世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

大型衛星 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2017〜2029年の成長予測


Large Satellites - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029

大型衛星市場規模は、2024年に708.6億米ドルと推定され、2029年には1146.8億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは10.11%で成長する。LEOセグメントは、2029年に57.9%の市場シェアで市場... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2023年10月13日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
201 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

大型衛星市場規模は、2024年に708.6億米ドルと推定され、2029年には1146.8億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは10.11%で成長する。LEOセグメントは、2029年に57.9%の市場シェアで市場の成長をリードしている-過去10年間で、大型衛星はGEOで打ち上げられてきた。GEOは2017年に79.8%の市場シェアを占めた。これらの衛星はコストが高く、寿命も長い。メーカーはこれらの衛星を打ち上げ、配備するために多額の資金を費やした。しかし、技術の進歩に伴い、衛星の打ち上げと開発にかかるコストは過去3~4年で削減されている。このため、LEOに大型衛星を打ち上げるメーカーの実行可能性も、はるかに大きなペースで高まっている。 - アプリケーションやミッションの種類に応じて、特定の衛星や衛星コンステレーション全体が異なるタイプの軌道で打ち上げられる。すべての地域で製造・打ち上げられる衛星は用途が異なる。例えば、2017-2022年の間に、打ち上げられた214機の大型衛星のうち、123機がGEO、71機がLEO、13機がMEO、7機が楕円軌道に配置された。 - 市場シェアに関しては、LEOがこのセグメントをリードすると予想されており、2023年には50.5%のシェアを占め、2029年には57.1%に達すると予想されている。高い市場シェアは、その近接性と、技術開発によってもたらされた他のいくつかの利点によるものである。GEOは2023年に44.3%のシェアを持ち、2029年には36.9%を占めると予想されている。 - したがって、電子情報、地球科学/気象学、レーザーイメージング、光学イメージング、気象学部門における衛星利用の増加が、予測期間中の衛星開発需要を牽引すると予想される。寿命の長い衛星の増加により、アジア太平洋地域は大きな市場シェアを維持している。大型衛星は、通信、ナビゲーション、地球観測など幅広い用途に使用されている。こうした用途の需要が増え続けるなか、各社はこうしたニーズに応えるため、大型衛星開発のための研究開発に投資している。 - 大型衛星は主に運用目的で設計され、寿命が長い(5年から10年)。これらの衛星は主に、より大型のリモートセンシング・ペイロードや、より多数の中継器、通信用の大型アンテナを搭載するために使用される。これらの運用衛星は、サブシステムの偶発的な故障に対応し、寿命を延ばすために、すべての主要なサブシステムに冗長性を持たせている。大型衛星は通常、放射線に強い宇宙グレードの電子機器で作られている。すべてのサブシステムとより大きな負荷をサポートするために、より大きな展開可能な太陽電池パネルでより多くの電力を生成します。大型衛星は太陽電池パネルと衛星本体が大きいため、大気抵抗が大きく、高出力の推進システムが必要となる。大型衛星は通常、軌道高度と姿勢補正のために化学推進システムを搭載している。 - 2017-2022年の間に打ち上げられた約200以上の大型衛星は北米の組織が所有し、電子情報、地球科学/気象学、レーザーイメージング、電子情報、光学イメージング、気象学などの用途があった。予測期間中、アジア太平洋地域が60%以上のシェアで市場を支配すると見られている。

