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インドネシアの糖尿病治療薬市場:市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測


Indonesia Diabetes Care Drugs - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

インドネシアの糖尿病治療薬市場規模は2024年に3億155万米ドルと推定され、2029年には3億7,043万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.20%で推移すると予測される。 インドネ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

インドネシアの糖尿病治療薬市場規模は2024年に3億155万米ドルと推定され、2029年には3億7,043万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.20%で推移すると予測される。

インドネシアにおける糖尿病管理の不平等は、COVID-19の大流行以前から存在していた。健康リテラシーの格差が、慢性疾患の管理における格差の大きな要因であった。パンデミックは既往症にさらなる課題をもたらした。糖尿病はCOVID-19に関連する最も一般的な要因のひとつであり、糖尿病がCOVID-19のリスクを高めることを示唆する一貫した証拠があった。血糖値が高いほど、COVID-19の転帰は最悪であった。重症のCOVID-19への進行を防ぐためには、糖尿病患者においてグルコースレベルを厳密にコントロールすることが重要であることが証明された。したがって、パンデミック期間中の糖尿病管理を改善するためには、ヘルスリテラシーの向上と十分なアクセスを提供することが重要となった。

糖尿病治療薬は、糖尿病患者の血糖値を安定させ、コントロールするために開発された薬です。糖尿病治療薬は、糖尿病を管理するために一般的に使用されています。糖尿病治療薬にはいくつかのクラスがあります。各クラスの薬は、血糖値を下げる作用機序が異なります。膵臓でより多くのインスリンを作って放出させる、肝臓で糖分を作って放出する能力を制限する、腸で炭水化物を分解する酵素の働きを阻害する、細胞のインスリンに対する感受性を改善する、腎臓で糖分を取り込む能力を制限して尿として体外に排出される糖分の量を増やす、などである。

インドネシア糖尿病協会とインドネシア保健省は、すべてのインドネシア人が利用できるよう、インドネシアの地方自治体や糖尿病ケア製品メーカーと積極的に協力している。糖尿病患者の増加は、心臓病、脳卒中、失明、慢性腎臓病、下肢切断など、糖尿病とその合併症の負担の増加を意味する。これらは生活の質の低下と医療費の増加をもたらし、ケアへのアクセスの必要性を高めている。

従って、上記の要因から、調査対象市場は分析期間中に成長すると予想される。

インドネシア糖尿病治療薬市場動向

インドネシア糖尿病治療薬市場は経口抗糖尿病薬セグメントが今年最も高い市場シェアを占める

今年のインドネシア糖尿病治療薬市場では、経口抗糖尿病薬セグメントが最も高い市場シェアを占めている。予測期間中のCAGRは約4.3%と予想される。

経口糖尿病治療薬は国際的に入手可能であり、生活習慣の管理とともに2型糖尿病の治療のエスカレーションが必要な場合に使用することが推奨されている。経口糖尿病治療薬は、その幅広い有効性、安全性、作用機序から、一般的に2型糖尿病の治療において最初に使用される薬剤である。抗糖尿病薬は、糖尿病患者の状態をコントロールし、糖尿病合併症のリスクを下げるのに役立つ。糖尿病患者は、血糖値をコントロールし、低血糖や高血糖を避けるために、生涯にわたって抗糖尿病薬を服用する必要がある。経口抗糖尿病薬は、管理が容易でコストが低いという利点があるため、インスリンに代わる魅力的な治療薬として受け入れられ、治療へのアドヒアランスを高めている。

インドネシアは、糖尿病患者数が世界で7番目に多い国である。インドネシアは、伝染病と非伝染病の二重の負担に悩む低中所得国である。過去10年来、糖尿病が増加している。糖尿病は、東南アジアでは脳卒中と冠動脈性心疾患に次いで高い早期死亡原因となっていると推定されている。ヘルスリテラシーの低い人は、健康状態も悪い。したがって、糖尿病患者が健康を管理し、適切な健康上の意思決定を行い、良好な転帰を得るためには、優れたヘルス・リテラシーが必要である。インドネシアでは、人々の健康は主に政府の保険でカバーされている。政府保険は、指定された診療所、病院、認可された薬局を通じて、診察、入院、インスリン、注射針などの医療要件をカバーしている。

