北米の衛星打ち上げロケット市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測North America Satellite Launch Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029 北米の衛星打ち上げロケット市場規模は2024年に19.2億米ドルと推定され、2029年には50.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは21.29%で成長する見込みである。衛星は、その設計や主な目... もっと見る
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サマリー北米の衛星打ち上げロケット市場規模は2024年に19.2億米ドルと推定され、2029年には50.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは21.29%で成長する見込みである。衛星は、その設計や主な目的によって、さまざまな距離で地球を周回する。それぞれの距離には、カバー範囲の拡大やエネルギー効率の低下など、利点と課題がある。地球中周回軌道にある衛星には、航法衛星や特定の地域を監視するために設計された特殊衛星が含まれる。NASAの地球観測システムチームを含むほとんどの科学衛星は、地球低軌道にある。 - この領域で製造・打ち上げられる衛星は、それぞれ用途が異なる。例えば、2017年から2022年にかけて、MEO軌道で打ち上げられた7機の衛星のうち、ほとんどがナビゲーション/全地球測位目的で製造された。同様に、GEO軌道の32機の衛星のうち、ほとんどが通信と地球観測の目的で配備された。打ち上げられた約3,000機のLEO衛星は、北米の組織が所有していた。 - 電子情報、地球科学/気象学、レーザー画像、電子情報、光学画像、気象学などの分野で衛星の利用が拡大していることから、北米の衛星打上げロケット市場の需要は拡大し、LEO衛星が大きなシェアを占めると予想されている。2023年から2029年にかけて、同市場は213%の急増が見込まれる。市場を牽引する低コストの打上げシステムに対する需要の高まり-重い衛星を年に数回高高度軌道に送ることができる低コストの打上げシステムに対する需要は、北米の政府や商業組織の間で高まっている。中型・大型ロケットによるライドヘイリングサービスを含む小型衛星の打上げ数の増加や小型打上げ能力の拡大により、打上げ価格は前年同期比で低下している。 - 加えて、衛星製造業界は、軍事監視、通信、航法から地球観測に至る用途の衛星需要に牽引されている。その結果、民間/政府、商業、軍事産業からの衛星需要が増加している。過去の期間に、この地域では合計4,351機の衛星が打ち上げられた。2021年から2022年に打ち上げられた衛星数の伸びは61%で、2021年から2020年の伸びは40%であった。 - 宇宙機関や民間企業はここ数年、衛星打ち上げシステムのコスト削減に努めてきた。多くの市場関係者は、一部または全部の構成段を回収する再使用可能な打上げシステムの開発に投資してきた。市場は、その膨大な製品提供により、少数のプレーヤーによって支配されている。SpaceX社やBlue Origin社などの民間企業が宇宙技術に投資し、業界のイノベーションを推進している。NASAのような宇宙機関は、この地域での衛星の製造と打ち上げのためにSpaceXのような民間企業と提携している。同市場は予測期間中に219%の急成長が見込まれ、国別では米国が最大の市場になると予想されている。北米衛星打上げロケット市場動向北米のロケット市場における需要の高まりと競争-北米におけるロケットの需要は、主に政府機関、商業衛星事業者、さまざまなミッションを遂行するために宇宙へのアクセスを必要とする科学研究者の要求によってもたらされている。商業的な宇宙探査や観光への関心が高まっており、ロケット事業者にとって新たな市場が形成されている。さらに、宇宙探査の民営化が進むにつれて、再利用可能なロケットや3Dプリンティングなど、企業が宇宙で新技術を開発・展開できるような、費用対効果が高く信頼性の高い打上げサービスへの需要が高まっている。その中でも、打ち上げロケットを所有する主要企業であるスペースX社は、先進的なロケットや宇宙船の設計、製造、打ち上げを行う民間の航空宇宙企業である。スペースX社は、先進的なロケットや宇宙船を設計、製造、打ち上げている民間の航空宇宙企業であり、現在、北米における打ち上げサービスのトッププロバイダーとして、民間および政府顧客のために数多くのミッションを成功させている。同社のロケットにはファルコン9、ファルコンヘビー、スターシップなどがある。これに続くのがユナイテッド・ローンチ・アライアンスで、政府・民間顧客向けに信頼性が高く、費用対効果の高い宇宙へのアクセスを開発している。ユナイテッド・ローンチ・アライアンスはアトラスVとデルタIVロケットを運用している。ブルー・オリジンもまた、ニュー・シェパード準軌道ロケットやニュー・グレン軌道ロケットなど、さまざまな打ち上げロケットを開発している。ノースロップ・グラマンは世界的な航空宇宙・防衛技術企業で、国際宇宙ステーションへの補給ミッションに使用されるアンタレス・ロケットを運用している。ロケットラボは小型衛星の打ち上げを専門としている。北米の衛星打上げロケット市場における投資機会- 研究と投資の助成は、北米の衛星打上げロケット市場の革新と成長の主要な原動力となっている。これは、衛星打上げコストを大幅に削減する可能性のある再使用型ロケットなどの新技術の開発に資金を提供するのに役立っている。研究助成金と投資助成金に関しては、この地域の政府と民間部門は、宇宙産業における研究と技術革新のために専用の資金を用意している。北米では、宇宙計画のための政府支出は2022年に約248億米ドルと過去最高を記録した。例えば、2023年2月まで、NASAは研究助成金として3億3300万米ドルを分配した。カナダ宇宙庁(CSA)の予算は控えめで、2022~23年の予算支出見込み額は3億2900万米ドルであった。2022年4月、アストロサットが収集したデータを使用して星がどのように形成されるかを理解するプロジェクトを支援するため、カナダの大学に総額1億3,283万米ドルの3つの助成金が授与された。打ち上げロケット開発に割り当てられた資金に関しては、2022年度から2027年度までの2023年度大統領予算要求概要では、NASAは138億米ドルを受け取ると予想されていた。また、同期間中にSLSプログラムの統合とサポートのために5億米ドルを受け取ると予想されていた。これらの投資は、NASAが深宇宙へクルーと大量の貨物を運ぶための重量物ロケットの開発を継続するために行われる。スペース・ローンチ・システム(SLS)プログラムは、人類をかつてないほど遠くまで深宇宙へ運ぶ準備を進めている。北米衛星打上げロケット産業概要北米衛星打上げロケット市場はかなり統合されており、上位5社で97.58%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、アビオ、インド宇宙研究機関(ISRO)、ノースロップ・グラマン社、スペース・エクスプロレーション・テクノロジーズ社、ユナイテッド・ローンチ・アライアンス社である。(アルファベット順)である。その他の特典- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート目次1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果2 レポートの内容 3 はじめに 3.1 調査の前提条件と市場定義 3.2 調査範囲 3.3 調査方法 4 主要産業動向 4.1 人工衛星の小型化 4.2 ロケットの所有者 4.3 宇宙開発への支出 4.4 規制の枠組み 4.4.1 カナダ 4.4.2 米国 4.5 バリューチェーンと流通経路分析 5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル)、2029年までの予測、成長見込みの分析を含む 5.1 軌道クラス 5.1.1 GEO 5.1.2 LEO 5.1.3 MEO 5.2 打ち上げロケット 5.2.1 大型 5.2.2 軽 5.2.3 中型 5.3 国 5.3.1 アメリカ 6 競争環境 6.1 主な戦略的動き 6.2 市場シェア分析 6.3 企業ランドスケープ 6.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。 6.4.1 アリアングループ 6.4.2 アビオ 6.4.3 インド宇宙研究機関(ISRO) 6.4.4 三菱重工業 6.4.5 ノースロップ・グラマン社 6.4.6 ロケットラボUSA社 6.4.7 スペース・エクスプロレーション・テクノロジーズ社 6.4.8 ボーイング社 6.4.9 ユナイテッド・ローンチ・アライアンス LLC. 衛星のCEOにとって重要な7つの戦略的質問 8 付録 8.1 世界の概要 8.1.1 概要 8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク 8.1.3 世界のバリューチェーン分析 8.1.4 市場ダイナミクス(DROs) 8.2 出典と参考文献 8.3 図表一覧 8.4 主要インサイト 8.5 データパック 8.6 用語集
