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スポーツにおける人工知能市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Artificial Intelligence Market in Sports - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

スポーツにおける人工知能市場は、発達したスポーツの多くで技術の利用が進んでいること、さらにスケールメリットによるサービスの価格低下により、年々進化する技術の応用範囲の広がりとともに、様々なスポーツ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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127 英語

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サマリー

スポーツにおける人工知能市場は、発達したスポーツの多くで技術の利用が進んでいること、さらにスケールメリットによるサービスの価格低下により、年々進化する技術の応用範囲の広がりとともに、様々なスポーツの大学・ジュニアレベルでの利用が見込まれることから、予測期間2021~2026年にCAGR 28.72% で成長すると予測されます。

主なハイライト
様々なスポーツ団体で発生するフィールド内外のデータ量の増加に伴い、これらのデータを管理し、分析することが増加しています。選手のデータを監視・追跡する需要の増加により、スポーツ業界におけるウェアラブルデバイスの数はその後増加しています。これにより、選手のパフォーマンスや心拍、速度、加速度などのフィットネス変数データに関する詳細な情報が生成されるようになってきています。
人工知能で解析されたデータは、ファンのエンゲージメントに活用されています。試合中にデータを分析することで得られるリアルタイムの洞察は、チームの戦略変更に役立っています。
チャットボットやバーチャルアシスタントが導入され、チームが様々なトピックに関してファンと対話するのに役立っています。チャットボットは、チケットの状況、チェックポイント、駐車場、スケジュールなどに関する情報を提供するために、ファンとの対話も行っています。


主な市場動向

ファンエンゲージメントは主要な応用分野として浮上している


今日のファンは、単なる消費者ではありません。彼らは、お気に入りのチームメンバーやチームとリアルタイムで参加し、分析し、批評し、空想し、つながることを望んでいるのです。このリーグ時代において、彼らは真のブランド・パートナーになりつつあるのです。この新しい関係を理解し、活用することは、クラブにとって極めて重要なことです。
シーズンチケットホルダーは、どのクラブにとっても収益に最も貢献する存在です。このため、これらの顧客はどのような基準で見ても最優先事項となっています。しかし、クラブやチケット販売会社は、より多くのファンをスタジアムに呼び込もうとする中で、ホームでの体験とますます競合するようになってきています。データとアナリティクスは、ファンの嗜好に関するインサイトを提供します。AIは、マイクロセグメンテーションによって、特定のファンに対してプロモーション・クーポンを提供することができます。
さらに、現代のファンは「ソーシャルスポーツファン」である。ソーシャルメディアサイトは、これまで以上にファンに力を与え、選手やコーチ、オーナーにアクセスできるようになっています。その結果、ファンは時にチームの意思決定に影響を与えることを期待するようになりました。ブラジルのGlobo TVは、このような関心を活用し、ソーシャルメディアとデジタル技術を駆使して、IBMと共同で開発したワールドカップ期間中のモバイルアプリを通じて、ファンのエンゲージメントを高めました。
さらに、活動的なファンの動きに対応できていないクラブは、チケットの売り上げやブランド・エクイティに大きな後退を被る可能性があります。逆に、ファンはチームとのエンゲージメントを高め、チケットの購入や収益の向上につなげることができます。


北米は引き続き世界最大の市場として期待される


北米地域は、世界で最も活気のある国内リーグシステムの本拠地です。大学やリーグレベルでは、スポーツに対する社会的・経済的投資が相当行われています。米国は世界でも有数のスポーツ大国です。スタンフォード大学によると、アメリカの4大プロスポーツは、国の経済活動の0.1%を占めているとのことです。
さらに、アメリカのリーグやクラブのほとんどは企業がスポンサーとなっており、この地域は世界で最も熟練した労働力を有しているため、スポーツにおける人工知能の成長を後押ししています。米国国勢調査局によると、米国におけるスポーツチームやクラブの収益は、2020年末までに350億米ドルに達すると予想されています。
さらに、Argo AiやFordなどの企業は、リスクの高いスポーツである自動車レースの安全性を高めるため、NASCARとの協業を開始しています。ディープラーニングを活用して、安全対策の向上に役立てているそうです。


競合他社の状況

スポーツにおける人工知能市場は、少数の大手プレイヤーがシェアを独占している統合市場です。スポーツにおけるテクノロジーの利用が広まることで生まれる機会が、新たなプレイヤーを惹きつけると予想されます。同市場の最近の動向は以下の通りです。