大型衛星の世界市場動向

衛星の質量は、衛星の打ち上げに大きな影響を与える。衛星が重ければ重いほど、宇宙に打ち上げるのに必要な燃料とエネルギーが増えるからだ。人工衛星を打ち上げるには、地球の周回軌道に乗せるために、時速約2万8000キロという超高速まで加速する必要がある。この速度を達成するのに必要なエネルギー量は衛星の質量に比例する。2022年10月、インテルサットが開発した地域通信衛星ギャラクシー33とギャラクシー34が米国で打ち上げられた。これらは世界で最も注目すべき衛星の開発と打ち上げのひとつであった。同様に2022年3月には、ロッキード・マーティン社によって、高度気象衛星である静止能動環境衛星が打ち上げられた。欧州では2023年に衛星I-6 F2の打ち上げが計画されている。その結果、衛星が重くなると、宇宙に打ち上げるために大きなロケットとより多くの燃料が必要になる。その結果、衛星が重くなると、宇宙に打ち上げるために大きなロケットと多くの燃料が必要になり、打ち上げコストが高くなるほか、使用できるロケットの種類も限られてくる。質量によって大きく分類すると、1,000kgを超える大型衛星となる。これらの大型衛星は、主に運用目的で設計されており、寿命も長い。これらの衛星は、より大きなリモートセンシングのペイロード、より多くの中継器、通信目的のためのより大きなアンテナを搭載するために、様々な国によって採用されている。これらの運用衛星は、サブシステムの偶発的な故障に対応するため、すべての主要なサブシステムに冗長性を持たせている。大型衛星は通常、放射線に強い宇宙グレードの電子機器で作られている。2017-2022年の間に、約200以上の大型衛星が製造され、世界的に打ち上げられた。世界の様々な宇宙機関の宇宙支出の増加は、大型衛星カテゴリにプラスの影響を与えると予想される-大型衛星の研究開発費は、衛星業界の技術革新と技術開発を推進する重要な要因である。近年、衛星技術、新素材、推進システム、エレクトロニクスの急速な進歩など、いくつかの要因に起因して、大型衛星に対する研究開発費の世界的な傾向は上昇を続けており、これらの革新技術を活用できる大型衛星の設計・開発のための研究開発投資の必要性が高まっている。大型衛星は、通信、航法、地球観測など幅広い用途に利用されている。こうした用途の需要が拡大し続ける中、企業はこうしたニーズに対応できる大型衛星を開発するための研究開発投資を進めている。現在、アジア太平洋地域では、中国、インド、日本が、完全なエンド・ツー・エンドの宇宙容量と宇宙インフラ、宇宙技術(通信衛星、地球観測衛星(EO)、航法衛星)、衛星製造、ロケット、宇宙港を保有している。この地域の他の国々は、それぞれの宇宙計画を遂行するために国際協力に頼る必要がある。2022年6月、韓国はヌリ・ロケットを打ち上げ、6基の衛星を軌道に乗せ、世界で7番目に1トンを超えるペイロードの航空ロケットによる打ち上げに成功した。韓国政府は2022年度予算で、宇宙港の開発、衛星航法システムの構築、6G通信網の構築など、宇宙分野への6億1900万米ドルの投資を発表した。宇宙と研究助成金に対する支出はこの地域で急増すると予想され、それによって世界経済のあらゆる領域でこの分野の重要性が増すことになる。

大型衛星産業の概要

大型衛星市場はかなり統合されており、上位5社で82.66%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、エアバスSE、中国航天科技股份有限公司(CASC)、ロッキード・マーチン・コーポレーション、マキサー・テクノロジーズ・インク、タレスである(アルファベット順)。

その他の特典

- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート

ページTOPに戻る


目次

1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果

2 レポートの内容

3 はじめに
3.1 調査の前提条件と市場定義
3.2 調査範囲
3.3 調査方法

4 主要業界動向
4.1 衛星質量
4.2 宇宙開発への支出
4.3 規制の枠組み
4.3.1 グローバル
4.3.2 オーストラリア
4.3.3 ブラジル
4.3.4 カナダ
4.3.5 中国
4.3.6 フランス
4.3.7 ドイツ
4.3.8 インド
4.3.9 イラン
4.3.10 日本
4.3.11 ニュージーランド
4.3.12 ロシア
4.3.13 シンガポール
4.3.14 韓国
4.3.15 アラブ首長国連邦
4.3.16 イギリス
4.3.17 米国
4.4 バリューチェーンと流通チャネル分析

5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む
5.1 アプリケーション
5.1.1 通信
5.1.2 地球観測
5.1.3 航法
5.1.4 宇宙観測
5.1.5 その他
5.2 軌道クラス
5.2.1 GEO
5.2.2 LEO
5.2.3 MEO
5.3 エンドユーザー
5.3.1 商業
5.3.2 軍事・政府
5.3.3 その他
5.4 推進技術
5.4.1 電気式
5.4.2 ガスエンジン
5.4.3 液体燃料
5.5 地域
5.5.1 アジア太平洋
5.5.2 ヨーロッパ
5.5.3 北米
5.5.4 その他の地域

