世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ポーランドオンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測


Poland Online Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026

ポーランドオンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測 概要 ポーランドのオンライン小売業の業界プロファイルは、市場規模(2016-21年の値、2026年の予測)を含むトップラインの質的および量的... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
MarketLine
マーケットライン
2023年1月13日 US$350
シングルユーザーライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
52 英語

 

サマリー

ポーランドオンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測

概要

ポーランドのオンライン小売業の業界プロファイルは、市場規模(2016-21年の値、2026年の予測)を含むトップラインの質的および量的概要情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力に関する分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要なハイライト

- オンライン小売市場には、衣料品・履物、電気製品、食品・食料品、健康・美容、家庭、その他(書籍・ニュース・文具、ジュエリー・時計、荷物・革製品、音楽・ビデオ・娯楽ソフトウェア、スポーツ・レジャー用品、その他)のセグメントにおけるすべての売上が含まれます(ただし、インターネット上で行われ、後日店舗で支払いが発生しないことが条件)。このデータは、ベンダーが純粋なインターネット企業であるか、実店舗を持つ小売業者のオンラインサービスであるかに関係なく含まれます。オンライン専門小売業者には、インターネット経由の販売のみが含まれます。その他のオンライン小売業は、オフラインチャネル(店舗、通信販売、直販など)でも事業を展開する小売業者がオンラインで行う販売である。
- ポーランドのオンライン小売市場の2021年の総売上は$17,287.3mで、2017年から2021年の年間平均成長率(CAGR)は21.3%である。
- 2021年のポーランドのオンライン小売市場では、オンラインスペシャリストが売上に占める割合が最も大きく、このチャネルによる売上は市場全体の56.5%に相当する9,767.5百万ドルとなっています。
- ポーランドの消費者は、モバイルBLIK決済、カード決済、e-walletなどの決済サービスにおいて、迅速な転送を好みます。代引き(COD)決済は、ヨーロッパではほとんど使われていません。

スコープ
- ポーランドのオンライン小売市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、初歩的な調査にかかる時間を短縮できます。
- ファイブフォース分析により、ポーランドのオンライン小売市場の競争力、魅力度を把握することができます。
- 主要企業のプロフィールから、オンライン小売市場の主要プレイヤーのグローバル事業と財務実績を明らかにします。
- ポーランドのオンライン小売市場の5年後の成長見通しを把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができます。

購入の理由
- 2021年のポーランドのオンライン小売市場規模(金額ベース)は?
- 2026年のポーランドのオンライン小売市場規模は?
- ポーランドのオンライン小売市場の競争力に影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の市場の推移は?
- ポーランドのオンライン小売市場を構成する主要セグメントは何か?

ページTOPに戻る


目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the main business models in the market?
7.3. What strategies do the leading players follow?
7.4. Who are the main challengers to the incumbents?
8 Company Profiles
8.1. Zalando SE
8.2. Otto GmbH & Co KG
8.3. OPONEO.PL S.A.
8.4. MediaMarktSaturn Retail Group
8.5. Apple Inc
8.6. Inditex SA
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



図表リスト

List of Tables
Table 1: Poland online retail sector value: $ million, 2016–21
Table 2: Poland online retail sector category segmentation: % share, by value, 2016–2021
Table 3: Poland online retail sector category segmentation: $ million, 2016-2021
Table 4: Poland online retail sector geography segmentation: $ million, 2021
Table 5: Poland online retail sector distribution: % share, by value, 2021
Table 6: Poland online retail sector value forecast: $ million, 2021–26
Table 7: Zalando SE: key facts
Table 8: Zalando SE: Annual Financial Ratios
Table 9: Zalando SE: Key Employees
Table 10: Otto GmbH & Co KG: key facts
Table 11: Otto GmbH & Co KG: Key Employees
Table 12: OPONEO.PL S.A.: key facts
Table 13: OPONEO.PL S.A.: Annual Financial Ratios
Table 14: OPONEO.PL S.A.: Key Employees
Table 15: MediaMarktSaturn Retail Group: key facts
Table 16: MediaMarktSaturn Retail Group: Key Employees
Table 17: Apple Inc: key facts
Table 18: Apple Inc: Annual Financial Ratios
Table 19: Apple Inc: Key Employees
Table 20: Apple Inc: Key Employees Continued
Table 21: Inditex SA: key facts
Table 22: Inditex SA: Annual Financial Ratios
Table 23: Inditex SA: Key Employees
Table 24: Inditex SA: Key Employees Continued
Table 25: Poland size of population (million), 2017–21
Table 26: Poland gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2017–21
Table 27: Poland gdp (current prices, $ billion), 2017–21
Table 28: Poland inflation, 2017–21
Table 29: Poland consumer price index (absolute), 2017–21
Table 30: Poland exchange rate, 2017–21

