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北米の衛星製造:市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測


North America Satellite Manufacturing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

北米の衛星製造市場規模は2024年に1673.7億米ドルと推定され、2029年には2524.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは8.57%で成長する。LEO衛星が北米の衛星製造市場の需要を牽引して... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年10月17日 US$4,750
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サマリー

北米の衛星製造市場規模は2024年に1673.7億米ドルと推定され、2029年には2524.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは8.57%で成長する。LEO衛星が北米の衛星製造市場の需要を牽引している。打ち上げの際、衛星や宇宙船は通常、地球を周回する多くの特別な軌道の1つに配置されるか、惑星間の旅に打ち上げられる。地球軌道には静止軌道(GEO)、中軌道(MEO)、低軌道(LEO)の3種類がある。多くの気象衛星や通信衛星は、地表から遠く離れた地球高軌道を周回する傾向がある。地球中軌道にある衛星には、特定の地域を監視するために設計された航法衛星や特殊衛星が含まれる。NASAの地球観測システムを含むほとんどの科学衛星は、地球低軌道にある。 - この地域で製造・打ち上げられる衛星は用途が異なる。例えば、2017年から2022年にかけて、MEO軌道で打ち上げられた7機の衛星のうち、ほとんどがナビゲーション/全地球測位目的で製造された。同様に、GEO軌道の32機の衛星のうち、ほとんどが通信と地球観測の目的で配備された。この間、北米の組織が所有する約3,000機以上のLEO衛星が打ち上げられた。 - 電子情報、地球科学/気象学、レーザーイメージング、光学イメージングなどの分野での衛星利用の拡大が、予測期間中の北米衛星製造市場を牽引すると見られている。軌道クラス別では、予測期間中に年平均成長率68%を記録する見込みで、LEO衛星が市場を支配すると見られている。衛星小型化の重要性の高まりが同地域の成長を後押し - 北米の衛星製造市場は、複数のプレーヤーが存在することが特徴である。しかし、幅広い製品を提供しているため、市場は少数のプレーヤーによって支配されている。SpaceX、Blue Origin、Boeingのような民間企業は、宇宙技術に多額の投資を行い、業界のイノベーションを推進している。NASAのような宇宙機関は、この地域における衛星の製造と打ち上げにおいて、SpaceXのような民間企業と提携している。 - さらに、衛星製造業界は、軍事監視、通信、ナビゲーションから地球観測に至るまで、さまざまな用途の衛星需要によって牽引されている。その結果、民間/政府、商業、軍事分野からの衛星需要が増加している。2017年から2022年の間に、この地域では4,351機の衛星が打ち上げられた。2021年から2022年に打ち上げられた衛星の数は61%増加したが、2020年から2021年には40%増加した。 - 国が運用する衛星数では、米国がトップで、2017年から2022年の間に2900機以上の衛星が打ち上げられ、カナダ、メキシコがこれに続く。小型化や再利用可能な衛星打ち上げシステムの導入など、主要な技術的変化は、予測期間中に北米衛星製造市場に新たな機会を開くと予想される。同市場は予測期間中に68%の急増が見込まれ、米国が市場を支配すると予測されている。

北米衛星製造市場の動向

北米における衛星小型化需要の高まり-小型衛星は従来の衛星のほぼすべての機能をわずかなコストで実現できるため、小型衛星コンステレーションの構築、打ち上げ、運用の実現性が高まっている。小型衛星は、科学研究や軍事・防衛分野の用途に好まれている。小型衛星は通常、開発サイクルが短く、小規模な開発チームが同じ製造ラインで製造でき、軌道への打ち上げコストも安い。革命的な技術の進歩により、電子機器の小型化が促進され、衛星バスのサイズと質量が時間の経過とともに小さくなっていった。北米の需要は主に米国が牽引しており、米国は毎年最も多くの小型衛星を製造している。同国の打ち上げは過去3年間で増加しており、これは同国の大きな可能性を示している。さらに、新興企業への継続的な投資と超小型衛星開発プロジェクトが、この地域の成長を後押しすると期待されている。現在NASAは、これらの衛星を開発することを目的としたいくつかのプロジェクトに関与している。NASAは、高度な探査を実施するためにキューブサットを活用し、科学研究や教育調査を実施するために新しく登場した技術を実証している。カナダ政府は、大学レベルでの超小型衛星開発に必要なスキルセットの開発を重視している。例えば、カナダの新興企業であるワイバーンは、キューブサットの助けを借りて、地球低軌道から撮影したハイパースペクトル画像への比較的低コストのアクセスを提供することを目指している。北米衛星製造市場における投資機会 - 北米では、宇宙計画のための政府支出が2022年に約248億米ドルの記録を達成した。この地域は、世界最大の宇宙機関であるNASAが存在する、宇宙イノベーションと研究の中心地である。2022年、米国政府は宇宙プログラムに620億米ドル近くを費やし、世界で最も宇宙開発費が多い国となる。2023年1月、カナダ政府によると、カナダの宇宙部門はカナダのGDPに23億米ドルを追加し、1万人を雇用した。カナダ政府によると、2023年1月、カナダの宇宙部門はカナダのGDPに23億米ドルを追加し、10,000人を雇用した。政府は、カナダの宇宙企業の90%は中小企業であると報告している。カナダ宇宙庁(CSA)の予算は控えめで、2022-23年の予算支出は3億2900万米ドルと見積もられている。例えば、2023年2月まで、米航空宇宙局(NASA)は研究助成金として3億3300万米ドルを分配した。カナダ宇宙庁(CSA)は、カナダの宇宙科学コミュニティに対して、大気および地球システム科学、月面ゲートウェイ/アルテミス技術の応用、惑星探査、宇宙天文学、太陽地球科学における宇宙に関する知識を深める機会を提供すると発表した。2022年4月、AstroSatによって収集されたデータを使用して、星がどのように形成されるかをよりよく理解するプロジェクトを支援するため、カナダの大学に総額132,831千米ドルの3つの助成金が授与された。