上記の要因により、市場は今後も成長し続けるだろう。

ナトリウム依存性グルコースコトランスポーター2(SGLT-2)セグメントは予測期間中にインドネシア糖尿病治療薬市場で最も高いCAGRを記録する見込み

ナトリウム依存性グルコースコトランスポーター2(SGLT-2)セグメントは、予測期間中にインドネシアの糖尿病治療薬市場で最高のCAGR約8.7%を記録すると予想される。

SGLT-2阻害薬(グリフロジン)は、2型糖尿病患者の高血糖値を下げる薬である。SGLT-2阻害薬は膵臓のβ細胞機能とは無関係に作用する。SGLT-2阻害薬は、血圧、心機能、抗炎症活性などの心血管危険因子を有意に管理する。SGLT-2阻害薬はヘモグロビンA1c値を下げ、体重減少を改善する効果がある。低血糖のリスクは低く、通常忍容性は良好である。

Jardianceは、成人の2型糖尿病患者の血糖値を下げ、食事療法、運動療法を行う処方薬です。本薬は、心血管疾患を有する成人2型糖尿病患者における心血管死のリスクを低下させます。Jardianceはまた、心臓が全身に十分な血液を送り出せなくなる心不全を有する成人の心血管死や心不全による入院のリスクを低減します。1型糖尿病患者には使用できません。

糖尿病治療は二次、三次医療レベルに重点が置かれ、一次医療サービスは専門知識、診断機器、薬剤の入手性に欠け、最適とはいえない。このような状況は、糖尿病の管理における不平等によって悪化しており、遠隔地の人々はアクセスに困窮している。インドネシア保健省は、プライマリケアにおける糖尿病の自己管理に焦点を当てたPROLANIS(Program Layanan Penyakit Kronis、慢性疾患ケアプログラム)を作成した。このプログラムは、壊滅的な状況を改善するために、国民健康保険制度の下ですべての患者に提供された。

