日本オンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測Japan Online Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026 日本オンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測 概要 日本のオンライン小売業の業界プロファイルは、市場シェア、市場規模(2016-21年の値、2026年の予測)など、トップラインの定性的および定... もっと見る
サマリー日本オンライン小売市場の概要、競合分析、2026年までの予測概要 日本のオンライン小売業の業界プロファイルは、市場シェア、市場規模(2016-21年の値、2026年の予測)など、トップラインの定性的および定量的な要約情報を提供します。また、主要な財務指標や市場内の競争圧力に関する分析など、主要企業の説明も掲載しています。 主要なハイライト - オンライン小売市場には、衣料品・履物、電気製品、食品・食料品、健康・美容、家庭、その他(書籍・ニュース・文具、ジュエリー・時計、荷物・革製品、音楽・ビデオ・娯楽ソフトウェア、スポーツ・レジャー用品、その他)のセグメントにおけるすべての売上が含まれます(ただし、インターネット上で行われ、後日店舗で支払いが発生しないことが条件)。このデータは、ベンダーが純粋なインターネット企業であるか、実店舗を持つ小売業者のオンラインサービスであるかに関係なく含まれます。オンライン専門小売業者には、インターネット経由の販売のみが含まれます。その他のオンライン小売業は、オフラインチャネル(店舗、通信販売、直販など)でも事業を展開する小売業者がオンラインで行う販売である。 - 日本のオンライン小売市場の2021年の総売上は128,865.2mで、2017年から2021年の年間平均成長率(CAGR)は13%でした。 - 2021年の日本のオンライン小売市場における売上高の最大の割合を占めるのはオンライン専門店であり、このチャネルによる売上高は95,918.4mドル、市場全体の74.4%に相当する金額です。 - 日本のオンライン小売市場は、楽天やメルカリなどの国内オンライン小売業者によって支配されています。しかし、アマゾンやヤフーなどの海外小売業者は、日本の消費者の間で人気を集めている。ホワイトデー、ブラックフライデー、サイバーマンデーなどのオンラインショッピングイベントが、日本におけるeコマースの成長を支えています。 スコープ - 日本のオンライン小売市場の規模、成長、主要セグメント、主要プレイヤーを特定することで、初歩的な調査に要する時間を短縮 - ファイブフォース分析により、日本のオンライン小売市場の競争力、魅力度を判断することができます。 - 主要企業のプロフィールから、オンライン小売市場の主要プレイヤーのグローバル事業と財務実績を明らかにします。 - 日本のオンライン小売市場の5年後の成長見通しを把握することで、プレゼンテーションやピッチに重みを持たせることができます。 購入の理由 - 2021年、日本のオンライン小売市場の規模はいくらか? - 2026年、日本のオンライン小売市場の規模はどうなるか? - 日本のオンライン小売市場における競争の強さに影響を与える要因は何か? - 過去5年間における市場の推移は? - 日本のオンライン小売市場における上位競合は? 目次Table of Contents1 Executive Summary 1.1. Market value 1.2. Market value forecast 1.3. Category segmentation 1.4. Geography segmentation 1.5. Market rivalry 1.6. Competitive Landscape 2 Market Overview 2.1. Market definition 2.2. Market analysis 3 Market Data 3.1. Market value 4 Market Segmentation 4.1. Category segmentation 4.2. Geography segmentation 4.3. Market distribution 5 Market Outlook 5.1. Market value forecast 6 Five Forces Analysis 6.1. Summary 6.2. Buyer power 6.3. Supplier power 6.4. New entrants 6.5. Threat of substitutes 6.6. Degree of rivalry 7 Competitive Landscape 7.1. Who are the leading players? 7.2. What are the main business models in the market? 7.3. What strategies do the leading players follow? 7.4. Who are the main challengers to the incumbents? 8 Company Profiles 8.1. Amazon.com, Inc. 8.2. ZOZO Inc 8.3. Fast Retailing Co Ltd 8.4. Jupiter Shop Channel Co., Ltd. 8.5. Yodobashi Camera Co Ltd 8.6. DeNA Co Ltd 8.7. Nitori Holdings Co Ltd 8.8. Seven & i Holdings Co Ltd 9 Macroeconomic Indicators 9.1. Country data 10 Appendix 10.1. Methodology 10.2. Industry associations 10.3. Related MarketLine research 10.4. About MarketLine 図表リストList of TablesTable 1: Japan online retail sector value: $ million, 2016–21 Table 2: Japan online retail sector category segmentation: % share, by value, 2016–2021 Table 3: Japan online retail sector category segmentation: $ million, 2016-2021 Table 4: Japan online retail sector geography segmentation: $ million, 2021 Table 5: Japan online retail sector distribution: % share, by value, 2021 Table 6: Japan online retail sector value forecast: $ million, 2021–26 Table 7: Amazon.com, Inc.: key facts Table 8: Amazon.com, Inc.: Annual Financial Ratios Table 9: Amazon.com, Inc.: Key Employees Table 10: Amazon.com, Inc.: Key Employees Continued Table 11: ZOZO Inc: key facts Table 12: ZOZO Inc: Annual Financial Ratios Table 13: ZOZO Inc: Key Employees Table 14: Fast Retailing Co Ltd: key facts Table 15: Fast Retailing Co Ltd: Annual Financial Ratios Table 16: Fast Retailing Co Ltd: Key Employees Table 17: Fast Retailing Co Ltd: Key Employees Continued Table 18: Fast Retailing Co Ltd: Key Employees Continued Table 19: Jupiter Shop Channel Co., Ltd.: key facts Table 20: Jupiter Shop Channel Co., Ltd.: Key Employees Table 21: Yodobashi Camera Co Ltd: key facts Table 22: Yodobashi Camera Co Ltd: Key Employees Table 23: DeNA Co Ltd: key facts Table 24: DeNA Co Ltd: Annual Financial Ratios Table 25: DeNA Co Ltd: Key Employees Table 26: DeNA Co Ltd: Key Employees Continued Table 27: DeNA Co Ltd: Key Employees Continued Table 28: Nitori Holdings Co Ltd: key facts Table 29: Nitori