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GCCの大規模公開オンライン講座(MOOC) - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測


GCC Massive Open Online Course (MOOC) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

GCCの大規模公開オンラインコース市場規模は2024年に292.1億米ドルと推定され、2029年には113.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)のCAGRは20.84%で成長すると予想される。 大規模公開... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

GCCの大規模公開オンラインコース市場規模は2024年に292.1億米ドルと推定され、2029年には113.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年〜2029年)のCAGRは20.84%で成長すると予想される。

大規模公開オンライン講座(MOOC)は、世界中の学生に無料の教育リソースを提供し、遠隔学習の最終段階である。何百もの公立・私立の大学や組織を通じて、地域の人々に学ぶ機会を与えるため、MOOCは大規模なオンライン・マスへの拡張性、自由参加、正式な基準なしに設計されている。

主なハイライト

  • 情報通信技術の発達は、教師と生徒が場所、時間、環境の制約を超えることを要求する。標準的な教室での教育はよく認識されているが、教室外での学習システム、特にテクノロジーを利用した学習支援については、まだ議論が続いている。
  • さらに、AI、分析、機械学習のような技術に関連する仕事は、現在最も高収入の仕事の一部であるため、この地域では、技術職とは無関係の個人も技術関連科目を受講するようになっており、技術関連オンラインコースの大幅な導入が見られる。さらに、これらの技術に熟練した労働力が不足していることが、MOOCプラットフォーム・プロバイダーが技術関連科目をさらに開設する動機となっている。
  • GCC地域のどの国でも、モバイル・インターネットの平均速度は他の地域よりもかなり高い。インターネットの速度が向上すれば、シームレスな体験が提供されるため、この要因によって、この地域でオンライン・コースを受講する人の数が増加するだろう。
  • 大手ベンダーは急速に数多くのMOOCを導入しているが、退会率の高さは依然として続いており、この市場における多くのベンダーの収益性が問われている。
  • COVID-19の大流行は、正規の教育システムを完全に混乱に陥れ、他の形態の学習提供に豊富な機会を開いた。この地域の大学は、このような状況から生まれた新たな機会をどのように生かすかを模索しており、MOOCはそのひとつであった。

GCCの大規模公開オンラインコース(MOOC)市場動向

テクノロジーが大きなシェアを占めると予想される

  • 市場で最も先進的なカテゴリーのひとつがテクノロジーだ。これらは最も収益化しやすいものの、ほとんどの人が登録している。予測される1年の間に、このセグメントの範囲も、いくつかの業界全体で最新技術が受け入れられつつあることによって、さらに拡大するだろう。
  • テクノロジー部門のコースのほとんどは、コンピューターサイエンス、IT、データ分析、統計、機械学習、サイバーセキュリティの分野である。この部門の新たな手法には、人工知能や機械学習などの技術が含まれる。テクノロジー関連のコースが承認された重要な要因は、石油・ガスから銀行・金融サービス・保険(BFSI)に至るまで、数多くの業界においてこれらのテクノロジーが近年移行・採用されていることである。
  • GCC、特にUAEのテクノロジー市場はここ数年で拡大・変化し、コンサルティング会社やシステム・インテグレーション・サービス会社の非常に断片的な市場から、人工知能、データ分析、インテリジェント・ソリューションを提供する製品・ソリューション・サービス・プロバイダーのエコシステムへと変遷している。企業はしばしば、激しい競争の中で競争に打ち勝つために、専門とするテクノロジーに精通した候補者を求めている。雇用主も従業員も、職場で技術的スキルがいかに不可欠であるかを知っている。さらに、MOOCプラットフォーム・プロバイダーは、これらの分野の熟練労働者が不足しているため、テクノロジー関連の科目を追加することに駆り立てられている。
  • ラーニア王妃財団(QRF)は、大規模公開オンライン講座(MOOC)プラットフォーム「エドラック(Edraak)」を立ち上げた。その結果、QRFはアラブ現地の専門知識を活用し、ハーバード大学とMITが協力するedXが生み出した技術を利用して、初の非営利アラビア語MOOCプラットフォームを構築した。最新のMOOCプラットフォームの助けを借りて、アラブ世界は教育と学習における重要な変革に参加する貴重で重要な機会を得ることになる。このプラットフォームは、まずアラブのトップクラスの講師をこの地域に派遣し、アラビア語の学習を促進するためのユニークなアラビア語コースを提供する。edXとの協力により、このウェブサイトは、ハーバード大学(HarvardX)、マサチューセッツ工科大学(MITX)、カリフォルニア大学バークレー校(UC BerkeleyX)のような一流大学で作られ、教えられている専門的な授業に、アラビア語を話すさまざまな学生がアクセスできるようにもなる。

