynamically optimize OTT ad creative for improved campaign outcomes at scale, not dependent on traditional advertising identifiers. While compatible with most streaming platforms, IBM is partnering closely with Xandr, an industry leader in programmatic and converged video solutions, to help scale the adoption of Accelerator.
- January 2021 - Google Cloud launched an AI recommendation engine for online retailers with a new suite of solutions to strengthen personalized online shopping. Product Discovery Solutions for Retail includes Recommendations AI that can deliver highly personalized product recommendations at scale and across all channels.
- November 2020 - The company introduced version 7.0.0 of the Recolize tool, with a new method of displaying data. The new version offers an organized display of the revenue and share using bar charts, pie graphs and line graphs. The tool also displays the number of clients, behavior pattern, growth cure, conversions among various other information which is vital for the users.
- July 2020 - Adobe Target increased Adobe Analytics-enhanced reporting with the artificial intelligence-powered testing and personalization capabilities of the new Auto-Allocate, Auto-Target, and Recommendations through Adobe Sensei, Adobe's AI technology.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID-19 on the Market
4.4 Technology Snapshot
4.4.1 Geospatial Aware
4.4.2 Context Aware (Machine Learning and Deep Learning, Natural Language Processing)
4.5 Emerging Use-cases (Key use-cases pertaining to the utilization of Recommendation Engine across multiple end users)

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Demand for Customization of Digital Commerce Experience Across Mobile and Web
5.1.2 Growing Adoption by Retailers for Controlling Merchandising and Inventory Rules
5.2 Market Challenges
5.2.1 Complexity Regarding Incorrect Labeling Due to Changing User Preferences

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Deployment Mode
6.1.1 On-Premise
6.1.2 Cloud
6.2 Types
6.2.1 Collaborative Filtering
6.2.2 Content-Based Filtering
6.2.3 Hybrid Recommendation Systems
6.2.4 Other Types
6.3 End-user Industry
6.3.1 IT and Telecommunication
6.3.2 BFSI
6.3.3 Retail
6.3.4 Media and Entertainment
6.3.5 Healthcare
6.3.6 Other End-user Industries
6.4 Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia Pacific
6.4.4 Latin America
6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE INTELLIGENCE
7.1 Company Profiles
7.1.1 IBM Corporation
7.1.2 Google LLC (Alphabet Inc.)
7.1.3 Amazon Web Services Inc.
7.1.4 Microsoft Corporation
7.1.5 Salesforce.com Inc.
7.1.6 Unbxd Inc.
7.1.7 Oracle Corporation
7.1.8 Intel Corporation
7.1.9 SAP SE
7.1.10 Hewlett Packard Enterprise Co.
7.1.11 Qubit Digital Ltd.
7.1.12 Algonomy Software Pvt Ltd
7.1.13 Recolize GmbH
7.1.14 Adobe Inc.
7.1.15 Dynamic Yield Inc.
7.1.16 Kibo Commerce
7.1.17 Netflix Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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