北米衛星バス市場:シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測North America Satellite Bus - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029 北米の衛星バス市場規模は2024年に122.0億米ドルと推定され、2029年には257.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは16.12%で成長する。様々な衛星アプリケーションのためにLEO軌道への... もっと見る
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サマリー北米の衛星バス市場規模は2024年に122.0億米ドルと推定され、2029年には257.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは16.12%で成長する。様々な衛星アプリケーションのためにLEO軌道への衛星打ち上げが増加し、市場需要を牽引している。北米の衛星バス市場は、通信やナビゲーションからリモートセンシングや科学研究まで幅広いアプリケーションで、衛星ベースのサービスに対する需要の増加が牽引している。 - LEO衛星は、地球観測、リモートセンシング、科学研究などの用途で需要がある。LEO衛星には、ボーイング502フェニックス、ロッキード・マーチンLM400、ノースロップ・グラマンGeoStar-3など、さまざまな企業がさまざまなバス・ソリューションを提供している。これらのバスは、さまざまなLEOアプリケーションをサポートするように設計されている。2017年から2022年の間に、約3,021機の衛星がLEOに打ち上げられた。 - 大容量データ伝送、グローバルカバレッジ、高品質の放送機能に対するニーズが、GEO衛星の需要を牽引している。GEO軌道では、ボーイング702、ロッキード・マーチンA2100、マキサー・テクノロジーズ1300クラスなど、さまざまな企業が通信・放送ミッションのための革新的なソリューションを提供している。これらのバスは、衛星を利用したサービスに長期間安定したサービスを提供するよう設計されている。2017年から2022年の間に、約33機の衛星がGEOに打ち上げられた。 - MEO衛星は、通信やナビゲーションなどの用途に使用される。MEO衛星の需要は、大容量データ伝送、ナビゲーション能力の向上、高度な画像技術の必要性によって牽引されている。エアバス社、ボーイング社、ロッキード・マーチン社などの企業は、エアバス社のEurostar Neo、ボーイング社の702MP、ロッキード・マーチン社のLM 2100など、通信・航法ミッション向けの高度なソリューションを提供している。2017年から2022年にかけて、約7機の衛星がMEOに打ち上げられた。このような発展により、市場全体は2023年から2029年の間に17%成長すると予想されている。北米衛星バス市場動向衛星バス(または宇宙船バス)は、衛星や宇宙船の本体であり構造部品であり、その中にペイロードやすべての科学機器が搭載されている。さらに、軍事と民生の二重目的での商業衛星プラットフォームの利用拡大が衛星バス市場を押し上げている。衛星通信は5Gインフラにとって不可欠な要素になると考えられている。地上と衛星間のシームレスな接続性を提供するため、衛星輸送コンジットは全体的な通信マップに統合されつつある。その結果、都市部や農村部で衛星サービスを拡大する新たな機会が生まれる。中国は、宇宙ベースの能力増強に向けて多大な資源を投入している。中国は、アジア太平洋地域で最多の超小型衛星を打ち上げている。2022年4月、中国の新興企業SpaceWishの超小型衛星がCZ-2C(3)ロケットに搭乗してLEOに打ち上げられた。XINGYUAN-2は6Uのリモートセンシング用キューブサットで、重量は約7.5kgである。多くの新興企業や大学が、国内の様々なレベルでこれらの衛星を開発している。例えば、2018年12月、Exseed Space社はExseedSAT 1と名付けられた超小型衛星を打ち上げ、無線アマチュアに重要な通信を提供した。これはインド初の民間所有の衛星の宇宙進出だった。オーストラリア、マレーシア、韓国、シンガポールなどの国も超小型衛星の開発に投資している。さまざまな宇宙機関の宇宙支出の増加は衛星産業にプラスの影響を与えると予想される。この地域は、世界最大の宇宙機関であるNASAの存在により、宇宙技術革新と研究の震源地となっている。同地域では、2022年に米国政府が宇宙プログラムに240億米ドル近くを投じ、世界で最も宇宙開発費を投じる国となっている。カナダ政府によると、米国とは別に、カナダの宇宙部門はカナダのGDPに23億米ドルを上乗せし、1万人を雇用している。カナダ政府の報告によると、カナダの宇宙関連企業の90%は中小企業である。カナダ宇宙庁(CSA)の予算は控えめで、2022-23年の予算支出見込みは3億2900万米ドルである。研究・投資助成金に関しては、この地域の政府と民間部門は、宇宙分野の研究・技術革新に専用の資金を投入している。各機関は、義務と呼ばれる金銭的約束をすることで、利用可能な予算資源を費やしている。例えば、2023年2月まで、米航空宇宙局(NASA)は研究助成金として3億3300万米ドルを分配した。北米衛星バス産業概要北米衛星バス市場はかなり統合されており、上位5社で71%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、エアバスSE、ハネウェル・インターナショナル・インク、ロッキード・マーチン・コーポレーション、ノースロップ・グラマン・コーポレーション、タレスである(アルファベット順)。その他の特典- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート目次1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果2 レポートの内容 3 はじめに 3.1 調査の前提条件と市場定義 3.2 調査範囲 3.3 調査方法 4 主要業界動向 4.1 衛星小型化 4.2 衛星質量 4.3 宇宙開発への支出 4.4 規制の枠組み 4.4.1 カナダ 4.4.2 米国 4.5 バリューチェーンと流通経路分析 5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む 5.1 アプリケーション 5.1.1 通信 5.1.2 地球観測 5.1.3 航法 5.1.4 宇宙観測 5.1.5 その他 5.2 衛星質量 5.2.1 10-100kg 5.2.2 100-500kg 5.2.3 500-1000kg 5.2.4 10Kg未満 5.2.5 1000kg以上 5.3 軌道クラス 5.3.1 GEO 5.3.2 LEO 5.3.3 MEO 5.4 エンドユーザー 5.4.1 商業 5.4.2 軍事・政府 5.4.3 その他 6 競争環境 6.1 主な戦略的動き 6.2 市場シェア分析 6.3 企業ランドスケープ 6.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。 6.4.1 エアバス SE 6.4.2 ボールコーポレーション 6.4.3 ハネウェル・インターナショナル 6.4.4 ロッキード・マーチン 6.4.5 ナノアビオニクス 6.4.6 NEC 6.4.7 ノースロップ・グラマン社 6.4.8 シエラネバダ社 6.4.9 タレス 衛星メーカーCEOへの7つの重要な戦略的質問 8 付録 8.1 世界の概要 8.1.1 概要 8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク 8.1.3 世界のバリューチェーン分析 8.1.4 市場ダイナミクス(DROs) 8.2 出典と参考文献 8.3 図表一覧 8.4 主要インサイト 8.5 データパック 8.6 用語集
SummaryThe North America Satellite Bus Market size is estimated at USD 12.20 billion in 2024, and is expected to reach USD 25.76 billion by 2029, growing at a CAGR of 16.12% during the forecast period (2024-2029). Increasing launches of satellites into LEO orbit for various satellite applications is driving the market demand - The North American satellite bus market is driven by the increasing demand for satellite-based services, with applications ranging from communication and navigation to remote sensing and scientific research. - LEO satellites are in demand for applications such as Earth observation, remote sensing, and scientific research. For LEO satellites, various companies offer a range of bus solutions, including the Boeing 502 Phoenix, the Lockheed Martin LM 400, and the Northrop Grumman GeoStar-3. These buses are designed to support a range of LEO applications. Between 2017 and 2022, approximately 3,021 satellites were launched into LEO. - The need for high-capacity data transmission, global coverage, and high-quality broadcasting capabilities drives the demand for GEO