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GCCの私立K12教育:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


GCC Private K12 Education - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

GCCの私立K12教育市場規模は2024年に207.8億米ドルと推定され、2029年には290.7億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.95%である。 GCCの私立教育市場は、サウジ・ビジョン2... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

GCCの私立K12教育市場規模は2024年に207.8億米ドルと推定され、2029年には290.7億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.95%である。

GCCの私立教育市場は、サウジ・ビジョン2030のような政府の様々な取り組み、初等教育に対する意識の高まり、高等教育の選択肢の必要性、教育の質の全体的な向上の必要性、駐在員を含む人口の増加などにより、今後数年間で成長率が高まると予想されている。

COVID-19のパンデミックは、地方自治体が課す制限や閉鎖により、私立教育機関や学生が遠隔学習に適応するのに役立った。各国政府もこの時期、教育システムの円滑な運営を確保するために特別な取り組みを行った。例えば、サウジアラビアは2020年に「マドラサティ」eラーニング・プラットフォームを立ち上げた。オンライン・ラーニング・コンソーシアム(OLC)が2021年に実施した調査によると、このプラットフォームは世界のeラーニング・プラットフォームのトップ7にランクされた。

また、保護者、教育機関、投資家の間で初等教育の必要性に対する意識が着実に高まっている今日、質の高い教育に対する需要は大きく、私立学校の授業料も上昇するだろう。しかし、市場には教育資源が不足している。GCCの幼稚園から高校までの教育市場にとって、生徒が利用できるリソースが限られていること、不足していることが最大の課題のひとつである。これらの国々は、熟練した教師とスタッフの深刻な不足に直面しており、生徒と教師の比率は地域全体でかなり低い。

教育の質を向上させるため、過去数年間、質保証機関の設立、ガイドラインの作成、テクノロジー主導の教育の奨励など、いくつかの取り組みが行われ、それらが相まって教育の質全体が向上してきた。

GCCのK-12私立教育市場動向

教育セクターの発展に向けた政府の取り組み

ここ数年、GCC地域の各国政府は、教育分野への民間セクターの参入を奨励する有利な政策の導入を筆頭に、さまざまな取り組みを行ってきた。GCC諸国の政府は、100%外国人所有のようなイニシアチブを実施することで、業界における民間セクターの市場シェアを拡大しようとしてきた。さらに、就学年齢の人口が過半数を占め、10年間の居住ビザを提供する政府の政策の結果として海外駐在員人口が増加し、一人当たりのGDPが上昇するなど、良好な人口動態もGCCにおける教育需要を促進している。GCC地域の政府も、予算のかなりの部分を教育分野に割り当て続けている。

その結果、幼稚園から高校までの私立教育市場はここ数年で注目を集め、投資家や学校運営者にとって魅力的な機会となった。これは、地域全体の政府のイニシアティブを活用するための民間セクターからの投資に直接的な影響をもたらした。

教育への消費支出の伸びが市場を牽引

GCC諸国では、2020年に一人当たりの教育への消費支出がプラスに転じた。GCC諸国における1人当たりの教育支出額トップはUAEとサウジアラビア、次いでカタールとクウェートであった。このような一人当たりの教育への消費支出の増加が市場を牽引している。

湾岸協力会議の全学術レベルの教員総数は960.7千人で、2015年から2016年にかけて5.9千人増加し、年平均成長率は0.2%である。

サウジ・ビジョン2030は、その柱の一つである教育セクターの成長を支援することを目的としている。サウジアラビアの人口は今後11年間で現在の3,417万人から4,490万人に増加すると予想されており、学校に在籍する生徒数は600万人、人口増加により2030年までに生徒のニーズを満たすために110万席または210万席を新たに増設する必要性が生じることを示している。

GCC K-12私立教育産業概要

この業界はかなり細分化されており、民間セクターで運営されているプレーヤーは多く、有利な投資オプションのため、さらに多くのプレーヤーが参入している。既存の民間企業には、アル・ジャジーラ・アカデミー、ブリティッシュ・インターナショナル・スクール・オブ・ジッダ、ドゥハ・インターナショナル・スクール、ドバイ・インターナショナル・アカデミー、GEMSエデュケーション、インターナショナル・スクール・オブ・ロンドン、ナディーン・インターナショナル・スクール、タリーム、アメリカン・インターナショナル・スクール・オブ・マスカットなどがある。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場のダイナミクスと洞察
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 買い手の交渉力
4.4.3 供給者の交渉力
4.4.4 代替品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ
4.5 政府の規制と取り組みに関する洞察
4.6 GCCの私立K12教育市場を形成する様々な規制動向に関する洞察
4.7 COVID-19が市場に与える影響

5 市場のセグメンテーション
5.1 収益源別
5.1.1 幼稚園
5.1.2 プライマリー
5.1.3 中間
5.1.4 セカンダリー
5.2 カリキュラム別
5.2.1 アメリカン
5.2.2 イギリス式
5.2.3 アラビア語
5.2.4 CBSE
5.2.5 その他
5.3 国別
5.3.1 サウジアラビア王国
5.3.2 アラブ首長国連邦
5.3.3 オマーン
5.3.4 カタール
5.3.5 バーレーン
5.3.6 クウェート