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Poland Online Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026

Summary

Online Retail in Poland industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value 2016-21, and forecast to 2026). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The online retail market includes all sales within Clothing & Footwear, Electricals, Food & Grocery, Health & Beauty, Home and Other (Books, News & Stationery, Jewelry & Watches, Luggage & Leather Goods, Music, Video & Entertainment Software, Sports & Leisure Equipment and others) segments, provided they take place over the internet, where the payment does not occur in-store on a later occasion. Data is included irrespective of whether the vendor is a pure-play internet company or the online offering of a bricks and mortar retailer. Online specialists retailers include sell only via the internet. Other online retail is a sell done online by retailers that also operate via offline channels (in-store, mail order, direct selling, etc.)
- The Polish online retail market had total revenues of $17,287.3m in 2021, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 21.3% between 2017 and 2021.
- Online Specialists account for the largest proportion of sales in the Polish online retail market in 2021, sales through this channel generated $9,767.5m, equivalent to 56.5% of the market's overall value.
- Consumers in Poland prefer fast transfer for payment services, including mobile BLIK payments, cards payments, and e-wallet. Cash-on-delivery (COD) payments are rarely used in Europe.

Scope
- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the online retail market in Poland
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the online retail market in Poland
- Leading company profiles reveal details of key online retail market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Poland online retail market with five year forecasts

Reasons to Buy
- What was the size of the Poland online retail market by value in 2021?
- What will be the size of the Poland online retail market in 2026?
- What factors are affecting the strength of competition in the Poland online retail market?
- How has the market performed over the last five years?
- What are the main segments that make up Poland's online retail market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the main business models in the market?
7.3. What strategies do the leading players follow?
7.4. Who are the main challengers to the incumbents?
8 Company Profiles
8.1. Zalando SE
8.2. Otto GmbH & Co KG
8.3. OPONEO.PL S.A.
8.4. MediaMarktSaturn Retail Group
8.5. Apple Inc
8.6. Inditex SA
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: Poland online retail sector value: $ million, 2016–21
Table 2: Poland online retail sector category segmentation: % share, by value, 2016–2021
Table 3: Poland online retail sector category segmentation: $ million, 2016-2021
Table 4: Poland online retail sector geography segmentation: $ million, 2021
Table 5: Poland online retail sector distribution: % share, by value, 2021
Table 6: Poland online retail sector value forecast: $ million, 2021–26
Table 7: Zalando SE: key facts
Table 8: Zalando SE: Annual Financial Ratios
Table 9: Zalando SE: Key Employees
Table 10: Otto GmbH & Co KG: key facts
Table 11: Otto GmbH & Co KG: Key Employees
Table 12: OPONEO.PL S.A.: key facts
Table 13: OPONEO.PL S.A.: Annual Financial Ratios
Table 14: OPONEO.PL S.A.: Key Employees
Table 15: MediaMarktSaturn Retail Group: key facts
Table 16: MediaMarktSaturn Retail Group: Key Employees
Table 17: Apple Inc: key facts
Table 18: Apple Inc: Annual Financial Ratios
Table 19: Apple Inc: Key Employees
Table 20: Apple Inc: Key Employees Continued
Table 21: Inditex SA: key facts
Table 22: Inditex SA: Annual Financial Ratios
Table 23: Inditex SA: Key Employees
Table 24: Inditex SA: Key Employees Continued
Table 25: Poland size of population (million), 2017–21
Table 26: Poland gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2017–21
Table 27: Poland gdp (current prices, $ billion), 2017–21
Table 28: Poland inflation, 2017–21
Table 29: Poland consumer price index (absolute), 2017–21
Table 30: Poland exchange rate, 2017–21

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD(online)の最新刊レポート


よくあるご質問


MarketLine社はどのような調査会社ですか?


マーケットライン(MarketLine)は、世界の産業および企業を国別や業種別に詳細に調査し、調査レポートを積極的に出版しています。また世界の企業を幅広く対象に様々な角度から調査した企業レポートも出版... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る