アラブ首長国連邦が大きなシェアを占める見込み

  • ここ数年、アラブ首長国連邦の大学では、ウェブベースの学習やeラーニングを教育プログラムの重要な側面として徐々に活用している。同国はテクノロジー主導の経済を確立しようとしている。
  • さらに、5Gの導入もMOOCの普及とインターネットの高速化に大きく影響している。同国はエティサラットの協力のもと、アラビア地域で最初に5Gを開始した。政府はまた、5G対応デバイスの導入を目撃することが期待されており、ユーザーがネットワーク遅延なしにコースにアクセスするのに役立つ可能性がある。
  • UAE教育省は、学校や大学の学生、高等教育の新卒者、熟練労働者を3つのターゲットとして、高度技能戦略を策定した。その結果、MOOCは国内のすべての教科分野と年齢層で受け入れられつつある。
  • しかし、手頃な価格の自分のペースで学習できるプラットフォームへの需要は高まっており、特にCOVID-19のパンデミック時には、ロックダウンが必要だったため、教育機関は遠隔学習をますます利用するようになっている。
  • UAE教育省は「高度技能戦略」を策定したが、その対象者は、学校や大学の学生、高等教育の新卒者、熟練労働者の3つである。このため、MOOCは国内のあらゆるトピック分野と年齢層で人気を集めている。UAE政府のモハメッド・ビン・ラシッド・スマート・ラーニング・プロジェクトは、ビジョン2021の一部であるスマート・ラーニング・プログラムで、2019年から2024年までの5年間で4段階に分けて実施されることになっている。COVID-19の大流行により学校が閉鎖されたため、現在このイニシアティブはmadrasa.orgを通じてMOOCを提供している。

GCCの大規模公開オンラインコース(MOOC)産業概要

GCCの大規模公開オンライン講座(MOOC)市場は断片的で、少数の重要なプレーヤーが存在する。市場シェアについては、現在、一部の大手企業が市場を支配している。しかし、革新的な教育プラットフォームが大きく成長するにつれて、新たなプレーヤーが市場での存在感を高め、この地域全体に事業の足跡を広げている。

  • 2023年2月、ペパーダイン大学はedXパートナーネットワークに参加し、edXでMOOCsとStackable Programsを開始する。このスキルベースのプログラムは、Pepperdineと2Uとの成功したパートナーシップを基に構築され、学生に特定分野での深い学習と修士号取得のための柔軟な経路を提供する。
  • 2023年1月、Blackboardは、サウジアラビア電子大学(SEU)がグローバル・センター・オブ・エクセレンス・ストラテジック・エデュケーション・パートナーとして認定された最初の教育機関になったと発表した。この認定プロセスは、教育機関のデジタル学習・教育エコシステムを厳しく評価するもので、SEUはわずか7カ月でこれを完了した。この認証は、最高レベルのデジタル成熟度を達成し、サウジアラビア王国のAnthology戦略的教育パートナーになるというSEUの実質的なコミットメントを反映しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.2 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 サプライヤーの交渉力
4.2.2 消費者の交渉力
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 代替製品の脅威
4.2.5 競争ライバルの激しさ
4.3 COVID-19がMOOC業界に与える影響

5 市場のダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.1.1 MOOCに対する意識の高まりと、GCC地域におけるスキルアップのためのMOOCプラットフォームの利用を促進する最近の政府の取り組み
5.1.2 現在の競争シナリオでは、学生や会社員は常にKSAとUAEでグローバルな経験を積む機会を求めている。
5.2 市場の課題
5.2.1 個別指導やサポートの相対的不足
5.2.2 自習型プログラムの修了率の低さ
5.3 市場の機会
5.3.1 現在のグローバルシナリオとコースカタログの増加による採用の伸びの予測