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 アル・ジャジーラ・アカデミー
6.2.2 ブリティッシュ・インターナショナル・スクール・オブ・ジッダ
6.2.3 ドゥハ・インターナショナル・スクール
6.2.4 ドバイ・インターナショナル・アカデミー
6.2.5 GEMSエデュケーション
6.2.6 インターナショナル・スクール・オブ・ロンドン
6.2.7 ナディーン・インターナショナル・スクール
6.2.8 タリーム
6.2.9 アメリカン・インターナショナル・スクール・オブ・マスカット*校

7 GCC教育市場の市場機会と将来性

8 免責事項および当社について

 

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Summary

The GCC Private K12 Education Market size is estimated at USD 20.78 billion in 2024, and is expected to reach USD 29.07 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.95% during the forecast period (2024-2029).

The GCC private education market is expected to grow at an increasing rate, in the coming years, due to various government initiatives, like Saudi Vision 2030, the rising awareness of primary education, the requirement of higher education options, the need for overall improvement in the quality of education, and an increase in the population, including that of expatriates.

The COVID-19 pandemic helped private educational institutions and students in adapting to remote learning owing to the restrictions and lockdowns imposed by local governments. Governments also undertook special efforts during this period to ensure smooth operations of the educational system. For instance, Saudi Arabia launched the 'Madrasati' e-learning platform in 2020. The platform was ranked among the seven top global e-learning platforms, according to a study conducted by Online Learning Consortium (OLC) in 2021.

Moreover, in today's world, with the steady growth of awareness among parents, educational institutions, and investors, about the need for primary education, there is a major demand for high-quality education, which will boost the tuition fees of private schools. But there is an insufficiency of educational resources in the market. The limited nature and shortage of resources available for the students is one of the biggest challenges for the K-12 education market in GCC. These countries are facing an acute shortage of skilled teachers and staff, and the pupil-to-teacher ratio is quite low across the region.

In order to improve the quality of education, several initiatives have been taken during the past few years such as establishing quality assurance authorities, building guidelines, and encouraging technology-driven education, among others, which have combined to display improvements across the quality of education.

GCC K-12 Private Education Market Trends

Government Initiatives Toward a Developed Education Sector

Over the last few years, governments in the GCC region have undertaken a number of initiatives, most notably the introduction of favorable policies, which encourage private sector participation in the education sector. The governments in the GCC Countries have tried to increase the market share of private sectors in the industry by implementing initiatives like 100% foreign ownership. Furthermore, favorable demographics like majority of population in the school going age, rising expatriate population as a result of government policies providing 10-year residency visas and higher GDP per capita are also driving the demand for education in the GCC. The governments in the GCC region are also continuing to allocate sizable portions of their budget to the education sector.

As a result, the K-12 private education market has gained prominence over the past few years and has become an attractive opportunity for investors and school operators. This had led to a direct impact on the investments from the private sector to capitalize on government's initiatives across the region.

Growth of Consumer Spending on Education is Driving the Market

In the GCC countries, consumer spending on education rose positively per person in 2020. The top GCC nations in terms of consumer spending on education per capita were the UAE and Saudi Arabia, followed by Qatar and Kuwait. The market is being driven by this increase in consumer spending on education per person.

The total number of teachers of all academic levels in the Gulf Cooperation Council is 960.7 thousand, with an increase of 5.9 thousand from 2015-2016, with an average annual growth of 0.2%.

The Saudi Vision 2030 aims to support the growth of the education sector, which is one of its main pillars. The population of Saudi Arabia is expected to grow during the next 11 years from 34.17 million currently to 44.9 million, indicating that the number of students enrolled in schools is 6 million students and that population growth will create the need to add 1.1 or 2.1 million new seats to meet the needs of students by the year 2030.

GCC K-12 Private Education Industry Overview

The industry is quite fragmented, with many players operating in the private sector and many more entering, due to favorable investment options. Some of the pre-existing private players include Al- Jazeera Academy, the British International School of Jeddah, Dhuha International School, Dubai International Academy, GEMS Education, the International School of London, Nadeen International School, Taaleem, and The American International School of Muscat.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitutes
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Insights on Government Regulations and Initiatives
4.6 Insights on Various Regulatory Trends Shaping the Private K12 Education Market in GCC
4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Source of Revenue
5.1.1 Kindergarten
5.1.2 Primary
5.1.3 Intermediary
5.1.4 Secondary
5.2 By Curriculum
5.2.1 American
5.2.2 British
5.2.3 Arabic
5.2.4 CBSE
5.2.5 Other
5.3 By Country
5.3.1 Kingdom of Saudi Arabia
5.3.2 United Arab Emirates
5.3.3 Oman
5.3.4 Qatar
5.3.5 Bahrain
5.3.6 Kuwait

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Al- Jazeera Academy
6.2.2 British International School of Jeddah
6.2.3 Dhuha International School
6.2.4 Dubai International Academy
6.2.5 GEMS Education
6.2.6 International School of London
6.2.7 Nadeen International School
6.2.8 Taaleem
6.2.9 The American International School of Muscat*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE OF GCC EDUCATION MARKET

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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