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アラブ首長国連邦のヘアケア市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


United Arab Emirates Hair Care Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

UAEのヘアケア市場は、予測期間である2020-2025年にCAGR4.2%を記録すると予測されています。 主なハイライト アラビア湾岸には3,000以上のヘアサロンがあり、最近のデータによると、アラブ首長国連邦ではヘ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

UAEのヘアケア市場は、予測期間である2020-2025年にCAGR4.2%を記録すると予測されています。

主なハイライト
アラビア湾岸には3,000以上のヘアサロンがあり、最近のデータによると、アラブ首長国連邦ではヘアケアがトイレタリーやコスメの売上を上回るとされています。1つは、アラブ首長国連邦の人口が増加し、ヘアケア製品の売り上げが伸びていること、もう1つは、同国の厳しい気候条件により、消費者のヘアケアへの嗜好が高まっていることです。
極端に乾燥した気候や強い日差しなどが、髪の寿命を縮める要因となっています。そのため、都市部の消費者は、薄毛、抜け毛、頭皮のトラブルなどの問題を解決するための代替品を求めるようになっています。そのため、髪を太く、早く、傷みを修復し、深い栄養を与えるなど、健康な髪を維持するための効果を提供するカテゴリーが重要視されるようになってきています。


主な市場動向

人口動態のポジティブな側面

アラブ首長国連邦では、若年層の人口が増加していることが、さまざまな産業の発展を促す要因となっています。若年層の年齢の中央値は約27歳で、現地国民の半数以上が25歳以下です。したがって、若い消費者のユニークなセットは、化粧品、髪の色、スタイリングを試してみて、魅力的に見えることに多くのことを気にする傾向があります。この要因は、メイクアップやビューティーケアにおける新しいトレンドにも踏襲されています。消費者は、インターネットや雑誌などで化粧品に関する情報を求めるため、広告に説得されやすいのです。

ヘアケアのプレミアムセグメントを牽引する観光事業

外国人観光客が使うお金は、常に化粧品・トイレタリー市場にプラスに作用してきた。アラブ首長国連邦を含むGCC地域の年間観光客数は、同地域の全人口の半数を超えている。さらに、外国人観光客も国内観光客も、自分用に、あるいは友人や家族へのプレゼントとして化粧品・ヘアケア用品を購入する。

ドバイは、美容・パーソナルケア製品をはじめ、多くの製品の小売拠点となっています。国家人材開発雇用庁によると、アラブ首長国連邦では、美容・フレグランス製品に充てられた小売スペースが30%増加したとのことです。アラブ首長国連邦の国民は、可処分所得が高いため、高級ブランドを購入することができます。また、フランス、英国、米国といった伝統的な高額消費市場の消費水準と比較しても、遜色はありません。このため、プレミアムヘアケア製品の売上は大きく伸びています。

競合他社の状況

主な参入企業は、Proctor & Gamble Gulf、Unilever、L'Orealなどです。市場は非常に細分化されており、フランス、ドイツ、韓国などの国々で人気が高まっている国際的なブランドが大きな存在感を示しています。これらのブランドは、国内でも大きな成長を遂げています。ブランドは、消費者のヘアケアに対する意識の高まりとともに、購入する能力があるため、よりプレミアムな製品を提供することに重点を置いています。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Shampoo
5.1.2 Conditioner
5.1.3 Colorant
5.1.4 Hair Spray
5.1.5 Other Product Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Online Retail
5.2.4 Specialty Stores
5.2.5 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Position Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Shiseido Co. Ltd
6.3.2 Unilever Group
6.3.3 Procter & Gamble Co.
6.3.4 Kao Corporation
6.3.5 L'Oreal SA
6.3.6 Avon Products Inc.
6.3.7 CavinKare Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The UAE hair care market is projected to record a CAGR of 4.2% during the forecast period, 2020-2025.

Key Highlights
Across the Arabian Gulf, there are more than 3,000 hair salons, and according to recent data, hair care is set to outgrow the sales of toiletries and cosmetics in the United Arab Emirates. The growth is due to two reasons; first is the increase in the population level in the United Arab Emirates, which is increasing the sales of hair care products, and secondly, the growing preference of consumers toward hair care, owing to the harsh climatic conditions that prevail in the country.
The extremely dry weather, high sun exposure, and other factors are leading to a decrease in hair longevity. Hence, consumers in urban areas are increasingly looking for alternatives to fix problems, like hair thinning, hair loss, and scalp problems. Thus, categories offering the benefits of maintaining healthy hair, including hair thickness, faster regrowth, damage repair, and deep nourishment, have gained importance.


Key Market Trends

Positive Demographic Aspects

The younger population across the United Arab Emirates has been a key factor that has led to the proliferation of different industries operating in the country. The median age group of the younger population is around 27 and more than half of the local population of nationals is under the age of 25 years. Thus, the unique set of young consumers tend to experiment with cosmetics, hair colors, and styling and care a lot about looking attractive. This factor is also followed by new trends in makeup and beauty care. The consumers are easily persuaded by advertisements, as they seek information about cosmetics on the internet, in magazines, and through other channels.

Tourism Driving the Premium Segment in Hair Care

The money spent by foreign visitors has always acted positively on the cosmetics and toiletries market. The number of tourists visiting the GCC region, inclusive of the United Arab Emirates, annually, exceeds half of the number of the region’s entire population. Moreover, both foreign and domestic tourists buy cosmetics/hair care products for themselves or as gifts for friends and family.

Dubai is a retail hub for many products, including beauty and personal care products. According to the National Human Resources Development and Employment Authority, the United Arab Emirates experienced a 30% increase in the retail space devoted to beauty and fragrance products. A considerable group of UAE nationals can afford premium brands, as they have high disposable incomes. They also compare favorably with the spending levels in the traditionally high-spending markets of France, the United Kingdom, and the United States. This has led to a significant growth in the sales of premium hair care products.

Competitive Landscape

Major players operating in the market are Proctor & Gamble Gulf, Unilever, and L’Oreal, among others. The market is highly fragmented, with the major presence of international brands that have witnessed growing popularity across countries, such as France, Germany, and South Korea. These brands have observed a significant growth in the country as well. Brands are focusing on delivering more premium products, as consumers have the capability to purchase, along with the rising consciousness pertaining to hair care.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Shampoo
5.1.2 Conditioner
5.1.3 Colorant
5.1.4 Hair Spray
5.1.5 Other Product Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Online Retail
5.2.4 Specialty Stores
5.2.5 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Position Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Shiseido Co. Ltd
6.3.2 Unilever Group
6.3.3 Procter & Gamble Co.
6.3.4 Kao Corporation
6.3.5 L'Oreal SA
6.3.6 Avon Products Inc.
6.3.7 CavinKare Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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2024/09/24 10:26

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