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米国の監査サービス:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


US Auditing Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

米国の監査サービス市場規模は2024年に502.4億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.27%で、2029年には590.1億米ドルに達すると予測される。 市場統合は、過去30年間における米国監査... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

米国の監査サービス市場規模は2024年に502.4億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.27%で、2029年には590.1億米ドルに達すると予測される。

市場統合は、過去30年間における米国監査市場の重要なトレンドの一つである。その結果、多くの監査法人がサービスラインを広げるため、あるいは既存の監査サービスを改善するためにグローバルな会計事務所を買収した。これがグローバル監査法人が8社から4社に減少した主な理由である。ほとんどのグローバル大企業は、ビッグ4の会計事務所を使って財務諸表を監査している。

米国ではこの傾向が強く、これらの企業を合計すると、米国のS&P500の時価総額の97%近くを占める。特定の業界に関しては、市場集中度の数値はさらに膨れ上がっており、特定の業界では1社か2社のみが支配的である。例えば、米国の電気通信サービス・セクターの大手監査サービス・プロバイダーは、S&P500の時価総額の92%近くを占めている。同様のシナリオを持つ他の業界には、エネルギー、素材、情報技術セクターがある。大手2社のサービスプロバイダーは、S&P500の時価総額の75%以上を占めている。

COVID-19の大流行は、米国の監査サービス市場に大きな影響を与えた。パンデミックは金融市場に大きな不確実性と変動をもたらし、監査サービスへの需要を増大させた。パンデミックの大きな影響の一つは、監査人に新たな課題をもたらしたリモートワークへの移行である。遠隔地勤務は監査の実施をより困難にし、不正やその他の財務上の不正のリスクを増大させた。その結果、監査人は新しい技術やプロセスに迅速に適応しなければならなくなった。パンデミックは、財務諸表や内部統制の監査需要も増加させた。多くの企業がパンデミックによって財務上大きな困難に見舞われ、投資家や規制当局が財務諸表の正確性と透明性を確保するために厳しくチェックするようになったからである。

米国監査市場の動向

ビッグ4による監査の質の低下

米国における監査サービス市場の集中度の高さを考慮すると、投資家は監査の集中度が低下する可能性について問題を提起しており、その結果、投資家の保護も低下する可能性がある。いずれかの監査法人が禁止されたり、業務停止処分を受けたりすれば、他の市場が処理できないような大きな空白が生じるため、市場に壊滅的な影響を与える可能性がある。同じことを考えると、これらの監査法人は、監査規制当局から自分たちの立場について合理的に保証されていることになる。監査人は急速に自己満足に陥っており、コスト削減のために特定の監査手続を廃止し、よりリスクの高いクライアントを引き受け、経営陣の要求に同意し、信頼される監査事務所というブランドの下で、よりリスクの高い非監査サービスラインを積極的に拡大しようとしている。

その大きな要因は、ビッグ4とその子会社がどのように機能しているかにある。これらの子会社は、同じ理念を共有するグローバル・ネットワークの子会社というよりも、法的に区別された事業関連会社として機能している。規制当局が断固とした措置を取らない限り、監査の質はさらに低下することが予想される。

ビッグ4、在任期間の長期化に伴い監査報酬を増額

大手4会計事務所が競争や規制の欠如を利用して収益を上げていることを示す重要な証拠のひとつに、在職中の企業に対する監査報酬の引き上げがある。慣例では、長期にわたってビジネスを提供してきた顧客に対しては、監査報酬を低く設定することになっているが、米国の4大監査法人はそうなっていない。ファームがこのような値上げを正当化する理由として挙げるのは、事業の成長に伴って仕事量が増えていること、企業構造の変化により監査に負担がかかっていることである。しかし、大手4社以外の監査法人は、監査報酬は横ばいで微減にとどまっている。Big4監査法人は14年平均で32%高い報酬を顧客に請求しているのに対し、非Big4監査法人は同期間で6%減少している。手数料の増加は、監査分野におけるこれらの企業の力の直接的な結果である。他国で禁止されていることを考えれば、これらの企業がより厳しい規制に従うよう求められるのは時間の問題である。

米国監査業界の概要

当レポートでは、米国監査サービス市場の完全な背景分析(経済および経済セクターの貢献度評価、市場概要、主要セグメントの市場規模予測、市場セグメントの新興動向、市場ダイナミクスおよび洞察、主要な健全性統計など)を掲載しています。デロイト、KPMG、EY、PwC、RSM USなどの企業が本レポートで紹介されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 供給者の交渉力
4.4.2 買い手/消費者の交渉力
4.4.3 新規参入者の脅威
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ
4.5 市場の技術的進歩に関する洞察
4.6 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 種類
5.1.1 内部監査
5.1.2 外部監査
5.2 サービスライン
5.2.1 業務監査
5.2.2 財務監査
5.2.3 アドバイザリーおよびコンサルティング
5.2.4 調査監査
5.2.5 情報システム監査
5.2.6 コンプライアンス監査
5.2.7 その他