このような要因が市場の成長を押し上げると予想される。

インドネシア糖尿病治療薬産業概要

インドネシアの糖尿病治療薬市場は、Eli Lilly、Sanofi、Novo Nordisk、AstraZenecaといった大手メーカーと、その他の地域のジェネリック・プレーヤーによって適度に統合されている。スルホニル尿素やメグリチニドのような経口薬市場は、より多くのジェネリック・プレーヤーで構成されている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 供給者の交渉力
4.4.2 消費者の交渉力
4.4.3 新規参入者の脅威
4.4.4 代替製品・サービスの脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 経口糖尿病治療薬
5.1.1 ビグアナイド薬
5.1.1.1 メトホルミン
5.1.2 α-グルコシダーゼ阻害薬
5.1.2.1 α-グルコシダーゼ阻害薬
5.1.3 ドパミンD2受容体作動薬
5.1.3.1 ブロモクリプチン
5.1.4 SGLT-2阻害薬
5.1.4.1 インボカーナ(カナグリフロジン)
5.1.4.2 ジャルディアンス(エンパグリフロジン)
5.1.4.3 ファルキシガ/フォルキシガ(ダパグリフロジン)
5.1.4.4 スグラット(イプラグリフロジン)
5.1.5 DPP-4阻害薬
5.1.5.1 オングリザ(サキサグリプチン)
5.1.5.2 トラジェンタ(リナグリプチン)
5.1.5.3 ビピディア/ネシーナ(アログリプチン)
5.1.5.4 ガルバス(ビルダグリプチン)
5.1.6 スルホニル尿素
5.1.6.1 スルホニル尿素薬
5.1.7 メグリチニド
5.1.7.1 メグリチニド系薬剤
5.2 インスリン製剤
5.2.1 基礎または長時間作用型インスリン製剤
5.2.1.1 ランタス(インスリングラルギン)
5.2.1.2 レベミル(インスリンデテミル)
5.2.1.3 トウジオ(インスリングラルギン)
5.2.1.4 トレシーバ(インスリンデグルデク)
5.2.1.5 バサグラー(インスリングラルギン)
5.2.2 ボラスまたは速効型インスリン製剤
5.2.2.1 ノボラピッド/ノボログ(インスリンアスパルト)
5.2.2.2 ヒューマログ(インスリンリスプロ)
5.2.2.3 アピドラ(インスリングルリシン)
5.2.3 従来のヒト型インスリン製剤
5.2.3.1 ノボリン/アクトラピッド/インスラタード
5.2.3.2 フムリン
5.2.3.3 インスマン
5.2.4 バイオシミラーインスリン製剤
5.2.4.1 インスリングラルギン・バイオシミラー
5.2.4.2 ヒト型インスリンバイオシミラー
5.3 配合薬
5.3.1 インスリン配合剤
5.3.1.1 ノボミックス(二相性インスリンアスパルト)
5.3.1.2 リゾデグ(インスリンデグルデクおよびインスリンアスパルト)
5.3.1.3 Xultophy(インスリンデグルデクとリラグルチド)
5.3.2 経口配合剤
5.3.2.1 ジャヌメット(シタグリプチンおよびメトホルミン)
5.4 非インスリン注射薬
5.4.1 GLP-1受容体作動薬
5.4.1.1 ビクトーザ(リラグルチド)
5.4.1.2 バイエッタ(エキセナチド)
5.4.1.3 バイデュロン(エキセナチド)
5.4.1.4 トルリシティ(デュラグルチド)
5.4.1.5 リキスミア(リクセナチド)
5.4.2 アミリンアナログ
5.4.2.1 シムリン(プラムリンチド)

6 市場指標
6.1 1型糖尿病人口
6.2 2型糖尿病人口

7 競争環境
7.1 企業プロファイル
7.1.1 ノボ ノルディスク A/S
7.1.2 武田薬品
7.1.3 ファイザー
7.1.4 イーライリリー
7.1.5 ヤンセンファーマシューティカルズ
7.1.6 アステラス製薬
7.1.7 ベーリンガーインゲルハイム
7.1.8 メルク・アンド・カンパニー
7.1.9 アストラゼネカ
7.1.10 ブリストル・マイヤーズ スクイブ
7.1.11 ノバルティス
7.1.12 サノフィ・アベンティス
7.2 企業シェア分析

8 市場機会と将来動向

 

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Summary

The Indonesia Diabetes Care Drugs Market size is estimated at USD 301.55 million in 2024, and is expected to reach USD 370.43 million by 2029, growing at a CAGR of 4.20% during the forecast period (2024-2029).

Inequality in the management of diabetes in Indonesia existed before the COVID-19 pandemic. The gap in health literacy was a major factor in the disparity in managing chronic diseases. The Pandemic brought about more challenges to pre-existing conditions. Diabetes was one of the most common factors linked to COVID-19; consistent evidence suggested that diabetes increased the risk of COVID-19. Higher blood glucose levels were associated with the worst COVID-19 outcomes. Tight control of glucose levels proved crucial in patients with diabetes mellitus to prevent progression to severe COVID-19. Therefore, improving the management of diabetes during the Pandemic became important by improving health literacy and providing adequate access.

Diabetic drugs are medicines developed to stabilize and control blood glucose levels among people with diabetes. Diabetic drugs are commonly used to manage diabetes. Several classes of diabetes medicines exist. Each class of medicine has a different mechanism of action to lower blood sugar. A drug may work by causing the pancreas to make and release more insulin, limiting the liver's ability to make and release sugar, blocking the action of enzymes in the intestines that break down carbohydrates, improving cells' sensitivity to insulin, limiting the kidneys' ability to take in sugar, which increases the amount of sugar leaving the body in urine, etc.