SummaryThe North America Satellite Launch Vehicle Market size is estimated at USD 1.92 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.04 billion by 2029, growing at a CAGR of 21.29% during the forecast period (2024-2029). Rising demand for orbital launch systems in the North American region has supplemented the growth - At launch, a satellite or spacecraft is usually placed into one of many special orbits around the Earth, or it can be launched into an interplanetary journey. Satellites orbit the Earth at varying distances depending on their design and primary purpose. Each distance has its own benefits and challenges, including increased coverage and decreased energy efficiency. Satellites in the Medium Earth orbit include navigational and specialized satellites designed to monitor a specific area. Most scientific satellites, including NASA's Earth Observation System team, are in the low Earth orbit. - Different satellites manufactured and launched from this region have different applications. For instance, during 2017-2022, out of the seven satellites launched in the MEO orbit, most were built for navigation/global positioning purposes. Similarly, out of the 32 satellites in the GEO orbit, most were deployed for communication and earth observation purposes. Around 3,000 LEO satellites launched were owned by North American organizations. - The growing use of satellites in areas such as electronic intelligence, Earth science/meteorology, laser imaging, electronic intelligence, optical imaging, and meteorology is expected to drive demand for the North American satellite launch vehicle market, with LEO satellites expected to account for a major share. Between 2023 and 2029, the market is expected to surge by 213%. Rising demand for low-cost launch systems driving the market - The demand for low-cost launch systems capable of sending heavy satellites into high-altitude orbits several times a year is growing among governments and commercial organizations in North America. Due to the growing number of small satellite launches, including ride-hailing services on medium and heavy-duty launchers, as well as the growth of small launch capacities, launch prices have decreased Y-o-Y. - In addition, the satellite manufacturing industry is driven by the demand for satellites for applications ranging from military surveillance, communications, and navigation to earth observation. As a result, the demand for satellites from the civilian/government, commercial, and military industries is increasing. During the historical period, a total of 4,351 satellites were launched in the region. The growth in the number of satellites launched from 2021 to 2022 was 61%, while the growth from 2021 to 2020 was 40%. - Space agencies and private companies have been trying to reduce the costs of satellite launching systems over the past few years. Many market players have invested in the development of reusable launch systems to recover some or all the component stages. The market is dominated by only a few players due to their huge product offerings. Private companies such as SpaceX and Blue Origin are investing in space technology and driving innovation in the industry. Space organizations such as NASA have partnered with private players like SpaceX for the production and launch of satellites in this region. The market is expected to surge by 219% in the forecast period, and the United States is expected to be the largest country-wise market.North America Satellite Launch Vehicle Market TrendsGrowing demand and competition in the North American launch vehicle market - The demand for launch vehicles in North America is primarily driven by the requirements of government agencies, commercial satellite operators, and scientific researchers who require access to space to conduct a