6 競争環境
6.1 主な戦略的動き
6.2 市場シェア分析
6.3 企業ランドスケープ
6.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。
6.4.1 エアバスSE
6.4.2 中国航空宇宙科学技術公司(CASC)
6.4.3 インド宇宙研究機関(ISRO)
6.4.4 情報衛星システム社(Information Satellite Systems Reshetnev
6.4.5 ロッキード・マーチン社
6.4.6 マクサー・テクノロジーズ・インク
6.4.7 三菱重工業
6.4.8 タレス
6.4.9 ボーイング社

衛星メーカーCEOへの7つの重要な戦略的質問

8 付録
8.1 世界の概要
8.1.1 概要
8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク
8.1.3 世界のバリューチェーン分析
8.1.4 市場ダイナミクス(DROs)
8.2 出典と参考文献
8.3 図表一覧
8.4 主要インサイト
8.5 データパック
8.6 用語集

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Large Satellites Market size is estimated at USD 70.86 billion in 2024, and is expected to reach USD 114.68 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.11% during the forecast period (2024-2029). LEO segment leads the market’s growth with a market share of 57.9% in 2029 - Over the past decade, large satellites have been launched in GEO. GEO occupied a market share of 79.8% in 2017. These satellites cost more, and their life span is on a higher side. Manufacturers spent large amounts of money to launch and deploy these satellites. However, with the advancements in technology, the cost of launching and developing satellites has been reduced over the past 3 to 4 years. Because of this, the viability of manufacturers to launch a large satellite in LEO also increased at a much larger pace. - Depending on the type of application or mission, a particular satellite or entire satellite constellation is launched in different types of orbit. Different satellites manufactured and launched across all the regions have different applications. For instance, during 2017-2022, out of the 214 large satellites launched, 123, 71, 13, and 7 were placed in GEO, LEO, MEO, and elliptical orbits. - With respect to the market shares, LEO is expected to lead the segment; it occupies a share of 50.5% in 2023, which is expected to reach 57.1% by 2029. The high market share is because of its proximity and several other advantages triggered by technological developments. GEO has a share of 44.3% in 2023 and is expected to occupy 36.9% in 2029. - Therefore, the increasing use of satellites in electronic intelligence, Earth science/meteorology, laser imaging, optical imaging, and meteorology departments is expected to drive the demand for the development of satellites during the forecast period. The increasing number of satellites with long lifespans helps the Asia-Pacific region maintain a substantial market share - Large satellites are used for a wide range of applications, including communication, navigation, and Earth observation. As the demand for these applications continues to increase, companies are investing in R&D to develop large satellites to meet these needs. - Large satellites are designed primarily for operational purposes with a long lifespan (between five and 10 years). These satellites are mainly used to carry larger remote sensing payloads or larger numbers of transponders and larger antennas for communication purposes. These operational satellites have redundancy for all major subsystems to support accidental failures in subsystems and extend lifespan. Larger satellites are typically built with radiation-hardened space-grade electronics. They generate more power with larger deployable solar panels to support all subsystems and larger loads. Since large satellites have large solar panels and bodies, they face greater atmospheric drag, generating the need for high-powered propulsion systems. Large satellites generally carry a chemical propulsion system for orbital elevation and attitude correction. - During 2017-2022, around 200+ large satellites launched were owned by North American organizations and had applications such as electronic intelligence, Earth science/meteorology, laser imaging, electronic intelligence, optical imaging, and meteorology. Asia-Pacific is expected to dominate the market during the forecast period, with a share of more than 60%.

