アジア太平洋地域のゼネラルアビエーション - 市場シェア分析、産業動向・統計、2016年〜2029年の成長予測Asia-Pacific General Aviation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2016 - 2029 アジア太平洋地域の一般航空機市場規模は2024年に39.8億米ドルと推定され、2029年には71.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は12.30%で推移すると予測される。主なハイライト... もっと見る
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サマリーアジア太平洋地域の一般航空機市場規模は2024年に39.8億米ドルと推定され、2029年には71.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は12.30%で推移すると予測される。主なハイライト-サブ航空機タイプ別最大市場-ビジネスジェット:同地域におけるHNWIとUHNWIの増加が主に市場成長を牽引している。-ボディタイプ別最大市場-大型ジェット:同地域全体における消費者の大型ジェット機嗜好が需要を牽引している。そのため、メーカーは消費者の利便性に応じて幅広い製品を提供している:同国ではヘリコプターやビジネスジェットの調達が盛んであり、地域ゼネラルアビエーション市場で大きなシェアを占めると予想される。APACゼネラル・アビエーション市場動向ビジネスジェット機は最大のサブ航空機タイプ-2021年の世界のビジネスジェット機納入台数の約4%をアジア太平洋地域が占めた。同様に、ターボプロップ機とピストン機は、世界の納入数の13%と14%を占めている。 - COVID-19パンデミックは、アジア太平洋地域の一般航空セクターに悪影響を与えた。世界的な旅行制限とパンデミックによる封鎖は、一般航空部門の需要に影響を与えた。2020年のビジネスジェット機の納入は2019年に比べ47%減少した。同様に、ターボプロップ機の納入は24%減少し、ヘリコプター部門は約59%の落ち込みを目撃した。しかし、渡航制限が緩和されたことで、渡航者数とプライベートジェットの導入に勢いが増している。 - この地域ではHNWIやUHNWIが増加しており、彼らが個人旅行や出張にプライベート・ジェットやヘリコプターを好むことも、一般航空分野におけるプライベート・ジェットの調達を後押ししている。例えば、この地域のHNWI人口は2016年の720万人から2021年には1,560万人に増加する。 - 2022年7月時点のアジア太平洋地域のビジネスジェット機保有台数では、ボンバルディアが現在の運航台数の24%を占め、ガルフストリームが21.2%、テキストロンが20.3%で続いた。ビジネスジェット・カテゴリーにおける現在の運航フリート規模では、大型ジェット機が565機と圧倒的に多く、次いで小型ジェット機が364機、中型ジェット機が133機となっている。オーストラリアが最大の国-一般航空セクターの航空機納入機数全体は、COVID-19パンデミック時に影響を受け、2019年から2021年の成長率は-7.8%であった。アジア太平洋地域における経済活動の縮小は、旅行関連の制限とともに、同地域におけるビジネスジェット機、ヘリコプター、ターボプロップ機の利用と調達に影響を与えた。アジア太平洋地域における個人旅行や出張にプライベートジェット機やヘリコプターを好むHNWIやUHNWIの増加は、一般航空セクターにおける航空機の調達を助けた。2016年から2021年にかけて、同地域のHNWI人口は117%増加した。現在の運航機体数では、中国がアジア太平洋地域全体のビジネスジェット機保有機体数の約21%を占めてトップで、オーストラリア、インド、日本がそれぞれ約18%、13%、9%で続いた(2022年7月現在)。ヘリコプター・カテゴリーでは、2022年7月現在、オーストラリアがヘリコプター保有台数全体の約32%でトップ、次いで中国が約18%、日本が約12%、ニュージーランドが約11%であった。2022年から2028年にかけて、中国では約1,600機が納入される見込みである。中国やインドなど、この地域の発展途上国の経済回復が、予測期間中のアジア太平洋地域の一般航空セクターの成長を支援すると予想される。APACゼネラル・アビエーション産業の概要アジア太平洋のゼネラル・アビエーション市場はかなり統合されており、上位5社で70.23%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、エアバスSE、ボンバルディア社、ゼネラル・ダイナミクス社、ロビンソン・ヘリコプター社、テキストロン社である(アルファベット順)。その他の特典- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート目次1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果2 レポートの内容 3 はじめに 3.1 調査の前提条件と市場定義 3.2 調査範囲 3.3 調査方法 4 主要業界動向 4.1 個人富裕層(HNWI) 4.2 規制の枠組み 4.3 バリューチェーン分析 5 市場セグメンテーション 5.1 サブ航空機タイプ 5.1.1 ビジネスジェット 5.1.1.1 大型ジェット機 5.1.1.2 ライトジェット 5.1.1.3 中型ジェット機 5.1.2 ピストン固定翼機 5.1.3 その他 5.2 国別 5.2.1 オーストラリア 5.2.2 中国 5.2.3 インド 5.2.4 インドネシア 5.2.5 日本 5.2.6 マレーシア 5.2.7 フィリピン 5.2.8 シンガポール 5.2.9 韓国 5.2.10 タイ 5.2.11 その他のアジア太平洋地域 6 競争環境 6.1 主要な戦略的動き 6.2 市場シェア分析 6.3 企業ランドスケープ 6.4 企業プロフィール 6.4.1 エアバスSE 6.4.2 ボンバルディア 6.4.3 シーラス・デザイン・コーポレーション 6.4.4 ゼネラル・ダイナミクス・コーポレーション 6.4.5 本田技研工業株式会社 6.4.6 レオナルドS.p.A. 6.4.7 MD Helicopters LLC. 6.4.8 ロビンソン・ヘリコプター社 6.4.9 Textron Inc. 航空業界の最高経営責任者に対する7つの重要な戦略的質問 8 付録 8.1 世界の概要 8.1.1 概要 8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク 8.1.3 世界のバリューチェーン分析 8.1.4 市場ダイナミクス(DROs) 8.2 出典と参考文献 8.3 図表一覧 8.4 主要インサイト 8.5 データパック 8.6 用語集
SummaryThe Asia-Pacific General Aviation Market size is estimated at USD 3.98 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.11 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.30% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights -Largest Market by Sub-Aircraft Type - Business Jets : An increasing number of HNWIs and UHNWIs in the region are mainly driving the market's growth. -Largest Market by Body Type - Large Jet : The consumers' preference for large jets across the region is driving the demand. Therefore, manufacturers offer consumers a wide range of products according to their convenience. -Largest Market by Country - Australia : A large number of helicopters and business jet procurement in the country is anticipated to occupy a major share of the regional general