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 デロイト
6.2.2 EY
6.2.3 KPMG
6.2.4 PwC
6.2.5 RSM US
6.2.6 グラントソントンLLP
6.2.7 A.T カーニー
6.2.8 BDO USA
6.2.9 CBIZ&メイヤー・ホフマン・マッキャン
6.2.10 クロウ・ホーワス

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The US Auditing Services Market size is estimated at USD 50.24 billion in 2024, and is expected to reach USD 59.01 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.27% during the forecast period (2024-2029).

Market consolidation is one of the key trends in the US auditing market in the last 30 years. As a result, many auditing firms acquired global accounting firms to widen their service line or improve their existing auditing services. It is the major reason global audit firms decreased from eight to four. Most large global corporations audit their financial statements using the Big Four accounting firms.

It is prevalent in the United States, where these firms collectively account for nearly 97% of the total US S&P 500 market capitalization. Regarding specific industries, the market concentration figures are even more inflated as only one or two firms dominate in certain industries. For example, the leading auditing service provider in the US telecommunications services sector nearly includes 92% of the S&P 500 market capitalization. Other industries with similar scenarios include energy, materials, and information technology sectors. The leading two service providers contain at least 75% of the S&P 500 market capitalization.

The COVID-19 pandemic significantly impacted the US auditing services market. The pandemic created great uncertainty and volatility in financial markets, increasing demand for auditing services. One major impact of the pandemic was the shift to remote work, which created new challenges for auditors. Remote work made it more difficult to conduct audits and increased the risk of fraud and other financial irregularities. As a result, auditors had to adapt quickly to new technologies and processes. The pandemic also increased the demand for audits of financial statements and internal controls. It is because many businesses experienced significant financial challenges due to the pandemic, and investors and regulators are closely scrutinizing financial statements to ensure accuracy and transparency.

US Audit Market Trends

Declining Quality of Auditing from the Big 4

Considering the high concentration of the audit service market in the US, investors raised issues with the probability of a lower concentration of audits, which can also result in lesser protection for investors. A ban or suspension on any of the firms could include a catastrophic effect on the market as it would create a huge void that the rest of the markets cannot handle. And considering the same, these firms are reasonably assured about their position from audit regulators. Auditors are fast becoming complacent and are already eliminating certain audit procedures to reduce costs, taking on riskier clients, consenting to the demands of management, and aggressively expanding their riskier non-audit service line under the trusted audit firm brand, which would only increase the auditing standards.

The major factor for this can be how the Big 4 firms and their subsidiaries work. These subsidiaries act as legally distinct business affiliates more than subsidiaries of the global networks, which share the same ethos. Unless regulators take firm action, the quality of the audits is expected to decline further.

Big 4 firms Increase the Auditing Fee as the Tenure Grows

One significant evidence of why the big four firms are monetizing on the lack of competition or regulation is the increased auditing fees for tenured companies. While convention dictates that firms should charge less to their tenured clients who provided the business for a long time, the same doesn't hold for the big four firms in the US. The justification firms give for such a hike is the increasing workload as the business grows, and the changing corporate structure resulted in its toll on auditing. However, the same doesn't hold for non-big 4 firms whose fees remain flat and marginally decreasing. Big 4 firms, on average, charge their customers 32% higher fees in the 14th year compared to a 6% decline in fees by non-big 4 auditing firms in the same period. The fee increase is a direct consequence of these companies' power in the auditing space. Considering the list of bans imposed in other countries, it is only a matter of time before these companies are asked to follow stricter regulations.

US Audit Industry Overview

A complete background analysis of the US audit services market, including the assessment of the economy and contribution of the sectors in the economy, market overview, market size estimation for key segments and emerging trends in the market segments, market dynamics and insights, along with key health statistics, is covered in the report. Players including Deloitte, KPMG, EY, PwC, and RSM US, among others have been profiled in the report.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Insights on Technological Advancements in the Market
4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Internal Audit
5.1.2 External Audit
5.2 Service line
5.2.1 Operational Audits
5.2.2 Financial Audits
5.2.3 Advisory and Consulting
5.2.4 Investigation Audit
5.2.5 Information System Audit
5.2.6 Compliance Audit
5.2.7 Other

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Deloitte
6.2.2 EY
6.2.3 KPMG
6.2.4 PwC
6.2.5 RSM US
6.2.6 Grant Thornton LLP
6.2.7 A.T Kearney
6.2.8 BDO USA
6.2.9 CBIZ & Mayer Hoffman McCann
6.2.10 Crowe Horwath*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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