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ノルウェーオンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測


Norway Online Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026

ノルウェーオンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測 概要 ノルウェーのオンライン小売業の業界プロファイルは、市場シェア、市場規模(2016-21年の金額と数量、2026年までの予測)など、トッ... もっと見る

 

 

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2023年1月13日 US$350
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サマリー

ノルウェーオンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測

概要

ノルウェーのオンライン小売業の業界プロファイルは、市場シェア、市場規模(2016-21年の金額と数量、2026年までの予測)など、トップラインの定性的および定量的な要約情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力に関する分析など、主要企業に関する記述も掲載しています。

主要なハイライト

- オンライン小売市場には、衣料品・履物、電気製品、食品・食料品、健康・美容、家庭、その他(書籍・ニュース・文具、ジュエリー・時計、荷物・革製品、音楽・ビデオ・娯楽ソフトウェア、スポーツ・レジャー用品、その他)のセグメントにおけるすべての売上が含まれます(ただし、インターネット上で行われ、後日店頭で支払いが行われない場合に限る)。このデータは、ベンダーが純粋なインターネット企業であるか、実店舗を持つ小売業者のオンラインサービスであるかに関係なく含まれます。オンライン専門小売業者には、インターネット経由の販売のみが含まれます。その他のオンライン小売業は、オフラインチャネル(店舗、通信販売、ダイレクト販売など)でも事業を展開する小売業者がオンラインで行う販売である。
- ノルウェーのオンライン小売市場の2021年の総売上は$9,758.9mで、2017年から2021年の年間平均成長率(CAGR)は16.6%である。
- 2021年のノルウェーのオンライン小売市場では、その他のオンライン小売が売上に占める割合が最も大きく、このチャネルによる売上は市場全体の52%に相当する$5,076.7mとなった。
- ノルウェーでは、デジタル決済への大きな移行が見られ、現地の決済手段であるVIPPSが最も人気が高く、Apple Payがそれに続いています。消費者はモバイルショッピングとシームレスなモバイル決済を好み、販売業者もデジタル決済に傾倒しています。

スコープ
- ノルウェーのオンライン小売市場の規模、成長、主要セグメント、主要企業を特定することで、初歩的な調査にかかる時間を短縮できます。
- ファイブフォース分析により、ノルウェーのオンライン小売市場の競争力および魅力度を判定
- 主要企業のプロフィールから、オンライン小売市場の主要企業の世界的な事業展開と財務実績を明らかにします。
- ノルウェーのオンライン小売市場の今後の成長見通しを、金額・数量ともに5年間の予測で把握することにより、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができます。

購入の理由
- 2021年のノルウェーオンライン小売市場規模(金額)は?
- 2026年のノルウェーオンライン小売市場の市場規模はどうなるか?
- ノルウェーのオンライン小売市場における競争の強さに影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の同市場の推移は?
- ノルウェーのオンライン小売市場における上位競合は?

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目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the main business models in the market?
7.3. What strategies do the leading players follow?
7.4. Who are the main challengers to the incumbents?
7.5. What is the rationale for the recent M&A activity?
8 Company Profiles
8.1. Komplett Group
8.2. Elkjop Nordic AS
8.3. Zalando SE
8.4. Apple Inc
8.5. H & M Hennes & Mauritz AB
8.6. XXL ASA
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

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図表リスト

List of Tables
Table 1: Norway online retail sector value: $ million, 2016–21
Table 2: Norway online retail sector category segmentation: % share, by value, 2016–2021
Table 3: Norway online retail sector category segmentation: $ million, 2016-2021
Table 4: Norway online retail sector geography segmentation: $ million, 2021
Table 5: Norway online retail sector distribution: % share, by value, 2021
Table 6: Norway online retail sector value forecast: $ million, 2021–26
Table 7: Komplett Group: key facts
Table 8: Komplett Group: Annual Financial Ratios
Table 9: Komplett Group: Key Employees
Table 10: Elkjop Nordic AS: key facts
Table 11: Elkjop Nordic AS: Key Employees
Table 12: Zalando SE: key facts
Table 13: Zalando SE: Annual Financial Ratios
Table 14: Zalando SE: Key Employees
Table 15: Apple Inc: key facts
Table 16: Apple Inc: Annual Financial Ratios
Table 17: Apple Inc: Key Employees
Table 18: Apple Inc: Key Employees Continued
Table 19: H & M Hennes & Mauritz AB: key facts
Table 20: H & M Hennes & Mauritz AB: Annual Financial Ratios
Table 21: H & M Hennes & Mauritz AB: Key Employees
Table 22: H & M Hennes & Mauritz AB: Key Employees Continued
Table 23: XXL ASA: key facts
Table 24: XXL ASA: Annual Financial Ratios
Table 25: XXL ASA: Key Employees
Table 26: Norway size of population (million), 2017–21
Table 27: Norway gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2017–21
Table 28: Norway gdp (current prices, $ billion), 2017–21
Table 29: Norway inflation, 2017–21
Table 30: Norway consumer price index (absolute), 2017–21
Table 31: Norway exchange rate, 2017–21