Global Large Satellites Market Trends

Trend for better fuel and operational efficiency has been witnessed - The mass of a satellite has a significant impact on the launch of the satellite. This is because the heavier the satellite, the more fuel and energy are required to launch it into space. The launch of a satellite involves accelerating it to a very high speed, typically around 28,000 kilometers per hour, in order to place it in orbit around the Earth. The amount of energy required to achieve this speed is proportional to the mass of the satellite. - Galaxy 33 and Galaxy 34, local communications satellites developed by Intelsat, were launched in October 2022 in the United States. These were among the world's most notable development and launches of satellites. Similarly, in March 2022, a Geostationary Active Environmental Satellite was launched by Lockheed Martin, which is an advanced weather satellite. In Europe, satellite I-6 F2 is planned to be launched in 2023. - As a result, a heavier satellite requires a larger rocket and more fuel to launch it into space. This, in turn, increases the cost of the launch and can also limit the types of launch vehicles that can be used. The major classification types according to mass are large satellites that are more than 1,000 kg. These large satellites are majorly designed for operational purposes with a long lifespan. These satellites are being adopted by various countries to carry larger remote sensing payloads, larger numbers of transponders, and larger antennas for communication purposes. These operational satellites have redundancy for all major subsystems to support accidental failures in subsystems. Larger satellites are typically built with radiation-hardened space-grade electronics. During the period 2017-2022, around 200+ large satellites were manufactured and launched globally. Increasing space expenditures of different space agencies globally is expected to positively impact the large satellites category - R&D expenditure on large satellites is an important factor in driving innovation and technology development in the satellite industry. In recent years, the global trend in R&D expenditure on large satellites continues to rise, owing to several factors, including rapid advancements in satellite technology, new materials, propulsion systems, and electronics, which are driving the need for R&D investment to design and develop large satellites that can take advantage of these innovations. - Large satellites are used for a wide range of applications, including communication, navigation, and Earth observation. As the demand for these applications continues to grow, companies are investing in R&D to develop large satellites that can meet these needs. Currently, in the Asia-Pacific region, China, India, and Japan possess a complete end-to-end space capacity and space infrastructure, space technology (communication, Earth observation (EO), and navigation satellites), satellite manufacturing, rockets, and spaceports. Other countries in the region are required to rely on international cooperation to carry out their respective space programs. In June 2022, the Nuri rocket was launched by South Korea, putting six satellites into orbit, making it the seventh country in the world to successfully launch a payload weighing more than one ton onto an air launch vehicle. - The South Korean government, in its 2022 budget, announced an investment of USD 619 million in the space segment, which includes the development of a spaceport, the construction of a satellite navigation system, and a 6G communications network. The spending on space and research grants is expected to surge in the region, thereby increasing the sector's importance in every domain of the global economy..

Large Satellites Industry Overview

The Large Satellites Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 82.66%. The major players in this market are Airbus SE, China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC), Lockheed Martin Corporation, Maxar Technologies Inc. and Thales (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst support

ページTOPに戻る


Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION
3.1 Study Assumptions & Market Definition
3.2 Scope of the Study
3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS
4.1 Satellite Mass
4.2 Spending On Space Programs
4.3 Regulatory Framework
4.3.1 Global
4.3.2 Australia
4.3.3 Brazil
4.3.4 Canada
4.3.5 China
4.3.6 France
4.3.7 Germany
4.3.8 India
4.3.9 Iran
4.3.10 Japan
4.3.11 New Zealand
4.3.12 Russia
4.3.13 Singapore
4.3.14 South Korea
4.3.15 United Arab Emirates
4.3.16 United Kingdom
4.3.17 United States
4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)
5.1 Application
5.1.1 Communication
5.1.2 Earth Observation
5.1.3 Navigation
5.1.4 Space Observation
5.1.5 Others
5.2 Orbit Class
5.2.1 GEO
5.2.2 LEO
5.2.3 MEO
5.3 End User
5.3.1 Commercial
5.3.2 Military & Government
5.3.3 Other
5.4 Propulsion Tech
5.4.1 Electric
5.4.2 Gas based
5.4.3 Liquid Fuel
5.5 Region
5.5.1 Asia-Pacific
5.5.2 Europe
5.5.3 North America
5.5.4 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategic Moves
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Landscape
6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
6.4.1 Airbus SE
6.4.2 China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC)
6.4.3 Indian Space Research Organisation (ISRO)
6.4.4 Information Satellite Systems Reshetnev
6.4.5 Lockheed Martin Corporation
6.4.6 Maxar Technologies Inc.
6.4.7 Mitsubishi Heavy Industries
6.4.8 Thales
6.4.9 The Boeing Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX
8.1 Global Overview
8.1.1 Overview
8.1.2 Porter's Five Forces Framework
8.1.3 Global Value Chain Analysis
8.1.4 Market Dynamics (DROs)
8.2 Sources & References
8.3 List of Tables & Figures
8.4 Primary Insights
8.5 Data Pack
8.6 Glossary of Terms

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/04 10:27

147.72 円

163.39 円

196.69 円

ページTOPに戻る