Indonesian Diabetes Association and the Ministry of Health Indonesia are actively collaborating with the Indonesian local governments and diabetes care product manufacturers to remain available for all Indonesians. The rising number of people with diabetes implies an increased burden of the disease and its complications, such as heart disease, stroke, blindness, chronic kidney disease, and lower limb amputation. These result in reduced quality of life and higher healthcare costs, leading to a greater need for access to care.

Therefore, owing to the factors above, the studied market is anticipated to grow over the analysis period.

Indonesia Diabetes Care Drugs Market Trends

The Oral anti-diabetic drugs segment holds the highest market share in the Indonesia Diabetes Care Drugs Market in the current year

The Oral antidiabetic drugs segment holds the highest market share in the Indonesia Diabetes Care Drugs Market this year. It is expected to register a CAGR of about 4.3% over the forecast period.

Oral Antidiabetic Drugs have been available internationally and are recommended for use when escalation of treatment for type-2 diabetes is required along with lifestyle management. Oral agents are typically the first medications used in treating type-2 diabetes due to their wide range of efficacy, safety, and mechanisms of action. Antidiabetic drugs help diabetes patients control their condition and lower the risk of diabetes complications. People with diabetes may need to take antidiabetic drugs for their whole lives to control their blood glucose levels and avoid hypoglycemia and hyperglycemia. Oral antidiabetic agents present the advantages of easier management and lower cost, so they became an attractive alternative to insulin with better acceptance, which enhances adherence to the treatment.

Indonesia has the seventh-largest number of people living with diabetes worldwide. Indonesia is a lower-middle-income country struggling with the double burden of communicable and non-communicable diseases. Since the past decade, there has been a rise in diabetes. Diabetes is estimated to be among the higher premature mortality causes in Southeast Asia after stroke and coronary heart disease. A person with poor health literacy has a poor health status as well. Therefore, good health literacy is needed by people with diabetes to manage their health and make the right health decisions to achieve favorable disease outcomes. In Indonesia, people's health is primarily covered by national government insurance. Government insurance covers medical requirements such as consultation, hospitalization, insulin, and needles through designated clinics, hospitals, and licensed pharmacies.

Owing to the above factors, the market will likely continue to grow.

The Sodium-dependent Glucose Cotransporter 2 (SGLT-2) Segment is expected to register the highest CAGR in the Indonesia Diabetes Care Drugs Market over the forecast period

The Sodium-dependent Glucose Cotransporter 2 (SGLT-2) Segment is expected to register the highest CAGR of about 8.7% in the Indonesia Diabetes Care Drugs Market over the forecast period.

SGLT-2 inhibitors, or gliflozins, are a medicine to lower high blood glucose levels in people with type-2 diabetes. SGLT-2 inhibitors act independently of beta-cell function in the pancreas. SGLT-2 drugs significantly manage cardiovascular risk factors, including blood pressure, cardiac function, and antiinflammatory activity. SGLT-2 inhibitors are effective at lowering hemoglobin A1c levels and improving weight loss. They have a low risk of hypoglycemia and are usually well tolerated.

Jardiance is a prescription medicine to lower blood sugar, diet, and exercise in adults with type-2 diabetes. It reduces the risk of cardiovascular death in adults with type-2 diabetes who have known cardiovascular disease. Jardiance also reduces the risk of cardiovascular death and hospitalization for heart failure in adults with heart failure, when the heart cannot pump enough blood to the rest of the body. It is not for people with type-1 diabetes.

Diabetes care focuses on secondary and tertiary levels, while primary care services are sub-optimal, lacking expertise, diagnostic equipment, and drug availability. This condition is exacerbated by inequality in the management of diabetes, with people in remote areas having impoverished access. The Indonesia Ministry of Health made PROLANIS (Program Layanan Penyakit Kronis or chronic disease care program), focusing on diabetes self-management in primary care. It was provided for all patients under the national health insurance scheme to improve the devastating condition.