 

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Summary

Norway Online Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026

Summary

Online Retail in Norway industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value and volume 2016-21, and forecast to 2026). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The online retail market includes all sales within Clothing & Footwear, Electricals, Food & Grocery, Health & Beauty, Home and Other (Books, News & Stationery, Jewelry & Watches, Luggage & Leather Goods, Music, Video & Entertainment Software, Sports & Leisure Equipment and others) segments, provided they take place over the internet, where the payment does not occur in-store on a later occasion. Data is included irrespective of whether the vendor is a pure-play internet company or the online offering of a bricks and mortar retailer. Online specialists retailers include sell only via the internet. Other online retail is a sell done online by retailers that also operate via offline channels (in-store, mail order, direct selling, etc.)
- The Norwegian online retail market had total revenues of $9,758.9m in 2021, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 16.6% between 2017 and 2021.
- Other Online Retail account for the largest proportion of sales in the Norwegian online retail market in 2021, sales through this channel generated $5,076.7m, equivalent to 52% of the market's overall value.
- Norway witnessed huge shift to digital payments with the local payment option VIPPS being the most popular, followed by Apple Pay. Consumers prefer mobile shopping and seamless mobile payments while shopping, while merchants are also inclined towards digital payments.

Scope
- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the online retail market in Norway
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the online retail market in Norway
- Leading company profiles reveal details of key online retail market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Norway online retail market with five year forecasts by both value and volume

Reasons to Buy
- What was the size of the Norway online retail market by value in 2021?
- What will be the size of the Norway online retail market in 2026?
- What factors are affecting the strength of competition in the Norway online retail market?
- How has the market performed over the last five years?
- Who are the top competitors in Norway's online retail market?



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Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the main business models in the market?
7.3. What strategies do the leading players follow?
7.4. Who are the main challengers to the incumbents?
7.5. What is the rationale for the recent M&A activity?
8 Company Profiles
8.1. Komplett Group
8.2. Elkjop Nordic AS
8.3. Zalando SE
8.4. Apple Inc
8.5. H & M Hennes & Mauritz AB
8.6. XXL ASA
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

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List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: Norway online retail sector value: $ million, 2016–21
Table 2: Norway online retail sector category segmentation: % share, by value, 2016–2021
Table 3: Norway online retail sector category segmentation: $ million, 2016-2021
Table 4: Norway online retail sector geography segmentation: $ million, 2021
Table 5: Norway online retail sector distribution: % share, by value, 2021
Table 6: Norway online retail sector value forecast: $ million, 2021–26
Table 7: Komplett Group: key facts
Table 8: Komplett Group: Annual Financial Ratios
Table 9: Komplett Group: Key Employees
Table 10: Elkjop Nordic AS: key facts
Table 11: Elkjop Nordic AS: Key Employees
Table 12: Zalando SE: key facts
Table 13: Zalando SE: Annual Financial Ratios
Table 14: Zalando SE: Key Employees
Table 15: Apple Inc: key facts
Table 16: Apple Inc: Annual Financial Ratios
Table 17: Apple Inc: Key Employees
Table 18: Apple Inc: Key Employees Continued
Table 19: H & M Hennes & Mauritz AB: key facts
Table 20: H & M Hennes & Mauritz AB: Annual Financial Ratios
Table 21: H & M Hennes & Mauritz AB: Key Employees
Table 22: H & M Hennes & Mauritz AB: Key Employees Continued
Table 23: XXL ASA: key facts
Table 24: XXL ASA: Annual Financial Ratios
Table 25: XXL ASA: Key Employees
Table 26: Norway size of population (million), 2017–21
Table 27: Norway gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2017–21
Table 28: Norway gdp (current prices, $ billion), 2017–21
Table 29: Norway inflation, 2017–21
Table 30: Norway consumer price index (absolute), 2017–21
Table 31: Norway exchange rate, 2017–21

 

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