variety of missions. There is growing interest in commercial space exploration and tourism, which has created a new market for launch providers. Additionally, with the increasing privatization of space exploration, there is a growing demand for cost-effective and reliable launch services that enable companies to develop and deploy new technologies in space, such as reusable rockets and 3D printing. There are several companies that own and operate launch vehicles in North America. - Among them, a major owner of launch vehicles, SpaceX, is a private aerospace company that designs, manufactures, and launches advanced rockets and spacecraft. It is currently the leading provider of launch services in North America and has conducted numerous successful missions for both commercial and government customers. The company’s launch vehicles include Falcon-9, Falcon Heavy, and Starship. It is followed by United Launch Alliance, which develops reliable, cost-effective access to space for government and commercial customers. It operates the Atlas V and Delta IV rockets. Blue Origin is also developing a variety of launch vehicles, including the New Shepard suborbital vehicle and the New Glenn orbital rocket. Northrop Grumman is a global aerospace and defense technology company that operates the Antares rocket, which is used for resupply missions to the International Space Station. Rocket Lab specializes in small satellite launches. It operates the Electron rocket, which is designed to provide frequent and affordable access to space for small payloads. Investment opportunities in the North American satellite launch vehicle market - The grant of research and investments has been a major driver of innovations and growth in the satellite launch vehicle market in North America. It has helped fund the development of new technologies, such as reusable launch vehicles, which have the potential to significantly reduce the cost of satellite launches. In terms of research and investment grants, the region's governments and the private sector have dedicated funds for research and innovation in the space industry. In North America, government expenditure for space programs hit a record of approximately USD 24.8 billion in 2022. For instance, till February 2023, NASA distributed USD 333 million as research grants. In 2022, the US government spent nearly USD 62 billion on its space programs, making it the highest spender in the space industry in the world. - The Canadian Space Agency's (CSA) budget was modest, and its estimated budgetary spending for 2022-23 was USD 329 million. In April 2022, three grants totaling USD1 32,831 were awarded to Canadian universities to support projects that use data collected by AstroSat to understand how stars are formed. In terms of funds allocated for launch vehicle development, under the FY 2023 President'S Budget Request Summary from FY 2022-FY 2027, NASA was expected to receive USD 13.8 billion. NASA was also expected to receive USD 500 million for the SLS Program Integration and Support during the same period. These investments are being made as NASA continues the development of a heavy-lift launch vehicle to deliver crew and large volumes of cargo to deep space. The Space Launch System (SLS) program is preparing to carry humans farther into deep space than ever before.North America Satellite Launch Vehicle Industry OverviewThe North America Satellite Launch Vehicle Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 97.58%. The major players in this market are Avio, Indian Space Research Organisation (ISRO), Northrop Grumman Corporation, Space Exploration Technologies Corp. and United Launch Alliance, LLC. (sorted alphabetically).Additional Benefits:- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst supportTable of Contents1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
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2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |