欧州の衛星製造:市場シェア分析、産業動向・統計、2017年~2029年の成長予測Europe Satellite Manufacturing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2017 - 2029 欧州の衛星製造市場規模は2024年に111.3億米ドルと推定され、2029年には189.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは11.28%で成長する。LEO衛星が欧州の衛星製造市場の需要を牽引してい... もっと見る
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サマリー欧州の衛星製造市場規模は2024年に111.3億米ドルと推定され、2029年には189.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは11.28%で成長する。LEO衛星が欧州の衛星製造市場の需要を牽引している。打ち上げ時、衛星や宇宙船は通常、地球を周回するいくつかの特別な軌道の1つに配置されるか、惑星間航海中に打ち上げられる。地球軌道には3つの種類がある:静止軌道(GEO)、中軌道、低軌道である。多くの気象衛星や通信衛星は、地表から最も遠い地球高軌道を周回する傾向がある。中軌道衛星には、特定の地域を監視するために設計された航法衛星や特殊衛星が含まれる。これらの衛星を含め、ほとんどの科学衛星は地球低軌道にある。 - この地域で製造・打ち上げられる衛星は用途が異なる。例えば、2017年から2022年にかけて、MEO軌道で製造・打ち上げられた16基の衛星のうち、ほとんどがナビゲーション/全地球測位目的で製造されたものである。同様に、GEO軌道の14機の衛星のうち、ほとんどが通信と地球観測の目的で配備された。製造・打ち上げられた約500機以上のLEO衛星は、欧州の組織が所有している。 - 電子情報、地球科学/気象学、レーザー画像処理、電子情報、光学画像処理、気象学などの分野での衛星利用の増加は、予測期間中、欧州の衛星製造市場を牽引すると予想される。予測期間中(2023年と2029年)に市場は91%急増すると予想される。欧州主要国の通信衛星に対する高い需要が市場を促進する見込み-衛星通信は欧州の衛星製造市場にとって圧倒的に重要な宇宙産業であり、欧州の衛星事業の60%以上を占めている。欧州の宇宙産業の持続性と継続性は、世界の衛星通信産業の健全な地位を決定する。 - 欧州市場は、宇宙産業において約40%のシェアを維持することに成功している。しかし、米国メーカーや新たな宇宙大国からの技術的・商業的圧力により、欧州産業は高い能力と革新性を維持する必要に迫られている。フランス、ドイツ、英国、ロシアは、欧州地域における人工衛星の開発と打ち上げの主要国のひとつである。 - 比較的成熟した放送・固定衛星サービスに加え、その他の衛星通信サービスも急成長している。欧州宇宙産業の収益の約60%(50億ユーロ)は通信衛星の建設・打ち上げによるもので、88億米ドル以上、約68億5,000万ユーロに達する。移動衛星システムによる収入は15億ユーロを超える。 - 多くの政府系、商業系、その他の地域プレイヤーにより、衛星製造業界の需要はプラス成長を目撃した。2017年から2022年の間に、この地域では570以上の衛星が打ち上げられた。製造・打ち上げられた570機以上の衛星のうち、90%近くが商業用であった。2023年から2029年の間に、欧州市場は予測期間中に90%急増すると予想されている。欧州衛星製造市場の動向小型衛星は、高度なミッション能力を生み出すために、計算、小型化された電子機器、パッケージングの進歩を活用している。超小型衛星は他の宇宙ミッションと一緒に打ち上げられるため、打ち上げコストを大幅に削減できる。欧州の需要は、主にドイツ、フランス、ロシア、イギリスが牽引しており、これらの国は毎年最も多くの小型衛星を製造している。この地域からの打ち上げは過去3年間で減少しているものの、この産業には大きな可能性がある。新興企業への継続的な投資と超小型衛星開発プロジェクトが、この地域の収益成長を押し上げると期待されている。2017年から2022年にかけて、様々な地域のプレーヤーが約52機の超小型・超小型衛星を軌道に乗せた。企業は、需要の増大に対応するために、これらの衛星を大規模に生産するコスト効率の良いアプローチに注力している。このアプローチでは、開発および設計検証の段階で、低コストの工業規格受動素子を使用する。電子部品と電子システムの小型化と商業化が市場参入を促進し、その結果、現在の市場シナリオを活用し、強化することを目指す新たな市場プレーヤーが出現している。例えば、英国の新興企業Open CosmosはESAと提携し、約90%の競争力あるコスト削減を実現しながら、エンドユーザーに商業用超小型衛星打ち上げサービスを提供している。同様に、2021年8月にはフランスがBRO衛星をLEO軌道に打ち上げた。これらの超小型衛星は世界中の船舶の位置を特定し、識別することができ、海上事業者に追跡サービスを提供し、治安部隊を支援する。同社は2025年までに20~25機の超小型衛星を建設する計画である。地球観測、衛星航法、コネクティビティ、宇宙研究プログラムに対する支出の増加が市場の需要を牽引している。世界の宇宙産業で競争力と革新性を維持するために、地球観測、衛星航法、接続性、宇宙研究、技術革新への支出を増やしている。これに関連して、2022年11月、ESAは、地球観測における欧州のリードを維持し、航法サービスを拡大し、米国との探査パートナーであり続けるために、今後3年間で宇宙資金を25%増額することを提案したと発表した。ESAは22の加盟国に対し、2023年から2025年にかけて約185億ユーロの予算を支持するよう求めている。同様に、フランス政府は2022年9月、過去3年間で約25%増となる90億米ドル以上を宇宙活動に充てる計画を発表した。さらに2022年11月、ドイツは地球観測に約6億6,900万ユーロ、通信に約3億6,500万ユーロ、技術プログラムに5,000万ユーロ、宇宙状況認識と宇宙セキュリティに1億5,500万ユーロ、宇宙輸送と運用に3億6,800万ユーロなど、約23億7,000万ユーロが割り当てられたと発表した。さらに、英国宇宙庁は、18のプロジェクトを支援し、英国の宇宙産業を後押しするために650万ユーロの資金を提供することを発表した。この資金提供は、地元主導のインパクトのある計画や宇宙クラスター開発マネージャーを支援することにより、英国の宇宙産業の成長を刺激することが期待されている。18のプロジェクトは、公共サービスを向上させるための地球観測データの活用など、地域の問題に立ち向かうための様々な革新的宇宙技術を開拓する。2023年4月、政府は宇宙関連活動に31億米ドルを割り当てることを発表した。欧州衛星製造業界の概要欧州衛星製造市場はかなり統合されており、上位5社で95.34%を占めている。この市場の主要プレーヤーは、Airbus SE、Information Satellite Systems Reshetnev、ROSCOSMOS、RSC Energia、Thalesである(アルファベット順)。その他の特典- エクセル形式の市場推定(ME)シート - 3ヶ月のアナリストサポート目次1 エグゼクティブ・サマリーと主な調査結果2 レポートの内容 3 はじめに 3.1 調査の前提条件と市場定義 3.2 調査範囲 3.3 調査方法 4 主要業界動向 4.1 衛星小型化 4.2 衛星質量 4.3 宇宙開発への支出 4.4 規制の枠組み 4.4.1 フランス 4.4.2 ドイツ 4.4.3 ロシア 4.4.4 イギリス 4.5 バリューチェーンと流通チャネル分析 5 市場セグメント分析(市場規模(単位:米ドル)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む 5.1 アプリケーション 5.1.1 通信 5.1.2 地球観測 5.1.3 航法 5.1.4 宇宙観測 5.1.5 その他 5.2 衛星質量 5.2.1 10-100kg 5.2.2 100-500kg 5.2.3 500-1000kg 5.2.4 10Kg未満 5.2.5 1000kg以上 5.3 軌道クラス 5.3.1 GEO 5.3.2 LEO 5.3.3 MEO 5.4 エンドユーザー 5.4.1 商業 5.4.2 軍事・政府 5.4.3 その他 5.5 衛星サブシステム 5.5.1 推進ハードウェアと推進剤 5.5.2 衛星バスとサブシステム 5.5.3 太陽電池アレイおよび電源ハードウェア 5.5.4 構造、ハーネス、メカニズム 5.6 推進技術 5.6.1 電気式 5.6.2 ガスエンジン 5.6.3 液体燃料 5.7 生産国 5.7.1 フランス 5.7.2 ドイツ 5.7.3 ロシア 5.7.4 イギリス 6 競争環境 6.1 主な戦略的動き 6.2 市場シェア分析 6.3 企業ランドスケープ 6.4 企業プロフィール(グローバルレベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)。 6.4.1 エアバスSE 6.4.2 アルバ・オービタル 6.4.3 アストロキャスト 6.4.4 フォッサシステムズ 6.4.5 GomSpaceApS 6.4.6 情報衛星システム・レシェトネフ 6.4.7 ロッキード・マーチン社 6.4.8 OHB SE 6.4.9 ROSCOSMOS 6.4.10 RSCエネルギア 6.4.11 SatRev 6.4.12 サリー・サテライト・テクノロジー社 6.4.13 タレス 衛星のCEOにとって重要な7つの戦略的質問 8 付録 8.1 世界の概要 8.1.1 概要 8.1.2 ポーターのファイブフォース・フレームワーク 8.1.3 世界のバリューチェーン分析 8.1.4 市場ダイナミクス(DROs) 8.2 出典と参考文献 8.3 図表一覧 8.4 主要インサイト 8.5 データパック 8.6 用語集
SummaryThe Europe Satellite Manufacturing Market size is estimated at USD 11.13 billion in 2024, and is expected to reach USD 18.99 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.28% during the forecast period (2024-2029). LEO satellites are driving demand in the Europe satellite manufacturing market - At launch, a satellite or spacecraft is usually placed in one of several special orbits around Earth, or it can be launched during an interplanetary voyage. There are three types of Earth orbits: Geostationary Orbit (GEO), Medium Earth Orbit, and Low Earth Orbit. Many weather and communications satellites tend to have high Earth orbits farthest from the surface. Medium Earth orbit satellites include navigational and specialized satellites designed to monitor a specific area. Most science satellites, including those, are in low Earth orbit. - Different satellites manufactured and launched in this region have different applications. For instance, during 2017-2022, out of the 16 satellites manufactured and launched in the MEO orbit, most were built for navigation/global positioning purposes. Similarly, out of the 14 satellites in the GEO orbit, most were deployed for communication and earth observation purposes. Around 500+ LEO satellites manufactured and launched were owned by European organizations. - The increasing use of satellites in areas such as electronic intelligence, earth science/meteorology, laser imaging, electronic intelligence, optical imaging, and meteorology is expected to drive the European satellite manufacturing market during the forecast period. The market is expected to surge by 91% during the forecast period (2023 and 2029). High demand for communication satellites across the major countries in Europe is expected to propel the market - Satellite telecommunications is by far the most important space industry for the European satellite manufacturing market, accounting for more than 60% of the satellite business in Europe. The sustainability and continuity of the European space industry determine the healthy position of the global satellite telecommunications industry. - The European market has managed to maintain a share of around 40% in the space industry. However, technical and commercial pressure from US manufacturers and the new space powers is forcing European industry to maintain high competence and innovation. France, Germany, the United Kingdom, and Russia are among the leading countries in the development and launch of satellites in the European region. - In addition to the relatively mature market for broadcast and fixed satellite services, other satellite communications services are growing rapidly. Around 60% of the revenue of the European space industry (EUR 5 billion) comes from the construction and launch of communication satellites, amounting to more than USD 8.8 billion or about EUR 6.85 billion. Revenue generated by Mobile Satellite Systems exceeds EUR 1,500 million. - Due to many governmental, commercial, and other regional players, demand for the satellite manufacturing industry witnessed positive growth. During 2017-2022, more than 570 satellites were launched in the area. Of the more than 570 satellites produced and launched, nearly 90% were for commercial use. Between 2023 and 2029, the European market is expected to surge by 90% during the forecast period.Europe Satellite Manufacturing Market TrendsThe ongoing investments in the start-ups and the nano and microsatellite development projects, along with reduced launching costs, are the market growth drivers - Miniature satellites leverage advancements in computation, miniaturized electronics, and