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台湾オンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測


Taiwan Online Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026

台湾オンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測 概要 台湾のオンライン小売業の業界プロファイルは、市場シェア、市場規模(2016-21年の金額と数量、2026年までの予測)など、トップラインの定... もっと見る

 

 

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2023年1月13日 US$350
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サマリー

台湾オンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測

概要

台湾のオンライン小売業の業界プロファイルは、市場シェア、市場規模(2016-21年の金額と数量、2026年までの予測)など、トップラインの定性的および定量的な要約情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力に関する分析など、主要企業の説明も掲載しています。

主要なハイライト

- オンライン小売市場には、衣料品・履物、電気製品、食品・食料品、健康・美容、家庭、その他(書籍・ニュース・文具、ジュエリー・時計、荷物・革製品、音楽・ビデオ・娯楽ソフトウェア、スポーツ・レジャー用品、その他)のセグメントにおけるすべての売上が含まれます(ただし、インターネット上で行われ、後日店頭で支払いが行われない場合に限る)。このデータは、ベンダーが純粋なインターネット企業であるか、実店舗を持つ小売業者のオンラインサービスであるかに関係なく含まれます。オンライン専門小売業者には、インターネット経由の販売のみが含まれます。その他のオンライン小売業は、オフラインチャネル(店舗、通信販売、直販など)でも事業を展開している小売業者がオンラインで行う販売です。
- 台湾のオンライン小売市場の2021年の総売上は206億7990万ドルで、2017年から2021年の年間平均成長率(CAGR)は23.3%でした。
- 2021年の台湾のオンライン小売市場の売上高に占めるオンライン専門店の割合は最も大きく、このチャネルによる売上高は11,920.7百万ドルで、市場全体の57.6%に相当する。
- ハイテク技術の採用によるデジタルバイヤーの増加、パンデミック時の制限など。

スコープ
- 台湾のオンライン小売市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、入門レベルの調査にかかる時間を短縮
- ファイブフォース分析により、台湾のオンライン小売市場の競争力および魅力度を判定します。
- 主要企業のプロフィールから、オンライン小売市場の主要企業の世界的な事業展開と財務実績を明らかにします。
- 台湾のオンライン小売市場の今後の成長見通しを、金額・数量ともに5年間の予測で把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができます。

購入の理由
- 2021年の台湾オンライン小売市場の市場規模は?
- 2026年の台湾のオンライン小売市場の規模はどうなるか?
- 台湾のオンライン小売市場における競争の強さに影響を与える要因は何か?
- 過去5年間の同市場の推移は?
- 台湾のオンライン小売市場における上位の競合他社は?

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目次

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the main business models in the market?
7.3. What strategies do the leading players follow?
7.4. Who are the main challengers to the incumbents?
8 Company Profiles
8.1. Hello Group Inc
8.2. Alibaba Group Holding Limited
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

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図表リスト

List of Tables
Table 1: Taiwan online retail sector value: $ million, 2016–21
Table 2: Taiwan online retail sector category segmentation: % share, by value, 2016–2021
Table 3: Taiwan online retail sector category segmentation: $ million, 2016-2021
Table 4: Taiwan online retail sector geography segmentation: $ million, 2021
Table 5: Taiwan online retail sector distribution: % share, by value, 2021
Table 6: Taiwan online retail sector value forecast: $ million, 2021–26
Table 7: Hello Group Inc: key facts
Table 8: Hello Group Inc: Annual Financial Ratios
Table 9: Hello Group Inc: Key Employees
Table 10: Alibaba Group Holding Limited: key facts
Table 11: Alibaba Group Holding Limited: Annual Financial Ratios
Table 12: Alibaba Group Holding Limited: Key Employees
Table 13: Alibaba Group Holding Limited: Key Employees Continued
Table 14: Taiwan size of population (million), 2017–21
Table 15: Taiwan gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2017–21
Table 16: Taiwan gdp (current prices, $ billion), 2017–21
Table 17: Taiwan inflation, 2017–21
Table 18: Taiwan consumer price index (absolute), 2017–21
Table 19: Taiwan exchange rate, 2017–21