北米衛星製造業界の概要

北米衛星製造市場はかなり統合されており、上位5社で98.41%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Capella Space Corp.、Lockheed Martin Corporation、Maxar Technologies Inc.、Northrop Grumman Corporation、Space Exploration Technologies Corp.である(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

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目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 衛星小型化
4.2 衛星質量
4.3 宇宙開発への支出
4.4 規制の枠組み
4.4.1 カナダ
4.4.2 米国
4.5 バリューチェーンと流通経路分析

5 市場セグメント分析(市場規模(米ドル)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 アプリケーション
5.1.1 通信
5.1.2 地球観測
5.1.3 航法
5.1.4 宇宙観測
5.1.5 その他
5.2 衛星質量
5.2.1 10-100kg
5.2.2 100-500kg
5.2.3 500-1000kg
5.2.4 10Kg未満
5.2.5 1000kg以上
5.3 軌道クラス
5.3.1 エリプティカル
5.3.2 GEO
5.3.3 LEO
5.3.4 MEO
5.4 エンドユーザー
5.4.1 商業
5.4.2 軍事・政府
5.4.3 その他
5.5 衛星サブシステム
5.5.1 推進ハードウェアと推進剤
5.5.2 衛星バスとサブシステム
5.5.3 太陽電池アレイおよび電源ハードウェア
5.5.4 構造、ハーネス、メカニズム
5.6 推進技術
5.6.1 電気式
5.6.2 ガスエンジン
5.6.3 液体燃料
5.7 生産国
5.7.1 カナダ
5.7.2 米国

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
6.4.1 カペラ スペース コーポレーション
6.4.2 ロッキード・マーチン・コーポレーション
6.4.3 マキサー・テクノロジーズ・インク
6.4.4 ノースロップ・グラマン・コーポレーション
6.4.5 Planet Labs Inc.
6.4.6 Space Exploration Technologies Corp.
6.4.7 スパイア・グローバル・インク
6.4.8 スワーム・テクノロジーズ・インク
6.4.9 タレス

衛星企業の経営陣に対する7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

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Summary

The North America Satellite Manufacturing Market size is estimated at USD 167.37 billion in 2024, and is expected to reach USD 252.45 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.57% during the forecast period (2024-2029). LEO satellites are driving demand in the North America satellite manufacturing market - During launch, a satellite or spacecraft is usually placed into one of many special orbits around the Earth, or it can be launched into an interplanetary journey. There are three types of Earth orbit: geostationary orbit (GEO), medium Earth orbit (MEO), and low Earth orbit (LEO). Many weather and communication satellites tend to have high Earth orbits farther from the surface. Satellites in medium Earth orbit include navigational and specialized satellites designed to monitor a specific area. Most science satellites, including NASA's Earth Observation System, are in low Earth orbit. - Different satellites manufactured and launched in this region have different applications. For instance, during 2017-2022, out of the seven satellites launched in the MEO orbit, most were built for navigation/global positioning purposes. Similarly, out of the 32 satellites in the GEO orbit, most were deployed for communication and Earth observation purposes. Around 3,000+ LEO satellites owned by North American organizations were launched during this period. - The growing use of satellites in areas such as electronic intelligence, Earth science/meteorology, laser imaging, and optical imaging is expected to drive the North American satellite manufacturing market during the forecast period. By orbit class, the market is expected to register a CAGR of 68% during the forecast period, and LEO satellites are expected to dominate the market. The increased importance of satellite miniaturization has aided growth in the region - The North American satellite manufacturing market is characterized by the presence of several players. However, the market is dominated by only a few players because of their wide range of product offerings. Private companies like SpaceX, Blue Origin, and Boeing are investing heavily in space technology and driving innovation in the industry. Space organizations like NASA have partnered with private players like SpaceX in the production and launch of satellites in the region. - In addition, the satellite manufacturing industry is driven by demand for satellites for applications ranging from military surveillance, communications, and navigation to Earth observation. As a result, the demand for satellites from the civilian/government, commercial, and military sectors is increasing. During 2017-2022, 4,351 satellites were launched in the region. The number of satellites launched from 2021 to 2022 grew by 61%, while it grew by 40% from 2020 to 2021. - In terms of the number of satellites operated by a country, the United States is the leading country, with over 2900+ satellites launched during 2017-2022, followed by Canada and Mexico. Major technological changes, such as miniaturization and the introduction of reusable satellite launch systems, are expected to open new opportunities in the North American satellite manufacturing market during the forecast period. The market is expected to surge by 68% in the forecast period, and the United States is anticipated to dominate the market.