2019年7月 - STATSとPerformが合併を完了し、人工知能(AI)とデータにおけるスポーツのリーディングカンパニーが誕生し、新社名Stats Performで運営されることになりました。この提携により、グローバルパートナーの拡大するポートフォリオに不可欠な、より深く、より強固なデータとインサイトを提供することが期待されます。
2019年3月 - STATS、あらゆる放送を通じて包括的な選手追跡データを提供する初の人工知能(AI)およびコンピュータビジョン技術「AutoSTATS」の発売を発表しました。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式)の提供
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing Demand for Real Time Data Analytics
4.2.2 Demand for Predictive Insights To Enhance Fan Engagement
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Initial Investments Required to Implement Complete Solutions
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Application
5.1.1 Player Analysis
5.1.2 Fan Engagement
5.1.3 Data Interpretation & Analysis
5.1.4 Other Applications
5.2 By Deployment
5.2.1 On-Premises
5.2.2 Cloud
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.4 Rest of The World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 SAS Institute Inc.
6.1.2 Opta Sports (Perform Group)
6.1.3 Sportsradar AG
6.1.4 Catapult Group International Ltd
6.1.5 IBM Corporation
6.1.6 SAP SE
6.1.7 SAS Institute Inc.
6.1.8 Trumedia Networks
6.1.9 Salesforce.com Inc. (Tableau Software Inc.)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Artificial Intelligence Market in Sports market is expected to grow at a CAGR of 28.72% during the forecast period 2021 - 2026, based on the growing use of technology in most well developed sports, further with the falling prices of these services due to economies of scale they are expected to be used at University and Junior Levels of various sports along with the widening applications of the technology as it evolves every year.

Key Highlights
The increase in the volume of both on-field and off-field data generated among various sports organizations has led to an increase in managing these data to analyze them. Due to the increasing demand for monitoring and tracking data of players, the number of wearable devices in the sports industry is subsequently increasing. This, in turn, is leading to the generation of detailed on player performance and fitness variables data such as heartbeat, speed, and acceleration.
Data analyzed using artificial intelligence is being used to engage fans. Real-time insights generated through analysis of data during match time helps teams make changes to their strategies.
Chatbots and virtual assistants are being introduced to help the team to interact with fans regarding a variety of topics. Chatbots also engage with fans to provide information regarding ticket status, checking points, parking, and schedule.


Key Market Trends

Fan Engagement is Emerging as a Major Area of Application


Fans today are much more than just consumers. They want to participate, analyze, critique, fantasize, and connect with their favorite team members and teams in real-time. They are becoming true brand partners in this era of leagues. Understanding and leveraging this new relationship is vitally important for the clubs.
The season ticket holders contribute the largest share to any club’s revenue. This has made these customers a top priority by any measure. However, clubs and ticket vendors find themselves increasingly competing with the at-home experience as they try to attract more fans to the stadium. Data and analytics provide insights into fan preferences. Through micro-segmentation, AI can help teams offer promotional coupons to specific fans.
Further, modern fans are ‘Social Sports Fans.’ Social media sites are empowering fans more than ever before, giving them access to players, coaches, and owners. This has resulted in fans sometimes even expecting to influence team decisions. Leveraging interests like this, Globo TV of Brazil used social media and digital technology to boost fan engagement through a mobile app developed in collaboration with IBM for use during the World Cup.
Further, the clubs that are failing to respond to activist fan movements can suffer major setbacks to their ticket sales and brand equity. Conversely, fans can also influence higher levels of engagement with the team driving ticket purchases and boosting revenues.


North America is Expected to Continue to be the Largest Market in the World


The North American region is home to one of the most vibrant domestic league systems in the world. There is a substantial social and economic investment in sports at the university and the League Level. The United States is one of the leading sporting countries in the world. Stanford University states that the four major professional sports in the United States account for 0.1% of national economic activity.
Moreover, most of the American leagues and clubs are sponsored by the corporates and the region has the most skilled workforce in the world, thereby aiding the growth of Artificial Intelligence in Sports. According to the US Census Bureau, the revenue of sports teams and clubs in the United States is expected to reach USD 35 billion by the end of 2020.
Further, companies like Argo Ai and Ford have started collaborating with NASCAR to improve safety in the high-risk sport of Auto Racing. They are using deep learning to help improve safety measures.


Competitive Landscape

The Artificial Intelligence Market in Sports is a consolidated market with a few major players dominating the market share. Opportunities generated due to the proliferation in the use of technology in sports is expected to attract new players. Some of the recent developments in the market are as follows:-


July 2019 - STATS and Perform completed their merger creating the leading sports company in artificial intelligence (AI) and data, to operate under the new name Stats Perform. The partnership is expected to provide deeper, more robust data and insights essential to a growing portfolio of global partners.
March 2019 - STATS, announced the launch of AutoSTATS, the first artificial intelligence (AI) and computer vision technology that delivers comprehensive player-tracking data through any broadcast.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growing Demand for Real Time Data Analytics
4.2.2 Demand for Predictive Insights To Enhance Fan Engagement
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Initial Investments Required to Implement Complete Solutions
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Application
5.1.1 Player Analysis
5.1.2 Fan Engagement
5.1.3 Data Interpretation & Analysis
5.1.4 Other Applications
5.2 By Deployment
5.2.1 On-Premises
5.2.2 Cloud
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.4 Rest of The World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 SAS Institute Inc.
6.1.2 Opta Sports (Perform Group)
6.1.3 Sportsradar AG
6.1.4 Catapult Group International Ltd
6.1.5 IBM Corporation
6.1.6 SAP SE
6.1.7 SAS Institute Inc.
6.1.8 Trumedia Networks
6.1.9 Salesforce.com Inc. (Tableau Software Inc.)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


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2024/10/04 10:27

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