 

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Summary

Taiwan Online Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026

Summary

Online Retail in Taiwan industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value and volume 2016-21, and forecast to 2026). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

- The online retail market includes all sales within Clothing & Footwear, Electricals, Food & Grocery, Health & Beauty, Home and Other (Books, News & Stationery, Jewelry & Watches, Luggage & Leather Goods, Music, Video & Entertainment Software, Sports & Leisure Equipment and others) segments, provided they take place over the internet, where the payment does not occur in-store on a later occasion. Data is included irrespective of whether the vendor is a pure-play internet company or the online offering of a bricks and mortar retailer. Online specialists retailers include sell only via the internet. Other online retail is a sell done online by retailers that also operate via offline channels (in-store, mail order, direct selling, etc.)
- The Taiwanese online retail market had total revenues of $20,679.9m in 2021, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 23.3% between 2017 and 2021.
- Online Specialists account for the largest proportion of sales in the Taiwanese online retail market in 2021, sales through this channel generated $11,920.7m, equivalent to 57.6% of the market's overall value.
- The increasing number of digital buyers as a result of adoption of high technology, and restrictions during the pandemic.

Scope
- Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the online retail market in Taiwan
- Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the online retail market in Taiwan
- Leading company profiles reveal details of key online retail market players’ global operations and financial performance
- Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the Taiwan online retail market with five year forecasts by both value and volume

Reasons to Buy
- What was the size of the Taiwan online retail market by value in 2021?
- What will be the size of the Taiwan online retail market in 2026?
- What factors are affecting the strength of competition in the Taiwan online retail market?
- How has the market performed over the last five years?
- Who are the top competitors in Taiwan's online retail market?



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Table of Contents

Table of Contents
1 Executive Summary
1.1. Market value
1.2. Market value forecast
1.3. Category segmentation
1.4. Geography segmentation
1.5. Market rivalry
1.6. Competitive Landscape
2 Market Overview
2.1. Market definition
2.2. Market analysis
3 Market Data
3.1. Market value
4 Market Segmentation
4.1. Category segmentation
4.2. Geography segmentation
4.3. Market distribution
5 Market Outlook
5.1. Market value forecast
6 Five Forces Analysis
6.1. Summary
6.2. Buyer power
6.3. Supplier power
6.4. New entrants
6.5. Threat of substitutes
6.6. Degree of rivalry
7 Competitive Landscape
7.1. Who are the leading players?
7.2. What are the main business models in the market?
7.3. What strategies do the leading players follow?
7.4. Who are the main challengers to the incumbents?
8 Company Profiles
8.1. Hello Group Inc
8.2. Alibaba Group Holding Limited
9 Macroeconomic Indicators
9.1. Country data
10 Appendix
10.1. Methodology
10.2. Industry associations
10.3. Related MarketLine research
10.4. About MarketLine

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List of Tables/Graphs

List of Tables
Table 1: Taiwan online retail sector value: $ million, 2016–21
Table 2: Taiwan online retail sector category segmentation: % share, by value, 2016–2021
Table 3: Taiwan online retail sector category segmentation: $ million, 2016-2021
Table 4: Taiwan online retail sector geography segmentation: $ million, 2021
Table 5: Taiwan online retail sector distribution: % share, by value, 2021
Table 6: Taiwan online retail sector value forecast: $ million, 2021–26
Table 7: Hello Group Inc: key facts
Table 8: Hello Group Inc: Annual Financial Ratios
Table 9: Hello Group Inc: Key Employees
Table 10: Alibaba Group Holding Limited: key facts
Table 11: Alibaba Group Holding Limited: Annual Financial Ratios
Table 12: Alibaba Group Holding Limited: Key Employees
Table 13: Alibaba Group Holding Limited: Key Employees Continued
Table 14: Taiwan size of population (million), 2017–21
Table 15: Taiwan gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2017–21
Table 16: Taiwan gdp (current prices, $ billion), 2017–21
Table 17: Taiwan inflation, 2017–21
Table 18: Taiwan consumer price index (absolute), 2017–21
Table 19: Taiwan exchange rate, 2017–21

 

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