North America Satellite Manufacturing Market Trends

Rising Demand for Satellite Miniaturization in North America - The ability of small satellites to perform nearly all of the functions of traditional satellites at a fraction of their cost has increased the viability of building, launching, and operating small satellite constellations. Small satellites are being preferred for scientific research and military and defense sector applications. Small satellites typically have shorter development cycles, and smaller development teams can be produced on the same production line and are cheaper to launch into orbit. Revolutionary technological advancements facilitated the miniaturization of electronics, reducing the satellite bus size and mass over time for manufacturers. During the historical period, a total of 580 nanosatellites were placed into orbit by various players in the region. - The demand from North America is primarily driven by the United States, which manufactures the largest number of small satellites each year. The country's launches have increased over the last three years, which shows the country's huge potential. In addition, the ongoing investments in startups and the nano and microsatellite development projects are expected to boost growth in the region. - Currently, NASA is involved in several projects aimed at developing these satellites. NASA is making use of CubeSats for conducting advanced exploration, demonstrating newly emerging technologies for conducting scientific research and educational investigations. The Canadian government is emphasizing the development of necessary skill sets for nanosatellite development at the university level. For instance, Wyvern, a Canadian startup, aims at providing relatively low-cost access to hyperspectral imaging taken from a low Earth orbit with the help of CubeSats. Investment Opportunities in the North American Satellite Manufacturing Market - In North America, government expenditure for space programs hit a record of approximately USD 24.8 billion in 2022. The region is the epicentre of space innovation and research, with the presence of the world's biggest space agency, NASA. In 2022, the US government spent nearly USD 62 billion on its space programs, making it the highest spender on space in the world. In the United States, federal agencies receive funding from Congress every year worth USD 32.33 billion for their subsidiaries. - In January 2023, according to the Canadian government, the Canadian space sector added USD 2.3 billion to the Canadian GDP and employed 10,000 people. The government reported that 90% of Canadian space firms are small- and medium-sized businesses. The Canadian Space Agency (CSA) budget is modest, and the estimated budgetary spending for 2022-23 was USD 329 million. - Space agencies spend available budgetary resources by making financial promises called obligations. For instance, until February 2023, the National Aeronautics and Space Administration (NASA) distributed USD 333 million as research grants. The Canadian Space Agency (CSA) announced an opportunity for the Canadian space science community to advance its knowledge of space in atmospheric and Earth-system science, lunar gateway/Artemis technology application, planetary exploration, space astronomy, and solar-terrestrial science. In April 2022, three grants totalling USD 132,831 thousand were awarded to Canadian universities to support projects that use data collected by AstroSat to understand better how stars are formed.

North America Satellite Manufacturing Industry Overview

The North America Satellite Manufacturing Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 98.41%. The major players in this market are Capella Space Corp., Lockheed Martin Corporation, Maxar Technologies Inc., Northrop Grumman Corporation and Space Exploration Technologies Corp. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Satellite Miniaturization
4.2 Satellite Mass
4.3 Spending On Space Programs
4.4 Regulatory Framework
4.4.1 Canada
4.4.2 United States
4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Application
5.1.1 Communication
5.1.2 Earth Observation
5.1.3 Navigation
5.1.4 Space Observation
5.1.5 Others
5.2 Satellite Mass
5.2.1 10-100kg
5.2.2 100-500kg
5.2.3 500-1000kg
5.2.4 Below 10 Kg
5.2.5 above 1000kg
5.3 Orbit Class
5.3.1 Eliptical
5.3.2 GEO
5.3.3 LEO
5.3.4 MEO
5.4 End User
5.4.1 Commercial
5.4.2 Military & Government
5.4.3 Other
5.5 Satellite Subsystem
5.5.1 Propulsion Hardware and Propellant
5.5.2 Satellite Bus & Subsystems
5.5.3 Solar Array & Power Hardware
5.5.4 Structures, Harness & Mechanisms
5.6 Propulsion Tech
5.6.1 Electric
5.6.2 Gas based
5.6.3 Liquid Fuel
5.7 Country
5.7.1 Canada
5.7.2 United States

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 Capella Space Corp.
6.4.2 Lockheed Martin Corporation
6.4.3 Maxar Technologies Inc.
6.4.4 Northrop Grumman Corporation
6.4.5 Planet Labs Inc.
6.4.6 Space Exploration Technologies Corp.
6.4.7 Spire Global, Inc.
6.4.8 Swarm Technologies, Inc.
6.4.9 Thales

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

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