6 世界のMOOC市場
6.1 現在のMOOC登録率と成長予測
6.2 主要MOOCベンダーであるCoursera、edX、Udacity、FutureLearnなどの現在のユーザーベース
6.3 ローカライゼーションの拡大傾向とGCC地域の現在のシェアに関する報道
6.4 MOOC業界における現在のマネタイズ戦略

7 市場のセグメンテーション
7.1 テーマ別
7.1.1 テクノロジー
7.1.2 ビジネス
7.1.3 科学
7.1.4 その他
7.2 地理別
7.2.1 アラブ首長国連邦
7.2.2 サウジアラビア
7.2.3 カタール
7.2.4 クウェート
7.2.5 その他のGCC諸国(バーレーン、オマーン)

8 競争環境
8.1 企業プロフィール
8.1.1 Coursera Inc.
8.1.2 edX Inc.
8.1.3 Udacity Inc.
8.1.4 Udemy Inc.
8.1.5 キャンバスネットワークス
8.1.6 Blackboard Inc.
8.1.7 FutureLearn Ltd.
8.1.8 openSAP(SAP SE)
8.1.9 Iversity Inc.
8.1.10 Miradax (Telefnica Learning Services S.L.U.)

9 投資分析

10 市場展望

 

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Summary

The GCC Massive Open Online Course Market size is estimated at USD 29.21 billion in 2024, and is expected to reach USD 11.33 billion by 2029, growing at a CAGR of 20.84% during the forecast period (2024-2029).

Massive Open Online Courses (MOOCs) provide free educational resources to students worldwide and are the last phase of remote learning. To give people in the region a chance to study through hundreds of public and private colleges or organizations, MOOCs are designed to be scalable to big online masses, free participation, and without formal criteria.

Key Highlights

  • Information and communication technology development requires teachers and students to transcend the limitations of location, time, and environment. Standard classroom education is well recognized, but there is still discussion about learning systems outside the classroom, particularly those that use technology to aid learning.
  • Moreover, The region is witnessing significant adoption of technology-related online courses as individuals unaffiliated with tech jobs are also increasingly enrolling in technology-related subjects, as jobs related to technologies, like AI, analytics, and machine learning, are some of the highest-earning jobs presently. Moreover, the shortage of skilled workforces in these technologies motivates the MOOC platform providers to launch more technology-related subjects.
  • The average mobile Internet speed in every GCC region country is significantly higher than in other regions. This factor will augment the number of people enrolling the online courses in the area as better internet speeds will provide a seamless experience.
  • The leading vendors are introducing numerous MOOCs rapidly, and the persistently high drop-out rates continue to challenge the profitability of many vendors in this market.
  • The COVID-19 pandemic put formal educational systems into complete disarray, opening abundant opportunities for other forms of learning delivery. Universities in the region were exploring how to capitalize on the emerging opportunities evolving from these circumstances, MOOCs being one among them.

GCC Massive Open Online Course (MOOC) Market Trends

Technology is Expected to Hold Significant Share

  • One of the market's most advanced categories is technology. Although these are the easiest to monetize, most people register in them. During the projected year, the segment's scope will also be further expanded by the increasing acceptance of the most recent technology across several industries.
  • Most of the courses in the technology section are in computer science, IT, data analytics, statistics, machine learning, and cybersecurity. The segment's emerging methods include technologies like artificial intelligence and machine learning. A significant factor in approving the technology-related courses is the recent transition and adoption of these technologies across numerous industries, from oil and gas to the banking, financial services and insurance (BFSI).
  • The technology market in the GCC, and particularly in the UAE, has expanded and changed over the past few years, transitioning from a highly fragmented market of consulting and systems integration service firms to an ecosystem of product and solution service providers offering artificial intelligence, data analytics, and intelligent solutions. Companies often look for candidates with a strong background in the technology they specialize in to stay ahead of the competition in a fiercely competitive market. Both employers and employees know how essential technical skills are in the workplace. Furthermore, the MOOC platform providers are driven to add additional technology-related subjects to the lack of skilled workers in these fields.
  • The Queen Rania Foundation (QRF) launched the massive open online course (MOOC) platform Edraak. As a result, QRF has used local Arab expertise to construct the first non-profit Arabic MOOC platform using the technology created by edX, the Harvard-MIT cooperation. With the help of the most recent MOOC platform, the Arab world will have a rare and vital opportunity to participate in a crucial transformation in education and learning. The platform will first transmit one of the top Arab instructors to the area, giving unique Arabic courses to promote the study of Arabic. With the help of the collaboration with edX, the website will also provide access to various Arabic-speaking students to specialized classes created and taught at prestigious universities like HarvardX, MITX, and UC BerkeleyX.

United Arab Emirates is Expected to Hold Major Share

  • Over the past few years, universities in the United Arab Emirates are gradually utilizing web-based learning or e-learning as a significant aspect of their educational programs. The country is trying to establish a technology-driven economy.
  • Moreover, The introduction of 5G is also a significant factor in MOOCs' proliferation and high internet speed. The country was the first in the Arabian region to launch 5G with the help of Etisalat. The government is also expected to witness the introduction of 5G-enabled devices, which may help users access the courses without any network latency.
  • The UAE Ministry of Education developed the Advanced Skills Strategy with students in schools and universities, recent graduates from higher education, and seasoned workers as its three target audiences. As a result, MOOCs are growing in acceptance across all subject areas and age groups in the country.
  • However, the demand for affordable self-paced learning platforms is growing, and educational institutions are increasingly using remote learning, particularly during the COVID-19 pandemic when lockdowns were required.
  • The UAE Ministry of Education created the Advanced Skills Strategy, which has three target audiences: students in schools and universities, recent graduates from higher education, and seasoned workers. Due to this, MOOCs are becoming more popular across all topic areas and age groups in the nation. The UAE government's Mohammed bin Rashid Smart Learning Project, a smart learning program part of Vision 2021, is supposed to be implemented in four stages over five years, from 2019 to 2024. Due to the closure of schools following the COVID-19 pandemic, the initiative currently provides MOOCs through madrasa.org.

GCC Massive Open Online Course (MOOC) Industry Overview

The GCC massive open online course (MOOC) Market is fragemnetd and has a few significant players. Regarding market share, some of the major players currently dominate the market. However, with the considerable growth of the innovative educational platform, new players are increasing their market presence and expanding their business footprint across the region.

  • In February 2023, Pepperdine University joined the edX Partner Network to launch MOOCs and Stackable Programs on edX. This skills-based program will build on Pepperdine's successful partnership with 2U to provide students with deep learning in a specific field and a flexible pathway for completing a master's degree.
  • In January 2023, Blackboard announced that Saudi Electronic University (SEU) had become the first institution certified as a global Center of Excellence Strategic Education Partner. The certification process is a rigorous evaluation of an institution's digital learning and teaching ecosystem, which SEU completed in just seven months. The certification reflects SEU's substantial commitment to achieving the highest level of digital maturity and becoming an Anthology Strategic Education Partner in the Kingdom of Saudi Arabia.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID-19 on the MOOC Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing awareness on MOOC and recent governmental initiatives promoting the use of MOOC platforms for upskilling initiatives in the GCC region
5.1.2 In the current competitive scenario, students and corporate employees are constantly looking for opportunities to gain global exposure in KSA & UAE
5.2 Market Challenges
5.2.1 Relative lack of personalized guidance and support
5.2.2 Low completion rate in self-paced programs
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Anticipated growth in adoption due to the current global scenario and growing catalog of courses

6 GLOBAL MOOC MARKET
6.1 Current MOOC Enrolment rate and projected growth
6.2 Curent user base of the major MOOC vendors Coursera, edX, Udacity, FutureLearn, etc.
6.3 Coverage on the growing trend of localization and the current share of GCC region
6.4 Current Monetization strategies in MOOC industry

7 MARKET SEGMENTATION
7.1 By Subject
7.1.1 Technology
7.1.2 Business
7.1.3 Science
7.1.4 Other Subjects
7.2 By Geography
7.2.1 United Arab Emirates
7.2.2 Saudi Arabia
7.2.3 Qatar
7.2.4 Kuwait
7.2.5 Rest of GCC (Bahrain, Oman)

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Company Profiles
8.1.1 Coursera Inc.
8.1.2 edX Inc.
8.1.3 Udacity Inc.
8.1.4 Udemy Inc.
8.1.5 Canvas Networks Inc.
8.1.6 Blackboard Inc.
8.1.7 FutureLearn Ltd
8.1.8 openSAP (SAP SE)
8.1.9 Iversity Inc. (Springer Nature)
8.1.10 Miradax (Telefnica Learning Services S.L.U.)

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 MARKET OUTLOOK

 

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