packaging to produce sophisticated mission capabilities. Microsatellites can be included on the journey with other space missions, considerably reducing launch costs. The demand in Europe is primarily driven by Germany, France, Russia, and the United Kingdom, which manufacture the largest number of small satellites annually. Though the launches from the region have decreased over the last three years, the industry has vast potential. The ongoing investments in the startups and the nano and microsatellite development projects are expected to boost the revenue growth of the region. From 2017-2022, various regional players placed approximately 52 nano and microsatellites in orbit. - Companies are focusing on cost-effective approaches to produce these satellites on a large scale to meet the growing demand. The approach involves using low-cost industrial-rated passives at the development and design validation stages. The miniaturization and commercialization of electronic components and systems have driven market participation, resulting in the emergence of new market players who aim to capitalize on and enhance the current market scenario. For instance, Open Cosmos, a UK-based startup, partnered with ESA to provide commercial nanosatellite launch services to end users while ensuring competitive cost-savings of around 90%. Similarly, in August 2021, France launched BRO satellite into the LEO orbit. These nanosatellites will be able to locate and identify ships worldwide, providing tracking services for maritime operators and helping security forces. The company plans to build 20 to 25 nanosatellites by 2025. Increased spending on earth observation, satellite navigation, connectivity, and space research programs is driving the market's demand - European countries are recognizing the importance of various investments in the space domain. They are increasing their spending on earth observation, satellite navigation, connectivity, space research, and innovation to stay competitive and innovative in the global space industry. On this note, in November 2022, ESA announced that it had proposed a 25% boost in space funding over the next three years to maintain Europe's lead in Earth observation, expand navigation services, and remain a partner in exploration with the United States. The ESA is asking its 22 member countries to back a budget of some EUR 18.5 billion for 2023-2025. Likewise, in September 2022, the French government announced that it plans to allocate more than USD 9 billion to space activities, an increase of about 25% over the past three years. Additionally, in November 2022, Germany announced that about EUR 2.37 billion were allocated, including about EUR 669 million for Earth observation, about EUR 365 million for telecommunications, EUR 50 million for technology programs, EUR 155 million for space situational awareness and space security, and EUR 368 million for space transport and operations. - Furthermore, the UK Space Agency announced funding of EUR 6.5 million to support 18 projects and boost the UK space industry. The funding is expected to stimulate growth in the UK space industry by supporting high-impact, locally-led schemes and space cluster development managers. The 18 projects will pioneer various innovative space technologies to combat local issues, such as utilizing the Earth observation data to enhance public services. In April 2023, the government announced to allocate USD 3.1 billion for space-related activities.Europe Satellite Manufacturing Industry OverviewThe Europe Satellite Manufacturing Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 95.34%. The major players in this market are Airbus SE, Information Satellite Systems Reshetnev, ROSCOSMOS, RSC Energia and Thales (sorted alphabetically).Additional Benefits:- The market estimate (ME) sheet in Excel format - 3 months of analyst supportTable of Contents1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
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