Such factors are expected to boost market growth.

Indonesia Diabetes Care Drugs Industry Overview

The Indonesian Diabetes Care Drugs Market is moderately consolidated, with major manufacturers, namely Eli Lilly, Sanofi, Novo Nordisk, AstraZeneca, and other regional generic players. The market for oral drugs, like Sulfonylureas and Meglitinides, comprises more generic players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Oral Anti-diabetic drugs
5.1.1 Biguanides
5.1.1.1 Metformin
5.1.2 Alpha-Glucosidase Inhibitors
5.1.2.1 Alpha-Glucosidase Inhibitors
5.1.3 Dopamine D2 receptor agonist
5.1.3.1 Bromocriptin
5.1.4 SGLT-2 inhibitors
5.1.4.1 Invokana (Canagliflozin)
5.1.4.2 Jardiance (Empagliflozin)
5.1.4.3 Farxiga/Forxiga (Dapagliflozin)
5.1.4.4 Suglat (Ipragliflozin)
5.1.5 DPP-4 inhibitors
5.1.5.1 Onglyza (Saxagliptin)
5.1.5.2 Tradjenta (Linagliptin)
5.1.5.3 Vipidia/Nesina(Alogliptin)
5.1.5.4 Galvus (Vildagliptin)
5.1.6 Sulfonylureas
5.1.6.1 Sulfonylureas
5.1.7 Meglitinides
5.1.7.1 Meglitinides
5.2 Insulins
5.2.1 Basal or Long Acting Insulins
5.2.1.1 Lantus (Insulin Glargine)
5.2.1.2 Levemir (Insulin Detemir)
5.2.1.3 Toujeo (Insulin Glargine)
5.2.1.4 Tresiba (Insulin Degludec)
5.2.1.5 Basaglar (Insulin Glargine)
5.2.2 Bolus or Fast Acting Insulins
5.2.2.1 NovoRapid/Novolog (Insulin Aspart)
5.2.2.2 Humalog (Insulin Lispro)
5.2.2.3 Apidra (Insulin Glulisine)
5.2.3 Traditional Human Insulins
5.2.3.1 Novolin/Actrapid/Insulatard
5.2.3.2 Humulin
5.2.3.3 Insuman
5.2.4 Biosimilar Insulins
5.2.4.1 Insulin Glargine Biosimilars
5.2.4.2 Human Insulin Biosimilars
5.3 Combination drugs
5.3.1 Insulin combinations
5.3.1.1 NovoMix (Biphasic Insulin Aspart)
5.3.1.2 Ryzodeg (Insulin Degludec and Insulin Aspart)
5.3.1.3 Xultophy (Insulin Degludec and Liraglutide)
5.3.2 Oral Combinations
5.3.2.1 Janumet (Sitagliptin and Metformin)
5.4 Non-Insulin Injectable drugs
5.4.1 GLP-1 receptor agonists
5.4.1.1 Victoza (Liraglutide)
5.4.1.2 Byetta (Exenatide)
5.4.1.3 Bydureon (Exenatide)
5.4.1.4 Trulicity (Dulaglutide)
5.4.1.5 Lyxumia (Lixisenatide)
5.4.2 Amylin Analogue
5.4.2.1 Symlin (Pramlintide)

6 MARKET INDICATORS
6.1 Type-1 Diabetic Population
6.2 Type-2 Diabetic Population

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 COMPANY PROFILES
7.1.1 Novo Nordisk A/S
7.1.2 Takeda
7.1.3 Pfizer
7.1.4 Eli Lilly
7.1.5 Janssen Pharmaceuticals
7.1.6 Astellas
7.1.7 Boehringer Ingelheim
7.1.8 Merck And Co.
7.1.9 AstraZeneca
7.1.10 Bristol Myers Squibb
7.1.11 Novartis
7.1.12 Sanofi Aventis
7.2 COMPANY SHARE ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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