aviation market.APAC General Aviation Market TrendsBusiness Jets is the largest Sub Aircraft Type - Asia-Pacific accounted for around 4% of the global business jet deliveries in 2021. Similarly, turboprop and piston aircraft accounted for 13% and 14% of global deliveries. - The COVID-19 pandemic adversely impacted the general aviation sector in the Asia-Pacific region. Global restrictions on travel and pandemic-induced lockdown affected the demand in the general aviation sector. The deliveries of business jets declined by 47% in 2020 compared to 2019. Similarly, the deliveries of turboprop aircraft declined by 24%, and the helicopters category witnessed a fall of around 59%. However, with the ease of travel restrictions, there is increasing momentum in the number of people traveling and the adoption of private jets. - The rising number of HNWIs and UHNWIs in the region and their preference for private jets and helicopters for personal or business travel are also helping boost the procurement of private jets in the general aviation sector. For instance, the HNWI population in the region increased from 7.2 million in 2016 to 15.6 million in 2021. - Bombardier was the leading OEM, with 24% of the current operational fleet size, followed by Gulfstream and Textron, with 21.2% and 20.3%, respectively, in the Asia-Pacific business jet fleet as of July 2022. In terms of current operational fleet size in the business jet category, large jets dominated with a fleet size of 565 aircraft, followed by light jets and mid-size jets with 364 and 133 aircraft, respectively. Australia is the largest Country - The overall aircraft deliveries in the general aviation sector were affected during the COVID-19 pandemic, and the growth between 2019 and 2021 was -7.8%. The reduced economic activities in Asia-Pacific, along with travel-related restrictions, affected the utilization and procurement of business jets, helicopters, and turboprop aircraft in the region. - The rise of HNWIs and UHNWIs, who prefer private jets and helicopters for personal or business travel in Asia-Pacific, aided in the procurement of aircraft in the general aviation sector. From 2016 to 2021, the HNWI population in the region increased by 117%. - In terms of the current operational fleet, China was the leading country with around 21% of the overall Asia-Pacific business jet fleet, followed by Australia, India, and Japan with around 18%, 13%, and 9% of the deliveries, respectively, as of July 2022. In the helicopter category, Australia was the leading country with around 32% of the overall helicopter fleet, followed by China, Japan, and New Zealand with around 18%, 12%, and 11% of the deliveries, respectively, as of July 2022. - The helicopter category was dominated by single-engine helicopters, which accounted for 70% of the current operational Asia-Pacific helicopter fleet. The large-scale utilization of single-engine helicopters in corporate aviation aided in the procurement of single-engine helicopters. - Approximately 1,600 aircraft are expected to be delivered in China during 2022-2028. The economic recovery in the developing economies in the region, such as China and India, is expected to aid the growth of the general aviation sector in Asia-Pacific during the forecast period.APAC General Aviation Industry OverviewThe Asia-Pacific General Aviation Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 70.23%. The major players in this market are Airbus SE, Bombardier Inc., General Dynamics Corporation, Robinson Helicopter Company Inc. and Textron Inc. (sorted alphabetically).Additional Benefits:- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst supportTable of Contents1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
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