satellites. For GEO orbit, various companies offer innovative solutions for communication and broadcasting missions, including the Boeing 702, the Lockheed Martin A2100, and the Maxar Technologies 1300-class. These buses are designed to provide long-term, stable service for satellite-based services. Between 2017 and 2022, approximately 33 satellites were launched into GEO. - MEO satellites are used for applications such as communication and navigation. The demand for MEO satellites is driven by the need for high-capacity data transmission, improved navigation capabilities, and advanced imaging technologies. Companies like Airbus, The Boeing Company, and Lockheed Martin offer advanced solutions for communication and navigation missions, including the Airbus Eurostar Neo, the Boeing 702MP, and the Lockheed Martin LM 2100. Between 2017 and 2022, approximately seven satellites were launched into MEO. With such developments, the overall market is expected to grow by 17% during 2023-2029.North America Satellite Bus Market TrendsThe trend for better fuel and operational efficiency has been witnessed - A satellite bus (or spacecraft bus) is the main body and structural component of a satellite or spacecraft, in which the payload and all scientific instruments are held. Moreover, the growing utilization of commercial satellite platforms for dual (military and civil) purposes has boosted the satellite bus market. Satellite communications are envisioned to be an essential part of the 5G infrastructure. In order to provide seamless connectivity between terrestrial and satellite, the satellite transport conduit is being integrated into the overall communication map. This will result in new opportunities for extending satellite services in urban and rural areas. - China is investing significant resources toward augmenting its space-based capabilities. The country has launched the largest number of nano and microsatellites in Asia-Pacific. In April 2022, Chinese startup SpaceWish’s nanosatellite was launched into LEO boarding CZ-2C (3) rocket. XINGYUAN-2 is a 6U remote sensing CubeSat that weighs approximately 7.5 kg. - In addition, the indigenous development of nano and microsatellites has been one of the areas of emphasis for the industry in India. Many startups and universities are developing these satellites at various levels in the country. For instance, in December 2018, Exseed Space launched a nanosatellite named ExseedSAT 1 to provide vital communication for radio amateurs. This was India’s first privately owned satellite into space. Countries like Australia, Malaysia, South Korea, and Singapore are also investing in the development of nano and microsatellites. The increasing space expenditures of different space agencies are expected to impact the satellite industry positively - Government's spending on space programs in North America hit approximately around 20 billion in 2021. The region is the epicenter of space innovation and research, with the presence of the world's biggest space agency, NASA. Since, the major investments in this field attracts various other sub system and component manufacturers and creates opportunities for them. - In the region, in 2022, the US government spent nearly USD 24 billion on its space programs, making it the highest spender on space in the world. Apart from the United States, the Canadian space sector adds USD 2.3 billion to the Canadian GDP and employs 10,000 people, according to the Canadian government. The government reports that 90% of Canadian space firms are small- and medium-sized businesses. The Canadian Space Agency (CSA) budget is modest, and the estimated budgetary spending for 2022-23 was USD 329 million. - In terms of research and investment grant, the region's governments and the private sector have dedicated funds for research and innovation in the space sector. Agencies spend available budgetary resources by making financial promises called obligations. For instance, till February 2023, the National Aeronautics and Space Administration (NASA) distributed USD 333 million as research grants.North America Satellite Bus Industry OverviewThe North America Satellite Bus Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 71%. The major players in this market are Airbus SE, Honeywell International Inc., Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation and Thales (sorted alphabetically).Additional Benefits:- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst supportTable of Contents1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
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