Holdings Co Ltd: Annual Financial Ratios Table 30: Nitori Holdings Co Ltd: Key Employees Table 31: Seven & i Holdings Co Ltd: key facts Table 32: Seven & i Holdings Co Ltd: Annual Financial Ratios Table 33: Seven & i Holdings Co Ltd: Key Employees Table 34: Seven & i Holdings Co Ltd: Key Employees Continued Table 35: Japan size of population (million), 2017–21 Table 36: Japan gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2017–21 Table 37: Japan gdp (current prices, $ billion), 2017–21 Table 38: Japan inflation, 2017–21 Table 39: Japan consumer price index (absolute), 2017–21 Table 40: Japan exchange rate, 2017–21
SummaryJapan Online Retail Market Summary, Competitive Analysis and Forecast to 2026 Table of ContentsTable of Contents1 Executive Summary 1.1. Market value 1.2. Market value forecast 1.3. Category segmentation 1.4. Geography segmentation 1.5. Market rivalry 1.6. Competitive Landscape 2 Market Overview 2.1. Market definition 2.2. Market analysis 3 Market Data 3.1. Market value 4 Market Segmentation 4.1. Category segmentation 4.2. Geography segmentation 4.3. Market distribution 5 Market Outlook 5.1. Market value forecast 6 Five Forces Analysis 6.1. Summary 6.2. Buyer power 6.3. Supplier power 6.4. New entrants 6.5. Threat of substitutes 6.6. Degree of rivalry 7 Competitive Landscape 7.1. Who are the leading players? 7.2. What are the main business models in the market? 7.3. What strategies do the leading players follow? 7.4. Who are the main challengers to the incumbents? 8 Company Profiles 8.1. Amazon.com, Inc. 8.2. ZOZO Inc 8.3. Fast Retailing Co Ltd 8.4. Jupiter Shop Channel Co., Ltd. 8.5. Yodobashi Camera Co Ltd 8.6. DeNA Co Ltd 8.7. Nitori Holdings Co Ltd 8.8. Seven & i Holdings Co Ltd 9 Macroeconomic Indicators 9.1. Country data 10 Appendix 10.1. Methodology 10.2. Industry associations 10.3. Related MarketLine research 10.4. About MarketLine List of Tables/GraphsList of TablesTable 1: Japan online retail sector value: $ million, 2016–21 Table 2: Japan online retail sector category segmentation: % share, by value, 2016–2021 Table 3: Japan online retail sector category segmentation: $ million, 2016-2021 Table 4: Japan online retail sector geography segmentation: $ million, 2021 Table 5: Japan online retail sector distribution: % share, by value, 2021 Table 6: Japan online retail sector value forecast: $ million, 2021–26 Table 7: Amazon.com, Inc.: key facts Table 8: Amazon.com, Inc.: Annual Financial Ratios Table 9: Amazon.com, Inc.: Key Employees Table 10: Amazon.com, Inc.: Key Employees Continued Table 11: ZOZO Inc: key facts Table 12: ZOZO Inc: Annual Financial Ratios Table 13: ZOZO Inc: Key Employees Table 14: Fast Retailing Co Ltd: key facts Table 15: Fast Retailing Co Ltd: Annual Financial Ratios Table 16: Fast Retailing Co Ltd: Key Employees Table 17: Fast Retailing Co Ltd: Key Employees Continued Table 18: Fast Retailing Co Ltd: Key Employees Continued Table 19: Jupiter Shop Channel Co., Ltd.: key facts Table 20: Jupiter Shop Channel Co., Ltd.: Key Employees Table 21: Yodobashi Camera Co Ltd: key facts Table 22: Yodobashi Camera Co Ltd: Key Employees Table 23: DeNA Co Ltd: key facts Table 24: DeNA Co Ltd: Annual Financial Ratios Table 25: DeNA Co Ltd: Key Employees Table 26: DeNA Co Ltd: Key Employees Continued Table 27: DeNA Co Ltd: Key Employees Continued Table 28: Nitori Holdings Co Ltd: key facts Table 29: Nitori Holdings Co Ltd: Annual Financial Ratios Table 30: Nitori Holdings Co Ltd: Key Employees Table 31: Seven & i Holdings Co Ltd: key facts Table 32: Seven & i Holdings Co Ltd: Annual Financial Ratios Table 33: Seven & i Holdings Co Ltd: Key Employees Table 34: Seven & i Holdings Co Ltd: Key Employees Continued Table 35: Japan size of population (million), 2017–21 Table 36: Japan gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2017–21 Table 37: Japan gdp (current prices, $ billion), 2017–21 Table 38: Japan inflation, 2017–21 Table 39: Japan consumer price index (absolute), 2017–21 Table 40: Japan exchange rate, 2017–21
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2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |